13-vuotiaiden pukeutuminen

Aikuinen nainen mä oon

Ihme haloo tuosta 13-vuotiaiden voimistelijatyttöjen pukeutumisesta. En ymmärtänyt, mitä ihmeellistä siinä oli. Normaalit housut ja urheilullinen yläosa.

Itse olen aiemmin ollut huolissani lapsien ja teinien bikinien käytöstä, jota aiemmin pidin törkeänä, koska bikinit mielestäni tuovat heti mieleen seksin. Mutta koska muut ihmiset olivat eri mieltä, tajusin, että bikinitkin on ihan tavallinen asuste käyttipä sitä sitten aikuinen tai 13-vuotias. Näiden tyttöjenhän yläosa oli periaatteessa kuin bikinien yläosa ja alaosana tavalliset housut. Jos bikinit eivät olisi olleet "huono valinta" niin miksi tuokaan? Sehän peittää paljon enemmän.

Ja ovathan vauvatkin jatkuvasti alasti. Vain harva kokee sen kiihottavaksi ja se joka kokee, antaa kokea, kunhan ei koske.

67

6475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jtn rajaa ei 13vee piä telkas olla bikineis tai noi vähis vaatteis vetää tommosta tanssii ihan karseet.

    • arvailija

      Itsekin ihmettelin asiasta noussutta haloota. Mutta eikös pahimpia homojen vihaajiakin ole ne heteromiehet joilla on jotain omia salaisia fantasioita. Ehkä tässä oli sama tilanne eri asiasta.

    • meilans

      Kysymys lienee siitä, että 13-vuotias ON yhä lapsi, mutta siitä huolimatta alkaa muodoiltaan muistuttaa aikuista naista. Esim. kyseisillä tytöilläkin oli jo rinnat kasvaneet jne.
      Se on se mikä aiheuttaa ristiriidan.

      Koska tytöt ovat yhä lapsia, ei heidän mielestään heidän asusteissaan ole mitään ihmeellistä, koska heidän seksuaalisuutensa ei ole vielä sillä tavalla kehittynyt että välttämättä itse tajuaisivat asian. (Eikä tarvitsekkaan)

      Mutta kyllä siinä vanhempien olisi pitänyt puuttua tilanteeseen ja olla päästämättä tyttöjä lavalle kiemurtelemaan tanssiliikkeitään rintsikoissa.

      Moni voi sanoa puolustukseksi, että onhan esim.balettitanssijoilla jne. tiukkoja pukuja. juu, mutta ne puvut peittävät yleensä kokonaan rinnat ja enemmänkin latistavat niitä, kun taas tytöillä yläosa korosti rintoja.

      Lisäksi tässä tapauksessa tytöt eivät myöskään olleet uima-altaassa uimassa, vaan lavalla tekemässä tanssiliikkeitä, jotka omalta osaltaan korostivat syntynyttä ristiriitaa.

      Itse olen nainen ja kun näin tyttöjen tulevan lavalle tanssimaan, eka ajatukseni oli että "kyllä on taas joku pedofiili jossain innoissaan telkkarin ääressä."

      Aikuisilla pitäisi olla luonnostaan halu ja tarve suojella lapsiaan. Nyky-yhteiskunta on niin seksistinen ja median antama naiskuva varsinkin, että mielestäni ihmiset ovat tulleet jo jollain tavalla sokeiksi asian suhteen.
      Ei enää tiedetä mikä on normaalia ja mikä ei.

      Turha sitten kauhistella uutisotsikoiden pedofiilirinkejä jne.

      • DragonFlyer

        "Turha sitten kauhistella uutisotsikoiden pedofiilirinkejä jne."

        Mitähän sä mahdat tällä tarkoittaa? Ettäkö TV tai joidenkin lasten vanhemmat olisi vastuussa siitä, että pedofiilirinkejä syntyy? Tämähän on yhtä typerä ajatus, kun varkaita on siksi, koska kaupassa tavarat ovat hyllyllä varastettavissa.

        Kyllä sairas ihminen ottaa sen impulssin tekoihinsa mistä tahansa.


      • tsik....

        Tuli heti mieleen, että ties mitkä namusedät saattaa katsella telkkaria. Itse en tahtoisi kenenkään katsovan lastani "sillä silmällä". Tyttöjen asuihin ei olisi tarvittu paljoa lisää kangasta että ne olisivat olleet hieman peittävämmät ja siistimmän näköiset.
        Eniten kauhistuttivat vanhempien kommentit. "Tytöt ovat ihan itse valkanneet nämä esiintymisasunsa."
        Kyllä vanhempien on sanottava asiaan se painava sana, tahtoivat lapset sitten mitä tahansa.


      • Aikuinen nainen mä oon

        "Itse olen nainen ja kun näin tyttöjen tulevan lavalle tanssimaan, eka ajatukseni oli että 'kyllä on taas joku pedofiili jossain innoissaan telkkarin ääressä.'"

        Ensinnäkin kuten itsekin tekstissäsi sanoit, tytöillä oli jo aikuisen naisen muotoja. Pedofiilit ovat kiinnostuneet noin alle 13-vuotiaista lapsista, jotka ulkoiselta olemukseltaan muistuttavat lasta eikä aikuista. Tässä tapauksessa ne innokkaat katselijat ovat oleet efebofiilejä eli ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita noin yläasteikäisistä jo kehittyneistä nuorista.


      • mummu50

        pikkulikkoja,ei kyllä heillä ollut mitään rintojakaan mitä puvut olis voinut korostaa.


      • mielessäkään
        tsik.... kirjoitti:

        Tuli heti mieleen, että ties mitkä namusedät saattaa katsella telkkaria. Itse en tahtoisi kenenkään katsovan lastani "sillä silmällä". Tyttöjen asuihin ei olisi tarvittu paljoa lisää kangasta että ne olisivat olleet hieman peittävämmät ja siistimmän näköiset.
        Eniten kauhistuttivat vanhempien kommentit. "Tytöt ovat ihan itse valkanneet nämä esiintymisasunsa."
        Kyllä vanhempien on sanottava asiaan se painava sana, tahtoivat lapset sitten mitä tahansa.

        että onpa seksikkäitä tyttojä! Lapsiahan ne oli! Pitää olla vähän kyllä erikoinen mielikuvitus jos heissä näki seksiä.. Herää kyllä kysymys mistä on kysymys..


      • samaa mietin
        mielessäkään kirjoitti:

        että onpa seksikkäitä tyttojä! Lapsiahan ne oli! Pitää olla vähän kyllä erikoinen mielikuvitus jos heissä näki seksiä.. Herää kyllä kysymys mistä on kysymys..

        En kyllä itsekään älynnyt mistä moisen idean se "tuomaristo" sai.
        Jotain taitaa olla vialla jos siinä esityksessä seksiä näki.


      • Henri H.
        samaa mietin kirjoitti:

        En kyllä itsekään älynnyt mistä moisen idean se "tuomaristo" sai.
        Jotain taitaa olla vialla jos siinä esityksessä seksiä näki.

        En tajua minäkään mitä seksikästä mustissa trikoissa ja bikinin yläosassa oli? Oliko lapsen paljas vatsa jonkun mielestä kovinkin eroottinen????? Pitäisikö lasten uima-asutkin kieltää liian eroottisina. Huokaus!

        Jos joku näkee erotiikkaa paljaassa pinnassa, niin hän sitä näkee sitten vaikka kasvoissa vaikka muu vartalo olisi peitelty! Kuten joku pedofiili näki talvihaalarit päällä olevat lapset omien seksuaalisten himojensa kohteena ja kuvaili heitä salaa. Hemmetti kuinka inhottavaa!

        Eikö ihmiset muuten seuraa lainkaan voimistelua? Siis itse urheilun takia? Jos haluaa, siinä sitä erotiikkaa näkee koko rahan edestä jos joku on nähdäkseen.


      • Keski-ikäinen mies
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        "Itse olen nainen ja kun näin tyttöjen tulevan lavalle tanssimaan, eka ajatukseni oli että 'kyllä on taas joku pedofiili jossain innoissaan telkkarin ääressä.'"

        Ensinnäkin kuten itsekin tekstissäsi sanoit, tytöillä oli jo aikuisen naisen muotoja. Pedofiilit ovat kiinnostuneet noin alle 13-vuotiaista lapsista, jotka ulkoiselta olemukseltaan muistuttavat lasta eikä aikuista. Tässä tapauksessa ne innokkaat katselijat ovat oleet efebofiilejä eli ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita noin yläasteikäisistä jo kehittyneistä nuorista.

        Efebofiili olin minäkin noin 14 vuoden iässä, mutta siitä on jo kauan. Ja samanikäiset tytöt näyttivät silloin olevan kovasti kiinnostuneita yläasteen pojista. Innokkaita katselijoita on ihan tältä pohjalta kymmeniätuhansia.

        Minä kyllä kasvoin tästä vaiheesta ohi, aloin pitää parikymppisistä ja sitten kolmikymppisistä naisista. Nykyisin vasta nelikymppisessä on sellaista kauneutta joka jaksaa kiinnostaa. Muutunko minä vai naiset?

        Jos joku pedofiili on tytöistä onnessaan, se on hyvä. Eipähän ole sen pahempaa tekemässä. Kiihottuuhan joku kumisaappaistakin.


      • miespk_seutu

        puhuu täällä asiaa.

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Miksi tässä maailmassa ei saa lapset olla enään lapsia. En tajua.

        t.isä vain


      • Aikuinen nainen mä oon
        miespk_seutu kirjoitti:

        puhuu täällä asiaa.

        Täysin samaa mieltä kanssasi. Miksi tässä maailmassa ei saa lapset olla enään lapsia. En tajua.

        t.isä vain

        Talentissa se nainen muistaakseen sanoi, että nuoret tytöt eivät ymmärrä, mitä viestittävät pukeutumisellaan tai jotain tälläistä. Tuolla perusteella voisi siis sanoa, että ei 13-vuotiaat yritäkään olla aikuisia vaikka päältä löytyisi vatsan paljastava puku. Miten niin ei saa lapset olla enää lapsia? Aikuisethan tässä kokevat, että lapset eivät ole enää lapsia jos päällä ei olekaan toppapuku vaan toppi.

        Tuntuu, että te yritätte "seksualisoida" lapsia. Ei lapset koe olevansa seksikkäitä ja näytillä. Jos joku mies kiihottuu näistä tytöistä, sitten kiihottuu. Ties kuinka moni nuoriin menevä ihminen nytkin haaveilee jostain Hollywoodin lapsinäyttelijästä. Ei ne ajatukset vaan ne teot.


      • pointti!
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Talentissa se nainen muistaakseen sanoi, että nuoret tytöt eivät ymmärrä, mitä viestittävät pukeutumisellaan tai jotain tälläistä. Tuolla perusteella voisi siis sanoa, että ei 13-vuotiaat yritäkään olla aikuisia vaikka päältä löytyisi vatsan paljastava puku. Miten niin ei saa lapset olla enää lapsia? Aikuisethan tässä kokevat, että lapset eivät ole enää lapsia jos päällä ei olekaan toppapuku vaan toppi.

        Tuntuu, että te yritätte "seksualisoida" lapsia. Ei lapset koe olevansa seksikkäitä ja näytillä. Jos joku mies kiihottuu näistä tytöistä, sitten kiihottuu. Ties kuinka moni nuoriin menevä ihminen nytkin haaveilee jostain Hollywoodin lapsinäyttelijästä. Ei ne ajatukset vaan ne teot.

        edellisellä: "Miten niin ei saa lapset olla enää lapsia? Aikuisethan tässä kokevat, että lapset eivät ole enää lapsia jos päällä ei olekaan toppapuku vaan toppi. "


      • miespk_seutu
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Talentissa se nainen muistaakseen sanoi, että nuoret tytöt eivät ymmärrä, mitä viestittävät pukeutumisellaan tai jotain tälläistä. Tuolla perusteella voisi siis sanoa, että ei 13-vuotiaat yritäkään olla aikuisia vaikka päältä löytyisi vatsan paljastava puku. Miten niin ei saa lapset olla enää lapsia? Aikuisethan tässä kokevat, että lapset eivät ole enää lapsia jos päällä ei olekaan toppapuku vaan toppi.

        Tuntuu, että te yritätte "seksualisoida" lapsia. Ei lapset koe olevansa seksikkäitä ja näytillä. Jos joku mies kiihottuu näistä tytöistä, sitten kiihottuu. Ties kuinka moni nuoriin menevä ihminen nytkin haaveilee jostain Hollywoodin lapsinäyttelijästä. Ei ne ajatukset vaan ne teot.

        puhut tuossa etteivät 13v yritä olla aikuisia, noo huh huh.. mistä luulet että ovat mallin tuohon koreografian oiken ottaneet, ei ainakaan lasten esityksestä.

        Mitäs sinä "aikuinen nainen" teit 13v vanhana?

        Mutta joo, noin kokonaisuudessaan surkea ohjelmahan tuo on, ja pääsääntöisesti ei mitään ihmeellistä "plussaa" voi juontajille kyllä antaa.

        Mutta jokin raja pitäisi kuitenkin olla, minusta.


      • miespk_seutu
        pointti! kirjoitti:

        edellisellä: "Miten niin ei saa lapset olla enää lapsia? Aikuisethan tässä kokevat, että lapset eivät ole enää lapsia jos päällä ei olekaan toppapuku vaan toppi. "

        mikä on "toppi"

        olisikin olleet edes ne päällänsä.


      • Aikuinen nainen mä oon
        miespk_seutu kirjoitti:

        puhut tuossa etteivät 13v yritä olla aikuisia, noo huh huh.. mistä luulet että ovat mallin tuohon koreografian oiken ottaneet, ei ainakaan lasten esityksestä.

        Mitäs sinä "aikuinen nainen" teit 13v vanhana?

        Mutta joo, noin kokonaisuudessaan surkea ohjelmahan tuo on, ja pääsääntöisesti ei mitään ihmeellistä "plussaa" voi juontajille kyllä antaa.

        Mutta jokin raja pitäisi kuitenkin olla, minusta.

        Tuomari juuri mainitsi, että tytöt eivät tiedä, että asuvalinta saattaa olla liian seksikäs.

        Mielestäni tuo esitys oli kuin mikä tahansa tanssillinen jumppaesitys. Kyllä MTV:n tanssit mielestäni eroavat tuosta.

        Sitä paitsi, ovathan vauvatkin televisiossa usein alasti, mutta ei kukaan ajattele siitä niin, että se olisi jotenkin epäsopivaa. Joten mistä tämä häly?


      • näin meillä
        pointti! kirjoitti:

        edellisellä: "Miten niin ei saa lapset olla enää lapsia? Aikuisethan tässä kokevat, että lapset eivät ole enää lapsia jos päällä ei olekaan toppapuku vaan toppi. "

        Kyllä nyky yhteiskunnassa 13 -vuotias jo tietää mitä on seksi ja seksikkyys. Halutaan olla kuin Madonnat ja Jennifer Lopezit. Kaupassa katellaan aina vain pienempää ja pienempää rättiä ylleen. Kyllä se on vanhempien tehtävä vähän katsella niiden pentujen pukemisien perään. Jos vika on muka vanhempien korvien välissä, niin sitten on. Kyllä ainakin meillä katotaan, että kakruilla kunnolla ja kunnollisia vaatteita päällään kun johonkin lähtevät.


      • täysin
        näin meillä kirjoitti:

        Kyllä nyky yhteiskunnassa 13 -vuotias jo tietää mitä on seksi ja seksikkyys. Halutaan olla kuin Madonnat ja Jennifer Lopezit. Kaupassa katellaan aina vain pienempää ja pienempää rättiä ylleen. Kyllä se on vanhempien tehtävä vähän katsella niiden pentujen pukemisien perään. Jos vika on muka vanhempien korvien välissä, niin sitten on. Kyllä ainakin meillä katotaan, että kakruilla kunnolla ja kunnollisia vaatteita päällään kun johonkin lähtevät.

        samaa mieltä!

        Kyllä 13-v nykypäivänä (jos ei jo ennenkin) on sen verran jo nähnyt, että tietää mitkä vaatteet on cool ja seksikkäitä.
        Nämä tytöt ei välttämättä tarkoittaneet esitystä tai vaatevalintaa seksikkääksi, mutta jos malli on musiikkivideoista, niin kyllähän sitä tyhmempikin voi ajatella, että semmoisella esityksellä pärjää.

        Oma tyttö on 13-v ja todellakin tajuaa näitä asioita. Kamalinta on se, että lapsille ei löydy edes normaaleja lasten vaatteita! Yritä siinä selittää, miksi nuo farkut ei mahdu lapsen patukkakropalle kun ne mallinukelle istuu varsin hyvin. Haluan nuo! Ok- saat kokeilla, oli kommenttini kun näin heti ettei pikkuruiset mallinmitoilla tehdyt farkut voi 10-vuotiaan päälle mahtua kun vyötäröä ei ole. Ei tarvinnut riidellä ettei osteta...


      • miespk_seutu
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Tuomari juuri mainitsi, että tytöt eivät tiedä, että asuvalinta saattaa olla liian seksikäs.

        Mielestäni tuo esitys oli kuin mikä tahansa tanssillinen jumppaesitys. Kyllä MTV:n tanssit mielestäni eroavat tuosta.

        Sitä paitsi, ovathan vauvatkin televisiossa usein alasti, mutta ei kukaan ajattele siitä niin, että se olisi jotenkin epäsopivaa. Joten mistä tämä häly?

        loputon väittely tässä.

        Olisin sitä mieltä että 13v nyky yhteiskunnassa kyllä tietää mitä päällensä on pukenut. Ainakin nuo tytöt.

        Mutta tätähän tämä nykyaika on, ihmiset on erimieltä asioista, varsinkin kun media tuo kaiken esille..hyvän ja pahan


      • miespk_seutu
        näin meillä kirjoitti:

        Kyllä nyky yhteiskunnassa 13 -vuotias jo tietää mitä on seksi ja seksikkyys. Halutaan olla kuin Madonnat ja Jennifer Lopezit. Kaupassa katellaan aina vain pienempää ja pienempää rättiä ylleen. Kyllä se on vanhempien tehtävä vähän katsella niiden pentujen pukemisien perään. Jos vika on muka vanhempien korvien välissä, niin sitten on. Kyllä ainakin meillä katotaan, että kakruilla kunnolla ja kunnollisia vaatteita päällään kun johonkin lähtevät.

        Täysin samaa mieltä sinun kanssa.

        Onhan täällä joku edes samaa mieltä kanssani.


      • kokeneita usein
        näin meillä kirjoitti:

        Kyllä nyky yhteiskunnassa 13 -vuotias jo tietää mitä on seksi ja seksikkyys. Halutaan olla kuin Madonnat ja Jennifer Lopezit. Kaupassa katellaan aina vain pienempää ja pienempää rättiä ylleen. Kyllä se on vanhempien tehtävä vähän katsella niiden pentujen pukemisien perään. Jos vika on muka vanhempien korvien välissä, niin sitten on. Kyllä ainakin meillä katotaan, että kakruilla kunnolla ja kunnollisia vaatteita päällään kun johonkin lähtevät.

        Kyllä nuo tytöt näyttivät tietävä naivan hyvin, mistä oli kyse, mit ätekivät ja viestittivät. Tuon ikäisillä on jo seksisuhteitakin, ei ne ole enää missään tynnyrissä kasvaneita. Eikä kyllä oleet nuokaan tytöt mitään pyhäkoulutytön näköisiä, vaan yrittivät näyttää vanhemmilta ja seksikkäämiltä, kuin mitä olivatkaan.


    • Aikuinen nainen mä oon

      Mielestäni oli jollain tavalla törkeää, että tuomarit puuttuivat tyttöjen esiintymispukuun kameroiden edessä. Tokihan se tuo lisää draamaa, mutta toisaalta itse kokisin aika noloksi, jos tuon ikäisenä joku alkaisi kommentoimaan "liian seksikästä pukeutumista". Ja vieläpä niin että kaikki sen näkevät...

    • Pinta myy.

      Vaikka sellaisesta valitetaan niin, kylllä täällä Suomessakin esim..pari laulajaa hyppii pienissä hepeineissä.

      Näkeehän Suomi leffoissa melkein puoli alastomia lapsia, eli Koivusalon on turha siitä ruveta valittamaan!!!!

    • ^^-OlaviUusivirta-^^

      Tuomarit kommentoi tyttöjen asustetta aika rankasti. Ottaen huomioon sen, että tytöillä oli kuitenkin päällään pitkikset. Eihän se lyhyt toppi voinut niin pahaa niille tuomareille tehdä. Jos se kuuluu tanssi koreografiaan, niin sitten kuuluu. Minä en nähnyt niissä vaatteissa mitään pahaa, eikö ne tuomarit ymmärrä että kritiikki meni kumminkin kahdelle oman ikäiselleni tytölle? Whatever, minusta he oli kohtuuttomia.

    • Tietämätönc

      No miten ne tytöt sitten pukeutui? Onko ne jossain nähtävissä että voi arvostella.

      • Henri H.

        Tytöillä oli mustat jumppatrikoot ja niihin kuuluvat yläosat. Vatsat olivat paljaana ja se vissiin pisti likaiseen mielikuvitukseen vauhtia?

        Vaikka tuon ikäiset tytöt olisivat alasti, en näkisi heitä eroottisina!!!Eihän heillä ollut rintojen alkuakaan! Saati muuta eroottista.

        Ei tajua tuomarien ja joidenkin ihmisten tapaa nähdä tätä asiaa, anteeksi vaan.


      • Kepulasse
        Henri H. kirjoitti:

        Tytöillä oli mustat jumppatrikoot ja niihin kuuluvat yläosat. Vatsat olivat paljaana ja se vissiin pisti likaiseen mielikuvitukseen vauhtia?

        Vaikka tuon ikäiset tytöt olisivat alasti, en näkisi heitä eroottisina!!!Eihän heillä ollut rintojen alkuakaan! Saati muuta eroottista.

        Ei tajua tuomarien ja joidenkin ihmisten tapaa nähdä tätä asiaa, anteeksi vaan.

        Siis kyllä nauratti lukea tätä keskustelua. Tyttöjen kantaa "puolustamassa" toiset 13v. tytöt, runkkarit ja pedofiilit. Ja varmaan joku kasvissyöjä maailmanparantaja kaikestaerimieltä äiti.

        Jos nuo asusteet ei tihkunut seksiä niin ei sitten mikään. Vikahan ei ollut itse asusteissa vaan niiden käyttäjien iässä. Tuomarien toiminta rokkasi :)

        Toivon sydämeni pohjasta että kellään täällä tyttöjä (tai oikeastan heidän vanhempiaan, eihän tytöt mitään väärin tehneet tai tienneet tekevänsä) puolustaneilla ei ole omia lapsia.


      • hhuuuuh
        Henri H. kirjoitti:

        Tytöillä oli mustat jumppatrikoot ja niihin kuuluvat yläosat. Vatsat olivat paljaana ja se vissiin pisti likaiseen mielikuvitukseen vauhtia?

        Vaikka tuon ikäiset tytöt olisivat alasti, en näkisi heitä eroottisina!!!Eihän heillä ollut rintojen alkuakaan! Saati muuta eroottista.

        Ei tajua tuomarien ja joidenkin ihmisten tapaa nähdä tätä asiaa, anteeksi vaan.

        Jos sinä et näe tuon ikäisiä tyttöjä alastikaan seksikkäinä, tarkoittaako se sitä, että alasti esiintyminen olisi ollut sopivaa?!

        Kommentoin nyt kaikkeen muuhunkin mitä olen lukenut...

        Tilannetaju on vanhemmilta ollut kadoksissa kun päästivät tytöt esiintymään noissa asuissa.

        Mielestäni kyse ei ole siitä että minä, sinä tai tuomarti näkisivät heidät seksikkäinä (olen muuten 30 v nainen...enkä kiinnostunut lapsista tai muista naisista enkä usko että 99% katsojistakaan), vaan siitä mitä tuollainen pukeutuminen edustaa. Mitä se kertoo meidän yhteiskunnasta kun nuoret katsovat elämänmallia MTV:n musiikkivideoita, joissa todellakin ketkutellaan seksiasennoissa ja Britneyt ja Shakirat kilpailee vaatteiden vähyydellä ja ketkuttelulla? Ei anna ihan terveitä eväitä elämään, parisuhteisiin tai siihen millaisena "välineenä" keho nähdään.

        Nykypäivän nuorten yhtenä toiveammattina on muuten "olla kuuluisa"... nämä ohjelmat antavat sitten aika karun potkun siihen mitä kuuluisuus on.

        Minustakin asian olisi voinut esittää tytöille nätimmin, mutta näyttää siltä, että tällainen kohuherätys oli tarpeen tässäkin maassa. Uskokaa tai älkää, mutta Suomessa nuoriso saa aika (liianko?) vapaasti elää kun kaiken pitää olla sallittua ja vanhemmat (onneksi ei kaikki) eivät ota vastuuta nuorten elämässä kokonaisvaltaisesti. Olen maailmalla matkannut ja nähnyt perhe-elämää useammalla mantereella, ja on pakko todeta että täällä tuntuu olevan kateissa perhekulttuuri, jossa asioista puhutaan yhdessä ja luodaan turvallista ympäristöä kasvaa aikuisiksi. Liian varhain annetaan vastuuta asioista, joita lapsi ja nuori ei osaa vielä arvioida.

        No joka tapauksessa. Puolipukeinen tai alaston lapsi ei kuulu TV-lähetyksiin. Bikinit kuuluvat uimahalliin ja rannalle, alastomuus saunaan (huom. meillä Suomessa, kaikkialla ei edes siellä!) jne. Tilannetaju ja sopivuus kannattaa muistaa siis joka tilanteessa. Mikä jossain tilanteessa on ok, ei välttämättä ole toisessa.

        Jos esiintyjänä olisi ollut tosiaan 40:nen äiti, olisi reaktio ollut toinen. Mutta hänelläkin moinen vaatevalinta olisi aiheuttanut keskustelua, millaista, se selviää jos joku uskaltaa kokeilla!

        Nyt nukkumaan... alasti :)


      • Aikuinen nainen mä oon
        hhuuuuh kirjoitti:

        Jos sinä et näe tuon ikäisiä tyttöjä alastikaan seksikkäinä, tarkoittaako se sitä, että alasti esiintyminen olisi ollut sopivaa?!

        Kommentoin nyt kaikkeen muuhunkin mitä olen lukenut...

        Tilannetaju on vanhemmilta ollut kadoksissa kun päästivät tytöt esiintymään noissa asuissa.

        Mielestäni kyse ei ole siitä että minä, sinä tai tuomarti näkisivät heidät seksikkäinä (olen muuten 30 v nainen...enkä kiinnostunut lapsista tai muista naisista enkä usko että 99% katsojistakaan), vaan siitä mitä tuollainen pukeutuminen edustaa. Mitä se kertoo meidän yhteiskunnasta kun nuoret katsovat elämänmallia MTV:n musiikkivideoita, joissa todellakin ketkutellaan seksiasennoissa ja Britneyt ja Shakirat kilpailee vaatteiden vähyydellä ja ketkuttelulla? Ei anna ihan terveitä eväitä elämään, parisuhteisiin tai siihen millaisena "välineenä" keho nähdään.

        Nykypäivän nuorten yhtenä toiveammattina on muuten "olla kuuluisa"... nämä ohjelmat antavat sitten aika karun potkun siihen mitä kuuluisuus on.

        Minustakin asian olisi voinut esittää tytöille nätimmin, mutta näyttää siltä, että tällainen kohuherätys oli tarpeen tässäkin maassa. Uskokaa tai älkää, mutta Suomessa nuoriso saa aika (liianko?) vapaasti elää kun kaiken pitää olla sallittua ja vanhemmat (onneksi ei kaikki) eivät ota vastuuta nuorten elämässä kokonaisvaltaisesti. Olen maailmalla matkannut ja nähnyt perhe-elämää useammalla mantereella, ja on pakko todeta että täällä tuntuu olevan kateissa perhekulttuuri, jossa asioista puhutaan yhdessä ja luodaan turvallista ympäristöä kasvaa aikuisiksi. Liian varhain annetaan vastuuta asioista, joita lapsi ja nuori ei osaa vielä arvioida.

        No joka tapauksessa. Puolipukeinen tai alaston lapsi ei kuulu TV-lähetyksiin. Bikinit kuuluvat uimahalliin ja rannalle, alastomuus saunaan (huom. meillä Suomessa, kaikkialla ei edes siellä!) jne. Tilannetaju ja sopivuus kannattaa muistaa siis joka tilanteessa. Mikä jossain tilanteessa on ok, ei välttämättä ole toisessa.

        Jos esiintyjänä olisi ollut tosiaan 40:nen äiti, olisi reaktio ollut toinen. Mutta hänelläkin moinen vaatevalinta olisi aiheuttanut keskustelua, millaista, se selviää jos joku uskaltaa kokeilla!

        Nyt nukkumaan... alasti :)

        Jos 15-vuotias jo kehittynyt tyttö olisi esiintynyt samoin samassa asussa, ei mitään hälyä olisi tullut. Minun mielestäni tytöillä ei ollut vielä mitään aikuisen naisen muotoja, joten senkö takia ei ole sopivaa pukeutua sellaiseen asuun, koska sitä ei täytä rinnat?

        Minusta on hieman outoa vetää raja aikuisten ja lasten pukeutumiseen. Eikös aikuistenkin pitäisi pukeutua julkisesti asiallisesti? Mehän annamme esikuvan lapsillemme! Ne seksipuvut kuuluvat sitten makuuhuoneen puolelle. Tässä nyt tälläinen näkökulma asiaan. On vaan jotenkin outoa, että kyllä 18-vuotiaat saavat pukeutua esimerkiksi pieniin lantiofarkkuihin, mutta jos 13-vuotias niin tekee, se on jotenkin halpaa ja liian seksikästä? Ei aikuisetkaan saisi kulkea täten seksikkäänä kadulla, koska lapsethan tunnetusti haluavat pukeutua kuin aikuiset. Haluaahan 5-vuotiaskin pikkutyttö olla kuin äitinsä, kokeilla rintaliivejä sun muuta. Normaalia.


      • ja osaan pukeutua
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Jos 15-vuotias jo kehittynyt tyttö olisi esiintynyt samoin samassa asussa, ei mitään hälyä olisi tullut. Minun mielestäni tytöillä ei ollut vielä mitään aikuisen naisen muotoja, joten senkö takia ei ole sopivaa pukeutua sellaiseen asuun, koska sitä ei täytä rinnat?

        Minusta on hieman outoa vetää raja aikuisten ja lasten pukeutumiseen. Eikös aikuistenkin pitäisi pukeutua julkisesti asiallisesti? Mehän annamme esikuvan lapsillemme! Ne seksipuvut kuuluvat sitten makuuhuoneen puolelle. Tässä nyt tälläinen näkökulma asiaan. On vaan jotenkin outoa, että kyllä 18-vuotiaat saavat pukeutua esimerkiksi pieniin lantiofarkkuihin, mutta jos 13-vuotias niin tekee, se on jotenkin halpaa ja liian seksikästä? Ei aikuisetkaan saisi kulkea täten seksikkäänä kadulla, koska lapsethan tunnetusti haluavat pukeutua kuin aikuiset. Haluaahan 5-vuotiaskin pikkutyttö olla kuin äitinsä, kokeilla rintaliivejä sun muuta. Normaalia.

        Kai sitä kaikesta saastasta saa normaalia, jos haluaa siltä kannalta ajatella. Pitäväthän pedofiilitkin itseään normaaleina, samoin raiskaajat. Ei lapsi tai nuori itse käsitä asioita, ellei heidän kanssaan asioista keskustella ja neuvota.
        En minä anna 5-vuotiaalle tyttärelleni rintaliivejä koeteltavaksi, koska siin äei ole mitään hauskaa. Eikä ole liioin mitään hauskaa antaa 13-vuotiaan kulkea ja esiintyä paikat paljaina pienissä vetimissä. Ei aikuisten naistenkaan pitäisi kulkea napapaidoissaan.
        Olen kuullut jutun, jossa japanilaiset turistit ihmettelivät, että miksi täällä on niin paljon prostituoituja. No, he olivat nähneet erään yrityksen naispuoliset tytöntekijät ulkona tupakalla, ja kaikilla oli ollut päällään vain jotain pientä, kireää ja paljastavaa.


      • aiheen...
        ja osaan pukeutua kirjoitti:

        Kai sitä kaikesta saastasta saa normaalia, jos haluaa siltä kannalta ajatella. Pitäväthän pedofiilitkin itseään normaaleina, samoin raiskaajat. Ei lapsi tai nuori itse käsitä asioita, ellei heidän kanssaan asioista keskustella ja neuvota.
        En minä anna 5-vuotiaalle tyttärelleni rintaliivejä koeteltavaksi, koska siin äei ole mitään hauskaa. Eikä ole liioin mitään hauskaa antaa 13-vuotiaan kulkea ja esiintyä paikat paljaina pienissä vetimissä. Ei aikuisten naistenkaan pitäisi kulkea napapaidoissaan.
        Olen kuullut jutun, jossa japanilaiset turistit ihmettelivät, että miksi täällä on niin paljon prostituoituja. No, he olivat nähneet erään yrityksen naispuoliset tytöntekijät ulkona tupakalla, ja kaikilla oli ollut päällään vain jotain pientä, kireää ja paljastavaa.

        vierestä, mutta tämä väite ei pidä paikkaansa:

        "Pitäväthän pedofiilitkin itseään normaaleina, samoin raiskaajat."

        Lähes kaikki pedofiilit tietävät kyllä, että heissä on jotain "vikaa" ja häpeävät mielihalujansa ja tekojansa (jos tekoja edes on, useimmilla ei ole, koska tietävät sen olevan väärin) Samoin harva raiskaaja on sitä mieltä, että raiskaaminen on ihan normaali ja hyvä juttu.

        Sairas, ematiakyvytön tai itsekontrollointiin pystymätön ihminen kun ei aina järjellä kykene estämään itseään.


      • Aikuinen nainen mä oon
        ja osaan pukeutua kirjoitti:

        Kai sitä kaikesta saastasta saa normaalia, jos haluaa siltä kannalta ajatella. Pitäväthän pedofiilitkin itseään normaaleina, samoin raiskaajat. Ei lapsi tai nuori itse käsitä asioita, ellei heidän kanssaan asioista keskustella ja neuvota.
        En minä anna 5-vuotiaalle tyttärelleni rintaliivejä koeteltavaksi, koska siin äei ole mitään hauskaa. Eikä ole liioin mitään hauskaa antaa 13-vuotiaan kulkea ja esiintyä paikat paljaina pienissä vetimissä. Ei aikuisten naistenkaan pitäisi kulkea napapaidoissaan.
        Olen kuullut jutun, jossa japanilaiset turistit ihmettelivät, että miksi täällä on niin paljon prostituoituja. No, he olivat nähneet erään yrityksen naispuoliset tytöntekijät ulkona tupakalla, ja kaikilla oli ollut päällään vain jotain pientä, kireää ja paljastavaa.

        Tämä alastomuuden pelko on kyllä mennyt hirveisiin mittoihin. Ihmiset itse tekevät alastomuudesta tabun ja asian, jota tulisi hävetä. Epäilenpä, että pian on suomalainen saunakulttuurikin mennyt höyrysaunassa sukelluspuku päällä istumiseen.

        Ihoa se vain on!


      • ihmetys...
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Tämä alastomuuden pelko on kyllä mennyt hirveisiin mittoihin. Ihmiset itse tekevät alastomuudesta tabun ja asian, jota tulisi hävetä. Epäilenpä, että pian on suomalainen saunakulttuurikin mennyt höyrysaunassa sukelluspuku päällä istumiseen.

        Ihoa se vain on!

        Minusta kyse ei ole mistään alastomuuden pelosta, vaan siitä mitä sillä paljaalla iholla ja pienillä vetimillä yritetään viestittää.

        "Epäilenpä, että pian on suomalainen saunakulttuurikin mennyt höyrysaunassa sukelluspuku päällä istumiseen."

        Tästä huomaa, ettei sulla ole aikomustakaan ymmärtää.
        Tässä yhteiskunnassa nyt vaan on tiettyjä normeja ja alastomuus tietyissä paikoissa ja tietyissä tilanteissa koetaan näiden normien vastaiseksi. Aika mielenkiintoinen näkökanta, mutta itse näen sen johtuvan paljosta muustakin kuin pelkästä pelosta.

        Jos koet että tässä on jokin tabu, niin se on sinun näkökulmasi. Itse koen että nakuilu ja vähäpukeisuus kuuluu vain tiettyihin paikkoihin tietyissä tilanteissa esim. uimaranta, sauna yms. mutta ei pikkulikkojen MTVn koreografian omaavaan tanssiesitykseen televisioitavassa lähetyksessä.


      • sanoja sinulla
        ihmetys... kirjoitti:

        Minusta kyse ei ole mistään alastomuuden pelosta, vaan siitä mitä sillä paljaalla iholla ja pienillä vetimillä yritetään viestittää.

        "Epäilenpä, että pian on suomalainen saunakulttuurikin mennyt höyrysaunassa sukelluspuku päällä istumiseen."

        Tästä huomaa, ettei sulla ole aikomustakaan ymmärtää.
        Tässä yhteiskunnassa nyt vaan on tiettyjä normeja ja alastomuus tietyissä paikoissa ja tietyissä tilanteissa koetaan näiden normien vastaiseksi. Aika mielenkiintoinen näkökanta, mutta itse näen sen johtuvan paljosta muustakin kuin pelkästä pelosta.

        Jos koet että tässä on jokin tabu, niin se on sinun näkökulmasi. Itse koen että nakuilu ja vähäpukeisuus kuuluu vain tiettyihin paikkoihin tietyissä tilanteissa esim. uimaranta, sauna yms. mutta ei pikkulikkojen MTVn koreografian omaavaan tanssiesitykseen televisioitavassa lähetyksessä.

        Tuo oli todella viisaasti sanottu.
        Alastomuus on ihan OK, mutta oikessa paikoissa ja oikeassa yhteydessä.
        Miski nykyään pitää olla "suvaitsevainen", "suvaita" ja "ymmärtää" kaikenlaista skeidaa? Mitä pahaa siinä on, jos pikkulikat olisivat pikkulikkoja ilman vahvaa meikkiä ja sukupuoliyhdyntää kuvaavaa lantionvetkutusta?


      • en kyllä.
        sanoja sinulla kirjoitti:

        Tuo oli todella viisaasti sanottu.
        Alastomuus on ihan OK, mutta oikessa paikoissa ja oikeassa yhteydessä.
        Miski nykyään pitää olla "suvaitsevainen", "suvaita" ja "ymmärtää" kaikenlaista skeidaa? Mitä pahaa siinä on, jos pikkulikat olisivat pikkulikkoja ilman vahvaa meikkiä ja sukupuoliyhdyntää kuvaavaa lantionvetkutusta?

        nähnyt mitään "yhdyntää kuvaavaa vetkutusta". Oletpa sairas mieleltäsi, jos tuollaista havaitsit. Hyi hyi, miten joku voi ajatella pikkutytöistä noin.


    • miespk_seutu

      olen ainakin minä kuin sinä.

      13v ei tarvitse tuollaisissa hepeneissä telkussa esiintyy. Tuon perusteellahan Cheerleaderit voisivat olla samanlaisissa hepeneissä.

      Olisivat kysyneet äiteiltä olisivatko itse olleet samoissa kuteissa esiintymässä. Tuskinpa olisivat.

      Itselläni melkein samanikäisiä tyttöjä, ja en noissa päästäisi sinne lavalle, EN!
      Miksi lapsien pitää olla tuossa iässä naisia, en tajua en.

      Noo, mutta paljas pintahan myy..se on totta ja sitten tämä ainainen kilpailu/kilpaileminen, aina pitää olla paras ja voittaa, hinnalla millä hyvänsä.

      Jatkakaa vanhemmat vaan samalla linjalla niin hyvä tulee.

      Jos kerran tuo tyttöjen varustus oli hyvä taidan perustaa netti-siten josta aikuiset vanhemmat voivat varata minulle ajan jotta pääsevät esittämään minulle koreografian. Ai niin, vaimoni on myös paikalla.

      No, tulihan vuodatettua.

      Tsemppii kaikille.

      -Mies vain.

      • Stenkku Stadista

        Ehkä tytöillä olikin liian naftit tamineet esiintyessään. Mutta pitikö sitä ihan NOIN mennä sanomaan tuomareiden taholta? Olisi kauniimpikin puhe riittänyt. Ja kun päälle vielä nöyryytystä koko rahan edestä, niin ikävä maku jäi.


      • miespk_seutu
        Stenkku Stadista kirjoitti:

        Ehkä tytöillä olikin liian naftit tamineet esiintyessään. Mutta pitikö sitä ihan NOIN mennä sanomaan tuomareiden taholta? Olisi kauniimpikin puhe riittänyt. Ja kun päälle vielä nöyryytystä koko rahan edestä, niin ikävä maku jäi.

        verran pitää sanoa, että ensimmäistä kertaa katsoin tuon ohjelman ja ei niitä tuomareita kehua voi, eli siinä oikeassa olet...mutta kuitenkin olen tuota mieltä jota yllä jo kirjoitin ja ihan aiheellisesti hiukan ihmisiä herättivät. Eli jotain hyvää heissä kuitenkin on.


    • täällä

      Sen esityksen voi katsoa Talentin kotisivuilta kokonaisuudessaan. Kyseessä ei siis ollut mitkään topin puolikkaat, vaan tuommoiset perusrintsikoiden verran peittävät yläosat. Kyllä tuosta videosta näkee kaikesta, musiikista ja tanssiliikkeistä mitä tytöt ovat halunneet itse viestittää. Mahtaa tulla halpa olo sitten, kun vanhempana tuota katselevat.

      Tuolta vaan kelaa siihen kohtaan, jossa lukee Alexandra ja Sara.
      http://nelonen.fi/talent/esitykset.html#

      • voimistelija

        Ette ilmeisesti ole koskaan nähneet rytmistä voimistelua ja voimistelu-urheilijoiden asuja? Jos nimittäin näitä tyttöjä ja heidän liikkeitään pidetään eroottisina!!! Huokaus sentään! Taitaa olla levottomia ajatuksia joka toisella kun näkevät erotiikkaa sieläkin missä sitä ei tosiaankaan ole.


      • voimistelija

        Ette ilmeisesti ole koskaan nähneet rytmistä voimistelua ja voimistelu-urheilijoiden asuja? Jos nimittäin näitä tyttöjä ja heidän liikkeitään pidetään eroottisina!!! Huokaus sentään! Taitaa olla levottomia ajatuksia joka toisella kun näkevät erotiikkaa sieläkin missä sitä ei tosiaankaan ole.


      • herätkää!
        voimistelija kirjoitti:

        Ette ilmeisesti ole koskaan nähneet rytmistä voimistelua ja voimistelu-urheilijoiden asuja? Jos nimittäin näitä tyttöjä ja heidän liikkeitään pidetään eroottisina!!! Huokaus sentään! Taitaa olla levottomia ajatuksia joka toisella kun näkevät erotiikkaa sieläkin missä sitä ei tosiaankaan ole.

        Ihan naurettavaa kun jotkut täällä selittävät että tytöillä oli päällään mustat housut ja yläosa ja että kohu ilmeisesti syntynyt siitä että napa näkyy...what the fu**!?

        Siis tytöillä oli RINTSIKAT! Ja KYLLÄ heillä oli jo kasvanut vähän rintoja! Itseasiassa toiselle oli isommat rinnat kuin minulla (Olen alle 30-kymppinen nainen ja siis pienirintainen), mutta kuitenkin!

        Ja ei siinä mitään, että heillä oli rintsikat, vaan nuo asusteet yhdistettynä tanssiin, missä oli lantion ketkutusta sekä selällään lantion nostelua ylös, oli jokseenkin kohahduttavaa katsottavaa. Jos joku ei tajua minkä viestin tytöt esityksellään antoivat, täytyy olla vähän yksinkertainen.

        Näköjään Suomessa on pakko tehdä asioista näin iso juttu, jotta menee jakeluun.


      • Aikuinen nainen mä oon
        herätkää! kirjoitti:

        Ihan naurettavaa kun jotkut täällä selittävät että tytöillä oli päällään mustat housut ja yläosa ja että kohu ilmeisesti syntynyt siitä että napa näkyy...what the fu**!?

        Siis tytöillä oli RINTSIKAT! Ja KYLLÄ heillä oli jo kasvanut vähän rintoja! Itseasiassa toiselle oli isommat rinnat kuin minulla (Olen alle 30-kymppinen nainen ja siis pienirintainen), mutta kuitenkin!

        Ja ei siinä mitään, että heillä oli rintsikat, vaan nuo asusteet yhdistettynä tanssiin, missä oli lantion ketkutusta sekä selällään lantion nostelua ylös, oli jokseenkin kohahduttavaa katsottavaa. Jos joku ei tajua minkä viestin tytöt esityksellään antoivat, täytyy olla vähän yksinkertainen.

        Näköjään Suomessa on pakko tehdä asioista näin iso juttu, jotta menee jakeluun.

        Tuollainen yläosa on ihan yleinen kuntosaleilla ja urheilussa. Kyseessä ei ollut rintaliivit vaan yläosa, aivan kuten toppikin. Tanssiin usein kuuluu myös pukeutuminen vähäisiin asusteisiin. Kilpatanssissakin näkyy hyvin kuinka kiinteät kropat tanssijoilla on.


      • ei oo toppia nähnytkään
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Tuollainen yläosa on ihan yleinen kuntosaleilla ja urheilussa. Kyseessä ei ollut rintaliivit vaan yläosa, aivan kuten toppikin. Tanssiin usein kuuluu myös pukeutuminen vähäisiin asusteisiin. Kilpatanssissakin näkyy hyvin kuinka kiinteät kropat tanssijoilla on.

        Kilpatanssissa 13-vuotiaat eivät saa käyttää paljastavia vaatteita aikuisten tapaan. Siellä pidetään siitä hyvin tarkkaan huolta.
        Tyttöjen yläosa oli kaukana toppimaisesta. Toppi on paitaminen, ei tuollaine nkolmio ja naru kyhäelmä mikä tytöillä oli.
        Tanssi ei ollut tanssai vaan televisiosta matkittua ketkutusta, joka sopisi aika hyvin jonnekin strippibaariin.
        Tyttöjen ja äitien valinta osoitti todella huonoa makua!


      • videossa

        oli kaksi voimistelevaa tyttöä päivävarjoineen rannalla.

        Ei sen kummempaa - hohhoijaa - näkikö joku jonkun muun "vision/videon"?


      • Kuvitellaanpa, että
        herätkää! kirjoitti:

        Ihan naurettavaa kun jotkut täällä selittävät että tytöillä oli päällään mustat housut ja yläosa ja että kohu ilmeisesti syntynyt siitä että napa näkyy...what the fu**!?

        Siis tytöillä oli RINTSIKAT! Ja KYLLÄ heillä oli jo kasvanut vähän rintoja! Itseasiassa toiselle oli isommat rinnat kuin minulla (Olen alle 30-kymppinen nainen ja siis pienirintainen), mutta kuitenkin!

        Ja ei siinä mitään, että heillä oli rintsikat, vaan nuo asusteet yhdistettynä tanssiin, missä oli lantion ketkutusta sekä selällään lantion nostelua ylös, oli jokseenkin kohahduttavaa katsottavaa. Jos joku ei tajua minkä viestin tytöt esityksellään antoivat, täytyy olla vähän yksinkertainen.

        Näköjään Suomessa on pakko tehdä asioista näin iso juttu, jotta menee jakeluun.

        tytöt oikeasti menestyvät siinä mitä tekevät. Julkisuuteen tullessaan heidän on ensimmäisenä sovitettava asunsa alalla käytettäviin asuihin. Onko se niin kummallista?!? Kyllä on kaksinaismoralistista porukkaa.


      • eemelis
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Tuollainen yläosa on ihan yleinen kuntosaleilla ja urheilussa. Kyseessä ei ollut rintaliivit vaan yläosa, aivan kuten toppikin. Tanssiin usein kuuluu myös pukeutuminen vähäisiin asusteisiin. Kilpatanssissakin näkyy hyvin kuinka kiinteät kropat tanssijoilla on.

        Hah, et taida olla koskaan käynyt kuntosalilla. Itse olen monta vuotta ja eri saleilla ja täytyypä sanoa että jos joku siellä treenais tollaisessa yläosassa, niin kyllä siinä vähän katottais kieroon...huh huh taas näitä kommentteja.


      • Puhutaan vaan tosiasioista

        Koreografiassa ei ollut mitään halpaa eikä sellaista mitä tytöt saisivat hävetä.

        Pikkutyttöjen viaksi ei voi laskea sinun likaista mielikuvitustasi.


      • Katso esitys uudelleen
        ei oo toppia nähnytkään kirjoitti:

        Kilpatanssissa 13-vuotiaat eivät saa käyttää paljastavia vaatteita aikuisten tapaan. Siellä pidetään siitä hyvin tarkkaan huolta.
        Tyttöjen yläosa oli kaukana toppimaisesta. Toppi on paitaminen, ei tuollaine nkolmio ja naru kyhäelmä mikä tytöillä oli.
        Tanssi ei ollut tanssai vaan televisiosta matkittua ketkutusta, joka sopisi aika hyvin jonnekin strippibaariin.
        Tyttöjen ja äitien valinta osoitti todella huonoa makua!

        > Tanssi ei ollut tanssai vaan televisiosta
        > matkittua ketkutusta, joka sopisi aika hyvin
        > jonnekin strippibaariin.
        > Tyttöjen ja äitien valinta osoitti todella
        > huonoa makua!

        Sinä osoitat huonoa makua valehtelemalla tällä tavalla muista ihmisistä.


      • ei valehtelua
        Katso esitys uudelleen kirjoitti:

        > Tanssi ei ollut tanssai vaan televisiosta
        > matkittua ketkutusta, joka sopisi aika hyvin
        > jonnekin strippibaariin.
        > Tyttöjen ja äitien valinta osoitti todella
        > huonoa makua!

        Sinä osoitat huonoa makua valehtelemalla tällä tavalla muista ihmisistä.

        Ei se ole valehtelua, vaan oma mielipide asiasta.
        Tuosta esityksestä kai saa olla pitämättä, jos ei todellakaan nähnyt siinä mitään suurta taidepläjäystä?
        Valehtelisin, jos sainoisin, että esitys ja pukeutuminen oli loistavaa.


      • oli matkimista
        Puhutaan vaan tosiasioista kirjoitti:

        Koreografiassa ei ollut mitään halpaa eikä sellaista mitä tytöt saisivat hävetä.

        Pikkutyttöjen viaksi ei voi laskea sinun likaista mielikuvitustasi.

        Koreogafiaa ei voinut koreografiaksi kutsua. Saikkonen sanoikin lopuksi, että koreografiaa ei tehdä viikossa, vaan siihen voi mennä puolikin vuotta. Jokainen tanssia harrastanut saattoi todeta saman asian. Esitys oli musiikkivideolta tuttua britney spearsia, ei muuta.
        Se ei ollut edes hyvä voimisteluesitys. Tytöt olisivat tarvinnee tehdottomasti jonkun vanhemman ja kokeneemman tanssijan ohjausta.


      • voimistelija
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        Tuollainen yläosa on ihan yleinen kuntosaleilla ja urheilussa. Kyseessä ei ollut rintaliivit vaan yläosa, aivan kuten toppikin. Tanssiin usein kuuluu myös pukeutuminen vähäisiin asusteisiin. Kilpatanssissakin näkyy hyvin kuinka kiinteät kropat tanssijoilla on.

        Ihan kamalaa! Me nähtiin RINTSIKAT!!! Nyt meni yöunet!


      • voimistelija
        videossa kirjoitti:

        oli kaksi voimistelevaa tyttöä päivävarjoineen rannalla.

        Ei sen kummempaa - hohhoijaa - näkikö joku jonkun muun "vision/videon"?

        Niin juuri. Hohhoijaa jos joku todellakin erotti tilanteessa "jotain muuta".

        Mutta kuten monesti sanottu, se on katsojan silmässä se malka. . .


      • pöhpöh
        oli matkimista kirjoitti:

        Koreogafiaa ei voinut koreografiaksi kutsua. Saikkonen sanoikin lopuksi, että koreografiaa ei tehdä viikossa, vaan siihen voi mennä puolikin vuotta. Jokainen tanssia harrastanut saattoi todeta saman asian. Esitys oli musiikkivideolta tuttua britney spearsia, ei muuta.
        Se ei ollut edes hyvä voimisteluesitys. Tytöt olisivat tarvinnee tehdottomasti jonkun vanhemman ja kokeneemman tanssijan ohjausta.

        Saikkosen hyvä osuus arvostelussa eli ammattinäkemys ohjelman tasosta ilman tyttöjen/äitien halventamista "seksistisesti" ja rohkeuden/yrityksen latistamista.


    • Aikuinen nainen mä oon

      Täällä useassa kommentissa on sanottu, että kyseinen asu ei sopinut televisiossa näytettävään esitykseen. Itse en oikein ymmärtänyt tuota. Jos kerta teistä tyttöjen asut olivat liian seksikkäät, miksi hyväksyisitte ne kameran ulkopuolella? Tuskin tuolla Talent-lavalla mikään hullu olisi tyttöjen kimppuun hyökännyt. Näin voisi pikemminkin käydä jonkun tavallisen tilaisuuden jälkeen, jossa oltaisiin noin esiinnytty.

      Ja eihän mikään tapahdu yössä. Pitäisikö kaikki alle 18-vuotiaat pakottaa lailla pukeutumaan kokovartalopukuihin ja sitten 18 vuotta täytettyä saisi heti pukea päälleen seksikkäät vaatteet. Ei asiat näin tapahdu oikeassa elämässä.

      • tapauksessa .......

        Saikkonen nosti kaikkia opetus/kasvatustyötä tekevien huolen keskusteluun.

        Asia on pirullinen, koska vanhemmille he eivät voi omassa työssä esittää asiaa huoltajille.
        Syystä, että vanhemmat vetävät herneet ja pahimmassa tapauksessa jättävät lapsensa ( myös 13 v ) mahdollisen opetuksen ulkopuolelle, koska opet on paskoja.

        Tämä malli toimii päiväkodeista yläkouluihin.
        Vanhemmuus on totaalisen kateissa näiltä kaverihuoltajilta.


      • häpeäni
        tapauksessa ....... kirjoitti:

        Saikkonen nosti kaikkia opetus/kasvatustyötä tekevien huolen keskusteluun.

        Asia on pirullinen, koska vanhemmille he eivät voi omassa työssä esittää asiaa huoltajille.
        Syystä, että vanhemmat vetävät herneet ja pahimmassa tapauksessa jättävät lapsensa ( myös 13 v ) mahdollisen opetuksen ulkopuolelle, koska opet on paskoja.

        Tämä malli toimii päiväkodeista yläkouluihin.
        Vanhemmuus on totaalisen kateissa näiltä kaverihuoltajilta.

        Oma tyttäreni oli ystävänsä kanssa noin kaksitoistavuotiaina suunnitelleet tanssin koulunsa vanhempainiltaan.
        Harjoitukset tapahtuivat tyttäreni ystävän kotona äidin valvonnassa.
        Menimme koululle innokkaina ja ylpeinä koko suvun voimalla.
        Ja kas.
        Kaksi tyttöä pomppasi lavalle mustissa jätesäkeistä hapsutetuissa "lateksimekoissa " ja Paulin taikakaulin " siivitti esitystä.
        Tunsin kaikkien, runsaan kolmensadan silmäparin tuijottavan minua hyvin hämmästyneinä ja myötähäpeää tuntien.
        Lievät aplodit lämmittivät tyttöjen mieltä, mutta lapseni siirtyi harrastamaan rakastamaansa tanssia ammattiopettajien huomaan, eikä sen jälkeen moisia
        performanseja ole nähdä.


      • kouluissa
        tapauksessa ....... kirjoitti:

        Saikkonen nosti kaikkia opetus/kasvatustyötä tekevien huolen keskusteluun.

        Asia on pirullinen, koska vanhemmille he eivät voi omassa työssä esittää asiaa huoltajille.
        Syystä, että vanhemmat vetävät herneet ja pahimmassa tapauksessa jättävät lapsensa ( myös 13 v ) mahdollisen opetuksen ulkopuolelle, koska opet on paskoja.

        Tämä malli toimii päiväkodeista yläkouluihin.
        Vanhemmuus on totaalisen kateissa näiltä kaverihuoltajilta.

        Tyttöjen seksistisestä pukeutumisesta on keskuskteltu kaikkien koulujen opettajanhuoneessa, mutta sitä ei uskallet tehd' julkisesti, etteivät vanhemma loukkaannu ja nosta syytteitä opettajia vastaan.
        Saikkonen puhui isänä ja tanssinopettajana, ilmeisesti asia oli hänelle jo entuudestaan tuttu. Tanssikouluissa asiaan kylläkin puututaan, eikä siellä hetkuta liian pienissä vetimissä, vaan pukeutumiseen kiinnitetään huomiota. Tanssipukujen alla käytetään paksuja ihonvärisiä trikoita, jos on kyse hiukankin paljastavammasta asusta. Samoin aerobikkaajat ja taitoluistelijat käyttävät trikoita.
        Hyvä, että joku uskaltaa ääneen sanoa, mitä ajattelee.


      • teet ?
        kouluissa kirjoitti:

        Tyttöjen seksistisestä pukeutumisesta on keskuskteltu kaikkien koulujen opettajanhuoneessa, mutta sitä ei uskallet tehd' julkisesti, etteivät vanhemma loukkaannu ja nosta syytteitä opettajia vastaan.
        Saikkonen puhui isänä ja tanssinopettajana, ilmeisesti asia oli hänelle jo entuudestaan tuttu. Tanssikouluissa asiaan kylläkin puututaan, eikä siellä hetkuta liian pienissä vetimissä, vaan pukeutumiseen kiinnitetään huomiota. Tanssipukujen alla käytetään paksuja ihonvärisiä trikoita, jos on kyse hiukankin paljastavammasta asusta. Samoin aerobikkaajat ja taitoluistelijat käyttävät trikoita.
        Hyvä, että joku uskaltaa ääneen sanoa, mitä ajattelee.

        Isät rahnustaa persvakohousuissa ja äidit kaikenpalvastavissa napapaidoissa.
        Jälkeläiset edustaa juuri heitä ilman ihroja, joten kait he kokevat jonkinlaisen uuden teini-iän lapsiensa kautta. Varsinkin murrosikä vaihe näyttää jääneen pahasti päälle.


    • jippoo

      Mikä biisi se on siinä alexandran ja saran taustalla?

      • on jo..

        kysytty, ja vastauskin löytyy tuolta alempaa. Muistaakseni Darinin move tai joku, en jaksa käydä katsomassa.


    • juubajoki

      Hauskinta kaikeesa oli että Iltis jeesusteli nuorten likkoje nöyryyttämisellä ja itse julkaisi kahtena päivänä nuo kuvat lööpeissään. Hoh hoh.

    • toivottavasti

      pysyt kaukana lapsistani!!

      • Aikuinen nainen mä oon

        En ole sairas, miksi olisin? Tuskin tulen koskaan edes tapaamaan lapsiasi, joten miksi pelkäät?

        Itse toivon etteivät omat lapseni tapaa koskaan sinun lapsia, jotta eivät joudu tekemisiin tuollaisen psykopaattiäidin kanssa!


      • mieltä
        Aikuinen nainen mä oon kirjoitti:

        En ole sairas, miksi olisin? Tuskin tulen koskaan edes tapaamaan lapsiasi, joten miksi pelkäät?

        Itse toivon etteivät omat lapseni tapaa koskaan sinun lapsia, jotta eivät joudu tekemisiin tuollaisen psykopaattiäidin kanssa!

        alkuperäisen kirjoituksen kanssa.

        Älä lähde väittelemään moisiin pvovosoiviin viesteihin.

        Joku järki pitää elämässä olla näissä pukeutumisasioissakin. Itse en nähnyt mitään pahaa esityksessä. Katsojan silmissä "siniset unet" heh.


      • heh
        mieltä kirjoitti:

        alkuperäisen kirjoituksen kanssa.

        Älä lähde väittelemään moisiin pvovosoiviin viesteihin.

        Joku järki pitää elämässä olla näissä pukeutumisasioissakin. Itse en nähnyt mitään pahaa esityksessä. Katsojan silmissä "siniset unet" heh.

        kun ikä vie näönkin mennessään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      247
      2439
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      186
      1572
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1396
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1123
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1109
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      987
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    Aihe