automaattikortti

jokke

Haagan autokoulu ja Helsingin auto-opisto
tarjoaa automaatilla ajettua korttia 999 viranomaiskulut.
ei tarvii olla mitään sairautta eikä vammaa.
Saa kortin missä on merkintä että automaatti.

19

8133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peku

onko totta että voi suorittaa ????

• Putki Notkonen

Kuka tahansa voi suorittaa B-luokan ajokortin johon tulee merkintä automaattivaihteiston pakollisuudesta. Mikä sitten on automaattivaihteisto tänä päivänä? Kävisikö auto-stick-toiminnolla varustettu vaihteisto? Onko perusteena vaihteiston sisäinen rakenne vai valinnan automaattisuus sinänsä? Entä tuleeko valitsimessa olla perinteinen automaatin valitsin? Sulkeeko käsinvalintamahdollisuuden olemassaolo ajo-oikeuden automaattisesti pois?
        Automaattikortti on yleensä päivitettävissä käsivalinnalle pelkällä lyhyellä ajonäyttellä ilman täyspitkää ajokoetta.

• ekstravertti

On epäilemättä B-kortti-tarjous.
      Liekö vastaavaa mahdollisuutta ja jopa tarjousta tavoitteena C1 tai C?

• Winnie

Iha jees,ainoo ikävä asia on et olis kiva olla semmone auto valmiina ja lain mukaan ei periaattees saa ajaa muuta ku automaattia eli joutuu loppuelämänsä ostaa semmosen auton eikä pysty lainaa frendin autoo tai muuta...

• jaakko

itse ajoin automaattikortin autokoulussa ja vuoden päästä "korotin" sen manuaalikortiksi. Eikä tarvinnut ajaa kuin inssi.. säästin joku 150-200€ ..

• Putki Notkonen
        jaakko kirjoitti:

itse ajoin automaattikortin autokoulussa ja vuoden päästä "korotin" sen manuaalikortiksi. Eikä tarvinnut ajaa kuin inssi.. säästin joku 150-200€ ..

Näin voi joskus säästää, koska automaatit lienevät autokoulujen keveintä ja ylläpitokustannuksiltaan halvinta kalustoa. Ajokortin suorittaminen "osasuorituksina" voi olla myös järkevää, jos tuntee itsensä epävarmaksi ja haluaa keskittyä inssissä aluksi vain liikenteeseen. Läpimenon mahdollisuudet ensiyrittämällä nousevat.
        Jouduitko tosiaan suorittamaan täysimittaisen ja täysihintaisen ajokokeen? Olin ymmärtänyt, että riittäisi samantyyppinen lyhyt ajonäyte, joka tavallisesti edellytetään invalideilta jos heidän autossaan on käsi- tai muut erikoishallintalaitteet tai sitten poliisin määräyksestä esim. ikääntyneen vanhuksen uusiessa korttia. Tälle on AKE:n tutkintomaksusivulla oma hintansakin, tosin nimikkeellä "poliisin määräyksestä suoritettava ajonäyte".

• Hähmies

ajaa "skootterikortti", kun voisi samalla hinnalla ajaa autokortin?

• Solo

..kun teitä Haagalaisia vallan vilisee täällä! Yksi mainostaa netti saittiaan ja toinen käy suoraan asiaan...

Itse en nyt oikein ymmärrä miksi automaattikorttia edes kannattaa ajaa, jos ei manuaalisella ajamiselle mitään esteitä ole. Kuitenkin suurin osa ajaa/ostaa manuaalin alleen ja tutustuu sitten myöhemmin automaattiseen.

Itselleni oli ainakin järkytys joutua ajamaan automaatilla viikon verran. Ne autothan on jonkinlaisia jalka-vammaisia varten, jotka eivät ymmärrä kaasun ja kytkimen välistä sointuvaa harmoniaa...

Joten, onko kyseessä vartavasten asiakkaiden kysynnän kasvu automaatti-korttia kohtaan vai seisooko kyseinen auto teillä turhaan tallissa, vailla käyttöä?

• jokke

mitä v....tun haagalaisia ite asun kyllä
        espoossa

• harmo

>vammaisia varten, jotka eivät ymmärrä kaasun
        >ja kytkimen välistä sointuvaa harmoniaa...

Samaa mieltä olen minä, olen omaan autooni lisännyt vielä käsin säädettävän sytytysennakon, jäähdyttäjän termostaatin olen korvannut hanalla, jota voi tarvittaessa säätää käsin. Lisäksi minulla on veivi-ikkkunat - luonnollisesti. Ja auton käynnistys tapahtuu veivistä kääntämällä. Ah ja oh sitä heleästi sointuvaa harmoniaa, jonka ajaessa koen.

• Solo
        jokke kirjoitti:

mitä v....tun haagalaisia ite asun kyllä
        espoossa

ja siltä se vaikuttaakin...

meinasin vaan, että minkä ihmeen takia Haagan AK on niin esillä täällä jatkuvasti. Sori vaan jos loukkasin espoolaista ylpeyttäsi sanomisillani

• jokke
        Solo kirjoitti:

ja siltä se vaikuttaakin...

meinasin vaan, että minkä ihmeen takia Haagan AK on niin esillä täällä jatkuvasti. Sori vaan jos loukkasin espoolaista ylpeyttäsi sanomisillani

Huomasin ton hinnan Gult nimisestä lehdestä.
        En kyllä ole muiden koulujen mainoksissa nähnyt hintoja.
        Ehkä Haagan Ak on esillä en kyllä ole sitä mitenkään erikoisemmin huomannut mutta on hyvä jos joku uskaltaa olla omalla nimellä.
        Ei ole tääläkään muita autokouluja huomannut.

• ei asia ole näin

että pelkät "jalkavammaiset" ajaa automaatilla tiedän monta ihmistä jotka ajaa automaatti autolla esimerkiksi: itse ajoin autokoulussa bc kortin ja b kortti on automaatti ihan sen takia kun autokoululla ei ollut tarjota isokokoisemmalle ihmiselle manuaali autoa ja tottakai itse olisin ajanut manuaalilla jos olisi ollut mahdollista. Ja omasta mielestä automaatti autoissa ei ole mitään vikaa kun kuitenkin C kortilla saa ajaa kumpaa vaan koska se on autokohtainen. Sitä paitsi automaatti autolla on rennompi ajaa kun ei tarvi miettiä vaihteiden vaihtamista... ja tarvitaan vaan yhtä jalkaa...

• Juu kyllähän sitä ihmiset tosiaankin asiasta tietävät paljon
        harmo kirjoitti:

>vammaisia varten, jotka eivät ymmärrä kaasun
        >ja kytkimen välistä sointuvaa harmoniaa...

Samaa mieltä olen minä, olen omaan autooni lisännyt vielä käsin säädettävän sytytysennakon, jäähdyttäjän termostaatin olen korvannut hanalla, jota voi tarvittaessa säätää käsin. Lisäksi minulla on veivi-ikkkunat - luonnollisesti. Ja auton käynnistys tapahtuu veivistä kääntämällä. Ah ja oh sitä heleästi sointuvaa harmoniaa, jonka ajaessa koen.

Ite ajelen automaatilla se on kuitenkii rennompaa ku ei tartte koko aikaa vaihteita olla räpeltämässä vaa voipi ajella rauhassa.
        Ja sitä paitsi minulla on Liikuntarajoite, mutta ajan ihan normaalisti vaikka automaattia käytänkii
        Veljelläni on vaikeampi liikuntarajoite ja käytti tästä johtuen erikoiskäsihallinta laitteita kuten käsikaasua, joten eipä rueta morkkaamaan automaattilaatikollisia autoja liikaa ja takseissa on nykyään automaattivaihteisia autoja koska se helpottaa paljon ajavan autolla liikkumista, paljon helpommin sitä minusta jaksaa ajaa vaikka 900-1000km automaatilla kun manuaalilla yhteen putkeen.

• Mikä vaivaa?
        Juu kyllähän sitä ihmiset tosiaankin asiasta tietävät paljon kirjoitti:

Ite ajelen automaatilla se on kuitenkii rennompaa ku ei tartte koko aikaa vaihteita olla räpeltämässä vaa voipi ajella rauhassa.
        Ja sitä paitsi minulla on Liikuntarajoite, mutta ajan ihan normaalisti vaikka automaattia käytänkii
        Veljelläni on vaikeampi liikuntarajoite ja käytti tästä johtuen erikoiskäsihallinta laitteita kuten käsikaasua, joten eipä rueta morkkaamaan automaattilaatikollisia autoja liikaa ja takseissa on nykyään automaattivaihteisia autoja koska se helpottaa paljon ajavan autolla liikkumista, paljon helpommin sitä minusta jaksaa ajaa vaikka 900-1000km automaatilla kun manuaalilla yhteen putkeen.

Jos tämä palstauudistus NOOOOOOIN paljon ärsyttä, laita siitä palautetta, äläkä nostele vanhoja haagan autokoulun mainoksia...

No anyway, kun "oppii" manuaalin, niin se on aivan sama kumpaa ajaa, automaattia tai manuaali, tottumiseen menee noin sekunti kun vaihtaa toiseen, ja jos ajat "yhteenputkeen" 1000 km, niin ei varmaan montaa kertaa tule vaihtaa vaihdetta.

• L.ope

mitä hyötyä, on ottaa automaattikortti, kun b-kortin saa samalla hinnalla. Vertailkaa hintoja ja pyytäkää tarjous. Ei autokoulun hinta ole "apteekin hinta". Mutta täytyy muistaa, että palveluja on erilaisia, eiköhän tärkein asia ole mahdollisimman hyvä ja turvallinen ajotaito. Sen minkä opetuksessa säästää, voi yhdessä kolarissa hävitä.Auto on ihmistä varten,ihminen ei ole autoa varten.Ajamisiin!

• nip

Haagan autokoulu on hyvä koulu! Ja hinnat suht edulliset. hauskoja opettajia ja joustavat lukujärjetykset. B-kortti opiskelija alennuksella 1032 e viranomaiskulut (n.180e)

• Niilo/Tiina
        nip kirjoitti:

Haagan autokoulu on hyvä koulu! Ja hinnat suht edulliset. hauskoja opettajia ja joustavat lukujärjetykset. B-kortti opiskelija alennuksella 1032 e viranomaiskulut (n.180e)

Minä voisin kertoa,että aloitin eräässä autokoulussa(Maunula) jossa luvattiin kortti "tosi nopeesti"(muutto ulkomaille!!)
        Mutta n.3kk meni enkä ollut saanut kirjallisia läpi.Jouduin lievään paniikkiin.En saanut varata oikeita kirjallisia koska en menestynyt tietokonekysymyksissä autokoululla.Aika käy vähiin....?Mitä teen????

• Anonyymi
        Niilo/Tiina kirjoitti:

Minä voisin kertoa,että aloitin eräässä autokoulussa(Maunula) jossa luvattiin kortti "tosi nopeesti"(muutto ulkomaille!!)
        Mutta n.3kk meni enkä ollut saanut kirjallisia läpi.Jouduin lievään paniikkiin.En saanut varata oikeita kirjallisia koska en menestynyt tietokonekysymyksissä autokoululla.Aika käy vähiin....?Mitä teen????

Kävele

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      7467
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      51
      5609
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      63
      3135
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2613
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1467
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1129
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1097
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      246
      1075
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      946
    Aihe