suomen

kielessä

outo sana "lommo". mitä tarkoittaa?

27

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopolla ajaa vaikka isoon kuoppaan ja sittemmin kaatuu mopoineen niin pensatakkiin voipi tulla lommo. Se on se lommo semmonen niiku kuoppa siinä pensatankin kyljessä ja sekös harmittaa varsinkin jos sattuu just maalattu pintakin mennä säröille. Ni siitä sit ajelet teboilille ostamaan spray-maalia taas.

      Jos oikeen pahasti käy kaatuminen ni tulee kypäräänki lommo ainaki jos sattuu kypärä oleen päässä. Jos ei oo tulee ottaan kuhmu joka on sit aivan eri asia kun lommo.

      • Analyysi...=))))


      • ostaa

        mopo ja kypara. mikä on mopo. sitten saan lommo.


      • ostaa kirjoitti:

        mopo ja kypara. mikä on mopo. sitten saan lommo.

        Laita peltiämpäri päähäs ja pyyrä kaveria potkaseen siihen. Sen jälkeen kun korvas on lakannu soimasta ota ämpäri pois päästäs ja kato minkälainen jälki siihen ämpäriin synty siit potkusta. Jos kaverillas vähänki voimaa potkussaan oli ni siin ämpärin kyljessä on lommo.

        Pääset halvemmalla eikä tarvii siis ostaa mopoa eikä eres tiätää mikä se on.


      • viela
        AnaLyyzi kirjoitti:

        Laita peltiämpäri päähäs ja pyyrä kaveria potkaseen siihen. Sen jälkeen kun korvas on lakannu soimasta ota ämpäri pois päästäs ja kato minkälainen jälki siihen ämpäriin synty siit potkusta. Jos kaverillas vähänki voimaa potkussaan oli ni siin ämpärin kyljessä on lommo.

        Pääset halvemmalla eikä tarvii siis ostaa mopoa eikä eres tiätää mikä se on.

        amperi osta joo. outo sana amperi. heh! ampera lommo mopo joo.=D


      • ÄmpäriPää`
        AnaLyyzi kirjoitti:

        Laita peltiämpäri päähäs ja pyyrä kaveria potkaseen siihen. Sen jälkeen kun korvas on lakannu soimasta ota ämpäri pois päästäs ja kato minkälainen jälki siihen ämpäriin synty siit potkusta. Jos kaverillas vähänki voimaa potkussaan oli ni siin ämpärin kyljessä on lommo.

        Pääset halvemmalla eikä tarvii siis ostaa mopoa eikä eres tiätää mikä se on.

        parempaa selitystä ei ole olemassakaan. :)))


      • pässille
        viela kirjoitti:

        amperi osta joo. outo sana amperi. heh! ampera lommo mopo joo.=D

        Osta lentokone (ilmlaev) SAS:lta ja kato sen laskutelinettä (alastulebratas). Siin se lommo omb.


      • tuli
        pässille kirjoitti:

        Osta lentokone (ilmlaev) SAS:lta ja kato sen laskutelinettä (alastulebratas). Siin se lommo omb.

        perille :)


      • outo
        pässille kirjoitti:

        Osta lentokone (ilmlaev) SAS:lta ja kato sen laskutelinettä (alastulebratas). Siin se lommo omb.

        on ja muusi liian lämmin..........


      • hyvät hyssykät!

        miksi päähän ei tule lommoa vaan kuhmu, analyysiä kiitos:)


    • YKS vaan.

      -selitettiin hyväksyttävästi.
      -Tulipa mieleen sana: tykö, jonka taivutin muotoon tyköytyä. Ymmärtäisin sen tarkoittavan lähentymistä. Tuleeko jollekin muita taivutuksia sanasta mieleen?

      • ???

        ei se kyl o mikään sana mut kun ei muuta syntyny


      • taasen

        olen oikeen jotain, niin kunnon rokkareilla on hiukset tuleluoksein tyylillä, joten voisko sen muuttaa helposti sanottavaks "tykötyyliks".


      • muttamutta

        aamulla se lähti tyköstä, enkä saanu edes tyköttää :((


      • noinpa
        muttamutta kirjoitti:

        aamulla se lähti tyköstä, enkä saanu edes tyköttää :((

        käypi yleensä. mutku joo mitään en myönnä. nyt kyl poistyköistit jalat suustani.


      • eläköön
        muttamutta kirjoitti:

        aamulla se lähti tyköstä, enkä saanu edes tyköttää :((

        tykö!


      • Nääsnääs
        ??? kirjoitti:

        ei se kyl o mikään sana mut kun ei muuta syntyny

        -sen voi kirjoittaa, tosikko. .-//


      • YKS vaan.
        muttamutta kirjoitti:

        aamulla se lähti tyköstä, enkä saanu edes tyköttää :((

        hyvä,hyvä..


      • tampereen
        Nääsnääs kirjoitti:

        -sen voi kirjoittaa, tosikko. .-//

        henkilö. olen niin tyhmä että en ymmärrä viestiäsi. onko tuo (-//) mitä?


    • tyttäresi

      semmonen mikä puuttuu sun päästäsi hullu.

      • hulluksiko

        luulet. palsta on huuhaa!!!


      • tyttäresi hyvä hullu
        hulluksiko kirjoitti:

        luulet. palsta on huuhaa!!!

        olet huuhaata


      • tästäkin
        tyttäresi hyvä hullu kirjoitti:

        olet huuhaata

        piti tehdä vendetta. kysyn vaan :(


      • pöhhöh
        tästäkin kirjoitti:

        piti tehdä vendetta. kysyn vaan :(

        on vendetta?


      • sepäs
        pöhhöh kirjoitti:

        on vendetta?

        on verikosto. italiassa jos esim. suvun jäsentä on loukattu (tapettu) kosto siirtyy jälkipolville. et siltä pohjalta.#


      • mita sina
        sepäs kirjoitti:

        on verikosto. italiassa jos esim. suvun jäsentä on loukattu (tapettu) kosto siirtyy jälkipolville. et siltä pohjalta.#

        halua sanoa kosto veri hullu ola sina


    • suomenkielestä

      ei se ruotsikaa niin kaunista o, heinäsaaren ne saa kuulostamaan jotenkin vammaselta- höö öö ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe