Ostin joku aika sitten käyttöön inkivääriä palan. Nyt huomaankin, että se työntää vihreää alkua pöydällä! Pitäisikö laittaa sisälle ruukkuun vai talveksi ulos? Vai mitä?
inkiväärin kasvatus
7
3161
Vastaukset
- ruukkuun vaan :)
saat inkivääristä tosi kauniin ruukkukasvin kun laitat sen kukkaruukkuun. istuta vaakatasoon ja aika pintaan, siten että mukula kuitenkin peittyy. jos haluat tuuheamman, istuta muutama mukula samaan ruukkuun. kun jokaisesta tulee vaikka 3-4 pitkää kaislamaista vartta, se on aika nätti. tietysti kevät olisi parempaa istutusaikaa, mutta ethän menetä mitään jos kokeilet! mulla on kerran jopa kukkinut:)
- iskenpä
heti mukulan multaan!
- Paalitinkotirhaan
Mahdottoman niinsanotusti epelimäinen vastaus. Kiitos ohjeesta jopa kaikkien näiden vuosien jälkeen. Nyt alkaa meidän perheessä virkeä inkiväärin kasvatus. Suurin huolen aihe on kuitenkin se, että laitetaanko mukula pottiin poikittain vai annetaanko sen istua normaalisti selkä suorana?
Hyvää Pääsiäistä kaikille!- poltinkarva
Laita vaakamakuulle. Eikä inkivääriä viedä ulos, ei koskaan.
- Koitos
poltinkarva kirjoitti:
Laita vaakamakuulle. Eikä inkivääriä viedä ulos, ei koskaan.
Kyllä voi koittaa lämpösessä paikassa kasvattaa. Minulla kasvoi vaikka juurta/ mukulaa ei kauheasti pykännyt.
- Sadon.Korjuu
Inkiväärin kasvatus vie vähitään ½ vuotta. Lähempänä 8-10 /kk. Lämpöisissä maissa sato kerätään kerran vuodessa. (Paitsi jos istuttaa pitkin vuotta lisää)
- drftgyuijokp
Kaunis kasvi, mutta lakastuu harmillisen usein. Oma inkivääri päätti mennä jonnekin lepotilaan ilmeisesti. Ei koko kesänä laittanut ainuttakaan vartta, vaikka 2 vuotta kasveli ihan kivasti, välillä lakastuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741349Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2401237Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531026- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39678Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44641- 30597