Tunnetko Raamattusi? Kerro siis, minkä lupauksen Jumala täyttää, jos ihminen kohdalla täyttyy Jumalan ihmiselle asettama ehto!
Jos ihminen kykenee poistamaan yön ja päivän vuorottelun, niin Jumala täyttää tietyn lupauksensa.
Mikä se lupaus on?
Kyse on isosta lupauksesta ja hämmästyttävästä salaisuudesta, lupaukseen ja ehtoon liittyen.
Mitä Jumala siis lupaa tehdä, jos yöt ja päivät saamme sekaisin kuin korttipakan?
Se on itse asiassa eräs rangaistus - mutta mikä?
Tunnetko Raamatun EHTOJA?
9
263
Vastaukset
- muuten
paljoa nukkumisesta perustaa. olet tiällä päivät ja yöt. Ei se mitään jos tykkäät. Tuskin kukaan mitään hyötyy sun kirjoituksista/kysymyksistä?!
- tuhat ja yksi
Voinet kertoa itse mikä se lupaus on ?
Silloin se tapahtuu jos sinä pysäytät telluksen pyörimisen ( oletan että poks !) Kirjoitukseni ovat häirinneet ehkä joidenkin rauhaa.
Mutta ei kenenkään teksteistä kannata loukkaantua.
Ammentaa vaan sen asian, jos sitä asiaa on - ja tekee sen kanssa, mitä hyväksi näkee.
Sain muutaman vastauksen. vääriä olivat, eikä sitä sanankohtaa ollut kukaan löytänyt.
Yksi vastaus oli ainakin Jumalan silmissä oikea, sillä se oli rehellinen: en tiedä - en ole kuullutkaan.
En selitä sitä tahi tulkitse mihinkään suuntaan.
Sen varmasti tekee monikin puolestani. Minä en osaa tuolle muuta tehdä kuin vain ottaa se sellaisenaan vastaan ja hyväksyä sellaisenaan.
Jer 33:20-21 (uusi käännös)
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan.
Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi.
Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä.
Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
Jer 33:20-21 (Vanha käännös)
20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.
Yksi kohta trvinnee lisävalaistusta.
Sillä siinähän vakuutetaan leeviläisen pappeuden pysyvyyden puolesta (mm. uhrimenot ja juhla-ajat; kuten sapatti ja lehtimajanjuhla).
Kuitenkin tiedämme, että tällä haavaa ei ole leeviläistä pappeutta ainakaan pakanuudesta kääntyneitä koskien, vaan Kristus on ylimmäinen pappimme sekä me kristityt Hänen pappejaan.
Jaetta ei voi poistaa, koskapa ei oloe yön ja päivän liittoakaan vielä poistettu.
Vaan ne vuorottelevat kohtalaisen varmaan tyyliin.
Täytyy siis löytyä - ja löytyykin - Raamatusta lisävalaistusta asiaan. Nimittäin leeviläinen pappeus vielä tulee, ja vaikuttaa kaikkeen maailmaan, tuhannen vuoden ajan.
Hes 39-48. luvut selostavat tarkoin tuon tulevan leeviläisen pappeuden määräyksiä ja säädöksiä.
Sak 14. luku osoittaa sen ksokevan kaikkea maailmaa - sinne Jerusalemiin lehtimajanjuhlaan ja sapattijuhlaan on pakko jokaiesta maasta lähettää edustajat. Ken ei usko tätä, tarkistakoon Raamatustaan.Jer 33:14-26 - Herra ei hylkää Daavidin jälkeläisiä
14 "Aika tulee", sanoo Herra, "jolloin minä täytän Israelin ja Juudan heimoille antamani lupauksen.
[Jer. 29:10]
15 Kun se aika koittaa, Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
[Jes. 16:5; Jer. 23:5]
16 Niinä päivinä Juuda saa avun, ja Jerusalem elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: 'Herra on meidän vanhurskautemme'."
[Jes. 1:27; Jer. 23:6]
17 Näin sanoo Herra: "Aina on Israelin valtaistuimella istuva Daavidin jälkeläinen,
[2. Sam. 7:16]
18 ja aina tuovat leeviläiset papit minulle polttouhreja ja ruokauhreja ja valmistavat minulle teurasuhrit."
19 Jeremialle tuli tämä Herran sana:
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä."
[1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]
23 Jeremialle tuli tämä Herran sana:
24 "Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
25 Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,
26 yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä. Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä. Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon."
[5. Moos. 30:3].
Leeviläiset papit Herran pöydässä:
Hes 44:15-16
15 "Mutta ne leeviläispapit, Sadokin jälkeläiset, jotka uskollisesti suorittivat palvelusta minun pyhäkössäni silloinkin, kun israelilaiset harhautuivat luotani, saavat tulla minun eteeni ja toimittaa pyhää palvelusta. He saavat seistä minun edessäni ja uhrata minulle rasvaa ja verta -- näin sanoo Herra Jumala.
[1. Sam. 2:35 ]
16 He saavat tulla minun pyhäkkööni, minun pöytäni ääreen, he saavat uhrata minulle ja toimittaa temppelipalvelusta.
Kaiken maailman puolesta:
Sak 14:16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23].- tuhat ja yksi
kun juutalaiset kävivät sotaa Amorilaisia vastaan?
Joosua.10:12.
Kun lähdetään tältä Tellukselta avaruuteen, yön ja päivän vuorottelu lakkaa. Näin voi sanoa, että kun jenkit taannoisina vuosina kulkivat kuussa, he eivät kokeneet matkallaan yötä tai päivää koska yön ja päivän vuorottelu kuuluu vain maapallolle eikä avaruuteen. - Voiko siis nyt sitten sanoa ihmisen poistaneen ainakin tilapäisesti yön ja päivän?
Yön ja päivän voi sitäpaitsi "kumota" täällä maapallollakin kiertämällä maata sopivalla nopeudella.
Raamatun kertomusten syntyaikoihin ei taidettu tietää kovinkaan paljon nykyisten innovaatioiden tarjoamista mahdollisuuksista. Tuskinpa heprealaiset paimentolaiset omasivat edes tietoa napaseutujen yöttömistä öistäkään.- tuhat ja yksi
Epiktetos kirjoitti:
Yön ja päivän voi sitäpaitsi "kumota" täällä maapallollakin kiertämällä maata sopivalla nopeudella.
Raamatun kertomusten syntyaikoihin ei taidettu tietää kovinkaan paljon nykyisten innovaatioiden tarjoamista mahdollisuuksista. Tuskinpa heprealaiset paimentolaiset omasivat edes tietoa napaseutujen yöttömistä öistäkään.Tapahtuu ihme jos, Aurinko ottaa keskipisteeksi maan tai alkaa kiertää plättyä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142063Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161861599Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1601486Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1001362Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381208Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas141969- 84958
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49952Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.141858Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13847