Alapäähäni tuli iso, peukalon pään kokoinen hieman kivulias patti viime yönä. Vielä eilen sitä ei ollut. Patissa ei ole "päätä", joten sitä ei voi puristaa (tai voi mutta ei se mitään hyödytä). Mikä se on? Voiko olla joku sukupuolitauti? Olen harrastanut "irtoseksiä" viimeksi yli 2 vuotta sitten... Klamydia testit otettu puolitoistavuotta sitten (ja olen ollut vain saman miehen kanssa koko ajan sen jälkeen), joten sekään se ei voi olla. Patti ei märi, eikä vuoda, on vaan.
Toivottavasti joku pystyisi auttamaan edes vähän... :(
ISO PATTI ALAPÄÄSSÄ, MIKÄ?
6
3816
Vastaukset
- pelkkä
kehittymässä oleva paise. Ei välttämättä ole heti kipeä, eikä "päätä" näy ennen kuin on valmis puhkeamaan. Itelläni oli noita yhdessä välissä ja johtui hormonitoiminnan häiriöistä. Pesemällä niitä ei saanut vähenemään, vaikka aluksi luulin, että tulevat huonosta hygieniasta. Alapäässä kuitenkin on hyvät olosuhteet paiseiden kasvaa hygieniasta huolimatta, kun on tiukat housut, istutaan paljon, ehkä hiotaankin jne..
Katso pari päivää mitä tapahtuu. En osaa sanoa mikä sukupuolitauti voisi ilmetä pattina. Olen aika varma, että patti kehittyy märkäpaiseeksi päivässä tai parissa. Näissä paiseissa on se huono puoli, että jos niitä kovin lujasti puristelee, niin saattaa tulla isot ja todella kestävät arvet, joten malttia. Vesihaude voisi olla hyvä idea kypsyttää paisetta puhkeamisvalmiiksi. Siis jokin puhdas kangas kastellaan kuumaan veteen ja sillä haudotaan aluetta. Olisi myös hyvä heti desinfioida haavanpuhdistusaineella puhjenneen paiseen alue. Ja hautoa aluetta vielä puhkeamisen jälkeenkin, että saat kaiken ylimääräisen ulos.
Toivottavasti auttaa =). - auttava käsi
Taitaa olla Bartholinin rauhanen. Jos se vaivaa pahasti ja tulehtuu niin leikkaussalissa avataan ja antibiootilla hoidetaan.Eli gynelle vaan näytille.
- pelkkä
..tarkalleen ottaen tuo patti on? Alapää on laaja käsite. Onko patti isoissa häpy- tai pienissä häpyhuulissa, sisäpinnalla vai ulkopinnalla, klitoriksen seudulla, emättimen suulla, vai onko patti häpykummulla, nivusessa, pepulla..?
- pelkkä
Korjataanpa tuota lausetta, vaikka kaikki varmaan tajusivatkin mistä on kyse eli: ...isoissa vai pienissä häpyhuulissa..
- Apua!?!
pelkkä kirjoitti:
Korjataanpa tuota lausetta, vaikka kaikki varmaan tajusivatkin mistä on kyse eli: ...isoissa vai pienissä häpyhuulissa..
Se patti on isoissa häpyhuulissa ulkopinnalla. Oli tänään jo huomattavasti pienentynyt, noin puolella.
- pelkkä
Apua!?! kirjoitti:
Se patti on isoissa häpyhuulissa ulkopinnalla. Oli tänään jo huomattavasti pienentynyt, noin puolella.
No, se voi olla todellakin tuo kehittymässä oleva paise, joka ehkä "päättikin" rauhoittua eikä kehittyä valmiiksi asti juuri nyt (ehkä myöhemmin). Se voi _ehkä_ olla myös oire ärtyneestä hermonpäästä (lonkkahermosta kenties?). Jos pelkäät sukupuolitautia, niin käy ihmeessä testeissä, silloinhan asia varmistuu suuntaan tai toiseen. Imusuonisto voi myös oireilla pienillä patteilemisilla ja kivuilla, mutta kyseessä ei kuitenkaan tarvitse olla sukupuolitauti! Voithan saada esim. vaikkapa ihan tavallisen flunssan aikana kaulan imusuonet turvoksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632112Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331250En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71930Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57836Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?105741Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688- 19686
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679