Kaksipäinen tyttö

Yksipäinen poika

Eilen tuli Neloselta dokumentti kaksipäisestä tytöstä tai paremminkin kahdesta tytöstä, joilla on kummallakin oma pää mutta yhteinen keho.

Herää kysymys, mikä on luonnollista? Tarkoittiko Jumala nuo tytöt tuollaisiksi? Ovatko nuo tytöt nykyajan syntisyyden seurausta? Vai tapahtuiko munasolussa vain jotain epätavallista sattumalta?

Miten heihin pitäisi suhtautua? Pitäisikö heidät pitää piilossa peräkamarissa? Vai pitäisikö heidät erottaa? Sekin nimittäin olisi mahdollista, kummallekin jäisi yksi käsi ja yksi jalka. Olisiko se luonnollisempaa kuin antaa heidän olla mitä ovat? He voivat hyvin ja haluavat itse pysyä yhdessä.

Mitä Jumala tarkoitti kun teki heistä tuollaisia, luonnottomia? Miten Jumala itse määrittelee luonnollisuuden? Pitäisikö muiden ihmisten päättää tyttöjen kohtalosta jotain muuta kuin mitä he itse haluavat?

13

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelastusyksikkö

Olethan nähnyt monenlaisia epämuodostuneisuuksia telkkarissa, tämä nyt vain on yksi eräänlainen niistä lukuisista. Kaksipäinen tyttöhän on kaksi eri ihmistä, jotka ovat epämuodostuman takia kasvaneet yhteen. Epämuodostuma on luultavasti ollut jo siittiösolun tasolla.

Tällaiset tapaukset ovat luultavasti seurasta ihmisten tekemisistä, en tiedä onko näitä tapahtunut 2000 vuotta sitten. Ei ainakaan Raamatussa ole sattunut vastaavaa kohdalle. Eikös nämä säteilyt sun muut juuri aiheuta geenitasolla muutoksia ja niistä tämänlaiset epämuodostumat voivat johtua.

Herää kysymys minkä takia Jumala joillekin tällaisia kohtaloita suo. Tästä mieleeni lähinnä tulee 2. Mooseksen kirjan 20:5

"Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat"

• PakanainHuuto

raamatussa ole mainintoja kaksipäisistä lapsista
        koska tällaisille tapauksille tuli jo keskenmeno!

Tai kuolivat heti synnyttyään tai heitettiin korppikotkille, mieti vähän sen ajan lääketiedettä. Eihän meidän tarvitse mennä kuin 100v. taaksepäin Suomessa, niin kovin kehityshäiriöiset lapset kuolivat joko kohtuun tai heti syntymänsä jälkeen, ei osattu hoitaa. Ei ollut tietoa ei taitoa.

• Yksipäinen poika

että siamilaisia kaksosia kuten muitakin "luonnottomia" kummajaisia on ollut läpi historian.

Mutta pointtini oli se, että jos tytöt haluavat olla mitä ovat, niin saavatko muut päättää muuta ja millä oikeudella?

• PakanainHuuto
        Yksipäinen poika kirjoitti:

että siamilaisia kaksosia kuten muitakin "luonnottomia" kummajaisia on ollut läpi historian.

Mutta pointtini oli se, että jos tytöt haluavat olla mitä ovat, niin saavatko muut päättää muuta ja millä oikeudella?

ovatko tytöt älyllisesti ok.Siamilaiset kaksoset leikataan jo hyvin varhain (2-5v), jos aiotaan molemmat tai jompikumpi pelastaa. Ne ovat hyvin monimutkaisia tapauksia. Mistä ovat kiinni toisiinsa kasvaneet. onko kummallakin omat aivot, selkäranka, selkäydin, sukupuolielimet, verenkierto jne. Jokainen on oma tapauksensa.

Jos jostain syystä onnistuvat kasvamaan aikuiseksi, niin usea haluaa olla kiinni toisissaan.

• PakanainHuuto

aikakirjoihin merkitty, että tällaisia on syntynyt.

"Eikös nämä säteilyt sun muut juuri aiheuta geenitasolla muutoksia ja niistä tämänlaiset epämuodostumat voivat johtua."

Eipä näissä tapauksissa ole kysymys lainkaan geeneistä. Jos olisi kysymys geeniperimästä, niin koko suku (jos jää eloon) olisi siamilaisia täynnä.

Lue historiaa muutakin kuin raamatunhistoriaa.

• 1-p poika
        PakanainHuuto kirjoitti:

ovatko tytöt älyllisesti ok.Siamilaiset kaksoset leikataan jo hyvin varhain (2-5v), jos aiotaan molemmat tai jompikumpi pelastaa. Ne ovat hyvin monimutkaisia tapauksia. Mistä ovat kiinni toisiinsa kasvaneet. onko kummallakin omat aivot, selkäranka, selkäydin, sukupuolielimet, verenkierto jne. Jokainen on oma tapauksensa.

Jos jostain syystä onnistuvat kasvamaan aikuiseksi, niin usea haluaa olla kiinni toisissaan.

kuin ketkä hyvänsä 16-vuotiaat tytöt. Nykyaikana mahdollisesti voitaisiin erottaa. Siihen ei otettu erityisemmin kantaa ohjelmassa. Tytöt haluavat pysyä yhdessä koska nyt heillä on kummallakin 2 kättä ja 2 jalkaa, erotettuna vain 1 käsi ja 1 jalka!!! Yhdessä he voivat jopa harrastaa urheilua, ajaa autolla ja pyörällä, uida ym. ym.

Pointti on se että yhdessä "luonnottomina" he ovat onnellisempia ja kykenevämpiä kuin "tekoluonnollisina" erotettuina. Kyse on siitä, mitä pidetään luonnollisena, kuka määrää mikä on luonnollista.

Miksi muuten Jumala ei sallinut että vammainen lähestyi alttaria? Vai oliko se vain raamatun kirjoittaja joka ei sallinut?

• PakanainHuuto
        1-p poika kirjoitti:

kuin ketkä hyvänsä 16-vuotiaat tytöt. Nykyaikana mahdollisesti voitaisiin erottaa. Siihen ei otettu erityisemmin kantaa ohjelmassa. Tytöt haluavat pysyä yhdessä koska nyt heillä on kummallakin 2 kättä ja 2 jalkaa, erotettuna vain 1 käsi ja 1 jalka!!! Yhdessä he voivat jopa harrastaa urheilua, ajaa autolla ja pyörällä, uida ym. ym.

Pointti on se että yhdessä "luonnottomina" he ovat onnellisempia ja kykenevämpiä kuin "tekoluonnollisina" erotettuina. Kyse on siitä, mitä pidetään luonnollisena, kuka määrää mikä on luonnollista.

Miksi muuten Jumala ei sallinut että vammainen lähestyi alttaria? Vai oliko se vain raamatun kirjoittaja joka ei sallinut?

Siihen aikaan vallitsi täydellinen taikausko monissa
        asioissa. Ja esim. Suomessa vielä 1800-luvulla syntyi ristihuulinen lapsi, niin toiset olettivat että äiti oli nähnyt jäniksen juoksevan, kun hän odotti lasta ja kirkkouskovaiset otaksuivat (koska pappi oli niin sanonut) että se on kosto Jumalalta.

Jumalalle kakki ovat samanarvoiset 1 tai 2- päiset.

2-päiset ovat syntyneet yhdessä, kasvaneet yhdessä, heille se on luonnollinen olotila, muille kauhistus.

• PakanainHuuto

Maailmaan syntyy kaikenlaisia ihmisiä, ei sitä voi määritellä onko se luonnollista vai luonnotonta. Pahemmin vammautuneet abortoituu itsestään pois eli kuolevat jo kohtuun.

Turha sekoittaa Jumalaa kehitysvammaisiin, siinä syyllistetään vain vanhempia ihan turhasta.

Yleensä siamilaiset kaksoset kuolevat jo kohtuun, riippuu aivan siitä onko molemmilla esim. eri sydämet tai yhteinen verenkierto, maksa, munuaiset yms. tärkeät elimet jotka pitävät elämää yllä. Synnillä ja Jumalalla ei ole mitään tekemistä, jos joku synnyttää epämuodostuneen lapsen.

Jäitä hattuun näissäkin asioissa. Ei Jumalaa tarvitse jokaiseen tapahtumaan vetää mukaan.

• Kadun*Nainen

Kyseessä on siamilaiset, eli identtiset kaksoset, joiden alkiot ovat kasvaneet kiinni toisiinsa munasolussa. Tuskimpa Jumalalla on "sormensa" pelissä. Tämä on sitä luonnnon monimuotoisuutta, johon selvästikin vaikuttaa oma ympäristömme ja perimämme.)=>summa. Näitä harvinaisempia luonnon"oikkuja" tapaakin enemmän köyhissä maissa. Identtiset kaksoset taas ovat sangen yleisiä myös sivistysmaissa. Ensimmäiset siamilaiset kaksoset (miehiä)elivät onnellisesti koko elämänsä ja rakensivatpa kaksi taloakin. Molemmat menivät myös eritahoille naimisiin ja saivat paljon jälkeläisiä...koko ajan kiinni toisissaan.
      Kuvitelkaapa !!

• entäpä

jos aikanaan, ylöstempaamistapahtumassa toinen kaksosista kuuluukin ylöstemmattavien joukkoon ja toinen ei, niin miten silloin menetellään. Jääkö taivaan iloon oikeutettu tänne maan päälle vai pääseekö se jonka piti jäädä maan päälle, ansiotta taivaan iloon ja riemuun?

• Kadun*Nainen
        entäpä kirjoitti:

jos aikanaan, ylöstempaamistapahtumassa toinen kaksosista kuuluukin ylöstemmattavien joukkoon ja toinen ei, niin miten silloin menetellään. Jääkö taivaan iloon oikeutettu tänne maan päälle vai pääseekö se jonka piti jäädä maan päälle, ansiotta taivaan iloon ja riemuun?

Minä uskoisin, että kyseessä on joko sielujen liitto, tai 1- yksi sielu ja yritän perustella sitä sillä, että kuoleman kohdatessa toiselle tässä maallisessa, toinen tulee heti perässä.
        Eli he ovat yhtä ja samaa.

• SIIPPALAKKI

osaa vastata tummosiin asioihin,kuten ei juuri muuhunjaan mikä liittyy jumalan tahtoon.Ainoastaan toiveita,spekulaatioita,uskomuksia,perinteitä,tulkintoja suurin osa jumalan todelliseen tahtoon liityvät asat ovat.Itse USKON vain että jeesus oli uhri joka antoi pelastuken tien.Mutta monet muut asiat ovat sitten aiheuttaneet pari tuhatta vuotta kestäneen väännön.

• IHMINEN KUIN IHMINEN - ken osais tehdä paremman

Meillä ehkä on yksi pää, mutta monta mieltä.

Mutta heitä pitää kunnioittaa sellaisina kuin ovat - ei varsinkaan surkutella.
      Siinäpä rakkaudellisuuttamme koetellaan ja silleen.

Radio Deissä puhui eilen mies, joka syntyi kädettömänä.
      Hän on onnellinen armon perillinen, ollut melkein pienestä pitäen.

Harmitteli sitä, että monet säälittelevät häntä, vaikka hän ei itse osaansa häpeä.
      Eikä siinä mitään häpeämistä olekaan.

Saati sitten syntikysymystä.

Joh 9:1-7 :

1 Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea.

2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
      [Luuk. 13:2]

3 Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.
      4 Nyt, kun vielä on päivä, meidän on tehtävä niitä tekoja, joita lähettäjäni meiltä odottaa. Tulee yö, eikä silloin kukaan kykene tekemään työtä. [Joh. 5:17, 14:10]

5 Niin kauan kuin olen maailmassa, minä olen maailman valo."
      [Joh. 1:4 ]
      6 Näin sanottuaan Jeesus sylkäisi maahan, teki syljestä tahnaa, siveli sitä miehen silmiin
      [Mark. 7:33]

7 ja sanoi: "Mene Siloan altaalle ja peseydy." -- Altaan nimi merkitsee: lähetetty. -- Mies meni, peseytyi ja palasi näkevänä.
      [2. Kun. 5:10]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe