Uskotko Jesusia?

etsiskelijä..

Hassu yhtälö:

Olen joskus tiedustellut joiltakin, että uskotko Jeesukseen. Vastattuaan myöntävästi kysyn, että uskonto jälleensyntymisasioihin? Vastaavat usein, että eivät usko jälleensyntymiseen eli reinkarnaatioon.

Hassua on se kun muistaakseni Jeesus aikanaan opetti jälleensyntymis-asioita ja joissakin ensimmäisissä uuden testamentin versioissakin oli tietoa asiasta. Mutta sitten jossain kirkolliskokouksessa vuonna paavo ja kypärä päätettiin poistaa kyseiset hommelit raamatusta, joten nykyään pitää taas alkaa opettaa niitä hommia erikseen. Hieno homma.

5

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jälleensyntymisoppia ei poistettu Raamatusta, vaan sen opettaminen kiellettiin Konstantinopolin kirkolliskokouksessa 500-luvulla.

Onhan sitä siellä edelleenkin:

Matteus:
      16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
      16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista."

Johanneksen evankeliumi:
      9:2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"

Matteus:
      11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
      11:14 ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.
      11:15 Jolla on korvat, se kuulkoon.

• etsiskelijä..

Kiitos tarkennuksesta.

• ja pöö

Täysin älytön viesti. Jälleensyntyminen on hindujen juttuja. Tommoisilla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

• Kimmo vaan

Itse asiassa kuolleista herääminen ja jälleensyntyminen on kokolailla sama asia. Jeesuksen toinen tuleminen voi tarkoittaa jälleensyntymistä.

• sinulle!

Uudestisyntyminen ja jälleensytyminen ovat termeinä aivan eri asioita. Jeesus korosti, että meidän pitää syntyä uudesti ylhäältä, tehdä parannus ja jättää syntielämä, uskoa Jeesusken sovitustyöhön ja tunnustaa suullamme Jeesus Herraksi. Lisäksi Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen meille puolustajaksi, kun hän meni taivaaseen. Jeesusksen ristinkuoleman kautta meillä on pääsy Isän Jumalan luo yksi armosta. Aivan ihanaa.Jos itse pitäisi yrittää kelvata Jumalalle, niin jo kohta olisin ainakin minä "nokka porossa". Meille on jokaiselle anettu vapaa valinta uskoa tai olla uskomatta. "Lahja" on kuitenkin meitä lähellä, joko vastaan otamme sen tai kieltäydymme siitä.

Jälleensyntyminen on uskomusta, että kuoleman jälkeen tulemme maanpäälle jossain toisessa muodossa, vaikka eläimenä. Näin muistelen, eikä siitä sen enempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2898
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      48
      2284
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1654
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    Aihe