Mikä on kristittyjen mielestä selitys ihmisten kärsimyksille jos ei karma? Itse en usko karmaan.
Kärsimys-Karma?
4
182
Vastaukset
Kristinopin selitys on tietenkin se, että langettuaan syntiin (hamartia), ihminen toi maan päälle myös kärsimyksen.
Karma ja hamartia ovat muuten etymologisesti aika lailla samaa alkuperää. Hamartia tarkoittaa tarkkaan ottaen harhalaukausta, hutia, erehdystä. Se on jousiammuntatermi.- LEARSI
Syy ja seuraus. Karma on syyn ja seurauksen laki.
Ei sem mystisempää. Kun teet jotakin, siitä seuraa jotakin. Kun sinulle tapahtuu jotakin, on olemassa syy, miksi se tapahtuu. Hyvä tai paha.
Mitä kylvää, sitä niittää, sanotaan raamatussakin.
Kukaan ei ole sovittanut, lunastanut, tai vapahtanut meitä mistään tekemistämme, jokaisen on tehtävä se itse, että vaakakuppi pysyy tasapainossa.
Toisinkin voi ajatella, tottakai, näin se on minulle avautunut. - teki,
LEARSI kirjoitti:
Ei sem mystisempää. Kun teet jotakin, siitä seuraa jotakin. Kun sinulle tapahtuu jotakin, on olemassa syy, miksi se tapahtuu. Hyvä tai paha.
Kukaan ei ole sovittanut, lunastanut, tai vapahtanut meitä mistään tekemistämme, jokaisen on tehtävä se itse, että vaakakuppi pysyy tasapainossa.
Toisinkin voi ajatella, tottakai, näin se on minulle avautunut.////Kukaan ei ole sovittanut, lunastanut, tai vapahtanut/////............................... uskot tai et....ja mitä menetät ,jos uskot?
mutta jos et,niin menetät aivan kaiken.kuolemattoman sielusi iankaikkiseen kadotukseen.tuotako haluat? - Baltasar
LEARSI kirjoitti:
Toisinkin voi ajatella, tottakai, näin se on minulle avautunut.Kyllä se universaali karman laki jää voimaan ihmisen elämässä, vaikka hän saisikin armon syntyä uuteen- ja elävään toivoon; Kristuksen Jeesuksen kuolleista nousemisen kautta. Ei siis Jumalan armotaloudessakaan elävälle ihan kaikki, uusiksi mene. Jos uskova kylvää maahan nakkimakkaroita, ja odottaa kovasti porkkanoita, hän varmasti joutuu pettymään. Edelleen, huono seura voi todellakin turmella hyvät tavat,,,
ja ihminen joutuu niittämään mitä kylvää, - mutta sen karman lain, jolla Intian rikkaat hoitavat omaatuntoaan, nähdessään kurjia ja köyhiä jälleensyntymien oravanpyörässä - Kristus tuli katkaisemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433683- 362354
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321935- 191679
- 171659
- 231578
- 241437
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai841398- 221379
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko891272