Voisiko joku viisaampi kertoo, mulle kun on unohtunut eli kuinka pankkitilin korko lasketaan.
Lasketaanko se kerran vuodessa sen hetkisestä rahamäärästä vai tuleeko se joka kuukausi. Minulla on tavallinen säästötili osuuspankissa... Mikähän sen koron määrä on??? Voisiko joku kertoo jos rahaa on vaikka 1000 euroa tilillä niin paljonko korkoa tulee esim vuodessa...
Kuinka lasketaan pankkitilin korko??
4
17248
Vastaukset
- röpö
ihan pikkasen tulee korkoa...
- Cecilia
Ne lisätään tilin saldoon kerran vuodessa, mutta useimmiten ne lasketaan kerran kuussa ko. kuukauden alimman saldon mukaan. Toinen vaihtoehto on, että lasketaan jokapäivä. Paha mennä sanomaan, kun ei tunne tiliä.
- juu
Yksinkertaisen koron kaava (vuosittain laskettuna) on r=kit, jossa r on kasvaneen koron osuus, k on pääoma, i on korko ja t on aika, eli, jos sulla on 1000 euroa ja saat vaikka 3%:n vuosittaisen koron niin loppupääoma on silloin:
r=1000*0.03*1
r=30
joten sulla on rahaa vuoden päästä tuollaisella korolla 1030 euroa. onnea vaan säästämiseen, kyllähän noilla koroilla jo helposti vuoden elää, eikä tarvitse edes töitä tehdä! =D- mä vaan
vuosi on mm. saksalaisen korkokaavan mukaan (mitä pankit yleensä käyttävät) 365 päivää
eli korkokaava: r= k * p * t / 100 * 360 (365)
r = korko euroina
k = sijoitettu pääoma
p = korkokanta
t = aika päivinä
K = kasvanut pääoma
Kun pääomaan k lisätään korko r, saadaan kasvanut pääoma eli K, (eli K = k r)
K= k k* p * t / 36000
1000 :N PÄÄOMA KASVAA VUODESSA KORKOA
1000 * 3 * 360 / 36000 = 30,00 (EUR)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802