Viinin palamis aika

syylia

Hei monessa paikkassa olen nähnyt noita
kuinka monta tuntia menee alkoholin häviämiseen kehosta. mutta nyt kun sitä tarvitsisin. en löydä apua mistään..

Eli jos joku osaa sanoa kuinka kauan menee esim. 14.5% parin punaviini lasillisen palamiseen. olisi kiva jos joku osaisi sanoa... paino n.60-70

2

1235

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasketaanpa

Punkkua voi juoda niin isosta lasista kuin pienestäkin! Ravintola-annoskin saattaa olla esim. 12 cl tai 16 cl.

Kuvitellaan, että lasisi vetää vain tuon 12 cl. 2 annosta = 2,4 dl. Alkoholia tulee tuon 14,5 prosentin mukaan laskien noin 0,35 dl eli noin 28 grammaa.

Maksa polttaa noin 1 gramman tunnissa 10 painokiloa kohden, sinulla siis 6,5 g/h.

Aikaa koko alkoholimäärän palamiseen kuluu tuon mukaan laskien 28/6,5 = 4,3 h = noin 4 h 20 minuuttia.

Jos lasit ovat 16 cl:n kokoisia, aika venähtää noin 5,7 tuntiin (~5 h 40 min).

Punaviinien alkoholipitoisuus asettuu useimmiten välille 12-13 %. Tuo 14,5 % on aivan vahvimmasta päästä (ostin tosin tänään itsekin punkkupullon, jonka etiketti lupailee moisia lukemia).

• tsekkaa sieltä

Alkon sivuilla on kätevä laskuri, tsekkaa sieltä. Siinä on siis alkoholiannos -periaatteella tuo palamisaika ja promillemäärä.
      Hyvä työkalu, suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe