Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vesitorninkadulla asuvat/asuneet Ohoi!!

muuttoaikeissa

Millaisia ovat Vesitorninkadun (VVO) talot? Mahdollinen muutto olisi kolmioon/neliöön, joten näistä tiedot kiinnostaa ensisijaisesti.
Onko rauhatonta? Muita ongelmia?

Kiitollisena jo etukäteen vastaajille :-)

23

4358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepjepjep
    • tietoo

      asuin niissä taloissa ja enään ei saa mua takas!! kämpät kylmii ja vetosii no ei kyllä ainaka tarttenu tuuletuksesta murehtii ku talo hoiti asian ite :) hetken asumisen jälkeen alko jatkuva päänsärky ja nuha,pyysin kosteusmitauksen ja sellainen tehtiin kun en ollut kotona,vaikka sanoin haluavani olla paikalla kun se tehdään,tuloksesta en ikinä saanut kuulla mitään....vessassa oli ihme pilkkuja seinissä ja makkarin katossa isännöitsijä kävi kattoo niitä pyynnöstäni ja tokaisi minulle, että kyllä se hometta on mutta ei se vaarallista ole eikä haittaa mitenkään. ja kysyi perään että haluatko että maalataan ne piiloon??? sen jälkeen aloin ettii uutta asuntoo ja sain sen pikaisesti ja ei ole muuton jälkeen ollut pääkipee eikä nuha ole vaivannut.ja siellä vilisee joka paikassa ötököitä(nimee en muista)oli kiva ottaa kahvi kuppii kaapista ku siellä oli niitä ötököitä,samoin vaatteiden joukossa.. mutta jokaisella on omat vaatimus tasonsa asunnon suhteen mutta en suosittele...

    • aloittaja

      Huomasin kyllä ketjun (josta joku mainitsi), mutta en löytänyt siitä haluaamani tietoa.

      Haluaisin siis myös tietoa asunnoista..Mitä siellä on (keittiö/kylppäri) ja minkälainen huonejärjestely on esim. kolmiossa. VVO:n sivuilla ei ole mitään tietoja.
      Mä olen kuullut, että siellä on jonkinlainen "välihuone" se yks huone, joten korjatkaa jos olen väärässä?!

      Mun on vaikea kuvitella, että siellä juoksentelis jotain ötököitä, mutta en sitä toki voi kieltääkään... Onhan ne vanhoja taloja jo eikä varmasti huollettu sieltä parhaimmasta päästä. Lisäksi kun yks asukan "viljelee" niitä ötököitä niin niitä on joka asunnossa.

      Jos sinne nyt (lähes) pakkomuutto tulee niin pitää ilmeisesti olla aika tarkka siitä, että mitään homejuttuja tms ei katsota sormien läpi.
      Huoh!!

      • se on

        asuin kolmiossa ja se on oikeesti sellainen pieni huone siinä keskellä kun se yksi on oikeesti makuuhuone ja toinen iso huone on olkkari ja siinä keskellä minkä läpi mennään sitten ns.olkkariin on todella pieni,ei todellakaan ole mikään fiksu pohjasuunnitelma niissä asunnoissa.keittiö ei ole mikään iso että jos on 4hengen ruokapöytä niin tila käy ahtaaksi.ja keittiössä tulee ahtaan paikan kammo jos siellä on 2ihmistä samaan aikaa saatikka jos on enemmän.lattiat on todella kylmii talvella ja niitä ötököitä viljelee talo itse ei asukkaat.että suosittelen paljon mattoja taveks lattiaan ja ikkunoiden teippausta talveks ku itse tiivistys ei auta ku viima tulee väleistä.ja sos omistat auton ni kannattaa hankkii oma lapio että saat pidettyy autopaikkasi siinä kunnossa että pääset ruudusta pois ku ne ei auraa ku keskeltä parkkista ja senki sillon ku jaksavat/muistaa...en itse viihtynyt asuu siellä ja moni muki etsi toista asuntoo ja moni muuttiki pois sieltä.


      • ei-asukki
        se on kirjoitti:

        asuin kolmiossa ja se on oikeesti sellainen pieni huone siinä keskellä kun se yksi on oikeesti makuuhuone ja toinen iso huone on olkkari ja siinä keskellä minkä läpi mennään sitten ns.olkkariin on todella pieni,ei todellakaan ole mikään fiksu pohjasuunnitelma niissä asunnoissa.keittiö ei ole mikään iso että jos on 4hengen ruokapöytä niin tila käy ahtaaksi.ja keittiössä tulee ahtaan paikan kammo jos siellä on 2ihmistä samaan aikaa saatikka jos on enemmän.lattiat on todella kylmii talvella ja niitä ötököitä viljelee talo itse ei asukkaat.että suosittelen paljon mattoja taveks lattiaan ja ikkunoiden teippausta talveks ku itse tiivistys ei auta ku viima tulee väleistä.ja sos omistat auton ni kannattaa hankkii oma lapio että saat pidettyy autopaikkasi siinä kunnossa että pääset ruudusta pois ku ne ei auraa ku keskeltä parkkista ja senki sillon ku jaksavat/muistaa...en itse viihtynyt asuu siellä ja moni muki etsi toista asuntoo ja moni muuttiki pois sieltä.

        Nettikuvissa ovat juuri tuon näköisiä taloja joita edelliset kirjoittajat ovat kuvailleet! Ei ole vaikea kuvitella että niissä taloissa on sellaista. On kyllä suuri miinus VVO:lta ettei ole pohjakuvia netissä, koska KAIKILLA itseään kunnioittavilla asuntoinstansseilla on! Eihän tuo "kolmio" sitten oikeasti ole kolmio, jos esim. muuttaa 2 aikuista ja yksi lapsi, niin mihin asumaan jos makkareita ei ole kuin yksi..? Normisti kolmio on keittiö, oh, 2 mh.
        Ja kun talot ovat 50-luvulla rakennettu, ja näyttävät ulkoapäin tuolta niin hyvin voi jo arvata millainen pohjasuunnittelu on; tuon ajan tyypillinen arkkitehtuuri suosi pieniä kapeita käytäviä huoneistoissa, avaraa tilaa ei ollut paljoa vaan jokainen tila erikseen (huone) on rajattu ovella, kylppärissä ei ole paikkaa pyykkikoneelle (tällöin ei ollut jokaisella omaa), keittiö on pieni eikä liesituuletinta välttämättä ole (edes 70-luvun taloissa!), ruokailutila on ahdas, max. 4hlö. Myös ilmanvaihdossa voi olla ongelmia.


      • Kulmilla Asunut
        ei-asukki kirjoitti:

        Nettikuvissa ovat juuri tuon näköisiä taloja joita edelliset kirjoittajat ovat kuvailleet! Ei ole vaikea kuvitella että niissä taloissa on sellaista. On kyllä suuri miinus VVO:lta ettei ole pohjakuvia netissä, koska KAIKILLA itseään kunnioittavilla asuntoinstansseilla on! Eihän tuo "kolmio" sitten oikeasti ole kolmio, jos esim. muuttaa 2 aikuista ja yksi lapsi, niin mihin asumaan jos makkareita ei ole kuin yksi..? Normisti kolmio on keittiö, oh, 2 mh.
        Ja kun talot ovat 50-luvulla rakennettu, ja näyttävät ulkoapäin tuolta niin hyvin voi jo arvata millainen pohjasuunnittelu on; tuon ajan tyypillinen arkkitehtuuri suosi pieniä kapeita käytäviä huoneistoissa, avaraa tilaa ei ollut paljoa vaan jokainen tila erikseen (huone) on rajattu ovella, kylppärissä ei ole paikkaa pyykkikoneelle (tällöin ei ollut jokaisella omaa), keittiö on pieni eikä liesituuletinta välttämättä ole (edes 70-luvun taloissa!), ruokailutila on ahdas, max. 4hlö. Myös ilmanvaihdossa voi olla ongelmia.

        Talothan ovat alunperin VR:n työläisille rakennettuja ja 50-luvulla tavallinen työläisperhe ei välttämättä asunut kolmiossa vaan pienemmässä asunnossa, joten asuntoja on saatettu yhdistellä jälkeenpäin. Kylpyhuoneet ja vessatkaan tuskin ovat alkuperäisiä, tuohon maailmanaikaan asunnoissa ei niitäkään välttämättä omia ollut.

        Itse en noissa taloissa ole asunut, pari kaveria on asunut ja heiltä en kyllä ole kuullut yhtä karuja kertomuksia kuin tässä otsikossa. Ainakin osassa taloista on tehty remonttiakin aika hiljattain.

        Talothan itsessään ovat varsin kauniita ja ympäristö mukavaa.


      • sitten olet asunut
        se on kirjoitti:

        asuin kolmiossa ja se on oikeesti sellainen pieni huone siinä keskellä kun se yksi on oikeesti makuuhuone ja toinen iso huone on olkkari ja siinä keskellä minkä läpi mennään sitten ns.olkkariin on todella pieni,ei todellakaan ole mikään fiksu pohjasuunnitelma niissä asunnoissa.keittiö ei ole mikään iso että jos on 4hengen ruokapöytä niin tila käy ahtaaksi.ja keittiössä tulee ahtaan paikan kammo jos siellä on 2ihmistä samaan aikaa saatikka jos on enemmän.lattiat on todella kylmii talvella ja niitä ötököitä viljelee talo itse ei asukkaat.että suosittelen paljon mattoja taveks lattiaan ja ikkunoiden teippausta talveks ku itse tiivistys ei auta ku viima tulee väleistä.ja sos omistat auton ni kannattaa hankkii oma lapio että saat pidettyy autopaikkasi siinä kunnossa että pääset ruudusta pois ku ne ei auraa ku keskeltä parkkista ja senki sillon ku jaksavat/muistaa...en itse viihtynyt asuu siellä ja moni muki etsi toista asuntoo ja moni muuttiki pois sieltä.

        välihuoneita ei enää ole. ja muutenkin on asunnot peruskorjattu. Itse viihdyn, ei ole ollut häiriöitä ja toivottavasti saan asua pitkään, koska todella pidän asunnosta!!!


      • ite tykkäää
        sitten olet asunut kirjoitti:

        välihuoneita ei enää ole. ja muutenkin on asunnot peruskorjattu. Itse viihdyn, ei ole ollut häiriöitä ja toivottavasti saan asua pitkään, koska todella pidän asunnosta!!!

        kyllä mulla oli ainaki välihuone ja muutin pois sieltä 6kk sitte!!!! ja olen samaa mieltä että asunnot ei todellakaan ole viihtyisii, joo yehtiinhän sinne ulkoseinämä remppa, uudet villat makas maassa suojaamattomina lumessa ja sateessa ja sit ne laitetttiin märkinä seiniin ja seinissäkki ne oli ilman mitään suojaa ennen ku uudet rappaukset laitettiin.. että mahtaa kohata olla kunnon home ongelmat ku kaikki oli märkää ku uudet rappaukset vaan päälle!!!!! että niin tehtiin uusi ulkoseinämä remontti. ja vessa on todellaki pieni ja sen ovi aukkó, ei sinne kyllä saa mahtuu mitään muutakonetta ku todella pienen ja kapeen että mahtuu sisään,meijän 5kg kone,ni jouduttiin irrottelee osii siitä että saatiin se sinne sisään ja sit oliki todella ahdasta siellä,ku ei kiinnostanu enään käyttää taloyhtiön konetta ku se pilasi vaatteet ku päästi jotain mustaa töhnää niihin eikä lähety enään pois ja asiasta valitettiin mutta mitään ei tehty.mutta meitä ihmisii on moneksi ja niin monta on eri mielipiteitä ja niistä on turha kiistella jokainen meistä tykkää eri asioista,ONNEKSI!


      • Minä ainakin teen niin

        Ei tässä muuta kuin tee noin ja ajan kanssa voit etsiä toista asuntoa, jos et viihdy. Pidä asuntosi kuivana edes itse. Kuivata pyykit jossain missä on tuuletusta ja hyvä lämmitys. En tunne taloja paremmin.


      • kokemuksiasi
        ite tykkäää kirjoitti:

        kyllä mulla oli ainaki välihuone ja muutin pois sieltä 6kk sitte!!!! ja olen samaa mieltä että asunnot ei todellakaan ole viihtyisii, joo yehtiinhän sinne ulkoseinämä remppa, uudet villat makas maassa suojaamattomina lumessa ja sateessa ja sit ne laitetttiin märkinä seiniin ja seinissäkki ne oli ilman mitään suojaa ennen ku uudet rappaukset laitettiin.. että mahtaa kohata olla kunnon home ongelmat ku kaikki oli märkää ku uudet rappaukset vaan päälle!!!!! että niin tehtiin uusi ulkoseinämä remontti. ja vessa on todellaki pieni ja sen ovi aukkó, ei sinne kyllä saa mahtuu mitään muutakonetta ku todella pienen ja kapeen että mahtuu sisään,meijän 5kg kone,ni jouduttiin irrottelee osii siitä että saatiin se sinne sisään ja sit oliki todella ahdasta siellä,ku ei kiinnostanu enään käyttää taloyhtiön konetta ku se pilasi vaatteet ku päästi jotain mustaa töhnää niihin eikä lähety enään pois ja asiasta valitettiin mutta mitään ei tehty.mutta meitä ihmisii on moneksi ja niin monta on eri mielipiteitä ja niistä on turha kiistella jokainen meistä tykkää eri asioista,ONNEKSI!

        Minulla on 5 kilon kone myös ja mahtui sisään ovesta, sama ystävättärelläni. Huom. kone piti laittaa poikittain, että mahtui.

        Suihkussa on suihkuseinä, ettei kaikki paikat kastu ja on mielestäni normaali kerrostalo asunnon kokoinen wc ja siisti.

        Ilmeisesti olet asunut asunnossa joka on ollut erilainen kuin valtaosa asunnoista.


      • .,.,.,.,.,
        kokemuksiasi kirjoitti:

        Minulla on 5 kilon kone myös ja mahtui sisään ovesta, sama ystävättärelläni. Huom. kone piti laittaa poikittain, että mahtui.

        Suihkussa on suihkuseinä, ettei kaikki paikat kastu ja on mielestäni normaali kerrostalo asunnon kokoinen wc ja siisti.

        Ilmeisesti olet asunut asunnossa joka on ollut erilainen kuin valtaosa asunnoista.

        asuin talossa numero 3 ja sinne vessaan ei todellakaan olisi mahtunut ovesta 5 kilon kone.jo 3 kilon koneen saaminen sinne teki tiukkaa.eikä tietoakaan mistään suihkuseinästä.


    • .,.,.,.,.,

      itse muutin sieltä pois vuosi sitten.asuin talossa numero3.
      pieni vessa tosiaan,hyvä että kone mahtui sisään.
      meillä oli avokeittiö mistä tykkäsin todella paljon.
      toinen niin pieni makkari ettei sinne saatu kun meidän jenkkisänky,ei edes yöpöytä mahtunut lisäksi.
      suurin osa naapureista tosi mukavia.
      tosi huono puoli oli kun ikkunat veti talvella ja oli kylmä.sekä ilkivalta mitä siellä autoille tehtiin.
      niin ja parvekettakaan ei ole jos sellaista kaipaa...

      takaisin en muuttaisi mutta tulihan sekin kokeiltua.

      ja maku kysymys tuokin mistä tykkää...
      =)

    • ketjun aloittaja

      Kiitos vastanneille.
      Mä kanssa ihmettelin suuresti sitä, että VVO:n sivuilla ei ole minkäänlaisia pohjapiirustuksia tms asunnoista. Siksi täällä asiasta kyselinkin ;-)

      Täytyy toivoa, että itselle osuu kohdalle vähän parempi asunto, mikäli muutto edessä on...

      Eniten huolestuttaa se miten mahdutaan siellä asumaan ja se, että pesukone mahtuis kylppäriin (se on kahden pienen lapsen kanssa pakollinen). Mitään talopesuloita en meinaan aio käyttää kun äärimmäisen pakon edessä.
      Sen tajuaa tyhmäkin, että asunnoissa ei liikaa tilaa ole (neliöistä helppo päätellä), mutta jos se olemassa oleva tila on oikeassa paikassa niin kai siitä selviää.

      • toimii ainakin

        tuo ns. välihuone olohuoneena, pienihän se on, mutta saa sopimaan suht. vähät huonekalut. Iso kirjahylly tosin ei tulis kuuloonkaan. Ja se makkariks tarkoitettu on meillä makkari, mutta ei sinne paljon muuta mahdu, kuin sänky. Isoin huone on se "olohuone" ja keittiö pelkkä käytävä, tosi vähän kaappitilaa, eikä oikeestaan mahdu mitenkään järkevästi isompi pöytä. Kylppäri on tosiaan pieni, saa sinne pesukoneen, mutta kyllähän muuten kastuu, kun käy suihkussa. Ja ovia on joka seinällä lukuun ottamatta ulkoseiniä,ainakin tässä meidän kämpässä, joten huonekalujen järjestämisessä ei ole paljon valinnan varaa. Ja joku mainitsi ötököistä, ne on turkiskuoriaisia, löytynee joka komerosta ja listojen alta, eikä niihin paljon myrkyttäminen auta, ne asuu väliseinän sisällä ja niitä on ihan helvetisti.. Tuhoaa ja sotkee vaatteet, joten pystykomeroista ei tilaratkaisuksi ainakaan ole. Jos näitä asioista ei välitä, aivan ihana asunto! Puulattiat ja vanhaa patinaa, voisi saada tosi mummonmökkifiiliksen. Mutta ehken (näin neljän hengen perheen näkökulmasta) suosittele kuin perheelle, jossa korkeintaan yksi lapsi..


      • .,.,.,.,.,

        pesukone kyllä mahtuu vessaan.jos sulla on päältä täytettävä niin mahtuu justjust ovesta,jos taas sivusta täytettävä niin sit joudut purkaa karmit... :(
        meillä oli parkettilattia joka kyllä oli huonossa kunnossa,mutta matot lattialle niin ei näy naarmut sieltä.

        huoneet tosiaan on erilaiset päätyasunnoissa ja keskellä taloa sijaitsevissa asunnoissa.

        itse asuin keskellä taloa.siellä oli 2 makuuhuonetta joista toinen tosi pieni,avokeittiö suoraan olohuoneeseen.

        päätyasuntojen huoneet on ihan erilaiset:tosi pieni keittiö ja kolmen huoneen "letka" joista saa itse päättää mitä pitää olohuoneena ja mitä makkarina.

        toivottavasti tuosta oli jotain apua...


    • Vessarille muuttava

      Moi!
      Onko kyseiset toukat ongelmana kaikissa vessarin kämpissä?? Laittakaa kommentoijat talon numero viesteihinne..

      • .,.,.,.,.,

        asuttiin 3 talossa eikä meillä ollut toukkia.


      • tiedän.

        Muista en osaa sanoa


    • ysin asukas

      Yläpään talot (15,13,11, ja 9)ovat rauhallisempia kuin alaspäin mentäessä. Olen tykännyt kovasti asua täällä enkä ole aikeissa muuttaa pois. Tuo on totta, mitä aiemmat ovat kertoneet, talvella kämpät ovat vetoisia, mutta muuten kyllä ei mitään valittamista. Tilaratkaisut kyllä kummallisia (meillä päätykolmio) mutta sovittelemalla ollaan saatu toimiva ratkaisu aikaan.

      • ysin asukas

        lisäänpä vielä, että meillä ei ainakaan ole hometta tai ötököitä näkynyt.


    • okooo

      Olen asunut kolmessa veskarin asunnossa, ja kaikki oli asuttavia..:) Ihan rauhallinen alue asua ja olla...

    • Anonyymi

      Monsuuni vesitorninkatu, kun kirjoittaa youtubeen niin se kertoo näistä taloista ja niiden asukkaista?

    • Anonyymi

      Nykyään nämä ainakin ovat Hyvinkään "paremman väen" asuntoja. Pitää myös tienata hyvin että näihin pääsee muuttamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe