Citroenin maahantuojan

jälkimarkkinointi

Surkealla tasolla on ainakin Citikan maahantuojan jälkimarkkinointi.
Meillä on uudehko Citroen C3, takuu meni juuri keväällä umpeen. Kesällä autoon tuli vikaa, kone pyöri vain kolmella "pytyllä". Auto vietiin paikalliseen huoltoliikkeeseen, joka kylläkin huoltaa Citikoita, mutta ei ole ns. "virallinen" huoltoliike. Vika löydettiin puolasta ja suuttimista. Keskustelin auton myyneen liikkeen kanssa noiden korjauksesta, mutta hinauksineen ja korjauksineen kustannusten kohottua niin suuriksi, päätin korjauttaa auton paikallisessa korjaamossa. Lisäksi tuohon päätökseen vaikutti sekin, ettei myyjä luvannut että vaikka auto korjataan heillä, maahantuoja ei kuitenkaan korvaa mitään, kehoitti kuitenkin tekemään reklamaation maahantuojalle.
Rekalmoin tapauksesta maahantuojalle, jolta sain kirjeen, tyyliin "mitäs läksit, ja onnea jatkoon". Tästä muutaman viikon jälkeen auto joutui uudelleen korjaamolle, tälläkertaa oli toinen suutin korjattavana. Mitähän seuraavaksi? Kuitenkin tästä suivaantuneena kirjoitin kirjeen maahantuojalle jälkimarkkinoinnin hoidosta. Koska meidän toinen automme, Citroen sekin, tuli vaihtoikään päätin ettei tuleva ole Citroen, juuri tuon jälkimarkkinoinnin, tai sen puuttumisen johdosta. Onneksi nyt on tulossa toisen merkkinen auto, ja toivottavasti jälkimarkkinointi pelaa toisella tavalla. En suinkaan tarkoita että vaadin älyttömiä, mielestäni mikä tahansa muistaminen olisi asiakkalle tärkeä mikäli hän reklamaation vaivautuu tekemään.
Kummallista, mutta mitään ei sen jälkeen maahantuojasta ole kuulunut, eivät vissiin osaa käsitellä palautetta kun se sattuu olemaan negatiivista.

17

3045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CVitonen02

      Kunalliselle kuluttajaneuvojalle kannattaisi myös kertoilla asiasta. Hänestä on enemmän apua kuin tästä palstasta.

      • kannattaakin

        kysyä neuvoa lähimmältä kuluttajaneuvojalta. On tosin niin, että yleisen käytännön mukaan on ensiksi annettava myyjälle mahdollisuus korjata vika, muutoin saattaa käydä niin, että ei ole mitään mahdollisuutta saada enää korvausta myyjältä. Tällöin myyjä voi nimittäin vedota mm. siihen, että korjausta ei ole tehty niin kuin he olisivat sen tehneet. Ja ainakaan toisen korjaamon laskuja maahantuojat harvemmin hyvittävät ellei asiaa ole etukäteen niin sovittu. Tästä löytyy monia esimerkkejä mm. suurista moottoriremonteista, jopa oikeuden päätöksinä, kun asia on mennyt riidaksi asti.


    • esimerkkiä

      Tässä on lähipiirissä ollut muutamia ongelmatapauksia Toyotien kanssa, joista oli takuu umpeutunut äskettäin. Toisesta pamahti moottori. Maahantuoja maksoi kaiken, ei tarvinnut taistella.

      Toyota hoitaa jälkimarkkinoinnin hyvin, jo pelkästään sen takia auto pysyy suosituimman asemassa.

      • moottorin

        pamahtaminen on muutamankin vuoden iässä todella selvä tapaus vaikka takuukin olisi jo hieman ohi mutta edellytys on tietenkin se, että asia annetaan myyjäliikkeen korjattavaksi ei kolmannen osapuolen. Nämä tapaukset vaihtelevat myyjäliikkeittäin verraten paljon, on myös huonoja esimerkkejä Toyotastakin.


      • jakkis23

        "Toyota hoitaa jälkimarkkinoinnin hyvin, jo pelkästään sen takia auto pysyy suosituimman asemassa"

        -->

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=143389

        No niin no!


      • vielä jatkaa
        jakkis23 kirjoitti:

        "Toyota hoitaa jälkimarkkinoinnin hyvin, jo pelkästään sen takia auto pysyy suosituimman asemassa"

        -->

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=143389

        No niin no!

        Juuri noin minullekkin on tuttavani sanoneet; Että Toyota ei koskaan hoitaisi asiaa tuohon tyyliin, koska heillä toimii myös tuo jälkimarkkinointi.
        En halunnut jutullani provosoida tms. Joillekkin käyttäjille vain voi tuokin jälkimarkkinointi ja varsinkin sen oikea hoito olla tärkeä juttu. Pitäisi aina päästä tilanteeseen jossa kumpikin osapuoli tuntee itsensä tyytyväiseksi. Tässä asiakkalle jäi kyllä sellainen tunne, että takuu yms. on todellakin voimassa vain siihen asti kun perävalot näkyy...


      • ostamassa uutta

        Uudessa autobildissä oli juttua auton ostajien palvelusta.
        Mites tuossa testissä kävi?


    • TYYPPI..

      Esimerkki Ranskalaisen auton laadusta. Näitä tapahtuu sadoittain päivittäin.
      Kehottaisin nimimerkkiä seuraavaa autoa ostaessaan katsomaan tarkemmin mihin rahansa sijoittaa. Niin minäkin tein ja auto huolia ei ole ollut vuosikausiin.
      Niin se merkki on Toyota.

      • että tännekin

        Citroen palstalle on yltänyt Toyotan nykyaikainen puskamarkkinointi eli hopotus. Näitä hopottajia liikuskelee eri palstoilla pankaapa merkille. Oman palstan kritiikin taas hoitaa pois sheriffi.


      • pysty sinäkään
        että tännekin kirjoitti:

        Citroen palstalle on yltänyt Toyotan nykyaikainen puskamarkkinointi eli hopotus. Näitä hopottajia liikuskelee eri palstoilla pankaapa merkille. Oman palstan kritiikin taas hoitaa pois sheriffi.

        käsittelemään asiaa pelkkänä asiana. Hei, ei kaikkea tarvii ottaa henkilökohtaisesti! Vai oletko se AutoBon:n heppu joka laittoi minulle sen ylimielisen kirjeen??
        Ja muuten, uuden auton merkki ei sitten ole Toyota!!! Merkkejä on muitakin kuin Citroen ja Toyota...


      • 2fast4u

        Minulla on juuri päinvastaiset kokemukset. Ostin Toyota Corollan kymmenkunta vuotta sitten juuri sen hyvän maineen vuoksi. Se maine meni kyllä tämän yksilön myötä. Moottorin öljynkulutus oli hurjaa, vaikka ostohetkelläkään km:jä ei ollut kuin 66 t. Jaksoin kaikkien vaikeuksíen keskellä hiukan vajaan 30 t ja 103 t ajettuna myin pois. Oli sinnikästä sähkövikaa eritysesti valopuolella, eikä sitä vikaa saatu korjattua. Piniä osiakin irtoili sisustuksesta, jäipä kerran ovenkahvakin käteen. Takuu oli juuri loppu, kone olisi saatu kuntoon vaihtamalla männänrenkaat ja venttiilinvarren kumit, mutta kun yhtään ei merkkiorganisaatio tullut vastaan, jäi tekemättä. Siirsin vaivat seuraavalle. Joten sattuuhan näitä hyvänäkin pidetylle. Mitään hyvää ei jäänyt mieleen, joten olen vieroksunut merkkiä sen jälkeen. Auto oli muuten merkkihuollettu peli.
        Nyt ajan ranskalaisella ja täysin ilman ongelmia on nykyinen C4 HDi pelannut, edellinen C5 2.0 vaati vain yhden puhaltimen anturin, koiranluun ja raidetangonpään vaihdon 135 tkm:n aikana normaalihuoltojen lisäksi. Yksi huono ranskikokemuskin on, konserniveli Peugeotista, 307 farkku oli ongelmapesä vesien suhteen, joko sitä vuoi jostakin ulos tai sisään. Parhaat japsit ovat olleet Mitsu Lancer (ruostevikaa 2 uuden mallin Coltia, joista toinen on vieläkin talossa ja Nissan Primera, vaikka siinäkin oli hiukan maali- ja sähkövikaa. Omistamieni merkkikirjoon kuuluvat vielä Audi, VW ja Fiat, eli hiukan on mihin verrata.


    • olen minäkin huolissani

      ei voi olla muuta kuin maahantuojan ylenkatsetta yksityisi autonomistajia kohtaan, jos he eivät tajua ja ymmärrä, että hyvällä toiminnolla, joka useinkaan ei maksa juuri mitään, asiakkaat pusyisivät merkissä.

      kerronpa toisenkin esimerkin: naapurillani on citikan xsara. takuu loppui ja kahden viikon kuluttua puhaltimen etuvastus kärähti. ei kuulunut takuun piiriin, kun autosta oli KAKSI VIIKKOA loppunut takuu. kustannukset olivat alle 40 euroa!!!!!!!!!!!!

      ei luulisi koivuhaan vehon ja autobonin ilkeävän toimia tuolla tavalla. isäntä on senverran vihainen, että taisi autobon/veho menettää taas yhden asiakkaansa. käsittämätöntä typeryyttä.

      • jkhg

        Kuvitellaan, että valmistaja / myyjä jää 2v takuuta velkaa auton ostajalle. Kun 2 v täyttyy, that´s it! Velka on maksettu ja takuu raukeaa.

        Jos sinä lainaat jollekin 100e, ja kun hän on maksanut sen ajoissa takaisin, niin miltä tuntuisi kun hän haluaisikin lisää rahaa sen takia, että maksoi velkansa ajoissa?!?


      • TT-Citikka
        jkhg kirjoitti:

        Kuvitellaan, että valmistaja / myyjä jää 2v takuuta velkaa auton ostajalle. Kun 2 v täyttyy, that´s it! Velka on maksettu ja takuu raukeaa.

        Jos sinä lainaat jollekin 100e, ja kun hän on maksanut sen ajoissa takaisin, niin miltä tuntuisi kun hän haluaisikin lisää rahaa sen takia, että maksoi velkansa ajoissa?!?

        Myyjän, maahantuojan ja valmistajan tuotevastuu ei katkea takuun päättymiseen. Kuluttajalla on oikeus olettaa, että tuote kestää sen mikä ao. tuotteelta voidaan olettaa - takuu on vain myyjäosapuolen ostajalle antama ylimääräinen etu, eikä sen päättyminen poista tuotevastuuta.

        Ja toisekseen varsinkin maahantuojan kannattaisi huolehtia ostajakunnastaan ja kohdella sitä asiallisesti. Näin ei Auto-Bon valitettavasti aina tee. Kokemusta on.


      • Nimetön

        Vittu te itkette noista takuista. Eikös se ole aika selvää että raja on vedettävä johonkin. Ei sitä voi venyttää 2 viikkoa. Ja jos venyttää sen niin joku alkaa valittaa kun kolme viikkoa mennyt että viikko sitten olisi mennyt vielä takuuseen... Kun takuu täynnä niin se on siinä. Jos kustannus yli 300€ ja jos auto täyttää muut vaatimuksen voi anoa GoodWill.ä...


      • jos haluat
        Nimetön kirjoitti:

        Vittu te itkette noista takuista. Eikös se ole aika selvää että raja on vedettävä johonkin. Ei sitä voi venyttää 2 viikkoa. Ja jos venyttää sen niin joku alkaa valittaa kun kolme viikkoa mennyt että viikko sitten olisi mennyt vielä takuuseen... Kun takuu täynnä niin se on siinä. Jos kustannus yli 300€ ja jos auto täyttää muut vaatimuksen voi anoa GoodWill.ä...

        luotettavan menopelin, joka ei heti takuuajan perästä ole rikki, osta Saksalainen tai Japanilainen auto.
        Ei halvalla saa hyvää muulta kuin Koreasta.


      • niccari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe