Jumala Rakastaa..just joo !!

Ei vielä aivopesty

Toki on ihanaa ja kivaa ja mukavaa ja lohduttavaa uskoa että on olemassa Jumala joka rakastaa ihmistä ja haluaa luodulleen pelkkää hyvää.

Jos hetki miettii mitä kauheuksi tässä maailmassa tapahtuu ihmisiä raiskataan,tapetaa,soditaan,nälänhätää,maanjäristyksiä ja kaikkea muuta paskaa :(

Jumala joka tietää kaiken...SIIS TIESI jo jokaikisen syntymättömän ihmislapsen kohtalon jo ennen kuin tämä oli edes syntynyt !..loi tällaisen maailman, voi ihmisrukkaa mihinkä on joutunut :(

16

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala

Jos Jumala on hyvä (kuten esim. kristinusko sanoo), niin onko Jumala hyvä jonkin hänestä itsestään riippumattoman eli ulkoisen mittarin mukaan, jolloin olisi olemassa jokin Jumalaa perustavampi todellisuus, josta nämä moraaliarvot tulevat.

Mutta jos Jumala on tautologisesti hyvä oman jumaluuden määritelmänsä perusteella, niin silloin hyvä olisi yhtä kuin Jumalan tahto. Jos Jumala kaikkivaltiudessaan päättää, että tästä hetkestä lähtien viha, julmuus ja itsekkyys ym. ovat hyvää, niin silloin niin olisi, koska se olisi Jumalan tahto. Jos asia on näin, niin millä perusteella kukaan voi luottaa moraalisiin periaatteisiin?

• Voisiko olla niin, että Jumala on antanut ihmiselle vallan hallita maailmaa ja ottaa vastuu omasta ja muiden hyvinvoinnista. Silloin ne kauheudet, joista puhut, ovat ihmisen aiheuttamia. Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää.

Ihminen ei ole käyttänyt rakkautta toiminnassaan. Tosin on nähtävissä kehitystä parempaan suuntaan: rauhanneuvottelut, ihmisten herääminen luonnonsuojeluun, eettiset järjestöt (Punainen risti) jne.

Meidät on luotu toimimaan rakkkaudessa, totuudessa, kauneudessa ja hyvyydessä hyvyydessä).

• ei ihminen osaa

"Meidät on luotu toimimaan rakkkaudessa, totuudessa, kauneudessa ja hyvyydessä"

Eipäs ole kun seuraa uutisia maailmalta, ei noista ominaisuuksista ole pienintäkään todistetta. Huonosti meidät on luotu kun emme osaa toimia niinkuin olisi tarkoitus. Jumala oli huono luoja.

• ei ihminen osaa kirjoitti:

"Meidät on luotu toimimaan rakkkaudessa, totuudessa, kauneudessa ja hyvyydessä"

Eipäs ole kun seuraa uutisia maailmalta, ei noista ominaisuuksista ole pienintäkään todistetta. Huonosti meidät on luotu kun emme osaa toimia niinkuin olisi tarkoitus. Jumala oli huono luoja.

Sinua häiritse ihmisen virheet, mikä on hyvä asia.
        Et ehkä tiedä, että totuus, kauneus ja hyvyys ovat länsimaisen kulttuurin perusarvoja. Länsimainen kulttuuri on antiikin kulttuurin ja kristinuskon yhteensulauma. Esim fysiikasa nämä on annettu nimeksi kolmelle tärkeälle hiukkaselle.

Näistä arvoista ei puhuta, korkeintaan mainitaan juhlapuheissa. Näin tapahtui esim. oman kouluni vuosijuhlassa.

Syy, miksi näin tapahtuu on, yhteiskunnnan päinvastainen toiminta.

Kehitystä parempaa suuntaan on kuitenkin nähtävissä. Esim. ihmisten herääminen luonnonsuojeluun, rauhanneuvottelut. eettisten auttamisjärjestöjen työ vähäosaisten auttaminseksi
        (Punainen Risti) jne. Maailmassa käydään myös sosiaalista vallankuimousta.

On hyvä havaita, että ihmisen on vaikea oppia virheistään. Meillä on taipumus ottaa pahasta mallia. Rakkaus on kuitenkin voimakkaampi ominaisuus kuin pahuus. Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys.

• Jumalan

Jumala itse on Rakkaus. Se tuntuu äkkiseltään uskomattomalta, kun tosiaan maailman meno on mitä on. Päivä päivältä Iltalehden otsikot vaan pahenevat ja hyviä uutisia saa oikein hakemalla hakea.
      Itse ajattelen asian niin, että Jumala haluaa täyttää ihmisen rakkaudellaan mutta on samalla itse myös janoinen saamaan vastarakkautta ihmiseltä. Luomalla täysin ohjailtavan "robotti-ihmisen", Jumala olisi pystynyt ohjelmoimaan tämän rakastamaan itseään. Mutta olisiko se ollut "oikeaa" rakkautta???
      Itse rakastan omia lapsiani luonnollisestikin äärettömän paljon. En kuitenkaan voi pakottaa lapsiani rakastamaan minua. Tai tietysti voisin pakottaa heidät toistamaan vaikka 5 kertaa päivässä "Rakastan sinua"-fraasia, mutta olisko se todellista rakkautta? Lapseni rakastavat minua suureksi osaksi sen tähden, että täytän heidän perustarpeensa; ruoka, koti, hellyys yms. mutta nämä ovat heille itsestään selvyyksiä ja tuskin he kauheasti miettivät näitä asioita vaan he olettavat että ne automaattisesti annetaan heille.
      Lapsillani on oma tahto ja he tekevät asioita sen mukaan vaikka kuinka haluaisinkin heidän tekevän asioita minun mieleni mukaan.
      Suurimpia rakkauden kokemuksia olen huomannut saaneeni sellaisissa tilainteissa, joissa he ovat joutuneet vaikeuksiin ja sitten ovat huomanneet minun olevan heidän turvansa ja lohduttajansa. Ilman näitä vaikeuksiin joutumisia, he eivät olisi ymmärtäneet arvostaa, että heillä on vanhempi, joka rakastaa heitä. Näissä tilanteissa olemme päässeet keskustelemaan syvällisiä juttuja ja kokeneet molemminpuolista lähentymistä.
      Ja se että joskus joudun heitä kuritaamaan tai kieltämään heiltä asioita, ei tarkoita ettenkö rakastaisi heitä. Niinä hetkinä tosin lapsistani saattaa tuntua siltä, mutta jälkeen päin he ovat ymmärtäneet, miksi jotain asiaa ei voinut silloin tehdä/saada.

On teoriassa myös mahdollista, että he kasvettuaan isommiksi, eivät välitä tai hylkäävät minut täysin. Jos heistä tulisi rikollisia tai muuten "pahoja", ei se silti tarkottaisi, ettenkö minä rakastaisi heitä. Heidän tekojaan tosin en voisi "rakastaa", mutta heitä itseään kyllä. Täysi-ikäisillä ihmisillä on valta valita mitä he elämällään tekevät, mutta tekoja seuraavat aina myös seuraamukset. Meillä on valta valita, varastanko omenan kaupasta vai menenkö kassan kautta ja maksan sen.
      Molemmilla teoilla on seuraamus. Ensimmäisen teon seuraamus on aika tavalla kurjempi kuin jälkimmäisen (jossa siis menetän vain rahaa).

Näin itse olen pyrkinyt edes joltain kantilta käsittämään Jumalan rakkautta. Jumala on kuitenkin niin paljon suurempi ja viisaampi kuin minä, minun ymmärrykseni rakkaudesta on vain aavistus verrattuna siihen mitä Jumala, Hän, joka on minutkin luonut, on.

Toivotan sulle hyvää syksyä ja
      toivon että voisit löytää sen Suuren Rakkauden.
      Hän on ihmeellinen ja ihana!!

• Sifra

Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa-maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa: "Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä!" Jes 45:9

Eihän sinun tarvitse uskoa Jumalan rakkauteen, ei kukaan pakota. Sinä voit aivan hyvin jatkaa matkaasi tässä epätäydellisessä maailmassa uskomatta Jumalan rakkauteen. Voit uskoa itseesi ja omaan voimaasi selviytyä. Voit uskoa ihmisten hyvyyteen ja heidän antamaansa rakkauteen.Onnea löytöretkellesi!

Onneksi Jumalan rakkaus ja välittäminen ei kuitenkaan katoa, vaikka raivoaisimme ja niskoittelisimme hänelle, sillä Jumala on rakkaus - "Jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata".

• tiitaliini

Jumala loi meidät omaksi kuvakseen. Ihminen on erehtyväinen. Ihminen kykenee niin hyvään kuin pahaan. Jumala ON hyvä sekä paha. Saatanaa ei ole. Ihmisen tekemät vääryydet ovat ihmisen itsensä tekemiä. Jumala ei ohjaa meitä kuin pieniä muurahaisia. Jumala antaa ihmisille mahdollisuuden olla hyvä, mutta myös hyvä. Katuminen on lopulta se sana joka määrittää ihmisen hyvyyden.

• ^krisse^

Jumala rakastaa meitä kaikkia tasapuolisesti, vaikka sitä on välillä vaikea uskoa. Se miksi on sotia, raiskauksia ja kuolemaa niin onko se Jumalan vika? Ihminen pättää itse omista teoistaan eikä maailman pahuudesta Jumalaa pidä syyttää. Se on saatana joka saa ihmiset toimimaan sillä tavlla. Sen takai onkin tärkeää julistaa kaikille sitä rakkauden sanomaa minkä Jumala on meille antanut.
      Ja noista maanjäristyksistä ja muista. Raamatussa on jo monta tuhatta vuotta sitten ennustettu että niitä tulee olemaan ja ne tulevat vielä lisääntymään, koska lopunajat ovat nyt lähellä. Se ei siis ole mikään ihmeellinen asia vaan asia mikä on tiedetty jo kauan.
      Tuollaiset mielipiteet ovat ymmärrettäviä jos olet joutunut elämässäsi kokemaan kaikenlaista pahaa mikä on sitten ehkä katkeroittanut sinut Jumalaa vastaan. Muista että se on Saatanan työtä. Hän haluaa pitää sinut kiinni siinä katkeruuden ja vihan kahleessa ettet pääsisi tuntemaan Jumalan parantavaa ja eheyttäväää voimaa.
      Olisi hienoa jos ottaisit uskon asioista selvää rohkeasti ja AVOIMESTI. se on tärkeää koska usein sitten omat ennakkoluulot ja mielipiteet estävät ihmistä näkemästä Jumalan hyvyyttä. Siunausta sulle.

• Adam

Vastuu maapallon ja ihmisen pahoinvoinnista on ihmisen, ei saatanan
        Meillä on taipumus etsiä myös henkimaailmasta syntipukkia omille virheillemme.
        Saatana on oma luomuksemme.

Luonnon nykyinen tila on ihmisen virhe. Kuinka paljon onkaan tehty vedenalaisia ydinkokeita, hakattu metsiä jne. Emme ole ottanaat luontoa huomioon toiminnassamme, vaaan antaneet taloudellisten etujen ratkaista lähes kaiken.

On hyvä muistaa, että Raamattu on ihmisten tekemä kirja, joka sisältaa kaikki ihmisen virheet ( viha, kateus, vallanhimo, teomania) jne. Kannatta tutustua kristinuskon historiaan ja havaita kirkon osuus. Alkuperäinnen kristinusko esim. oli hyvin lähellä hindulaisuutta.

• siloteltu

No lyhyesti:teologit muovailivat Jumalan "hyväksi"!Tämä oli siis ns.salonkikelpoisuuden edellytys uskontomaailmanmarkkinoilla.

• minävaanmietin

Täällä "hyvinvointi" maassa on varmaan helpompaa uskoa Jumalaan ja hyvyyteen kuin jossain todella kauheassa maassa. Jos olisin vanhempieni hylkäämä pikkutyttö slummissa ja minun olisi myytävä itseäni niin voisinko silloin uskoa Jumalan hyvyyteen? Kun minut olisi raiskattu, hakattu, minulla olisi sukupuolitauti eikä paikkaa mihin mennä yöksi ja nälkäkin vaivaisi ja uskova tulisi sanomaan että anna elämäsi Jeesukselle ja kadu syntejäsi niin pelastut...hmm.

• törppönätiellä

Nii voi kauheeta sentääs! Ku maailmassa tapahtuu pahaa, kaikki on Jumalan syytä! Tietenkin!
      Tokihan jos mersulla ajetaan kolari, on se kolari mersun tehtaan syytä, ei suinkaan sen mersua ajaneen kuljettajan joka on ollu kännissä!

• Ei vielä aivopesty

Et tainnut ymmärtää kysymykseni pointtia.

Toki maailmassa oleva pahuus on lähtöisin ihmisestä, mutta en varsinaisesti kysynyt sitä vaan sitä.

Tässä pieni tarina joka toivottavasti valaisee kysymystäni

Olipa kerran keksijä joka teki kaikenlaisia koneita ja laitteita ja eräänä päivänä hän onnistui tekemään robotin joka kykeni itsenäiseen toimintaan ja jopa ajattelemaan,tuntemaan,muistamaan.

Kului monta vuotta ja robotti toimi moitteettomasti mutta eräänä päivänä robotti alkoi käyttäytymään oudosti eikä enää oikein tahtonut ottaa käskyjä vastaan mitä robon tekijä yritti siihen syöttää, ja ja niimpä sitten tapahtui tosi ikävää...robotti tappoi ihmisen ja muutenkin teki tuhoa :(

Tarinan päätteeksi kysyn että onko vastuussa robotti vai robotin tekijä vai molemmat ?

• ja on pahaa

Maailmassa on paljon hyvää ja paljon pahaa. Raamatussa Jumala loi hyvän maailman, jonne paha Saatana tuli sotkemaan kaiken. Saatana siis on vastuussa pahuudesta ja on vaan vähän turha vahva vastustaja. Ihmisen pitäisi oppia varomaan ja vastustamaan pahuutta.

• uskovainen omalla tavallani

Jumala rakastaa lapsiaan,Jumala tekee aina niinkuin parhaakseen näkee,Jumala ei tee tahallaan kiusaa,mutta ajattele vaikka sotaa,sitä Jumala ei aiheuttanut ihminen itse lopettaa ja aloittaa sodan,mutta Jumala määrää jokaisen kohtalon,ennenkuin olemme edes syntyneet.

• niin näet auringonkin joskus

Mitä sinä valitat ja syytät Jumalaa kaikesta.
      Mene ja tee hyviä asioita läheistesi, kavereittesi, naapuriesi elämää helpottaaksesi, niin tämä maailma voisi olla vähän parempi paikka elää.

Ei ole sinulta pois, jos joku uskoo Jumalaan vai onko? Yksilön valinnasta, tahdosta rakastaa lähimmäistään kuin itseään, tässä maailmassa eläminen tulee helpommaksi, ei siitä että syytät asioista Jumalaa tai muita ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4644
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3785
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2474
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2201
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2054
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1858
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1738
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1517
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1391
    Aihe