Täytä ITSE laki !

Matt. 5:8
Autuaita puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan.
[Ps. 24:4; 1. Joh. 3:2,3; Ilm. 22:4]

Niinpä on näinkin: autuaita eivät ole lainkiihkoilijat, sillä he eivät saa nähdä Jumalaa.

OLISIKO MUKA TÄMÄN PÄIVÄN FARISEALAISUUS AIVAN ERI ASIA KUIN JEESUKSEN PÄIVIEN?

Matt. 5:20
Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Luuk. 11:46
Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!

Luuk 18:11-14

11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
[Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]

12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
[Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
[Esra 9:6; Ps. 51:3]

14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
[Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."]
[Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ].

Voimme olla varmoja siitä, että lainkiivailu ei sydäntä puhdista, vaan yksin armon liitosta kiinni pitäessä sydän on vilpitön ja puhdas.

Matt. 5:8
Autuaita puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan. [Ps. 24:4; 1. Joh. 3:2,3; Ilm. 22:4]

7

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö olekin surkuhupaisaa, että lain ihanuudesta toitottavat eivät itseään muistuta lain vaatimuksista - esim sapattilakien sisällöstä tai kuuliaisuudesta esivallalle?

      Tahtovat taakoittaa etenkin niitä, jotka jo muutoinkin kantavat TOISTENSA kuormia!

      Oletko tarkkaillut laista vouhottavaa?
      Häntä ei kiinnosta edes kuulla niistä taakoista, joissa meidän tulisi jelppiä toinen toistamme.
      Laki on hänen ainoa vastauksensa ongelmien ratkaisuksi.
      Itse hän on tietsyti lain yläpuolella - kukaan ei saa tietää, mitä kauheuksia hän salassa tekee.
      Se ei muille kuulu - ei edes Jumalalle.

      Mutta eikö se paljastu rukoillessa?
      Ei paljastu, senhän sanoo jo Jeesuskin.

      Luuk. 18:11
      Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili
      ITSEKSEEN:
      'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
      [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17].

      ARMON PERILLISET ON JUMALAN PERHE

      Ps. 51:17
      (51:19) Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.

      • Niin tosiaan miksi

        Miksi - puhut lööperiä.

        En ole vielä nähnyt yhtäkään laki kiihkoilijaa tällä palstalla. Mene Antti nukkumaan - olet varmaan taas ollut valveilla melkein koko yön ja nyt sitten kiihkoilet omiasi taas.


      • Niin tosiaan miksi kirjoitti:

        Miksi - puhut lööperiä.

        En ole vielä nähnyt yhtäkään laki kiihkoilijaa tällä palstalla. Mene Antti nukkumaan - olet varmaan taas ollut valveilla melkein koko yön ja nyt sitten kiihkoilet omiasi taas.

        Tarvitset Silmävoidetta, jos et ole nähnyt
        tällä foorumilla lain kiihkoilijoita.
        Niitä jotka toivottavat armon erillisest tervemenneeksi helvetin piinaan.

        "Laittomuuden tekijät", niinkuin ne sanovat.
        Ettet vaan olisi sinäkin sellainen sokea
        sokeain taluttaja? Tahi talutettava, ei sillä eroa.
        Jospa olisi edes valkoinen keppi muistuttaamssa ristin työstä!

        Ilm. 3:18
        Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.
        [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7].

        Etkö todellakaan ole kuullut nidien, jotka itse mitä luultavimmin - Jeesuksen sanoja muistellakseni - tekevät salassa kauheuksia, kuitenkin toisille huutelevan: suuri ja ihana laki, ihan a tutkiva tuomio, jne jne jne???

        Gal. 6:2
        Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain.
        [Room. 15:1 ].

        Room. 10:4
        Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo.
        [Ap. t. 13:38,39; 2. Kor. 3:6; Gal. 3:24]


        Joh. 3:19
        Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

        Joh. 3:21
        Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."


      • istumista!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tarvitset Silmävoidetta, jos et ole nähnyt
        tällä foorumilla lain kiihkoilijoita.
        Niitä jotka toivottavat armon erillisest tervemenneeksi helvetin piinaan.

        "Laittomuuden tekijät", niinkuin ne sanovat.
        Ettet vaan olisi sinäkin sellainen sokea
        sokeain taluttaja? Tahi talutettava, ei sillä eroa.
        Jospa olisi edes valkoinen keppi muistuttaamssa ristin työstä!

        Ilm. 3:18
        Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.
        [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7].

        Etkö todellakaan ole kuullut nidien, jotka itse mitä luultavimmin - Jeesuksen sanoja muistellakseni - tekevät salassa kauheuksia, kuitenkin toisille huutelevan: suuri ja ihana laki, ihan a tutkiva tuomio, jne jne jne???

        Gal. 6:2
        Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain.
        [Room. 15:1 ].

        Room. 10:4
        Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo.
        [Ap. t. 13:38,39; 2. Kor. 3:6; Gal. 3:24]


        Joh. 3:19
        Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

        Joh. 3:21
        Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Mene hyvä ihminen välillä tuonne Jumalan luontoon, hengitä syvään ja kiitä Jumalaa, sensijaan että yrität aamusta iltaan ja välillä illasta aamuunkin kieroilla ja keksia sitä kapulan heitto temppua, että millä voisit eniten satuttaa lähimäisiäsi? Mitäs uskovan meininkiä tämä tällainen venkoilu on?


      • eihän vain se että
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tarvitset Silmävoidetta, jos et ole nähnyt
        tällä foorumilla lain kiihkoilijoita.
        Niitä jotka toivottavat armon erillisest tervemenneeksi helvetin piinaan.

        "Laittomuuden tekijät", niinkuin ne sanovat.
        Ettet vaan olisi sinäkin sellainen sokea
        sokeain taluttaja? Tahi talutettava, ei sillä eroa.
        Jospa olisi edes valkoinen keppi muistuttaamssa ristin työstä!

        Ilm. 3:18
        Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.
        [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7].

        Etkö todellakaan ole kuullut nidien, jotka itse mitä luultavimmin - Jeesuksen sanoja muistellakseni - tekevät salassa kauheuksia, kuitenkin toisille huutelevan: suuri ja ihana laki, ihan a tutkiva tuomio, jne jne jne???

        Gal. 6:2
        Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain.
        [Room. 15:1 ].

        Room. 10:4
        Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo.
        [Ap. t. 13:38,39; 2. Kor. 3:6; Gal. 3:24]


        Joh. 3:19
        Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

        Joh. 3:21
        Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        joku huomaa että "Jumalan elämänlaki" on ikuinen ole mitään kiihkoilua. Et taida edes tuntea tunne Jumalan elänlakia?


    • Adventistien sensijaan

      en ole nähnyt kiihkoilevan laintäyttämisellään mitenkään! Heillehhän se oikeudenmukainen elämä onkin luonnollista, sillä hehän ovatkin uskossa Kristukseen.

      Siis Kristus heissä ei vie heitä laittomuuteen, vaan he vaeltavat omantuntonsa mukaan, ja sekös se paholaisen joukkoja harmittaa ja panee haukkumaan lakihenkiseksi ja vaikka miksi. Niinkö?

      Voi teitä te LAITTOMUUDEN OPETTAJAT! Teidän kyllä pitää tuleman, mutta voi sitä joka teidän koukkuunne tarttuu!

    • pysyvät pinnalla!"

      Onko hauskaa kellua? Käy välillä vähän ulkona, että jaksat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe