LUKEKAA TÄMÄ

Devout

Matt.19
16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
27 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme?"
28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.
30 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi."

49

1239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se luettu

hyvin moneen kertaan.

• Devout

Siinä kumotaan täysin sunilainen ahdasporttihöpöhöpö..

• Devout kirjoitti:

Siinä kumotaan täysin sunilainen ahdasporttihöpöhöpö..

Ensinnäkin sunilaista ahdasporttihöpöpöä ei olekaan ja toisekseen Jeesus oli ja eli silloin maanpäällä kun tuo sinun laittamasi Raamatun kohta elettiin.Nyt Jeesus on mahdollista kohdata ahtaanportin/oven kautta.Vai eikö Häntä mielestäsi tarvitse kohdata maallisen elämän aikana.

Matteus 7:13-14

13"Menkää sisään ahtaasta portista.Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen
        14 Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie joka vie elämään, ja harvat löytävät sen.

Sitten vielä lisäkysymys sinulle.Mikä mielestäsi on avara portti ja lavea tie?

• rikas mies

Jos ei ensin itse ole valmis tekemään sanan mukaan ja myy omaisuuttaan ja jakele sitä köyhille, niin eipä kannattaisi tuollaisia kohtia lähteä tänne kopioimaan ja niillä itseänsä korostamaan!

• Devout

Tyypillistä, herjat alkaa puskista lentelemään, kun pitäisi olla asiallista keskustelua.

• rikas mies
        Devout kirjoitti:

Tyypillistä, herjat alkaa puskista lentelemään, kun pitäisi olla asiallista keskustelua.

ja lyö ensin omaan rintaasi!

• Devout
        rikas mies kirjoitti:

ja lyö ensin omaan rintaasi!

Minä turvaan armoon..

• elämääsi.
        Devout kirjoitti:

Minä turvaan armoon..

Kun katsotaan elämääsi,
        mitä sait kotoa lähtiessäsi?
        Perinnöksi vain kasteen, saitko?
        olit pyhitetty Kristukselle?

mitä olet saanut?

tyhjät, työtätekevät kädet.

Mitä Kristus on antanut sinulle?
        Ahtaastaportista tulit ja kastettiin Kristuksen seuraajaksi, Kristuksen seurakuntaan?
        uuteen liittoon sillä et syntynyt vanhanliiton aikana.
        Pidä uskosi ja kasva siinä.
        K.G

• Devout

Siinä on Raamatunkohta, joka täysin tyrmää ahdasporttihöpöhöpönne..
      Tulkitsen vaikenemisen myöntymisen merkiksi, minkäpä te Jumalan sanalle voisitte..

• oikein.

Raamatussa on kaikki kohdat oikein ja voimassa.

Piru etsii kohtia joilla se voi kumota sille epämieluisia kohtia.

Olet varmaan kuullut sanonnan "lukee kuin piru Raamattua"...tuo aloituksesi oli siitä oikein malliesimerkki!

• Devout
        oikein. kirjoitti:

Raamatussa on kaikki kohdat oikein ja voimassa.

Piru etsii kohtia joilla se voi kumota sille epämieluisia kohtia.

Olet varmaan kuullut sanonnan "lukee kuin piru Raamattua"...tuo aloituksesi oli siitä oikein malliesimerkki!

Matteus 19 kumoaa täysin ahdasporttihöpöhöpön..
        Harmittaako?

• oikein,
        Devout kirjoitti:

Matteus 19 kumoaa täysin ahdasporttihöpöhöpön..
        Harmittaako?

Raamattu on täysin ristiriidaton Jumalan Pyhän Hengen inspiroima kirjakokoelma. Toinen kohta ei kumoa toista.

Kun tuollaisia menet väittämään, mitä tänne kirjoitit, niin sinähän puhut Jumalan muuttumatonsa sanaa ja Pyhää Henkeä vastaan.

• Devout
        oikein, kirjoitti:

Raamattu on täysin ristiriidaton Jumalan Pyhän Hengen inspiroima kirjakokoelma. Toinen kohta ei kumoa toista.

Kun tuollaisia menet väittämään, mitä tänne kirjoitit, niin sinähän puhut Jumalan muuttumatonsa sanaa ja Pyhää Henkeä vastaan.

Eikö capslocki nyt jumitakaan Armi?

• Devout

Siinä on teille ahdasportti, jonka läpi ette käy..

• oikein,

Jeesus näki ihmisten sydämeen ja sanoi kullekin ne oikeat sanat oikeaan aikaan. Ei Jeesus kaikkia käskenyt omaisuuttaan myymään. Kehotti irrottamaan sydämen maallisista kylläkin ja hankkimaan tavaraa taivaan aittoihin, jossa ei ruoste raiskaa eikä koit syö niitä eikä varkaat voi niitä varastaa.

Sen sijaan Jeesus käski kaikkia ensin menemään läpi siitä ahtaasta portista sisälle elämään.

Jumalan lapsi voi saada maallistakin rikkautta.

Saarn. 5:19
        (5:18) Sekin on Jumalan lahja, jos Jumala kenelle ihmiselle antaa rikkautta ja tavaraa ja sallii hänen syödä siitä ja saada osansa ja iloita vaivannäkönsä ohessa.

• Devout
        oikein, kirjoitti:

Jeesus näki ihmisten sydämeen ja sanoi kullekin ne oikeat sanat oikeaan aikaan. Ei Jeesus kaikkia käskenyt omaisuuttaan myymään. Kehotti irrottamaan sydämen maallisista kylläkin ja hankkimaan tavaraa taivaan aittoihin, jossa ei ruoste raiskaa eikä koit syö niitä eikä varkaat voi niitä varastaa.

Sen sijaan Jeesus käski kaikkia ensin menemään läpi siitä ahtaasta portista sisälle elämään.

Jumalan lapsi voi saada maallistakin rikkautta.

Saarn. 5:19
        (5:18) Sekin on Jumalan lahja, jos Jumala kenelle ihmiselle antaa rikkautta ja tavaraa ja sallii hänen syödä siitä ja saada osansa ja iloita vaivannäkönsä ohessa.

Etkö tiedä, että uusitestamentti, maallisenkin oikeusjärjestyksen mukaan kumoaa vanhantestamentin..
        Eikö Jeesus olekaan opettaja sinulle?

• totean
        Devout kirjoitti:

Etkö tiedä, että uusitestamentti, maallisenkin oikeusjärjestyksen mukaan kumoaa vanhantestamentin..

Eikö Jeesus olekaan opettaja sinulle?Devout 23.9.2007 klo 14.22
        ----

• jarikalevi
        Devout kirjoitti:

sinä asettelet Raamatun kirjoituksia järjestykseen. Millä auktoriteetillä? Etkö todellakaan huomaa, että vähättelet Vanhaa testamenttia, niitä "kirjoituksia", joihin Jeesus tavan takaa vetosi.

Muutoinkin sinun kirjoituksistasi oikein paistaa katkeruus ja kosto tiettyjä kirjoittajia kohtaan. Niin ei toimi ihminen, jossa asuu Pyhä Henki.

• Devout
        totean kirjoitti:

Eikö Jeesus olekaan opettaja sinulle?Devout 23.9.2007 klo 14.22
        ----

Pahahenkikö toisi Jeesuksen Kristuksen Uhria syntiemme takia, esille?
        Eikö pahahenki toisi mieluummin jotain ahdasporttihöpöhöpöä, Armon sijasta, esille?

• Devout
        jarikalevi kirjoitti:

sinä asettelet Raamatun kirjoituksia järjestykseen. Millä auktoriteetillä? Etkö todellakaan huomaa, että vähättelet Vanhaa testamenttia, niitä "kirjoituksia", joihin Jeesus tavan takaa vetosi.

Muutoinkin sinun kirjoituksistasi oikein paistaa katkeruus ja kosto tiettyjä kirjoittajia kohtaan. Niin ei toimi ihminen, jossa asuu Pyhä Henki.

Etkö tiedä? Nämä sunilaiset muuttavat evankeliumin, siitä on Raamatussa säädetty kiroustuomio..

• Devout
        jarikalevi kirjoitti:

Itse vähättelet Jeesuksen selviä opetuksia..
        Helpompi kamelin mennä neulansilmästä, kuin rikkaan taivastenvaltakuntaan..

• jarikalevi
        Devout kirjoitti:

Itse vähättelet Jeesuksen selviä opetuksia..
        Helpompi kamelin mennä neulansilmästä, kuin rikkaan taivastenvaltakuntaan..

kirjaimellisesti. Varmaankin olet kokenut sen, kuinka viettelys tulee esim. kauniin naisen muodossa. Oletko siis valmis hakkaamaan kätesi irti tai repimään silmäsi pois?

Jos tuo nuorukainen, joka kertoo Jeesukselle noudattaneensa käskyjä, olisi ollut vähävarainen, olisiko Jeesus sinun mielestäsi käskenyt antamaan viimeisetkin roponsa pois.

Etkö näe, että ihminen voi olla rikaskin monella tapaa: jonkun rikkaus on sosiaalisuus, jonkun viihde, jonkun liikunta, jonkun raha, jonkun oma hauskuus, jonkun älykkyys.

Minusta on kummallista, että et näe tätä rikkaan nuorukaisen tapauksen opetusta: mikään asia, oli se mikä hyvänsä, ei saa mennä Jeesuksen seuraamisen edelle.

• jarikalevi
        Devout kirjoitti:

Etkö tiedä? Nämä sunilaiset muuttavat evankeliumin, siitä on Raamatussa säädetty kiroustuomio..

että Jumala vihaa ja on katkera.

• Devout
        jarikalevi kirjoitti:

että Jumala vihaa ja on katkera.

Raamatun sanan kautta, jota tuon esiin..
        Jumala vihaa vääryyttä: Miksi kysyt? Tottakai tuon tiesit..

• Devout
        jarikalevi kirjoitti:

kirjaimellisesti. Varmaankin olet kokenut sen, kuinka viettelys tulee esim. kauniin naisen muodossa. Oletko siis valmis hakkaamaan kätesi irti tai repimään silmäsi pois?

Jos tuo nuorukainen, joka kertoo Jeesukselle noudattaneensa käskyjä, olisi ollut vähävarainen, olisiko Jeesus sinun mielestäsi käskenyt antamaan viimeisetkin roponsa pois.

Etkö näe, että ihminen voi olla rikaskin monella tapaa: jonkun rikkaus on sosiaalisuus, jonkun viihde, jonkun liikunta, jonkun raha, jonkun oma hauskuus, jonkun älykkyys.

Minusta on kummallista, että et näe tätä rikkaan nuorukaisen tapauksen opetusta: mikään asia, oli se mikä hyvänsä, ei saa mennä Jeesuksen seuraamisen edelle.

Siihen haluankin huomion kiintyvän, sunilaiset ottavat yhden Raamatunlauseen kirjaimellisesti, niin kauan kuin se ei edellyttä heiltä jotain konkreettista uhrausta. Hyvin tyypillistä lahkolaisuudelle, muille Raamatun kohdille viitataan kintaalla..

Ei sunilainen ahdasporttihöpöhöpökään saa mennä Jeesuksen edelle..
        Alat mestaroimaan Jeesuksen selviä sanoja arveluttavalla tavalla..

Sinulle, minun esille tuomiini Raamatun totuuksien vastustaminen, on periaattellisella tasolla. Sunilaiset kun ovat minut sinullekin markkinoineet saatanana, niin sinä aina vastustat-periaatteesta..

• jarikalevi
        Devout kirjoitti:

Raamatun sanan kautta, jota tuon esiin..
        Jumala vihaa vääryyttä: Miksi kysyt? Tottakai tuon tiesit..

koska sanoit, että se on Jumalan vihaa.

Sanot, Jumala puhuu vain Raamatun sanan kautta. Miten sitten Pyhä Henki, jonka Jumala Raamatun mukaan antaa Jeesukseen uskoville. Jeesushan sanoo, että Hän lähettää Hengen Isän luota, todistamaan Hänestä ja johtamaan koko Totuuteen. Kumoatko Jeesuksen sanat väittämällä, että Jumala puhuu vain ja ainoastaan Raamatun Sanan kautta.

Kaatoiko Paavalin sokeana maahan Damaskon tiellä Raamattu?

• jarikalevi
        Devout kirjoitti:

Siihen haluankin huomion kiintyvän, sunilaiset ottavat yhden Raamatunlauseen kirjaimellisesti, niin kauan kuin se ei edellyttä heiltä jotain konkreettista uhrausta. Hyvin tyypillistä lahkolaisuudelle, muille Raamatun kohdille viitataan kintaalla..

Ei sunilainen ahdasporttihöpöhöpökään saa mennä Jeesuksen edelle..
        Alat mestaroimaan Jeesuksen selviä sanoja arveluttavalla tavalla..

Sinulle, minun esille tuomiini Raamatun totuuksien vastustaminen, on periaattellisella tasolla. Sunilaiset kun ovat minut sinullekin markkinoineet saatanana, niin sinä aina vastustat-periaatteesta..

enkö muka perustele vastaväitteitäni?

Miten minä alan mestaroimaan Jeesuksen selviä sanoja arveluttavalla tavalla?

Minä vastustan sitä, minkä vääräksi koen. Olen vastustanut ArmiK:ta, Kari-Henrikkiä ja Teuvoakin, jos he ovat mielestäni toimineet väärin. Minusta sinä itse teet asioista henkilökohtaisia, minulle ne ovat asoita, joista olemme eri mieltä.

• Devout
        jarikalevi kirjoitti:

enkö muka perustele vastaväitteitäni?

Miten minä alan mestaroimaan Jeesuksen selviä sanoja arveluttavalla tavalla?

Minä vastustan sitä, minkä vääräksi koen. Olen vastustanut ArmiK:ta, Kari-Henrikkiä ja Teuvoakin, jos he ovat mielestäni toimineet väärin. Minusta sinä itse teet asioista henkilökohtaisia, minulle ne ovat asoita, joista olemme eri mieltä.

Älä vedä hernettä nenääsi, mutta monesti tuntuu siltä että periaatteesta vastustat..
        Kovin vähän vastustat noita Raamatun vastaisuuksia, miksi?

• jarikalevi
        Devout kirjoitti:

Älä vedä hernettä nenääsi, mutta monesti tuntuu siltä että periaatteesta vastustat..
        Kovin vähän vastustat noita Raamatun vastaisuuksia, miksi?

mennä ahtaasta portista ja kulkea kaitaa tietä tarkoitat. Niin en vastusta niitä siksi, koska ne eivät ole Raamatun vastaisuuksia vaan Jeesuksen sanoja. En vastusta mitään Jeesuksen sanoja, vaikka jotkut kohdat Pyhä henki avaa hitaammin minulle. Mutta kun näin pitkällä ollaan, sitä jaksaa odottaa jo paremmin sanan aukenemista.

En muuten vetänyt hernettä nenääni. Kysyinpä vain kun väitit minun periaatteessa vastustavan sinua.

• päästä taivasten valtakuntaan.

Kommentti: Rikkaat siis pääsevät taivasten valtakuntaan, mutta se on heille vaikeaa. Rikkaus ei siis ole mikään este päästä taivasten valtakuntaan.
      Kommentti: Vaikeaa se on kaikille muillekin.

Toinen kohta:Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla TÄYDELLINEN,,,, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Kommentti: Entä jos ei halua olla niin TÄYDELLINEN?>> Silti voi olla uskossa, seurata Jeesusta ja päästä taivasten valtakuntaan.

Kommentti: Mikään ei silti voi olla rikkaalle rakkaampi kuin Jeesus. "Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi"

Ps. en ole rikas.

• Devout

Kun turvaat Jeesukseen..

Ymmärrät asian täysin oikein, ilman Armoa eei meillä toivoa olisi

• Matti E Simonaho

" Paastoaminen (sabbat) ei tarkoita sitä että sinun pitää olla syömättä, vaan se tarkoittaa sitä, että annat yltäkylläisyydestäsi niille joilla on vähemmän ruokaa kuin sinulla, tai ei ole ruokaa ollenkaan. Sinä "paastoat" koska se minkä annat toiselle joka on nälkiintynyt, sitä sinä et syö. "

http://kivi.suomalaiset.org/suomalaiskirje.pl?nayta=4kasky

• Matti E Simonaho

Ensimmäinen käsky

1.

Elaia : Luoja Raamattu on kirjoitettu huomattavasti viisaammalle ihmiselle kuin se joka levitti kristinuskoa oli. IO Käskyä on Sielujen Valtakunnan ja Elaian Laki : Liiton Ehdot.

2.

Riippumatta siitä mitä niiden jälkeen Raamattuun on kirjoitettu, kirjoitettua ei saa käyttää Lain rikkomiseen. Laki koskee maallista ja sielullista ja käskyt on sidottu toisiinsa; Jos rikkoo 1 käskyä rikko useita tai kaikkia. Lakia ei saa käyttää meitä vasten vaan päinvastoin, ne on jokaisen ihmisen perusturva, niiden avulla voimme esimerkiksi arvioida onko oppi hyvästä tai pahasta.

3.

Raamattu 1944/1938
      2. Mooseksen kirja 34 Ja Elaia sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa". Ja hän oli siellä Elaian tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.

4.

Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

5.

Maallisella tasolla ei saa olla kuin yksi maallinen identiteetti. Maallinen identiteetti rakentuu henkilökohtaisesta sukupuusta jossa on kaikki elossa olevat sukulaiset, ja se on oksa kansallisessa sukupuussa. Näin sinä, sukusi ja kansa on yhtä maallisella tasolla. Näin rakentuu kaikkien kansojen maalliset sukupuut.

6.

Elaia : Luoja Liitto perustuu Elaian Lakiin jossa maallinen ja sielullinen sukupuu yhdistetään toisiinsa. Maallinen identiteetti, on sinun sielun kautta sidottu henkilökohtaiseen sielulliseen sukupuuhun, jossa kaikki edesmenneet sukulaisesi ovat.

7.

Sielullinen sukupuusi on oksa joka on sidottu kansalliseen sukupuuhun jota kutsumme Kansansieluksi. Näin sinä, suku ja kansa on yhtä maallisesti ja sielullisesti. Näin rakentuu ja yhtyy kaikkien kansojen maallinen ja sielullinen sukupuu.

8.

Kansansielu on oksa joka on sidottu suurempaan puuhun jonka runko on Yhteinen Sielujen Valtakunta jossa ensimmäinen kansanäiti ja ensimmäinen kansan isä on. Kaikkien kansojen kansansielut on näin sidottu Yhteiseen Sielujen Valtakuntaan jonka kautta kaikki kansat yhdistyy yhdeksi.

9.

Elaia : Luoja Kaikkien kansojen Yhteisen Sielujen Valtakunnan juuri ja alkuperä, on kaikkien kansojen Yhteinen Elaia jonka nimeä ei tiedetä Sielujen Valtakunnan ulkopuolella.

10.

Kun maallinen sukupuu on yhtä, ja kun se sidottu sielulliseen sukupuuhun, niin Liitto on palautettu, sillä kaikki on yhtä Sielujen Valtakuntaa ja Elaiaa myöten.

Arviointipohja

11.

Jos joku oppi on osoittanut tai tänään osoittaa maallisen ja/tai sielullisen alkuperän muualle kuin mitä se edellä esitetyn kuvauksen mukaan on, silloin sinä tiedät että oppi on kaikilta osin harhaanjohtava.

12.

Jos jostakin opista on kehittynyt harhaoppeja, epäjumalien palvontaa joita se itse tänään esittää vääriksi tai oikeiksi, silloin sinä tiedät että oppi on kaikilta osin harhaanjohtava.

13.

Jos jostakin opista on kummonnut tuhansia eri lakoja joista jokainen rikkoo Liiton ehdot, sinä tiedät että oppi on harhaanjohtava ja palvoo useita Jumalia.

• Matti E Simonaho

Toinen käsky

1.

Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Luoja, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

2.

Sielujen Valtakunta ei ole sinun ulkopuolella, vaan sinulla on yhteys sinne sinun henkilökohtaisen sielusi kautta. Siksi kuvat Sielujen Valtakunnasta ja niistä jotka siellä ovat, ovat harhanjohtavia ja kiellettyjä.

3.

Kaiken ulkopuolisen palvominen mitä maan päällä on, maan alla on, vesissä ja veden alla on kielletty.

4.

Kaikenlaisten maallisten kuvien palvominen on kielletty - jopa ristin.

5.

Älä kumarra ja palvo harhaanjohtavia kuvia. Älä myöskään kumarra ja palvo niitä jotka sellaisia on esittänyt tai esittää.

6.

Elaian : Luoja Kaikki sielullinen kumpuaa jokaisen ihmisen sisimmästä - sielusta. Kakki mitä me sanomme ja kaikki mitä me teemme mikä perustuu IO Käskyyn, Liittoon meidän ja Elaian välillä, siihen perustuu Elaian palvelu. Kakki muunlainen Jumalan palvelu on harhaanjohtavaa.

Arviointipohja

7.

Elaia : Luoja Jos joku oppi on esittänyt tai esittää kuvia, tai on pakottanut tai opettanut muun maalliseksi luokitellun palvomista missään mielessä, tai jos joku on missään mielessä asettanut tai asettaa itsensä tai jonkun muun vastaavan kuvan sinun ja Sielujen Valtakunnan ja Elaian väliin, silloin sinä tiedät, että se oppi on kaikilta osin harhaanjohtava ja sitä pitää karttaa.

8.

Isaia : Jeesus Isaia kuoli ristillä maallisesti, mutta nousi ylös ja hän on Elaian oikealla puolella Sielujen Valtakunnassa. Sielujen Valtakunnan Lain mukaan, kuvien esittäminen hänestä on kielletty.

9.

Ilmestyskirja 13:12-18 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

10.

Isaia : Jeesus Isaia on hän jolla on miekanhaava ja joka virkosi. Peto pakottaa ihmiset tekemään ja kumartamaan ristiä ja kuvaa jossa Isaia on ristittynä. Että kuva Isaiasta ristillä on pedon kuva johtuu siitä, että kuva on pedosta: pedon pakottama kuva.

11.

Pappi joka pukeutuu kaapuun jossa on ristin kuva, on pedon kuva jossa on henki. Heidän käskystä kaikki jotka eivät kääntyneet kristinuskoon tapettiin, ja ristiritarit jotka oli merkitty pedon ristillä hoiti tappamisen.

12.

Kaikki kuollut merkitään ristillä. Kastetilaisuudessa se ottaa lapsen vanhemmilta, piirtää ristin lapsen otsaan ja merkitsee siten lapsen elävänä kuolleeksi, ja antaa lapsen takaisin vanhemmille, ja antaa heille todistuksen jossa on pedon merkki, pedon nimi ja pedon yhteystiedot joissa on sen numero. Kaikesta mitä lapsi sen jälkeen ostaa tai myy, se vaatii osan itselleen - kirkollisvero.

• Matti E Simonaho

Matteus 24 ja Toinen käsky

1.

Raamattu 1933/1938
      Matteus 24 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille; Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: " Minä olen Kristus ", ja he eksyttävät monta.

2.

Huomioi Jeesus -nimi ja "minun", "minun nimessäni" ja "minä" -sanat koska ne on sidottu toisiinsa. Kyse ei ole esiintymisestä hänenä, vaan kyseessä on että esittää hänet Kristuksena.

3.

Raamattu 1933/1938
      Matteus 24:23-26 Jos silloin joku sanoo teille: "Katso, täällä on Kristus ", tahi: "Tuolla", niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. Sentähden, jos teille sanotaan: "Katso, hän on erämaassa", niin älkää menkö sinne, tahi: "Katso, hän on kammiossa", niin älkää uskoko.

4.

Kristus -sanaa käyttävä on harhaanjohtaja. Harhaanjohtaja osoittaa aina sinne missä hän ei ole k.e. veistoksessa, puisella ristillä, sydämessä, hengessä ja taivaalla. Hän ei ole erämaassa, esimerkiksi puussa tai kalliossa joka on ihmishahmon muotoinen. Hän ei ole "Jeesuksen ja Marian haudassa" viitaten The Lost Tomb of Jesus -dokumenttiin (James Cameron, Discovery-Channel 4.3.2007).

5.

Harhaanjohtaja viittoo ainaa sellaiseen missä hän ei ole tai kaikkeen sellaiseen minkä se voi jossain mielessä viedä. Harhaanjohtaja voi viedä esimerkiksi hengen, sydämen, lihan, veren ja mielen mutta sielua se ei voi viedä. Hän ei ole missään kuolleessa vaan elävässä: Jokaisen ihmisen sielun kautta Sielujen Valtakunnassa: Sieluissa.

6.

A. Hän ei ollut kristus kun hän syntyi.
      I. Hän oli kristus kun hän oli ristillä- ristitty.
      O. Hän ei ole kristus ristimisen jälkeen; hän nousi ylös.

7.

Pyhän kaavan mukaan kaikki pitää esittää ajallisesti oikein. Koskaan ei saa johtaa harhaan käyttäen sanoja jotka ei ole ajallisesti oikein. Jos niin tekee, kaikki kuulee heti että on harhaanjohtaja ja valehtelija. Isä ei ollut kristus kun hän syntyi. Hän oli Kristus (ristitty) vain sen ajan kun hän oli ristillä. Hän ei ole Kristus (ristitty) koska hän nousi ylös ja istuu Luojan oikealla puolella.

8.

Raamattu 1933/1938
      2 Mooseksen Kirja Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä.

9.

Hän nousi ylös ja hän istuu Luojan oikealla puolella. Hänestä ja muista Sielujen Valtakunnassa olevista ei saa esittää minkäänlaisia kuvia. Minkäänlaisia kuvia ei saa palvoa eikä kumartaa, koska ne ovat paholaisesta; paholaisen tekemiä ja harhaanjohtavia.

• Matti E Simonaho

Kolmas käsky

1.

Elaia : Luoja Älä turhaan lausu Elaian, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Elaia ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

2.

Muista, että Sielujen Valtakunta ei ole sinun ulkopuolella, vaan sinun sisäpuolella. Sielujen Valtakuntaan sinulla on yhteys henkilökohtaisen sielusi kautta.

3.

Kaikki mitä sielulliseen yhteyteen tulee perustuu rauhaan ja hiljaisuuteen. Etsi sopiva, rauhallinen paikka missä olet yksin.

4.

Jos rukoilet ääneen, silloin sinä lausut Jumalasi nimen turhaan. Ole hiljaa.

5.

Esitä kaikki mitä sinulla on esitettävänä ajatuksin jotka ovat kielellisesti niin puhtaita kuin vain on mahdollista.

6.

Elaia : Luoja Älä huido, älä viittoile, älä puhu ääntein, älä veisaa, älä kuolaa, älä oksentele, älä pyöri lattialla tai muuta vaastaavaa, sillä mikään siitä ei ole Elaiasta, vaan kaikki se on Elaian vastaista.

Arviointipohja

7.

Tässä käskyssä nimenomaan kyse on lausumisesta - puhumisesta. Jos joku oppi on opettanut tai opettaa rukoilemaan ääneen, se oppi on rikkonut tai rikkoo tätä lakia, koska silloin sinä lausut nimen ja rikot lakia.

8.

Elaia : Luoja Kun väärän opin mukaan lausut Elaian nimen ääneen, vain hän joka pakanallista seremoniaa johtaa kuulee rukouksesi - ei Elaia; Hän on asettunut sinun ja Sielujen Valtakunnan väliin ja johtaa harhaan.

9.

Elaia : Luoja Elaian palvelu kumpuaa sisimmästämme - jokaisen henkilökohtaisesta mielestä ja sielusta. Elaian palvelu ei perustu siihen että veisataan, rukoillaan ja kuunnellaan herran sanoja, vaan kaikkeen siihen, mitä sanomme tai teemme kunnioittaen kaikkea elävää.

• Matti E Simonaho

Neljäs käsky

1.

Elaia : Luoja Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Elaian, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Elaia teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Elaia siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

2.

Väsynyt ja nälkäinen sanoo helposti vääriä sanoja ja tekee helposti vääriä tekoja.

3.

Työ kuluttaa voimavaroja se on luonnollista, samalla tavalla luonnollista on että lepää silloin kun siihen on mahdollisuus.

4.

Lepää ja ravitse itsesi maallisesti ja sielullisesti vapaa-aikanasi keräten voimiasi.

5.

Kun kunnioitat itseäsi levolla ja ravinnolla, ja olet maallisesti ja sielullisesti ehjä, silloin sinun on helppo kunnioittaa kaikkia muita.

6.

Riippumatta siitä mikä viikonpäivä on, oli kyseessä työpäivä tai ei, jokainen päivä jolloin kunnioitat itseä, muita ihmisiä ja kaikkea elävää kuten luontoa on pyhä.

7.

Kysymys ei ole siitä mikä viikonpäivä on, tai kuinka monta päivää on kulunut, vaan kysymys on siitä, että pidätkö huolta itsestäsi, ja lepääkö silloin kun mahdollisuus lepoon on. ja kysymys on siitä, että ravinto mitä tarvitset tulee luonnosta ja sen kunnioittaminen on tärkeää.

8.

Paastoaminen (sabbat) ei tarkoita sitä että sinun pitää olla syömättä, vaan se tarkoittaa sitä, että annat yltäkylläisyydestäsi niille joilla on vähemmän ruokaa kuin sinulla, tai ei ole ruokaa ollenkaan. Sinä "paastoat" koska se minkä annat toiselle joka on nälkiintynyt, sitä sinä et syö.

9.

Opi ajattelemaan syvällisesti; Jos rakennat talon ja tarvitset siihen puuta jonka Luoja on luonut, istuta vähintään yhtä monta tilalle kuin mitä olet ottanut, niin seuraavalla sukupolvella on mistä rakentaa ja ilmaa mitä hengittää. Ja kun lepäät rauhassa uudessa talossasi, se mitä sinä olet istuttanut korvaa sen minkä olet ottanut ja silloin luonto lepää.

• Matti E Simonaho

Viides käsky

1.

Elaia : Luoja Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Luoja, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

2.

Sinun äiti on sinun ainut oikea maallinen pyhä äiti. Sinun isä on sinun ainut oikea maallinen pyhä isä.

3.

Ketään muuta maallista pyhää äitiä ja pyhää isää ei lapsella ole.

4.

Kunnioita vanhempia ja heidän sukuja, koska heidän kautta sinä ja kansa on yhtä.

5.

Muista ja kunnioita kaikkia jotka ovat olleet ennen sinua. Sielullinen sukupuusi juurtuu ensimmäiseen kansan Äitiin ja kansan Isään ja Sielujen Valtakuntaan.

Arviointipohja

6.

Jos joku oppi on kieltänyt tai kieltää naisen puhumasta Sielujen Valtakunnan nimiin, se on rikkonut ja rikkoo tätä lakia. Se ei kunnioita äitiä, ja äidin kautta se ei kunnioita isää. Silloin sinä tiedät, että sellaista oppia sinun täytyy karttaa.

7.

Jos joku oppi on kieltänyt tai kieltää äidin, se häpäisee koko kansaa maallisesti ja sielullisesti ensimmäistä kansan Äitiä ja kansan Isää myöten, ja se häpäisee Sielujen Valtakuntaa.

• Matti E Simonaho

Kuudes käsky

1.

Älä tapa.

2.

Mitä ei ole kielessä, sitä ei ole mielessä. Kun lapselle joka ei tiedä tappamisesta mitään opetetaan "Älä tapa", lapselle opetetaan "tappaminen" ja kaikki mitä sanaan voi liittää, ja niiden sanojen kautta lapsen mieli turmeltuu.

3.

Kun lapselle opetetaan että hyvä tapa on oikein ja paha tapa on väärin, teko mikä näytetään on ehkä hyvä, mutta lapsen mieli syöpyy tapa -sanoista, sillä "Hyvän tappaminen on oikein ja pahan tappaminen on väärin".

Arviointipohja

4.

Kaikki kuollut merkitään ristillä. Kun lapsen otsaan piirretään risti, hänet merkitään elävänä kuolleeksi - tapettu - ja tätä lakia on rikottu.

5.

Kun lapsi liitetään maalliseen tekopyhään seurakuntaan, maallinen ja sielullinen yhtenäisyys on rikottu, lapsi on tapettu ja hänet on kastettu kadotukseen.

6.

Jos joku oppi on maallisesti tai sielullisesti tappanut, tai maallisesti tai sielullisesti tappaa, se on rikkonut ja rikkoo tätä lakia.

• Matti E Simonaho

Seitsemäs käsky

1.

Älä tee huorin.

2.

Sielujen Valtakunnan ja Luojan rakkaus on ilmaista. Rakkaus kumpuaa meistä jokaisesta ja tulee esille kaikessa mitä sanomme ja kaikessa mitä teemme.

3.

Kun lapselle joka ei tiedä huorasta mitään opetetaan "Älä tee huorin", lapselle opetetaan "huora" ja kaikki mitä sanaan voi liittää, kaikkien niiden sanojen kautta lapsen mieli turmeltuu.

4.

Aito ja Oikea Sielujen Valtkunnan edustaja ei koskaan ole vaatinut eikä vaadi minkäänlaista korvausta opeistaan eikä työstään. Se mikä hänelle annetaan, se annetaan puhtaasta mielestä ja sielusta, puhtaalle mielelle ja puhtaalle sielulle. Silloin tätä lakia ei ole rikottu.

Arviointipohja

5.

Jos joku on esittänyt tai jos joku esittää olevansa pyhä isä ja osa perhettä johon hän ei kuulu, hän rikkoo tätä lakia koska hän tekee huorin; Maallisesti lapsella on vain 1 pyhä äiti ja 1 pyhä isä - lapsen vanhemmat.

6.

Vieras tekopyhä isä perheesssä tekee sielullisesti huorin lapsen isän kanssa, sillä sude on sielullisesti homoseksuaalinen ja lapsi on näin ollen kadotettu.

7.

Vieras tekopyhä isä perheessä tekee huorin koskien lapsen äitiä, koska äidillä on sielullinen suhde vieraan kanssa, ja lapsi on sielullisesti äpärä.

8.

Jos joku oppi on perustunut tai perustuu siihen että perheen ulkopuolinen asettuu lapsen maallisen pyhän äidin ja/tai maallisen pyhän isän väliin, sinä tiedät että kaikki mitä siitä opista kumpuaa rikkoo Sielujen Valtakunnan lakia.

9.

Jos joku oppi on missään mielessä kaupitellut Sielujen Valtakunnan rakkautta, tai kaupittelee sitä, tai jos joku oppi on missään mielessä vaatinut korvausta Sielujen Valtakunnan rakkaudesta, sinä tiedät että rakkauden kaupittelija rikkoo tätä lakia.

• Matti E Simonaho

Kahdeksas käsky

1.

Älä varasta.

2.

Kun lapselle joka ei tiedä varastamisesta mitään opetetaan "Älä varasta", lapselle opetetaan "varasta" ja kaikki mitä sanaan voi liittää, ja niiden sanojen kautta lapsen mieli turmeltuu. Se mitä ei ole kielessä, sitä ei ole mielessä.

Arviointipohja

3.

Varastamista on myös se, että osoittaa lapsen ja hänen pyhän äidin ja pyhän isän maallisen ja sielullisen sukuun kuuluvuuden väärin; Silloin perheen identiteetti on varastettu ja Liitto on rikottu.

4.

Jos joku oppi on väkivallalla hankkinut omaisuutensa, tai jos se väkivallalla uhaten ja/tai peloittelemalla on vaatinut tai vaatii maallista omaisuutta, silloin sinä tiedät että oppi ja mitä siitä kumpuaa perustuu Sielujen Valtakunnan Lain rikkomiseen.

