hevoseni jumittaa!!!

scotland yard

moikka!!
halusin siis kysellä et onko jolla kulla kokemusta jumittavasta hevosesta? hoitohevosena mulla on lv ori joka on säyseä ja yhteistyöhaluinen mut sisälle tuotaessa se jumittaa AINA johonki kohtaan. hevonen ei ole peloissaan siesoo vain rauhallisesti ja silmissään ilme et hei mitä nyt on oikein tekeillä. Huonoja kokemuksia ei hepolla ole sisälle tulosta eli ei se sitäkään ole. On yritetty niin et se tulee tyhjään talliin ja niin et se tulee talliin jossa kaverit jo on. mikään ei auta!!! perutettaessa se vain ärtyy...on siis koitettu peruuttaakkin ku tuntuu et se vaihde ainakin sillä on :) eli epätoivoisesti kaipaisin neuvoja!!!!

4

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama juttu

Itselläni oli siis ihan sama ongelma!! Kokeilimme eri tapoja mutta viimein otin ämpäriin vähän namia ja houkuttelin sillä. Kun hevonen oli karsinassa annoin namit sille (ei todellakaan paljno vaan pari naksua että "ropistus" kuuluu) itse olen hoitanut ongelmani niin.

• scotland yard

olen ajatellut itsekkin samaa keinoa mut jotenki se on pistäny vastaan siinä et joudunko sit aina tuomaan hevosen noin sisälle..miten teille kävi??? tuleeko nyt ihan hyvin?

• Toimis...
        scotland yard kirjoitti:

olen ajatellut itsekkin samaa keinoa mut jotenki se on pistäny vastaan siinä et joudunko sit aina tuomaan hevosen noin sisälle..miten teille kävi??? tuleeko nyt ihan hyvin?

Mulla se toimi ihan hyvin. Kyl se siitä sitten meni kunhan muisti aina antaa ne namit se4n jälkeen, mutta muista ei todellakaan paljoon.

• jou"

Itse opetin sisälle tuloon silleen että..
      aina kun tulee karsinaan, ruokakupissa on odottamassa porkkananpala tai päiväkaurat tms. jotain minkä perässä tulee. Nyttemmin tulee halukkaasti talliin vaikka ei olisikaan herkkuja tiedossa. Toisinaan aina laittaa kuppiin jotain niin ei hepalle muistu vanhat temppuilut mieleen.
      Kyllä se siitä alakaa sujumaa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe