"Pysäyttäminen 5m läh. risteävän ajoradan lähintä reunaa." Mitä kyseinen litania tarkkaan ottaen tarkoittaa?
Olen ollut puhtaassa käsityksessä, ettei seuraava paikka (kuva avautuu linkistä) ole sakkopaikka, sillä siinä on yhtä säännöllisesti parkeerattuna auto kuin muissakin paikoissa, enkä koskaan ole siinä sakkoa nähnyt. Tämä on jo toinen sakko minulle viikon sisään, josta toisessa kyllä auto oli kyllä alle 5 metriä suojatiestä, MUTTA KUN AUTOA EN TOISTAISEKSI SAA LEIJUMAAN ILMAANKAAN, JOS PAIKKOJA EI OLE! NYT JUMALAUTA OTETTA ASIAAN HELSINGI KAUPUNKI. Laki on laki, mutta niin ovat sentitkin senttejä.
http://img527.imageshack.us/img527/3727/03102007027jl4.jpg
Tässä vielä karttakuva (kuva otettu Neljänneltä linjalta).
http://www.hesa.fi/?60.1848&24.9465&17
Alkaa palaa aivan totaalisesti hermo parkkipirkkojen kanssa, sillä varsinkin myöhään iltaisin Kallion pysäköintitilanne pakottaa tinkimään tuosta viidestä metristä, kun paikkoja ei yksinkertaisesti ole. Kaupunki ei siis tarjoa tarpeeksi parkkitilaa, ja sitten antaa yksityisyrityksille rangastuspäätäntävallan. Todella mätä tilanne. Kallioin kaavoituksesta vastaava Pekka Nikulainen myönsi minulle tilanteen heikkouden. Nyt Pekka ja muut smurffit, vinopaikkoja kehiin.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Oikeustieteen professori vaatii lainsäädäntöä pysäköinninvalvontayrityksille/1135230748230
Pitänee taas vain niellä tämäkin kuravelli.
*huoh* kyllä hieman helpotti. :-)
"Pysäyttäminen 5m läh. risteävän ajoradan lähintä reunaa"
7
6469
Vastaukset
- SakkoihinHajoava
Kuvapa ei toiminut, joten tässä on toimiva:
http://img2.freeimagehosting.net/image.php?f1a629cd54.jpg - ...
Tiedän tuon paikan, ja kyllähän tuo melkolailla harhaanjohtava paikka on. Teknisesti ottaen autosi etäisyys risteävästä ajoradasta on 0 metriä, sillä olet pysäköinyt autosi KESKELLE risteystä. Sillähän ei lainsäätäjän mielestä näet ole mitään merkitystä, että kyse on T-risteyksestä, tai myöskään sillä, että kyseinen T-risteys on niin tilava, ettei pysäköintisi estäisi edes pitkän linja-auton mahdollisuutta kääntyä risteyksessä haluamaansa suuntaan.
Helsingistä löytyy lukuisia paikkoja, joissa pysäköinti on tuonkaltaisessa paikassa nimenomaisesti sallittu liikennemerkillä. Pistäpä ehdotusta liikennesuunnittelijalle, ehkä tuo tilanne saadaan muutettua... - Kukkahattutäti2
Kuvan mukaan autosi seisoo T-risteyksessä, jossa on pysäköintikielto. Pysäköintikiellon kannalta T-risteyksen risteysalue käsittää alueen, joka alkaa viisi metriä ennen risteävän ajoradan lähintä reunaa tai sen ajateltua jatketta. Alue ulottuu risteyksen jälkeen viisi metriä lähimmän risteävän ajoradan reunasta tai sen ajatellusta jatkeesta. Mikäli risteyksessä on suojatie, risteysalue alkaa tulosuunnassa viisi metriä ennen suojatien etureunaa.
Monikaan ei hoksaa T-risteyksen pysäköintikieltoa.- SakkoihinHajoava
Kiitos tiedoista, täytyypä vinkata muitakin, jos näkee tuohon pysäköiviä. Tärkeintä tietää, että kyseessä on oma moka, eikä lappuja jakelevan innokkuutta.
- läöäöläöläl
Myös kahden kadun risteyksessä (onko se sitten L-risteys) on pysäköinti kielletty risteysalueella.
- Kukkahattutäti2
SakkoihinHajoava kirjoitti:
Kiitos tiedoista, täytyypä vinkata muitakin, jos näkee tuohon pysäköiviä. Tärkeintä tietää, että kyseessä on oma moka, eikä lappuja jakelevan innokkuutta.
Näytin kuvalinkkiä miehellenikin, jolla on ollut ajokortti jo yli 40v. Hänkin oli sitä mieltä, että auto on oikein pysäköity ja naureskeli mun T-risteykselle. Olihan sen mua uskottava, kun olen ajanut ammatikseni yli 34v ja kaivoin todisteeksi vielä Tieliikennekirjasta sopivan kohdan.
- useasti
lähettänyt ehdotuksia kallion parkkitilanteen parantamiseksi, mitään ei ole tapahtunut.
Siellä on paljon pikkukatuja esim Papinkuja johon voitaisiin laittaa vino parkit jolloin autoja mahtuisi yli tuplamäärä. Tällä kadulla on vähän liikennettä. Vastaava muitakin paikkoja olisi useita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2593161Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy782598Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har281755Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään701655Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1871610Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j181280Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.691211- 661143
- 971060
- 24909