Lauri Jakkila - aikamme sankari.

Kyllä!

35

4390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • to..

sitten kuitenkin hiljensi, miksi? Tässä oli kummaa juttua:"Pjong Jangin lentokentällä oli hämmästyttävä vastaanotto. Koko seurue kukitettiin heti koneen portailla ja kuljetettiin autolla kentän VIP-tiloihin, jossa odotti Pohjois-Korean varsinaista valtaa pitävä rouva Kim Jong Suk. Hän on parlamentin varapuhemies, keskuskomitean jäsen sekä maan ainoan sanomalehden päätoimittaja. Suk piti Laurin valtuuskunnalle tervetuliaispuheen, johon Lauri -jota korealaiset kutsuivat valtuuskunnan komentajaksi- vastasi omalla puheellaan.

Tuloseremonioiden jälkeen siirryttiin pihalla odottaviin edustusautoihin. Lauri istui ensimmäiseen autoon rouva Kin Jong Sukin viereen. Mersu-kolona lähti kulkemaan kohti Koreo-hotellia, jonne arvokkaat valtiovieraat yleensäkin majoitetaan. Autokolonan keulilla kulki poliisiauto pillit huutaen". Rouva Kim Jong Suk ei pitänyt valtaa ei miehensä eikä poikansa aikana ja Koryo hotelli oli tuolloin Pjong Jangin ainoa kansainväliset mitat täyttävä hotelli, mutta oli hotelli, ei valtiovieraiden majapaikka, olen itsekin asunut siinä 90-luvun lopulla ja olin maassa aivan muussa tarkoituksessa kuin valtiovieraana.

• tavaa...

Mitä intressejä juutalaisella on käydä suljetussa kommunistivaltiossa, johon pääsee vain 300 vierasta vuodessa... Taisitte toimia Israelin valtion tiedustelutehtävissä.

• hellari...

Olin Jakkilan tilaisuuksissa tuohon aikaa. Seuruetta kohdeltiin kuin valtion päämiehiä ja jopa Laurin kuva oli laitettu maan johtajien rinnalle. Nousiko juttu jollakin tavoin Laurin päähän, kun hän puheessaan suunnitteli lähtevänsä tapaamaan seuraavaksi Saddam Husseita.
        Ja aikoinani ymmärsin että kyllä vieraiden arvovaltainen kohtelu oli vain propagandaa näyttää maailmalle, että näin hyvin maassa kohdellaan kristittyjä. Kyllä minä entisenä NL:n kävijänä moiset yskät ymmärrän.

• Anonyymi
        hellari... kirjoitti:

Olin Jakkilan tilaisuuksissa tuohon aikaa. Seuruetta kohdeltiin kuin valtion päämiehiä ja jopa Laurin kuva oli laitettu maan johtajien rinnalle. Nousiko juttu jollakin tavoin Laurin päähän, kun hän puheessaan suunnitteli lähtevänsä tapaamaan seuraavaksi Saddam Husseita.
        Ja aikoinani ymmärsin että kyllä vieraiden arvovaltainen kohtelu oli vain propagandaa näyttää maailmalle, että näin hyvin maassa kohdellaan kristittyjä. Kyllä minä entisenä NL:n kävijänä moiset yskät ymmärrän.

Minä kanssa ajattelin samaa. Seurue kertoi upeista lapsiesityksistä joita oli näytetty. Viimeisimmällä reissulla kerroi menevänsä tapaamaan Saddam Husseinia. Propagandaa mutta silti Jumalan ihmettä. Ja kyllä Laurilla oli ylpistymisen vaara ja jotenkin sen luki rivien välistä. Jumala puuttui peliin. Salopuu

• nöyrän miehen

hän ei huudellut toimistaa, mutta Jumala näytti toimvansa Jakkilan kautta! Jakkila hiljeni, koska Herra kutsui hänet taivaan kotiin!

• merim.raimo

Luin kertomuksen ja sitten ajattelin "Jumala ei anna kunniaansa kenellekkään" ja vei Jakkilan taivaan kotiin ennenkuin ihmisten (hyvää tarkoittava palvonta)kerkesi pilata miehen.

• mikä uutuus

Suurin osa uskovista on entisiä juoppoja tai narkkareita. Tämä kertookin todella paljon.

• Pappi4

Vai että suurin osa uskovista on entisiä juoppoja. No, heistä voidaan tehdä repäisevämpiä uutisia, kuten 1800-luvulla Pelastusarmeija levisi, kun lehdissä kerrottiin, kuinka juopot tulivat uskoon ja perhe-elämä eheytyi.

Narkkarit ja juopot varmaankin tietävät ja tuntevat, kuinka sielunvihollinen eli Saatana repii ja kiduttaa. Jeesus tulee heille todelliseksi pelastajaksi.

Itse olen ollut koko ikäni 99-prosenttisen raitis. Jotain laihaa bisseä maun tähden joskus ruuan kanssa. Mutta näen syntisyyteni ja tiedän, että olen todellisen parannuksen tarpeessa. Haluan Taivaan kotiin, missä Jumala ja Jeesus asuvat. Viina, tupakka, luvaton seksi, kiroilu, raamatun lukemattomuus ja rukoilemattomuus sekä ylpeä Jeesuksen sivuuttaminen elämässä ovat syntiä. Siitä joutuu kadotukseen. Ikuiseen piinaan. Kysy asiasta vaikka mummoltasi, jos hän on uskossa.

• antialkoholi
        Pappi4 kirjoitti:

Vai että suurin osa uskovista on entisiä juoppoja. No, heistä voidaan tehdä repäisevämpiä uutisia, kuten 1800-luvulla Pelastusarmeija levisi, kun lehdissä kerrottiin, kuinka juopot tulivat uskoon ja perhe-elämä eheytyi.

Narkkarit ja juopot varmaankin tietävät ja tuntevat, kuinka sielunvihollinen eli Saatana repii ja kiduttaa. Jeesus tulee heille todelliseksi pelastajaksi.

Itse olen ollut koko ikäni 99-prosenttisen raitis. Jotain laihaa bisseä maun tähden joskus ruuan kanssa. Mutta näen syntisyyteni ja tiedän, että olen todellisen parannuksen tarpeessa. Haluan Taivaan kotiin, missä Jumala ja Jeesus asuvat. Viina, tupakka, luvaton seksi, kiroilu, raamatun lukemattomuus ja rukoilemattomuus sekä ylpeä Jeesuksen sivuuttaminen elämässä ovat syntiä. Siitä joutuu kadotukseen. Ikuiseen piinaan. Kysy asiasta vaikka mummoltasi, jos hän on uskossa.

Olutta on myös ihan alkoholitonta, joten ei tarvitse edes sitä laihaa bisseä.

• antialkoholi kirjoitti:

Olutta on myös ihan alkoholitonta, joten ei tarvitse edes sitä laihaa bisseä.

Ei ole alkoholitonta olutta.

• Pappi4 kirjoitti:

"Vai että suurin osa uskovista on entisiä juoppoja."

Alkoholin väärinkäyttö aiheuttaa aivoihin pysyviä vaurioita, joten ei heillä normaalin tapaan järki luista raitistuttuaankaan.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Alkoholin väärinkäyttö aiheuttaa aivoihin pysyviä vaurioita, joten ei heillä normaalin tapaan järki luista raitistuttuaankaan.

No, nk. järjenjuoksuun alkoholi nyt ei kovinkaan alentavasti vaikuta. Ne on huumeet, jotka vaikuttaa. Alkoholi vaikuttaa psyykeen, tunne-elämää vaurioittavasti, mutta se on eri asia kuin järki eli äly.

Alkoholi muutoin tuhoaa ihmisen fyysistä, psyykkistä, sosiaalista ja hengellistä elämää, sisuskaluja ja aivoja esim. aiheuttaen pysyviä uniongelmia, unettomuutta. Kun on vuosikausia nukahtanut kemialliset aineet aivoissa, sitten onkin raittiina pulassa. Alkaa nukahtamislääkekierre.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

No en ole alkoholia nauttinut kuin vähän aikaa nuoruuden kohellusvuosina vajaan kahden vuoden aikana muutaman kerran. Salopuu

• Anonyymi

Heh, mihinkähän tuollainen tokaisu perustuu. (No tavallaan ymmärrän, siis tuon tokaisun.) Kiitos ja ylistys Jumalalle Hänen ihmeellisistä teoistaan kaikenlaisten ihmisten elämässä. "Ei kenkään niin alhaalla kulje ettei siellä Jeesus ois."

• Heikun keukun.4

Olen lukenut että siinä suomalaisten joukossa oli suomalainen ministeri ja jo sen tähden se vastaanotto oli tavallisesta poikkeava ja sitä on sitten mainostettu että jakkila oli se jutun ydin. Ne taisi viedä sinne aika paljon ruokaa yms. Eikä tainnut se toiminta muutenkaan kovin syvällitä olla, näin olen kokenut ja lukenut.

• ?..

Siellä oli mukana Toimi Kankaanniemi kristillisistä, joka oli kai kehitysyhteistöministeri ja muistaakseni Pauli Saapunki?

• Anonyymi

Kannattaa lukea Tapani Suonnon kirjoittama kirja Lauri Jakkilasta, ei varmasti jätä ketään kylmäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa lukea Tapani Suonnon kirjoittama kirja Lauri Jakkilasta, ei varmasti jätä ketään kylmäksi.

Voisitko kertoa lyhyesti mitä Tapani Suonto kirjoitti Lauri Jakkilasta?

Jumalan lapsi

• Anonyymi

Jakkilasta oli juuri Ilta-sanomissa juttu, Pohjois-Korean reissusta jne. Kerrottiin että Jakkila menehtyi jo 59-vuotiaana. Sai 1999 aivoverenvuodon, sitten aivoinfarktin ja vielä syövän! Kuoli neliraajahalvaantuneena vuonna 2003. Vaimon mukaan kasvoilla oli loppuun saakka ilo ja hymy. Melkoinen mies hän oli. En aiemmin tiennyt koko miehestä mitään. Entinen rappioalkoholisti pelastui Jumalan kautta, voima on ihmeellinen.

• Anonyymi

Pitkä juttu hänestä.

Liittyikö tuo Jakkila jotenkin Ylivainioon?
        Muist. ainakin Alpo Renko liittyi.

Mitä tuo Jakkila puuhaili Suomessa? Muistan nimen ja että oli joku aktiivi saarnamies.

• Anonyymi

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006553945.html?ref=rss

Muistan tämän Lauri Jakkilan Helsingin Lähiradiosta. Ja sen kun hän puhui kännykästä aina autopuhelimena. Siihen aikaan tosin oli vielä sekä kiinteitä autopuhelimia kuin myös ensimmäisiä tiiliskivi mallisia kännyköitäkin. En koskaan kyllä tavannut, enkä käynyt Via Dolorosa tilaisuuksissa. Mikähän mies se olikohan nimi nyt Markku Lappalainen on vai onko hänkin jo edesmennyt? Muistaakseni nämä kaksi miestä siinä ohjelmassa pääosin olivat äänessä.

• Anonyymi

Anteeksi jo siitä että kirjoitan helluntailaisuus-palstalla koska en ole helluntailanen, mutta ihmisiä olemme kaikki. Muutama vuosi sitten oli uutisissa että Markku Lappalainen on kuollut. Oliko Jakkila raitistuttuaan automiehiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi jo siitä että kirjoitan helluntailaisuus-palstalla koska en ole helluntailanen, mutta ihmisiä olemme kaikki. Muutama vuosi sitten oli uutisissa että Markku Lappalainen on kuollut. Oliko Jakkila raitistuttuaan automiehiä?

Jaa että, olisi kuollut ok. Katselin yhdistysrekisteristä, että tuon Ristiretki-ViaDolorosa Ry:n toiminta lakannut.

• Jakkila on Pohjois-Korean diktatuurin pönkittäjä.

Auttaa diktatuuria ja se palkitsee hänet leveällä elämällä.

Kansa elää nälässä ja Jakkila törsää johtajien kanssa pöytien notkuessa viinien ja kulinarististen herkkujen painosta.

• Anonyymi

Mutta niinhän esimerkiksi helluntailaiset lähetystyöntekijätkin toimivat ollaan länsimaisesti laadukkaassa majoituksessa ja sieltä käydään sitten tekemässä köyhien parissa sitä lähetystyötä. Ettei Jakkilan toiminta siinä mielessä mitenkään poikennut tuolta osin.

• Anonyymi

Yllätävän usein noi entiset juopot ja ns. katujen miehet kuten Venemies Saalemista nousee valta päähän kun saa vähän nimeä ja ollaan niin suurta johtajaa että. Ei niin miellyttäviä kokemuksia sellaisista uskovaisista jotka on olleet jotain rappioalkoholisteja tai tuollaisia Jakkilan tyyppisiä ja sitten uskoon tultuaan korotettu johtotehtäviin. Niillä vaikuttaa valta pahiten nousevan hattuun jostain syystä.

• Anonyymi

Peku se on jaksanut ahkerasti pekuilla.

• Anonyymi

Lauri Jakkilan Jumala nosti lehtilaatikosta väkevästi ja avasi ovia, joita ei kenellekään muulle avautunut.

Mutta sitten tuli politiikka ja sen kosinnat! Ensin eduskuntavaalit 1999 ja heti perään Eurooppavaalit!!

Ihmisten kiitos ja kunniankipeys koituivat kohtaloksi. Muistan, kuinka Hgissä kuulin radiosta hänen ilmoituksensa lähteä mukaan EU-vaaleihin. Koin syvän sisäisen tuskan ja parkaisin hengessäni, EI EI EI, Jumala ei sinua politiikkaa varten valinnut!

Mutta hännystelijöitä riitti ja niin hän suostui. Samana kesänä Jklssä kohtasi aivoverenvuoto ja siitä alkoi tie sängyssä, kestäen kolmisen vuotta! Surullinen kohtalo miehelle, jonka Herra nostaa ja sitten ihminen paisuu ja Herran täytyy katkaista se tie, sekin on armoa. Joillekin on käynyt paljon pahemmin.

Harmijuttu, kaunis, nuori vaimo ja pieni lapsi jäivät. Miehen ja isän onnea ei kestänyt kauan ja vain tuon "lankeemuksen" vuoksi!

• Anonyymi

Lapsi?

Ei kai Jakkilalla ollut lasta. Kävin silloin aikoinaan Via Dolorosan tilaisuuksissa. Olen ajatellut että vaikeaa olisi Jakkilan kaltaisella miehellä nykyään saarnata, kun hän aikoinaan puhui hyvin kaunistelemattomia totuuksia.

• Anonyymi

Ehkä olisi hyvä jos ihmiset keskittyisivät reflektoimaan lähinnä omaa elämäänsä.

• Anonyymi

Olin monta kertaa kuulemassa Lauri Jakkilaa ja Minnavaimon soittoa. Paljon muutakin järisyttävän ihmeellistä johdatusta mies sai lyhyen palvelutyön aikana kokea. Miten yliluonnollisen ihmeellistä voi elämä olla. Sitten raju aivoverenvuoto ja työ on seis. Jumalan tiet ovat ihmeelliset! Salopuu

• Anonyymi

Olikos tuo aivoverenvuoto Jumalan rangaistus?

• Anonyymi

Kyllä minun mielestä Repe Ruutikallo on suurempi sankari.

• Anonyymi

🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Oliko se Lauri Jakkila sama mies kun siellä Helsingissä kokouksessa istui ja huomasi että on päässyt eroon alkoholiongelmasta ja nousi ja meni saarnaajan luokse ja kysyi missä on kehossa se reikä jonka kautta alkoholi valui pois?

Jos on sama mies niin olen aiemmin lukenut sen kirjan. Tosi hyvä kirja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      157
      3250
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3022
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      112
      1535
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      150
      1264
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1097
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1067
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1037
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      989
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      43
      896
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      893
    Aihe