• Matti E Simonaho

Yhdeksäs käsky

1.

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

2.

Kun he tulivat he sanoivat; "Olemme syntyneet syntisiksi ja perisyntisiä. Usko tai kuole", se on tunnustus jonka he antoivat esivanhemmillemme. Se on tunnustus joka esivanhempiemme kautta on annettu meille.

3.

Sitä joka on syntynyt syntiseksi ja on perisyntinen, sitä ei saa seurata, sillä kaikki mitä se opettaa on syntiseksi syntyneestä ja perisyntisestä.

4.

Esivanhempamme pakotettiin terrorilla, väkivallalla ja valhein uskomaan että me olemme kuten he; syntyneet syntisiksi ja perisyntisiä.

5.

Jokainen sana jonka he ovat meille ja meistä esittäneet ja esittää rikkoo tätä lakia.

6.

Jokainen mieli ja sielu on henkilökohtainen.Jokainen sana jonka tänään esitämme heidän pakottaman opin mukaan joka rikkoo pyhän yhtenäisyyden, on tämän lain rikkomista.

7.

Jos joku oppi väittää sinun olevan syntynyt syntiseksi, syntinen ja perisyntinen, se rikkoo tätä lakia, sillä Me ja He ei ole ikinä sama.

8.

Tehkää parannus ja yhdistykää maallisesti ja sielullisesti, sillä jokainen tulee saamaan palkkansa sanojensa ja tekojensa mukaan.

• Matti E Simonaho

Kymmenes käsky

1.

Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

2.

Elaia : Luoja Kukaan Aito ja Oikea Sielujen Valtakunnan edustaja ei ole koskaan vaatinut eikä vaadi maallista omaisuutta tai palveluja korvaukseksi opeistaan ja työstään. Hän ei edes odota saavansa maallista korvausta, koska hänen työ kumpuaa Sielujen Valtakunnasta ja Elaiasta.

3.

Mitä hänelle annetaan, se annetaan hänelle puhtaasta mielestä ja puhtaasta sielusta puhtaalle mielelle ja puhtaalle sielulle. Silloin tätä lakia ei ole rikottu.

4.

Elaia : Luoja Aidon ja Oikean Sielujen Valtakunnan edustajan tunnistaa siitä, että hän yhdistää sinut, sukusi ja kansan rikkomatta maallista yhtenaisyyttä missään mielessä, ja maallisen hän yhdistää sielulliseen ja Sielujen Valtakuntaan ja Elaiaan ja näin kaikki on yhtä kuten pitääkin.

Arviointipohja

5.

Jos joku oppi on missään mielessä vaatinut omaisuutta tai missään mielessä vaatii omaisuutta korvaukseksi työstään, sinä tiedät että se oppi on rikkonut tai rikkoo sielujen Valtakunnan Lakia.

6.

Jos oppi on hajoittanut kansan eri lahkoihin rikkoen siten pyhän yhtenäisyyden ja Liiton, sinä tiedät silloin että kaikki mitä se edustaa ja mitä siitä on kummonnut, on Sielujen Valtakunnan Lain vastaista.

• Mikä on:

sunilainen ahdasporttihöpöhöpö..

Siis, mikä on sunilainen?

mitä tarkoittaa: sunilainen ahdasporttihöpöhöpö..

• Devout

Se on sen höpöhöpön Raamattu..
        Mutta älä usko sitä kirjaa..

• nimi, vai
        Devout kirjoitti:

lempinimi? Hakukone ei äkkisetään löytänyt sopivaa kohdetta.

• matkalainen
        Devout kirjoitti:

En periaatteessa suosittelisi Sunin opusta edes toisen uteliaisuuden tyydyttämiseksi, sillä kirja on arvelluttava.
        Raamattu on Elämän Leipä meille Jeesuksen omille.

• Anonyymi
        matkalainen kirjoitti:

En periaatteessa suosittelisi Sunin opusta edes toisen uteliaisuuden tyydyttämiseksi, sillä kirja on arvelluttava.
        Raamattu on Elämän Leipä meille Jeesuksen omille.

Kumpaa Devoutin neuvoa tässä tulisi noudattaa, ettei joudu saatanan kelkkaan?

Uskonnot ja uskomukset
        Kirkosta eroaminen
        LUKEKAA TEUVO SUNIN KIRJA

Devout
        2007-03-05 10:55:56
        Ilmoita
        Kirjaa on parjattu raivokkaasti, syystä siitä, että siellä on paljastettu paljon vääryyksiä, alkaen siitä, kun piispa pötki pakoon, tarkastukseen kuuluvalta seurakunnan kyselytunnilta, kun näki Sunin olevan paikalla..

Kirja tuo esille "rautalankamallina" Raamatun Totuuden, asettaen Raamatun ja vain Raamatun, yli kaiken.

Lukekekaa, mitä kaikkea kätkeekään sisäänsä, tämä rauhalliseksi luultu havumetsien maa!
        https://prnt.sc/STEoMIqqVGD8

• Anonyymi

Se aika on syntinen piip. Jumala rankaisi sitä. Siitä kakarasta tulee rikollinen ellei heitä veiviään

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe