Pienelle kaupunkitontille valmistumassa uusi omakotitalo Tampereella. Edullista ja käytännöllistä pihasuunnittelmaa tarvittaisiin. Ketä pihasuunnittelijaa suosittelisit? Tekevätkö taimistot suunnitelmia? Tarkoitus olisi tehdä itse piha useammassa osassa.
Pihasuunnittelu Tampere
7
7253
Vastaukset
- suhteilla
Jos itse toteutatte rakentamisen, tarvitsette myös tarkat rakentamisohjeet, mikä maksaa aina suunnitelmassa lisää?
Itse tilasin juuri suunnitelman ammattilaiselta samalla periaatteella. Meillä on 200 m2 peltotontti, joten ei kovin monimutkainen, mutta haluamme kuitenkin jotain muutakin kuin rajapensasaidan, perennapenkin ja pari kukkapuskaa.
Suunnittelija kävi katsastamassa tontin ja arvioi hinnaksi ohjeineen kaikkineen 1000 e. Sovimme hinnaksi 900e. Itse pidin tuota edullisena, koska olin juuri kuullut naapurini maksavan suunnitelmastaan 1400 e. Mutta tuo hinta kai riippuu niin paljon aina tapauksesta. - täältä:
Suunnittelupalvelu Tampereella: [email protected]
puutarhuri-(amk)hortonomi, suunnittelukokemusta löytyy. Toimialueena: Pirkanmaa & Kanta-Häme.
Syksyn toimituksissa vielä vapaata! - jjal
Hyviä useita. Hanna hakala on ainakin ystävälle tehnyt upean pihan.
Hyvät suunnitelmat maksaa, mutta rahan säästää takaisin rakennusvaiheessa. Säästöä kertyy myös vuosien mittaan kun kaikki on kohdallaan...
Suunnittelun hinta n. 10% projektin kokonaishinnasta. Eli keskiverto pihan rakentaminen maksaa n. 20 000 - 30 000.
Suunnittelu siis paritonnia. Muista vaatia myös detaljit, työselitys ja jos teet itse niin rakennusohjeita. - Tampereenlikka78
En voi kuin suositella Maaretin firmaa Pihasuunnittelu Kevättä. En ainakaan itse lähtis enää mitää pihajuttuja tekemään, suoraan vaa ammattilaine asialle! :D Heidän sivut löytyy täällä http://www.kevat.net/
- PilatutPihat
Ota Huvila ja huussi niin pistää päin vittua sinunkin pihasi...
- luonnikasta
Minun piha ei Tampereella vaan Hämeenkyrössä mutta todella kauniin suunnitelman piirsi puutarhuri Naomi Mesin. Tuollainen kuin Lumottu Puutarha, itse löysin Facebookista. Suunnitelmaa on jo päästy osin toteutumaan, etenee vielä syksyä kohti ja jatkuu keväällä. Sellaiselta sivustolta löytyy myös kuin https://Kukkaiskeidas.vuodatus.net/
- vehreyttäpihaan
Kiitos tiedosta, puutarhuri Naomi on kanssa tätä meidän pihaa nyt tulossa katsomaan annoin itse periksi. Monta vuotta olen jo koettanut saada itse laitettua mutta pakko on pyytää ammattilainen kun ei nyt vaan etene. Tämän kesän kuivuus teki niistäkin vähistä entisiä mitä olin vaivoin saanut kasvamaan. Edellisenä keväänä jo totesin että talven jäljiltä oli kaikista istuttamistani ruusuista yksi selvinnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913