Onko stereotypinen mielikuva hoitoalan työntekijöistä saanut viime aikoina uusia vivahteita? Millaisia?
Miten suhtaudut hoitsuihin?
53
1254
Vastaukset
- Ei ole.
Mielikuvani hoitsuista on edelleen sama. Ne, joilla ei rahkeet riitä muuhun hakevat opiskelemaan hoitajiksi tai vielä pahempi, lähihoitajiksi. ;)
- samaa
mieltä olen.
- viilisniilis
Mutta ei ne ota ihan ketä vaan niihin kouluihin, joissa hoitajia koulutetaan. Olen kuullut, että heillä on jonkinlaiset haastattelut tms kokeet, jossa alalle soveltuvuus testataan. Eikös nykyään kaikista tule tradenomeja?
- aika
viilisniilis kirjoitti:
Mutta ei ne ota ihan ketä vaan niihin kouluihin, joissa hoitajia koulutetaan. Olen kuullut, että heillä on jonkinlaiset haastattelut tms kokeet, jossa alalle soveltuvuus testataan. Eikös nykyään kaikista tule tradenomeja?
pieleen menee nuo haastattelut/soveltuvuuskokeet, kun ne murhailee ihmisiä vähän väliä. Sairasta! Eli uskon että kuka vain pääsee noihin kouluihin jos haluaa.
- katkera...
aika kirjoitti:
pieleen menee nuo haastattelut/soveltuvuuskokeet, kun ne murhailee ihmisiä vähän väliä. Sairasta! Eli uskon että kuka vain pääsee noihin kouluihin jos haluaa.
jostakin vai eikö sulla muuten vaan ole omaa elämää? Kun niin kärkkäästi lausut viisaita mielipiteitäsi täällä? Huvittaa nämä ihmiset jotka ovat olevinaan niin asiantuntijoita, mutta todellisuudessa eivät tiedä asiasta mitään...sori vaan mutta lähellekkään kaikki hakijat eivät pääse opiskelemaan alalle. Onhan se kiva aina laukoa mielipiteitä vaikkei asiasta todellista tietoa oliskaan.
- ole...
katkera... kirjoitti:
jostakin vai eikö sulla muuten vaan ole omaa elämää? Kun niin kärkkäästi lausut viisaita mielipiteitäsi täällä? Huvittaa nämä ihmiset jotka ovat olevinaan niin asiantuntijoita, mutta todellisuudessa eivät tiedä asiasta mitään...sori vaan mutta lähellekkään kaikki hakijat eivät pääse opiskelemaan alalle. Onhan se kiva aina laukoa mielipiteitä vaikkei asiasta todellista tietoa oliskaan.
katkera ja löytyy oma elämä. No esim lähihoitajat ovat amiksia ja se ei ole paljon se.
- Hämmentynyt
koskaan ollutkaan mielikuvaa hoitajista, että olisivat hyväsydämisiä epäitsekkäitä olentoja, jotka tekevät työtään silkasta kutsumuksesta.
Eikä toki kenenkään tarvitsekaan tehdä.
Lapsuuden"kaverini" on hoitaja, enkä ole ikinä tavannut yhtä itsekästä ja ikävästi käyttäytyvää ihmistä. Esim. kehuskelee harrastaneensa seksiä milloin kenenkin perheellisen lääkärin kanssa, ambulanssissa tai ties missä. Kuvottaa, toivon tosiaan että kyseessä on vain yksittäinen häiriintynyt tapaus, eikä meno ole sellaista oikeasti kuin hän kertoo.
Kuitenkin juuri hän on edennyt mukavasti urallaan ja on etunenässä vaatimassa lisää liksaa.
Asia herättää todella ristiriitaisia tunteita, etenkin kun omaiseni on ollut sairaalassa jo kuukausia. Eikä hoito ole kovin hääppöistä ollut. Miten on mahdollista että liikuntakyvyttömälle unohdetaan jättää soittokello toistuvasti? Millä hän hälyttää apua? On vielä jatkuvassa tukehtumisvaarassa oksentelun vuoksi. Samoin huomasin että jos vierailin säännöllisesti, omaiseni suunnilleen ui oksennuksessa ja ilmeisesti minun oletettiin siivoavan? Vaikka omaiseni maksoi hoidostaan ja on maksanut koko ikänsä veroja.
Toisaalta tottakai haluaisin että kunnolla työnsä hoitavat ammattilaiset saisivat riittävästi palkkaa raskaasta työstä. Arvostan tekemäänsä työtä, joka ei todellakaan ole herkkua. Mutta missä menee raja, mikä on riittävästi ihmiselle? Meneekö raha ihmishenkien edelle? Hirvittää, omaiseni on mielestäni ollut puolihetteillä jo nyt, mitä sitten jos lakko alkaa? On vielä sellaisessa sairaalassa, jossa lakkoillaan iltalehden listan mukaan.
Ja sitten vielä nämä "insuliinienkelit", alkaa tosiaan pelottaa. Kyllä pitäisi seuloa todella tarkkaan hoitoalan työntekijät, mutta mistä seuloa, kun tekijöitä ei nytkään ole riittävästi?- omaisestasi?
Tätä jaksan hoitotyötä tekevänä ihmetellä, kun se hoito on aina huonoa ja hoitaja ovat aina huonoja. Sairaalassa kun ei ole pakko olla (ellet ole holhonnan alainen).
Miksi sairaalat kuitenkin ovat täynnä potilaita? Miksi jätät omaisesi makaamaan omaan oksennukseensa ja huonolle hoidolle? Miksi et itse hoida häntä? Saisit silloin omaishoitajatukeakin, ei tosin paljoa mutta kuitenkin.
Mutta helpotusta työpäivään antaakin aina ne ihanat dementit mummot ja papat, joilta kuulee totuuden. Oli palaute sitten hyvää taikka huonoa. Ja onneksi omaisistakin löytyy mukavia, jotka eivät vain valita ja arvostele. Heidän takia sitä muistaa miksi tätä työtä tekee. - viilisniilis
ihan näitä päättäjiä, jotka eivät ole nostamassa palkkoja. Kiitos heidän, on hoitajista pulaa ja siksi omaisesikin kärsii. (Juu, lasketaan vaan veroja) Kaikki muut saisivat siis lakkoilla, lääkäritkin voivat sitä tehdä, mutta kun hoitajat sen tekevät, ovat he hirveitä ja ajattelemattomia, itsekkäitä ihmsiä? Nytpä ihmiset ainakin huomaavat, kuinka tärkeää työtä he tekevät ja miksi sitä palkkaa pitäisi nostaa. Ilman hoitajia kun ei oikein rullaa mikään sairaaloissa. Ja sitten kun valitetaan, että se koulutustaso ja koulutustaso. No, eipä taida paperimiehilläkään häävi koulutustaso olla. Ja hoitajien työ on raskasta henkisesti ja fyysisesti.
- Hämmentynyt
omaisestasi? kirjoitti:
Tätä jaksan hoitotyötä tekevänä ihmetellä, kun se hoito on aina huonoa ja hoitaja ovat aina huonoja. Sairaalassa kun ei ole pakko olla (ellet ole holhonnan alainen).
Miksi sairaalat kuitenkin ovat täynnä potilaita? Miksi jätät omaisesi makaamaan omaan oksennukseensa ja huonolle hoidolle? Miksi et itse hoida häntä? Saisit silloin omaishoitajatukeakin, ei tosin paljoa mutta kuitenkin.
Mutta helpotusta työpäivään antaakin aina ne ihanat dementit mummot ja papat, joilta kuulee totuuden. Oli palaute sitten hyvää taikka huonoa. Ja onneksi omaisistakin löytyy mukavia, jotka eivät vain valita ja arvostele. Heidän takia sitä muistaa miksi tätä työtä tekee.on hoitanutkin tänne asti. Mutta nyt tämä omaiseni on letkuissa ja useiden leikkausten jälkeen tarvitsee välttämättä sairaalahoitoa. Ei häntä edes päästettäisi kotiin, vaikka tila tuosta hiukan kohenisikin.
Ja kiitos kysymästä. Kyllä minä sitä oksennusta olen sairaalassa siivonnut joka käynnilläni. Omien töideni jälkeen. Ja selitellyt tälle omaiselleni hoitajien kiireitä, kun on monesti pahoittanut mielensä näiden töykeyden takia. Mutta kyllä hän muutamaa hoitajaa kehuikin kovasti.
Pikkusiskolleni oli hirveä järkytys kun tämä omaisemme oksensi runsaasti verta ja hänen oli se siivottava, kun ei ketään kiinnostanut. Ei kuoleman ja vaikeiden tunteiden kanssa kamppailevien omaisten pitäisi mielestäni joutua tekemään hoitajien töitä. Huolta on tarpeeksi muutenkin ja siltä ei saa hetkenkään rauhaa, jos joutuu miettimään onko asiat tänään kunnossa, entä huomenna...
Ja onko hoito sitten omasta mielestäsi hyvää, jos ei liikuntakyvyttömälle laiteta hälytyskelloa, vaikka on tukehtumisvaarassa? Entäs se kun hoitaja kyselee paremman jakson jälkeen että "jaloitteliko hän kotona ollessaan", ihmisestä joka on ollut liikuntakyvytön yli kymmenen vuotta? Ei se kauhean luottamusta herättävää ole ja herää kysymys että mistä sitä sitten maksetaan? - Hämmentynyt
viilisniilis kirjoitti:
ihan näitä päättäjiä, jotka eivät ole nostamassa palkkoja. Kiitos heidän, on hoitajista pulaa ja siksi omaisesikin kärsii. (Juu, lasketaan vaan veroja) Kaikki muut saisivat siis lakkoilla, lääkäritkin voivat sitä tehdä, mutta kun hoitajat sen tekevät, ovat he hirveitä ja ajattelemattomia, itsekkäitä ihmsiä? Nytpä ihmiset ainakin huomaavat, kuinka tärkeää työtä he tekevät ja miksi sitä palkkaa pitäisi nostaa. Ilman hoitajia kun ei oikein rullaa mikään sairaaloissa. Ja sitten kun valitetaan, että se koulutustaso ja koulutustaso. No, eipä taida paperimiehilläkään häävi koulutustaso olla. Ja hoitajien työ on raskasta henkisesti ja fyysisesti.
se palkkojen nostaminen, eikö olisi järkevämpää lisätä työntekijöiden määrää, jollain työtaakka vähenisi?
Meinaan että jos tekee töitä burnoutin partaalla, niin parantaako se raha esim. univelkaa ja kiirettä jotenkin? - apua saa
Hämmentynyt kirjoitti:
on hoitanutkin tänne asti. Mutta nyt tämä omaiseni on letkuissa ja useiden leikkausten jälkeen tarvitsee välttämättä sairaalahoitoa. Ei häntä edes päästettäisi kotiin, vaikka tila tuosta hiukan kohenisikin.
Ja kiitos kysymästä. Kyllä minä sitä oksennusta olen sairaalassa siivonnut joka käynnilläni. Omien töideni jälkeen. Ja selitellyt tälle omaiselleni hoitajien kiireitä, kun on monesti pahoittanut mielensä näiden töykeyden takia. Mutta kyllä hän muutamaa hoitajaa kehuikin kovasti.
Pikkusiskolleni oli hirveä järkytys kun tämä omaisemme oksensi runsaasti verta ja hänen oli se siivottava, kun ei ketään kiinnostanut. Ei kuoleman ja vaikeiden tunteiden kanssa kamppailevien omaisten pitäisi mielestäni joutua tekemään hoitajien töitä. Huolta on tarpeeksi muutenkin ja siltä ei saa hetkenkään rauhaa, jos joutuu miettimään onko asiat tänään kunnossa, entä huomenna...
Ja onko hoito sitten omasta mielestäsi hyvää, jos ei liikuntakyvyttömälle laiteta hälytyskelloa, vaikka on tukehtumisvaarassa? Entäs se kun hoitaja kyselee paremman jakson jälkeen että "jaloitteliko hän kotona ollessaan", ihmisestä joka on ollut liikuntakyvytön yli kymmenen vuotta? Ei se kauhean luottamusta herättävää ole ja herää kysymys että mistä sitä sitten maksetaan?En kiellä yhtään että olisi oikein jos esim. soittokelloa ei anneta ja jää vaille hoitoa. Lakikin jo vaatii soittokellon antamista potilaalle, vaikka ei ymmärtäisi sitä edes käyttää.
En puolustele ollenkaan muita hoitajia mutta ulkopuolisesta saattaa vain tuntua ettei saa hoitoa. Osastolla kun on muitakin hoidettavia potilaita kuin se oma omainen. Ja tosielämässä hoitajia on liian vähän, sijaisia ei saa ja oma väki tekee pitkää päivää. Myönnän itsekkin välillä olevani väsyksissä, jolloin ei jaksa jutella kepeästi ja iloisesti ja saatan töksäyttääkin jotain.
Itsestäni tuntui erittäin pahalta kun yksi päivä puhelin soi pitkän aikaa kansliassa ja kun viimein työkaveri kesken töiden ehti vastaamaan, niin sieltä kuului kuinka omainen sanoi toiselle ihmiselle, että taas ne hoitajat istuu vain kahvilla eivätkä edes puhelimeen vastaa.
Ei ole sekään kovin mieltä piristävää kun saa juuri sen ruuan lämmitetyksi ja soittokello soi kun potilas haluaa vessaan. Lähdettävähän se on viemään ja sillä välin kun siellä vessassa sitten toimitellaan tarpeita, niin käydään syömässä se ruoka nopeasti. Onneksi työ on kovettanut, joten ruokahalu ei mene mistään...
Mutta niin kuin sanoin, niin onneksi aina löytyy niitä ihania hoidettavia, joiden takia työtä jaksaa tehdä. Tosin kun näitä hoitajia haukkuvia kirjoituksia lukee (olenkin sen pääosin lopettanut), tulee vaan tunne miksi teen tätä työtä. Minua pidetään ahneena, laiskana ja huonona ihmisenä ammattini takia.
Mutta, hakupaperit on kouluun pistetty ja nyt sitten odotellaan jännityksessä että sinne pääsee. Joten loppuu ainakin tämän hoitajan valittaminen ja paha mieli. :) - viilisniilis
Hämmentynyt kirjoitti:
se palkkojen nostaminen, eikö olisi järkevämpää lisätä työntekijöiden määrää, jollain työtaakka vähenisi?
Meinaan että jos tekee töitä burnoutin partaalla, niin parantaako se raha esim. univelkaa ja kiirettä jotenkin?Avoimia työpaikkojahan sairaaloissa olisi, mutta kun ei ole tulijoita. Eli palkka korkeammalle, niin johan taas hoitotyö kiinnostaa.
- auttaa ainakin sillä että
Hämmentynyt kirjoitti:
Meinaan että jos tekee töitä burnoutin partaalla, niin parantaako se raha esim. univelkaa ja kiirettä jotenkin?niitä hoitajia saa töihin. Kun tälle alalle ei ole enää niitä "kunnollisia" ihmisiä enää niinkään paljoa tulossa. Ja jos työpaikalle on otettava kuka tahansa, niin siitä se stressi ja kiire vasta kasvaakin. Ei ole kovinkaan helppoa tehdä toisenkin hoitajan työt.
Ja ikävä kyllä niitä laiskoja ja huonoja työntekijöitä riittää joka ammatissa ja työpaikassa. Nykyään hoitajapula on totta. Joten palkalla, millä pystyy elämään saadaan niitä kunnollisia ja ahkeria hoitajia enemmän, jolloin ne huonot karsiutuvat pois kun heitä ei enää tarvita. - Hämmentynyt
apua saa kirjoitti:
En kiellä yhtään että olisi oikein jos esim. soittokelloa ei anneta ja jää vaille hoitoa. Lakikin jo vaatii soittokellon antamista potilaalle, vaikka ei ymmärtäisi sitä edes käyttää.
En puolustele ollenkaan muita hoitajia mutta ulkopuolisesta saattaa vain tuntua ettei saa hoitoa. Osastolla kun on muitakin hoidettavia potilaita kuin se oma omainen. Ja tosielämässä hoitajia on liian vähän, sijaisia ei saa ja oma väki tekee pitkää päivää. Myönnän itsekkin välillä olevani väsyksissä, jolloin ei jaksa jutella kepeästi ja iloisesti ja saatan töksäyttääkin jotain.
Itsestäni tuntui erittäin pahalta kun yksi päivä puhelin soi pitkän aikaa kansliassa ja kun viimein työkaveri kesken töiden ehti vastaamaan, niin sieltä kuului kuinka omainen sanoi toiselle ihmiselle, että taas ne hoitajat istuu vain kahvilla eivätkä edes puhelimeen vastaa.
Ei ole sekään kovin mieltä piristävää kun saa juuri sen ruuan lämmitetyksi ja soittokello soi kun potilas haluaa vessaan. Lähdettävähän se on viemään ja sillä välin kun siellä vessassa sitten toimitellaan tarpeita, niin käydään syömässä se ruoka nopeasti. Onneksi työ on kovettanut, joten ruokahalu ei mene mistään...
Mutta niin kuin sanoin, niin onneksi aina löytyy niitä ihania hoidettavia, joiden takia työtä jaksaa tehdä. Tosin kun näitä hoitajia haukkuvia kirjoituksia lukee (olenkin sen pääosin lopettanut), tulee vaan tunne miksi teen tätä työtä. Minua pidetään ahneena, laiskana ja huonona ihmisenä ammattini takia.
Mutta, hakupaperit on kouluun pistetty ja nyt sitten odotellaan jännityksessä että sinne pääsee. Joten loppuu ainakin tämän hoitajan valittaminen ja paha mieli. :)kyllä työn raskauden ja varmasti niin potilaissa kuin omaisissakin on niitä tyhjän narisijoita.
Ymmärrän myös sen että hoitoala on todella aliarvostettu, muiden paitsi ehkä lääkäreiden osalta.
En missään nimessä ole sitä mieltä että kaikki hoitajat tekisivät työtään huonosti, mutta tottakai kun on valmiiksi huolissaan omaisestaan ja näkee että asiat eivät suju niinkuin pitäisi, alkaa pelottaa.
Kerrottakoon nyt sekin, että tämä omaiseni oli hoidossa todella suuressa sairaalassa jossa varmasti kiirettä riitti. Nyt on pienemmässä. - viilisniilis
auttaa ainakin sillä että kirjoitti:
niitä hoitajia saa töihin. Kun tälle alalle ei ole enää niitä "kunnollisia" ihmisiä enää niinkään paljoa tulossa. Ja jos työpaikalle on otettava kuka tahansa, niin siitä se stressi ja kiire vasta kasvaakin. Ei ole kovinkaan helppoa tehdä toisenkin hoitajan työt.
Ja ikävä kyllä niitä laiskoja ja huonoja työntekijöitä riittää joka ammatissa ja työpaikassa. Nykyään hoitajapula on totta. Joten palkalla, millä pystyy elämään saadaan niitä kunnollisia ja ahkeria hoitajia enemmän, jolloin ne huonot karsiutuvat pois kun heitä ei enää tarvita.Itse en hoitoalalla ole, mutta tuttuja sitäkin enemmän. Minua ei niihin hommiin saisi kirveelläkään. Niin raskaalta se homma kuulostaa. Ja sitten saa vielä kiitokseksi vain paskaa niskaan. Ja sehän ei monille ihmisille tässä nyky-yhteiskunnassa mene kalloon, että kun on muitakin ihmisiä, jotka tarvitsevat hoitoa, ei pelkästään se oma omainen. Ja on pakko sanoa, että kyllä mun tekis mieli jättää se soittokello pois, jos se potilas olisi turhan soittelija. Näitähän löytyy. Varmaan tämän takia en hoitoalalle sovellukkaan.
- Hämmentynyt
niitä hoitajia saa töihin. Kun tälle alalle ei ole enää niitä "kunnollisia" ihmisiä enää niinkään paljoa tulossa. Ja jos työpaikalle on otettava kuka tahansa, niin siitä se stressi ja kiire vasta kasvaakin. Ei ole kovinkaan helppoa tehdä toisenkin hoitajan työt.
Ja ikävä kyllä niitä laiskoja ja huonoja työntekijöitä riittää joka ammatissa ja työpaikassa. Nykyään hoitajapula on totta. Joten palkalla, millä pystyy elämään saadaan niitä kunnollisia ja ahkeria hoitajia enemmän, jolloin ne huonot karsiutuvat pois kun heitä ei enää tarvita.Jos palkkojen nosto auttaa asiaa, niin ehdottomasti olen puolesta. Toivottavasti alalle tulee paljon uusia tekijöitä ja toivottavasti raha motivoi jo ennestään alalla toimivia.
Toivottavasti lakkoa ei tule. - hoitajan puolesta
viilisniilis kirjoitti:
Itse en hoitoalalla ole, mutta tuttuja sitäkin enemmän. Minua ei niihin hommiin saisi kirveelläkään. Niin raskaalta se homma kuulostaa. Ja sitten saa vielä kiitokseksi vain paskaa niskaan. Ja sehän ei monille ihmisille tässä nyky-yhteiskunnassa mene kalloon, että kun on muitakin ihmisiä, jotka tarvitsevat hoitoa, ei pelkästään se oma omainen. Ja on pakko sanoa, että kyllä mun tekis mieli jättää se soittokello pois, jos se potilas olisi turhan soittelija. Näitähän löytyy. Varmaan tämän takia en hoitoalalle sovellukkaan.
Aina hoitajia myöskin syyllistetään sillä kutsumuksella. Saahan mm. politiikko ja pappikin palkkaa, ja eikö niissä ammateissa ole kutsumuksesta kyse?
Monellakaan ei taida olla minkäännäköistä käsitystäkään mitä se hoitotyö oikeasti on. Kun se olisikin vain sitä pillerinjakamista ja vessaan saattelua iloisesti hymyillen. On sekin jo itsessään rasittava tekijä kun ei vaan ehdi kaikkea tekemään mitä pitäisi. Sen verran olen itsekäs ihminen että ne hoitosuunnitelmat ja tulotilanteet ym. eivät ole ihan ajan tasalla kun kotiinlähtö ja oma elämä houkuttaa.
Se kanssa monesti ihmetyttää, miten moni sanoo hoitotyön olevan helppoa ja hyvin palkattua. Silti hoitajapula vaivaa. Miksi nämä, joista työ on niin helppoa eivät itse ole sitä tekemässä, mikäpä sen mukavampaa kun kahvia juoda ja juoruta 8 tuntia. Monesti kun saa lukea että hoitajat vain istuvat kahvilla ja juoruavat. Samaan aikaan toisaalla lukee ettei hoitajia ikinä edes näy osastolla. Ristiriitaista.
Mutta aivan ihanaa kuulla välillä hyvää ja kannustavaa puhetta omasta ammatistaan! Ja sitä että joku alalla ei oleva ymmärtää ettei tämäkään ihan helppoa työtä ole. - Hämmentynyt
viilisniilis kirjoitti:
Itse en hoitoalalla ole, mutta tuttuja sitäkin enemmän. Minua ei niihin hommiin saisi kirveelläkään. Niin raskaalta se homma kuulostaa. Ja sitten saa vielä kiitokseksi vain paskaa niskaan. Ja sehän ei monille ihmisille tässä nyky-yhteiskunnassa mene kalloon, että kun on muitakin ihmisiä, jotka tarvitsevat hoitoa, ei pelkästään se oma omainen. Ja on pakko sanoa, että kyllä mun tekis mieli jättää se soittokello pois, jos se potilas olisi turhan soittelija. Näitähän löytyy. Varmaan tämän takia en hoitoalalle sovellukkaan.
olla aika julma ihminen, jos tahallaan ottaa soittokellon pois selällään makaavalta vanhukselta, joka ei itse kykene kääntymään ja oksentelee useita kertoja päivässä.
Sellainen ihminen pitäisi köyttää makuulle ja laittaa haukkomaan omaa oksennustaan hapen sijasta.
Kyseessä on tottakai subjektiivinen tuntemukseni omaisena, mutta kyllä tuntuu pahalta että tuollaista joutuu kokemaan raskasta työtä tehnyt ja veronsa maksanut ihminen, kaikkien kipujen ja tuskien lisäksi. - väliin muistutan
Ja ikävä kyllä niitä laiskoja ja huonoja työntekijöitä riittää joka ammatissa ja työpaikassa. Nykyään hoitajapula on totta. Joten palkalla, millä pystyy elämään saadaan niitä kunnollisia ja ahkeria hoitajia enemmän, jolloin ne huonot karsiutuvat pois kun heitä ei enää tarvita.Että kyse ei ole pelkästään teidän alasta, vaan yleisestikin on alkamassa työvoimapula tasapuolisesti kaikilla aloilla. Ihmiset siirtyvät työstä toiseen kai siksikin, että ovat huomanneet motivoituvansa toisenlaisesta työstä paremmin ja se vanha "ihanneammatti" ei enää olekkaan se missä itse parhaiten viihtyisi.
Monet ovat nyt olleet työpaikoissa joissa eivät ole oikeasti viihtyneet ihan kai vain siksi, että on lainaa tai lapset ovat pieniä.
Ehkä nyt olisi palkankorotusten sijasta ollut järkevintä muuttaa niitä asioita jotka oikeasti rassaavat. Eikös teilläkin ole työntekijöitä joille ei kerry lainkaan lomapäiviä? Ja eikö juuri niissä työvuoroissa joissa oikeasti on raskaita työvaiheita olisi syytä olla korkeampi palkka kun hiukan kevyemmissä tehtävissä? Ihan vain siksi, että niihinkin paikkoihin olisi halukkaita paremman palkkauksen vuoksi.
Raskaamman (fyysisesti) työn lisät pitäisi olla joka alalla. Osaaika työpaikkoja pitäisi rajoittaa.
Eli olisi paljon asioita ennen palkkojen korotusta mitä kannattaisi muuttaa viihtyvyyden kannalta ihan yleisestikin. Varsinkin kun nämä ihme osa-aikatyöt sun muut sovellukset ovat aina naisten töitä. Ei se palkkakaan korvaa jos on alituiseen päähänpotkittuna tai vaikka joutuu sopimaan vähän väliä uusia osa-aikaisia työsopimuksia. - T-fox
väliin muistutan kirjoitti:
Että kyse ei ole pelkästään teidän alasta, vaan yleisestikin on alkamassa työvoimapula tasapuolisesti kaikilla aloilla. Ihmiset siirtyvät työstä toiseen kai siksikin, että ovat huomanneet motivoituvansa toisenlaisesta työstä paremmin ja se vanha "ihanneammatti" ei enää olekkaan se missä itse parhaiten viihtyisi.
Monet ovat nyt olleet työpaikoissa joissa eivät ole oikeasti viihtyneet ihan kai vain siksi, että on lainaa tai lapset ovat pieniä.
Ehkä nyt olisi palkankorotusten sijasta ollut järkevintä muuttaa niitä asioita jotka oikeasti rassaavat. Eikös teilläkin ole työntekijöitä joille ei kerry lainkaan lomapäiviä? Ja eikö juuri niissä työvuoroissa joissa oikeasti on raskaita työvaiheita olisi syytä olla korkeampi palkka kun hiukan kevyemmissä tehtävissä? Ihan vain siksi, että niihinkin paikkoihin olisi halukkaita paremman palkkauksen vuoksi.
Raskaamman (fyysisesti) työn lisät pitäisi olla joka alalla. Osaaika työpaikkoja pitäisi rajoittaa.
Eli olisi paljon asioita ennen palkkojen korotusta mitä kannattaisi muuttaa viihtyvyyden kannalta ihan yleisestikin. Varsinkin kun nämä ihme osa-aikatyöt sun muut sovellukset ovat aina naisten töitä. Ei se palkkakaan korvaa jos on alituiseen päähänpotkittuna tai vaikka joutuu sopimaan vähän väliä uusia osa-aikaisia työsopimuksia.mitä itse kukin sitten pitää tärkeänä työnä?! Veikkaan et jos esim. siivoojia ja jätealan ihmisia ei olisi niin paskaan täällä hukuttaisi ja taudit lisääntyisi siinä määrin ettei mikään hoitsumäärä riittäisi...
Matalapalkka-aloja on paljon, itse soisin että kaikki saisivat kohtuudella fyffeä. Kunhan se lisäliksa raavittaisiin kokoon jostain muualta kuin kaikista köyhimpien pussista tai hyvinvoinnista. - viilisniilis
Hämmentynyt kirjoitti:
olla aika julma ihminen, jos tahallaan ottaa soittokellon pois selällään makaavalta vanhukselta, joka ei itse kykene kääntymään ja oksentelee useita kertoja päivässä.
Sellainen ihminen pitäisi köyttää makuulle ja laittaa haukkomaan omaa oksennustaan hapen sijasta.
Kyseessä on tottakai subjektiivinen tuntemukseni omaisena, mutta kyllä tuntuu pahalta että tuollaista joutuu kokemaan raskasta työtä tehnyt ja veronsa maksanut ihminen, kaikkien kipujen ja tuskien lisäksi.aika monta tyyppiä soittelemassa niitä kelloja. Enkä usko, että kukaan niitä tahallaan jättää antamatta. Olen ehkä julma, mutta niin sinäkin olet ymmärtämättömyydessäsi hoitajia kohtaan. Omat asiat ensimmäisenä mielessä, kuinka MINUN omaiseni, kuinka MINÄ joudun tekemään hoitajien työt, MINÄMINÄMINÄ. Sinun omaisesi ei ehkä soittele kelloja turhaan, mutta moni muu sitä tekee. Mutta omasta omaisestahan on vaikea uskoa mitään pahaa. Ei se hoitajakaan ehdi sekunnin sadasosassa juuri sinun omaistasi hoitamaan, koska siellä on edelleen muitakin hoidettavia. Siinähän sitten ihmiset näkee, mitä hoitajat tekevät, kun irtisanoutuvat. Siellä ollaan vähän useampi päivä paskat housuissa.
- se vaippojenvaihto
viilisniilis kirjoitti:
aika monta tyyppiä soittelemassa niitä kelloja. Enkä usko, että kukaan niitä tahallaan jättää antamatta. Olen ehkä julma, mutta niin sinäkin olet ymmärtämättömyydessäsi hoitajia kohtaan. Omat asiat ensimmäisenä mielessä, kuinka MINUN omaiseni, kuinka MINÄ joudun tekemään hoitajien työt, MINÄMINÄMINÄ. Sinun omaisesi ei ehkä soittele kelloja turhaan, mutta moni muu sitä tekee. Mutta omasta omaisestahan on vaikea uskoa mitään pahaa. Ei se hoitajakaan ehdi sekunnin sadasosassa juuri sinun omaistasi hoitamaan, koska siellä on edelleen muitakin hoidettavia. Siinähän sitten ihmiset näkee, mitä hoitajat tekevät, kun irtisanoutuvat. Siellä ollaan vähän useampi päivä paskat housuissa.
ole enemmän niitten superilaisten hommaa?
Perus- ja lähihoitajathan käsittääkseni tyytyivät korotuksiinsa ja jatkavat normaalisti töissä. - tärkeää
T-fox kirjoitti:
mitä itse kukin sitten pitää tärkeänä työnä?! Veikkaan et jos esim. siivoojia ja jätealan ihmisia ei olisi niin paskaan täällä hukuttaisi ja taudit lisääntyisi siinä määrin ettei mikään hoitsumäärä riittäisi...
Matalapalkka-aloja on paljon, itse soisin että kaikki saisivat kohtuudella fyffeä. Kunhan se lisäliksa raavittaisiin kokoon jostain muualta kuin kaikista köyhimpien pussista tai hyvinvoinnista.Siitä lähdetään liikkeelle. Ja totta, että naisten palkkauksille olis pitänyt tehdä aikaa takaperin jotain vaikka onhan niitä miehiäkin aikatavalla jo samoilla palkoilla.
Siksi ehdottomasti kannattaisin tosi raskaantyön lisiä, sillä meillä on yksi ainoa keho ja jos se kuormittuu liiallisesti työnantajan puolesta, niin edes laiha lohtu olisi ollut se, että olin niin ahne korkeamman palkan suhteen, että tein tätä sen vuoksi. Sillä työnantaja vähät välittää jälkeenpäin, kun joltain on mennyt selkä tai jalat tai kädet vaativat leikkauksia liiallisten kulumisten vuoksi. Joudun ehkä "ennenaikaiselle eläkkeelle" vai miksi sitä sanotaan,kun kela maksaa älyttömän pientä korvausta kun ei ole vielä oikeutettu eläkkeelle. kun jäsenet ei enää jaksa pelata ja sen kaikki tietää olevan tosi pieni korvaus. Monella raskaalla alalla vaan ei kroppa kestä eläkeikään asti.
On nuoren ihmisen helppo mutista kun ei ole vielä lähellä sitä huomiota, että ehkä selkäni ei kestäkään koko työikääni näin raskasta duunia... mutta juuri hänen pitäisi tajuta toimia ajoissa muuttaakseen asioita jotta asiat toimisivat silloin kun itsellä alkaa kroppa uupumaan.
Ehdottomasti mielummin vaikka hiukan pienempikin palkka kunhan vain työnmäärä olisi realistinen ja siinä viihtyisi paremmin ja yhteistyö sujuisi ja kaikilla olisi parempi mieli.
itsekin vuosia ruinasin palkankorotusta vain siksi kun työnantaja näytti aina vain lisäävän työtehtäviä väittäen että ehdimme nekin tehdä. Sitten kun saatiin palkankorotus toki se hiukan korvaa juoksemistamme. Mutta mieli ja vartalo ei silti voi paremmin. Työnantajalle on jo pitkään tullut ainakin yhtäpaljon maksamaan lisääntyneet sairauslomat, kuin se, että olisi antanut työmme olla siedettävällä tasolla. Sairaslomat ovat yhä useammin pitkäaikaisia jalka, olka yms leikkauksia jotka ovat tulleet rasituksista. Ja suuri osa myös mielenväsymystä, kun ei vaan jaksa.
Nyt olen oppinut sanomaan: ei. Pidän törkeästi kaikki tauot jotka kuuluvat minulle. Jos työ menee ylityönpuolelle kysyn suoraan, että maksetaanko siitä jotain erikoiskorvausta ja jos ei niin en viitsi vaivautua vaan ilmoitan, että työni saa tehdä joku muu. Ja hankkikaa niitä ihmisiä ihan mistä hyvänsä ei oo mun päänvaiva.
Toisaalta kun työ menee ylitse siksikin, että pidän tauot saan myös enemmän ylityökorvausta kuin he jotka jättävät taukonsa pitämättä. Alallani löytyy jopa niin työintoisia (tai tressaantuneita, että ehtivä tekemään työnsä) että tulevat vartin puolisen tuntiakin aikaisemmin töihin omalla ajallaan.
Se on itsestä aika pitkälle kiinni mihin suostuu ja paljonko antaa itseään pyörittää...
Mutta yleisiä muutoksia pitäisi lähteä ajamaan. eikä vain kärsiä. - Hämmentynyt
viilisniilis kirjoitti:
aika monta tyyppiä soittelemassa niitä kelloja. Enkä usko, että kukaan niitä tahallaan jättää antamatta. Olen ehkä julma, mutta niin sinäkin olet ymmärtämättömyydessäsi hoitajia kohtaan. Omat asiat ensimmäisenä mielessä, kuinka MINUN omaiseni, kuinka MINÄ joudun tekemään hoitajien työt, MINÄMINÄMINÄ. Sinun omaisesi ei ehkä soittele kelloja turhaan, mutta moni muu sitä tekee. Mutta omasta omaisestahan on vaikea uskoa mitään pahaa. Ei se hoitajakaan ehdi sekunnin sadasosassa juuri sinun omaistasi hoitamaan, koska siellä on edelleen muitakin hoidettavia. Siinähän sitten ihmiset näkee, mitä hoitajat tekevät, kun irtisanoutuvat. Siellä ollaan vähän useampi päivä paskat housuissa.
Ymmärrän toki että niitä kellonsoittajia piisaa, mutta ed. mainittua en ymmärrä. Kyse oli sentään hengissä pysymisestä, ei mistään vessareissuista. Vai sujuuko itseltäsi paksun verimössön oksentaminen selällään, kun olet leikkauksista heikkona ja hädin tuskin tajuissasi?
Tapahtui sen verran usein ja kun asiasta huomautin, katseltiin seiniä tai sanottiin että "minä en ollut vuorossa". Kerran illalla laitoin kellon teipillä käteen kiinni kun arvelin että se olisi itsestään pudonnut, mutta aamulla kun tulin katsomaan niin kello johtoineen oli siististi rullalla tavoittamattomissa ja teipit oli poissa. Eikä yön aikana ollut tehty mitään toimenpiteitä, omaistani ei oltu pesty eikä liikuteltu mihinkään.
Tarpeeksi vaikeaa on muutenkin kestää että läheinen tekee kivuliaasti kuolemaa, ei kaipaisi sitä pelkoa että jos jotain tapahtuu ja apua ei taaskaan ole saatavilla. Ja kummallista kyllä, nyt pienemmässä sairaalassa kello on pysynyt aina paikallaan. Ironista vain sikäli että nythän hän ei niin paljon tarvitse apua kun tilanne on jossain määrin vakaa.
Toivoa sopii että omat läheisesi kuolevat siististi suorin jaloin, muutoin saatat joutua ymmärtämään tämänkin puolen asiasta. - maksullinen palvelu?
viilisniilis kirjoitti:
Ja maksullisesta palvelustahan saa valittaa, jos ei ole palveluun tyytyväinen?
Jos nyt vertaan omaan alaani, niin en voisi ikinä sanoa tyytymättömälle asiakkaalle:
"Mikset itse laita ruokaa, mitäs tänne tulit syömään jos ei miellytä?"
"Täällä on muitakin asiakkaita, voisit ajatella muitakin kuin itseäsi ja perhettäsi! On täällä muillakin nälkä."
"Siivoa itse sotkusi, minulla on nyt vähän kiire ja on muitakin passattavia."
"Älä turhan takia häiritse, minulla on tässä tilaus kesken."
En myöskään voi koskaan poistaa soittokelloa kassalta, vaikka sillä usein vain pilaillaan ja sitä kilisytetään aina kun olen tekemässä jotain hankalasti kesken jätettävää.
Välittömästi nousisi järjetön metakka jos noin toimisin ja luultavasti saisin potkut.
Ja minä työskentelen vain pizzaravintolassa, minkä ei pitäisi olla kenellekään kovin tärkeää!
Jos tätä vertaa sairaanhoitoon niin ei todellakaan pitäisi olla potilaan tai omaisten ongelma että on liian vähän väkeä, potilaita liikaa tai hommat ei muusta syystä toimi. - viilisniilis
Hämmentynyt kirjoitti:
Ymmärrän toki että niitä kellonsoittajia piisaa, mutta ed. mainittua en ymmärrä. Kyse oli sentään hengissä pysymisestä, ei mistään vessareissuista. Vai sujuuko itseltäsi paksun verimössön oksentaminen selällään, kun olet leikkauksista heikkona ja hädin tuskin tajuissasi?
Tapahtui sen verran usein ja kun asiasta huomautin, katseltiin seiniä tai sanottiin että "minä en ollut vuorossa". Kerran illalla laitoin kellon teipillä käteen kiinni kun arvelin että se olisi itsestään pudonnut, mutta aamulla kun tulin katsomaan niin kello johtoineen oli siististi rullalla tavoittamattomissa ja teipit oli poissa. Eikä yön aikana ollut tehty mitään toimenpiteitä, omaistani ei oltu pesty eikä liikuteltu mihinkään.
Tarpeeksi vaikeaa on muutenkin kestää että läheinen tekee kivuliaasti kuolemaa, ei kaipaisi sitä pelkoa että jos jotain tapahtuu ja apua ei taaskaan ole saatavilla. Ja kummallista kyllä, nyt pienemmässä sairaalassa kello on pysynyt aina paikallaan. Ironista vain sikäli että nythän hän ei niin paljon tarvitse apua kun tilanne on jossain määrin vakaa.
Toivoa sopii että omat läheisesi kuolevat siististi suorin jaloin, muutoin saatat joutua ymmärtämään tämänkin puolen asiasta.Mutta minä nyt vain satun tajuamaan, että SIELLÄ on edelleen muitakin potilaita, eikä ketään voi vahtia 24/7. Ja miksi hoitajien pitäisi itse kärsiä siitä, ja tehdä tuota raskasta homma huonolla palkalla, kun omaisetkaan eivät halua sitä tehdä? JOkaisella on vapaus sanoa työsuhteensa irti. Minusta joissain asioissa saa ja pitää olla itsekäs, ei se palkka muuten nouse. Minusta tämä juuri oikeanlainen näpäytys ihmisille, niin johan huomaavat, että ketkä sairaaloita pyörittävät. Juuri sairaan-, lähi - ja perushoitajat. Tosin Superilaisethan eivät itseään irtisano. Minusta raskaasta työstä pitää saada kunnon palkkaa.
- viilisniilis
maksullinen palvelu? kirjoitti:
Ja maksullisesta palvelustahan saa valittaa, jos ei ole palveluun tyytyväinen?
Jos nyt vertaan omaan alaani, niin en voisi ikinä sanoa tyytymättömälle asiakkaalle:
"Mikset itse laita ruokaa, mitäs tänne tulit syömään jos ei miellytä?"
"Täällä on muitakin asiakkaita, voisit ajatella muitakin kuin itseäsi ja perhettäsi! On täällä muillakin nälkä."
"Siivoa itse sotkusi, minulla on nyt vähän kiire ja on muitakin passattavia."
"Älä turhan takia häiritse, minulla on tässä tilaus kesken."
En myöskään voi koskaan poistaa soittokelloa kassalta, vaikka sillä usein vain pilaillaan ja sitä kilisytetään aina kun olen tekemässä jotain hankalasti kesken jätettävää.
Välittömästi nousisi järjetön metakka jos noin toimisin ja luultavasti saisin potkut.
Ja minä työskentelen vain pizzaravintolassa, minkä ei pitäisi olla kenellekään kovin tärkeää!
Jos tätä vertaa sairaanhoitoon niin ei todellakaan pitäisi olla potilaan tai omaisten ongelma että on liian vähän väkeä, potilaita liikaa tai hommat ei muusta syystä toimi.Suomessa terveydenhuolto on kuitenkin aika halpaa lystiä verrattuna maihin, jossa sosiaaliturvaa ei ole. Kun olet sairaalassakin tietyn ajan oleskellut, ei sinun tarvitse siitä enää maksaa.
Jos kerta ihmiset haluavat lisää laatua sairaanhoitoon, niin olisiko aika nostaa niitä potilasmaksuja ja valittaa päättäjille, että laitettaisiin niitä veroeuroja enemmän terveydenhuoltoon? Olisiko esimerkiksi mahdollista nostaa alkoholiveroa? Monikaan ei tuosta älähtänyt, kun alkoholiveroa laskettiin. Ja arvaappa mikä vie hoitajien aikaa melko paljon? Ne alkoholistit, jotka tuodaan deliriumissa hoitoon.
Ja muuten, sinäkin voit aina sanoa itsesi irti, jos ei homma kiinnosta, mikei hoitajat saa? - Maksullinen palvelu?
viilisniilis kirjoitti:
Suomessa terveydenhuolto on kuitenkin aika halpaa lystiä verrattuna maihin, jossa sosiaaliturvaa ei ole. Kun olet sairaalassakin tietyn ajan oleskellut, ei sinun tarvitse siitä enää maksaa.
Jos kerta ihmiset haluavat lisää laatua sairaanhoitoon, niin olisiko aika nostaa niitä potilasmaksuja ja valittaa päättäjille, että laitettaisiin niitä veroeuroja enemmän terveydenhuoltoon? Olisiko esimerkiksi mahdollista nostaa alkoholiveroa? Monikaan ei tuosta älähtänyt, kun alkoholiveroa laskettiin. Ja arvaappa mikä vie hoitajien aikaa melko paljon? Ne alkoholistit, jotka tuodaan deliriumissa hoitoon.
Ja muuten, sinäkin voit aina sanoa itsesi irti, jos ei homma kiinnosta, mikei hoitajat saa?sillä asenteella olen töissäni että lopetan, jos ei kiinnosta ja ryhdyn valittajaksi. Esimerkilläni havainnollistin vain sitä että ihan kaikista pikkuasioista nykyään valitetaan. Miksei sitten isommista, terveyteen ja hengenmenoon liittyvistä saa valittaa? Muissa palveluissa erona vain se että asiakas tosiaan lähtee litomaan ja menee toiseen pizzeriaan, jos ei homma meillätoimi.
Sairaanhoitopalveluissa vaan potilas ei useinkaan voi lähteä kävelemään, jos ei ole varaa yksityiseen. Niinpä potilas on vaan hiljaa ja kärsii, kun ei muutakaan voi. Vaikka ei ole hänen syytään että asiat on päin peetä.
Tottakai hoitajat saa sanoa itsensä irti, miksei saisi? Itseasiassa se olisi toivottavaa kaikkien asenneongelmaisten ja loppuunpalaneiden kohdalla. Palkkatilannekin on varmasti ollut kaikilla alalla toimivilla tiedossa, jos ei sitä kerran ole iäisyyksiin nostettu? Ei voi kun ihmetellä ihmisiä jotka valittavat tekevänsä paskaa työtä pienellä palkalla. Kuka siihen on pakottanut? Ja onhan se palkka ollut jokatapauksessa tiedossa jo työsopimusta kirjoitettaessa.
Itsellänikin on suht pieni palkka, mutta tulen vähällä toimeen. En ostele turhuuksia ja niin kauan kuin työtaakka pysyy kohtuullisena, en valita. Jos menee överiksi, lähden kävelemään.
Tuosta alkoholiverosta olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Sitä saisi mun puolesta korottaa niin paljon kuin mahdollista, että saataisiin edes osa haitoista katettua. Ja uskon että on veemäistä yrittää hoitaa jotain juoppohullua, aina niitä on ensiapu täynnä jos sinne joutuu menemään. - viilisniilis
Maksullinen palvelu? kirjoitti:
sillä asenteella olen töissäni että lopetan, jos ei kiinnosta ja ryhdyn valittajaksi. Esimerkilläni havainnollistin vain sitä että ihan kaikista pikkuasioista nykyään valitetaan. Miksei sitten isommista, terveyteen ja hengenmenoon liittyvistä saa valittaa? Muissa palveluissa erona vain se että asiakas tosiaan lähtee litomaan ja menee toiseen pizzeriaan, jos ei homma meillätoimi.
Sairaanhoitopalveluissa vaan potilas ei useinkaan voi lähteä kävelemään, jos ei ole varaa yksityiseen. Niinpä potilas on vaan hiljaa ja kärsii, kun ei muutakaan voi. Vaikka ei ole hänen syytään että asiat on päin peetä.
Tottakai hoitajat saa sanoa itsensä irti, miksei saisi? Itseasiassa se olisi toivottavaa kaikkien asenneongelmaisten ja loppuunpalaneiden kohdalla. Palkkatilannekin on varmasti ollut kaikilla alalla toimivilla tiedossa, jos ei sitä kerran ole iäisyyksiin nostettu? Ei voi kun ihmetellä ihmisiä jotka valittavat tekevänsä paskaa työtä pienellä palkalla. Kuka siihen on pakottanut? Ja onhan se palkka ollut jokatapauksessa tiedossa jo työsopimusta kirjoitettaessa.
Itsellänikin on suht pieni palkka, mutta tulen vähällä toimeen. En ostele turhuuksia ja niin kauan kuin työtaakka pysyy kohtuullisena, en valita. Jos menee överiksi, lähden kävelemään.
Tuosta alkoholiverosta olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Sitä saisi mun puolesta korottaa niin paljon kuin mahdollista, että saataisiin edes osa haitoista katettua. Ja uskon että on veemäistä yrittää hoitaa jotain juoppohullua, aina niitä on ensiapu täynnä jos sinne joutuu menemään.asiallisestikkin. Ei aina hirveää valitusta ja syyllistämistä. On kuitenkin (anteeksi vain) hieman raskaampaa ottaa vastuulleen ihmishenkiä, kuin pitsan teko, joten mulla ainakin palais käämi, kun on parhaansa tehnyt ja sitten jotkut epäkiitolliset tulee vielä ruikuttamaan. Suurin osa hoitajista ei istu kahvitauolla ja juorua, he joutuvat päivittäin kuulemaan huorittelua sun muuta ja saavat parhaassa tapauksessa vielä turpaansakkin. Esimerkiksi vanhukset saattavat olla hyvinkin väkivaltaisia. Eikö tuosta jo kuuluisi saada parempaa palkkaa?
Ja miksi hoitajat eivät sitten saa tehdä sille asialla mitään, että heidän palkkaansa nostettaisiin? Muuthan lakkoilevat, mutta hoitajat eivät sitä voi tehdä, koska heillä on auttamisvelvollisuus (vai mikä nyt onkaan). Eipä ole tullut tällaista haloota, vaikka varastomiehet ovat menossa lakkoon. He tekevät myös tärkeää työtä, sillä ilman heidän avustustaan ei saataisi niitä tavaroita kaupna hyllylle. (Juu, tiedän, että myyjät ne tavarat hyllyttävät.)
Kukaan ei ole pakottanut hoitityöhön, mutta jonkunhan sekin on pakko tehdä. Kohta nähdään mitä tapahtuu, kun osa porukasta ei enää teekkään sitä.
Ja kuten joku hoitus täällä jo aiemmin sanoi, jos hoitajan palkka olisi suurempi, saataisiin paremmin motivoituneita ihmisiä töihin ja asenneongelmaisetkin alkaisi jäädä pois. Myös hoitajapulaa saatsiin tällä pienemmäksi ja loppuunpalamiset vähenisivät.
Ja miksi iyse olin niin kettumainen sitä yhtä kohtaan, joka valitti kun soittokello oli jätetty pois, se johtui siitä, että kun olen omia omaisiani käynyt josksu sairaalassa käynyt katsomassa, niin olen nähnyt, kuinka YKSI ihminen terrorisoi koko osastoa jatkuvalla soittelulla ja huutamisella. "Kun särkee niin paljon!!" Ok, onhan se hirveää, että tosi kipeänä, mutta tällaiset turhan juoksuttajat vievät sitä hoitajan arvokasta aikaa. Tekisi silloin mieli jättää se kello pois.
Suhtaudun hoitajiin aivan samoin kuin muihinkin ihmisiin. Välttelen kuin ruttoa.
mm itävallassa, helsingin lastenklinikalla, tällä hetkellä satakunnassa, ihan asiallista juttua aisiassa.
- la.ra
lääkärit saivat automaattisesti 600 euron palkankorotuksen ja hoitsut joutuvat tappelemaan omastaan, heille jo luvatusta viidestäsadasta?
Hoitajat tekevät arvokasta työtä, ja mun mielestäni on kaikkien etu, jos sillä alalla työskentelevät ovat motivoituneita hoitamaan työnsä hyvin.
Peruspalkaksi sellainen vajaat kolme tonnia olisi mielestäni varsin kohtuullinen korvaus niin arvokkaasta työstä. Itse olisin valmis maksamaan enemmän paitsi veroina niin myös potilasmaksuina.- T-fox
Painakaa nyt hyvät ihmiset tarkoin päähänne, ketkä noita katteettomia lupauksia jakelee ja äänestäkää ne pois eduskunnasta!
Mutta ei mitään niin pahaa, etteikö jotain hyvääkin. Aloin kuntoilla aktiivisemmin, etten tarvitsisi hoitoa tulevaisuudessa. Koskaanhan ei tiedä mitä tapahtuu, mutta teen sen mille itse jotain mahdan. Ei meinaan näytä tuo hoivapuoli kovin valoisalta, etenkin jos ei varallisuus tästä kasva ennen eläkeikää.
Asiasta voisi sanoa vielä paljonkin, mutta en taida jaksaa noita femu-vääntöjä enää tälle illalle. :) - la.ra
T-fox kirjoitti:
Painakaa nyt hyvät ihmiset tarkoin päähänne, ketkä noita katteettomia lupauksia jakelee ja äänestäkää ne pois eduskunnasta!
Mutta ei mitään niin pahaa, etteikö jotain hyvääkin. Aloin kuntoilla aktiivisemmin, etten tarvitsisi hoitoa tulevaisuudessa. Koskaanhan ei tiedä mitä tapahtuu, mutta teen sen mille itse jotain mahdan. Ei meinaan näytä tuo hoivapuoli kovin valoisalta, etenkin jos ei varallisuus tästä kasva ennen eläkeikää.
Asiasta voisi sanoa vielä paljonkin, mutta en taida jaksaa noita femu-vääntöjä enää tälle illalle. :)joku onneton tekee tästä vielä feministisen kysymyksen?
Oot varmaan oikeassa.
- scale
ihan hyvin :D
On ne varmaan ne vaatimukset pikkusen ylimitoitettuja, jostakin meninaan nekin rahat on revittävä.
Ei mulla mitään luuloja hoitsujen jaloudesta ole ollut, rahasta nekin duuniaan tekee, niinkuin muutkin ammattiryhmät.
Arvokasta työtä, niinkuin kaikki työ. Eipä lääkärit ja hoitsut paljon mitään pystyis tekeen, jos joku ei rakentaisi sairaaloita ja niihin laitteita ja instrumentteja joita nykyään tarvitaan. - Papeete1
Olen tosi hämmästynyt, että ne kynnysmatot (naisvaltainen ala) osoittaa vihdoin jonkinlaista kykyä pitää huolta asioistaan. Kunnioitukseni kasvoi :D
- tuo
irtisanoutumisella kiristäminen on siis sinusta hyvä juttu!? Pitäisikö muidenkin matalapalkka alojen vaarantaa ihmishenkiä samalla tavoin? Alkuun nyt vaikka poliisit ja perään palomiehet ja ehkäpä vielä julkistenkulkuneuvojen kuljettajat. Tämä olisikin mielenkiintoinen skenario täällä pääkaupunkiseudulla. Vai onko ihmishengillä leikkiminen vain näiden kynnysmatojen (naisvaltainen ala) etuoikeus? Naisen logiikkaa? Vivahdus feminismiä?
Erikoinen on ajatusmaailmasi jos arvostuksesi alaa kohtaan nousi tapahtuneiden uhkauksien johdosta.
;)
M 23 - Papeete1
tuo kirjoitti:
irtisanoutumisella kiristäminen on siis sinusta hyvä juttu!? Pitäisikö muidenkin matalapalkka alojen vaarantaa ihmishenkiä samalla tavoin? Alkuun nyt vaikka poliisit ja perään palomiehet ja ehkäpä vielä julkistenkulkuneuvojen kuljettajat. Tämä olisikin mielenkiintoinen skenario täällä pääkaupunkiseudulla. Vai onko ihmishengillä leikkiminen vain näiden kynnysmatojen (naisvaltainen ala) etuoikeus? Naisen logiikkaa? Vivahdus feminismiä?
Erikoinen on ajatusmaailmasi jos arvostuksesi alaa kohtaan nousi tapahtuneiden uhkauksien johdosta.
;)
M 23Mä kirjoitin jo tohon Vilille aiheesta.
Lähtökohta on aina ollut se, että naisille maksetaan vähän palkkaa joka paikassa. Esim hoitajat pystytään aina pitään palkkakuopassa vetoamalla sairaisiin ja huonoon omaantuntoon. Se tehoaa naisiin hyvin. Aina kun naiset haluaa lisää palkkaa niin ne vaietaan hiljaisiksi, hoitajatkaan eivät itse juuri potilaita ajatellen viitsi pitää puoliaan mutta esim lääkäreillä ei ole sitä ongelmaa.
Olen tyytyväinen, että naisvaltainen ala lopettaa vihdoin sen hiljaisen kärsimisen ja russuttamisen ja tekee asialle vihdoin jotain. Kyllä sitä rahaa on mutta sitä ei vaan haluta antaa joten se on sitten otettava. - vielä...
Papeete1 kirjoitti:
Mä kirjoitin jo tohon Vilille aiheesta.
Lähtökohta on aina ollut se, että naisille maksetaan vähän palkkaa joka paikassa. Esim hoitajat pystytään aina pitään palkkakuopassa vetoamalla sairaisiin ja huonoon omaantuntoon. Se tehoaa naisiin hyvin. Aina kun naiset haluaa lisää palkkaa niin ne vaietaan hiljaisiksi, hoitajatkaan eivät itse juuri potilaita ajatellen viitsi pitää puoliaan mutta esim lääkäreillä ei ole sitä ongelmaa.
Olen tyytyväinen, että naisvaltainen ala lopettaa vihdoin sen hiljaisen kärsimisen ja russuttamisen ja tekee asialle vihdoin jotain. Kyllä sitä rahaa on mutta sitä ei vaan haluta antaa joten se on sitten otettava.vastannut kysymykseeni: pitäisikö sinusta siis poliisien, palokunnan ja vaikkapa joukkoliikenteen työntekijöiden irtisanoa itsensä? Olisiko tämä henkien vaarantaminen sinusta yhtä hyväksyttävää?
Joo en väitä että palkka päätä huimaisi, mutta on myös muita aloja joilla ei huimaa ja jossa ihmishenget on pelissä. Näillä aloilla joukkoirtisanoutuminen on mielestäni väärä tie, myös hoiva-alalla.
;) - Papeete1
vielä... kirjoitti:
vastannut kysymykseeni: pitäisikö sinusta siis poliisien, palokunnan ja vaikkapa joukkoliikenteen työntekijöiden irtisanoa itsensä? Olisiko tämä henkien vaarantaminen sinusta yhtä hyväksyttävää?
Joo en väitä että palkka päätä huimaisi, mutta on myös muita aloja joilla ei huimaa ja jossa ihmishenget on pelissä. Näillä aloilla joukkoirtisanoutuminen on mielestäni väärä tie, myös hoiva-alalla.
;)Jos he kokevat, että heille tehdään vääryyttä ja ainoa keino korjata se seikka on irtisanoutuminen tai lakko, niin se on heidän oikeutensa. Se on sitten pakko tehdä ei täällä kukaan mitään anna sellaisille jotka eivät pyydä ja kun rahasta puhutaan, niin ei anneta pyytäjillekkään vaan vain niille jotka pystyvät esittään tarpeeksi kovan uhkavaatimuksen. Ikävä juttu mutta niin se menee.
- no...
Papeete1 kirjoitti:
Jos he kokevat, että heille tehdään vääryyttä ja ainoa keino korjata se seikka on irtisanoutuminen tai lakko, niin se on heidän oikeutensa. Se on sitten pakko tehdä ei täällä kukaan mitään anna sellaisille jotka eivät pyydä ja kun rahasta puhutaan, niin ei anneta pyytäjillekkään vaan vain niille jotka pystyvät esittään tarpeeksi kovan uhkavaatimuksen. Ikävä juttu mutta niin se menee.
minä olen kyllä tuosta erimieltä. Mielestäni palomiehet, poliisit, hoiva-alan työntekijät ovat ammattinsa valinneet tietoisina heikosta palkasta. Sitä saa mitä tilaa, voisi sanoa kärjistetysti. Totta kai palkoista pitää puhua ja niitä pyrkiä nostamaan, mutta joukkoirtisanoutumisest ovat mielestäni ehkä jopa hieman lapsellinen ja typerä keino. Tämä on vain minun mielipiteeni ja pidän sen, pidä sinäkin omasi.
:)
- Pullopersesika
monen hennon sisaren kaa tuttavuuksiin, ettei enää stereotypiöihin viitsi sortua.
Mitä palkkakysymykseen tulee, onhan se eettisesti vallan eriskummallista että ennätysmäisen talouskasvun vuosikymmenenä sosiaaliset erot vain kasvavat ja palkat seisovat. Ikävä kyllä heikohko hoitsuliitto tullee tyrimään lakkonsa kuten palomiehet aikoinaan. Sitten päästäänkin taas kunnon rakenneuudistuksiin ja yksitystämisen kiimaan.
En ole kommari ja vaikka olisinkin, niin vittuako se sulle kuuluis. Tää siis huutelijoille profylaktisesti. - tavalla
kuin useimpiin muihinkin ihmisiin. En välitä juurikaan. Meuhkatkoon mitä meuhkaavat.
Palkkatasojen vertaaminen Norjaan ja Ruotsiin oli kyllä ääliöveto. Millä alalla Suomessa on samat palkat kuin noilla mailla? - Danskuu
siten suhtauduin hoitsun duuniin, että lähdin valmistumisen jälkeen opiskelemaan lisää ja pikkuisen toista alaa, jossa parempi palkka ja paremmat lomat ja ennen kaikkea löysempi duuni :))
- vili
heidän palkankorotus vaatimuksensa...mutten en ymmärrä sitä että sairailla kiristetään lisää liksaa. se on vitun sairasta ja arvostus on heitä kohtaan aika alhainen.
- Papeete1
Lääkäreitä? Moni on sitä mieltä että lääkärit voi noin tehdä mutta hoitajat eivät. Syy on varmaan sukupuolessa, lääkärit ovat etupäässä miehiä joten he voivat käyttää kovia keinoja, kun taas hoitajat katsotaan naisvaltaiseksi alaksi joille pitäisi riittää pelkkä työntekemisen ilo. Kun aletaan rahasta puhuun, niin sitä ei todellakaan haluta antaa, varsinkaan naisille ja silloin on keinot vähissä.
"Tässä yhteydessä sopinee muistuttaa, ettei Tehy korkeine vaatimuksineen ja työtaistelukeinoineen ole mikään ainutlaatuisuus. Muistammehan lääkärilakon, joka lopulta päätty elokuussa 2001.
Se työtaistelu oli paitsi monivaiheinen itse asiassa melkein vuoden mittainen, sillä lääkärien palkankorotusvaatimusten esinäytös näyteltiin jo vuonna 2000 Turussa, jossa nukutuslääkärit irtisanoutuivat joukolla, kun työnantaja ei suostunut kuoppakorotuksiin.
Temppu tepsi, lääkärit saivat korotukset ja palasivat töihinsä.
Valtakunnan mitassa lääkärilakkoon ajauduttiin keväällä 2001. Sen aikana vuoroteltiin, milloin olivat lakossa kirurgit milloin röntgenlääkärit ynnä muut spesialistit. Yhtä kaikki lakko päättyi ratkaisuun, joka toi lääkäreille yli kaksinkertaiset palkankorotukset silloiseen tupoon verrattuna.
Kahden vuoden sopimus nosti lääkäreiden säännöllisen työajan palkkoja keskimäärin 2 300 markkaa kuukaudessa ja kokonaisansioita 2 800 markkaa kuukaudessa. Sovitut korotukset nostivat lääkärien kokonaisansiot keskimäärin 29 300 markkaan kuukaudessa.
Kun luvut muutetaan euroiksi, ne vastaavat yllättävän hyvin Tehyn tämänhetkistä korotusvaatimusta 400 - 600 euroa kuukaudessa. Kuukausiansiot sairaanhoitajilla ovat tietenkin aivan eri luokkaa kuin lääkäreillä eli jo tuolloin lääkäreillä ansiot olivat 5 000 euron tasoa, kun ne hoitajilla ovat tänään 2 000 eurossa.
Kuntatyönantaja piti vähintään viran puolesta lääkärilakon lopputulosta erittäin kalliina ja raskaana kunnille kantaa, mutta kannettu sekin on ja samaan aikaan on monissa kunnissa kaavailtu ja rakennettu monitoimihalleja ynnä hiihtoputkia sekä muuta kunnallista krumeluuria.
Rahaa kyllä näyttää löytyvän, jos se tarpeelliseksi katsotaan niin kunnissa kuin valtiollakin. Hoitajat haluavat nyt vuorostaan asettaa raha-asiat uuteen tärkeysjärjestykseen, kuten kokoomus oli ennen vaaleja luvannut tehdä."
http://www.demari.fi/Article.jsp?article=8972 - vili
Papeete1 kirjoitti:
Lääkäreitä? Moni on sitä mieltä että lääkärit voi noin tehdä mutta hoitajat eivät. Syy on varmaan sukupuolessa, lääkärit ovat etupäässä miehiä joten he voivat käyttää kovia keinoja, kun taas hoitajat katsotaan naisvaltaiseksi alaksi joille pitäisi riittää pelkkä työntekemisen ilo. Kun aletaan rahasta puhuun, niin sitä ei todellakaan haluta antaa, varsinkaan naisille ja silloin on keinot vähissä.
"Tässä yhteydessä sopinee muistuttaa, ettei Tehy korkeine vaatimuksineen ja työtaistelukeinoineen ole mikään ainutlaatuisuus. Muistammehan lääkärilakon, joka lopulta päätty elokuussa 2001.
Se työtaistelu oli paitsi monivaiheinen itse asiassa melkein vuoden mittainen, sillä lääkärien palkankorotusvaatimusten esinäytös näyteltiin jo vuonna 2000 Turussa, jossa nukutuslääkärit irtisanoutuivat joukolla, kun työnantaja ei suostunut kuoppakorotuksiin.
Temppu tepsi, lääkärit saivat korotukset ja palasivat töihinsä.
Valtakunnan mitassa lääkärilakkoon ajauduttiin keväällä 2001. Sen aikana vuoroteltiin, milloin olivat lakossa kirurgit milloin röntgenlääkärit ynnä muut spesialistit. Yhtä kaikki lakko päättyi ratkaisuun, joka toi lääkäreille yli kaksinkertaiset palkankorotukset silloiseen tupoon verrattuna.
Kahden vuoden sopimus nosti lääkäreiden säännöllisen työajan palkkoja keskimäärin 2 300 markkaa kuukaudessa ja kokonaisansioita 2 800 markkaa kuukaudessa. Sovitut korotukset nostivat lääkärien kokonaisansiot keskimäärin 29 300 markkaan kuukaudessa.
Kun luvut muutetaan euroiksi, ne vastaavat yllättävän hyvin Tehyn tämänhetkistä korotusvaatimusta 400 - 600 euroa kuukaudessa. Kuukausiansiot sairaanhoitajilla ovat tietenkin aivan eri luokkaa kuin lääkäreillä eli jo tuolloin lääkäreillä ansiot olivat 5 000 euron tasoa, kun ne hoitajilla ovat tänään 2 000 eurossa.
Kuntatyönantaja piti vähintään viran puolesta lääkärilakon lopputulosta erittäin kalliina ja raskaana kunnille kantaa, mutta kannettu sekin on ja samaan aikaan on monissa kunnissa kaavailtu ja rakennettu monitoimihalleja ynnä hiihtoputkia sekä muuta kunnallista krumeluuria.
Rahaa kyllä näyttää löytyvän, jos se tarpeelliseksi katsotaan niin kunnissa kuin valtiollakin. Hoitajat haluavat nyt vuorostaan asettaa raha-asiat uuteen tärkeysjärjestykseen, kuten kokoomus oli ennen vaaleja luvannut tehdä."
http://www.demari.fi/Article.jsp?article=8972aloit itkemään jostain sukupuoliasiasta.
nämä ihmiset ei ole kadunlakaisijoita. niillä ihmisillä iso vastuu ja tietenkin palkka tulisi olla sen mukainen.
liksan ruinaamistapaa en ymmärrä, se on pikkasen liian vaarallista leikkiä
köyhillä/sairailla. mun mielestä kaikki jotka leikkivät ihmisillä oman edun nimissä voi haistaa vitun...tässä tapauksessa hoitsut. kehtaavat sanoa sitä kutsumusammatiksi. - Papeete1
vili kirjoitti:
aloit itkemään jostain sukupuoliasiasta.
nämä ihmiset ei ole kadunlakaisijoita. niillä ihmisillä iso vastuu ja tietenkin palkka tulisi olla sen mukainen.
köyhillä/sairailla. mun mielestä kaikki jotka leikkivät ihmisillä oman edun nimissä voi haistaa vitun...tässä tapauksessa hoitsut. kehtaavat sanoa sitä kutsumusammatiksi.En itke :) Kukin ammattiryhmä voi vain oman alansa puitteissa toimia joten lääkärit ja hoitsut operoi siellä missä he työskentelevät. Ei olisi minkäänlaista vaikutusta, jos he uhkaisivat lopettaa vaikkapa lehtien ostamisen kaupasta. Jokainen ammattiryhmä uhkaa lopettaa tai menee lakkoon siitä mitä he tekevät ja näillä se on tämä.
Suurempana uhkana pidän sitä, että huonojen palkkojen yms. ei alalle hakeudu riittävästi hyviä työntekijöitä, siellä on nyt jo työvoimapulaa ja suurten ikäluokkien jouduttua hoitoon, käy e-rit-täin huonosti. Palkka pitää muiden ohessa saada paremmaksi jotta kaikki nuoret eivät menisi it- tai media-alaa lukeen hyvien rahojen toivossa. Päättäjät/rahapussin vartijat eivät tee niitä korotuksia omasta tahdosta vaan ovat hiljaa tyytyväisiä ja antaa ne rahat muille esim lääkäreille jotka taas jaksavat/uskaltavat vaatia. - kutsumus?
vili kirjoitti:
aloit itkemään jostain sukupuoliasiasta.
köyhillä/sairailla. mun mielestä kaikki jotka leikkivät ihmisillä oman edun nimissä voi haistaa vitun...tässä tapauksessa hoitsut. kehtaavat sanoa sitä kutsumusammatiksi.Jos olet noin kovasti hoitajia vastaan, niin tammikuussa alkavaan lähijoitajakoulutukseen varmasti pääsee vielä. Oppisopimuskoukutuksellakin mahtuu varmasti. Alahan soittelemaan kouluihin. Se mitä et itse tee työksesi, on huono mennä arvostelemaan muita. Itse arvostan siivoojan ammattia enemmän kuin esim. insinööriä.
Turha on kenenkään yrittää kutsumuksella ja hyvällä tahdolla elää. Mutta aiemmin tuolla ylempänä jo sanoinkin että kouluun on hakupaperit laitettu.
Ja toistanpa uudemman kerran että loppuupahan ainakin yhden hoitajan valitus huonosta palkasta ja työoloista. Tulevassa ammatissani aion keskittyä ainoastaan itseeni ja omaan hyvinvointiini. Miksi juuri minun tulisi tehdä tätä työtä vain kutsumuksen voimalla? Pystytkö perustelemaan? Yritä itse ja haistata sen jälkeen vitut. - vili
kutsumus? kirjoitti:
Jos olet noin kovasti hoitajia vastaan, niin tammikuussa alkavaan lähijoitajakoulutukseen varmasti pääsee vielä. Oppisopimuskoukutuksellakin mahtuu varmasti. Alahan soittelemaan kouluihin. Se mitä et itse tee työksesi, on huono mennä arvostelemaan muita. Itse arvostan siivoojan ammattia enemmän kuin esim. insinööriä.
Turha on kenenkään yrittää kutsumuksella ja hyvällä tahdolla elää. Mutta aiemmin tuolla ylempänä jo sanoinkin että kouluun on hakupaperit laitettu.
Ja toistanpa uudemman kerran että loppuupahan ainakin yhden hoitajan valitus huonosta palkasta ja työoloista. Tulevassa ammatissani aion keskittyä ainoastaan itseeni ja omaan hyvinvointiini. Miksi juuri minun tulisi tehdä tätä työtä vain kutsumuksen voimalla? Pystytkö perustelemaan? Yritä itse ja haistata sen jälkeen vitut.ongelmani. itseppähän duuninsa valitsee ja sen mukaan pitää elää. jos rahahommiin haluaa, niin sitten hoitsun pitää valita ammattinsa toisin. ne tietää sen!!
on vitun kaksinaismoralistista sanoa omaa ammattia kutsumusammatiksi, jos on heti ensimmäisenä valmis ottamaan loparit, kun liksa ei miellytä. nämä ihmiset ovat tärkein mahdollinen turva..ja ne ei mielestäni saa lakkoilla
sitä et vitussa näköjään tajua, että näitten "kutsumusammattilaisten" takia sairaaloissa lopetetaan 50 leikkaisalia, teho-osastoja, synnytysosastoja. pitäisi hoitsujen hetken miettiä onko lakko oikeasti sen rahan arvoinen, kun porukkaa alkaa kuolemaan. ennen arvostin...nyt pidän paskajenginä - kutsumuksesta
vili kirjoitti:
ongelmani. itseppähän duuninsa valitsee ja sen mukaan pitää elää. jos rahahommiin haluaa, niin sitten hoitsun pitää valita ammattinsa toisin. ne tietää sen!!
on vitun kaksinaismoralistista sanoa omaa ammattia kutsumusammatiksi, jos on heti ensimmäisenä valmis ottamaan loparit, kun liksa ei miellytä. nämä ihmiset ovat tärkein mahdollinen turva..ja ne ei mielestäni saa lakkoilla
sitä et vitussa näköjään tajua, että näitten "kutsumusammattilaisten" takia sairaaloissa lopetetaan 50 leikkaisalia, teho-osastoja, synnytysosastoja. pitäisi hoitsujen hetken miettiä onko lakko oikeasti sen rahan arvoinen, kun porukkaa alkaa kuolemaan. ennen arvostin...nyt pidän paskajenginäKuka hoitaja puhuu kutsumusammatista? Se on täysin vanhentunut sana. Et muutenkaan edelleenkään vastannut kysymykseeni mitä on kutsumus. Onko se sitä että ottaa turpaan huonon palkan ja työolojen ohessa. Saa kuulla olevansa huora ja ties mitä muuta. Samalla siinä on papat sekä mummot persuksessa ja tisseissä kiinni. Ja kaikki pitää vain kestää, koska on "kutsumusammatissa".
Oletko itse kenties hyväpalkkaisessa työssä vain sen takia että siitä saa rahaa? Eikö rahanhimo ole kutsumusta? Eikö jo se ole kutsumusta että jokin ammatti kiinnostaa niin paljon että haluat tehdä sitä työtä. Kuinkakohan moni politiikko myöntää olevansa rahan takia eduskunnassa. Saatikka pappi saarnaavansa vain rahan takia.
Silloin kun itse lähdin kouluun olin nuori, kiltti ja naiivi teinityttö. Ei silloin osaa miettiä elämää 10 vuotta eteenpäin. Se todellisuus tulee vastaan siinä vaiheessa kun täytyy pystyä elämään. Samalla siinä kyynistyy ja kovettuu. Elämässä kun pitäisi pystyä muuhunkin kuin uhrautumaan muiden ihmisten takia.
Niin, just tuli postin mukana paperit että pääsee seuraavaan vaiheeseen kouluunhakuprosessissa! Eli edelleenkin tämän hoitajan valitus loppuu entisestä "kutsumuksesta" huolimatta.
- omaiset
suurin ongelma ovat valittavat omaiset...esim.vanhuksilla ei omaiset käy juuri koskaan katsomassa ja sitten kun ne kerran vuodessa vaivautuvat katsomaan sukulaistaan esim.sairaalaan tai vanhainkotiin niin haukutaan sitten hoitajat, vaikka itse ei vitsitä edes käydä katsomassa.
haluaisimpa että jokainen hoitajien haukkuja tekisi vaikka viikon samaa työtä, niin voi olla että haukkumiset loppuis siihen.Monesti ei työpäivän aikaan ehdi edes kunnolla syödä, juuri kun pääse ruuan lämmitykseen saattaa jonkun potilaan soittokello soida ja hän haluaakin vessaan tai ylös sängystä, vaikka juuri on viety päivälevolle ja heti perään saattaa soitella muutkin potilaat. eli periaatteessa ruokataukoja ei ole, potilaat on hoidettava koko ajan.
Itsehän olen alani valinnut ja tykkään kyllä työstäni, mutta toivoisi että raskasta työtämme arvostettaisiin enemmän...potilaat kyllä kiittävät usein ja ovat ihania, heissäkin toki kaikenlaisia, jokaisella omat luonteensa. omaiset ja muut ulkopuoliset jotka eivät ole näkemässä todellisuutta työstämme jaksavat kyllä haukkua, mutta en yleistä...olen toki tavannut mukaviakin omaisia. Toivottvasti yleisesti arvostus hoitajia kohtaan joskus nousisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.525778Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461785
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341662Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181620- 1021447
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281430Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163