Pihasuunnittelu Tampere

uusi piha?

Pienelle kaupunkitontille valmistumassa uusi omakotitalo Tampereella. Edullista ja käytännöllistä pihasuunnittelmaa tarvittaisiin. Ketä pihasuunnittelijaa suosittelisit? Tekevätkö taimistot suunnitelmia? Tarkoitus olisi tehdä itse piha useammassa osassa.

7

6856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteilla

      Jos itse toteutatte rakentamisen, tarvitsette myös tarkat rakentamisohjeet, mikä maksaa aina suunnitelmassa lisää?

      Itse tilasin juuri suunnitelman ammattilaiselta samalla periaatteella. Meillä on 200 m2 peltotontti, joten ei kovin monimutkainen, mutta haluamme kuitenkin jotain muutakin kuin rajapensasaidan, perennapenkin ja pari kukkapuskaa.

      Suunnittelija kävi katsastamassa tontin ja arvioi hinnaksi ohjeineen kaikkineen 1000 e. Sovimme hinnaksi 900e. Itse pidin tuota edullisena, koska olin juuri kuullut naapurini maksavan suunnitelmastaan 1400 e. Mutta tuo hinta kai riippuu niin paljon aina tapauksesta.

    • täältä:

      Suunnittelupalvelu Tampereella: [email protected]

      puutarhuri-(amk)hortonomi, suunnittelukokemusta löytyy. Toimialueena: Pirkanmaa & Kanta-Häme.

      Syksyn toimituksissa vielä vapaata!

    • jjal

      Hyviä useita. Hanna hakala on ainakin ystävälle tehnyt upean pihan.
      Hyvät suunnitelmat maksaa, mutta rahan säästää takaisin rakennusvaiheessa. Säästöä kertyy myös vuosien mittaan kun kaikki on kohdallaan...
      Suunnittelun hinta n. 10% projektin kokonaishinnasta. Eli keskiverto pihan rakentaminen maksaa n. 20 000 - 30 000.
      Suunnittelu siis paritonnia. Muista vaatia myös detaljit, työselitys ja jos teet itse niin rakennusohjeita.

    • Tampereenlikka78

      En voi kuin suositella Maaretin firmaa Pihasuunnittelu Kevättä. En ainakaan itse lähtis enää mitää pihajuttuja tekemään, suoraan vaa ammattilaine asialle! :D Heidän sivut löytyy täällä http://www.kevat.net/

    • PilatutPihat

      Ota Huvila ja huussi niin pistää päin vittua sinunkin pihasi...

    • luonnikasta

      Minun piha ei Tampereella vaan Hämeenkyrössä mutta todella kauniin suunnitelman piirsi puutarhuri Naomi Mesin. Tuollainen kuin Lumottu Puutarha, itse löysin Facebookista. Suunnitelmaa on jo päästy osin toteutumaan, etenee vielä syksyä kohti ja jatkuu keväällä. Sellaiselta sivustolta löytyy myös kuin https://Kukkaiskeidas.vuodatus.net/

    • vehreyttäpihaan

      Kiitos tiedosta, puutarhuri Naomi on kanssa tätä meidän pihaa nyt tulossa katsomaan annoin itse periksi. Monta vuotta olen jo koettanut saada itse laitettua mutta pakko on pyytää ammattilainen kun ei nyt vaan etene. Tämän kesän kuivuus teki niistäkin vähistä entisiä mitä olin vaivoin saanut kasvamaan. Edellisenä keväänä jo totesin että talven jäljiltä oli kaikista istuttamistani ruusuista yksi selvinnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe