Merkki otsassa JA kädessä!
Kirjoittanut: AnttiVKantola 10.10.2007 klo 00.28
Poista oma viesti
5. Moos. 6:6-10 :
6 Pidä aina mielessäsi nämä käskyt, jotka minä sinulle TÄNÄÄN annan.
7 Teroita niitä alinomaa lastesi mieleen ja puhu niistä, olitpa kotona tai matkalla, makuulla tai jalkeilla.
[5. Moos. 11:19]
8 Sido ne merkiksi KÄTEESI ja pidä niitä tunnuksena OTSALLASI.
[5. Moos. 11:18; Sananl. 7:3]
9 Kirjoita ne kotisi ovenpieliin ja kaupunkisi portteihin.
[5. Moos. 11:20]
10 "Herra, teidän Jumalanne, vie teidät nyt siihen maahan, jonka hän on esi-isillenne Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille vannomallaan valalla luvannut teille. Te saatte omaksenne suuria ja kauniita kaupunkeja, joita ette ole rakentaneet, [Joos. 24:13].
Älkäämme odotelko pedon merkkejä, vaan "tänään" annetut käskyt olkoot merkkinä käsdessä, otsassa ja huulilla!
Käskyt sinä tiedät - rakasta käsilläsi ja otsasi ajatuksilla sekä olkoot rakkaus aina myös sanoissasi läsnä.
Mark. 10:19
KÄSKYT SINÄ TIEDÄT: älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, älä riistä toiselta, kunnioita isääsi ja äitiäsi."
[2. Moos. 20:12-16 ; 5. Moos. 5:16-20 ; Room. 13:9]
1. Tim. 4:8
Ruumiin harjoittamisesta on vain vähän hyötyä, mutta oikeasta uskosta on hyötyä kaikkeen, sillä siihen liittyy lupaus sekä nykyisestä että tulevasta elämästä.
[1. Tim. 6:6]
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus:
[6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".
Joh. 13:34
Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne.
[Mark. 12:31 ; Joh. 15:12; 1. Joh. 3:11, 4:21]
KAIKKI KAHDEN ASIAN VARASSA - Matt 22:37-40 :
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5]
38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
[3. Moos. 19:18 ; Matt. 19:19 ]
40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
[Matt. 7:12]
en käske mutta suosittelen
Merkki otsaan JA käteen!
10
232
Vastaukset
SAPATTI RAUHANAJASSA
Kyllä minulle sopii, että ikuisesti täällä Maan päällä oltaisiin, kuten adventismissa luvataan uskoa.
VARMAA on ainakin 1000 v uoden rauhanaika ja sapatin pitäminen siellä.
Tunnettakoon Jumalan lapset nykyajassa jumalallisesta rakakudesta, sillä mitään sapattisinettiä ei ole.
Olkoon rakkaus merkkinä kädessä ja otsassa - rakkauden teot ja sydämelliset ajatukset.
RAKAS LUKIJA! - en pelottele sapatilla, vaan rauhoitan sillä. Sapattitehtäviä tulevat suorittamaan - sitten kun sapatti on ennalleenasetettu - hoitamaan ne leeviläiset, jotka muinoin eivät totelleet, ne joutuvat tuhatvuotisessa rauhanajassa palvelemaan, (Hes 44:10-11).
Jes 66:21-24
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Sak 14:16-17 :
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
[Jes. 5:6]
TIESITKÖ TÄMÄN IKISAPATIN (1000 v.)TEHTÄVISTÄ?
10 "Ne leeviläiset, jotka kaikkosivat minun luotani silloin kun Israel kulki harhaan, silloin kun Israel harhautui minun luotani seuraamaan epäjumalia, joutuvat kantamaan rikkomuksensa seuraukset.
11 Heistä tulee palvelijoita minun pyhäkkööni, he joutuvat vartioimaan temppelin portteja ja toimittamaan palvelutehtäviä temppelissä, he teurastavat kansan tuomat polttouhrit ja teurasuhrit ja ovat joka hetki valmiina palvelemaan ihmisiä.- kuka kolme-enkeliä on?
Sillä ton nimmarin taa kätkeytyvä opettaja tai teologi tai saarnamies pilaa todellakin adventismin maineen!
Hän on näköjään 100 % kykenemätön vuorovaikutukseen ja ketään asiallisesti otettavaa kirjoittajaa vastaan EI ole kyennyt puolustamaan käsityksiään.
silti jaksaa jankuttaa ja jankuttaa. Poistaen viestinsä ja sen ohessa vastaukset, kun oikein pahasti jää naurunalaiseksi.
Kolme-enkeliä täyttää ketjut sanomatta oikeastaan yhtään mitään - paitsi että hänellä on jäänyt yksi ja sama lp-levy päälle, toistamaan viimeistä sanaa, rahisevaa: sapatti, sapatti.
Ei pelota mut kummastuttaa pientä kulkijaa.
Jos tää enkelit toimii adv.johtajien seassa, eikä
tiedetä, kuka joukossa on tollanen "petturi", niin
sitten on seurakunnan johtaminen tuuliajolla tai ainakin menossa. - UnaFortuna
kuka kolme-enkeliä on? kirjoitti:
Sillä ton nimmarin taa kätkeytyvä opettaja tai teologi tai saarnamies pilaa todellakin adventismin maineen!
Hän on näköjään 100 % kykenemätön vuorovaikutukseen ja ketään asiallisesti otettavaa kirjoittajaa vastaan EI ole kyennyt puolustamaan käsityksiään.
silti jaksaa jankuttaa ja jankuttaa. Poistaen viestinsä ja sen ohessa vastaukset, kun oikein pahasti jää naurunalaiseksi.
Kolme-enkeliä täyttää ketjut sanomatta oikeastaan yhtään mitään - paitsi että hänellä on jäänyt yksi ja sama lp-levy päälle, toistamaan viimeistä sanaa, rahisevaa: sapatti, sapatti.
Ei pelota mut kummastuttaa pientä kulkijaa.
Jos tää enkelit toimii adv.johtajien seassa, eikä
tiedetä, kuka joukossa on tollanen "petturi", niin
sitten on seurakunnan johtaminen tuuliajolla tai ainakin menossa.Kirjoittaja: Olen vain huomannut teidän harmistumisenne syyn, joka on erittäin yksinkertainen. Teillä ei ole tarpeeksi tietoa, kuinka voisitte pärjätä kädenväännössä K E kanssa, siksi tämä kismittää teitä noin kauhean kovasti. En tunne henkilöä. Olen vain huomannut hänellä olevan tarpeeksi hyvät tiedot Raamatusta. Minä otan osaa suruunne. Palatkaa tekin Martti lutterin uskon puhdistuksen kaltaiseen opetukseen, niin ehkä silloin teillä saattaa löytyä jotain yhteistä hengellistä keskustelua.
- Me palaamme Kutheriin
UnaFortuna kirjoitti:
Kirjoittaja: Olen vain huomannut teidän harmistumisenne syyn, joka on erittäin yksinkertainen. Teillä ei ole tarpeeksi tietoa, kuinka voisitte pärjätä kädenväännössä K E kanssa, siksi tämä kismittää teitä noin kauhean kovasti. En tunne henkilöä. Olen vain huomannut hänellä olevan tarpeeksi hyvät tiedot Raamatusta. Minä otan osaa suruunne. Palatkaa tekin Martti lutterin uskon puhdistuksen kaltaiseen opetukseen, niin ehkä silloin teillä saattaa löytyä jotain yhteistä hengellistä keskustelua.
Emme kuitenkaan Lutherin AIKAAN!
LUTERILAISIA LUENTOJA VUOSILTA 1884-1885
(Pohjois-Amerikassa)
Ote:
"Ei Jumalan sanaa jaeta oikein, jos lain satuttamia ja kauhistamia syntisiä, sen sijaan että heitä ohjattaisiin sanaan ja sakramentteihin, neuvotaan rukoilemalla ja kilvoittelemalla itse ponnistelemaan armontilaan, nimittäin rukoilemaan ja koilvoittelemaan, kunnes he tuntevat Jumalan heitä armahtaneen."
Lähde:
Lutherin työn - puhdasoppisuuden - jatkaja ja Lutheria oppi-isänään pitävä, C.F.W.Walther - uudemmalla ajalla (1811-1887)- "Laki ja evankeliumi", STLK 2007; sivulta 146.
Mitä se on?
UnaFortunan takana piilevä henkilö ei tule pyhemmäksi sillä, että piinaa kaikkia kanssaihmisiään, eikä sillä, että lopettaa tuon helvetillisen piinaamisen - vaan ainoastaan sitä kautta, että Kristus Jeesus hänet pyhittää ja yksin armosta - se on Jumalan hyvyyttä ja uskollisuutta.
- totta tosiaan!
Joku kirj. että Jumalan pojiksi sanotaa enkeleitäkin. Mutta että ainokainen Poika on ainoisyntyinen ja siksi ainoa laatuaan.
Jep. Adv.kasteessa luvataan uskoa ainokaiseen lauantai-sapattiin - ja iankaikkiseen Jumalan poikaan.
Vähän hassua, sillä asiallisempaa olisi luvata uskoa AINOKAISEEN Poikaan ja IANKAIKKISEEN sapattiin.
Ja tunnustaa, että iankaikkisia sapatteha voisi olla vaikkapa seitsemän: kuka viettää ma, ti, ke, to, pe tai kuka la tai su - valintansa mukaan.
Sillä UT sanoo kaikkien päivien olevan yhtä hyviä, kunhan omassatunnossaan on täysin varma.
Mutta ainokainen Poika on ainokainen. Häntä ei pidä Miikaeliksi kutsuttaman tai valittavan Miikaelia Jeesuksen sijaan.
Mulla on ainokainen Poika ja ikuinen sapatti, jota vietän sunnuntaina - työn rytmin vuoksi.
Katson hyväksi, että lopussa on se sapatti!
Lauantaina siis touhuilen omiani ja sitten on hyvä saada niistä lepo. Eikä niin, että ensin annan päivän Herralle ja sitten sen päälle hillun ominen asioineni.
Niin että maanantain työpäivä on kuin jo 2. työpäivä!
EIKÖS LEPOPÄIVÄ OLE PÄÄTÖS OMILLE LUOMISTÖILLE?
Ja sitten alkakoon taas uusi viikkorytmi! - UnaFortuna
Joukkoonsa kiemurrelleesta Jesuiitta AVK koosta. Hän on luikerrellut takaisin Lutterilaisuuteen tuomaan sinne puhdistettuun kirkkoon Vasta- puhdistuksen oppia, Jonka tarkoituksena on saattaa Lutterilaisuus mamma kirkon helmaan. Tätä asiaahan piilo-saarnaaja AVK ajaa kovasti asianaan. Olkaatte valppaina sillä teidän vastustajanne Perkele kiertelee, kuin kiljuva Jalopeura Koettaen saada teidät saaliikseen voidakseen teidät niellä!
Tästä merkistä Otsassasi. on erittäin helppotajuinen merkki. Sinä olet hyväksynyt Pedonmerkin Oman järkesi kanssa. Näin olet saanut itsellesi pedon merkin otsaasi Ja kädelläsihän sinä alle kirjoitat hyväksymisesi.
Turhahan on tästä Paavalin mainitsemasta merkistä enempää puhua. Paavli puhui 2: Tess.2.4.onhan jo tämäkin paavalin ennustus jo tapahtunut jo kauvan ennen tämän sukupolven syntymää ja tätä merkkiä, josta Paavali varoitti, tästä merkistä on tullut kunnioituksen kohde. Paavali ei valehdellut tässäkään asiassa. Eikä tämäkään asia ole mitenkään piilossa oleva, vaan tämä on erittäin Julkinen Lutterikin tiesi tämän erittäin hyvin kirjoituksissaan!Tai huumesellaisessa - kun jo Paavalinkin näet puhuneen paavista.
Lutherista Paavali olisi mieluusti maininnut, mutta hänhän odotti Kristusta hän palaavaksi jo elinaikanaan.
Pohjois-Amerikassa luterilaisuus sai vankan jalansijan vuosina 1884-1885, kun Lutherin työn jatkaja C.Walther piti suosittuja luentojaan laista ja evankeliumista.
En Luther-vihaajalle, UnaFortunalle tyrkytä, mutta onhan täällä lukijoita, Jumalannälkäisiä.
Ote kirjaan kootuista luennoista, Pohjois-Amerikassa vuosina 1884-1885:
"Mitä apostoli nyt tekee? Sanooko hän: 'Teidän on nyt itse parannettava itsenne, teidän on vielä paremmin tunnettava syntinne, teidän on langettava polvillenne ja huudettava armahdusta!
Ehkäpä Jumala vielä auttaa teitä, ehkäpä hän ottaa teidät vastaan'.
Ei mitään sellaista! Hän sanoo heille: 'Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi'.
'Muuttakaa mielenne!' (Tehkää parannus) Tällä
sanalla tarkoitetaan aivan ilmeisesti parannuksen jälkimmäistä osaa, nimittäin USKOA."
Lähde:
C.F.W. Walther: Laki ja evankeliumi, STLK (Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko) 2007; sivulta 147.
On kunniakasta olla oikeaoppinen luterilainen, mutta luterilaisuus ei ole fundamentalismia niin, että sanoisimme: vain me edustamme oikeita käsityksiä. Hyväksymme kaiken protestanttisuuden ja karismaattisuuden olemassaolon kiitollisuudella.- UnaFortunalle
Hebr 7:28
Laki tekee ylipappeja ihmisistä, jotka ovat heikkoja, mutta lakia myöhemmin vannottu vala nostaa ylipapiksi Jumalan Pojan, joka on saavuttanut ikuisen täydellisyyden.
[Hepr. 5:1,2 | Hepr. 2:10, 5:9]
- älkäämme..
Odotelko pedon merkkejä.
Sunnuntai on ollut pedon merkki siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti 300-luvulta lähtien.
Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa (364 jKr.)siirsi sen pyhyyden lauantailta sunnuntaille.- vaan valhe paljastuisi
15 Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. [Luuk. 11:22; Joh. 12:31]
Todellisuus ja sen varjo
Kol 2:16-17
16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]
17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis.
[Hepr. 8:5, 10:1]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871294
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85832
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50701Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t249604Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311580Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 52552
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7550