inkiväärin kasvatus

ou nou!

Ostin joku aika sitten käyttöön inkivääriä palan. Nyt huomaankin, että se työntää vihreää alkua pöydällä! Pitäisikö laittaa sisälle ruukkuun vai talveksi ulos? Vai mitä?

7

3161

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruukkuun vaan :)

saat inkivääristä tosi kauniin ruukkukasvin kun laitat sen kukkaruukkuun. istuta vaakatasoon ja aika pintaan, siten että mukula kuitenkin peittyy. jos haluat tuuheamman, istuta muutama mukula samaan ruukkuun. kun jokaisesta tulee vaikka 3-4 pitkää kaislamaista vartta, se on aika nätti. tietysti kevät olisi parempaa istutusaikaa, mutta ethän menetä mitään jos kokeilet! mulla on kerran jopa kukkinut:)

• iskenpä

heti mukulan multaan!

• Paalitinkotirhaan

Mahdottoman niinsanotusti epelimäinen vastaus. Kiitos ohjeesta jopa kaikkien näiden vuosien jälkeen. Nyt alkaa meidän perheessä virkeä inkiväärin kasvatus. Suurin huolen aihe on kuitenkin se, että laitetaanko mukula pottiin poikittain vai annetaanko sen istua normaalisti selkä suorana?

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

• poltinkarva

Laita vaakamakuulle. Eikä inkivääriä viedä ulos, ei koskaan.

• Koitos
        poltinkarva kirjoitti:

Laita vaakamakuulle. Eikä inkivääriä viedä ulos, ei koskaan.

Kyllä voi koittaa lämpösessä paikassa kasvattaa. Minulla kasvoi vaikka juurta/ mukulaa ei kauheasti pykännyt.

• Sadon.Korjuu

Inkiväärin kasvatus vie vähitään ½ vuotta. Lähempänä 8-10 /kk. Lämpöisissä maissa sato kerätään kerran vuodessa. (Paitsi jos istuttaa pitkin vuotta lisää)

• drftgyuijokp

Kaunis kasvi, mutta lakastuu harmillisen usein. Oma inkivääri päätti mennä jonnekin lepotilaan ilmeisesti. Ei koko kesänä laittanut ainuttakaan vartta, vaikka 2 vuotta kasveli ihan kivasti, välillä lakastuen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1349
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1026
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      678
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      641
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      597
    Aihe