Roaccutan pilasi ihoni pysyvästi.

!!!!

Haluaisin muistuttaa kaikkia jotka ajattelevat että Roaccutan on hyvä tapa saada aikaan täydellinen iho. Usein näin käykin mutta omalla kohdallani kaikki meni päin helvettiä .Söin Roaccutania 4 kuukautta 10-20mg päivässä.(pieni annos) Akneni parantui täydellisesti ja ihoni oli kuuri lopussa virheetön. Kuitenkin koko kuurin ajan ilmestyi pientä vaaleaa ihottumaa kasvoihini jotka en pannut niin merkille, olinhan riemuissani kun akne parani. Nyt kaksi kuukautta lopettamisen jälkeen edelleen vain valkopäitä
tulee hieman enemmän finnit ovat pysyneet pois, mutta iho kasvoissa on karsea. Koko kasvot ovat tuon ihonvärisen hieman urtikariaa muistuttavan ihottuman peitossa koko ajan tulee vain lisää ja lisää mitään apua ei tähän enää voi kai saada. Välillä nypyt punoittavat kun naantalin aurinko kun ärtyvät liikaa. Iho kutiaa ja rasvaaminen koskee, iho ei todellakaan ole mikään persikka muistuttaa pikemminkin avokaadoa. Jos nyt vain voisin peruuttaa aikaa söisin mielelläni antibiootteja vaikka sen kymmenen vuotta koska niidenkin aikana iho oli todella hyvä.
Kiinnostaisi löytyisikö täältä kohtalotovereita joille Roaccutan on aiheuttanut haittoja.

19

21797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ees alotin sen myrkyn

      Säikähdin kun luin tuon. Siitäkö tämä mullakin johtuu!!!! APUA!
      Siitä on jo vuosi kun söin pitkänkuurin tulehdukset lähti mutta iho on ryppyinen kun kalansuomut! Jos yritän rasvata vähänkin enempi niin ihoa ikäänkun alkaa särkee ja siihen tulee pientä finniä. Muuten se kuivuu kasaan ja näyttää vielä ryppysemmältä! Ja nyt mua vaivaa jo kaameet rypyt vaikka oon 20v vasta!
      Ja kaikkein nolointa tässä on se että käytän jo ryppyvoiteita!

    • roankäynyt

      Odottelen kyllä palautumista vielä sillä puolivuotta ei ihan ole nipinnapin vielä mennyt lopettamisesta, mutta hiukset ovat huonossa kunnossa ja hyvin ohuet. Kuiva iho myös hieman vaivaa, mutta muuten ei muita haittoja ole ollut.

    • hyvät ja huonot puolensa.

      Tämäkin on ihan yksilöllistä.
      Itselläni ainakin lääke toimi ja hiusten suhteenkin minulla kävi päin vastoin, eli ne vahvistu.

      Tosin kannattaa pitää huolta myös vatsasta, sillä sen roaccuttan sai minulta sekaisin. Jokaisen pienenkin syönnin jälkeen mahani ikään kuin turposi, väsyin helposti ja 12h yöunet eivät tahtoneet riittää, olin hajamielinen, mikään ei kiinnostanut, paino nousi, voin pahoin usein etenkin aamulla sekä sairastin selittämättömiä kuumeiluja (lämpöä poikkeuksetta 40) sekä tulehduksia kurkussa.
      Nämä kuitenkin jäivät, kun söin kuurin hiivantuhojaa ja melkein kaikki oireet ovat nyt hävinneet, kun olen saanut roaccutan kuurini syötyä.

      Eli kaikella on omat hyvät ja huonot puolensa. Huonoa oli nuo sivuhaitat, mutta hyvää se, että se toimi.

      • loppuiäks

        aina punottaa


      • halunnut

        tietää enemmän tuosta hiivantuhoojasta?? Saako sitä apteekista vai luontaistuotekaupasta ja millä nimellä?


      • aknenuhri
        loppuiäks kirjoitti:

        aina punottaa

        olen syömässä toista roa-kuuria, ja tää toinen kuuri on kestänyt viime joulukuulta aina tähän päivään saakka ja jatkuu vielä....
        Iho on ohentunut ja sen takia punainen melkein koko ajan, ja "punastun" myös tän aineen vaikutuksesta 10xkertaa helpommin kuin ennen.
        Ihon pintaan olen huomannut ilmestyneen katkenneita verisuonia...
        Vihaan jo tätä lääkettä sen sivuvaikutusten takia, jotka ei ole vain tää punoitus, vaan kuiva iho, limakalvot, silmät, hiukset, kynnet...
        Kaikki heikommassa kunnossa kuin koskaan.
        Ja kun iho kuivuu, siihen menee helposti ryppyiseksi...

        Vielä aioin jatkaa kuuria että saisi kaiken tulehduksen pois ihosta, sillä viimeks jäi ihoon vielä tulehdusta kuurin loputtua, niin roihahti taas akne valloilleen..
        Taitaa olla ikuinen riesa tää akneiho ja että pistää vihaks jos joku tietämätön tulee neuvomaan syömisessä tai ihonhoidossa että sillä se akne menee ohi! Arhg.


      • ........................
        halunnut kirjoitti:

        tietää enemmän tuosta hiivantuhoojasta?? Saako sitä apteekista vai luontaistuotekaupasta ja millä nimellä?

        mulle jäänyt kans tuo punainen iho ikuiseksi riesaksi (roasta jo 2v. aikaa) ja tosiaan punastelen ihan kaikesta, vaikka ennen ei ole ollut kyseistä ongelmaa. Myös silmät ovat aina punaiset kuivuuden takia. Herkkäihoisten ei kannattaisi ikinä aloitta roaa!!


      • sekä Dida
        halunnut kirjoitti:

        tietää enemmän tuosta hiivantuhoojasta?? Saako sitä apteekista vai luontaistuotekaupasta ja millä nimellä?

        Candida Forte oli se jota söin kaksi kuuria ja nyt ikään kuin ylläpitävänä Dida- nimistä.
        Itse hankin nämä luontaistuotekaupasta.

        Kun aloin syödä näitä, niin painoni putosi liki 10kg. Johtunee varmaankin siitä, että suolisto alkoi toimimaan. Alussa mahassa kiersi ja sain usein käydä istunnolla ja haju oli sen mukainen. Uloste ei ollut ripulia eikä jäykkää vaan "röpelöistä". Nyttemmin tilanne on normalisoitunut ja jokaisen syönnin jälkeen tullut turvottava tunne vatsasta on poistunut, samoten kuin väsymyksen tunteet, ihottumat ja kuumeilut (muistaakseni mennyt jo reilu vuosi edellisestä kuumeesta, ennen melkein joka toinen kk). Myös älytön makean himo väheni ja sekin varmaankin edesauttoi painon putoamista.

        Erään lääkärin mukaan useimmat lääkärit eivät tunne tai halua tuntea koko hiivasyndroomaa, mutta totesi, että esim. roaccuttan kuurin aikana on selvää, että suoliston ja vatsan bakteeritasapaino järkkyy.

        Kokeilin olla syömättä kuukauden tuota, mutta sen lopettamisen näkee naamasta ja vatsasta. Tosin ei kukkiminen tule yhtä pahana kuin ennen roaccuttan kuuria, mutta pieniä finnejä, punoitusta ja ihon ärtyisyyttä alkaa ilmetä. Polvitaipeissa sekä pohkeissa ollut haavainen ja kirvelevä ihottuma hävisi myös.
        Eli naamassani ja kurkussani olleet tulehdukset ovat ilmeisesti johtuneet vain hiivasta. Ilmeisesti suolistossani on ollut pieniä tulehduksia, jotka selittävät sen joka toinen kk sairastamani kuumeilun joka ei mennyt ohi ilman antibiootteja. Eräänlainen oravanpyörä oli valmis.

        Olen toki saanut kärkevääkin palautetta, ettei moista hiivaa edes ole, mutta en ole pitänyt kovin suurta ääntä syömisistäni.
        Minulle tämä on auttanut ja muut saa olla mitä mieltä ovat. Sou not, kunhan itse tiedän mikä minulle sopii. ;)

        P.s. Kannattaa muuten mainita, että kuuri on meneillään edelleen. Itse en maininnut, mutta ei siitä kyllä mtn haittaakaan ollut. Tosin en ole 100% varma saako niitä syödä yhtäaikaa. Ainakin dida on vain yrttiuutevalmiste, joten liekkö tuolla niin merkitystä, mutta kannataa kysyä...

        Tuli varmaan aika sekavaa tekstiä. :D


      • roan aloittanut
        ........................ kirjoitti:

        mulle jäänyt kans tuo punainen iho ikuiseksi riesaksi (roasta jo 2v. aikaa) ja tosiaan punastelen ihan kaikesta, vaikka ennen ei ole ollut kyseistä ongelmaa. Myös silmät ovat aina punaiset kuivuuden takia. Herkkäihoisten ei kannattaisi ikinä aloitta roaa!!

        haittaaks tuo muka niin paljon? Itseäni kyl hieman haittaa tuo kuivuus yms, punastelet ehkä useammin kuin ennen, mut en oo ihan varma johtuuko roasta.Enää ei kuitenkaan tartte itkeä aamuisin yrittäessä epätoivoisesti peittää punaista, turvonnutta paiseista naamaa :( En toivoisi tuommoista kystistä aknea kenellekään ja oon todella onnellinen että aloitin kyseisen lääkkeen, vaikka sivuvaikuksia ollu monenmoisia, mutta mitään sivuvaikutusta ei voi edes verrata niihin henkisin kärsimyksiin mitä koin aknen aikoina. Ps.oon kyl erittäin herkkäihoinen, mut en oo katunut päivääkään että kuurin aloitin, joka on kohta loppumassa.


      • roan aloittanut
        roan aloittanut kirjoitti:

        haittaaks tuo muka niin paljon? Itseäni kyl hieman haittaa tuo kuivuus yms, punastelet ehkä useammin kuin ennen, mut en oo ihan varma johtuuko roasta.Enää ei kuitenkaan tartte itkeä aamuisin yrittäessä epätoivoisesti peittää punaista, turvonnutta paiseista naamaa :( En toivoisi tuommoista kystistä aknea kenellekään ja oon todella onnellinen että aloitin kyseisen lääkkeen, vaikka sivuvaikuksia ollu monenmoisia, mutta mitään sivuvaikutusta ei voi edes verrata niihin henkisin kärsimyksiin mitä koin aknen aikoina. Ps.oon kyl erittäin herkkäihoinen, mut en oo katunut päivääkään että kuurin aloitin, joka on kohta loppumassa.

        "punastelet ehkä useammin kuin ennen, mut en oo ihan varma johtuuko roasta." tossa piti siis lukea punasteleN. :)


      • bombey
        sekä Dida kirjoitti:

        Candida Forte oli se jota söin kaksi kuuria ja nyt ikään kuin ylläpitävänä Dida- nimistä.
        Itse hankin nämä luontaistuotekaupasta.

        Kun aloin syödä näitä, niin painoni putosi liki 10kg. Johtunee varmaankin siitä, että suolisto alkoi toimimaan. Alussa mahassa kiersi ja sain usein käydä istunnolla ja haju oli sen mukainen. Uloste ei ollut ripulia eikä jäykkää vaan "röpelöistä". Nyttemmin tilanne on normalisoitunut ja jokaisen syönnin jälkeen tullut turvottava tunne vatsasta on poistunut, samoten kuin väsymyksen tunteet, ihottumat ja kuumeilut (muistaakseni mennyt jo reilu vuosi edellisestä kuumeesta, ennen melkein joka toinen kk). Myös älytön makean himo väheni ja sekin varmaankin edesauttoi painon putoamista.

        Erään lääkärin mukaan useimmat lääkärit eivät tunne tai halua tuntea koko hiivasyndroomaa, mutta totesi, että esim. roaccuttan kuurin aikana on selvää, että suoliston ja vatsan bakteeritasapaino järkkyy.

        Kokeilin olla syömättä kuukauden tuota, mutta sen lopettamisen näkee naamasta ja vatsasta. Tosin ei kukkiminen tule yhtä pahana kuin ennen roaccuttan kuuria, mutta pieniä finnejä, punoitusta ja ihon ärtyisyyttä alkaa ilmetä. Polvitaipeissa sekä pohkeissa ollut haavainen ja kirvelevä ihottuma hävisi myös.
        Eli naamassani ja kurkussani olleet tulehdukset ovat ilmeisesti johtuneet vain hiivasta. Ilmeisesti suolistossani on ollut pieniä tulehduksia, jotka selittävät sen joka toinen kk sairastamani kuumeilun joka ei mennyt ohi ilman antibiootteja. Eräänlainen oravanpyörä oli valmis.

        Olen toki saanut kärkevääkin palautetta, ettei moista hiivaa edes ole, mutta en ole pitänyt kovin suurta ääntä syömisistäni.
        Minulle tämä on auttanut ja muut saa olla mitä mieltä ovat. Sou not, kunhan itse tiedän mikä minulle sopii. ;)

        P.s. Kannattaa muuten mainita, että kuuri on meneillään edelleen. Itse en maininnut, mutta ei siitä kyllä mtn haittaakaan ollut. Tosin en ole 100% varma saako niitä syödä yhtäaikaa. Ainakin dida on vain yrttiuutevalmiste, joten liekkö tuolla niin merkitystä, mutta kannataa kysyä...

        Tuli varmaan aika sekavaa tekstiä. :D

        Tietääkö joku , kuinka kauan Candida Fortea voi syödä putkeen. Paketissahan on kuukauden annos. Itse olen nyt syönnyt yhden paketin ja vasta nyt hiivaoireet alkaa helpottaa.


    • Järkyttynyt

      Olen ollut sinä uskossa, että Roaccutan on hyvä lääke oikein käytettynä. Olen hämmästynyt, että sinulla hoito ei onnistunut, vaikka annoskaan ei ollut liian suuri. Lääkkeellä voidaan aiheuttaa myös vakavia vahinkoja. Olen seurannut läheltä, miten edestakaisin vaihtuva, potilaalle liian suuri annos aiheutti ensin syvän ihotulehduksen ja sen seurauksena vaikeita ihovaurioita. Kaiken huippu on se, että lääkäri peitteli vahinkoa vääristelemällä asiaa siitä antamassaan selvityksessä ja on 8 vuoden ajan pakoillut potilasta. Vahinko myönnettiin vasta 6 vuoden jälkeen tapahtuneesta, kun potilaan vanhemmat eivät antaneet periksi lääkärin perättömille väitteille. Myöskään lääkärikeskus ei ota vastuuta tapahtuneesta. Silti se mainostaa lehdessään, miten potilas voi luottavaisin mielin tulla lääkärikeskuksen sairaaloihin. Ei kannata olla sinisilmäinen.

    • Anonyymi

      Itse olen ehkä Suomen ainoa potilas, joka syönyt Roaccutania pitkään yhtäjaksoisesti, jo 25-VUOTTA. Roaccutan on ainoa joka pitää suunympärysihottumani kurissa.
      Haittoja ei ole ollut, kaikki maksakokeet ja kolestrolit (6kk välein mittaus) on normaalit ja lääkäri todennut, että tuskin koskaan pääsen ko.lääkkeestä kokonaan eroon.

      • Anonyymi

        Hei

        Täällä 15 vuotta kohta vedetty Roaa ylläpitoannoksilla. Ei ongelmia

        Olen kyllä syönyt masennuslääkkeitäkin jo lähes 20 vuotta, eikä ongelmia niistäkään.

        Ehkä kestän lääkkeitä paremmin kuin toiset


    • Anonyymi

      Roavvutan kuuri vuonna 1990 edelleen olen paiseeton

    • Anonyymi

      Bion-sarja auttanut itselläni parhaiten akneen. Monet muutkin ovat saaneet siitä apua. Osa kosmetologeista myy tuotteita ja tekee niillä kasvohoitoja esim. Luonnonmukainen sarja. Ja ulkoisesti käytetään. Joskus muutama finni voi tulla. Oon käyttänyt eri keinoja ja ei tullut pysyvää apua. Myös isotretinoin-kuuria syönyt ja siinä sivuvaikutuksia. Sekään ei tuonut pysyvää apua akneen.

    • Anonyymi

      Mulla ei auta mikään akneen, 50 vuotta olen kärsinyt. Ei roaccutan, ei mikään. Melkein kaikkea on kokeiltu. Iho vaan tukkeutuu rasvasta ja mustapäistä, ja niistä jää arvet. Lisänä ruusufinniä. Iho on muuten pinnasta kuiva mutta tukkeumia tulee koko ajan. Osaisiko joku vielä neuvoa jotakin?

    • Anonyymi

      On se kumma kun nykyajan lääketiede ei pysty kaikissa tapauksissa aknea parantamaan. Olisi kiva kuulla jonkun alan asiantuntijan näkemyksiä.

    • Anonyymi

      Toka kuuri menossa isotretinoinilla, nyt olen syönyt jo tätä vuoden putkeen ja lopetus ei tule kyseeseen. Taliköhnä ja kipeä akne pysyy aisoissa. Mulla on aina ollut tosi rasvoittuva iho ja mikään muu ei ole auttanut. Isommilla annoksilla iho ja limakalvot kuivui, pienimmällä ei enää sitäkään. En pärjäisi ilman.

      En myöskään ymmärrä tätä ikivanhaa ketjua siltä osin, kun väitetään ihon menneen pilalle ikiajoiksi ja lääkkeen lopettamisesta ei ole kuin hetki. Ehkä nykyään aloittajankin iho-ongelmat ovat helpottaneet?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe