Vanhasen on erottava!

Mannertenvälinen nahjus Nolla-Matti Vanhanen on joutumassa syvempään ahdinkoon.

Pääministeri ei selvästikään ymmärrä, että sananvapaus on demokratian kulmakivi. Siksi toivon, että pääministeri tajuaa erota virastaan sanoo eduskunnan perustuslakivaliokunta.

Valiokunnan jäsen Tuulikki Ukkola muistuttaa, että Vanhanen itse valehteli, kun hän kertoi tavanneensa Susan Kurosen kauppakeskuksessa, vaikka he todellisuudessa tapasivat internetissä. Hänen mukaan asia on jätetty käsittelemättä sen takia, että kyseessä on pääministerimme.

- "Suomessa pääministeri saa julkisuudessa valehdella, mutta naisystävä ei saa edes omissa muistelmissaan kertoa, millainen uima-allas pääministerillä on tai syökö hän mieluummin uunipottuja vai pottumuusia", Ukkola perustelee kantaansa.

Ukkolan mielestä sananvapauden ja yksityisyyden suojan asemaa ehdottomina perusoikeuksina on tarkasteltava uudelleen, kun perustuslain toimivuutta jatkossa tarkastellaan.

Viime vuosina oikeuslaitos on hänen mukaansa tulkinnut yksityisyyden suojan vahvemmaksi perusoikeudeksi kuin sananvapauden.

Jälleen tuli iso annos kylmää vettä Nolla-Matin niskaan. Vanhasen asema käy yhä tukalammaksi.

11

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroaa??
    • Hurraa Matti

Matti on paras.

• Taas kokoomuksen

retoriikkaa, eli valhetta.

• Känä on päättänyt

Palstan voimahahmo ja vesilahlen kova poika on antanut lähtöpasseja ennenkin

Viestejä ei tosin ole kovin paljon, mutta laatuhan se ratkaisee

http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&poster=Känä&search_interval=fixed=interval&fixed_interval_time=0sort=date

Klikatkaa oikeasta reunasta "päivämäärän mukaan" niin näette tuoreimmat ensin.

• ehdottomasti.

Känä pääministeriksi ja kepulaiset riviin ja kuulaa kalloon.

Saisivat kokkelinokat ja demarit mellastaa Suomen taas lamakuntoon!

• Vanhasella ei ole mitään syytä erota sen vuoksi, että hän katsoo oikeisteitse, missä raja yksityisyyden suojan suhteen kulkee.

Tuulikki Ukkola on harvinaislaatuinen poliitikko, jopa Kokoomuksen mittareilla. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta, kun Ukkola päästää suustaan sammakoita, eikä varmaan vimeinenkään. Kokoomuksen poliittiset vastustajat voivat olla aina ilahtuneita, kun Ukkola avaa sanaisen arkkunsa.

Mitä tulee yksityisyyden suojan loukkaamiseen, sitä ei ole uima-altaasta eikä perunamieltymyksistä kertominen. Nehän eivät ole asioita, jotka saattaisivat kenenkään halveksunnan alaiseksi. Kun en ole lukenut moista kirjaa, en osaa sanoa, mikä siellä loukkaa Vanhasta, mutta tuskin nyt tällaiset asiat kuitenkaan. Jos niin on, Vanhasella on pettänyt suhteellisuuden taju. Asiaan ei liity mitenkään myöskään se, onko Vanhanen valehdellut suhteen alkamistavasta julkisuudessa. Jos sellainen loukkaa toista osapuolta, hän voi sitten siltä osin prosessoida Vanhasta vastaan.

Uskoisin kirjan sisältävän jotain muuta kuin uima-altaasta ja perunoista kertomisia, koska ei syyttäjäkään näistä lähtisi syytettä tekemään.

On selvää, että myös pääministerillä pitää olla yksityisyyden suoja. Sananvapaudella pyritään varmistamaan se, että yhteiskunnallisia asioita voidaan maassa vapaasti käsitellä. Pääministerin perheasiat eivät ole yhteiskunnallinen, vaan yksityiselämän asia. Silt osin kun pääministeri esim. käy perheineen ulkomailla virallisella vierailulla, myös muu perhe voi tulla osaksi pääministerijulkisuutta, mutta siitä tässä Kurosen tapauksessa ei ole kyse.

• Hatun nosto

MPP:lle.

• :))

Annetaan poikamiehen hillua ihan rauhassa. Onpahan senkin aikaa pois sekoittamasta poliittista kenttää.
      Masa tekee ihan oikein, kun jättää kaikki asiat ammattihenkilöiden tehtäväksi. Niin politiikan kuin yksityisyyden puolella.

• puurot ja vellit sekaisin

Mahastako ottaa ja heti aamutuimaan? Kuulehan silti, kun suomen kieli on niin rikasta, niin miten sinä äijäparka voit tavata jotakin netissä. Voi hyvänen aika sentään,että pittää miehen olla yksinkertainen. Ei kukaan voi tavata ketään netissä. Ymmärrätkö sinä? Minä voin tavat jonkun vaikka kadulla, kaupassa, kioskilla, junassa, lentsikassa jne, mutta en minä voi ketään tavata netissä.

"...että Vanhanen itse valehteli, kun hän kertoi tavanneensa Susan Kurosen kauppakeskuksessa, vaikka he todellisuudessa tapasivat internetissä..."

• Tuulikin ripuli

Känä taitaa olla Tuulikki?
      Ainakin yhtä höppänä.

• Jätkän humppa

Taannoin hallituksen piti kaatua, mutta pitikö niin käydä ennen juhannusta vai juhannuksen jälkeen. Eikö hallitus kaadukaan?

Miksi Känä toivoo, että Vanhanen tajuaisi erota itse? Miksi Känä ei itse erota Vanhasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      52
      3291
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2500
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2418
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      40
      2361
    5. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      31
      2238
    6. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      2234
    7. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      40
      2060
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1981
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1822
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36