Mitä mun pitäisi kirjoittaa työhakemukseen! Jotain tälläistäkö:
"Luonteeltani olen vähän epäsosiaalinen ja hieman epävarma, tarvitsen ohjastusta uusiin tehtäviin ja mielummin myös rauhallisen työympäristön"
No eihän sit kukaan ota minua töihin, jos kirjoitan jotakin tuommoista. Pitävät ihan tyhjäntoimittajana.
Mutta sekin että kirjoittaisin jotain pullshittiä iloisuudestani ja sosiaalisuudestani olisi väärin. Pettyisivät vaan kun näkisivät millainen arkajalka oikeasti olen.
työhakemus
15
4169
Vastaukset
- työhakemukseen
sitä mitä olet, et sitä mitä et ole. Ja se ujous karisee kokemuksen ja rutiinin myötä kyllä pois nm. kokemusta on :)
- ongelma......
minulla myös! en todellakaan pysty valehtelemaan työhakemukseen että olen reipas, sosiaalinen, ulospäinsuuntautunut...(eikä mielestäni ole mitään mieltä valehdellakaan) mutta näitä ominaisuuksia haetaan jokaikiseen työpaikkaan.
en tiedä miten vastata työpaikkailmoituksiin, kun aina haetaan edellä mainittuja ominaisuuksia.
joku neuvoi jo, että kirjoittaa se mitä on, mutta ei se nyt ihan niinkään onnistu (ei varmasti saa työpaikkaa, jos kirjoittaa että on ujo, syrjäänvetäytyvä jne!)
pääsisi edes haastatteluun, niin siellä ehkä voisi sanoa, että on hieman ujo, mutta muuten ahkera jne. (riippuu tietysti tilanteesta) mutta miten päästä edes haastatteluun, jos ei halua valehdella hakemuksessa??!- Kokemusta tästäkin
Älä (jos haastatteluun pääset) ainakaan sano olevasi ns. hiljainen puurtaja. Minä erehdyin kerran luonnehtimaan itseäni näin ja menetin työpaikan ns. seurustelu-upseerille. Luulisi, että työnantajankin mielestä olisi tärkeämpää keskittyminen työntekoon kuin työtoverien kanssa jutteleminen, mutta kun ei...
- olis jos
Kokemusta tästäkin kirjoitti:
Älä (jos haastatteluun pääset) ainakaan sano olevasi ns. hiljainen puurtaja. Minä erehdyin kerran luonnehtimaan itseäni näin ja menetin työpaikan ns. seurustelu-upseerille. Luulisi, että työnantajankin mielestä olisi tärkeämpää keskittyminen työntekoon kuin työtoverien kanssa jutteleminen, mutta kun ei...
muuttaisi hiljaisen puurtamisen tuloksentekoon keskittymiseksi tai olennaisiin asioihin keskittymiseksi. Kuulostaa tehokkaammalta ja dynaamisemmalta vai mitä;-)
- jos
laittaisit siihen hyvät ominaisuutesi?
- persoonallisuustesti
niin saat apua luonteesi kuvaamiseen
http://www.netello.com/viihde/persoonallisuustesti.php
Minulle tuli seuraava
"Olet itsenäinen, looginen ihminen, jolla on sisäinen ideoiden ja mahdollisuuksien maailma. Toisten mielestä olet rauhallisen itsevarma, toisinaan jopa jääräpäinen, nykyisten olojen arvostelija, joka on vakuuttunut siitä, että asioita ja tulevaisuutta voi muuttaa. Kun asioita, teorioita, järjestelmiä tai olosuhteita tarvitsee muuttaa, on ihmistyyppisi kulissien takana tekemässä tarvittavia muutoksia. Kaltaisesti ihmiset vetävät helposti muitakin mukaansa kohti omaa päämääräänsä. Toisten mielestä olet joko inspiroiva tai sitten sinulla on heidän mielestään päähänpinttymä. Tämä mielipide riippuu siitä, miltä kannalta he toimiasi tutkivat. Olet sisäänpäin kääntyvä, ja toisinaan jopa ujo, ja luotat sekä loogiseen analyysiin että sisäiseen intuitioosi kun teet päätöksiä ja tärkeitä ratkaisuja. Tunteikkaampien ihmisten mielestä olet viileä, ja käytännönläheisten mielestä voit olla epärealistinen, mutta välität ainoastaan sellaisten ihmisten mielipiteistä jotka omasta mielestäsi ovat älykkäitä. Menestyt useissa ammateissa, sekä matemaattisilla että filosofisilla ja kirjallisuuteen liittyvillä aloilla. Parhaiten olet kotonasi teoreettisissa, analyyttisissä ja metodologisissa alueissa."- seker
testi muuten aika järkyttävän oikeaan.
"Olet hiljainen, vakava, vastuuntuntoinen, kärsivällinen, konservatiivinen, lojaali ja vankkumaton. Pidät yllä yhteiskunnan järjestystä ja instituutioita. Olet vankkumaton kuin kallio, ja omaksut helposti isällisen tai äidillisen roolin, sekä perheessä että työpaikalla. Sinulle soveltuu ammatiksi poliisityö, yhteiskunnan virka, opetustyö sekä rahoitusala. Sovellut myös politiikkaan ja liike-elämään. Parhaiten olet kotonasi byrokraattisissa organisaatioissa, koska mielelläsi toimit sinulle kuuluvan roolin mukaisesti, olitpa sitten johtaja tai johdettava. Ihmistyyppisi toimii parhaiten töissä, jotka edellyttävät tarkkaa kirjanpitoa ja raportointia. Kaltaisesi ihmiset pitävät yhteiskunnan toiminnassa, ja vaalivat lakeja, aikatauluja ja toimitapoja, ja tuovat vakautta ympärilleen. Arvostat kovaa työtä, rehellisyyttä, kohteliaisuutta, täsmällisyyttä ja uskollisuutta perheelle, ystäville ja yhteiskunnalle. Sinulla on taipumus vastustaa tarpeettomia muutoksia, ja useimmat uudet ideat ovat sinulle häiritseviä."
- positiiviseksi
Mä olen yleensä laittanut, että olen rauhallinen, ahkera, itsenäinen, oma-aloitteinen, sosiaalinen (tarkoittaa, että tulen ihmisten kanssa toimeen, enemmän diplomaatti=en ala riitelemään, vaan yritän keksiä molempia puolia hyödyttävän kompromissin) ja yleensä sanon, että olen parempi kuuntelija kuin puhuja. Ja töitä olen saanut.
- puolet
Kyse ei ole mistään persoonallisuustestistä. Olet markkinoimassa itseäsi. Mieti tarkkaan kaikki hyvät puolesi ja muotoile niistä hyvä esitys. Valehdella ei tarvitse eikä kannata, eikä tarvitse suurennuslasilla etsiä huonoja puolia, markkinoitaessa niitä ei tarvitse edes mainita ollenkaan, jos niitä sattuisi olemaan.
- persoonallisuus
ennen kuin markkinoi sitä.
Ujous on ominaisuus, ei haitta. Persoonallisuustestien avulla voi löytää ne hyvät ominaisuutensa. Ujoudellekin löytyy monta lähes synonyymia, joilla on positiivinen merkitys. Analyyttiset ja loogiset ihmiset ovat usein introvertteja ja toimivat tärkeissä asiantuntijatehtävissä. Joissakin töissä suupaltit jokapaikanhöylät ja moottoriturvat eivät ole sitä haetuinta ainesta, johonkin taas sopivat: esim. puhelinmyyntiin;-) - edell.kirjoitt.
persoonallisuus kirjoitti:
ennen kuin markkinoi sitä.
Ujous on ominaisuus, ei haitta. Persoonallisuustestien avulla voi löytää ne hyvät ominaisuutensa. Ujoudellekin löytyy monta lähes synonyymia, joilla on positiivinen merkitys. Analyyttiset ja loogiset ihmiset ovat usein introvertteja ja toimivat tärkeissä asiantuntijatehtävissä. Joissakin töissä suupaltit jokapaikanhöylät ja moottoriturvat eivät ole sitä haetuinta ainesta, johonkin taas sopivat: esim. puhelinmyyntiin;-)Olet oikeassa. Toisaalta - viittaan otsikkoosi - työtä haettaessa markkinoidaan työntekijää eikä persoonallisuutta, vai kuinka? On hyvä tuntea itsensä hyvin, mutta ei ole pakko päästää työnantajakandidaattia joka persoonallisuuden sopukkaan.
Ujous ei tosiaankaan ole vika, ja muillekin kuin työnhakija-ujoille voisi olla hyödyllistä hyvien ominaisuuksiensa listaaminen, ujothan usein pitävät kirjaa lähinnä oletetuista huonoista ominaisuuksistaan. - ujo voi olla
edell.kirjoitt. kirjoitti:
Olet oikeassa. Toisaalta - viittaan otsikkoosi - työtä haettaessa markkinoidaan työntekijää eikä persoonallisuutta, vai kuinka? On hyvä tuntea itsensä hyvin, mutta ei ole pakko päästää työnantajakandidaattia joka persoonallisuuden sopukkaan.
Ujous ei tosiaankaan ole vika, ja muillekin kuin työnhakija-ujoille voisi olla hyödyllistä hyvien ominaisuuksiensa listaaminen, ujothan usein pitävät kirjaa lähinnä oletetuista huonoista ominaisuuksistaan.esimerkiksi sama kuin
- analyyttinen, looginen, asioihin ja järjestelmiin syvällisesti(ei ihmissuhteisiin) paneutuva työnhakija.
Tällöin ujous on pelkkää plussaa. - sitten
ujo voi olla kirjoitti:
esimerkiksi sama kuin
- analyyttinen, looginen, asioihin ja järjestelmiin syvällisesti(ei ihmissuhteisiin) paneutuva työnhakija.
Tällöin ujous on pelkkää plussaa.esim. empaattinen ja lämmin ymmärtäjä ihmissuhteissa, ihminen joka ei kuulu suuriääniseen kiusaaajien porukkaan. Plussaa tässäkin tapauksesa.
- arnie
olen vammainen
- amanda85
Eihän sitä ole pakko tarkkaa luonnekuvausta antaa. Vähän vain muuntelet sanoja. Jos olet ujo ja epäsosiaalinen, niin kirjoita jotain tyyliin "olen oma-aloitteinen ja kykenen itsenäiseen työskentelyyn". Jos tarvitset ohjausta uusiin tehtäviin, niin kirjoita "tulevassa työpaikassani arvostan asiallista perehdytystä". Ujous ja hiljaisuus eli "olen ahkera ja keskityn tuloksentekoon ja olennaisiin asioihin". Ujot ovat yleensä herkkiä aistimaan muien tunteita ja ymmärtämään ihmisiä eli sosiaalisia taitoja nekin ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768