http://www.lapua.fi/urkufestivaali/
Lapuan Tuomikirkkossa on festivaali, jossa halvimmat liput on 15 euroo ja kalleimmat 25, kun kuitenkin on ihmisiä,jotka ei ymmärrä vielä euroista, niin pyöristettyinä markoiksi ne on 90 ja 150 markkaa. kirkolla on rahaa ja metsää, niin että ranteet paukkuu ja sitten ne on alkanut kaupalliseen toimintaan, ihan kuten Keskinen vauhtiajoillaan.
Keskiselle kaikki kunnia ja bisneksenteko suotakoot, mutta kuuluuko kirkolle festareiden pitäminen?
Ja nimeä vaihtamalla ongelma ei poistu. Mikäli tehtäisiin sellainen uskalias asia ja sotkettaisiin, vaikka kristinusko ja kirkko keskenään, niin raamatussa Jeesus kieltää kirkon bisneksentekopaikkana. Onko niin, että lapualla, kaikesta körttiläisyydestä huolimatta, annetaan moraalisääntöjä Jeesukselle , vai pitäisikö Jeesuksen antaa kirkolle moraalisääntöjä?
MITÄ MIELTÄ OLETTE
8
456
Vastaukset
- tremolo
Ai mitäkö mieltä? No, olen sitä mieltä, että älä kirjoita hölmöjä. On päivän selvää, ettei kyseinen Lapuan urkufestivaali ole bisnes. Lipputulot kattavat tällaisissa musiikkitapahtumissa vain pienen osan kustannuksista. Loppu on hankittava muualta, "sponsoreilta" (Lapuan kaupunki, seurakunta, E-P:n kulttuurirahasto, alueen yritykset). Toisekseen järjestäjänä ei ole "kirkko", vaan rekisteröity yhdistys. Täällä marisemisen sijasta olisi syytä iloita siitä, että myös suurten asutuskeskusten ulkopuolelle viitsitään ja pystytään järjestämään korkeatasoisia konsertteja.
Jeesus sanoi että kirkot on Jumalalle pyhitettyjä rukouspaikkoja ja sitten siellä aletaan vetämään festareita. Eiks ton takia Jeesus riehunu temppelissä, kun siellä touhuttiin aivan muuta kuin rukoiltiin Jumalaa. LAPUALLA ei ilmeisesti lueta raamattua, vaan tehdään kaikki tulkinnat uskonnosta ominpäin ja tossa on lopputulos:D
- galleria-kuvaustasi...
...ja sain vaikutelman, että taidat olla pahasti lain alla.
Käypä vaikka Sanansaattajien sivuilla ja kuuntele Jukka Norvannon galatalaiskirjeen selitystä (valikossa vasemmalla). Silloin ehkä pääset ymmärtämään miksi niin kipeästi tarvitsemme Kristusta Jeesusta omaksi Vapahtajaksemme.
http://www.rkk-sansa.net/- juuret lapualla
mave kirjoitti:
en minä ole hihhuli, vaan kyrsii tuollainen tekopyhyys mitä Jeesustelijat esittää:D
nauttia suurista taiteilijoista ? Pitäisikö Kalevi Kiviniemen ja monen muun pistää kynttilänsä vakan alle , ettei kukaan näkisi ja kuulisi Jumalan antamien lahjojen esiintuomista ?
Ei sinun tarvitse mennä kuuntelemaan , kyllä paikat täyttyvät ilman sinuakin.
En näe urkujuhlissa tekopyhyyttä .Tuskin he tuntevat /luulevat itseänsä sen pyhemmiksi kuin muutkaan osallistuessaan festareille.Niin että pauhatkoon urut Lapualla tänä viikonloppuna Jumalan kunniaa ! Tämä on taide-elämys muiden joukossa . Uskaltaisin verrata sitä Lapin ruskatunturiin , jossa elämyksessä ihminen saa tuntea oman pienuutensa suuren Luojansa edessä. - entisen
juuret lapualla kirjoitti:
nauttia suurista taiteilijoista ? Pitäisikö Kalevi Kiviniemen ja monen muun pistää kynttilänsä vakan alle , ettei kukaan näkisi ja kuulisi Jumalan antamien lahjojen esiintuomista ?
En näe urkujuhlissa tekopyhyyttä .Tuskin he tuntevat /luulevat itseänsä sen pyhemmiksi kuin muutkaan osallistuessaan festareille.Niin että pauhatkoon urut Lapualla tänä viikonloppuna Jumalan kunniaa ! Tämä on taide-elämys muiden joukossa . Uskaltaisin verrata sitä Lapin ruskatunturiin , jossa elämyksessä ihminen saa tuntea oman pienuutensa suuren Luojansa edessä.kotipitäjäni vanhassa puukirkossa pidetään muutama konsertti kesässä. Paikkakuntalaiset ovat tyytyväisiä, kun pääsevät tasokkaaseen konserttiin omalla paikkakunnallaan. Jumalanpalvelukset pidetään yleensä lähellä olevassa niin sanotussa talvikirkossa.
- hiljentymistä varten
juuret lapualla kirjoitti:
En näe urkujuhlissa tekopyhyyttä .Tuskin he tuntevat /luulevat itseänsä sen pyhemmiksi kuin muutkaan osallistuessaan festareille.Niin että pauhatkoon urut Lapualla tänä viikonloppuna Jumalan kunniaa ! Tämä on taide-elämys muiden joukossa . Uskaltaisin verrata sitä Lapin ruskatunturiin , jossa elämyksessä ihminen saa tuntea oman pienuutensa suuren Luojansa edessä.Minusta on hienoa, että taiteilijat haluavat käyttää Jumalan antamia lahjoja, mutta miksi rahastetaan jos itse on saanut lahjaksi. Kaikenlainen markkinatoouhu pitäisi pitää poissa kirkosta.
"Ei sinun tarvitse mennä kuuntelemaan , kyllä paikat täyttyvät ilman sinuakin."
Pidätkö lähimmäistäsi arvottomana, jos festari tuottaa voittoa ilman hänen ostamaa lippuuaan? Seurakuntasali tai vaikka jäähalli sopisi minusta paremmin konserttien pitopaikaksi kuin kirkko.
"Tämä on taide-elämys muiden joukossa ."
Tästä olemme samaa mieltä. Pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien muusikkojen päästä pitämään kirkkoon maksullisia esityksiä? - että....
hiljentymistä varten kirjoitti:
Minusta on hienoa, että taiteilijat haluavat käyttää Jumalan antamia lahjoja, mutta miksi rahastetaan jos itse on saanut lahjaksi. Kaikenlainen markkinatoouhu pitäisi pitää poissa kirkosta.
"Ei sinun tarvitse mennä kuuntelemaan , kyllä paikat täyttyvät ilman sinuakin."
Pidätkö lähimmäistäsi arvottomana, jos festari tuottaa voittoa ilman hänen ostamaa lippuuaan? Seurakuntasali tai vaikka jäähalli sopisi minusta paremmin konserttien pitopaikaksi kuin kirkko.
"Tämä on taide-elämys muiden joukossa ."
Tästä olemme samaa mieltä. Pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien muusikkojen päästä pitämään kirkkoon maksullisia esityksiä?ei pitäisi päästää kirkkoon kaikkia muusikkoja.Nythän kai ymmärtääkseni on kyse lähinnä URKUTAITEILIJOIsta ,vai olenko väärässä.
Urut kuuluvat ainakin vielä kirkkoon ja urkutaide on spesiaaliala.Miksi ei saisi olla superia:Suomen suurimmat urut ja Kalevi Kiviniemi?
En pidä arvottomana kritiikin esittäjää ,mutta tyyliä millä hän asiansa tuo esille.
Lapua palstalta kävin lukemassa kuinka Kiviniemi oli pitänyt ilmaiskonsertin lapualaisnuorille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440