PIETARI PARANTAA RAMMAN
Apt. 3:1-10
---
3:1 Ja Pietari ja Johannes menivät pyhäkköön yhdeksännellä hetkellä, rukoushetkellä.
3:2 Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
3:3 Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.
3:4 Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin".
3:5 Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
3:7 Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
3:8 ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.
3:9 Ja kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa;
3:10 ja he tunsivat hänet siksi, joka almuja saadakseen oli istunut pyhäkön Kauniin portin pielessä, ja he olivat täynnä hämmästystä ja ihmettelyä siitä, mikä hänelle oli tapahtunut.
--
Pietari ja Johannes olivat menossa Jerusalemin temppelissä pidettävään rukoushetkeen( 1). Temppelissä pidettiin kolme julkista jumalanpalvelusta päivittäin.
Kuhunkin jumalanpalvelukseen kuuluivat tietyt psalmit.
Kauniin portin luona he tapaavat miehen, joka oli ollut rampa äitinsä kohdusta asti (2). Siellä mies kerjäsi almuja.
Tapahtuu jotain uskomatonta.
Pietari kehoittaa rampaa miestä katsomaan heihin. Pietarilla on jotain parempaa annettavaa, kuin pelkkä almu.
Hän ojentaa kätensä ja nostaa ramman ylös ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuvat (6,7). Mies hypähtää pystyyn, seisoo ja kävelee (8).
Hämmästynyt kansan joukko näkee miehen kävelevän ja ylistävän Jumalaa (9).
Luukas kertoo näin yksityiskohtaisesti parantumisihmeestä. Apostolit tiesivät saaneensa vallan parantaa sairaita, milloin Jumala tahtoi niin tapahtuvan.
Mekin saamme rukoilla sairaitten puolesta. Markus päättää evankeliuminsa: ” Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." (Mark. 16:17,18). . Jotka uskovat, eivät seuraa merkkejä, vaan merkit seuraavat niitä, jotka uskovat.
Tänään usein kohistaan ihmeparantumisista, vaikka sellaisista on harvoin selvää näyttöä.
Mistähän se johtuu?
--
4. Vaan miten sokeana nähdä voisi
ja tiekö eksyneelle tuttu oisi,
mitenkä rampa pääsee liikkumaan,
mitenkä kuollut nousee haudastaan.
8. Voimalla ryöstä saalis saatanalta
ja sydämestä särje synnin valta.
Tee rakkaammaksi mulle ristin tie,
se armon tuntemiseen minut vie.
(Virsi 371:4,8)
Pietari parantaa ramman, Apt. 3:1-10
13
356
Vastaukset
- -Kateus.
-Kateus.
Ihminen on vajavainen, syntinen.
Mutta onneksi on Jeesus.Pietari paransi miehen, joka oli ollut rampa äitinsä kohdusta asti. Kansa NÄKI hänen kävelevän (9).
Itse en ole nähnyt vastaavanlaista ihmettä tapahtuvan, vaikka olen jopa työskennellyt rampojen ja invalidien parissa.
Onko syynä epäusko tai kateus?
Vai liikunko väärissä "piireissä"?- se on nähtävä.
Tapio522 kirjoitti:
Pietari paransi miehen, joka oli ollut rampa äitinsä kohdusta asti. Kansa NÄKI hänen kävelevän (9).
Itse en ole nähnyt vastaavanlaista ihmettä tapahtuvan, vaikka olen jopa työskennellyt rampojen ja invalidien parissa.
Vai liikunko väärissä "piireissä"?Minulla on ystävä jonka lääketiede totesi, että hällä on toinen jalka 2cm lyhempi ja siitä johtuu kivut lonkassa,
no samaan aikaan hän oli jonkun rukoiltavana ja
sitten seuraava kuva oli otettu kuukauden päästä ja mikä hoitosuunitelma tehtäis leikkaus tai jokin muu, mutta jalka todettiin kuvauksessa saman pituiseksi. Ystäväni kertoi, että hän tunsi kuinka jalka "kasvoi" rukouksen aikana.
tapahtui ihme.
minä itse olen osittain parantunut ja kiitän siitä taivaallista Isää, sillä kamppailin lääkkeiden kanssa jotka vaivaani eivät sopineet. - Suomalainen,
Tapio522 kirjoitti:
Pietari paransi miehen, joka oli ollut rampa äitinsä kohdusta asti. Kansa NÄKI hänen kävelevän (9).
Vai liikunko väärissä "piireissä"?Minäkin sanoin ennen että;
"Olen Suomalainen, en usko ennenkuin näen ja koen"
Ja totta tosiaan sain nähdä ja kokea. se on nähtävä. kirjoitti:
Minulla on ystävä jonka lääketiede totesi, että hällä on toinen jalka 2cm lyhempi ja siitä johtuu kivut lonkassa,
no samaan aikaan hän oli jonkun rukoiltavana ja
sitten seuraava kuva oli otettu kuukauden päästä ja mikä hoitosuunitelma tehtäis leikkaus tai jokin muu, mutta jalka todettiin kuvauksessa saman pituiseksi. Ystäväni kertoi, että hän tunsi kuinka jalka "kasvoi" rukouksen aikana.
tapahtui ihme.
minä itse olen osittain parantunut ja kiitän siitä taivaallista Isää, sillä kamppailin lääkkeiden kanssa jotka vaivaani eivät sopineet.Edellä kerrottiin, että kaikki kansa näki parantumisen tapahtuneen ramman miehen kohdalla.
Luukas kertoo edelleen, että Pietari ja Johannes vangitaan (Apt. 4:s luku).
He joutuvat neuvoston eteen tutkittavaksi.
Neuvostokin joutuu myöntämään, että ihmeparantuminen on totta.
He näkevät parannetun itsensä omin silmin apostolien seurassa, eivätkä voineet mitään vastaansanoa (4:14): ": "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää".
---
Onkohan missään päin Suomessa koettu samaa, että vastustajienkin täytyy myöntää; "heidän kauttaan on tapahtunut ilmeinen ihme...., sen tietää kaikki paikkakunnan (esim. Helsingin) asukkaat"?Suomalainen, kirjoitti:
Minäkin sanoin ennen että;
"Olen Suomalainen, en usko ennenkuin näen ja koen"
Ja totta tosiaan sain nähdä ja kokea.Miksi näitä "näkemisiä ja kokemisia" suodaan niin harvoille?
Esim. kuka on nähnyt syntymästään asti sokean parantuvan tai syntymästään asti ramman yhtäkkiä alkavan kävelemään ja hyppimään ilosta (8)?- sanoo.
Tapio522 kirjoitti:
Miksi näitä "näkemisiä ja kokemisia" suodaan niin harvoille?
Esim. kuka on nähnyt syntymästään asti sokean parantuvan tai syntymästään asti ramman yhtäkkiä alkavan kävelemään ja hyppimään ilosta (8)?Raamattu sanoo menkää ja julistakaa.
yhden ihmisen kautta tuli paha ihmiskunnalle,
yhden ihmisen kautta pelastus(Jeesuksen kautta).
Mutta meille on annettu aikaa.
Jos haluat sydämmestäsi näitä kokea,
uskon että saat siihen mahdollisuuden.
Käännä katseesi kohti taivasta, ja odota.
Olen lukenut eräästä syöpä potilaasta joka leikattiin vatsa auki ja samantien ommeltiin kiinni, ei mitään tehtävissä,
ja kuitenkin parantunut.
Sanoohan Raamattu,
että me emme usko vaikka kuollut tulisi ja kertoisi.
Olen minäkin ihmetellyt sitä,
kun ihmiset uskoo vaikka eivät ole nähneet.
Minulla on toisin. - väliinputoaja.
Tapio522 kirjoitti:
Miksi näitä "näkemisiä ja kokemisia" suodaan niin harvoille?
Esim. kuka on nähnyt syntymästään asti sokean parantuvan tai syntymästään asti ramman yhtäkkiä alkavan kävelemään ja hyppimään ilosta (8)?Oletko väliinputoaja,
Niinkuin oli ulkomaan matkallani eräs äiti joka lapsi sylissään kerjäs,
kysyin tuon maan sosiaalipolitiikasta ja melkein samat oli kuin suomessa, mutta ulkolaiset maahanmuuttajat jotka jää maahan ovat sosiaali turvan ulkopuolella kunnes saavat kansalaisuuden.
(näin myös uskonnoissa)
siis hankkikaamme kansalaisuus. sanoo. kirjoitti:
Raamattu sanoo menkää ja julistakaa.
yhden ihmisen kautta tuli paha ihmiskunnalle,
yhden ihmisen kautta pelastus(Jeesuksen kautta).
Mutta meille on annettu aikaa.
Jos haluat sydämmestäsi näitä kokea,
uskon että saat siihen mahdollisuuden.
Käännä katseesi kohti taivasta, ja odota.
Olen lukenut eräästä syöpä potilaasta joka leikattiin vatsa auki ja samantien ommeltiin kiinni, ei mitään tehtävissä,
ja kuitenkin parantunut.
Sanoohan Raamattu,
että me emme usko vaikka kuollut tulisi ja kertoisi.
Olen minäkin ihmetellyt sitä,
kun ihmiset uskoo vaikka eivät ole nähneet.
Minulla on toisin."Jos haluat sydämmestäsi näitä kokea,
uskon että saat siihen mahdollisuuden".
---
Kristus (Matt. 24) ennustaa tulevan sellaisiakin, jotka tarjoavat ihmeitä ja merkkejä harhauttaakseen, mikäli mahdollista, myös valittuja.
Ei mihinkään tekoihin tai ihmeisiin ole luottamista, elleivät ne ole uskon kannalta vakuuttavia ja sitä tukevia.- sydän taivaassa.
Tapio522 kirjoitti:
"Jos haluat sydämmestäsi näitä kokea,
---
Kristus (Matt. 24) ennustaa tulevan sellaisiakin, jotka tarjoavat ihmeitä ja merkkejä harhauttaakseen, mikäli mahdollista, myös valittuja.
Ei mihinkään tekoihin tai ihmeisiin ole luottamista, elleivät ne ole uskon kannalta vakuuttavia ja sitä tukevia."Jos haluat sydämmestäsi näitä kokea,
Sanonta on,
Jalat maassa, ja sydän taivaassa.
Minä näin taivaalla ison enkelin,
ajattelin että, voi kunpa tulis auto, ja pysäyttäisin sen, että saisin tämän todistuksen että ei ole ainoastaan minun näkyni.
Ei tulut autoa.
Mutta onhan raamatussa että Paavali sai kokea ja toiset ei damaskoksen tiellä (tulikohan oikeen kirj,ttua tie) ;) .
Joskus me heitetään lapsi pesuveen mukana.
- <><><>
sai kokea Jumalan armon menemättä edes porista sisälle,riitti että oli portin pielillä, ihmeellistä.
>> Tänään usein kohistaan ihmeparantumisista, vaikka sellaisista on harvoin selvää näyttöä.
Mistähän se johtuu?Semper.Fidelis: "... he harrastavat tunnustekoja ammattilaisen elkein ja tienaavat siinä hyvin; tosin käyttäen pimeyden henkivaltoja apureinaan".
---
Pitää usein paikkaansa.
He ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja pitävät "jumalisuutta" keinona voiton saamiseen (1.Tim. 6:5).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433634Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4473340Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302959Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!852013- 1031642
- 1461579
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541400- 1141374
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.361113Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61035