Hyvää huomenta kaikille!
Kaikkien tuntema hengellinen laulu "Joka aamu on armo uus", lienee syntynyt valitusvirsien kautta.
Valitusvirret 3:17-26
17 Minä kadotin onneni päivät, unohdin, millaista on elää rauhassa.
18 Minä sanoin: "Kaiken olen menettänyt, Herra on vienyt minulta toivon."
19 Kurjuuteni ja kodittomuuteni täyttää mieleni, kaikki maistuu myrkyltä ja koiruoholta.
20 Minä en voi unohtaa onnettomuuttani, en saa sitä mielestäni.
21 Kuitenkin minä toivon ja odotan, sillä minä ajattelen tätä:
22 Herran armoa on se, että vielä elämme, hänen laupeutensa ei lopu koskaan.
[Jer. 5:18 ]
23 Joka aamu Herran armo on uusi, suuri on hänen uskollisuutensa.
24 Sieluni sanoo: "Herra on kaikkeni, häneen minä turvaan."
[Ps. 16:5 ]
25 Herra on hyvä sille, joka panee toivonsa häneen, sille, joka häntä etsii.
26 Hyvä on hiljaisuudessa toivoa apua Herralta.
Joka aamu on armo uus !
15
704
Vastaukset
kadotti onnesi päivät? Sekö kun satuit lukemaan Jeesuksen opetuksen, että "taivaassa ei naida eikä mennä miehelle?" Se ajatus nostattaa kaiken lihan mielessä sen kapinan tulen ja katkeruuden kalvavan madon!
Jes. 22:4
Sen tähden minä nyt pyydän: -- Jättäkää minut rauhaan, antakaa minun itkeä suruani! Älkää tunkeilko minua lohduttamaan, kun murehdin kansani onnettomuutta. [Jer. 14:17]
Ps. 126:5
Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat. [126:5,6: Jes. 9:2]
Ps. 32:11
Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.
- - - - -
Jes. 57:4
Kenelle te oikein nauratte, kenelle irvistelette ja näytätte kieltänne? Itsehän olette rikoksen lapsia, valheen sikiöitä!
1. Moos. 18:13
Silloin Herra kysyi Abrahamilta: "Miksi Saara nauroi? Miksi hän ajatteli: 'Voisinko minä todella vielä synnyttää, vaikka olen näin vanha?'
Sananl. 1:26
niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
Nuo alimmat aloituksesi voisit poistaa, opetuksesi ei ole evankeliumin mukaista.
"Herran armo on joka aamu uusi"! Raamattu on tottta, mutta et osaa sitä oikein opettaa, siksi sun pitää lopettaa tällä palstalla sekoittaminen valhetotuutta Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin jota Paavalikin julisti.
Eniron säännötkin jo velvoittaa sinua siirtämään kaikki aloituksesi adventistien palstalle, koska ne ei kuulu helluntailaisuuteen.
Ole nyt Herrasi edessä nöyrä, äläkä riko Eniron sääntöjä, se on synti!- Pertti...23
Vai opettaaks nämä poikalapsi ja nassekin helluntalaisuutta? Häiriköilläkin on oikeutensa! Kyllä kaikkia riittää joka junaan!
Nämä ovat mielipide palstoja ja Antti nyt sattuu olemaan tuota mieltä! Kyllä näillä palstoilla pyorii jos jonkinlaista sunia ja ramua. - poikalapsi
Ihan samanlaista raamattusilppua on tämä avaus kuin useat omat avauksesi ovat olleet, Ritariseni. Älä siis tuomitse toista siitä, mitä itsekin riemumielin teet. Mikään ei avausta paljasta adventistiseksi, paitsi se "ääni" jonka sinä päässäsi kuulet ja joka sanoo sinulle, mikä on "totuus" ja mikä ei. Se ääni on vain erehtynyt ennenkin, Ritariseni.
poikalapsi kirjoitti:
Ihan samanlaista raamattusilppua on tämä avaus kuin useat omat avauksesi ovat olleet, Ritariseni. Älä siis tuomitse toista siitä, mitä itsekin riemumielin teet. Mikään ei avausta paljasta adventistiseksi, paitsi se "ääni" jonka sinä päässäsi kuulet ja joka sanoo sinulle, mikä on "totuus" ja mikä ei. Se ääni on vain erehtynyt ennenkin, Ritariseni.
Sitäkö se onkin, ettei Jumalan ansaitsematonta armoa saa kristinuskon palstalla (edes) esiin tuoda?
Hepr. 10:29
kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!Pertti...23 kirjoitti:
Vai opettaaks nämä poikalapsi ja nassekin helluntalaisuutta? Häiriköilläkin on oikeutensa! Kyllä kaikkia riittää joka junaan!
Nämä ovat mielipide palstoja ja Antti nyt sattuu olemaan tuota mieltä! Kyllä näillä palstoilla pyorii jos jonkinlaista sunia ja ramua.Jes 54:5-15 - Vain Jumala on Uskollinen (Ilm 19:11).
Jes.54:5 sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi -- Herra Sebaot on hänen nimensä -- ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä -- häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi.
[Room. 3:29]
6 Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. -- Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi.
7 -- Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin.
[54:7,8: Ps. 30:6]
8 Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
9 -- Minä vannon niin kuin Nooan päivinä. Silloin minä vannoin, etteivät Nooan ajan vedet enää koskaan tulvisi maan yli, ja nyt minä vannon, etten enää sinuun vihastu enkä sinua soimaa.
[1. Moos. 9:11]
10 Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
[Matt. 24:35]
Uusi Jerusalem
11 Sinä onneton, myrskyn piiskaama, sinä jota kukaan ei lohduta! Malakiitilla minä peitän sinun seinäsi, minä lasken sinun perustuksesi safiireista,
[54:11,12: Tob. 13:16; Ilm. 21:19,20]
12 rubiineilla minä päällystän sinun muuriesi harjat, sinun porttisi minä rakennan vuorikristallista ja jalokivistä koko sinun ympärysmuurisi.
13 Herra itse on opettava sinun poikiasi, runsas on lastesi onni ja rauha.
[Jer. 31:34; Joh. 6:45 | Room. 5:1]
14 Kun oikeus on sinun perustuksesi, sinä kestät. Olet kaukana sorrosta, sen uhka ei enää sinuun yllä, olet vapautunut pelosta, ei se enää sinuun pysty.
15 Jos joku hyökkää kimppuusi, minä en häntä auta. Joka hyökkää kimppuusi, se sortuu jalkojesi juureen.
[Room. 8:31].
Viidestoista jae viittaa ennen muuta Sak. 14. lukuun:
Sak 14:12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.Raamattu puhuu ja on aina oikeassa - Jaak 2:8-13
8 Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein.
[3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]
9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
[5. Moos. 1:17]
10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
[Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
[Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
[Matt. 5:7 ]
- Jaska vaan.
vihaaja numero 1. Taitaa olla niin, että hän yritää nyt päästä helluntalaisten suosioon just sillä, että kylvää väärääsanomaa, saattaakseen seurakuntia eripuraan keskenään. Joku tuhatvuotinen valtakunta hänellä tuntuu olevan päähännousemana! Pitäkää vain omananne. Ilomielin saate pitää. Ei hän muuta kun häiriköi kaikkien kirjoitukset tuolla OMALLA opillaan. Hän esiintyy milloin minäkin, mutta AINA häirikkömielessä. Tällaisen kuvan olen hänestä saanut.
Minun tehtäväni ei ole taistelal kirkkoja tai ihmisiä vastaan, vaan TIETÄMÄTTÖMYYTTÄ.
Raamatun sanaa on pidettävä esillä ja voi minua, ellen pidä.
Ap. t. 17:30
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Eihän kukaan ihminen voi tietää toisen vilpittömyydestä täydellä varmuudella.
Mutta oman v ilpillisyytensä tai vilpittömyytensä joka ainoa tietää - ja on sielullaan siitä vastuussa.
kirjoitukset melkoista sekasoppaa onkin, olen sitä mieltä, että kaikista Raamatun aiheista pitää antaa ilmaista mielipiteensä.
Jumala ei siitä miksikään muutu, kirjoitimmepa hänestä mitä tahansa. Totuus ei pala tulessakaan, ja onhan täällä palstalla Mohikaanilla ja kaikilla muilla veto-oikeus korjata Jumalan sanalla ihmisten tulkintoja.
Antaa vaan palaa ja vastailkaa!Ihanaa armoa aamua kaikille palstalaisille! Rukoile ja työtä tee. Antti on jo aloittanut varhain :)
Eikä selitellä - vaan selittää Raamattua Raamatulla.
Uskoen eikä epäuskoen.
Kaikki muu teksti häviää, mutta raamattu on eri asia.
Joh 10:34-36
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Sitä varten minut on tälle foorumille lähetetty, että en jonkin mielipidesuuntauksen pussiin puuisi, vaan Raamatun Jumalan puolesta.AnttiVKantola kirjoitti:
Eikä selitellä - vaan selittää Raamattua Raamatulla.
Uskoen eikä epäuskoen.
Kaikki muu teksti häviää, mutta raamattu on eri asia.
Joh 10:34-36
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Sitä varten minut on tälle foorumille lähetetty, että en jonkin mielipidesuuntauksen pussiin puuisi, vaan Raamatun Jumalan puolesta.epäraamatullista evankeliumia, ja siksi juuri, ei ainakaan Jumala ole sinua tänne lähettänyt eksyttäjäksi!
Olemme todenneet Raamatun kanssa yhtäpitävästi, että "joka aamu on armo uus".
Adventtiteologeille siinä lienee pähkinä särjettäväksi- tai raamatunkohta kumottavaksi.
Sillä sapattisinettiopin mukaisesti - ottaen huomioon, että sapatti on viikon päätös - sapattiaamuna vasta edeltävän viikon armo olisi jaossa; mikäli ihminen saapuu sapattikokoukseen.
Armoton ja ankea viikko kruunattaisiin vasta lauantaina, armolla jälkikäteen. Sikäli kuin asianomainen saapuu tuota armoa anelemaan.
Nutta minä uskon, ettei sapattisinetti, vaan Pyhän Hengen sinetti, vakuuttaa armosta. Joka päivä.
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
2. Tim. 2:19
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
Gal 5:6b
Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
[1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521