Kateellinen, juoruava ja taas kateellinen.
Turkulaisen luonne
109
7086
Vastaukset
- myös samalla
kyräily ja negatiivisuus. "Ei kai vaan..."
- koti-ikävä vaivaa
Et ole siis sopeutunut vieraalle paikkakunnalle. Minusta tuo kertoo enemmän sinusta kuin meistä. Itse muutin tänne 10 vuotta sitten ja hyvin olen viihtynyt.
- Vuoden asunut
Päättelit etten ole sopeutunut? Mitähän se kertoo minusta, jos olen huomannut joidenkin luonteenlaatujen olevan turkulaisille ominaista? Ehkä se kertoo vain tarkkaavaisuudesta.
- millä perusteella?
Vuoden asunut kirjoitti:
Päättelit etten ole sopeutunut? Mitähän se kertoo minusta, jos olen huomannut joidenkin luonteenlaatujen olevan turkulaisille ominaista? Ehkä se kertoo vain tarkkaavaisuudesta.
Olet kai tututustunut useisiin, kuin noin yleistät!
- Vuoden asunut
millä perusteella? kirjoitti:
Olet kai tututustunut useisiin, kuin noin yleistät!
On niin esiin pistävä piirre, ettei jää huomaamatta.
- Alien-8
Muutin Turusta pois pari vuotta sitten,mutta en siltikään näe syytä haukkua entistä kotikaupunkiani.
Ei turkulaiset ole sen kummempia ihmisiä kuin muutkaan suomalaiset. - mitään vikaa?
Vuoden asunut kirjoitti:
On niin esiin pistävä piirre, ettei jää huomaamatta.
Onneksi meitä oikeita Turkulaisia piisaa, niin ettei tarvitse kaltaistesi kanssa lähteä seurustelemaan..
- Vai mitä?
mitään vikaa? kirjoitti:
Onneksi meitä oikeita Turkulaisia piisaa, niin ettei tarvitse kaltaistesi kanssa lähteä seurustelemaan..
Alkuperäinen kertoi havaintonsa yleisellä tasolla ja heti turkulaiset lyövät häntä lyttyyn. "Ei me...".
Keskustelepa myös itse aiheesta, äläkä alkuperäisen persoonasta. - erehtymätön
Vai mitä? kirjoitti:
Alkuperäinen kertoi havaintonsa yleisellä tasolla ja heti turkulaiset lyövät häntä lyttyyn. "Ei me...".
Keskustelepa myös itse aiheesta, äläkä alkuperäisen persoonasta.Alkuperäinen on tehnyt selkeän virhearvion. Ilmeisen lahjakkaana ja kaikkitietävän nyt sitten jakaa virheellistä totuuttaan.
- näkemyksesi?
erehtymätön kirjoitti:
Alkuperäinen on tehnyt selkeän virhearvion. Ilmeisen lahjakkaana ja kaikkitietävän nyt sitten jakaa virheellistä totuuttaan.
Et sitten osannut sinäkään kertoa, minkälainen perusturkulainen sitten oikein on? Mikä on virallinen totuus?
En osaa minäkään, olenkin vasta alle puolivälissä turkulaisen ymmärtämisessä - vain pahaiset 20 v kaupungissa asunut. Mutta skeptisyys ja perusnegatiivisuus on silmiinpistävää, valitan. Ja aika tosikkojakin osaavat olla. - geisha2
näkemyksesi? kirjoitti:
Et sitten osannut sinäkään kertoa, minkälainen perusturkulainen sitten oikein on? Mikä on virallinen totuus?
En osaa minäkään, olenkin vasta alle puolivälissä turkulaisen ymmärtämisessä - vain pahaiset 20 v kaupungissa asunut. Mutta skeptisyys ja perusnegatiivisuus on silmiinpistävää, valitan. Ja aika tosikkojakin osaavat olla.että, ei ole mitään "perusturkulaista", sen enempää kuin "perustamperelaista" tahi muutakaan, vaan joukko ihmisiä jotka asuvat samassa kaupungissa. Tässä tapauksessa Turussa.
Loukkaavaa tuollainen lokeroiminen. Olen taatusti erilainen persoona, kuin naapurini tai vastaantuleva turkulainen. Meitä todennäköisesti naurattaa ja itkettää useinkin eri asiat. Ja ystävystymme erilaisiin ihmisiin. Toiset helpommin kuin toiset. Käyttäydymme muita kohtaan eritavalla, riippumatta missä asumme. Piste. - Vuoden asunut
geisha2 kirjoitti:
että, ei ole mitään "perusturkulaista", sen enempää kuin "perustamperelaista" tahi muutakaan, vaan joukko ihmisiä jotka asuvat samassa kaupungissa. Tässä tapauksessa Turussa.
Loukkaavaa tuollainen lokeroiminen. Olen taatusti erilainen persoona, kuin naapurini tai vastaantuleva turkulainen. Meitä todennäköisesti naurattaa ja itkettää useinkin eri asiat. Ja ystävystymme erilaisiin ihmisiin. Toiset helpommin kuin toiset. Käyttäydymme muita kohtaan eritavalla, riippumatta missä asumme. Piste.Aina perusjoukko on joka paikassa. Se tekee kaupunkeihin ja kyliin oman leimansa.
Näin se vaan on, eikä se pisteellä miksikään muutu. - vastaus sulla
Vuoden asunut kirjoitti:
Aina perusjoukko on joka paikassa. Se tekee kaupunkeihin ja kyliin oman leimansa.
Näin se vaan on, eikä se pisteellä miksikään muutu.Ei se tarkoita et sä olet tota mieltä et ois totta ja! Paskaa puhut! kaikki ihmiset erilaisia, ihan sama mis bunkkaa. ite asunu Rovaniemi, Hesa ja nyt Turku. joka paikas persereinoi ja kivoja immeisiä. Että näin on ja piste.
- citydiggari
Vuoden asunut kirjoitti:
Aina perusjoukko on joka paikassa. Se tekee kaupunkeihin ja kyliin oman leimansa.
Näin se vaan on, eikä se pisteellä miksikään muutu.Älä sekoita stereotypioita ja ihmisiä toisiinsa. Nekin julkisuuden "toriäijät turuust" on karikatyyrejä, eikä oikeita ihmisiä.
Sitä paitsi ne todellisen turkulaisen puheen ja tyylin omaavat turkulaiset ovat katoava luonnonvara. Eli niitä on koko ajan vähemmän ja vähemmän.
Pikkuhiljaa koko Suomi alkaa muistuttaa yhtä ja samaa TV:n luomaa kulttuuria, jossa kaikki puhuvat ja ovat kuten helsinkiläisetkin, koska kaikki ohjelmat ja jutut ovat sieltä kotoisin.
Toivottavasti se ei ole unelmasi! Kyllä Suomi tarvitsee manselaiset, turkulaiset, porilaiset ja muutkin erilaiset kulttuurinsa ollakseen rikas ja innovatiivinen maa. - nii on näin on joo
Kyllä se kertoo meistä turkulaisista. ollaan niin itsekeskeisiä, mainostetaa joka kadun kulmassa turkua ja baareissa isotellaa että olen turusta ja sitten alkaa isoittelu...ei ihme että väki kaikkoaa tätä paikkaa. Kukakohan sammuttaa viimeiseksi valot.
- 20 vuotta
geisha2 kirjoitti:
että, ei ole mitään "perusturkulaista", sen enempää kuin "perustamperelaista" tahi muutakaan, vaan joukko ihmisiä jotka asuvat samassa kaupungissa. Tässä tapauksessa Turussa.
Loukkaavaa tuollainen lokeroiminen. Olen taatusti erilainen persoona, kuin naapurini tai vastaantuleva turkulainen. Meitä todennäköisesti naurattaa ja itkettää useinkin eri asiat. Ja ystävystymme erilaisiin ihmisiin. Toiset helpommin kuin toiset. Käyttäydymme muita kohtaan eritavalla, riippumatta missä asumme. Piste.Kiinnostaisi tietää mitä ihmiset oikeasti odottavat, kun valittavat asuinpaikan ihmisten ominaisuuksista.
Eikö jokainen itse määrittele oman mukavuutensa ja tekee kotonaan kaiken oman tahtonsa mukaan.
Positiivisuudesta ovat monet raivostuneet, juttelin asumisen hyvistä puolista, on kivaa se ja se, kauheaa miten voit sanoa noin, eivät muutkaan.... - Ei Turusta
20 vuotta kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä ihmiset oikeasti odottavat, kun valittavat asuinpaikan ihmisten ominaisuuksista.
Eikö jokainen itse määrittele oman mukavuutensa ja tekee kotonaan kaiken oman tahtonsa mukaan.
Positiivisuudesta ovat monet raivostuneet, juttelin asumisen hyvistä puolista, on kivaa se ja se, kauheaa miten voit sanoa noin, eivät muutkaan....Jotkut etsivät omaa paikkaansa koko elämänsä ja jotkut löytää sen ja toiset taas ei. Itse tiedän mikä minulle on paras paikka, itseasiassa Suomi ei ole minulle se paras paikka/maa vaan Saksa, mutta Suomessa se paras paikka on Tampere. Mutta en ole vielä sinne asti päässyt :D En osaa selittää sitä, että miksi juuri Tre. Ehkäpä ihmiset vain ovat siellä erilaisia verrattuna muuhun Suomeen, iloisia/positiivisia.
- TKU 4 LIFE
Yhdyn sun kommenttiin olen asunut turussa 16 vuotta ja nyt porissa 5 vuotta ja on tullut kyllä huomattua että turkulaiset ovat todella mukavia,rentoja ja asiallisia ihmisiä.
- Anonyymi
vastaus sulla kirjoitti:
Ei se tarkoita et sä olet tota mieltä et ois totta ja! Paskaa puhut! kaikki ihmiset erilaisia, ihan sama mis bunkkaa. ite asunu Rovaniemi, Hesa ja nyt Turku. joka paikas persereinoi ja kivoja immeisiä. Että näin on ja piste.
Paskan puhujia
- sinne mistä
tulit eli Tampereelle.
- Vuoden asunut
Tätä juuri tarkoitin, annoit hyvän esimerkin.
- Gabriella
Vuoden asunut kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin, annoit hyvän esimerkin.
Olet siinä aivan oikeassa että tämä ei ole mikään maailman iloisin ja seurallisin kaupunki. Jos on muualta muuttanut ja sinkku niin aika yksin saa olla. Ei turkulaisten tapoihin kuuluu kutsua uusia ihmisiä bileisiin tai kylään kahville, riittää kun on jo se pieni piiri mikä on ollut ala-asteesta asti. Uskomatonta kapeakatseisuutta ja passiivisuutta.
Noh on täällä tietysti mukaviakin ihmisiä ei asiat nyt niin mustavalkoisia ole. Ja kaupunki on silmiähivelevän kaunis ja romanttinen tyyliltään.
T. 7 vuotta asunut. - bileisiin
Gabriella kirjoitti:
Olet siinä aivan oikeassa että tämä ei ole mikään maailman iloisin ja seurallisin kaupunki. Jos on muualta muuttanut ja sinkku niin aika yksin saa olla. Ei turkulaisten tapoihin kuuluu kutsua uusia ihmisiä bileisiin tai kylään kahville, riittää kun on jo se pieni piiri mikä on ollut ala-asteesta asti. Uskomatonta kapeakatseisuutta ja passiivisuutta.
Noh on täällä tietysti mukaviakin ihmisiä ei asiat nyt niin mustavalkoisia ole. Ja kaupunki on silmiähivelevän kaunis ja romanttinen tyyliltään.
T. 7 vuotta asunut.Otsikossa kaikki, paitsi että Salosta muuttaneena tiedän Turussa kaiken olevan paremmin. Piste
- merkillistä,
että suomalaiselle toispaikkakuntalaiselle, joka sanoo ettei oikein pidä ympäristöstä tai ilmapiiristä, saa antaa muuttokehotuksen sinne mistä on tullut. Mutta saman kun sanot rötöstelevälle ja toisten rahoilla elävälle häirikkösomalille tai muulle muslimille - saat Puumalaiset ja muut hipahhugot silmillesi, pahimmassa tapauksessa syytteen.
- tietää.
Eipäs kun tuo on KOUVOLALAISEN luonne!
Jos pidät Turkua pahana paikkana, niin älä hyvä ihminen eksy ainakaan Kouvolaan...!- Vuoden asunut
Mutta onko turku ja kouvola samalla langalla?
Turulla ison kaupungin resurssit, mutta pohjimmiltaan kuitenkin tuppukylä. - Salossa myös
Salo-foorumilla haukutaan salolaisia samoilla nimikkeillä.
- lol.
Salossa myös kirjoitti:
Salo-foorumilla haukutaan salolaisia samoilla nimikkeillä.
Taitaa olla niin, että koko Suamen maa on läpeensä paska...;)
- turku parempi
Vuoden asunut kirjoitti:
Mutta onko turku ja kouvola samalla langalla?
Turulla ison kaupungin resurssit, mutta pohjimmiltaan kuitenkin tuppukylä.vielä isommat puitteet ja siellä vasta ikävää porukkaa on!
- sossula
Jos toimii, niin älä arvostele.
- Vuoden asunut
En osaa sanoa, ei kokemusta. 2006 verotettava liki 60.000
- noinki paljo
Vuoden asunut kirjoitti:
En osaa sanoa, ei kokemusta. 2006 verotettava liki 60.000
niin mitä ihmettä valitat? Ajelet kattelee jonekin lähiseudulle, jos niin turun lähellä haluut pysytellä kaikesta huolimatta?? Kyllähän se vähä niin on, että se metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.........
- TaikaröNsy
ja myrkyn kylvämistä.
Sen paremmin turkulainen kuin tamperelainen,kouvolalainen tai oululainen ei ole toistaan kummoisempi.
Ihmisiä olemme kaikki ja siihen mahtuu jos minkälaista persoonaa.
Olen asunut monessa paikassa Suomen niemellä,jokaisessa hyvää ja huonoa,en silti koe,että jokin noista paikoista olisi toistaan pahempi ihmisissä.
Jossain viihdyin,jossain en.
Turkulainen on ihmissuhteissaan alkuun varovainen ja varautuva,hänen ystävyytensä saatuaan luottamuksen ei juuri uskollisempaa löydä.
Turhaa puhua jonkun tietyn kaupungin ihmisten kateellisuudesta, se on jokaisen ihmisen uusiutuva tauti kaupingista rippumatta.Niin etelässä kuin pohjoisessa.Jos muuta väittää,valehtelee.
Vuoden asunut on osunut vain vääriin ihmissuhteisiin! - typeryys....
asuu lähinnä aloittajassa itsessään. En ole itse turkulainen mutta hyvin olen tullut täällä toimeen jo 40 vuotta ja missä tahansa paikkakunnalla Suomessa ja ulkomailla. On jokaisen omasta asenteesta kiinni miten integroituu paikkakuntaan. Aloittajan paranoidi maailmankuva ei sellaista mahdollista missään päin maailmaa. Tuollaiset itkijäeukot löytävät syyllisen peilistä, ei asuinkunnasta.
- Ulkopuolinenn
Tuntuu näköjään turkulainen olevan ainakin helposti provosoituva ja itseensä ottava ,kun näinkin pieneen typerään kommenttiin tulee heti kauheesti kannanottoja ja perusteluja. Lienevät turkulaiset siis aika tosikkoporukkaa.!
- huvikses
kattelemassa muiden kaupunkien kommentteja samantyyppisestä asiasta. Minä kävin.
- Onko ongelmaa?
Ei voi kuin naureskella näitä vastauksia.
Turussa on vikana se, kun joku mainitsee ongelmista, vastaukset ovat aina samanlaiset:
1. Muuta pois!
2. Mitä itsessäsi vikana?
Itse ongelma haudataan. Se näkyy kaupungin politiikassa, sekä kaikessa muussakin.
Jopa tyhjän puhumiseksi ja myrkyn kylvämiseksi joku mainitsi.
Joskus tulee aika, jolloin asioita on katsottava silmiin.- juuri Turussa
Totta on, jos vähänkin arvostelet, niin kehoitetaan muuttamaan pois. Silti en väitä turkulaisia kateellisiksi tai juoruilijoiksi, mutta todella heikko itsetunto niillä on. Ja yrittävät peittää alemmuudentuntonsa aina moitttimalla joko tamperelaisia ja helsinkiläisiä. Ja luulevat että ne ovat kateellisia turkulaisille - mistä muka? Miksi turkulaiset eivät voisi olla aivan normaaleja kuten muutkin ihmiset Suomessa?
- citydiggari
juuri Turussa kirjoitti:
Totta on, jos vähänkin arvostelet, niin kehoitetaan muuttamaan pois. Silti en väitä turkulaisia kateellisiksi tai juoruilijoiksi, mutta todella heikko itsetunto niillä on. Ja yrittävät peittää alemmuudentuntonsa aina moitttimalla joko tamperelaisia ja helsinkiläisiä. Ja luulevat että ne ovat kateellisia turkulaisille - mistä muka? Miksi turkulaiset eivät voisi olla aivan normaaleja kuten muutkin ihmiset Suomessa?
Me täällä Turku-palstalla saamme todistaa tätä Turku-vihaa ja ainaista Turku-trollaamista sen verran paljon, että siihen jokainen jossain vaiheessa kypsyy. Ja kun siihen lisätään mediassa ja muualla jatkuvasti toistuva turkulaisille vittuilu, niin ei me voida suhtautua asiaan enää kovin huumorintajuisesti tai neutraalisti.
Ja tottakai turkulainen lähtee metsästämään sitä trollaajan mahdollista kotipaikkaa, jotta voi antaa samalla tavoin takaisin. Ei meitä nyt vittu tulla haukkumaan anonyymisti ja ilmoittamatta edes omia hikisiä juuriaan.
Tamperelaisia vastaan turkulaisilla tuskin on mitään, mutta kun media on antanut ymmärtää, että kisma olisi nimenomaan Tampereen ja Turun välistä. Mutta se ei ainakaan ennen ollut kismaa vaan huumoria. Sen sijaan Turun ja Helsingin välillä on täysin luonnollista kismaa entisen ja nykyisin pääkaupungin välillä. He eivät pidä meistä, emmekä me hyväksy/tunnusta heidän kaupunkiaan!
Jos turkulaisilla mitään alemmuudentunnetta on, se on täysin muun Suomen kateellisen panettelun tulos, mutta minua ei alemmuudentunne ainakaan paina. Turku on hieno ja potentiaalinen kaupunki. Mahdollisuuksia olisi vaikka mihin, se vain vaatii paljon töitä ja muutosta paikallisten asenteessa, mitä tulee siihen, miten tulevaisuudesta ajatellaan.
Minä olen aina ollut todella vaikuttunut Turusta ja rakastan tätä kaupunkia yli kaiken, mutta väkisinkin vetää katkeraksi, kun nuori ihminen saa aina Turussa asuvaksi tunnustauduttuaan vittuilua. Minkä vitun takia pitää päin naamaa alkaa dissata muiden kotiseutua? Tai vielä pahempaa, alkaa dissata itse ihmistä, koska se on jotain paikkakunnalta.
Kyllä tässä Turku vs. muu Suomi on vika siinä kiusaajassa, jolla on jotakin itsetunnollaan pahemman kerran pielessä, kun täytyy yhtä kaupunkia vastaa hyökätä. Varsinkin kun se kaupunki on Suomen vanhin ja historiallisin. Ja sijaitsee Suomen sivityksen juurilla. Turun kuuluisi olla Suomen rakastetuin kaupunki, mutta pääkaupungin siirto on sen kaiken muuttanut vihaksi! - on kulunut
citydiggari kirjoitti:
Me täällä Turku-palstalla saamme todistaa tätä Turku-vihaa ja ainaista Turku-trollaamista sen verran paljon, että siihen jokainen jossain vaiheessa kypsyy. Ja kun siihen lisätään mediassa ja muualla jatkuvasti toistuva turkulaisille vittuilu, niin ei me voida suhtautua asiaan enää kovin huumorintajuisesti tai neutraalisti.
Ja tottakai turkulainen lähtee metsästämään sitä trollaajan mahdollista kotipaikkaa, jotta voi antaa samalla tavoin takaisin. Ei meitä nyt vittu tulla haukkumaan anonyymisti ja ilmoittamatta edes omia hikisiä juuriaan.
Tamperelaisia vastaan turkulaisilla tuskin on mitään, mutta kun media on antanut ymmärtää, että kisma olisi nimenomaan Tampereen ja Turun välistä. Mutta se ei ainakaan ennen ollut kismaa vaan huumoria. Sen sijaan Turun ja Helsingin välillä on täysin luonnollista kismaa entisen ja nykyisin pääkaupungin välillä. He eivät pidä meistä, emmekä me hyväksy/tunnusta heidän kaupunkiaan!
Jos turkulaisilla mitään alemmuudentunnetta on, se on täysin muun Suomen kateellisen panettelun tulos, mutta minua ei alemmuudentunne ainakaan paina. Turku on hieno ja potentiaalinen kaupunki. Mahdollisuuksia olisi vaikka mihin, se vain vaatii paljon töitä ja muutosta paikallisten asenteessa, mitä tulee siihen, miten tulevaisuudesta ajatellaan.
Minä olen aina ollut todella vaikuttunut Turusta ja rakastan tätä kaupunkia yli kaiken, mutta väkisinkin vetää katkeraksi, kun nuori ihminen saa aina Turussa asuvaksi tunnustauduttuaan vittuilua. Minkä vitun takia pitää päin naamaa alkaa dissata muiden kotiseutua? Tai vielä pahempaa, alkaa dissata itse ihmistä, koska se on jotain paikkakunnalta.
Kyllä tässä Turku vs. muu Suomi on vika siinä kiusaajassa, jolla on jotakin itsetunnollaan pahemman kerran pielessä, kun täytyy yhtä kaupunkia vastaa hyökätä. Varsinkin kun se kaupunki on Suomen vanhin ja historiallisin. Ja sijaitsee Suomen sivityksen juurilla. Turun kuuluisi olla Suomen rakastetuin kaupunki, mutta pääkaupungin siirto on sen kaiken muuttanut vihaksi!Kauanko aikaa onkaan kulunut pääkaupunkisiirrosta?
- citydiggari
on kulunut kirjoitti:
Kauanko aikaa onkaan kulunut pääkaupunkisiirrosta?
Alle pari sataa vuotta, joka on hyvin lyhyt aika Turun koko historiassa.
Tiedätkö sinä kuinka paljon on aikaa siitä, kun Helsinki vihdoin ohitti Turun väkiluvussa. Voin antaa vinkiksi, että väliin mahtuu ainakin Turun palo ja senkin jälkeen Turku säilytti asemansa.
Oli Helsingin onni, että Turku paloi. Se ei voinut olla vaikuttamatta juuri pääkaupunkiasemansa menettäneen Turun kehitykseen.
Ja jos Turku ei olisi ikinä menettänyt pääkaupunkiasemaansa. Meillä olisi pirun hieno pääkaupunki. Eikä Suomessa olisi tätä aivan aivotonta muiden kuntien vihaamista ja dissaamista. - TKU 4 LIFE
juuri Turussa kirjoitti:
En todellakaan menisi sanomaan että Turkulaisilla on heikko itsetunto, itseasiassa meillä on todella hyvä itsetunto, me pidämme kyllä puoliamme ja sanoisinko että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
- Anonyymi
citydiggari kirjoitti:
Alle pari sataa vuotta, joka on hyvin lyhyt aika Turun koko historiassa.
Tiedätkö sinä kuinka paljon on aikaa siitä, kun Helsinki vihdoin ohitti Turun väkiluvussa. Voin antaa vinkiksi, että väliin mahtuu ainakin Turun palo ja senkin jälkeen Turku säilytti asemansa.
Oli Helsingin onni, että Turku paloi. Se ei voinut olla vaikuttamatta juuri pääkaupunkiasemansa menettäneen Turun kehitykseen.
Ja jos Turku ei olisi ikinä menettänyt pääkaupunkiasemaansa. Meillä olisi pirun hieno pääkaupunki. Eikä Suomessa olisi tätä aivan aivotonta muiden kuntien vihaamista ja dissaamista.aikamoista Helsinki-vihaa on havaittavissa😆 kerrotko, mistä se kumpuaa? Helsinki tuskin sulle on mitään tehnyt? Meillä on nyt upea pääkaupunki ja juuri siellä missä pitääkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aikamoista Helsinki-vihaa on havaittavissa😆 kerrotko, mistä se kumpuaa? Helsinki tuskin sulle on mitään tehnyt? Meillä on nyt upea pääkaupunki ja juuri siellä missä pitääkin
2007-10-14 22:19:45 Hidas Hessuloinen
- citydiggari
Ihan tavallinen trolli olet ja se kertoo sinusta paljon. Jospa lopettaisit sen provoilun täällä palstalla ja lähtisit vaikka johonkin harrastuksiin, ni vois niitä kavereitakin löytyä.
Turkulaisia kun ei millään voi kaikkia samaan muottiin tunkea.- Vuoden asunut
En osaa trolliajatukseesi ottaa kantaa. Ehkä kaikki keskustelu sitten on trollaamista, kun katsoo vain omasta näkökulmastaan?
Nyt sitten pitäisi poistua palstalta?
Johan tämä kommenttisi taas kertoo kaiken tarpeellisen. Muotti on helposti löydettävissä.
Asioista ei saisi puhua edes keskustelupalstalla, joka kai on siihen tarkoitettu? Aihe ainakin tuntuu kiinnostavalta, kun katsoo kommenttien määrää. - citydiggarin analyysi
Vuoden asunut kirjoitti:
En osaa trolliajatukseesi ottaa kantaa. Ehkä kaikki keskustelu sitten on trollaamista, kun katsoo vain omasta näkökulmastaan?
Nyt sitten pitäisi poistua palstalta?
Johan tämä kommenttisi taas kertoo kaiken tarpeellisen. Muotti on helposti löydettävissä.
Asioista ei saisi puhua edes keskustelupalstalla, joka kai on siihen tarkoitettu? Aihe ainakin tuntuu kiinnostavalta, kun katsoo kommenttien määrää.Voit olla sitä ja tätä mieltä turkulaisista, mutta sinun täytyy ottaa huomioon, että turkulaisten puhe ja tapakulttuuri poikkeaa hivenen muusta Suomesta. Tähän tottuminen ei ole välttämättä helppoa, varsinkin jos on päättänyt, että se on jotain negatiivisia ominaisuuksia paikallisissa.
En ole huomannut, että turkulaisissa olisi mitenkään erityisen kateellisia ihmisiä. Mihin havaintoon perustat tämän mielipiteen. Jos kyse on kaupunkien välisestä kränästä, kuten Turku vs. Helsinki tai jekkuilusta Turku vs. Tampere, niin ei sellaiset asiat kerrot mistään turkulaisille ominaisesta ominaisuudesta, vaan tilanteesta.
Monilla turkulaisilla on taatustis katkeria tunteista Helsinkiä ja siihen liittävää politiikkaa kohtaan, mutta se ei kerro mitään henkilökohtaisesta kateellisuudesta, eikä siitä voi tehdä johtopäätöksiä, että turkulaiset ovat yleisesti kateellista sakkia. Se kertoo turkulaisten rakkaudesta kaupunkiaan kohtaan ja siitä kuinka paljon he sen oikeuksista välittävät.
Edellisestä saa myös vastauksen siihen, miksi turkulaiset eivät ikuisesti jaksa nauraa Turku-vitseille. Jos turkulaiset edelleen nauraisivat itselleen tässä asiassa, se olisi jo oman itsensä alentamista ja dissaamista. Silloin kun joku alkaa nauraa muiden keksimälle vitsille itsestään toistuvasti on kyse pahasta itsetunto-ongelmasta.
Turkulaiset voivat nauraa edelleen itselleen, mutta vitsin pitää olla osuva ja hauska. Turkulaiset ovat alati huumoria viljelevä kansanosa. Kuuluu nimittäin tapakulttuuriin. Se ettei anna kaikkea anteeksi, ei ole huumorintajuttomuutta.
Turkulaiseen kulttuuriin kuuluu sarkasmi ja se saattaa mennä ulkopuoliselta ohi. Se voidaan ottaa vittuiluna, mutta kyse on ihan normaalista turkulaisen tavasta keskustella. Esim. jos sinulta putoaa jotakin, saattaa turkulainen kysyä "Kui sä sen sinne purotit?", vaikka et sitä sinne tietenkään tahaten tiputtanut.
Kun olin pieni ja "pillasin" mehua paidalle, kysyttiin "Onk sul reikä leuas?". "Ei?" sanoin hapuillen omaa leukaani! "No kui sun paita sit on läpimärkä?". :D
Toinen on turkulaisen tapa olettaa negatiivista, kuten "Ei sul röökii olis tarjota?". Jos ei ole, ni kyllähän mä sen tiesinkin, mutta jos on ni tosi hieno juttu. ;)
Kysymys: "Et sää kaffet ota?" Tarkoittaa: "Otatko kupin kahvia, mä keitän?".
Sinä olet täällä selvästi hyökkäämässä, koska jos joku täällä on eri mieltä sinä sanot, että: "noniin tuollasia te olette, aina mun kanssa eri mieltä!" ja pistät syyn turkulaisuuden piikkiin. Kukaan ei moisesta kohtelusta pidä keskustelussa. Meistä jokainen haluaa tulla kohdelluksi yksilönä, joilla on oma mielipide.
Se joku pyytää sinua muuttamaan muualle, ei ole mikään merkki turkulaisuudesta, vaan siitä että sinä vaadit mahdottomia ja tiedät sen itsekkin. Et sinä voi muuttaa kaupunkilaisia, voit muuttaa vaan itseäsi, joten mitä sinä täällä teet? Sinä olet täällä väittämässä, että meissä kaikissa on jotain vikaa, koska olemme turkulaisia! Tätä kutsutaan rasismiksi.
Toisin sanoen! Kumpi on todennäköisempää, se että kokonaisessa kaupungillisessa ihmisiä on perustavanlaatuinen vika, vai että sinun asenteessasi on joku vika? Turkulainen kulttuuri voi tehdä meistä samankaltaisia, mutta samanlaisia se ei meistä tee! Geeniperimä on Turussa sen verran sekoittunutta, että sitäkään et voi vetää syyksi ja silloin vasta rasisminpuolelle mentäisiinkin!
Joten asiallisesti pyydän sulta nyt: muuta omaa asennettasi ja yritä uudestaan avoimin mielin tai sitten yksinkertaisesti muutat muualle, etkä tee ongelmistasi muiden ihmisten ongelmaa, koska Turussa ei ole kenenkään pakko asua, jos ei täällä tule ihmisten kanssa toimeen. Me kyllä tulemme toimeen täällä keskenämme, eikä meillä ole tarvetta muuttaa kulttuuriamme sinun vuoksesi, koska on aivan tarpeeksi niitä, jotka tulevat turkulaisten kanssa toimeen! - ykskakskolme
citydiggarin analyysi kirjoitti:
Voit olla sitä ja tätä mieltä turkulaisista, mutta sinun täytyy ottaa huomioon, että turkulaisten puhe ja tapakulttuuri poikkeaa hivenen muusta Suomesta. Tähän tottuminen ei ole välttämättä helppoa, varsinkin jos on päättänyt, että se on jotain negatiivisia ominaisuuksia paikallisissa.
En ole huomannut, että turkulaisissa olisi mitenkään erityisen kateellisia ihmisiä. Mihin havaintoon perustat tämän mielipiteen. Jos kyse on kaupunkien välisestä kränästä, kuten Turku vs. Helsinki tai jekkuilusta Turku vs. Tampere, niin ei sellaiset asiat kerrot mistään turkulaisille ominaisesta ominaisuudesta, vaan tilanteesta.
Monilla turkulaisilla on taatustis katkeria tunteista Helsinkiä ja siihen liittävää politiikkaa kohtaan, mutta se ei kerro mitään henkilökohtaisesta kateellisuudesta, eikä siitä voi tehdä johtopäätöksiä, että turkulaiset ovat yleisesti kateellista sakkia. Se kertoo turkulaisten rakkaudesta kaupunkiaan kohtaan ja siitä kuinka paljon he sen oikeuksista välittävät.
Edellisestä saa myös vastauksen siihen, miksi turkulaiset eivät ikuisesti jaksa nauraa Turku-vitseille. Jos turkulaiset edelleen nauraisivat itselleen tässä asiassa, se olisi jo oman itsensä alentamista ja dissaamista. Silloin kun joku alkaa nauraa muiden keksimälle vitsille itsestään toistuvasti on kyse pahasta itsetunto-ongelmasta.
Turkulaiset voivat nauraa edelleen itselleen, mutta vitsin pitää olla osuva ja hauska. Turkulaiset ovat alati huumoria viljelevä kansanosa. Kuuluu nimittäin tapakulttuuriin. Se ettei anna kaikkea anteeksi, ei ole huumorintajuttomuutta.
Turkulaiseen kulttuuriin kuuluu sarkasmi ja se saattaa mennä ulkopuoliselta ohi. Se voidaan ottaa vittuiluna, mutta kyse on ihan normaalista turkulaisen tavasta keskustella. Esim. jos sinulta putoaa jotakin, saattaa turkulainen kysyä "Kui sä sen sinne purotit?", vaikka et sitä sinne tietenkään tahaten tiputtanut.
Kun olin pieni ja "pillasin" mehua paidalle, kysyttiin "Onk sul reikä leuas?". "Ei?" sanoin hapuillen omaa leukaani! "No kui sun paita sit on läpimärkä?". :D
Toinen on turkulaisen tapa olettaa negatiivista, kuten "Ei sul röökii olis tarjota?". Jos ei ole, ni kyllähän mä sen tiesinkin, mutta jos on ni tosi hieno juttu. ;)
Sinä olet täällä selvästi hyökkäämässä, koska jos joku täällä on eri mieltä sinä sanot, että: "noniin tuollasia te olette, aina mun kanssa eri mieltä!" ja pistät syyn turkulaisuuden piikkiin. Kukaan ei moisesta kohtelusta pidä keskustelussa. Meistä jokainen haluaa tulla kohdelluksi yksilönä, joilla on oma mielipide.
Se joku pyytää sinua muuttamaan muualle, ei ole mikään merkki turkulaisuudesta, vaan siitä että sinä vaadit mahdottomia ja tiedät sen itsekkin. Et sinä voi muuttaa kaupunkilaisia, voit muuttaa vaan itseäsi, joten mitä sinä täällä teet? Sinä olet täällä väittämässä, että meissä kaikissa on jotain vikaa, koska olemme turkulaisia! Tätä kutsutaan rasismiksi.
Toisin sanoen! Kumpi on todennäköisempää, se että kokonaisessa kaupungillisessa ihmisiä on perustavanlaatuinen vika, vai että sinun asenteessasi on joku vika? Turkulainen kulttuuri voi tehdä meistä samankaltaisia, mutta samanlaisia se ei meistä tee! Geeniperimä on Turussa sen verran sekoittunutta, että sitäkään et voi vetää syyksi ja silloin vasta rasisminpuolelle mentäisiinkin!
Joten asiallisesti pyydän sulta nyt: muuta omaa asennettasi ja yritä uudestaan avoimin mielin tai sitten yksinkertaisesti muutat muualle, etkä tee ongelmistasi muiden ihmisten ongelmaa, koska Turussa ei ole kenenkään pakko asua, jos ei täällä tule ihmisten kanssa toimeen. Me kyllä tulemme toimeen täällä keskenämme, eikä meillä ole tarvetta muuttaa kulttuuriamme sinun vuoksesi, koska on aivan tarpeeksi niitä, jotka tulevat turkulaisten kanssa toimeen!älähtää ja niin päin pois.
Miksi joka turku keskusteluun työnnetään Tampere ja Helsinki? Kateudestahan se kertoo.
Häiritsee myös rasismi sanan tuominen joka keskusteluun. Koko sana menettää merkityksensä, jos kaikesta tehdään rasismia. - citydiggari
ykskakskolme kirjoitti:
älähtää ja niin päin pois.
Miksi joka turku keskusteluun työnnetään Tampere ja Helsinki? Kateudestahan se kertoo.
Häiritsee myös rasismi sanan tuominen joka keskusteluun. Koko sana menettää merkityksensä, jos kaikesta tehdään rasismia.Muualta ne turkulaisten haukkujat tulee ja prosentuaalisesti helpoin veikkaus on Tampere ja Helsinki. Ne on ne kateeliset suut ku puhuu ja Turusta tänne yleensä tullaan pahoja puhumaan ulkopuolisten voimin.
Lueppas uudestaan tuo aiempi vastaukseni ja tällä kertaa ajatuksella. Sitten voisit harjoitella sitä peiliin katsomista! - muuta muualle
citydiggarin analyysi kirjoitti:
Voit olla sitä ja tätä mieltä turkulaisista, mutta sinun täytyy ottaa huomioon, että turkulaisten puhe ja tapakulttuuri poikkeaa hivenen muusta Suomesta. Tähän tottuminen ei ole välttämättä helppoa, varsinkin jos on päättänyt, että se on jotain negatiivisia ominaisuuksia paikallisissa.
Joten asiallisesti pyydän sulta nyt: muuta omaa asennettasi ja yritä uudestaan avoimin mielin tai sitten yksinkertaisesti muutat muualle, etkä tee ongelmistasi muiden ihmisten ongelmaa, koska Turussa ei ole kenenkään pakko asua, jos ei täällä tule ihmisten kanssa toimeen. Me kyllä tulemme toimeen täällä keskenämme, eikä meillä ole tarvetta muuttaa kulttuuriamme sinun vuoksesi, koska on aivan tarpeeksi niitä, jotka tulevat turkulaisten kanssa toimeen!Muutahan turkulaiset eivät arvostelijoille osaa sanoakkaan. Ovatko turkulaiset todella niin tyhmiä, että luulevat helsinkilästen olevan heille kateellisia? Mistä sitä voisi olla? Maan pilkatuimman kaupungin osastako? Sanon ystävyydellä: olkaa turkulaiset vaan aivan normaaleja. Ei parempia, ei huonompia, mutta älkää tehkö itsestänne naurunalaisia.
- citydiggari
muuta muualle kirjoitti:
Muutahan turkulaiset eivät arvostelijoille osaa sanoakkaan. Ovatko turkulaiset todella niin tyhmiä, että luulevat helsinkilästen olevan heille kateellisia? Mistä sitä voisi olla? Maan pilkatuimman kaupungin osastako? Sanon ystävyydellä: olkaa turkulaiset vaan aivan normaaleja. Ei parempia, ei huonompia, mutta älkää tehkö itsestänne naurunalaisia.
Olkoo tekin aivan normaaleja, älkääkä tulko selittämään jotain täysin idiootteja väitteitä turkulaisista.
Etkö ymmärrä, että kehoitus muuttaa muualle on ainoa ratkaisu tilanteessa, jossa joku ei kotoudu kaupunkiin.
En minäkään muuta Helsinkiin ja ala vaatimaan, että helvetti helsinkiläiset, alkakaa hyväksymään mut tai vittuilen teille. Joko minä sopeudun Helsinkiin tai muutan muualle. Ei Helsinki muutu minulle.
Aika selvää analogiaa, eikö?
Jos turkulaiset voivat olla kateellisia, niin silloin voi olla helsinkiläisetkin. Molemmat väitteet ovat heittoja joita ei voi todistaa tai kumota. Turkulaiset väittää niin siksi, koska alkuperäinen syyte turkulaisia kohtaan on tasoltaan aivan yhtä paskaa.
Koska me emme voi todistaa olevamme muuta, mitä väitetään. Me puolustaudumme syyttämällä teitä, jostain mitä te ette voi todistaa vääräksi. Molempia väitteitä voi perustella erilaisilla heitoilla, mutta todeksi tai epätodeksi ne eivät muutu.
Eiköhän tämä ollut aika selvä selitys asiaan. Älkää te kohdelko väärin meitä, niin emme mekään kohtele väärin teitä. Ei turkulaisten tarvitse väittää kenenkään olevan kateellinen, jos he eivät siihen anna aihetta, mutta vittuilu on sitä luokkaa, että aihetta on aika paljonkin.
Sitten kun viimeinen "Turku on Suomen perseenreikä"-vitsi on lausuttu, teillä on jotain oikeutta tulla meille selittämään turkulaisten asenteesta muita kohtaan.
Meitä on kuitenkin vain se 175.000 ja teitä muita 5 miljoonaa. Ja teidän asenteenne meitä kohtaan, kun käymme muualla on usein todella törkeää. Siinä määrin törkeää, että kutsun sitä rasismiksi. Koska meitä ei kohdella yksilöinä enää sen jälkeen kun paljastumme turkulaisiksi. Ja tämä on totta!
Ota turkulaiset yksilöinä, niin Turkuun muuttaminen sujuu helvetin paljon yksinkertaisemmin.
Se on niin hauskaa, kun helsinkiläiset väittää olevansa niin suvaitsevaisia, mutta kas kun asia muuttuu, kun vastaan tulee turkulainen. Yhtäkkiä suvaitsevaisesta maailmankansalaisesta tulee epäluuloinen ja oudosti käyttäytyvä pelle, joka ensitöikseen solvaa tuntemattoman ihmisen kotikuntaa tai kaupunkilaisidentiteettiä.
Miksi? Ja älä väitä, ettei ole totta! On koettu ja jopa telkkarissa nähty.
Onneksi helsinkiläisistä löytyy ja siellä on sellaisiakin ihmisiä, jotka suorastaan pitävät Turusta. Joillakin ei ole mielipidettä, mutta kohtelevat silti ihmisinä.
Pahimpia taitavatkin olla ne wannabe-helsinkiläiset, joiden mielestä on cool, kun dissaa Turkua. Helsingissä törmää yllättävän usein Turku-kommenteihin, joita ei odota. On hassua havaita kuinka paljon he näyttävät sittenkin välittävän meistä. Mikä meissä turkulaisissa on niin suurta, että se liikuttaa helsinkiläisen mieltä.
Kertoisitko sinä minulle? - Vuoden asunut
citydiggari kirjoitti:
Olkoo tekin aivan normaaleja, älkääkä tulko selittämään jotain täysin idiootteja väitteitä turkulaisista.
Etkö ymmärrä, että kehoitus muuttaa muualle on ainoa ratkaisu tilanteessa, jossa joku ei kotoudu kaupunkiin.
En minäkään muuta Helsinkiin ja ala vaatimaan, että helvetti helsinkiläiset, alkakaa hyväksymään mut tai vittuilen teille. Joko minä sopeudun Helsinkiin tai muutan muualle. Ei Helsinki muutu minulle.
Aika selvää analogiaa, eikö?
Jos turkulaiset voivat olla kateellisia, niin silloin voi olla helsinkiläisetkin. Molemmat väitteet ovat heittoja joita ei voi todistaa tai kumota. Turkulaiset väittää niin siksi, koska alkuperäinen syyte turkulaisia kohtaan on tasoltaan aivan yhtä paskaa.
Koska me emme voi todistaa olevamme muuta, mitä väitetään. Me puolustaudumme syyttämällä teitä, jostain mitä te ette voi todistaa vääräksi. Molempia väitteitä voi perustella erilaisilla heitoilla, mutta todeksi tai epätodeksi ne eivät muutu.
Eiköhän tämä ollut aika selvä selitys asiaan. Älkää te kohdelko väärin meitä, niin emme mekään kohtele väärin teitä. Ei turkulaisten tarvitse väittää kenenkään olevan kateellinen, jos he eivät siihen anna aihetta, mutta vittuilu on sitä luokkaa, että aihetta on aika paljonkin.
Sitten kun viimeinen "Turku on Suomen perseenreikä"-vitsi on lausuttu, teillä on jotain oikeutta tulla meille selittämään turkulaisten asenteesta muita kohtaan.
Meitä on kuitenkin vain se 175.000 ja teitä muita 5 miljoonaa. Ja teidän asenteenne meitä kohtaan, kun käymme muualla on usein todella törkeää. Siinä määrin törkeää, että kutsun sitä rasismiksi. Koska meitä ei kohdella yksilöinä enää sen jälkeen kun paljastumme turkulaisiksi. Ja tämä on totta!
Ota turkulaiset yksilöinä, niin Turkuun muuttaminen sujuu helvetin paljon yksinkertaisemmin.
Se on niin hauskaa, kun helsinkiläiset väittää olevansa niin suvaitsevaisia, mutta kas kun asia muuttuu, kun vastaan tulee turkulainen. Yhtäkkiä suvaitsevaisesta maailmankansalaisesta tulee epäluuloinen ja oudosti käyttäytyvä pelle, joka ensitöikseen solvaa tuntemattoman ihmisen kotikuntaa tai kaupunkilaisidentiteettiä.
Miksi? Ja älä väitä, ettei ole totta! On koettu ja jopa telkkarissa nähty.
Onneksi helsinkiläisistä löytyy ja siellä on sellaisiakin ihmisiä, jotka suorastaan pitävät Turusta. Joillakin ei ole mielipidettä, mutta kohtelevat silti ihmisinä.
Pahimpia taitavatkin olla ne wannabe-helsinkiläiset, joiden mielestä on cool, kun dissaa Turkua. Helsingissä törmää yllättävän usein Turku-kommenteihin, joita ei odota. On hassua havaita kuinka paljon he näyttävät sittenkin välittävän meistä. Mikä meissä turkulaisissa on niin suurta, että se liikuttaa helsinkiläisen mieltä.
Kertoisitko sinä minulle?Ehkä toisaalta muuttanut osaa paremmin tarkkailla teitä.
Eikä kyse ole minun sopeutumisestani, kuten voit alempaa lukea.
Tekstisi ei ainakaan anna positiivisempaa kuvaa Turkulaisesta luonteenlaadusta.
Ehkä sinun on syytä mennä Helsinki ja Tampere palstalle keskustelemaan NIISTÄ kaupungeista, kun tämä on kai Turkupalsta?
Muutenkin kiroamisesi, nimittelysi ja muu epäasiallisuus ei ainakaan nosta profiiliasi. - citydiggari
Vuoden asunut kirjoitti:
Ehkä toisaalta muuttanut osaa paremmin tarkkailla teitä.
Eikä kyse ole minun sopeutumisestani, kuten voit alempaa lukea.
Tekstisi ei ainakaan anna positiivisempaa kuvaa Turkulaisesta luonteenlaadusta.
Ehkä sinun on syytä mennä Helsinki ja Tampere palstalle keskustelemaan NIISTÄ kaupungeista, kun tämä on kai Turkupalsta?
Muutenkin kiroamisesi, nimittelysi ja muu epäasiallisuus ei ainakaan nosta profiiliasi.Kerropas mistä itse olet kotoisin, niin voimme tehdä johtopäätökset sinun kauttasi, sinun kotiseutusi ihmisistä!
Minä muuten en ole syntyjään turkulainen. Tämä voi tulla ylläri pyllärinä, mutta ei ole moni muukaan Turun asukas paljasjalkainen.
Ei tekstini voi millään antaa mitään kuvaa Turkulaisesta luonteenlaadusta, mutta ehkä jotakin turkulaisesta luonteenlaadusta, eikä juuri siitäkään kyllä mitään.
Ja ei sillä, minäkin kirjoitan yleensä kaikki sanat päin honkia, ja kirjoitusvirheisiin puuttuminen on minustakin pikkumaista, joten annan ne sinulle anteeksi, mutta sitä minä en anna anteeksi, että sinä minunkin tekstiäni luet vain turkulaisen tekstinä, etkä nimimerkkini takana olevan henkilön tekstinä. Loukkaat minua toistuvasti.
Sinä alati haet meistä virheitä, koska olemme turkulaisia. Kuka sellaisen tarkkailijan kaveriksi tahtoo ryhtyä? Kysyn vaan! Jos et ota turkulaista yksilönä, ei kukaan turkulainen voi tuntea oloaan hyväksi sinun parissasi. Kyllä ihminen vaistoaa, kun häntä halveksitaan.
Minä otan ja saankin ottaa esimerkkinä Helsingin, koska se on myös paikkakunta, jonka ihmisten voidaan väittää olevan sitä ja tätä, tietyistä lähtökohdista. Enkä minä tosiaankaan mene sinne kahvilaan tarkkailemaan, että kuinkakohan vittumaisia nää stadilaiset oikein on. Kyllä minä menen sinne juomaan kahvia ja olis kiva kun jonkun nätin flikan siinä sivussa bongais. Ikävää vain on, että monesti turkulainen otetaan oudosti vastaan, muuna kuin yksilönä, jona jokainen ihminen tulisi vastaanottaa.
Mitä tulee kiroamiseen, niin se ei ehkä ole fiksua. Väsynyt mieli kipunoi primitiivisestä otsalohkosta, mutta se tulisi hallita. Kuitenkin myös sinun täysin älyttömät väitteesi, eivät ole fiksuja nekään. Minä olen yrittänyt asiallisesti selittää sinulle et voi esitellä moisia väitteitä faktoina. Olen ollut suht asiallisesti, mutta rajansa kaikella. Typeryyteen vastataan typeryydellä! Kai tiedät sen?
Koita myös ymmärtää, että sinun vuoksesi ei Turku tai sen asukkaat muutu. Joko sinä muutut tai sitten sinun sopeutumiskyvyssäsi on jotain vikaa. Voi myös olla, että Turku ei vain ole sun juttu. Ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että asiat toimivat maassa maan tavalla tai maasta pois. Jos Turku ei ole sinulle, ei se ole Turun tai turkulaisten ongelma, vaan yksin sinun. Tämä on todella yksinkertaista ja sen tyhmäkin ymmärtää!
Suoraan sanottuna vaikutat siltä, että sinulla ei ole turkulaisista koskaan hyvää kuvaa ollutkaan ja nämä aatteet mielessäsi tulit Turkuun. Ennakkoasenteesi pilasi mahdollisuutesi, eikä tosielämässä ole BB:ä joka viheltäisi pelin poikki, kun Martinaa vituttaa. Jos pienen talon sisällä voi ennakkoluulot aiheuttaa suurta eripuraa, mitä se tekee sen ulkopuolella?
Halusitpa myöntää sitä tai et, olet nyt vastatusten kohtuu älykkään turkulaisen nuoren miehen kanssa, joka on jo sanonut paljon muutakin, kuin että "muuta pois!". - Gabriella
citydiggari kirjoitti:
Kerropas mistä itse olet kotoisin, niin voimme tehdä johtopäätökset sinun kauttasi, sinun kotiseutusi ihmisistä!
Minä muuten en ole syntyjään turkulainen. Tämä voi tulla ylläri pyllärinä, mutta ei ole moni muukaan Turun asukas paljasjalkainen.
Ei tekstini voi millään antaa mitään kuvaa Turkulaisesta luonteenlaadusta, mutta ehkä jotakin turkulaisesta luonteenlaadusta, eikä juuri siitäkään kyllä mitään.
Ja ei sillä, minäkin kirjoitan yleensä kaikki sanat päin honkia, ja kirjoitusvirheisiin puuttuminen on minustakin pikkumaista, joten annan ne sinulle anteeksi, mutta sitä minä en anna anteeksi, että sinä minunkin tekstiäni luet vain turkulaisen tekstinä, etkä nimimerkkini takana olevan henkilön tekstinä. Loukkaat minua toistuvasti.
Sinä alati haet meistä virheitä, koska olemme turkulaisia. Kuka sellaisen tarkkailijan kaveriksi tahtoo ryhtyä? Kysyn vaan! Jos et ota turkulaista yksilönä, ei kukaan turkulainen voi tuntea oloaan hyväksi sinun parissasi. Kyllä ihminen vaistoaa, kun häntä halveksitaan.
Minä otan ja saankin ottaa esimerkkinä Helsingin, koska se on myös paikkakunta, jonka ihmisten voidaan väittää olevan sitä ja tätä, tietyistä lähtökohdista. Enkä minä tosiaankaan mene sinne kahvilaan tarkkailemaan, että kuinkakohan vittumaisia nää stadilaiset oikein on. Kyllä minä menen sinne juomaan kahvia ja olis kiva kun jonkun nätin flikan siinä sivussa bongais. Ikävää vain on, että monesti turkulainen otetaan oudosti vastaan, muuna kuin yksilönä, jona jokainen ihminen tulisi vastaanottaa.
Mitä tulee kiroamiseen, niin se ei ehkä ole fiksua. Väsynyt mieli kipunoi primitiivisestä otsalohkosta, mutta se tulisi hallita. Kuitenkin myös sinun täysin älyttömät väitteesi, eivät ole fiksuja nekään. Minä olen yrittänyt asiallisesti selittää sinulle et voi esitellä moisia väitteitä faktoina. Olen ollut suht asiallisesti, mutta rajansa kaikella. Typeryyteen vastataan typeryydellä! Kai tiedät sen?
Koita myös ymmärtää, että sinun vuoksesi ei Turku tai sen asukkaat muutu. Joko sinä muutut tai sitten sinun sopeutumiskyvyssäsi on jotain vikaa. Voi myös olla, että Turku ei vain ole sun juttu. Ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että asiat toimivat maassa maan tavalla tai maasta pois. Jos Turku ei ole sinulle, ei se ole Turun tai turkulaisten ongelma, vaan yksin sinun. Tämä on todella yksinkertaista ja sen tyhmäkin ymmärtää!
Suoraan sanottuna vaikutat siltä, että sinulla ei ole turkulaisista koskaan hyvää kuvaa ollutkaan ja nämä aatteet mielessäsi tulit Turkuun. Ennakkoasenteesi pilasi mahdollisuutesi, eikä tosielämässä ole BB:ä joka viheltäisi pelin poikki, kun Martinaa vituttaa. Jos pienen talon sisällä voi ennakkoluulot aiheuttaa suurta eripuraa, mitä se tekee sen ulkopuolella?
Halusitpa myöntää sitä tai et, olet nyt vastatusten kohtuu älykkään turkulaisen nuoren miehen kanssa, joka on jo sanonut paljon muutakin, kuin että "muuta pois!".kritiikin sietokyvyssäsi on kehittämisen varaa. Otat muiden kommentit liian tunteenomaisesti itseesi.
- TKU 4 LIFE
muuta muualle kirjoitti:
Muutahan turkulaiset eivät arvostelijoille osaa sanoakkaan. Ovatko turkulaiset todella niin tyhmiä, että luulevat helsinkilästen olevan heille kateellisia? Mistä sitä voisi olla? Maan pilkatuimman kaupungin osastako? Sanon ystävyydellä: olkaa turkulaiset vaan aivan normaaleja. Ei parempia, ei huonompia, mutta älkää tehkö itsestänne naurunalaisia.
mun mielestä kyllä SÄ teet itsestäs naurunalaisen :DDD mä olen turkulainen ja ylpeä siitä, on tullut nähtyä maailmaa jo 6vuotiaana kiersin eurooppaa ja suomenkin kolkat on tullut nähtyä, enkä todellakaan muuttaisi koskaan pois turusta, me turkulaiset olemme mukavia kun meille ollaan mukavia.
- bknjms
Turussa enkä ole huomannut mitään tuollaista. Kaikissa kaupoissa oon saanut tosi ystävällistä palvelua, tutustunut "aitoihin" turkulaisiin erittäin helposti ja muutamista tuli nopeasti erittäin hyviä ystäviä. En ole huomannut kateutta täällä sen enempää kuin muuallakaan.
Kandeis mennä itteensä, jos on tuollainen kuva tullut. - Vuoden asunut
Missähän kohdassa mainitsin, että kateus ja juoruaminen kohdistuisi minuun?
Olen huomannut, että kun useampi henkilö on paikalla ja yksi poistuu, saa hetken kuluttua ikävähköjä kommentteja paikalle jääneiltä.
Tai kun istumme esim. kahvilla. Joku heidän tuttunsa kulkee ohi. Heitetään joku vitsi tai vastaava ohikulkevalle ja kun henkilö menee kuuloetäisyydeltä pois, siitä heitetään joku epämiellyttävä kommentti. Myös esim. uuden auton ostaja saa aina selän takana tuomion hankinnoistaan.
Tätähän tapahtuu tietysti muuallakin, mutta Turussa tämä on kaikista räikeimmillään esillä. Tähän olen kiinnittänyt huomiota.
En tiedä miten asiaa auttaisi se, että muuttaisin pois, tai katsoisin peiliin?- Ottaa myös
osaa tähän keskusteluun, kun tämän täältä huomasin.....Itse olen asunut pian parikymmentä vuotta täällä Turussa ja pitää sanoa että kyllä viestiketjun aloittajalla on jotain henkilökohtaisempaa " meitä Turkulaisia" kohtaan kuin se millä syillä hän tämä keskustelun aloitti...ja jos aloittaa lähes haistattelemalla, niin on turha ihmetellä vastareaktioita siihen ja sitten vetäytyä sen taakse että mitä mä sanoin ....tällasta porukkaa. Voin kertoa itse itä-Suomesta tulleena että en ole koskaan täällä törmännyt sellaiseen kateuteen mitä entisessä kotopuolessani koin ja sen lisäksi naurattaa kun ei syntyperäiset Turkulaiset tuee tänne ja sen jälkeen haukkuvat paikallisia ihmisiä jotka ovat myös muualta tulleita...täällä kun ei asu paljajalkaisia turkulaisia ennä varmaan kolmannes jos sitäkään.Viesti ketjun aloittajalla aloitustyylistä päätellen on itsellä suuria sosiaalisia ongelmiaihmisten seurassa...aivan sama onko ihmiset Turkulaisia tai Pohjoiskarjalasta.
- muut jotka
siinä pöydässä istuvat ovat Turkulaisia paitsi sinä....Aika ihme tilastollisesti...
- tämän keskustelun
alotti joku fiksusti...Tähän keskusteluun omana osanani voin keroa että omalla työpaikallani ei ole työkaverinani yhtään syntyperäistä Turkulaista ja silti siellä ollaan periSuomalaisen kateellisia kaikesta....Luulen että tämä on enemmän Suomalaisten kansantauti kun vain Turkulainen ilmiö...Muistan tässä joku vuosi sitten terassilla Laitureitten aikaan, kun viereisessä pöydässä oli seurue jolla oli hauskaa ja muutenkin porukka oli iloista, kunnes eräs seurueen sammumispisteessä nuokkuva kaveri äkkiä piristyi ja huusi että V...U TURKU on paska paikka. ...jolloin seurueen muut jäsenet jotka eivät myöskään olleet paikallisia ihmettelivät kaverille ääneen että mistä moinen reaktio....kaveri oli ensimmäistä kertaa Turussa ja tullut asemalta suoraan kyseiseen paikkaan mutta silti oli jo niin selvä mielipide paikallisista...Kaverit siinä paikkailivat kaverin sanomisia. Esimerkki siitä että ihmiset hankkivat asenteita jo ennalta.....Minä olen syntyjäni Oululainen ja en minä koe että Oululaisissa tai Turlulaisissa olisi suuria eroja...molemmisaa on hyvät ja huonot puolet. Suomalaisilla vaan on kautta historian ollut kateuden kohteita ympäri maailmaa....Ruotsalaisista Turkulaisiin....
- Tarkkaillen...
Kirjoitustyylisi pisteiden käytön osalta, osuu yksiin "itäsuomalaisen" kanssa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=682&posting=22000000029853976
Joten ei näin kannata yrittää. - tarkkana
Tarkkaillen... kirjoitti:
Kirjoitustyylisi pisteiden käytön osalta, osuu yksiin "itäsuomalaisen" kanssa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=682&posting=22000000029853976
Joten ei näin kannata yrittää.jos tarkkailet.Syntypaikalla ja sillä missä on asunut ja tullut on eroa
- loppuvat...
tarkkana kirjoitti:
jos tarkkailet.Syntypaikalla ja sillä missä on asunut ja tullut on eroa
Olen ymmärtänyt, että heitekkeniläiset ovat eniten turkulaisten luonnevikojen takana. Luulevat itse olevansa muita parempia ja siksi jopa helsinkiläiset ovat heille muka kateellisia. Onneksi heitekkeniläisyys on tietääkseni katoavaa alemmuudentunteen korostamista ja näin turkulaisetkin pääsevät aikaa myöten säälittävästä surkeudestaan eroon.
- Tollasta.
loppuvat... kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että heitekkeniläiset ovat eniten turkulaisten luonnevikojen takana. Luulevat itse olevansa muita parempia ja siksi jopa helsinkiläiset ovat heille muka kateellisia. Onneksi heitekkeniläisyys on tietääkseni katoavaa alemmuudentunteen korostamista ja näin turkulaisetkin pääsevät aikaa myöten säälittävästä surkeudestaan eroon.
Päivää saat kyl odottaa aikas pitkää, enne ku heitekeniläiset Turust o loppu se o takuu varma.
- citydiggari
loppuvat... kirjoitti:
Ihan oikeasti! Miten joku voi vihata ja niputtaa ihmisiä synnytyssairaalan mukaan? Olet pahempi kuin itse aloittaja.
Otat tämän hedekeniläisyyden selvästi vakavemmin kuin itse heidekeniläiset, joille tämä sairaala-juttu on enemmänkin pientä leikinlaskua kuin totisinta totta.
Ei kukaan heidekeniläinen oikeasti pidä itseään enemmän turkulaisena kuin Tyksissä syntynyttäkään, mutta ymmärrän hyvin että lämmittää mieltä, kun oma synnytyslaitos on osa Turun historiaa.
Tämä "sä et oo turkulainen, ku et oo heidekenil syntyny" on selvää koulupoikien naljailua, ja jos sellaisesta oot nokkiisi ottanut, en voi muuta kuin sääliä. Vihan kanssa on ikävä elää. - citydiggari
Tollasta. kirjoitti:
Päivää saat kyl odottaa aikas pitkää, enne ku heitekeniläiset Turust o loppu se o takuu varma.
Tiedän! Heidekeenejä asuu Helsingissäkin. Että sellaista porukkaa ovat! Osaavat jopa matkustaa.
- Gabriella
citydiggari kirjoitti:
Ihan oikeasti! Miten joku voi vihata ja niputtaa ihmisiä synnytyssairaalan mukaan? Olet pahempi kuin itse aloittaja.
Otat tämän hedekeniläisyyden selvästi vakavemmin kuin itse heidekeniläiset, joille tämä sairaala-juttu on enemmänkin pientä leikinlaskua kuin totisinta totta.
Ei kukaan heidekeniläinen oikeasti pidä itseään enemmän turkulaisena kuin Tyksissä syntynyttäkään, mutta ymmärrän hyvin että lämmittää mieltä, kun oma synnytyslaitos on osa Turun historiaa.
Tämä "sä et oo turkulainen, ku et oo heidekenil syntyny" on selvää koulupoikien naljailua, ja jos sellaisesta oot nokkiisi ottanut, en voi muuta kuin sääliä. Vihan kanssa on ikävä elää.Nää heidekkenijutut on hyvää viihdettä... lmao.
- nääs nääs
Tällä palstalle esiintyy jatkuvasti Turun vertaamista Helsinkiin. Tampere tulee hyvänä kakkosena. Tampere ja Helsinki palstoilla ei Turusta kirjoita kukaan.
Miksiköhän?- TaikaröNsy
yhtään mitään väliä.
Olen asunut kummassakin,jopa Oulussakin ja savossa,nyt asun Turussa ja täällä syntynyt.
Nämä jutut monesti menee ihan lapsellisuuksien puolelle.
Ikään kuin ennen vanhaan kun pojat tappeli kaupungin osista.
Ihminen on tärkein ja hänen ymmärryksensä...kaupungissa kuin kaupungissa asuu kaikenkaltaista väkeä.
Kateellisuus on mielestäni jotain muuta...tämä on typeryyttä höpöttää jostain paremmuudesta. - Olla.
Siinä syy että stadin kenttä siirtyy, Porvooseen ja Turkulainen joutuu ajamaan pidemmälle kuin ennen, ja Tamperelaine ku ei ymmärrä turu murretta vaik opetais sen, itte kärest pitäen lukema.
- citydiggari
Sitä ihmettelen, miksi sinä jaksat trollailla Turku-palstalla päivästä toiseen? Et sinä ainakaan turkulainen ole, eli aika omituista minusta.
On aivan luonnollista verrata Turkua Helsinkiin, joka elää sitä elämää, joka oli Turulle tarkoitettu. Tottakai entinen pääkaupunki vertaa nykyiseen.
Ja älä aloita löpinää Suomen itsenäisyydestä, mistä se alkoi jne. Varsinainen Suomi on Turussa ja Turku sen ensimmäinen kaupunki. Selvä luonnollinen pääkaupunki. Helsingistä ei ilman apua olisi ikinä tullut yhtään mitään. Se olisi vain kunta Vantaan seudulla yms.
Tampere on hieno kaupunki, joka on asemansa ansainnut. Helsinki on kaiken saanut, mitään se ei ole itse hommannut. Näin on näreet.
Ja vaikka minä en Helsinkiä kaupunkina arvostakaan, ei se silti vaikuta siihen, miten minä kohtelen helsinkiläisiä ihmisinä.
Mahtaa olla kamaa, kun pikkukylästä niin kuin Turku muodostuu pakkomielle, niin kuin sinulle on muodostunut! Koita päästä yli! Kaupunki se vaan on ja suurin osa sen ihmisistä ei välitä paskan vertaa onko Turku, Helsinki vai Tampere jotakin. - citymöykkäri?
citydiggari kirjoitti:
Sitä ihmettelen, miksi sinä jaksat trollailla Turku-palstalla päivästä toiseen? Et sinä ainakaan turkulainen ole, eli aika omituista minusta.
On aivan luonnollista verrata Turkua Helsinkiin, joka elää sitä elämää, joka oli Turulle tarkoitettu. Tottakai entinen pääkaupunki vertaa nykyiseen.
Ja älä aloita löpinää Suomen itsenäisyydestä, mistä se alkoi jne. Varsinainen Suomi on Turussa ja Turku sen ensimmäinen kaupunki. Selvä luonnollinen pääkaupunki. Helsingistä ei ilman apua olisi ikinä tullut yhtään mitään. Se olisi vain kunta Vantaan seudulla yms.
Tampere on hieno kaupunki, joka on asemansa ansainnut. Helsinki on kaiken saanut, mitään se ei ole itse hommannut. Näin on näreet.
Ja vaikka minä en Helsinkiä kaupunkina arvostakaan, ei se silti vaikuta siihen, miten minä kohtelen helsinkiläisiä ihmisinä.
Mahtaa olla kamaa, kun pikkukylästä niin kuin Turku muodostuu pakkomielle, niin kuin sinulle on muodostunut! Koita päästä yli! Kaupunki se vaan on ja suurin osa sen ihmisistä ei välitä paskan vertaa onko Turku, Helsinki vai Tampere jotakin.En haluasi sinua puolustamaan mitään asiaa. Sinusta ei välity minkäänlainen ajattelija. Joten josko keksisit jotain muuta tekemistä?
- citydiggari
citymöykkäri? kirjoitti:
En haluasi sinua puolustamaan mitään asiaa. Sinusta ei välity minkäänlainen ajattelija. Joten josko keksisit jotain muuta tekemistä?
Nääs nääs, se vasta onkin suuri ajattelija. "Varmasti" ehta tamperelainen!
- ...........
Ehkä sen takia, ettei turkulaisilla ole tarvetta lähteä muiden keskustlupalstoille provoilemaan, niin kuin näillä nääsnääs ja heiteken-tyypeillä. Ei minua ainakaan kiinnosta notkua jonkun toisen kaupungin keskustelupalstalla, mutta on toki ilahduttavaa, että tamperelaisia ja helsinkiläisiä kiinnostaa Turku näin suuresti.
Miksiköhän? - helsinkiläisiä
........... kirjoitti:
Ehkä sen takia, ettei turkulaisilla ole tarvetta lähteä muiden keskustlupalstoille provoilemaan, niin kuin näillä nääsnääs ja heiteken-tyypeillä. Ei minua ainakaan kiinnosta notkua jonkun toisen kaupungin keskustelupalstalla, mutta on toki ilahduttavaa, että tamperelaisia ja helsinkiläisiä kiinnostaa Turku näin suuresti.
Miksiköhän?- ei sitten tipan tippaa kiinnosta turkulaisten hörinät, vähän ehkä vain säälittää.
- Pomo
citydiggari kirjoitti:
Mahtaa olla kamaa, kun pikkukylästä niin kuin Turku muodostuu pakkomielle, niin kuin sinulle on muodostunut! Koita päästä yli! Kaupunki se vaan on ja suurin osa sen ihmisistä ei välitä paskan vertaa onko Turku, Helsinki vai Tampere jotakin.Arvon citydiggari ja muut. Kun luette ylläolevan kommentin, tuleeko siitä yhtään esille katkeruus ja kateus Helsinkiä kohtaan? Kun se elää sitä mikä Turulle oli tarkoitettu?
Hah. Turkulaisten asenne on tuossakin viestissä todistettu varsin oikeaksi. Kateutta todistaa useampikin viesti tälläkin palstalla, mm. mahdollisesti Porvooseen rakennettava lentokenttä. Se on kuulemma turkulaisilta pois.
Erityisen suuri huoli turkulaisella on omasta edustaan. Viis siitä, onko se kaupungin tai yrityksen etu. Kunhan oma henkilökohtainen etu on ensisijalla. - citydiggari
Pomo kirjoitti:
Arvon citydiggari ja muut. Kun luette ylläolevan kommentin, tuleeko siitä yhtään esille katkeruus ja kateus Helsinkiä kohtaan? Kun se elää sitä mikä Turulle oli tarkoitettu?
Hah. Turkulaisten asenne on tuossakin viestissä todistettu varsin oikeaksi. Kateutta todistaa useampikin viesti tälläkin palstalla, mm. mahdollisesti Porvooseen rakennettava lentokenttä. Se on kuulemma turkulaisilta pois.
Erityisen suuri huoli turkulaisella on omasta edustaan. Viis siitä, onko se kaupungin tai yrityksen etu. Kunhan oma henkilökohtainen etu on ensisijalla.Minun mielipiteeni ovat yksin minun, eivätkä ne edusta mitään yleistä turkulaista mielipidettä.
Minä henkilökohtaisesti, en arvosta Helsinkiä historiallisista syistä johtuen, koska kyseinen kaupunki on ollut ja on edelleen rosvo, joka ryöstää muilta menestyksen.
Se on minun yksityinen mielipiteeni. Vain minun, enkä ole edes turkulainen, jos tarkkoja ollaan. Minä vain olen muuttanut sinne.
Ja kyllä, minulla on oikeutettua katkeruutta Helsinkiä kohtaan. Myönnän katkeruuteni, enkä todellakaan aio, en niin turkulaisten kuin kenenkään muunkaan vuoksi sitä kiistää.
Minä olen käynyt useasti Helsingissä ja ajattelen asioista niin mahdollisimman objektiivisesti kuin se vain minulle on mahdollista. Tiedän ja hyväksyn Helsingin hyvät puolet, mutta ideologiaa tai tai Helsingin pönkitystä minä en hyväksy, enkä tule koskaan hyväksymään.
Niin kauan, kun Suomea tullaan kehittämään vain Helsigistä, minä tulen Helsinkiä sydämestäni vihaamaan. Ja sen vihan kanssa olen valmis elämään, vaikka viha ei ketään todellakaan onnelliseksi tee. Mutta koska minulla on hyvin vahva oikeudentaju, en voi Helsingin sikamaista historiaa sivuuttaa, varsinkaan kun se edelleen jatkuu.
Minun ajatuksiani on PK-seutulaisen vaikea käsittää, ja ymmärrän sen hyvin. Tiedän miten Helsingissä ajatellaan ja olen siellä ihmisten kanssa keskustellut. En suoraan tästä, mutta Suomesta ja maailman menosta noin yli päänsä.
Missään vaiheessa en ole huomannut, että olisin ollut pahasti väärässä siitä, että Suomi on entistä selvemmin panostassa kaiken toimintansa sen kaupungin ympärille, jolle muinoin Turun asema lahjoitettiin.
Toisin kuin viha yleensä. Se on sokeaa. Minä pidän vihan teoissa ja asioissa, jotka minut on alunperin saanut suuttumaan. En yletä sitä henkilöihin tai kaupunkiin sisänsä. Helsinki on monella tavalla kaunis ja mukava.
Rakkauteni Turkua kohtaan on suuri ja suru sen kohtalosta vielä sitäkin suurempi. Ja vaikka minua ei ehkä olisikaan, jos Turku olisi pääkaupunki, niin en silti voi olla sympatiseeraamatta Suomen vanhinta ja jalointa kaupunkia tai surematta sen katkeraa kohtaloa.
Minä myöskin suren Suomen kohtaloa, että se menetti vanhan historiallisen kaupunkinsa, joka olisi sille tarjonnut juuret suoraan menneeseen Suomeen, ennen minkään maan valtaa. Sillä täältä löytyy selvät merkit aidosta Suomesta ja sen kulttuurista, eikä historian nauha katkea välissä, niin kuin se muualla tekee.
Näin minä ajattelen, joku turkulainen tuskin edes välittää, toisilla on parempaakin ajateltavaa. Jos mielipiteeni vihastuttavat teidät, niin minä olen varmaankin se kohde sitten jota vihata.
