KONDYLOOMA, ikuinen riesa??

EN jaksa enää

Mulla todettiin kondylooma n. vuosi sitten kun löysin alapäästä syylän. Se lähti pois wartec-nimisellä voiteella. Kesällä syyliä tuli taas pari lisää ja niitä koitin hoitaa samalla voiteella mutta tuntuu että syylät tulee aina vain takaisin (samoihin kohtiin). Ja nyt on tullut jo kolmas syylä. Lisäksi hoito on tosi rasittavaa ja välillä kivuliasta jos menee terveelle iholle. Eli milloin tämä loppuu?! Vai loppuuko koskaan. Kohta on koko pimppa täynnä syyliä.

18

7115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi*22

Minullakin todettiin kondylooma toissavuonna, kun alapäähäni "ilmestyi" tällainen syylä. Lääkäri kirjoitti Condyline- nimistä penslausainetta, eikä sen jälkeen ole syyliä näkynyt. Toisillahan syylien muodostuminen voi olla herkempää, johon stressi, sairastuminen ym voi vaikuttaa.

Käyn puolen vuoden välein papa- kokeessa, jolla seurataan, ettei kohdunkaulaan ole muodostunut solumuutoksia (syyliä, joita ei voi nähdä paljaalla silmällä tai jotain). Käythän sinäkin??

Olen kuullut, että jos syylät ovat sitkeitä, niitä voidaan jotenkin "jäädyttää", mutta kannattaa ihan ensiksi käydä lääkärin juttusilla ja kertoa, että syylät uusivat usein, voiko kokeilla jotain muuta ainetta niihin ja jatkotoimenpiteistä. (70-80% suomalaisnaisista ovat saaneet kondyloomatartunnan, joillakin se häviää itsestään eikä siitä edes tiedä, joillakin on vähemmän tai enemmän oireita, hoidot sen mukaan.)

Jaksamista ja iloista mieltä :)

• nasutin

joo, mulla todettiin kondylooma jotai puoli vuotta sitten. tietämättäni olin yhdynnässä ilman kortsua, mutta ilmeisesti silloiseen mies-ystävääni ei tarttunu.

tartunnan alkuperää ei tiedossa, sillä olin vakisuhteessa 10 vuotta, jossa ei ollut syrjähyppyjä (tietääkseni).

käytin alussa wartecia, jolla aluksi lähti syylät noin viikon ajaksi, tullakseen uudelleen. loppukesästä menin turhautuneena lääkäriin ja sain condyline-respan. sitä käytin noin 3 vkoa ja syylät katosi..

kunnes taas tällä viikolla tuli syyliä.

olen tällä hetkellä "vapaa" eli sinkku ja mietinkin, pitääkö ennen jokaista yhdyntää kertoa kantavansa kondyloomaa. tietenkin oon käyttäny kondomia sen jälkeen, kun kuulin kantavani kondyloomaa. kondyloomat on emättimen suulla/välilihan alueella. papa on puhtausluokkaa I.

vaikka olen käynyt useita kertoja lääkärissa asian tiimoilta, en ole saanut selvyyttä siihen, että onko kondylooma kauankin tarttuva vielä sen jälkeen kun syyliä ei enää tule. minulle kerrottiin, että syylät lähinnä tarttuvat siinä vaiheessa kun ovat vasta puhkeamassa. ja minusta tuntuu, että ne puhkeavat joka yhdyntäkerran jälkeen... :/

edessä lienee ikuinen selibaatti... :´(

• nasutin
        nasutin kirjoitti:

joo, mulla todettiin kondylooma jotai puoli vuotta sitten. tietämättäni olin yhdynnässä ilman kortsua, mutta ilmeisesti silloiseen mies-ystävääni ei tarttunu.

tartunnan alkuperää ei tiedossa, sillä olin vakisuhteessa 10 vuotta, jossa ei ollut syrjähyppyjä (tietääkseni).

käytin alussa wartecia, jolla aluksi lähti syylät noin viikon ajaksi, tullakseen uudelleen. loppukesästä menin turhautuneena lääkäriin ja sain condyline-respan. sitä käytin noin 3 vkoa ja syylät katosi..

olen tällä hetkellä "vapaa" eli sinkku ja mietinkin, pitääkö ennen jokaista yhdyntää kertoa kantavansa kondyloomaa. tietenkin oon käyttäny kondomia sen jälkeen, kun kuulin kantavani kondyloomaa. kondyloomat on emättimen suulla/välilihan alueella. papa on puhtausluokkaa I.

vaikka olen käynyt useita kertoja lääkärissa asian tiimoilta, en ole saanut selvyyttä siihen, että onko kondylooma kauankin tarttuva vielä sen jälkeen kun syyliä ei enää tule. minulle kerrottiin, että syylät lähinnä tarttuvat siinä vaiheessa kun ovat vasta puhkeamassa. ja minusta tuntuu, että ne puhkeavat joka yhdyntäkerran jälkeen... :/

ei se ollutkaan condylinea vaan aldaraa, jota nyt viimeksi olen käyttänyt...

• mahdollista
        nasutin kirjoitti:

ei se ollutkaan condylinea vaan aldaraa, jota nyt viimeksi olen käyttänyt...

että on kondylooma vaikka käy 1 kerra vuodessa papassa ja se on aina puhdas ja mitään syyliä tms ei ole ikinä löytynyt??Yhdyntäkipua ja paikkojen arkuutta ja kellertävää vuotoa aika ajoin kyllä on..Voiko oireeni sittenkin olla kondyä?Kaikki mahdollinen kyllä tutkittiin muut taudit jne mutta mitään ei selvinnyt

• mahdollista.
        mahdollista kirjoitti:

että on kondylooma vaikka käy 1 kerra vuodessa papassa ja se on aina puhdas ja mitään syyliä tms ei ole ikinä löytynyt??Yhdyntäkipua ja paikkojen arkuutta ja kellertävää vuotoa aika ajoin kyllä on..Voiko oireeni sittenkin olla kondyä?Kaikki mahdollinen kyllä tutkittiin muut taudit jne mutta mitään ei selvinnyt

Vaikka papa olisikin I-luokkaa ja puhdas ja sinulla ei ole kutinaa, näppyjä tai syyliä, niin kondylooma voi olla sinulla itämässä, vaikka ei oireita olisikaan.
        Ja vaikka papa olisi puhdas, niin kondyloomaa voi olla muualla emättimessä, peräaukonympärillä.
        Eli nämä muualla olevat kondylooman oireet, eivät näy siinä papassa, joka otetaan kohdunsuulta.

• mimmi*22
        nasutin kirjoitti:

joillainhan tauti häviää kokonaan vuosien myötä, jotkut taasen kantavat sitä koko loppuelämänsä.. mutta en sitten tiedä onko "tartuntavaara" kokoajan, jos tauti ei häviä kokonaan.

Mulla ei ole tullut uusia syyliä sitte sen yhden jälkeen, mutta takapuolen iholle ilmestyy usein outoja näppyjä (aluksi finnien näköisiä, mutta niihin ei tule mitään valkoista, ja jos niitä yrittää puristaa, mitään ei tule, vaan puristaminen ottaa pirun kipeää. Niihin olen käyttänyt sinkkivoidetta, joka on vähän auttanut. Muuten ne ei ole silleen kipeitä..), en sitte tiä onko ne kondylooman aiheuttamia, kannattais munki käydä lääkäriltä kyseleen vielä :)

Kyllä me apua ongelmaan löydetään, pitää vaan uskaltaa mennä kysymään ja jos ei ymmärrä ni kysyy uudestaa. ^^

• Anonyymi00014

Kondylooman hoidosta - https://tonzes.com/kondylooma.htm
        Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Kuten ensimmäinen kommentoija jo totesi, Warticon siis kuuluu levittää vain syylien päälle, ei koko ihoalueelle. Jos sitä levittää koko alueelle, voi se tosiaan aiheuttaa melkoista polttelua.

• jomppi

kuka tietäis onko syylien iholta poistumisen jälkeen hoidoin tai muuten, mahdollista että tartuttaa kumppanin vaikka niitä näppyjä ei siis enää olisi? lääkäri ei oikei mitään sanonut asiasta mut en tosin tyhmyyttäni tullut kysyneeksikään...

• nasutin

mä mietein samaa ja kyselinki tuota jossakin muualla...
        mä en saanu lekurilta oikee selventävää vastausta :/ tuohon..

muutenki tuntuu, ettei mistää saa selvää vastausta.. meinaan kun lukee netistä niin ei oo selvää/tarkkaa vastausta eikä lääkäritkää osaa sanoa, missä vaihees vielä tarttuu...

mulle tosiaa puhkes taas uudelleen kondylooma, vaikkei sitä oo ollu jotai 3 kk:n aldaran jälkeen. ja kaiken kaikkiaan se on ollut mulla reilu puoli vuotta..

turhauttaa ja masentaa toi.

• käyttäkää kortsua
        nasutin kirjoitti:

mä mietein samaa ja kyselinki tuota jossakin muualla...
        mä en saanu lekurilta oikee selventävää vastausta :/ tuohon..

muutenki tuntuu, ettei mistää saa selvää vastausta.. meinaan kun lukee netistä niin ei oo selvää/tarkkaa vastausta eikä lääkäritkää osaa sanoa, missä vaihees vielä tarttuu...

mulle tosiaa puhkes taas uudelleen kondylooma, vaikkei sitä oo ollu jotai 3 kk:n aldaran jälkeen. ja kaiken kaikkiaan se on ollut mulla reilu puoli vuotta..

turhauttaa ja masentaa toi.

En ikinä harrasta seksiä kenenkään tuntemattoman kanssa ilman kortsua. Oppikkaa sitä käyttämään älääkä vinkuko siitä:) Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Vasta vakituisessa suhteessa kun molemmat osapuolet ovat käyneet testeissa voin harrastaa ilman kortsua :)

• nasutin
        käyttäkää kortsua kirjoitti:

En ikinä harrasta seksiä kenenkään tuntemattoman kanssa ilman kortsua. Oppikkaa sitä käyttämään älääkä vinkuko siitä:) Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Vasta vakituisessa suhteessa kun molemmat osapuolet ovat käyneet testeissa voin harrastaa ilman kortsua :)

kyseessä ei ole vinkumisesta. jos ei ole sulla oikeesti sanottavaa, niin onko oikeesti sitten pakko kommata :O

tiedäks, sillä vakituisella voi olla se kondylooma, ei se näy testeissä eikä välttämättä vuosiin ole oireita. tiesitkö, että kondylooma on yleisempi kuin klamydia.. jossakin sanottiin, että joka toisella on kondylooma eikä edes siitä tiedä.

mä lähinnä kaipasin siihen vastausta, että tartutanko kondyloomaa, vaikkei ole enää oireita ja kauanko tartutan.

• alkuperäinen kirjoittaja

TOIVOTTAVASTI saat tältä vakituiselta kumppaniltasi (jolla yhtä hyvin voi olla piilevä kondylooma, vaikkei mitää näppyjä näkyisikään) syyhyävän visvasyylän joka peittää koko genitaalialueesi.

• Siveyden valkosipuli

Sinä "VOI HUOH" ; Jos et sattunut huomaamaan, niin tämä palsta on tarkoitettu niille, jotka haluavat keskustella näistä asioista avoimesti. Ei niille, jotka haluavat sormeaan heristäen tulla kertomaan suojaamattoman seksin vaaroista. Luultavasti itselläsikin on tai on ollut jokin sukupuolitauti mutta esität niin kovin viisasta peittäessäsi sen ja heristämällä sormea muille ihmisille. Tai sitten et ole koskaan seksiä harrastanutkaan, etkä suinkaan voi tietää, minkälaisista tilanteista nämä sukupuolitaudit johtuvat. Joten etköhän siirtyisi vaikka valivali-palstoille kertoilemaan noita niin mielenkiintoisia asioitasi. Kiitos.

• mine

Kondyloomatartunnan voi saada myös muuten kuin sukupuoliyhdynnässä. Ettäs näin.

• Anonyymi00015
        mine kirjoitti:

Kondyloomatartunnan voi saada myös muuten kuin sukupuoliyhdynnässä. Ettäs näin.

Minäkin olen saanut sen" käsihoidosta" venacco horolta,lahessa

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minäkin olen saanut sen" käsihoidosta" venacco horolta,lahessa

Oliko seksi lady?

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Oliko seksi lady?

Joo oli

• Anonyymi00016

Ei kuulemma lopu koskaan kun olet sen kerran saanu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7266
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      496
      5408
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3335
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2641
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      49
      2350
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1288
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1282
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1252
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1143
    Aihe