Adventsimi ei kykene tähän vastaamaan, ilman, että jäisi valheesta kiinni:
KUN siis sapatinpitäjät kansoittavat uuden Maan ikuisesti - tekeekö siellä joku taas syntiä?
Eikä tähän, että mitä tämä on:
Sak 14:12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
Tai tähän:
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
[Jes. 5:6].
KAIKKI TUOMITAAN YKSISTÄÄN JEESUKSEN KAUTTA
- ei sapatti tai mikään siihen liity; vain usko
- kaikki vanha on purettu tai täytetty pois tieltä
Sak. 11:10
Tämän sanottuani löin palasiksi toisen sauvoista, "Armon", ja näin kumosin sen liiton, jonka Herra oli solminut kaikkien kansojen kanssa. [Hoos. 2:20]
Mutta Israelia Daavidin Juurivesa ei koskaan ole hyljännyt:
Herra ei hylkää Daavidin jälkeläisiä - Jer 33:14-22 :
14 "Aika tulee", sanoo Herra, "jolloin minä täytän Israelin ja Juudan heimoille antamani lupauksen. [Jer. 29:10]
15 Kun se aika koittaa, Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
[Jes. 16:5; Jer. 23:5]
16 Niinä päivinä Juuda saa avun, ja Jerusalem elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: 'Herra on meidän vanhurskautemme'."
[Jes. 1:27; Jer. 23:6]
17 Näin sanoo Herra: "Aina on Israelin valtaistuimella istuva Daavidin jälkeläinen,
[2. Sam. 7:16]
18 ja aina tuovat leeviläiset papit minulle polttouhreja ja ruokauhreja ja valmistavat minulle teurasuhrit."
19 Jeremialle tuli tämä Herran sana:
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
(Hes 44. luku).
22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä."
[1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]
Kiitos Jumalalle, että kuka tahansa ihminen voi tulla oksastetuksi tuohon originaaliin joukkoon, uskon kautta Jumalan AINOKAISEEN Poikaan.
Pakanakansojen pelastuminen - Room 11:11-12 :
11 Kysyn siis: eivät kai juutalaiset sen vuoksi kompastuneet, että he jäisivät maahan makaamaan? Päinvastoin! Heidän lankeemuksensa on avannut pelastuksen muille kansoille, ja näin juutalaiset ovat saaneet aiheen kadehtia niitä.
[5. Moos. 32:21]
12 Jos heidän lankeemuksensa on koitunut rikkaudeksi maailmalle ja heidän tappionsa rikkaudeksi kansoille, kuinka paljon enemmän saakaan aikaan heidän täysimääräinen voittonsa!
[Jes. 49:22].
Israelin pelastuminen - Room 11:25-30 :
25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.
[Joh. 10:16; 2. Kor. 3:14]
26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
[Jes. 59:20]
27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.
[Jes. 27:9; Jer. 31:33,34]
28 Evankeliumin torjuessaan he ovat Jumalan vihollisia, teidän tähtenne, mutta valinnan perusteella he ovat Jumalalle rakkaita, isien tähden.
[5. Moos. 10:15]
29 Jumala ei peruuta lahjojaan eikä antamaansa kutsua.
[4. Moos. 23:19; 2. Tim. 2:13]
30 Te olitte ennen tottelemattomia Jumalaa kohtaan, mutta noiden toisten tottelemattomuuden vuoksi Jumala on nyt armahtanut teidät.
Tässä adventismi jää sanattomaksi
2
124
Vastaukset
- ajan läpiä
päähäsi yhdistelemällä mitä sattuu jakeita miten sattuu. Tyypillistä kieroilua ja venkoilua, sanon minä. En sun kanssa kannata edes yrittää keskustella. Ihan sama mitä mieltä olet. Mun kirjassa olet harhaoppinen.
- esittelitkin ne
Esittelitkin jo tyypilliset häviäjän merkit keskustelupalstalle. Kun asia loppuu, alkaa hillitön henkilökohtainen solvaaminen, kuten teitkin. MOT!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651