Senku vaan! Olkaa hyvä! - säälittäviä
citydiggari kirjoitti:
Mahtaa olla kamaa, kun pikkukylästä niin kuin Turku muodostuu pakkomielle, niin kuin sinulle on muodostunut! Koita päästä yli! Kaupunki se vaan on ja suurin osa sen ihmisistä ei välitä paskan vertaa onko Turku, Helsinki vai Tampere jotakin."Varsinainen Suomi on Turussa ja Turku sen ensimmäinen kaupunki. Selvä luonnollinen pääkaupunki." Kuinka joku voi ylipäätänsä ajatella noin? Varsinkin kun Turku on koko Suomen persläpi, jota muut nauravat ja jotkut jopa säälivät.
- nääs nääs
säälittäviä kirjoitti:
"Varsinainen Suomi on Turussa ja Turku sen ensimmäinen kaupunki. Selvä luonnollinen pääkaupunki." Kuinka joku voi ylipäätänsä ajatella noin? Varsinkin kun Turku on koko Suomen persläpi, jota muut nauravat ja jotkut jopa säälivät.
"Varsinainen Suomi on Turussa ja Turku sen ensimmäinen kaupunki..." Lopusta puuttuu vain: "ja mää syntysisin Heireggenil" tai mitä se nyt Turun murteella on.
Turulla on se kymmenen minuuttiaan vuodessa (joulurauhanjulistus). Muuhun sitä ei "ei-varsinainen" Suomi tarvitse. - Se.
nääs nääs kirjoitti:
"Varsinainen Suomi on Turussa ja Turku sen ensimmäinen kaupunki..." Lopusta puuttuu vain: "ja mää syntysisin Heireggenil" tai mitä se nyt Turun murteella on.
Turulla on se kymmenen minuuttiaan vuodessa (joulurauhanjulistus). Muuhun sitä ei "ei-varsinainen" Suomi tarvitse.Ku harmittaa ni koko suamee ettei muuta voi.
- peiliin
säälittäviä kirjoitti:
"Varsinainen Suomi on Turussa ja Turku sen ensimmäinen kaupunki. Selvä luonnollinen pääkaupunki." Kuinka joku voi ylipäätänsä ajatella noin? Varsinkin kun Turku on koko Suomen persläpi, jota muut nauravat ja jotkut jopa säälivät.
niin näet metsäjuntin, joka ei ole koskaan käynyt missään ja saanut naista hah hah :))
- Vuoden asunut
En osannut odottaa näin kovaa vilkasta keskustelua aiheen tiimoilta.
Mitäkö jäi tästä mieleen? Ainakin vakuutuin siitä, että olen tehnyt oikean arvion. Paljon omituisuuksia myös keskustelussa, mm. muiden kaupunkien sotkeminen tähän, on kai Turkulainen ilmiö? Ehkä parhaiten tuntemuksia kuvaa seuraavanlainen tarina(vastausten pohjalta):
Kävelet talon Turussa ohi, vettä sataa ja huomaat että erään talon katossa on reikä ja vesi vuotaan taloon. Menet tietysti ilmoittamaan asiasta. Soitat ovikelloa ja edessä seisoo koko perhe.
-Teillä vuotaa katto.
Isä vastaa: -Mene katsomaan omaa taloasi, vuotaako sen katto!
Äiti sanoo: -Kyllä Tampereella ja Helsingissä vuotaa useamman talon katto!
Tytär sanoo: -Sossu kai korjaa sinun talosi katon?
Poika sanoo: - Sinulla on persoonallisuushäiriö tai muita ongelmia, kun puutut tähän asiaan!
Kun poistun ihmetellen paikalta, kuulen koko perheen yhteisen huudon:
Muuta pois!- Tais
jäädä lääkkeet ottamatta aamulla. Minkä sille voi jos elämä on ollut lapsena kotona kieroutunuta ja ei ole ollut kavereita eikä leluja.
- tähän vielä
Sanoa että nyt olemme löytäneet täydellisen yksilön joka on oikea maailmankansalainen. Mutta miksi sellainen vaivautuu täällä kirjoittelemaan ja asumaan. Maailma on hienoja paikkoja täynnä jossa voi vaan olla se ongelma että sä olet liian kansainvälinen niihin....;))
- justjoooo
Sitähän koko suomen kansa on.
- loistaa
Kirjoituksestasi päätellen olet ilmiselvästi turkulainen ellet peräti heirekkeniläinen. Mutta eihän sille mitään voi.
- Longness
Minä asun viidettä vuotta viikot puoliksi pääkaupunkiseudulla ja puoliksi Turussa. Ihan kivoja nämä turkulaiset on. En ole kohdannut kateutta enkä juoruilua ainakaan enempää kuin muuallakaan. Tuntemani turkulaiset ovat suurin osa iältään alle 30-vuotiaita, joten onhan mahdollista että vanhemmilla ikäluokilla on jotain hampaankolossa, vaikkapa sitten sitä Helsinkiä kohtaan (joka sekin on oikein mukava paikka asustella.)
Nimimerkki geisha2 toikin jo olennaisen seikan esiin (josta "Vuoden asunut" oli eri mieltä); ei ole olemassa "perusturkulaista". Toki väestö voidaan demografioiden avulla profiloida ja löytää turussa asuville henkilöille yhteisiä tekijöitä, mutta luonteenpiirteisiin asti (esim. kateus) ulottuvan tutkimuksen tekeminen on vaikea ellei mahdoton tehtävä. Ainakin yhdelle ihmiselle, joten eipä meidän kenenkään kannattaisi sanoa mitään yleistävää omaa tuttavapiiriään laajemmasta joukosta. - ---
Muutin Turkuun puolitoista vuotta sitten ja täällä ihmisiin on paljon vaikeampi tutustua kuin Kymenlaakson suunnalla, josta olen kotoisin. Avoimiin ja puheliaisiin ihmisiin tottuneena Turkuun ei ole ollut kovin helppo sopeutua. Olen asunut Suomessa useassa eri kaupungissa ja Turku on ensimmäinen paikka, jossa tämä asia tuli vastaan.
Turussa ihmiset ovat niin omissa porukoissaan ja suhtautuvat vieraisiin ihmisiin todella varauksella.. Yhtenä esimerkkinä voisin mainita bussit Turussa. Aiemmin olin tottunut että bussiin mentäessä tervehditään ja lähtiessä kiitetään. Turussa useimmiten bussikuskilta tervehdykseen vastauksena saa vain epämääräisen mulkaisun (jos sitäkään..) ja en ole kertaakaan nähnyt kenenkään kiittävän lähtiessä.
No enpä ole jaksanut nykyään itsekään olla enää kovin ystävällinen ja avoin kun ei muutkaan sitä ole. Eli alan kai muuttumaan turkulaiseksi :D Tietysti poikkeuksiakin näkee välillä, eli en halua yleistää kaikkia turkulaisia.. :)- TKU 4 LIFE
On mahdollista että tämä bussikuski ei ole alkuperäinen turkulainen, vaan on muuttanut kymenlaaksosta turkuun.
- Mimmu999
Olen kuule ihan samaa mieltä, asiaa 30 vuotta seuranneena voin todeta että NÄIN ON.
- RR*
Huomaa kyllä, ettet ole asunut Porissa. Sitten casta tietäisit mitä em.adjektiivit tarkoittaa...
Nimim. pian entinen porilainen - Jähmeä, hiljainen
Työkaveri paljasjalkainen turkulainen, ja täytyy sanoa että voi hyvänen aika sentään mikä jähmeä, hidas ja tuppisuu mies! Ei saa sanaa suustaan, ei vastaa mm. työilmapiirikyselyihin vaan jupisee sitten jälkikäteen, ja ruokapöytäseurana kerrassaan ahdistavan puhumaton. Ennätysmäisen hidas jo kävelyssään, ja semmoinen Koiviston tyyppinen fundeeraaja.
Turkkulaiset ovat kyl omituissi!- TKU 4 LIFE
onko kenties ainoa turkulainen jonka tunnet?
- Silmät, korvat, suu
Miten voi kansainvälistyvässä maassa olla näin sisäänlämpiäviä ajatuksia.
Aloittajan arvio koskee koko maata vallitsevasta tilanteesta. Näin on aina ollut.
Me ollaan erilaisia ja hyvä niin. Toki omaa asennoitumistaan voi korjata.
Jos joku ei miellytä niin pysyttelee kauempana jos suinkin mahdollista.
Jonkun ulkonäön tai pukeutumisen aiheuttamasta ärsyyntymisestä pääsee sillä kun katsoo toisaalle. Tahtoo vaan olla niin, että jäädään oikein tuijottamaan ja ärsyyntymään lisää. Omaa tyhmyyttä!
Eihän suomalaiset pysyisi edes hengissä jos ei voisi olla kateellinen ja juoruileva.
Niistä ei kannata välittää mitään vaan elää omaa elämäänsä tässä itsekeskeisessä maailmassa. - Anonyymi
Tilastot eivät vääristä
https://www.edilex.fi/uutiset/asiasanat/Seuraamusmaksu- Anonyymi
Olet seonnut ja kaikki nauraa sulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet seonnut ja kaikki nauraa sulle
Sitähän te kateelliset yritätte tehdä. Olette itse sekaisin. Päässä vikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän te kateelliset yritätte tehdä. Olette itse sekaisin. Päässä vikaa.
Riittää kun lukee pari artikkelia niin tietää, kuka on sekaisin :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää kun lukee pari artikkelia niin tietää, kuka on sekaisin :D
Kaikki järkevät tietää mainita: Moraalista siinä on kyse
- Anonyymi
Sekopäitä jo syntyessään
- Anonyymi
Pikkumainen, pihi, ahne, käpykylämentaliteetilla varustettu
ahdasmielinen ihminen.- Anonyymi
Niin taidat olla.
- Anonyymi
Mulk-ku, mul-kum-pi, turkulainen
- Anonyymi
Turkulaiset usein hakevat ja rakentavat konflikteja. Joukkovoimalla oikeutetaan impulsiivinen ja aggressiivinen käytös.
- Anonyymi
Oisko lähdettä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko lähdettä
Kysy kävelevältä tietolähteeltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy kävelevältä tietolähteeltä
Ok retardi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok retardi
Pupujussin hymystä tunnettu kommentoija
HIV-ra. HI-virus on retrovirus. Tarttuuko myös Nintendoon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pupujussin hymystä tunnettu kommentoija
HIV-ra. HI-virus on retrovirus. Tarttuuko myös Nintendoon?Tunnettu "suomalainen mieskiharrin". Wikipedian luotettavaa tietoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941335- 1581218
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos60897Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27852Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829