Onko Lapualisä

äiti ja t ytöt

loppumassa. Olen hyvin pettynyt jos näin typerästi tehdään.

18

908

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se yks äitee

mutta tuli harvinaisen selväksi,ettei moisia lisiä saa kysyä tällä palstalla..

Ennen kun käveltiin 20 kilometriä kouluun,sukset tehtiin itte ja ruokana oli vaan perunaa,joten mitäpä me lisillä sitte niin.. huoh..

• vastuulla

Kai sen nyt pöllömmänkin pitäis ymmärtää, että tämä sivusto EI ole kunnantalo eikä sosiaalitoimisto eikä mikään muukaan eksaktin tiedon paikka. Täältä saa, mitä tilaa, eikä kuluttajansuojaa ole tarjolla.

• onko sulla tietoa

meinaavakko jatkaa?

• yks äitee,kans

oot tosi ihana,kun riennät apuun.

• kumma,
        yks äitee,kans kirjoitti:

oot tosi ihana,kun riennät apuun.

että jostain mavesta tehdään joku jeesus. Uusavuttomat kyselee tyhmiä vaikka asiat olisi ollut helppo itsekin tarkistaa kaupungin sivuilta kohdasta "palveluhakemisto", eli

http://www.lapua.fi/palveluhakemisto/

Mave on oppinut ko.sivuja käyttämään ja te uusavuttomat luulette että mave on joku messias joka tietää kaikesta kaiken. On netit ja vehkeet eikä tuon vertaa osata käyttää. Te saatte mave pröystäilemään ja osoittamaan tekonäppäryyttään näillä sivuilla, hävetkää saamattomat ja opetelkää käyttämään nettiä itse!

• liioittele!
        kumma, kirjoitti:

että jostain mavesta tehdään joku jeesus. Uusavuttomat kyselee tyhmiä vaikka asiat olisi ollut helppo itsekin tarkistaa kaupungin sivuilta kohdasta "palveluhakemisto", eli

http://www.lapua.fi/palveluhakemisto/

Mave on oppinut ko.sivuja käyttämään ja te uusavuttomat luulette että mave on joku messias joka tietää kaikesta kaiken. On netit ja vehkeet eikä tuon vertaa osata käyttää. Te saatte mave pröystäilemään ja osoittamaan tekonäppäryyttään näillä sivuilla, hävetkää saamattomat ja opetelkää käyttämään nettiä itse!

Eiköhän nyt mennyt vähän överiksi! Uusavuttomien nettipalstakyselyistä olen kanssasi samaa mieltä, mutta vähän helposti pääsee jeesukseksi, jos siihen riittää väärillä raiteilla olevan ohjaaminen nettilinkin avulla.

Hyvä palvelu tällä saitilla voi kyllä kannustaa uusavuttomia kyselemään täältä eikä käyttämään omia aivojaan ja etsimään itse perille, mutta 'mave' varmaan opettaa heitä lisää. Ainakin toivon niin.

• kommentoija,
        liioittele! kirjoitti:

Eiköhän nyt mennyt vähän överiksi! Uusavuttomien nettipalstakyselyistä olen kanssasi samaa mieltä, mutta vähän helposti pääsee jeesukseksi, jos siihen riittää väärillä raiteilla olevan ohjaaminen nettilinkin avulla.

Hyvä palvelu tällä saitilla voi kyllä kannustaa uusavuttomia kyselemään täältä eikä käyttämään omia aivojaan ja etsimään itse perille, mutta 'mave' varmaan opettaa heitä lisää. Ainakin toivon niin.

oli täysin oikeassa. Naurettavaa kysellä täältä asioita ja antaa tämän yhden tollon paistatella toisten tyhmyyden kustannuksella. Mavelta kysyisin koska tämä ottaa hanakasti kantaa asiaan kuin asiaan ja kehuu itsensä maasta taivaisiin, ja koska näytät lukeneen raamattusi, mitä tarkoittaa "joka itsensä ylentää se alennetaan"?

• paistatella
        kommentoija, kirjoitti:

oli täysin oikeassa. Naurettavaa kysellä täältä asioita ja antaa tämän yhden tollon paistatella toisten tyhmyyden kustannuksella. Mavelta kysyisin koska tämä ottaa hanakasti kantaa asiaan kuin asiaan ja kehuu itsensä maasta taivaisiin, ja koska näytät lukeneen raamattusi, mitä tarkoittaa "joka itsensä ylentää se alennetaan"?

"joka itsensä ylentää se alennetaan"

Olen jo kauan odottanut, että tuo raamatunlause toteutuisi monien Lapuan asioista päättäneitten ja päättävien kohdalla - ja yhä odotan. Mave on pikkukala.

• kommentoija, kirjoitti:

niin tiedät sinäkin mitä siinä tarkoitetaan. Minä vain autoin ja odotin monta päivää ,että joku teistä jo olisi oppinut auttamaan lähimmäistään, mutta EI.
        Välillä on olo kuin seinille puhuisi ja todennäköisemmin nekin olisi viisaampia kuin ERÄÄT.
        Kun kerran olen ryhtynyt konsultiksi Lapualle, niin pitänee minun kestää ne kaikenlaiset kateelliset, joita riittää. Kerro mulle mikä tossa sai sinut repeämään, kun toinen kysyy tietoa ja toinen vastaa?? Olisit itse vastannu vai eikö keyboard pysy hanskassa? Älä ole kateellinen vaan auta lähimmäistäsi, ettei mun AINA tartte venyä. Tämä konsultointi kestää ja kestää, ellei täällä pikkuisen aleta olemaan aktiivisia ja opetella ajattelemaan. Pitää muistaa, että minäkin käyn töissä ja kaipaisin lepoa, mutta eihän tuollaiseen tilanteeseen voi ketään jättää:D

• auttamisista
        mave kirjoitti:

niin tiedät sinäkin mitä siinä tarkoitetaan. Minä vain autoin ja odotin monta päivää ,että joku teistä jo olisi oppinut auttamaan lähimmäistään, mutta EI.
        Välillä on olo kuin seinille puhuisi ja todennäköisemmin nekin olisi viisaampia kuin ERÄÄT.
        Kun kerran olen ryhtynyt konsultiksi Lapualle, niin pitänee minun kestää ne kaikenlaiset kateelliset, joita riittää. Kerro mulle mikä tossa sai sinut repeämään, kun toinen kysyy tietoa ja toinen vastaa?? Olisit itse vastannu vai eikö keyboard pysy hanskassa? Älä ole kateellinen vaan auta lähimmäistäsi, ettei mun AINA tartte venyä. Tämä konsultointi kestää ja kestää, ellei täällä pikkuisen aleta olemaan aktiivisia ja opetella ajattelemaan. Pitää muistaa, että minäkin käyn töissä ja kaipaisin lepoa, mutta eihän tuollaiseen tilanteeseen voi ketään jättää:D

Tiedätkö mave, auttamisella on puolensa ja puolensa. Auttamalla voit estää toista itse oppimasta ja löytämästä ratkaisuja. Ihmisen on äärimmäisen helppo tulla hyväksikäyttäjäksi ja olla ottamatta vastuuta, huomaamattaankin, jos aina on joku avulias aatu tulemassa hätiin.

• hah hah
        mave kirjoitti:

Sinä mave töissä. Sinut tuntevana saanen nauraa jutuillesi. Sinä olet sellainen rasvanapa ylikiloinesi, ettet kansantaloutta töilläsi kohota.

• hah hah kirjoitti:

Sinä mave töissä. Sinut tuntevana saanen nauraa jutuillesi. Sinä olet sellainen rasvanapa ylikiloinesi, ettet kansantaloutta töilläsi kohota.

mutta painoindeksini on 22,1 ja olen komea kuin perkele. Vartaloni on kuin daavid-patsaalla ja ellen tietäisi patsaan valmistuneen 1504, epäilisin taiteilijan käyttäneen minun vartaloa mallina. mitä tulee kansantalouteen, niin sinkkuna minä olen mitä parhain kansalainen yhteiskunnalle. Yhtään sinappikonetta ei ole, mitkä rasittaa tolkuttomasti yhteiskunnan taloutta. Käytän palveluita mistä saa valtio tuloja ja paljon. Olen siis syntisen komea, atleettinen ja leveillä hartioillani lepää yhteiskunta:D

• auttamisista kirjoitti:

Tiedätkö mave, auttamisella on puolensa ja puolensa. Auttamalla voit estää toista itse oppimasta ja löytämästä ratkaisuja. Ihmisen on äärimmäisen helppo tulla hyväksikäyttäjäksi ja olla ottamatta vastuuta, huomaamattaankin, jos aina on joku avulias aatu tulemassa hätiin.

mustalainen päätti opettaa hevosensa sukeltamaan.
        tiedät kai vitsin. siinä mustalainen opetti hevostaan sukeltamaan ja kun se oppi, niin samalla se kuoli(hukku). Pitäiskö tässäkin seurata sivusta jokaista ihmistä, joka ei pysty auttamaan itseään kuoleeko se tai tuleeko sille ongelmia muuten? Jälkiviisaana esim. voi sitten sanoa, kun toinen makaa ketarat oikoisena, että tuotakin olisi pitänyt auttaa. Auta sinä niitä jälkikäteen ja ole jälkiviisas, niin minä yritän auttaa etukäteen.:D

• Sat sapienti
        mave kirjoitti:

mustalainen päätti opettaa hevosensa sukeltamaan.
        tiedät kai vitsin. siinä mustalainen opetti hevostaan sukeltamaan ja kun se oppi, niin samalla se kuoli(hukku). Pitäiskö tässäkin seurata sivusta jokaista ihmistä, joka ei pysty auttamaan itseään kuoleeko se tai tuleeko sille ongelmia muuten? Jälkiviisaana esim. voi sitten sanoa, kun toinen makaa ketarat oikoisena, että tuotakin olisi pitänyt auttaa. Auta sinä niitä jälkikäteen ja ole jälkiviisas, niin minä yritän auttaa etukäteen.:D

"Pitäiskö tässäkin seurata sivusta jokaista ihmistä, joka ei pysty auttamaan itseään kuoleeko se tai tuleeko sille ongelmia muuten?"

Tiedän ennen lukemani perusteella, että olet fiksumpi kuin viestistäsi voisi päätellä. Joitakin vuosia sitten Terho Pursiainen Hesarissa selitti kymmentä käskyä ja sanoi jotain, jota vasten on tämän tuosta tsekattava omia toimiaan ja punnittava tekojensa vaikutuksia. Pursiainen sanoi, että kerjäläiselle antaja on kerjuun MAHDOLLISTAJA. Sat sapienti.

• yks äitee taas ja taas :)

Alla oleva kopiotu kaupunginsivuilta:

Kuntalisä

Lasten kotihoidon tuen kuntalisää maksetaan lapualaiselle lapsiperheelle, jos perheessä on kaksi tai useampi alle kouluikäinen lapsi, joista nuorin alle 3-vuotias. Edellytyksenä kuntalisän maksamiseen, että perhe saa lakisääteistä lasten kotihoidon tukea sekä tulosidonnaista hoitolisää. Kuntalisää voidaan maksaa hoitovapaan aloituspäivästä tai vanhempainrahakauden päätyttyä ja sen maksatus päättyy viimeistään silloin kun nuorin lapsi täyttää kolme vuotta. Ehtona kuntalisän saamiselle on, että perhe ei käytä kunnan päivähoitopalveluja, kuitenkin esiopetusikäisellä on oikeus maksuttomaan esiopetukseen.

Kuntalisän suuruus nuorimmasta lapsesta on Kelan maksaman tulosidonnaisen hoitolisän määrä, enimmillään 168,19 euroa kuukaudessa, seuraavista alle kouluikäisistä lapsista maksetaan sisarkorotuksena 50 euroa lasta kohden kuukaudessa.

Lasten kotihoidon tuen kuntalisän maksamista koskeva valtuuston päätös on voimassa vuoden 2007 loppuun saakka.

KYSYMYS: Ollaanko tätä jatkamassa vai loppuuko lisä vuoden lopussa?? Siihen kaivattaisiin vastausta !

ja vielä MAVElle:

"miehen pitää antaa ymmärtää olevansa perheenpää,mutta nainen on se ,joka sitä päätä kääntää"

:D

• taas taas

pöytäkirjasta kopioitua:

Lasten kotihoidon tuen kuntalisällä ei ole ollut merkittävää vaikutusta päivähoitopalvelujen
        kysyntään, joten talousarviossa ei ole varauduttu kuntalisän
        maksamiseen.

Että sillee,perkele! Mutta hei,laitetaan lisää rahaa simpsiölle,viis tulevista veronmaksajista..

• unohdin lisätä:
        taas taas kirjoitti:

pöytäkirjasta kopioitua:

Lasten kotihoidon tuen kuntalisällä ei ole ollut merkittävää vaikutusta päivähoitopalvelujen
        kysyntään, joten talousarviossa ei ole varauduttu kuntalisän
        maksamiseen.

Että sillee,perkele! Mutta hei,laitetaan lisää rahaa simpsiölle,viis tulevista veronmaksajista..

http://www.lapua.fi/files/Tiedostot/PTL150907.pdf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3683
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2354
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1935
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1679
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1659
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1578
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1437
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      84
      1398
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1379
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      89
      1272
    Aihe