Mainosten mukaan Lineaan oli jo tänään mahdollista tutustua. Miltä se vaikuttaa?
Mielipiteitä Lineasta?
20
9560
Vastaukset
- marsu
Kävin kokeilemassa 90 heppaista dieseliä, moottori liikuttaa ihan mukavasti autoa, ohjaustunto oli mielestäni parempi kuin stilossa. Tosin myös ratti istui paremmin käteen. Ainoa asia mikä tuntui huonolta oli liikkeellelähtö se oli jotenkin tahmeaa ja puhditonta, ykkönenkin meni huonosti päälle. Mutta n.2000 kierroksen kohdilla alkoi meno maistua. Jos nyt olisin autoa vaihtamassa niin valitsisin ehdottomasti jonkin diesel version. Kokemukset perustuvat 15 min koeajoon.
- zztap
Kävimme vaimon kanssa koeistumassa ja koeajamassa Linean.
Ajoimme 1,4 litraisen bensakoneen kun ei ollut dieseliä saatavana. Oli ihan hyvää kyytiä, ohjaus oli melko herkkä jopa tähän omaan Puntoomme verrattuna, mutta ei mitenkään häiritsevästi.
Vaihteisto tuntui tosi hyvältä ja muutenkin kulku oli 1,2 litraiseen Puntoon tottuneelle ihan hyvää, mutta toisaalta ei se mikään tykki todellakaan ollut. Kulutuskin bensakoneella oli koeajoreissulla (pieni pätkä moottoritietä ja hieman taajamaa) jatkuvasti kyllä yli seitsemän.
Tilat ja hallintalaitteet olivat yksinkertaiset oikeastaan kaikessa mielessä, ei mitään ihmeellistä.
Takakontti oli tilava ja takapenkit sai (omasta mielestäni) erittäin kätevästi kaadettua (melkein kokonaan) vaakatasoon. Ainut vain, että Bravon tapaan tuo peräluukun reuna on hieman turhan korkealla ja se lastausaukko on aikaste pieni.
Myyjä väitti dieselin hinnaksi 21990e tk ja että vakiona olisi ilmastointi. Onko se näin? Ainakin maahantuojan sivu väittää että ilmastointi on lisävaruste... Tuo olisi kyllä tosiaan aika paljon pelastava asia hinnan suhteen jos tossa olisi vakiona se ilmastointi. Myyjä tosiaan väitti niin.
Nosti kyllä autokuumetta tuo Linea, täytyy myöntää. Mutta pitää laittaa jäitä hattuun ja odotella vielä :)- marsu
Itsellä oli alunperin tarkoitus koeajaa toi grande punton diesel versio, mutta sitä ei ollut saatavilla?? vaikka se on ollut hinnastoissa jo heinäkuusta lähtien. Siinä on jakopää ketjulla. Kannatta käydä kokeilemassa myös diesel versiota ennen kuin tekee ostopäätöksen. Uskoisin, että et koeajon jälkeen valitse bensakonetta. Itse en kiinnittänyt sisätiloihin sen suurempaa huomiota, aikaa oli niin vähän. Hyvä ajoasento löytyi kuitenkin nopeasti ja ainakin tuossa koeajoautossa oli ilmastointi, en tiedä oliko lisävaruste. Keskikulutus oli 6,5. Taajama/moottoritie ajoa ja kiihdettelyä.
- bravo 01
Samaa asiaa mäkin ihmettelin, kun sähköisessä esitteessä sanontaan, että ilmastointi lisävarusteena, mutta myyjä vakuutti, että ainoastaan automaattinen ilmastointi lisävarusteena. Mukavalta tuntui ajella Linealla ja hallintalaitteet tuntuivat ihan hyviltä.
- vakiona
Manuaalinen ilmastointi on tosiaan vakiovaruste. Nyt se on korjattu näköjään myös Fiatin sivuille.
- se...
...näyttää todella hyvältä. Parhaimman näköisiä sedaneja, mitä kaupasta löytyy IMO.
- jop
Tuntuisi ainakin paperilla vähän mopo osastolta.Tuon kokoinen ja painoinen auto/77hv.
- Vihreä veikko koijärveltä
Se on kuulkaas niin, että kun ostatte 1.3 JTD Linean niin kun parin vuoden sisällä autojen verotus muuttuu pakokaasupäästöihin perustuvaksi niin teillä on pieniveroinen auto. Siinäpä MB ja BMW hepuille hymyilette. Fiat on tällä hetkellä ainoa auton valmistaja, joka tulee täyttämään EU:n vaatimukset hiilidioksiidipäästöjen (siis kasvihuonekaasujen) raja-arvoista, jossa lasketaan valmistajan koko mallisto. Uskokaa vaan minua, muut valmistajat tulevat perässä, koneet pienevät. Fiat on aikaansa nyt paljon edellä.
- Upottaja
Vihreä veikko koijärveltä kirjoitti:
Se on kuulkaas niin, että kun ostatte 1.3 JTD Linean niin kun parin vuoden sisällä autojen verotus muuttuu pakokaasupäästöihin perustuvaksi niin teillä on pieniveroinen auto. Siinäpä MB ja BMW hepuille hymyilette. Fiat on tällä hetkellä ainoa auton valmistaja, joka tulee täyttämään EU:n vaatimukset hiilidioksiidipäästöjen (siis kasvihuonekaasujen) raja-arvoista, jossa lasketaan valmistajan koko mallisto. Uskokaa vaan minua, muut valmistajat tulevat perässä, koneet pienevät. Fiat on aikaansa nyt paljon edellä.
Ihan tarkasti puhutaan niin Fiat ei valmistajana todellakaan täytä päästörajoja, Fiat mallisto kyllä. Fiat konserniinhan kuuluu muitakin merkkejä
- jauza
linea on selkeästi halvemmin rakennettu kuin uusi bravo. Näkyy sisätiloissa. ankeimmin huomattavissa todella pehmeissä ja heikkolaatuisen tuntuisissa etuistuimissa, sekä näperän tuntuisissa kojelautamateriaaleissa. myöskin vaihdeaski on lörpän tuntuinen.
itse koeajoin 1.4 t-jet sport bravon joka yllätti positiivisesti mm. tulisella suorituskyvyllä - LensG.Hamann
Hyvännäköinen se ainakin on.Hakkaa volkkarit ja rankikset mennen tullen.Ainakin tuolla eräässä välimeren maassa oli kovasti liikenteessä jo nyt Lineaa ja Albeaa. Toivottavasti tekniikkapuoli pelittää. Diisseli ois varmaan ihan jees.
- Laadun tae?
Lineahan oli (dieselinä) ihan kivan tuntuinen ja ei mikään raketti mutta kulki kuitenkin.
Auto tulee Turkista ja kun tarkemmin katsoo, niin sen huomaa. Sisustusmateriaaleja esim. voi verrata italialaiseen Bravoon ja eroa on. Aika äänekäs moottori isommilla nopeuksilla nykydieseliksi. Rattiin tehty kummalliset kämmeniä painavat muhkurat (tuntuu pitemmillä matkoilla). Tilat lienee Italiassa kuitenkin suunniteltu kun se tietty puristavuus ja ahtauskin tuntuu.
Hinta ei ole paha ja autolla varmasti pärjää mutta miten lie tuo turkkilaisen työn laatu. Turkissa tehdyt taannoiset 80-luvun lopun pikku-Mersut ainakin ruostui nopeasti.Turkista on sanottu, että siellä tehdään halvan kustannustason maista parasta laatua ja sen vuoksi autotehtaat siellä nyt laajentavat tuotantoaan.
- fiatisti
Timontti kirjoitti:
Turkista on sanottu, että siellä tehdään halvan kustannustason maista parasta laatua ja sen vuoksi autotehtaat siellä nyt laajentavat tuotantoaan.
Corollaa on tehty Turkissa, mutta ei tehdä enää. Ei ole kokemuksia ko automallista joten vaikea sanoa.
fiatisti kirjoitti:
Corollaa on tehty Turkissa, mutta ei tehdä enää. Ei ole kokemuksia ko automallista joten vaikea sanoa.
Tietysti Corollan valmistus Turkissa loppui, kun sen valmistus muutenkin loppui, lukuunottamatta porrasperämallia, jota ei ehkä Turkissa koskaan tehtykään. Eiköhän se Toyotan Turkin tehdas tee nyt Aurista tai muita malleja.
- r1150r
Timontti kirjoitti:
Tietysti Corollan valmistus Turkissa loppui, kun sen valmistus muutenkin loppui, lukuunottamatta porrasperämallia, jota ei ehkä Turkissa koskaan tehtykään. Eiköhän se Toyotan Turkin tehdas tee nyt Aurista tai muita malleja.
Turkissa tehtiin nimenomaan porrasperä-Corollaa. Tuulilasi-lehdessä oli juttukin kun hakivat sieltä Corollaan ja ajoivat Suomeen.
Linea on hyvännäköinen auto. - "muhkurat"
"Rattiin tehty kummalliset kämmeniä painavat muhkurat (tuntuu pitemmillä matkoilla)."
Ohjauspyörässä on samanlaiset "muhkurat" kuin Grande Puntossa. Voin kertoa yli 10tkm kokemuksella, että "mukurat" ratissa ovat erinomaiset! Star-ohjelman koeajossa toimittaja ihmetteli myös ratin muotoilua, mutta totesi koeajon lopuksi, että kylläpäs vaan on hyvin käteen käypä ohjauspyörä.
Itse jos saisin valita, ottaisinko muotoilemattoman vai muotoillun ohjauspyörän, niin valintani kallistuisi ehdottomasti jälkimmäisen puoleen.
Taitaa tässä taas olla takana se vanha kat... eikun totuus: "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"...
- Bravoo
Toisaalla jo totesin, että kuskin paikka on Lineassa miellyttävämpi kuin Bravossa - miinuksena kaasujalan ahdas tila jarrupolkimen ja keskitunnelin välissä.
Ne ratin paksunnokset... en päässyt kääntämään ohjauspyörää suoraan koska rattilukko oli loksahtanut päälle. Joka tapauksessa menen ensi viikolla kokeilemaan Linean dieseliä tien päälle. Katsotaan sitten miten ratin muhkurat käyvät käteen. Diesel on ainakin teknisten tietojen perusteella huippuvehje: teho ja vääntö tuohon pieneen tilavuuteen nähden ja varsinkin suhteessa päästöihin on lyömätön paketti. - V.I.Atti
Kävin tänään ottamassa vähän "perstuntumaa" Lineaan. Tuli semmoinen tuntuma, että saattaa olla kyseessä ihan myyntimenestyksen ainekset,
varsinkin jos tulee farkku pienellä lisähinnalla... - zztap
Jännä nähdä miten vuodenvaihteen jälkeen tuleva automaattivaihteisto (vai oliko se robotti?) ja t-jet -moottori lisäävät kiinnostusta Lineaan. Toivottavasti eivät ylihinnoittele (niitäkin).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik196070- 173636
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1193036Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1662249Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6432242Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja721515Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421455Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31258Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061176Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641137