Olen itsekin hämmentynyt, mutta vahvistunut Herrassa. Vaikka kolme-enkeliä ei ottanut vastaan haastetta - "tuomitkoon Jumala meidän välillämme, sinun ja minun" -
vaan alati iskee hengellisesti ajatellen puukolla selkään ja taas pakenee pois,
niin julistus on saatettu voimaan.
Ja niin on, että Jeesus kyllä lukee "mätää" Jesajaa, vaan ei Elleniä. Sillä tuo Ellenin villanvalkoisuus ja lumenkirkkaus on valkeaa kalkkia vain.
Luuk. 4:17
ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen
[4:18,19: Jes. 61:2 : Jes. 42:7]
19 ja julistamaan Herran riemuvuotta.
[3. Moos. 25:13; Jes. 49:8,9; 2. Kor. 6:2]
20 Hän kääri kirjan kokoon, antoi sen avustajalle ja istuutui. Kaikki, jotka synagogassa olivat, katsoivat tarkkaavasti häneen.
21 Hän alkoi puhua heille: "Tänään, teidän kuultenne, on tämä kirjoitus käynyt toteen."
[Ap. t. 13:15 | Luuk. 22:37]
22 Kaikki kiittelivät häntä ja ihmettelivät niitä armon sanoja, joita hänen huuliltaan lähti. Kuitenkin he sanoivat: "Eikö tuo ole Joosefin poika?"
[Jes. 50:4 | Joh. 6:42]
Jesaja 60:1 - vain yhden irtojakeen Hän luki, mutta suurella auktoriteetilla. Hän tiesi, että Jes 53. luku olisi ollut jo liiankin kohtikäyvä. Sillä se on tarkoitettu uskottavaksi sydämen uskolla - eikä vain totena pidettäväksi.
Jos uskot Jeesusta, niin vähintäänkin kokok Jesaja sinun täytyy omaksua, nuo 66 lukua. Se toki ennustaakin aivan sitä lopussa olevaa rauhan aikaa myöden.
Älä pelkää - se on jo voimassa!
14
308
Vastaukset
1. Sam 24:13
12 (24:13) Herra olkoon tuomarina meidän välillämme. Hän kostakoon sinulle minun puolestani, mutta minä en sinuun koske.
[3. Moos. 19:18 ]
IKÄÄNKUIN VOIDELTUUN EN ROHKENE LIIEMMÄLTÄ KOSKEA
- 1. Samuelin kirja 24. luku:
1 (24:2) Kun Saul palasi filistealaisia vastaan tekemältään sotaretkeltä, hänelle kerrottiin, että Daavid oli En-Gedin autiomaassa.
[1. Sam. 23:27,28]
2 (24:3) Silloin Saul otti mukaansa Israelista kolmetuhatta valiosoturia ja lähti etsimään Daavidia ja hänen miehiään Kauriskallioiden itäpuolelta.
3 (24:4) Tien varressa oli lammastarhoja ja luola, ja tultuaan niiden kohdalle Saul meni luolaan tarpeilleen. Mutta Daavid ja hänen miehensä istuivat luolan perällä.
[Tuom. 3:24]
4 (24:5) Miehet sanoivat Daavidille: "Nyt on tullut se päivä, josta Herra on sanonut sinulle: 'Minä jätän vihollisesi sinun käsiisi, niin että voit tehdä hänelle mitä tahdot.'" Silloin Daavid meni ja leikkasi salaa palasen Saulin viitan liepeestä.
5 (24:6) Mutta sen tehtyään hän sai piston sydämeensä
6 (24:7) ja sanoi miehilleen: "Herra varjelkoon minua tekemästä tällaista kuninkaalleni, Herran voidellulle! Varjelkoon Herra minua kohottamasta kättäni häntä vastaan, sillä hän on Herran voideltu!"
[2. Sam. 1:14]
7 (24:8) Daavid piti miehensä aloillaan eikä päästänyt heitä Saulin kimppuun, ja niin Saul lähti luolasta jatkaakseen matkaansa.
8 (24:9) Sen jälkeen myös Daavid tuli ulos luolasta ja huusi Saulin perään: "Herrani, kuningas!" Kun Saul kääntyi katsomaan taakseen, Daavid kumartui kunnioittavasti maahan saakka
9 (24:10) ja sanoi Saulille: "Miksi kuuntelet ihmisten puheita, kun he sanovat: 'Daavid tahtoo sinulle pahaa'?
10 (24:11) Nyt voit omin silmin nähdä, että Herra jätti sinut tänään luolassa minun käsiini. Mieheni neuvoivat minua tappamaan sinut, mutta minä säästin sinut ja sanoin: 'En voi kohottaa kättäni kuningastani vastaan, sillä hän on Herran voideltu.'
11 (24:12) Katso nyt, isäni, katso viittasi lievettä, joka on kädessäni! Koska leikkasin liepeen viitastasi mutta en tappanut sinua, täytyy sinunkin ymmärtää, etten tahdo sinulle pahaa enkä kapinoi sinua vastaan. Minä en ole rikkonut sinua vastaan, mutta sinä väijyt minua ja tahdot viedä minulta hengen.
[1. Sam. 20:1]
12 (24:13) Herra olkoon tuomarina meidän välillämme. Hän kostakoon sinulle minun puolestani, mutta minä en sinuun koske.
[3. Moos. 19:18 ]
13 (24:14) Sanoohan vanha sananlaskukin: 'Paha on pahoista peräisin.' Minä en sinuun koske!
14 (24:15) Ja kenen perään Israelin kuningas on lähtenyt? Ketä sinä ajat takaa? Koiran raatoa, yhtä vaivaista kirppua!
15 (24:16) Herra olkoon tuomarina ja jakakoon meille oikeutta. Hän saa tutkia minun asiani ja puhua puolestani, ja hän on ratkaiseva riidan minun hyväkseni."
[Ps. 43:1]
16 (24:17) Kun Daavid lopetti puheensa, Saul sanoi: "Poikani Daavid, sehän on sinun äänesi!" Ja Saul puhkesi itkuun
17 (24:18) ja sanoi Daavidille: "Sinä olet oikeassa, minä väärässä! Olet tehnyt minulle pelkkää hyvää, mutta minä olen maksanut sen sinulle pahalla.
18 (24:19) Sinä olet tänään osoittanut, että tahdot minulle vain hyvää. Kun Herra luovutti minut sinun käsiisi, et tappanut minua.
19 (24:20) Kun joku kohtaa vihollisensa, hän ei päästä tätä suosiolla pois. Palkitkoon Herra sinulle hyvän työn, jonka tänään olet tehnyt minulle!
20 (24:21) Nyt tiedän, että sinusta tulee kuningas ja että Israelin valtakunta pysyy lujasti käsissäsi.
[1. Sam. 23:17]
21 (24:22) Vanno nyt minulle Herran kautta, ettet tuhoa minun jälkeläisiäni, sitten kun olen kuollut, etkä hävitä nimeäni isäni suvun joukosta."
22 (24:23) Kun Daavid oli vannonut tämän, Saul palasi kotiinsa ja Daavid nousi turvapaikkaansa vuorille.- rakinlöyhkien riitoihin
tämän enempää, mutta sinun tekstit ovat jotakuinkin poissa tolalta olevia.
Koeta saada hännästä kiinni.- oikeassa (aina)
Jutut ovat omituisia, ilman häntää ja päätä, kun niihin sotkee raamatun mielikuvitustaruja.
- kohtaa vailla päätä häntää!
oikeassa (aina) kirjoitti:
Jutut ovat omituisia, ilman häntää ja päätä, kun niihin sotkee raamatun mielikuvitustaruja.
ja miksi syytät AVK ta?
Etkö uskalla mainita raamatun profeettoja
suoraan nimeltä?
Sanopa mikä jae tai asia tai jakeen osa ei pidä paikkaansa.
Lienee vain kyse epäuskostasi Raamatun Jumalaan! - ja Kristuksen tuoksu monille
SILLÄ JEESUS ON KULMAKIVI JA KOMPASTUSKIVI
Ei löyhkä ole raamatussa eikä sen profeetoissa (tai avk:ssa), vaan sinussa itsessäsi!
Ehkä tämä vanha käännös ei etoo sua yhtä paljon kuin avk:n käyttämä uusi. Kokeile!!
Jesajan kirja 53. luku
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
"Kuulkaa vähäiset maan;
teitä vastaan Hän ei
nosta sormeaan"
Ihana laulu soi radio Deissä
melkein joka päivä. Sota on Herran ja kyse aina on siitä, että Herra puolustaa ihmistä.
Kolme-enkeliä sortaa kristikansaa saatanallisilla opeillaan ja Herran asia on, miten siinä käy.
Pieni LÄPILEIKKAUS kolmen-enkelin viljelemästä petollisesta opetuksesta viime päivinä:
> > > SAATANAN päälle, jonka täytyy kärsiä lopullinen rangaistus”
(egw:suuri taistelu,s. 422)
täytyy seisoa Jumalan kasvojen edessä ILMAN VÄLITTÄJÄÄ.
(egw:suuri taistelu,s.424)
OMIEN UUTTERIEN PONNISTUSTEN kautta heidän on täytynyt päästä voiottajiksi taistelussa pahaa vastaan”
(egw:suuri taistelu,s 424-425) < < <
VÄHÄINEN DAAVID VOITTAA VOITTAMATTOMAN GOLJATIN
- 1. Sam 17:39-51
39 Daavid sitoi vielä miekan vyölleen. Mutta näissä varusteissa hän ei pystynyt kävelemään, sillä hän ei ollut koskaan ennen käyttänyt sellaisia.
Daavid sanoi Saulille: "Minä en voi näissä edes kävellä. En ole koskaan käyttänyt tällaisia." Ja Daavid riisui ne yltään.
40 Daavid otti sauvansa, valitsi joenuomasta viisi sileää kiveä ja pani ne paimenlaukkuunsa, jossa hän piti tavaroitaan.
Sitten hän lähti linko kädessä astumaan kohti filistealaista.
41 Tämä lähestyi Daavidia edellään kilvenkantaja.
42 Filistealainen katseli Daavidia ja näki, että hän oli sorea, parraton nuorukainen, mitätön vastustajaksi.
[1. Sam. 16:12]
43 Hän huusi Daavidille: "Koirako minä olen, kun tulet minua vastaan keppi kädessä?" Ja filistealainen kirosi Daavidia kaikkien jumaliensa nimeen
44 ja sanoi: "Tule tänne, niin minä syötän sinun lihasi taivaan linnuille ja villipedoille!"
45 Mutta Daavid vastasi: "Sinä tulet minua vastaan mukanasi miekka, tappara ja keihäs, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimessä.
Hän on sen sotajoukon Jumala, jota sinä olet pilkannut.
[Ps. 20:8 ]
46 Tänä päivänä Herra jättää sinut minun käsiini. Minä katkaisen kaulasi ja syötän sinut ja koko filistealaisten sotajoukon raadot taivaan linnuille ja villipedoille.
Silloin koko maa saa tietää, että Israelilla on Jumala,
47 ja koko tämä joukko tajuaa, että Herra voi auttaa ilman miekkaa ja keihästä. Sota on Herran vallassa, ja hän antaa teidät meidän käsiimme."
48 Kun filistealainen lähti tulemaan Daavidia kohti, Daavid ryntäsi juosten häntä vastaan,
49 pisti kätensä laukkuun ja otti sieltä kiven. Hän linkosi sen ja osui filistealaista otsaan. Kivi puhkaisi otsan, ja filistealainen kaatui suulleen maahan.
[Sir. 47:4,5]
50 Näin Daavid voitti filistealaisen ilman miekkaa pelkällä lingolla ja kivellä, kaatoi hänet maahan ja otti hänet hengiltä.
51 Daavid juoksi filistealaisen luo, tarttui hänen miekkaansa ja veti sen tupesta, iski hänet kuoliaaksi ja hakkasi häneltä miekalla pään poikki. Nähdessään sankarinsa kuolleen filistealaiset lähtivät pakoon.
[1. Makk. 4:30]- koko ajan
haukut Ellen Whitea, vaikka häntä ei kukaan täällä edes lainaa ...
Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Jes. 53:7
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
---------------------
Yllä olevaa vastaan on valheen vyöry - alla läpileikkaus egw-opin mädästä sisuksesta:
SAATANAN päälle, jonka täytyy kärsiä lopullinen rangaistus”(S.T. sivu 422)
täytyy seisoa Jumalan kasvojen edessä ILMAN VÄLITTÄJÄÄ.(S.T. sivu 424)
OMIEN UUTTERIEN PONNISTUSTEN kautta heidän on täytynyt päästä voiottajiksi taistelussa pahaa vastaan” (S.T. sivu 424-425)
(egw:n ja kolmen-enkelin kautta tuputettuna)
-------------------
Karitsa alistuu nöyrästi ja hiljaa keritsemiseen ja myös uhrimenoihin ja sellainen Jeesus on ollut.
Hän itse valitsi tulla sijaiskärsijäksi Isän suostumuksella. Niin kauas kuin itä on lännestä - meidän rikkomuksemme aikojen loppuun asti on poistettu. "Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, niin ..." - Jes 53. luku 12 jakeineen kuvaa tätä järisyttävää armolupausta.
Valitettavasti Jeesus usein joutuu olemaan syntipukki ja hänen kanssaan kristityt sekä Israel.
Mutta Jumalan lapsille hän on Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin. Lampaat asuivat perinteisesti ihmisten kodeissa ja karitsat olivat tietenkin ainakin lasten lemmikkejä. Siitä sitten ihanin ja virheetön valittiin uhrikaritsaksi.
Se riipaisi, eikä tänäänkään saisi kevyesti heittää syntikuormaansa - vaan tulisi käsittää Jeesuksen tuska synnin vuoksi.
Synti on heitetty ainaisesti armon mereen. Eikä suinkaan syntipukin muassa erämaahan lähetetty (kolmen-enkelin oppi). Kaikkein vähiten saatana niitä huolisi, vaikka kolme-enkeliä niitä sille tarjoisi. (Kolme-enkeliähän uskoo omien sanojensa mukaan 100-%:sti Elleniin ja tämähän on Elleniniä), Suuren Taistelun sivuilta 422, 424.
Laita toivosi ja uskosi Jumalan Karitsaan, niin olet pelastuva!
Hepr. 3:7
Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä
Älä kuule niitä, jotka tosin saavat piston sydämeensä, mutta eivät tahdo ojentaa ryhtiään:
Ap. t. 22:22
Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat: "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."- on aina
E.G.Whiten kimpussa kun kun hänen sisimässään on taistelu valheen ja totuuden välillä, Jumalan Henki kuiskaa että Whiten kirjoittamat ovat Jumalan Hengen tuotetta, mutta se pieni paha vihollinen kuiskaa taas, että älä usko noihin Whiten kirjoituksiin.
Usko minua niin olet oikealla tiellä, ja niin Antti poloinen tarrautuu valheen isän pauloihin ja mikä on totta pitää sitä valheena.
Näin vihollinen voittaa ihmisen, jos antautuu hänen vietäväkseen. on aina kirjoitti:
E.G.Whiten kimpussa kun kun hänen sisimässään on taistelu valheen ja totuuden välillä, Jumalan Henki kuiskaa että Whiten kirjoittamat ovat Jumalan Hengen tuotetta, mutta se pieni paha vihollinen kuiskaa taas, että älä usko noihin Whiten kirjoituksiin.
Usko minua niin olet oikealla tiellä, ja niin Antti poloinen tarrautuu valheen isän pauloihin ja mikä on totta pitää sitä valheena.
Näin vihollinen voittaa ihmisen, jos antautuu hänen vietäväkseen.Kuka sinulle kertoi, että ihmisellä on omatunto
ja että ihmisen sisimmässä käydään taistelua,
taistelua hyvän ja pahan tahdon välillä?
Entä kuka sinua on neuvonut pakenemaan - pakenemaan Adamin lailla ilman kommunikointia Jumalan kanssa?
Kun pitäisi etsiytyä takaisin Jumalan yhteyteen.
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?- sitten ..
AnttiVKantola kirjoitti:
Kuka sinulle kertoi, että ihmisellä on omatunto
ja että ihmisen sisimmässä käydään taistelua,
taistelua hyvän ja pahan tahdon välillä?
Entä kuka sinua on neuvonut pakenemaan - pakenemaan Adamin lailla ilman kommunikointia Jumalan kanssa?
Kun pitäisi etsiytyä takaisin Jumalan yhteyteen.
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?pakene jos Jumalan Henki sinua puhuttelee,sillä omatunto on Jumalan ääni sydämmessämme, se hyväksyy hyvän mutta tuomitsee pahan, kuuntele Jumalan ääntä, älä kuuntele vihollisen kuiskauksia, joka yrittäää sokasta sinut vain panettelemaan toisia ihmisiä.
- ellun kanat
on aina kirjoitti:
Näin vihollinen voittaa ihmisen, jos antautuu hänen vietäväkseen.Ellen G. White opetti päättäväisesti Raamatun opetusten vastaista oppiaan. Yhtä päättäväisesti adventistit noudattavat sitä. Ei päättäväisyydessä sinänsä ole mitään hyvää. Galatalaiskirje:
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. - kun kerran
sitten .. kirjoitti:
pakene jos Jumalan Henki sinua puhuttelee,sillä omatunto on Jumalan ääni sydämmessämme, se hyväksyy hyvän mutta tuomitsee pahan, kuuntele Jumalan ääntä, älä kuuntele vihollisen kuiskauksia, joka yrittäää sokasta sinut vain panettelemaan toisia ihmisiä.
Tässä olisi tarjolla sinulle kirjoitettua varoitusta:Galatalaiskirje:
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Kolossalaiskirje:
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama - oppi
ellun kanat kirjoitti:
Ellen G. White opetti päättäväisesti Raamatun opetusten vastaista oppiaan. Yhtä päättäväisesti adventistit noudattavat sitä. Ei päättäväisyydessä sinänsä ole mitään hyvää. Galatalaiskirje:
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.sunnuntaista on vastoin raamatun evankeliumia. Sitä ei sieltä löydä tikulla kaivamallakaan, myös naspastorius, lapsivalelu, ikuisenpiinan oppi, Jumalan lain kumoaminen jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651