Rivatril 0.5mg

...

Eli kysymys kuuluu: Mulle määrättiin kyseistä lääkettä 0.5mg tabletti illalla ja puoli tablettia aamulla. Joudun käyttämään todennnäköisesti kohtuu kauan mutta en toivottavasti loppuikääni. Miten tästä lääkkeestä pääsee näillä annoksilla irti? Tuleeko vieroitusoireita? Toivon vielä joskus saavan lapsen ja raskauden aikana kyseistä lääkettä ei saa käyttää... kiitos jos joku viitsii vastata!

7

1361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

otat kyseistä lääkettä? Ei ole pakko vastata jos et halua.

• 0.5mg

Rivatrilin suhteen itse aloitin sen käytön n 13 vuotiaana 0,5mg 2 krt vuorokausi.Minkäänlaisia oireita ei ollut lääkkeen lopetuksessa eikä aloituksessa 10v käytin.Mielestäni lääke on saanut kohtuuttomasti kielteistä arvailua, tässä kokemukseni lääkkeestä.

• ...

Aloitus oireet ovat aika voimakkaista, töissä en ole voinut olla, nukahdan käytännössä aamulääkkeen jälkeen hetkeksi ja päänsärkyä on myös. Muisti pätkii ja saatan sanoa jotain ihan muuta kun tarkoitin sekä tehdä jotan hassua... toivottavasta nää oireet menee pian ohi, siksi mietinkin lopetus oireita...ap

• 0,5mg
        ... kirjoitti:

Aloitus oireet ovat aika voimakkaista, töissä en ole voinut olla, nukahdan käytännössä aamulääkkeen jälkeen hetkeksi ja päänsärkyä on myös. Muisti pätkii ja saatan sanoa jotain ihan muuta kun tarkoitin sekä tehdä jotan hassua... toivottavasta nää oireet menee pian ohi, siksi mietinkin lopetus oireita...ap

Alussa monilla lääkkeillä voi olla kovatkin oireet tai niitä lisättäessä.Itse söin rivatrilia epilepsiaan kuin kysyit vaikutuksia minulle 1 vähiten oireita aiheuttanut lääke. Tällä hetkellä on lisätty toista epilääkkettä ja olo on huono "sängyssä" olo on paras olotila minulle nyt täytyy katsoa jos ei n2 vk totu täytyy vähentää lääkettä mahd toinen lääke.Miten kullakin sivuoireet on kaikilla "epilääkeillä" perushuono olotila monesti.

• Apteekki
        0,5mg kirjoitti:

Alussa monilla lääkkeillä voi olla kovatkin oireet tai niitä lisättäessä.Itse söin rivatrilia epilepsiaan kuin kysyit vaikutuksia minulle 1 vähiten oireita aiheuttanut lääke. Tällä hetkellä on lisätty toista epilääkkettä ja olo on huono "sängyssä" olo on paras olotila minulle nyt täytyy katsoa jos ei n2 vk totu täytyy vähentää lääkettä mahd toinen lääke.Miten kullakin sivuoireet on kaikilla "epilääkeillä" perushuono olotila monesti.

Rivatril on bentsodiatsepaamijohdannainen eli "pami" tai diapam. Käytetään mm. epilepsioissa, mutta myös jännitys-, tuskaisuus-, levottomuus ym. tiloissa.

Niin kuin muillekin bentsoille, Rivatriliin voi tulla sekä psyykkinen- että fyysinen riippuvuus. Lääkettä ei siis KOSKAAN saa lopetta kuin seinään, vaan annosta vähennetään pikkuhiljaa lääkärin ohjeen mukaan.

Sivuvaikutukset ovat aina yksillöllisiä, eikä niitä voi huomata ellei kokeile lääkettä. Jos sivuvaikutuksia ilmenee, ne tulevat yleensä hoidon alussa ja hellittävät sitten. Jos kuitenkin tuntuu, että sivuvaikutukset eivät helpota, löytyy muitakin lääkkeitä, joita voi kokeilla. Silloin on tietysti otettava yhteyttä hoitavaan lääkäriin.

• Apteekki kirjoitti:

Rivatril on bentsodiatsepaamijohdannainen eli "pami" tai diapam. Käytetään mm. epilepsioissa, mutta myös jännitys-, tuskaisuus-, levottomuus ym. tiloissa.

Niin kuin muillekin bentsoille, Rivatriliin voi tulla sekä psyykkinen- että fyysinen riippuvuus. Lääkettä ei siis KOSKAAN saa lopetta kuin seinään, vaan annosta vähennetään pikkuhiljaa lääkärin ohjeen mukaan.

Sivuvaikutukset ovat aina yksillöllisiä, eikä niitä voi huomata ellei kokeile lääkettä. Jos sivuvaikutuksia ilmenee, ne tulevat yleensä hoidon alussa ja hellittävät sitten. Jos kuitenkin tuntuu, että sivuvaikutukset eivät helpota, löytyy muitakin lääkkeitä, joita voi kokeilla. Silloin on tietysti otettava yhteyttä hoitavaan lääkäriin.

että 0,5 mg nukuttaa jotakuta, kun taas meikäläinen voi ottaa 4kertaa suuremman annoksen = 2mg:n tabletti, eikä jännitys väisty silti. Oot vissiin 43kg tytön tyllerö?

• .......
        moniosaaja kirjoitti:

että 0,5 mg nukuttaa jotakuta, kun taas meikäläinen voi ottaa 4kertaa suuremman annoksen = 2mg:n tabletti, eikä jännitys väisty silti. Oot vissiin 43kg tytön tyllerö?

niin olen 80kg tyllerö, lihonut kovasti tässä sairastellessa. Mulla vaan vaikuttaa noi lääkkeet niin voimakkaasti, muutkin lääkkeet siis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      365
      12317
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5387
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      212
      3918
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      196
      2588
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1962
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1824
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      880
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      842
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      752
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      716
    Aihe