Yllätys: en ansaitse taivasosaa

Jumala ei etsi minusta mitään arvollista. Hän rakastaa minua siksi, että Hän on niin hyvä ja rakastava Isä. Ainakin minulle tuiki tarpeellinen ja turvallinen totuus!
Mutta meissä kaikissa on galatalaista verta - helposti luulemme, että Jumala suosii meitä siksi, että kastaudumme, maksamme kymmenyksiä, noudatamme pyhäpäivää - tai rakastamme lähimmäistä.

Jeesus opettaa, että kaikki kristilliset velvollisuudet suoritettuamme, meidän tulee yhä sanoa:
"Olen vain ansioton palvelija". Vai luetaanko perheenäidille palkkaa siitä, mitä hän kotona tekee omasta puolestaan ja miehensä puolesta sekä tietysti alstensa hyväksi?

Mutta lakiliitto ei perustaudu lapsenuskoon, vaan palkkalaisen ansioihin.
Siksi Paavali jyrähtää niille, jotka ovat langenneet osittain takaisin judaistiseen hapatukseen
- sanoo rajuimmat sanat, mitä voidaan kuvitella: te olette huorintekijöitä.
Kaikkihan me sitä tietysti olemme jo Jeesuksenkin sanojen perusteella:

Matt 5:27-28 :

27 "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.'
[2. Moos. 20:14 ; 5. Moos. 5:18 ]
28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.
[Job 31:1; Sananl. 6:25; 2. Piet. 2:14].

Mutta meidän täytyy tehdä parannusta varsinkin tuosta lain ansioiden hyväksilukemisesta.

Room 7:3-6 :

3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa.
[Matt. 5:32]   
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.
[Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
[Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]   
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
[Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]   

6

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut.
      • Sulle on joku opettanut niin päin helvettiä, että vain raamattu voi sinut saada vakuuttuneeksi, että se on ollut harahoppia.

Sillä minähän sanoin, etten ANSAITSE taivasosuutta.
        Et ansaitse sinäkään, vaikak sinuun on kaiketi sellainen luulon sinetti istutettu.

Vasta sitten kun ansioluuloista on riisuuduttu - sitten on sijaa armolle Kristuksessa.

Niinpä minulla ei ole ansioita taivasosuuteen, mutta vahva toivo on, eikä se toivo saata häpeään.

Room. 3:19
        Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

• perusta

uskoasi tähän kirjoittamaasi:
      "Mutta meidän täytyy tehdä parannusta varsinkin tuosta lain ansioiden hyväksilukemisesta."

Sillä Jumala antaa meille voiman elää täytetyssä laissa, eli rakkaudessa ja rakkaus ei riko käskyjä, eli käskyjen pitäminen on luonnollista uudesti syntyneille, eikä uudesti syntynyt ota niistä kunniaa itselleen, sillä Jeesus täytti käskyt puolestamme ja me saamme elää täytettyjen käskyjen kera, eli vapaudessa.

• Olet palannut täsmälleen vanhaan judaismiin.
        Lue Paavalin kirje galatalaisille - ja anna sen uskossa sulautua - elämäksi.
        Jos Herra suo ja ylpeys sallii.

Gal 3:22-26 :

22 Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu, annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen.
        [Room. 3:9, 11:32]

23 Mutta ennen kuin uskon aika tuli, me jouduimme olemaan lain vartioimina ja sen vankeina, kunnes usko ilmestyisi.
        [Gal. 4:3; Hepr. 9:10]

24 Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta.
        25 Nyt uskon ilmestyttyä emme enää ole valvojan alaisia.
        26 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.
        [Joh. 1:12; Room. 8:15; Gal. 4:5,6]

• on minulle
        AnttiVKantola kirjoitti:

Olet palannut täsmälleen vanhaan judaismiin.
        Lue Paavalin kirje galatalaisille - ja anna sen uskossa sulautua - elämäksi.
        Jos Herra suo ja ylpeys sallii.

Gal 3:22-26 :

22 Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu, annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen.
        [Room. 3:9, 11:32]

23 Mutta ennen kuin uskon aika tuli, me jouduimme olemaan lain vartioimina ja sen vankeina, kunnes usko ilmestyisi.
        [Gal. 4:3; Hepr. 9:10]

24 Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta.
        25 Nyt uskon ilmestyttyä emme enää ole valvojan alaisia.
        26 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.
        [Joh. 1:12; Room. 8:15; Gal. 4:5,6]

hyvin tuttu ja rakas. Paavali kertoo siinä, että käskysana ja laki on hyvä, koska se näyttää meille synnin ja näin saamme mahdollisuuden palautua armon kautta Jeesukseen.

Me Jeesuksen omat emme ole minkään lain alla, sillä Jeesus täytti puolestamme lain ja vapautti meidät elämään täytetyssä laissa, eli rakkaudessa ja tämä rakkaus täyttää lain ja siksi me emme riko Jumalan käskyjä vastaan, sillä rakkaus ei saata syntiä tehdä. Koska emme ole vielä täydellisyyttä saavuttaneet piiskaa tämä Jumalan laki meitä parannukseen ja takaisin Jumalaan lankeemuksen otettua meissä tilaa.

Lue galatalaiskirjeestä se, että rakkautta vastaan ei ole lakia, mutta lihantekoja vastaan laki on.

Jos pysymme täytetyssä laissa, eli rakkaudessa, meitä ei koskaan mikään laki tuomitse.

Jos pysymme rakkaudenlaissa, niin siitä syntyy ne hedelmät, joista Jeesus puhuu Raamatussa.

Pysyessämme rakkaudenlaissa olemme Jeesuksen ruumiinjäseniä ja siinä ruumiissa me kelpaamme Jumalalle, mutta jos jäämme lihaamme olemme irti Jeesuksesta, emmekä ole kelvollisia Jumalalle.

Armo ei tarkoita sitä, että ihminen pelastuu puheen kautta, jossa hän kertoo uskovansa Jeesukseen, vaan armo on sitä, että ihminen saa VOIMAN ELÄÄ JUMALAN TAHDOSSA.

• sinulle !

"Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni ja ylistetty minun pelastukseni Jumala," Ps. 18:47

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      82
      1320
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      44
      938
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      363
      778
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      141
      738
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56