taivaallinen Jerusalem

1.Kor.15:47-49 - Meistä tulee Jeesuksen kaltaisia

47 Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin, toinen ihminen on taivaasta.
[Joh. 3:13]
48 Millainen tuo maallinen ihminen oli, sellaisia ovat kaikki maalliset ihmiset, ja millainen tuo taivaallinen ihminen on, sellaisia tulevat olemaan taivaalliset ihmiset.
49 Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi.
[1. Moos. 5:3 | Room. 8:29 ].

Koskapa uudesta Jerusalemsita paljon puhuttiin siihen aikaan, otti Paavali puheeksi taivaallisen Jerusalemin ja selvitti, millä eväin sinne pääsee ja millä ei. Eikä pääse millään omalla, vaan yksin armosta. Kaikki omat teot ajetaan pois.

OLE VAPAA MAASTA - olkoon taivaallinen Jerusalem äitisi so. synnyttäjäsi - kuvakielellä sanottuna

GAL 4. LUKU - onko sinulla sapattisinetti (orjattaren, Gal) vaiko uskon sinetti (Pyhän Hengen, Ef 1:13)?

1 Tarkoitan tätä: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, hän ei mitenkään eroa orjasta vaikka onkin kaiken omistaja.
2 Hän on huoltajien ja holhoojien alainen isänsä asettamaan määräaikaan asti.
3 Samoin on meidän laitamme. Niin kauan kuin olimme alaikäisiä, olimme maailman alkuvoimien orjia.
[Kol. 2:20]

4 Mutta kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti tänne Poikansa. Naisesta hän syntyi ja tuli lain alaiseksi
[Mark. 1:15; Ef. 1:10]
5 lunastaakseen lain alaisina elävät vapaiksi, että me pääsisimme lapsen asemaan.
[Gal. 3:13]
6 Ja koska tekin olette Jumalan lapsia, hän on lähettänyt meidän kaikkien sydämiin Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
[Mark. 14:36; Room. 8:15]

7 Sinä et siis enää ole orja vaan lapsi. Ja jos kerran olet lapsi, olet myös perillinen, Jumalan tahdosta.
[Room. 8:17; Gal. 3:29]

Paavali vetoaa galatalaisiin

8 Silloin, kun ette vielä tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalina sellaisia, jotka eivät mitään jumalia ole.
[5. Moos. 32:21; 1. Kor. 8:4, 12:2; Ef. 2:12]
9 Mutta nyt te tunnette Jumalan, ja ennen kaikkea Jumala tuntee teidät. Kuinka te nyt jälleen turvaudutte noihin heikkoihin ja surkeisiin alkuvoimiin? Aiotteko jälleen alistua niiden orjiksi?
10 Te pidätte tarkoin silmällä päiviä, kuukausia, juhla-aikoja ja määrävuosia.
[Room. 14:5; Kol. 2:16]

11 Pelkään pahoin, että olen tehnyt teidän takianne turhaa työtä.
[Gal. 3:4; 2. Joh. 8]
12 Pyydän teitä, veljet: tulkaa sellaisiksi kuin minä olen, koska minäkin olen tullut samanlaiseksi kuin te. Ette te ole minua millään tavoin loukanneet.
[1. Kor. 4:16, 11:1]
13 Tiedätte, että julistin teille ensimmäisen kerran evankeliumia sairastumiseni vuoksi.
[Ap. t. 16:6; 1. Kor. 2:3]

14 Vaikka ruumiillinen tilani pani teidät koetukselle, ette halveksineet ettekä inhonneet minua vaan otitte minut vastaan kuin Jumalan enkelin, kuin Kristuksen Jeesuksen.
[Matt. 10:40]
15 Missä teidän riemunne ja innostuksenne nyt on? Voin todistaa teistä, että olisitte silloin antaneet minulle vaikka silmät päästänne, jos se olisi ollut mahdollista.
16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden?
[Aam. 5:10]

17 Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa. He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä.
[Room. 10:2; 2. Kor. 11:2]
18 Into on hyvä, jos asia on hyvä -- näin aina eikä vain silloin kun minä olen luonanne.
19 Rakkaat lapseni, teidän vuoksenne minun on jälleen kärsittävä synnytystuskia, kunnes Kristus saa muodon teissä.
[Room. 8:29; 1. Kor. 4:15; Filem. 10]

20 Kunpa voisin olla nyt luonanne ja löytää oikean äänensävyn! En tiedä, mitä teille tekisin.
Hagar ja Saara

21 Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen.
[1. Moos. 16:15, 21:2]
23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta.
[1. Moos. 16:4, 17:16]

24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar.
[Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]
25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta TAIVAALLINEN JERUSALEM on vapaa, ja se on meidän äitimme.
[Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]

27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies.
[Jes. 54:1]
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
[Room. 9:8]
29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.

30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa."
[1. Moos. 21:10]
31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia.
[Gal. 3:29].

IHMISEN TAHDOSTA VAIKO KOKONAAN JUMALAN VOIMASTA?

Ismaelhan syntyi ihmisen tahdosta, mutta Iisak oli Jumalan ihme; se syntymä oli Jumalasta.
Ismaelilaiset voivat kyllä periä maan, mutta lupaukset koskevat Iisakin jälkeläsiiä ainoastaan.

"Aja pois orjatar poikinensa" - kaikki omaan ansioon perustuva, sillä se ei edesauta mitään taivaallisissa asioissa! Sapattisinettikin on orjattaresta so. laista syntynyt, eikä peri Jumalan valtakuntaa. Pyhän Hengen sinetti on taivaallisesta Jerusalemista, joka siten on ikäänkuin äitimme.

Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

2. Tim. 2:19
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

Mitä Jerusalemiin muutoin tulee, niin on oleva ainakin 1000 vuoden ajan sekä maallinen Jerusalem temppeleineen, (Hes 39-48. luvut), että myös uusi taivaallinen Jerusalem ilman temppeliä, (Ilm 21-22.)    
---------------------------------------------
Uusi Israel = 15 milj adventistia?
Kirjoittanut: AnttiVKantola 28.9.2007 klo 02.04
Poista oma viesti
   Kyllä ne sinne Palestiinaan mahtuisivatkin, ikiajoiksi. Viittaan adventtiseurakunnassa kasteelle menevän lupaukseen, jossa luvataan uskoa, että ikuisuus vietetään Maan päällä. (Ainakin siinä alkuperäisessä lupauspaperissa).

Tilaa on, vaikka tulisi adventtiherätys, sillä rajoja siirretään aina ex-paratiisin rajalta Egyptin Niilille saakka - vain Eesaun jälkeläisten maat (Edom) Seirin vuoristoineen ovat autiona iäti, Hes 35. luku.

Raaamtun mukaan iankaikkisuudessa ei lisäännytä so. ei mennä miehelle, ei mennä naiselle. Ei edes olla aviossa, vaan kaikki ovat yhtä ja samaa perhettä - lapsikatrasta.

Ikuisuuden ensimmäisen 1000 vuoden ajan saattavat toki olla mukana ne 144000 Jehovan Todistajaa.
Heidän uskonsa sallii lisääntymisen, joten ongelma ei ehkä olekaan tämän näköinen.

Karismaattiset kristityt eivät siellä riesana ole, sillä taivas on heidän uskonsa määrä - taivas on heidän. Kas; rehelliset maan perii ja vilpittömät taivaan.

Mutta antti; sinähän opetat tuhatvuotisesta?
No joo, mutta uskon ylöstemmattujen hallitsevan sitä ULKOA käsin. En tule olemaan riesana siellä, jos vaikka Isä minut kotiin tykönsä ottaakin, eikä helvetin piinaan heitä. Toivoni ainakin on vahva.

Mark 12:24-25 :

24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
25 Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.

JA JEESUS JATKAA OPETUSTAAN - Mark 12:26

26 Ja kun nyt puhumme kuolleiden herättämisestä -- ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta? Siinä Jumala puhuu Moosekselle ja sanoo: 'Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.'
[2. Moos. 3:6 ; Ap. t. 7:32; Hepr. 11:16]

Niinkuin enkelit taivaassa - mukana Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin aikaiset hurskaat, taivaassa.    

7

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kunnes pakanain luku täyttyy" - moni ajattelee sen olevan loppu.
      Mutta Jeesus antaa ymmärtää, että se on vasta synnytystuskien alkua. Ylöstempaus poistaa esteen lopun tapahtumilta.
      Jeesus tuomitsee kansat Jerusalemin seudulla ja jäljelle jääneet saavat juhlia yhdessä Israelin kanssa. Tästä kertoo selkeimmin Sak 14. luku.

      Tietysti ylöstemmatut tuomitsevat ja hallitsevat tavalla taikka toisella tuota tuhatta vuotta, yhdessä Kristuksen kanssa. Sehän on moneen kertaan luvattu.

      Kaikki profeetat (paitsi tietysti Joona), puhuvat ylösoton jälkeisestä ajasta ja Israelin pelastuksesta. Selkeimmin Sak 14. luku.
      Jesaja ehkä parhaiten kuvaa tuota juhlaa myös pakanakansain kannalta - aikaa jolloin Jeesus on lupauksensa mukaan astunut Öljymäelle, Sak 14:4, Apt 1:11-12.

      PAKANAIN JUHLA-ATERIA SIIONIN VUORELLA
      - yhdessä israelilaisten kanssa

      Juhla-ateria Siionin vuorella

      6 Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä.
      [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]

      7 Tällä vuorella hän repäisee pois verhon, verhon kaikkien kansojen yltä, vaatteen joka on levitetty niiden ylle.
      [Jes. 60:2; 2. Kor. 3:16]

      8 Kuolema on nielty ainiaaksi. Herra Jumala pyyhkii kaikkien kasvoilta kyyneleet ja vapauttaa kansansa alennuksesta ja häpeästä kaikkialla maan päällä. Näin on Herra puhunut.
      [1. Kor. 15:54; 2. Tim. 1:10 | Ilm. 7:17, 21:4]

      9 Sinä päivänä sanotaan: "Tämä on meidän Jumalamme! Häneen me panimme toivomme, ja hän pelasti meidät. Tämä on Herra, häneen me kiinnitämme toivomme, iloitkaamme ja riemuitkaamme! Hän pelastaa meidät.
      [Ps. 33:20]

      10 Herran käsi suojaa tätä vuorta." Mutta Moab poljetaan murskaksi omilla asuinseuduillaan niin kuin olkiläjä tallataan lantaveteen.

      Mooabilaiset kuten myös edomilaiset (Lootin pojan jälkeläiset ja Eesaun jälkeläiset9 hävitetään suuren ahdistuksen yhteydessä.

    • umpihetero.

      ai tänne on löytynyt taas yksi uusi hihhuli, jolle ei päähän mahdu muuta kuin raamattu ja sen jakeet...

      • Jes. 57:4
        Kenelle te oikein nauratte, kenelle irvistelette ja näytätte kieltänne? Itsehän olette rikoksen lapsia, valheen sikiöitä!


    • AIKA ON LÄHELLÄ - SIIS ROHKAISKAA MIELENNE !

      Aivan ensimmäisinä, ei edes YK:n mandaatilla, vaan omalla, on Jerusalemin ympärillä jo venäläisiä joukkoja - Libanonissa. YK on heikko ja siksi suurvallat menevät sinne omalla mandaatillaan. Valitettavasti Jumalan tuomittavaksi.
      Hesekiel tiesi tämän jo Baabelin aikoihin.

      Jumala tahtoo, että kristikansa osaa lukea ajan merkkejä.
      Israel on annettu merkiksi Jumalan tuomioista mutta myös laupeudesta - oman uskollisuutensa mukaan.

      Sak. 8:13
      Niin kuin te, Juudan ja Israelin heimot, olette olleet kansojen keskuudessa merkkinä minun kirouksestani, niin te tulette olemaan merkkinä minun siunauksestani, kun minä olen pelastanut teidät. Älkää pelätkö! Rohkaiskaa mielenne!

      Hes 38:1-5 :

      1 Minulle tuli tämä Herran sana:
      2 "Ihminen, käännä katseesi kohti Magogin maata, kohti Gogia, Mesekin ja Tubalin ylintä ruhtinasta, ja julista hänelle tuomio.
      3 Sano hänelle: Näin sanoo Herra Jumala: Gog, Mesekin ja Tubalin ylin ruhtinas, minä käyn sinua vastaan!

      4 Minä kuljetan sinua paikasta toiseen, minä panen koukut leukoihisi ja tuon nähtäväksi sinut ja koko sotajoukkosi, hevosesi ja ratsumiehesi, kaikki täysissä varusteissa, koko suuren joukkosi pitkine ja pyöreine kilpineen, miekkamiehiä kaikki.
      5 Heidän kanssaan ovat Persian, Nubian ja Putin miehet, kaikilla kilvet ja kypärät,

      GOOG POHJAN PERILTÄ

      Ihan kaikista Maan neljältä kulmalta liittoutuu kansoja Venäjän kanssa, kuten perialaiset ja etiopialaiset. Voimme lähivuosina nähdä, että Venäjä ottaa johtavan roolin Lähi-Idän kriiseissä.

      Mitä voimem tehdä, sillä olemmehan se jarru, joka poistuu ylöstemapuksen muodossa? Yhden ainakin voimme - rukoilla, ettei israelilaisten pako tapahtuisi talvella:


      Matt 24:20
      Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina.
      [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]   

      Rukous on jo kuultu, mutta siunattu se, joka siihen YHTYY !!! Sapattina saa kulkea vain sapatinmatkan ( n. 1 km) ja pakkastalvessa on lähes mahdoton kavuta vuoren rinteitä.


      Sak 14:6
      Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.   

      Siis minä päivänä? Suuren ahdistuksen ja Herran päivänä - synnytystuskien päivänä, niinkuin Jeesus antaa ymmärtää Matt 24. luvussa. Kun ylöstemmattujen kanssa Messias uskollisesti saapuu pelastamaan omaisuuskansansa, mm. Sak 14. luvun mukaisesti.

      Sak 14:3-5 :

      3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
      [Jes. 42:13]   
      4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
         
      5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
      [Aam. 1:1 | Juud. 14]   

      Maranata - tule Herra Jeesus!

    • Pakanain.Huuto

      juttujasi, joita kukaan ei jaksa lukea. Ja tämän palstan ainoat oikeaoppineet ovat Mokikaani27 tai Amos7 tai Tomumaja7.
      Vastailet itse omiin juttuihisi... vaikuttaa oudolta.

      • Ainutkertainen aj lyhyt selostus Raamatun pohjalta ei ole masapostitusta. Sitäapitsi - raamatunopetustani luettaisiin kiinnostuneesti, jos ette poistaisi niitä.

        Moni laittaa ellenistiset kopionsa uudelleen ja uudelleen - mutta minä luon Isäni kanssa alati uutta.

        Sillä Raamatusta pulppuaa esiin aina uutta, ei vanhan toisintoa. Löytyy joka rupeamalla uutta ja syvempää. Jos lukisit sinäkin - olet ainoa, joka ei lue - tietäisit sen.


      • Pakanain.Huuto
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ainutkertainen aj lyhyt selostus Raamatun pohjalta ei ole masapostitusta. Sitäapitsi - raamatunopetustani luettaisiin kiinnostuneesti, jos ette poistaisi niitä.

        Moni laittaa ellenistiset kopionsa uudelleen ja uudelleen - mutta minä luon Isäni kanssa alati uutta.

        Sillä Raamatusta pulppuaa esiin aina uutta, ei vanhan toisintoa. Löytyy joka rupeamalla uutta ja syvempää. Jos lukisit sinäkin - olet ainoa, joka ei lue - tietäisit sen.

        "- olet ainoa, joka ei lue -"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe