Iltaa.
Olen lueskellut paljon näitä sivuja ja yrittänyt ratkaista ongelmani joka on.
Pari vuotta sitten tuli rakennettua talo
Joensuun seudulle.
Nyt etsimässä aitakasvia/näkösuojaa.
Ja kyselemässä muitakin vinkkejä teiltä viisaimmilta.
Elikkä kysymyksiin:
-Kasvupaikkana AURINKOINEN ja kuivaa hiekkamaata.
Aurinko paistaa koko ajan joten tuollaiseen maahan sopivaa pensasta etsin.
Olenko oikeilla jäljillä jos suunnittelen jotain näistä:
-Isotuomipihlajaa
-Marjatuomipihlajaa
-Marja-aroniaa
-Pihlaja-angervo
-Nopea kasvamaan kyseisellä paikalla
-Millaiset pohjatyöt?
*mahdollisuus käyttää kaivinkonetta.
*Miten syvä kaivanto ja laitanko pohjalle savea ja sitten vasta multaa?
*eiittääkö kasvualusta jossa 20-30cm multaa 2cm savea ja sitten hiekkaa?
-Milloin ISTUTUS?
-Missä hinnoissa pyöritään suurin piirtein
jos pitää 40metriä tehdä pensasaitaa?
Suuri Kiitos teille kaikille jotka jaksoitte vastata aloittelijan kysymyksiin jotka ovat vaivanneet minua pitkään.
Pensaille pohjat
1
380
Vastaukset
- vihriäinen
Oikeilla jäljillä olet aiankin kasvien suhteen. Suosittelisin keräämältäsi listalta erityisestia tuomipihlajoita ja aroniaa, pihlaja-angervo ei ole kauhean siisti, ja sopii ennemmin massakasviksi. Kaikki listalla olleet ovat suhteellisen nopeakasvuisia. Näkösuojakasviksi käy myös erilaiset kanukat ja jasmikkeet, mutta ovat kasvutavaltaa hieman leveähköjä.
Pohjatöiden kanssa kannataa olla huolellinen ja reilu. Se takaa nopean ja hyvän kasvun. Viherrakennuksessa perus kasvualusta syvyys on 40cm eli laita 40cm multaa sitten 5-10cm kerros savea. Jos jaksaa olla ahkera kannattaa laittaa saven alle vielä suodatinkangas ettei savi pääse ¨häviämään¨ hiekkaan.
Istutus on kaikkein parasta tehdä keväällä, jolloin saa taimimyymälöistä aitataimia jotka tulevat noin pitkälle aidalle edullisemmaksi.
Aitataimet myydään 10kpl nipuissa ja maksavat hieman lajikkeesta riippuen reilusta kympistä pariin kymppin. Luulen että paras saatavuus aitataimista on isotuomipihlajalla ja koristearonialla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1748483KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4537657Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei763890Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521633716Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1183074Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään552855Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442071- 1262066
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231893Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211841