Elävää vettä ammentamaan !

ELÄVÄN VEDEN PUOLESTA

Joh 5:2-5

2 Jerusalemissa on Lammasportin lähellä allas, jonka hepreankielinen nimi on Betesda. Sitä reunustaa viisi pylväshallia,
[Neh. 3:1]
3 ja niissä makasi suuri joukko sairaita: sokeita, rampoja ja halvaantuneita.*
[Nämä odottivat, että vesi alkaisi liikkua. [Osa käsikirjoituksista lisää tähän hakasulkeisiin merkityt sanat.]
4 Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.]
5 Siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta.

Ehkä siellä Betesdan lammikolla joku joskus tervehtyi, siihen aikaan.
Mutta sitten lammikolle saapuu Jeesus ja julistaa avatuksi uuden lähteen syntiä ja sairautta ynnä kaikkea pahaa vastaan.

Joh. 7:38
Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." [Jes. 58:11]

”Niin kuin kirjoituksissa sanotaan” – kirjoituksissa todellakin kehotetaan Herran voimassa juottamaan janoiset – niin sitten saat omankin osasi (Tommy Hellsten: saat sen, mistä luovut).

SILLÄ EIHÄN LÄHTEEN VESI ENENE, ENNEN KUIN SIITÄ ON AMMENNETTU POIS!

Jes 58:10-11

10 Jos annat nälkäiselle omastasi ja ravitset sen, joka kärsii puutetta, niin sinun pimeyteesi koittaa valo ja yön varjo muuttuu keskipäivän kirkkaudeksi.
[Ps. 97:11, 112:4]
11 Ja Herra on alati ohjaava sinua. Aavikon paahteessakin hän elvyttää voimasi ja vahvistaa jäsenesi. Sinä olet kuin vehmas puutarha, kuin lähde, jonka vesi ei ehdy.

Matt. 25:35
Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
[25:35,36: Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, 2:13,14]

JA VIELÄ ENEMMÄN AINA ENENEVÄÄ ARMOA

2. Kor. 4:15
Tämä kaikki tapahtuu teidän takianne, jotta yhä enenevä armo synnyttäisi yhä useammissa runsasta kiitollisuutta Jumalan kunniaksi.
[2. Kor. 1:11; Kol. 1:24; 2. Tim. 2:10]

Tulee aika, Hesekielin mukaan, (mm. Sak 14. luku kuvaa sitä aikaa myös), jolloin Jerusalemin temppelin alta juoksee – elävän veden virrat, niin että ympärillä oleva luontokin siitä tervehtyy. Viisaat selittävät, että joo – kun se vesi juoksee 400 metriä alle meren olevaan syvään Kuolleeseenmereen (=Suurimeri), niin sinne virkoaa kalat sun muut.
Tänä päivänä tuossa Suolameressä uivat so. kelluvat turistit.

Uskon, että on enemmästäkin kyse, ennalleenasettamisessa. Sillä Hesekiel näkee paluumatkalla mereltä temppeliin, että jo puron varrellakin vesi saa kaiken virkoamaan ja puiden lehdissä on parantava voima.

Hes 47:7-12 :

7 Paluumatkalla minä näin, että virran rannalla kasvoi molemmilla puolin hyvin paljon puita.
8 Mies sanoi minulle: "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.

9 Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät. Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi. Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.
10 Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.

11 Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu -- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa.
[3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]
12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi. [Ilm. 22:2]

Ilm. 7:16
Nälkä ei heitä enää vaivaa, ei jano, enää ei heitä polta aurinko eikä paahtava helle. [Ps. 121:6; Jes. 49:10]
Ilm. 21:6
Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. [Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, 2:8 | Jes. 55:1; Ilm. 7:17]

5

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennä...

nukkumaan!

• VALVOKAA SIELUJANNE, PYSYYKÖ SE TOTUUDESSA

Matt. 24:42
        "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. [Matt. 25:13]

Matt. 25:13
        "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä. [Matt. 24:42; Luuk. 12:40 ]

Matt. 26:38
        Hän sanoi heille: "Olen tuskan vallassa, kuoleman tuskan. Odottakaa tässä ja valvokaa minun kanssani." [Ps. 42:6,12, 43:5; Joh. 12:27]

Matt. 26:41
        Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko." [Luuk. 21:36; Ef. 6:18; Kol. 4:2 | Room. 7:18; Gal. 5:17]

Mark. 13:35
        Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, koska talon herra tulee: illalla vai keskiyöllä, kukonlaulun aikaan vai aamun jo valjetessa.

Mark. 13:37
        Minkä minä sanon teille, sen sanon kaikille: valvokaa!"

Mark. 14:34
        Hän sanoi heille: "Olen tuskan vallassa, kuoleman tuskan. Odottakaa tässä ja valvokaa." [Ps. 42:6,12, 43:5; Joh. 12:27]

Mark. 14:38
        Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko." [Matt. 6:13; 1. Kor. 16:13; 1. Piet. 5:8 | Gal. 5:17]

• Amos7

Olen saanut rukouksessa aina joskus kokea kun elävän veden virrat huuhtuvat sisintä. Se on todellisuutta, eikä kukaan voi sitä tyhjäksi tehdä. Jokainen joka on sen kokenut vahvistaa sanani.
      Joh.7:37-39 Jeesuksen sanat.

• mikään kirjoitus ole.

Puuduttavaa Raamatun siteeraamista pahimpaan uskistapaan.

• mikään kirjoitus ole. kirjoitti:

Puuduttavaa Raamatun siteeraamista pahimpaan uskistapaan.

Ehkä eksytykset syntyvätkin siinä, kun Raamattu on liian selkeä ja jo opittu.
        Pitää jotain uutta ja salamyhkäistä keksiä.

Mutta silloin juuri tarvitaan elävää Pyhän Hengen vettä - ja kaikki Sana alkaa taas kiinnostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      97
      1615
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      420
      1031
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      762
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      79
      680
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe