Ellen White

Luetaanpas taas, mitä Canright entinen Ellenin aikainen adventistijohtaja kirjoittaa Ellen Whitestä:

Canright, joka tunsi Ellenin vuosikymmenet sanoo: "Koko elämänsä energian hän käytti lahkon rakentamiseen ja julisti kapeita nurkkakuntaisia näkemyksiä. Hän rakensi korkean muurin tai väliseinän erottamaan seuraajansa kaikista muista kristukseen uskovista. Hän oli itsekeskeinen ja silloin tällöin pöyhkeä. Hänen kirjoituksensa ihmisilleen vilisi viittauksia häneen itseensä, hänen huonoon terveyteensä ja kuinka hän usein nousi sairasvuoteelta kokouksiin. Ilmiselvä tavoite tällä oli herättää sympatiaa ja saada aikaan se, että hänen seuraajansa pitäisivät häntä Jumalan kaitselmuksen erityisenä kohteena." Ellen kirjoitti (Testimonies, Vol I, sivu 581) "Minä pystyn osoittamaan suurempaa hurskautta kuin kukaan muu elossa oleva, työhön antautunut". (Canright D.M. 1919. LIFE OF MRS. E.G. WHITE - HER CLAIMS REFUTED)

Viimeisenä kuutena elinvuotenaan Ellen valvoi apulaistensa työtä, kun he kirjoittivat ja kokosivat tärkeimpiä Ellenin nimellä olevia kirjoja. Näitä kirjoja adventistit ovat pitäneet Jumalan inspiroimina ja erehtymättöminä. Näinä aikoina Ellen ei aina tuntenut edes lähimpiä ystäviään eikä joka päivä näkemiään apulaisia. Hän yritti puhua kotikirkossaan, mutta jäi hokemaan yhtä lausetta niin, että hänet oli pysäytettävä. Ilmeisesti hänen valvomisensa kirjojen kirjoittajien suhteen ei ollut kovinkaan suurta. Lopulta hän kaatui kotonaan 13.2.1915 ja kuoli 16.7.1915 87-vuotiaana. Siitä lähtien Seitsemännen päivän Adventistien johtohahmot ylistivät hänen kirjoituksiaan enemmän kuin koskaan ennen. (Canright D.M. 1919. LIFE OF MRS. E.G. WHITE - HER CLAIMS REFUTED)

30

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolme-enkeliä

      Profetoimisen lahja vaikutti Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli yksi seitsemännen päivän adventistein yhteisön perustajia. Hän välitti innoitettua opetusta Jumalan kansalle, joka elää lopun aikana. Hänen aikanansa maailma oli vielä miesten. Hän joutuikin profeetallisen kutsumuksensa vuoksi kriittisen tarkastelun kohteeksi. Mutta hän läpäisi raamatulliset kokeet ja jatkoi seurakunnan palvelemista saamallaan hengellisellä lahjalla 70 vuotta. Vuodesta 1844, jolloin hän oli 17 vuotias, aina vuoteen 1915, jolloin hän kuoli, hän sai yli 2000 näkyä. Hän ei käyttänyt itsestään profeetan nimeä, mutta ei vastustanut jos toiset häntä sellaiseksi kutsuivat. Hänen työnsä oli paljon enemmän kuin yksin profeetan työ on.

      Huolellinen tutkiminen osoittaa, että hänen kirjoituksensa ovat johdonmukaisia, paikkansapitäviä ja täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa.

      Ennustukset myös ovat pitäneet paikkansa. Vuonna 1850 nykyaikainen spiritismi otti ensi askeleensa. White ennusti liikkeen kasvavan nopeasti ja monien kirkkokuntien hyväksyvän sen opetukset. Näin on todella käynyt ja kristillisissä piireissä on lisääntyvässä määrin havaittavissa väärien henkien työskentely.

      Myös ennustus katolilaisuuden ja protestantismin yhtymisestä on parhaillaan toteutumassa. Vielä 50 vuotta sitten tällainen ajatus olisi ollut ihmisistä mahdoton.

      Whiten teokset esittävät Kristuksen selvästi tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.

      Hänen kirjoittamansa aineisto täyttää yli 80 kirjaa, 200 traktaattia ja 4600 aikakauslehtiartikkelia.

      Herra antoi hänelle neuvoja terveyden ja kasvatuksen alalta, perhe-elämästä, raittiudesta, evankelioinnista, kustannustoiminnasta, terveellisestä ruokavaliosta, lääkintätyöstä ja monista muista asioista.

      Hänen kirjoituksensa keskittyvät Jeesukseen Kristukseen, ja ne korostavat kristillisen perinteen korkeita moraalisia ja eettisiä arvoja.

      Adventtikirkon uranuurtajat päätyivät opillisiin peruskäsityksiinsä Raamattua tutkimalla. He eivät saaneet näitä oppeja Ellen Whiten näkyjen kautta.

      Ellen Whiten suositteli aina lukijoilleen Raamattua. Todistukset annettiin koska ihmiset eivät tunteneet Raamattua. Ne tuovat Jumalan sanan totuudet esille niin että elämä voidaan saattaa sopusointuun Raamatun ihanteiden kanssa.

      Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää kehottaa Raamattu. On paljon voitettavissa - tai menetettävissä - siitä riippuen, toteutammeko tätä kehotusta. Josafat sanoi: "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte." 2.Aikak.20:20. Hänen sanansa pitävät paikkansa tänäkin päivänä.

      • ainoastaan adventistien

        Ellen Whiten uskoontulossa ei tapahtunut mitään uudestisyntymistä ja oman syntisyyden katumista.


      • kultin papitar
        ainoastaan adventistien kirjoitti:

        Ellen Whiten uskoontulossa ei tapahtunut mitään uudestisyntymistä ja oman syntisyyden katumista.

        EGW oli suomessakin vaikuttavan kulttiuskonnon papitar.


      • ellei hukka peri
        kultin papitar kirjoitti:

        EGW oli suomessakin vaikuttavan kulttiuskonnon papitar.

        RAAMATUN PROFETIA ADVENTISTEILLE

        Adventismissa ei suvaita sydämen uskon tutkimista.
        Profeetta ellen Whiteä rankaisi Jumala koska häneltä kuoli kaksi lasta.

        ILM.2:23. ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.


      • ylifariseus
        ellei hukka peri kirjoitti:

        RAAMATUN PROFETIA ADVENTISTEILLE

        Adventismissa ei suvaita sydämen uskon tutkimista.
        Profeetta ellen Whiteä rankaisi Jumala koska häneltä kuoli kaksi lasta.

        ILM.2:23. ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        Suurempi surmaaja paholainen vaiko Jumala.

        Monet saarnamiehet ovat kuolleet onnettomuuksissa, Jumalako ne on tappanut, heidän vaeltaessaan uskossa Kristukseen.
        Usein Jumalaa syytetään paholaisen tekemistä teoista ja sairauksista rangaistuksena ihmisen tekoihin.
        Näin on tässäkin tapauksessa turha alkaa syyttää Jumalaa, koska emme tunne Jumalan aivoituksia.

        Monet lähetyssaarnaajat ovat menettäneet henkensä, ovatko hekin joutuneet Jumalan tappamiksi julistaessaan vierasta evankeliumia pakanoille.


      • ja iisebel oli ellu
        ylifariseus kirjoitti:

        Suurempi surmaaja paholainen vaiko Jumala.

        Monet saarnamiehet ovat kuolleet onnettomuuksissa, Jumalako ne on tappanut, heidän vaeltaessaan uskossa Kristukseen.
        Usein Jumalaa syytetään paholaisen tekemistä teoista ja sairauksista rangaistuksena ihmisen tekoihin.
        Näin on tässäkin tapauksessa turha alkaa syyttää Jumalaa, koska emme tunne Jumalan aivoituksia.

        Monet lähetyssaarnaajat ovat menettäneet henkensä, ovatko hekin joutuneet Jumalan tappamiksi julistaessaan vierasta evankeliumia pakanoille.

        Kaikki täsmää elluun. Ei ole koskaan historiassa ollut toista profeettana itseään pitänyttä naista ,jonka seuraajat ovat ottaneet juutalaisten paikan itselleen siten kuin adventtikirkko ja ellu.Eikä toista tule, koska ei ole toisesta mitään ilmoitustakaan. Kaikki vihjeet viittaavat samaan kulttiin.


      • ylifariseus
        ja iisebel oli ellu kirjoitti:

        Kaikki täsmää elluun. Ei ole koskaan historiassa ollut toista profeettana itseään pitänyttä naista ,jonka seuraajat ovat ottaneet juutalaisten paikan itselleen siten kuin adventtikirkko ja ellu.Eikä toista tule, koska ei ole toisesta mitään ilmoitustakaan. Kaikki vihjeet viittaavat samaan kulttiin.

        Iäisyytesi?.


      • PELI-
        ylifariseus kirjoitti:

        Iäisyytesi?.

        TILANNE! Kukaan ei voi sinulle niin suoraan sanoilla kertoa totuutta, että sinä sen kautta uskoisit! Vaadit ottamaan teiltä tuollaista oppia, joka on noin väärää. Ja vetoat siihen, että pitäisi olla kohteliaasti vaiti. Todenpuhujat ovat kaikkein vihatuimpia!Vihaa rauhassa!


      • tuo on
        ja iisebel oli ellu kirjoitti:

        Kaikki täsmää elluun. Ei ole koskaan historiassa ollut toista profeettana itseään pitänyttä naista ,jonka seuraajat ovat ottaneet juutalaisten paikan itselleen siten kuin adventtikirkko ja ellu.Eikä toista tule, koska ei ole toisesta mitään ilmoitustakaan. Kaikki vihjeet viittaavat samaan kulttiin.

        tasan sinun mielikuvitustasi.


      • se oikein
        PELI- kirjoitti:

        TILANNE! Kukaan ei voi sinulle niin suoraan sanoilla kertoa totuutta, että sinä sen kautta uskoisit! Vaadit ottamaan teiltä tuollaista oppia, joka on noin väärää. Ja vetoat siihen, että pitäisi olla kohteliaasti vaiti. Todenpuhujat ovat kaikkein vihatuimpia!Vihaa rauhassa!

        vihaa kun sinun viesteistäsi roiskuu koko ajan vihan tuli ...


      • pliiz!
        tuo on kirjoitti:

        tasan sinun mielikuvitustasi.

        Näytä historiasta joku toinen tilalle! Minä näytin jo. Tiedämme molemmat, ettei ole ketään muuta ehdokkaaksikaan.


      • JOS HALUTAAN
        se oikein kirjoitti:

        vihaa kun sinun viesteistäsi roiskuu koko ajan vihan tuli ...

        Raamatusta käy se seikka hyvin selville, että EGW oli vääerä profeetta. Noita merkkejä löytyy tusinoittain UTsta. Ne merkit löytyvät Whiten perheestä. Jumala ei kutsu ensinnäkään toisen vallan alta ketään profeetakseen. Jumala näet kunnioittaa myös itse laatimiaan lakeja, eikä vaadi ihmisiltä enempää kuin itsekin noudattaa. Sanotaanhan niin, että niinkuin on päiväsi, niin on myös voimasi. Jos nainen tulee raskaaksi, on sekin Herralla tiedossa, eikä Herra aseta äitiä muuhun kuin omia lapsiaan hoitamaan. Jos taas muuta tehtävää olisi ollut, ei olisi annettu lapsia. Paavali opettaa siitä periaatteesta paljon. Jos olet orja, älä pyri pois orjan asemasta. Kukin pysyköön siinä asemassaan jonka on saanut; äiti on saanut äitinä olemisen velvoitteekseen. Ellenin elämä on täynnä merkkejä (Raamatun sanassa) jotka eivät sovi sen aseman kanssa yhteen, jota ELLEN himoitsi. JEESUS ITSE piti huolen omasta asemastaan, ettei tullut estetyksi tehtäväänsä jo lapsuudestaan asti. Kun Hän oli lapsi, oli Hän vanhemmilleen alamainen. Perheessään Hän oli niin kauan, kunnes hän vapautui perheensä velvoituksista muiden veljien kasvettua. Juutalaisuudessa oli siihen tietyt velvoitteet perheen vanhimmalla pojalla isän kuoltua. Ellen ei täyttänyt "niitä pienimpiäkään käskyjä" eikä siten ollut edes henkilökohtaisen elämänsä kautta oikeutettu tärkeisiin tehtäviin. Adventistien on turhaa puhua, että me kristityt emme kunnioittaisi saati tietäisi mitään Jumalan laista: Päinvastoin! Koska jotkut meistä tietävät, he tietävät myös mitä lakiin käytännössä kuuluu. Ja Herra opettaa lisää jos ei vielä tiedä tarpeeksi. Lupaustensa mukaan ja tavalla.Jaakobin kirje:
        1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee........ Ja koska me uskomme Raamattua, voimme sanoa toden, että #ADVENTTIKIRKKO OPETTAA# ilmaisu on itsestään ......! Kaikki mitä meille Herran tiestä UTssa kerrotaan, osoittaa opettajan eri paikkaan kuin ADVENTTIKIRKKOON!


      • UnaFortuna
        kultin papitar kirjoitti:

        EGW oli suomessakin vaikuttavan kulttiuskonnon papitar.

        Pyhittäjät eivät kuuluu missään muotoa Apostolisen Kristinuskon piiriin. Eihän Jeesus koskaan suositellut sunnuntaita Kristityille levon päiväksi. Näet sunnuntai oli omistettu kautta aikojen Lusiferi nimisen Enkelin palvonta päiväksi. Myös Paavali ja toiset Apostolit olivat kuuliaisia Herransa asetuksille. Näin ollen monet kunnon kansalaiset kuvittelevat olevansa oikeita kristittyjä pyhittäessään Sielun vihollisen sapatin sunnuntain. Lusiferin opetukseen kääntyneet saarnaajat ovat noita harhaan johtajia. Ovatko Saatanan Lepopäivän hyväksyneet ihan oikeita Kristittyjä?????? Tässä tapauksessa Itse Lusiferikin on Johtava Piispa sunnuntaiseurakunnassa????? Onko Lusifer kultti ihan oikeaa Kristillisyyttä???????


      • ylifariseus
        JOS HALUTAAN kirjoitti:

        Raamatusta käy se seikka hyvin selville, että EGW oli vääerä profeetta. Noita merkkejä löytyy tusinoittain UTsta. Ne merkit löytyvät Whiten perheestä. Jumala ei kutsu ensinnäkään toisen vallan alta ketään profeetakseen. Jumala näet kunnioittaa myös itse laatimiaan lakeja, eikä vaadi ihmisiltä enempää kuin itsekin noudattaa. Sanotaanhan niin, että niinkuin on päiväsi, niin on myös voimasi. Jos nainen tulee raskaaksi, on sekin Herralla tiedossa, eikä Herra aseta äitiä muuhun kuin omia lapsiaan hoitamaan. Jos taas muuta tehtävää olisi ollut, ei olisi annettu lapsia. Paavali opettaa siitä periaatteesta paljon. Jos olet orja, älä pyri pois orjan asemasta. Kukin pysyköön siinä asemassaan jonka on saanut; äiti on saanut äitinä olemisen velvoitteekseen. Ellenin elämä on täynnä merkkejä (Raamatun sanassa) jotka eivät sovi sen aseman kanssa yhteen, jota ELLEN himoitsi. JEESUS ITSE piti huolen omasta asemastaan, ettei tullut estetyksi tehtäväänsä jo lapsuudestaan asti. Kun Hän oli lapsi, oli Hän vanhemmilleen alamainen. Perheessään Hän oli niin kauan, kunnes hän vapautui perheensä velvoituksista muiden veljien kasvettua. Juutalaisuudessa oli siihen tietyt velvoitteet perheen vanhimmalla pojalla isän kuoltua. Ellen ei täyttänyt "niitä pienimpiäkään käskyjä" eikä siten ollut edes henkilökohtaisen elämänsä kautta oikeutettu tärkeisiin tehtäviin. Adventistien on turhaa puhua, että me kristityt emme kunnioittaisi saati tietäisi mitään Jumalan laista: Päinvastoin! Koska jotkut meistä tietävät, he tietävät myös mitä lakiin käytännössä kuuluu. Ja Herra opettaa lisää jos ei vielä tiedä tarpeeksi. Lupaustensa mukaan ja tavalla.Jaakobin kirje:
        1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
        1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee........ Ja koska me uskomme Raamattua, voimme sanoa toden, että #ADVENTTIKIRKKO OPETTAA# ilmaisu on itsestään ......! Kaikki mitä meille Herran tiestä UTssa kerrotaan, osoittaa opettajan eri paikkaan kuin ADVENTTIKIRKKOON!

        Laittomuuden saarnaajille kaikki Jumalan profeetat ovat vääriä profeettoja.

        Lusifer onkin laittomuuden kirkon pää, siksi siellä uudessa-testamentissa lukeekin paetkaa pois Baabelista te Minun kansani, ettette joutuisi osalliseksi hänen synteihinsä, jotka ulottuvat taivaaseen asti.
        Laittomuuden kirkon perustaja pudotettiin alas taivaasta ja täällä hän kumottuine lakeineen villitsee kansaa rock' musiikin säestyksellä.

        Jumala valitsee palvelijansa ja palvelijattarensa, profeetoikseen ja sanan saattajikseen, se ei ole ihmisen valinta.
        Naispappeus on ihmisen valinta ja se on kauhistus Jumalalle, kun nainen pukeutuu miehiseen asuun.


      • ylifariseus kirjoitti:

        Laittomuuden saarnaajille kaikki Jumalan profeetat ovat vääriä profeettoja.

        Lusifer onkin laittomuuden kirkon pää, siksi siellä uudessa-testamentissa lukeekin paetkaa pois Baabelista te Minun kansani, ettette joutuisi osalliseksi hänen synteihinsä, jotka ulottuvat taivaaseen asti.
        Laittomuuden kirkon perustaja pudotettiin alas taivaasta ja täällä hän kumottuine lakeineen villitsee kansaa rock' musiikin säestyksellä.

        Jumala valitsee palvelijansa ja palvelijattarensa, profeetoikseen ja sanan saattajikseen, se ei ole ihmisen valinta.
        Naispappeus on ihmisen valinta ja se on kauhistus Jumalalle, kun nainen pukeutuu miehiseen asuun.

        Alkaako ylifariseuskin nähdä, että Ellen White ja muut adventtikirkon naispapit tekivät ja tekevät syntiä?


      • ihmettelyn aihe
        ylifariseus kirjoitti:

        Laittomuuden saarnaajille kaikki Jumalan profeetat ovat vääriä profeettoja.

        Lusifer onkin laittomuuden kirkon pää, siksi siellä uudessa-testamentissa lukeekin paetkaa pois Baabelista te Minun kansani, ettette joutuisi osalliseksi hänen synteihinsä, jotka ulottuvat taivaaseen asti.
        Laittomuuden kirkon perustaja pudotettiin alas taivaasta ja täällä hän kumottuine lakeineen villitsee kansaa rock' musiikin säestyksellä.

        Jumala valitsee palvelijansa ja palvelijattarensa, profeetoikseen ja sanan saattajikseen, se ei ole ihmisen valinta.
        Naispappeus on ihmisen valinta ja se on kauhistus Jumalalle, kun nainen pukeutuu miehiseen asuun.

        Kummastuttaa se, että teillä on ainoana kirkkojen historiassa ollut nainen kirkkokunnan perustajana ja Paavina. Eikö se ole vielä hälyttävämpää kuin naispapittaret konsanaan? Mikään muu kirkkokunta ADVENTTIKIRKON lisäksi ei ole syntynyt naismaalaisteologin oppien mukaan. Ja vielä niin kyseenalaisten vaiheiden kautta.Selittelyä piilottelua ja lisäämisiä Raamatun kerrontaan.


    • täyttyi

      ILM.2:22. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
      23. ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

    • kolme räkättiä

      Onko kolme-enkeliä adventisti joka häpeää omaa nimeään.
      Taitaa olla nimiadventisti jolla ei ole omaa nimeäkään.

      • pilannu

        kolme-vempulaa on pilannut jo monta nimimerkkiään kyseenalaisella kielenkäytöllään. Oma nimikään ei enää päivänvaloa kestäisi.


    • Näin on käy

      "canright oli vääräleuka, jolla oli syntiongelma. Ellen White yritti häntä siinä asiassa auttaa, vaan Canright otti nokkiinsa, kun ei päässyt pääkonferenssin pomoksi. Siitä suivaantuneena otti ja lähti ja muuttui kiihkeäksi totuuden vastustajaksi. Hän kuoli katkeroituneena ihmisenä, mahdollisesti jopa kadotettuna. Ei kannata tapella Jumalaa vastaan. Käy kuin Canrightille."
         

    • mitä Canright

      kirjoittaa. Mies oli katkeroitunut totuuden vihollinen, joten häntä ei kannata kuunnella.

      • hellitä

        Kovin katkeralta sinäkin kuulostat.


    • POIMITTUA FAKTAA

      >>> "Hän usein nousi sairasvuoteelta kokouksiin. Ilmiselvä tavoite tällä oli herättää sympatiaa ja saada aikaan se, että hänen seuraajansa pitäisivät häntä Jumalan kaitselmuksen erityisenä kohteena."

      Ellen kirjoitti (Testimonies, Vol I, sivu 581) "Minä pystyn osoittamaan suurempaa hurskautta kuin kukaan muu elossa oleva, työhön antautunut". (Canright D.M. 1919. LIFE OF MRS. E.G. WHITE - HER CLAIMS REFUTED)

      • UnaFortuna

        Pitämätön. Haistattelee sukupiplielintään palstalla ja vieläpä kaiken lisäksi ihan otsikkona. Tämänkaltainen Kristillisyys on minun mielestäni kaukana todellisesta kristillisyydestä. Mielestäsi sinun suurin ylistyksesi aihe on todellisen hienon hengellisen kirjailian alhainen kristillisyyden vastainen panettelu ja väärien syytösten levittäminen. Tämä panettelujen kohteeksi Joutunt Kirjailia on antanut miljoonille ihmisille erittäin hyviä kristuskeskeisiä neuvoja ohjaten ihmisiä Kristuksen parempaan tuntemukseen. Kulleiden ihmisten pilkkaaminen ei mielestäni kuulu lainkaan kristillisyyteen. Päin vastoin mielestäni tämän kaltainen Teeskentelevä pyhyys ei kuulu lainkaan ristillisyyteen. En anna tämän kaltaiselle ristillisyydelle edes C5 sentin arvoa. Todellisia suuria suun sanoja, kuten muinaiset Fariseukset toimivat. Mene hieman itseesi jä käytä hieman omia aivojasikin.
        Olen pahoillani etten voi yhtyä kiitokseesi!


      • uskova_1:n
        UnaFortuna kirjoitti:

        Pitämätön. Haistattelee sukupiplielintään palstalla ja vieläpä kaiken lisäksi ihan otsikkona. Tämänkaltainen Kristillisyys on minun mielestäni kaukana todellisesta kristillisyydestä. Mielestäsi sinun suurin ylistyksesi aihe on todellisen hienon hengellisen kirjailian alhainen kristillisyyden vastainen panettelu ja väärien syytösten levittäminen. Tämä panettelujen kohteeksi Joutunt Kirjailia on antanut miljoonille ihmisille erittäin hyviä kristuskeskeisiä neuvoja ohjaten ihmisiä Kristuksen parempaan tuntemukseen. Kulleiden ihmisten pilkkaaminen ei mielestäni kuulu lainkaan kristillisyyteen. Päin vastoin mielestäni tämän kaltainen Teeskentelevä pyhyys ei kuulu lainkaan ristillisyyteen. En anna tämän kaltaiselle ristillisyydelle edes C5 sentin arvoa. Todellisia suuria suun sanoja, kuten muinaiset Fariseukset toimivat. Mene hieman itseesi jä käytä hieman omia aivojasikin.
        Olen pahoillani etten voi yhtyä kiitokseesi!

        tekstit ovat tasan nollan arvoista vääristelyä, valehtelua ja herjaamista.


      • UnaFortuna kirjoitti:

        Pitämätön. Haistattelee sukupiplielintään palstalla ja vieläpä kaiken lisäksi ihan otsikkona. Tämänkaltainen Kristillisyys on minun mielestäni kaukana todellisesta kristillisyydestä. Mielestäsi sinun suurin ylistyksesi aihe on todellisen hienon hengellisen kirjailian alhainen kristillisyyden vastainen panettelu ja väärien syytösten levittäminen. Tämä panettelujen kohteeksi Joutunt Kirjailia on antanut miljoonille ihmisille erittäin hyviä kristuskeskeisiä neuvoja ohjaten ihmisiä Kristuksen parempaan tuntemukseen. Kulleiden ihmisten pilkkaaminen ei mielestäni kuulu lainkaan kristillisyyteen. Päin vastoin mielestäni tämän kaltainen Teeskentelevä pyhyys ei kuulu lainkaan ristillisyyteen. En anna tämän kaltaiselle ristillisyydelle edes C5 sentin arvoa. Todellisia suuria suun sanoja, kuten muinaiset Fariseukset toimivat. Mene hieman itseesi jä käytä hieman omia aivojasikin.
        Olen pahoillani etten voi yhtyä kiitokseesi!

        Kukkan ei niin paljon ole saanut valehtelijoita kiinni suoraan rysän päältä kuin Uskova_1, tällä palstalla.
        Kukaan ei kykene niin loukkaavasti fariseuksille ja ylifariseuksille puhumaan kuin Jeesus itse.
        Mutta loukkaantuminen on aina oma synti.

        Kristityllä ei ole mitään todellista syytä loukkaantua.

        Kun eräs teistä adv.opettajista kerran puolusteli sillä, että EGW on oikeastaan jo unohdettu, niin

        Uskova_1 toi esiin nettisivun, josta kävi ilmi, kuvasta, että tämä henkilö oli jopa mukana Aasiassa uuden EGW:n nimeä kantavan Keskuksen avaamisessa.
        Näin salakavalasti tuota Elleniä tuotte Kristuksen yläpuolelle.

        Eikä sitä voi käsittää, miksi loukkaannutte - ette suinkaan kaikki - siitä, että paljastuksia Ellenistä tuodaan esiin.
        Se on välttämätöntä sitä vastaan, kun te sanotte, että Ellen oli sataprosenttisen varma profetoija ja "enemmän kuin profeetta" - siis Elian vertainen.

        Itse asiassa teidän piiloviestinne on, että Ellen muka tuli Elian hengessä, kuten Johannes Kastaja.
        Tehän väitätte, että vain Ellenillä on avain Danielin ja Ilmestyskirjan oikeaan ymmärtämiseen.

        Jos yhä väität, että Uskova_1 on kivikova sydämeltään, niin SILTI hän on Jumalan lähettiläs tällä foorumilla!


        Luuk. 19:40
        Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat." [Hab. 2:11]


      • UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kukkan ei niin paljon ole saanut valehtelijoita kiinni suoraan rysän päältä kuin Uskova_1, tällä palstalla.
        Kukaan ei kykene niin loukkaavasti fariseuksille ja ylifariseuksille puhumaan kuin Jeesus itse.
        Mutta loukkaantuminen on aina oma synti.

        Kristityllä ei ole mitään todellista syytä loukkaantua.

        Kun eräs teistä adv.opettajista kerran puolusteli sillä, että EGW on oikeastaan jo unohdettu, niin

        Uskova_1 toi esiin nettisivun, josta kävi ilmi, kuvasta, että tämä henkilö oli jopa mukana Aasiassa uuden EGW:n nimeä kantavan Keskuksen avaamisessa.
        Näin salakavalasti tuota Elleniä tuotte Kristuksen yläpuolelle.

        Eikä sitä voi käsittää, miksi loukkaannutte - ette suinkaan kaikki - siitä, että paljastuksia Ellenistä tuodaan esiin.
        Se on välttämätöntä sitä vastaan, kun te sanotte, että Ellen oli sataprosenttisen varma profetoija ja "enemmän kuin profeetta" - siis Elian vertainen.

        Itse asiassa teidän piiloviestinne on, että Ellen muka tuli Elian hengessä, kuten Johannes Kastaja.
        Tehän väitätte, että vain Ellenillä on avain Danielin ja Ilmestyskirjan oikeaan ymmärtämiseen.

        Jos yhä väität, että Uskova_1 on kivikova sydämeltään, niin SILTI hän on Jumalan lähettiläs tällä foorumilla!


        Luuk. 19:40
        Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat." [Hab. 2:11]

        Mielestäni Vääryyden kannatus ei kuulu Jeesus ristillisyyteen. Antti hyvä tee parannus, kun sinulla on vielä aikaa. Käänny Jeesuksen puoleen. On surullista ettet eroita Jeesuksen henkeä Vihollisen hengestä. Vihaamasi Ellen koroitti Jeesusta koko pitkän elämänsä ajan. Hän sanoo jokaisessa kirjoituksessaan, että hän suosittelee Kaikille Jeesusta. Tekisitpä sinäkin samoin! Silloin sinuakin voitaisiin arvostaa Kristittynä henkilönä. Tee parannus solvauksistasi Jeesuksen tähden. Vain siksi jos olet Terveellä pohjalla: Hävytön kielen käyttö ei kuulu ristillisyyteen?`?????? Uskova yksi on kirjoitustensa Perusteella Jeesuksen vihollinen.
        Tämän asian ilmaisee hänen Hävytön kielen käyttönsä: Hänet on punnittu Ja kevyeksi Havaittu: Tämä on vain paljastettu totuus. Vai tekeekö mielestäsi hänen irstas otsikkonasa. Jossa hän haistattelee Sukupuoli kalleuttaan ihmisille???? En kannata tämän tyypin Farisealaista teeskentelyä. Tosin ymmärrän hänen. Harhaista, Jumalaa halventavaa käytöstään.
        Pilkkaajat pysyvät aina pilkkaajina loppuunsa asti: Olkoon Herra heille armollinen!`?????


      • UnaFortuna kirjoitti:

        Mielestäni Vääryyden kannatus ei kuulu Jeesus ristillisyyteen. Antti hyvä tee parannus, kun sinulla on vielä aikaa. Käänny Jeesuksen puoleen. On surullista ettet eroita Jeesuksen henkeä Vihollisen hengestä. Vihaamasi Ellen koroitti Jeesusta koko pitkän elämänsä ajan. Hän sanoo jokaisessa kirjoituksessaan, että hän suosittelee Kaikille Jeesusta. Tekisitpä sinäkin samoin! Silloin sinuakin voitaisiin arvostaa Kristittynä henkilönä. Tee parannus solvauksistasi Jeesuksen tähden. Vain siksi jos olet Terveellä pohjalla: Hävytön kielen käyttö ei kuulu ristillisyyteen?`?????? Uskova yksi on kirjoitustensa Perusteella Jeesuksen vihollinen.
        Tämän asian ilmaisee hänen Hävytön kielen käyttönsä: Hänet on punnittu Ja kevyeksi Havaittu: Tämä on vain paljastettu totuus. Vai tekeekö mielestäsi hänen irstas otsikkonasa. Jossa hän haistattelee Sukupuoli kalleuttaan ihmisille???? En kannata tämän tyypin Farisealaista teeskentelyä. Tosin ymmärrän hänen. Harhaista, Jumalaa halventavaa käytöstään.
        Pilkkaajat pysyvät aina pilkkaajina loppuunsa asti: Olkoon Herra heille armollinen!`?????

        Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

        1.Moos.4:6-7
        6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
        7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

        Tein mitätä tahansa - jos huomioin Elleniä, Lutheria, Raamattua tai palstan kirjoittajia - aina sinun hahmosi synkistyy ja käyt kivittämään minua, kirjoittajaa.
        Mikä sinun on? Onko ehkä vatsavaivoja?

        Tekstisi on analysoitavissa Raamatulla:

        Gal 5:18-21
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • UnaFortuna kirjoitti:

        Mielestäni Vääryyden kannatus ei kuulu Jeesus ristillisyyteen. Antti hyvä tee parannus, kun sinulla on vielä aikaa. Käänny Jeesuksen puoleen. On surullista ettet eroita Jeesuksen henkeä Vihollisen hengestä. Vihaamasi Ellen koroitti Jeesusta koko pitkän elämänsä ajan. Hän sanoo jokaisessa kirjoituksessaan, että hän suosittelee Kaikille Jeesusta. Tekisitpä sinäkin samoin! Silloin sinuakin voitaisiin arvostaa Kristittynä henkilönä. Tee parannus solvauksistasi Jeesuksen tähden. Vain siksi jos olet Terveellä pohjalla: Hävytön kielen käyttö ei kuulu ristillisyyteen?`?????? Uskova yksi on kirjoitustensa Perusteella Jeesuksen vihollinen.
        Tämän asian ilmaisee hänen Hävytön kielen käyttönsä: Hänet on punnittu Ja kevyeksi Havaittu: Tämä on vain paljastettu totuus. Vai tekeekö mielestäsi hänen irstas otsikkonasa. Jossa hän haistattelee Sukupuoli kalleuttaan ihmisille???? En kannata tämän tyypin Farisealaista teeskentelyä. Tosin ymmärrän hänen. Harhaista, Jumalaa halventavaa käytöstään.
        Pilkkaajat pysyvät aina pilkkaajina loppuunsa asti: Olkoon Herra heille armollinen!`?????

        UnaFortuna ikuinen hupiveikko :))


      • UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

        UnaFortuna ikuinen hupiveikko :))

        Kiveen epäterveen haistatus huumorisi mukaan. Sinä olet halpaa huumoria esittävä neitokainen. Olet surkuteltava, et naurettava. Kielimurteesi on ilmaissut jo kuka sinä olet. Et ainakaan edusta Ristin uskoa se on varmaa!!!!! Noi hyvät Ryyppysakin kaverit kyllä nauravat sinun Sukupuoli elimesi haistattelu jutuille. Minä en naura. Olen vain surullinen puolestasi mihin olet mennyt??????? Herää


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe