Itkemisen maailmanennätys

Täälä ihmiset jo itkevät kilpaa, ilmeisesti pyrkimys on lisätä Guinnesin ennätystenkirjaan ruikuttamisen uusi maailmanennätys.

Kukaan ei pohdi ketkä ovat vastakkain, vastassa on sairaanhoitajat ja Suomen hallitus. Rahaa Suomessa on enemmän kuin koskaan aikaisemmin, tuloerot ovat kasvaneet viimeiset kymmenenvuotta nopeaan tahtiin.

Paula Risikko sanoo näin; "Olen puhunut tästä kauan. Opettajanakin olen tuonut esiin sitä, että ammatin vetovoima laskee. Mistä saamme tulevaisuudessa sitoutuneet henkilöt, jos meillä on tarjolla perusteettomia pätkätöitä, raskas työ ja vähän palkkaa? Se on huono yhdistelmä."

Mutta entä jos Tehy vain ei taivu? Eikö valtion ole silloin yksinkertaisesti pakko kaivaa kuvetta, koska se vastaa siitä, että hoitoa on tarjolla?

"Toivon lämpimästi, että kuntatyönantaja ja Tehy pääsevät sopimukseen. Ei kukaan halua sitä työtaistelua", Risikko vastaa. "Valtio on luvannut antaa uutta rahaa 150 miljoonaa euroa vuodessa. Tämän lisäksi muuta ei tule", hän sanoo.

Valtio on luvannut antaa uutta rahaa 150 miljoonaa, samalla rahalla ei rakenneta nykyisin edes kunnollista moottoritietä. Suomi on maksanut parin vuoden aikana palestiinalaisten palkkoja suuremmalla tukierällä. Terroristeille on annettu enemmän rahaa kuin omille alipalkatuille hoitajille ollaan valmiita myöntämään.

Tänä vuonna yrityksille maksetaan erilaisia tukirahoja yli 800 miljoonaa euroa. Miljardeja euroja on maksettu yritystukia yrityksille jotka ovat tuet saatuaan siirtäneet tehtaansa Kiinaan. Tuomioja hävisi miljardeja Yhdysvaltojen valloitus reissullaan, eikä edes vaivautunut kommentoimaan asiaa kansalaisille.

Afrikkaan lähetetään rahaa satoja miljoonia vuosittain, ruokaa mustille, että jaksavat taas synnyttää uusia nälkäisiä sotimaan keskenään. Pakolaisia perheineen tuodaan Suomeen elätettäväksi, näille kehitettiin viime vuonna myös uusi eläke, joka takaa somalimummulle kohtuullisen eläkkeen heti rajan ylityksen jälkeen. Kyseinen somali mummu tai vaari on roudattu Suomeen perheenyhdistämis käytännön nojalla. Hoitajat hoitavat mummut alipalkattuina hammasta kiristellen.

Valtio vs hoitajat, huonot lähtöasetelmat taisteluun. 24 prosentin vaatimus on kohtuullinen, valtiolta on löydyttävä rahaa. Rahaa ei tarvitse ottaa tuloverotusta kiristämällä, verotetaan optioita, kiristetään pääomaverotusta. Yksistään alkoholiveron korotuksesta saadut tuotot riittävät tämän ongelman ratkaisuun. Valtiolla ei ole todellista tahtoa asian selvittämiseksi, Vanhanen & Katainen on ongelman nimi. Yli kaksi miljardia ylimääräisiin lainanlyhennyksiin, tästä olisi ollut helppo lohkaista tarvittavat rahat, ylimääräistä valtionvelan lyhentämiseenkin olisi vielä jäänyt.

Sairaalat ollaan sulkemassa, ihmisten henki on vaarassa. Hoitajia on turha syyttää asiasta, myös ministeri Risikko myöntää ongelmat avoimesti. Meistä kukaan ei tekisi kovaa duunia talkoo töinä vuosikymmeniä. Ihmishenget ovat kyseessä, mitä tekee presidentti, onko meillä presidenttiä ollenkaan. Tarja Halonen on kiinnostunut vain ja ainoastaan siitä, kenen vieressä hän saa istua YK:n yleiskokouksen päivällispöydässä. En ole kuullut Tarjan kommentoivat hoitajien asemaa kertaakaan koko kiistan aikana. Tarja lupasi mielipidevaikuttamista, jos hänet valitaan uudelleen. Vaikuttaisi nyt sitten edes kerran elämänsä aikana, hyödyllisellä tavalla, mutta ei, lehmä vaikenee Kultarannassa.

Kyllä valtio on nykyisin rappiolla, arvot ovat perseellään. Toivotaan, että Vanhanen & Katainen akseli tajuaa kantaa vastuunsa asiassa.

3

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukea

olipa vuodatus.

Mutta niin minä aika kirkossa saarnan aikanakin nukun. Ehkä ton joku jaksaa lukea.

• vaatimus...

"24 prosentin vaatimus on kohtuullinen, valtiolta on löydyttävä rahaa."

Mikäköhän vaatimus tuo on? 24 prosentin korotus palkkaan. Ei jaksnut lukea. 24 % lisää kuukausipalkkaan joka on sairaanhoitajalla keskimäärin 2500 €/kk? Tekeekös se jotain 600 € lisää kuukaudessa? Aika hulppea korotus.

No toivottavasti jos se korotus niille annetaan, niin se 24 prosenttia lasketaan siitä niiden mainostamasta valheellisesta "peruspalkasta", eikä todellisesta sairaanhoitajan palkasta.

• jos olisit jättänyt sen perinteisen rasismi-osuuden pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6524
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4462
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3098
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2977
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1536
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1330
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      44
      1230
    Aihe