Enkelikokemus

sal20

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa makasin ahdistuksissani sängyssä enkä saanut unta. Olin ollut pari päivää sitten juopottelemassa ja olin tehnyt kaikkea todella typerää, morkkis ja ahdistus painoivat edelleen mieltä. Niinpä päätin rukoilla, jos se vaikka auttaisi.

Rukoilin ja pyysin Jeesukselta, että antaisi anteeksi ne typerät jutut, joita lauantaina tein kännipäissäni. Pyysin, että edes Hän armahtaisi, kun kerran kaveritkin ovat vihaisia. Yhtäkkiä alkoi soimaan musiikki. Sellainen niin kuin kaunis huilumusiikki, ja kuului myös sellaista helinää, niin kuin tuulikellot olisivat soineet (tuulikelloja meillä ei ole). Tätä kesti n. 10sek ja pelästyin hirveästi. Kuulostelin vielä tarkkaan mutta mitään ei kuulunut. Ajattelin ensin että onko radio tai joku mennyt päälle, mutta niin ei ollut, ja yksin olin kotona, naapurit sen verran kaukana ettei sieltäkään voimut tuota musiikkia tulla. Ja muutenkin se ikäänkuin kuului päässäni.
Tämän jälkeen tuli levollinen olo, ja tuntui niin kuin koko kännireissun toilailuilla ei olisi ollut mitään väliä enää. Tuntui niin kuin synti olisi annettu anteeksi. Nukahdin pian ja nukuin levollisena koko yön.

Mitäs tästä olette mieltä?

103

6085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      Upeeta.

    • mmums
      • sal20

        Voithan sinä selitellä näitä kokemuksia millä haluat..

        Ja ei, olin ollut humalassa n. 2vrk ennen tätä tapahtumaa.


      • mmums
        sal20 kirjoitti:

        Voithan sinä selitellä näitä kokemuksia millä haluat..

        Ja ei, olin ollut humalassa n. 2vrk ennen tätä tapahtumaa.

        vaan sinä voit selitellä kokemuksiasi ihan miten haluat, minä kerron vain totuuden. Kunnes toisin todistetaan.


      • jarouse
        mmums kirjoitti:

        vaan sinä voit selitellä kokemuksiasi ihan miten haluat, minä kerron vain totuuden. Kunnes toisin todistetaan.

        kirjoitit vain ja ainoastaan oman totuutesi.

        Älä vähätele toisten kertomuksia jotka he ovat kokeneet totena se on jo epäkohteliastakin.
        asioista voi väitellä
        -mutta ei pidä mennä sanomaan että toinen olisi ollut vielä humalassa tai mieletään sekaisin koska se on vain sinun olettamuksesi
        ja luettavissa niin että sinä pidät kokemuksistaan kertovia jotenkin "tyhminä" tai jotain.


      • mmums
        jarouse kirjoitti:

        kirjoitit vain ja ainoastaan oman totuutesi.

        Älä vähätele toisten kertomuksia jotka he ovat kokeneet totena se on jo epäkohteliastakin.
        asioista voi väitellä
        -mutta ei pidä mennä sanomaan että toinen olisi ollut vielä humalassa tai mieletään sekaisin koska se on vain sinun olettamuksesi
        ja luettavissa niin että sinä pidät kokemuksistaan kertovia jotenkin "tyhminä" tai jotain.

        Objektiivisen totuuden.


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        Objektiivisen totuuden.

        Vaan sinun oman totuutesi.


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        Vaan sinun oman totuutesi.

        mitä objektiivinen totuus tarkoittaa? Minun totuuteni on hyvin lähellä objektiivista totuutta.


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        mitä objektiivinen totuus tarkoittaa? Minun totuuteni on hyvin lähellä objektiivista totuutta.

        puolueeton. Se on sinun totuutesi siis?


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        puolueeton. Se on sinun totuutesi siis?

        on, kunnes toisin todistetaan.


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        on, kunnes toisin todistetaan.

        ennenkuin ITSE näkee. :-)


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        ennenkuin ITSE näkee. :-)

        muunkaan; huhupuheisiin ei ole luottamista.


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        muunkaan; huhupuheisiin ei ole luottamista.

        sinun mielestäsi ei omiin silmiinsäkään saa luottaa kun ne ei ole sinun silmäsi. :-)


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        sinun mielestäsi ei omiin silmiinsäkään saa luottaa kun ne ei ole sinun silmäsi. :-)

        uskon enkeleihin ja menninkäisiin välittömästi, kun ne tieteellisin menetelmin on todettu todellisiksi.

        Jos itse "näkisin jotain", en hakisi selitystä raamastusta, vaan tieteestä.


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        uskon enkeleihin ja menninkäisiin välittömästi, kun ne tieteellisin menetelmin on todettu todellisiksi.

        Jos itse "näkisin jotain", en hakisi selitystä raamastusta, vaan tieteestä.

        etsi selitystä raamatusta.


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        etsi selitystä raamatusta.

        kuin raamatussa, mainitaan enkelit?


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        kuin raamatussa, mainitaan enkelit?

        tulee varmaan raamatusta, mutta onhan enkeleitä muissakin uskoissa. Buddhistit kutsuvat heitä devoiksi.

        Minä voisin sanoa vaikkapa valo-olento.


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        tulee varmaan raamatusta, mutta onhan enkeleitä muissakin uskoissa. Buddhistit kutsuvat heitä devoiksi.

        Minä voisin sanoa vaikkapa valo-olento.

        että kutsut niitä vaikka valo-olennoiksi, enkeleistä saa kristityn vaikutelman. :o)


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        että kutsut niitä vaikka valo-olennoiksi, enkeleistä saa kristityn vaikutelman. :o)

        jotain kristittyjä vastaan? Ehkä? :-)


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        Vaan sinun oman totuutesi.

        on "jotain" kristittyjä vastaan. Monta asiaa.


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        on "jotain" kristittyjä vastaan. Monta asiaa.

        epäilinkin. :-)


      • Wariska
        mmums kirjoitti:

        mitä objektiivinen totuus tarkoittaa? Minun totuuteni on hyvin lähellä objektiivista totuutta.

        Kerroppa mulle mikä on objektiivinen totuus?


      • kuu-ritari
        mmums kirjoitti:

        kuin raamatussa, mainitaan enkelit?

        myös koraanissa mainitaan enkeleistä.aika montaki kertaa


      • Poltettu1914
        Aritta kirjoitti:

        ennenkuin ITSE näkee. :-)

        pienisieluinen ihminen on sellainen, joka uskoo mitä näkee...jos uskot mitä näet, et näe mitä uskot....objektiivinen totuus on sidoksissa vallitsevaan käsitteelliseen järjestelmään ja tässä tapauksessa alkeelliseen 2000-luvun tiedenihilismiin....kaiken lisäksi objektiista totuutta ei ole varattu ihmiselle, hänen osansa on vain tuon totuuden tulkinta.....


    • Minulla

      Noin 20 vuotta sitten. Olin rajusti ryypännyt ja yritin kävellä kotiinpäin, naamasta valu verta rinnuksille jossa jo oli oksennusta ennestään. Siinä sitten kaatuilin ja hoipertelin kesäyössä.
      Sitten tapahtu kummia. katselin itse kävelyäni ehkä 10 metrin päästä. en enää kävellyt yksin, vaan minua tuki takaa vaaleanharmaa olento. minä tunsin olennon otteen rinnan korkeudella ja häpesin kun ajattelin olennon sotkeentuvan oksennukseen. Siis tunsin kosketuksen ja havaitsin itseni kauenpaa. Sitä ihmettelen edelleen miten voi olla irti itsestään ja kumminkin tuntea ja nähdä itsensä.

      • mmums

        ja kyseinen tapahtui humalassa.


      • jarouse

        sinun sielusi oli ulkona ruumiistasi silloin voi kokea tuollaisen tunteen -näet itsesi ulkopuolelta
        -ei se olle mitenkään harvinaista :-))
        Tarvitsit ,ehkä, suojeluenkelisi apua ettet erkaantuisi itsestäsi -en tiedä, sitä sanotaan että jos hopealanka (sielu ja fyysisenkehon yhdistäjä) katkeaa niin ei pääse enää takaisin kehoonsa eli silloin "kuolee"?


      • kiinnostunut..
        mmums kirjoitti:

        ja kyseinen tapahtui humalassa.

        kumminkin olet mitä täällä ihmiset kirjoittaa. Ehkä sinullekin joskus tapahtuu asioita mitä et voi selittää järjellä. Ja kumminkin tunnet järkesi olevan tallella. Kysy huviksesi tosissaan mitä teet täällä. Silkkaa kiinnostusta vai onko sisälläsi jotain joka pyrkii ulos. Tuntuu ainakin kauhea kilpi olevan ympärilläsi. Huomaan jo sen siitä kun kirjoitat nuin miten kirjoitat. Tälläinen tunne vaan sinusta tulee. Itku tekee myös hyvää se purkaa huonon olon pois.


      • mmums
        kiinnostunut.. kirjoitti:

        kumminkin olet mitä täällä ihmiset kirjoittaa. Ehkä sinullekin joskus tapahtuu asioita mitä et voi selittää järjellä. Ja kumminkin tunnet järkesi olevan tallella. Kysy huviksesi tosissaan mitä teet täällä. Silkkaa kiinnostusta vai onko sisälläsi jotain joka pyrkii ulos. Tuntuu ainakin kauhea kilpi olevan ympärilläsi. Huomaan jo sen siitä kun kirjoitat nuin miten kirjoitat. Tälläinen tunne vaan sinusta tulee. Itku tekee myös hyvää se purkaa huonon olon pois.

        "Ehkä sinullekin joskus tapahtuu asioita mitä et voi selittää järjellä."

        Kenties sitten odotan, kunnes nämä asiat voidaan tieteen keinoin selittää, enkä mitään purukumiteorioita ala väsäämään.


      • mmums
        jarouse kirjoitti:

        sinun sielusi oli ulkona ruumiistasi silloin voi kokea tuollaisen tunteen -näet itsesi ulkopuolelta
        -ei se olle mitenkään harvinaista :-))
        Tarvitsit ,ehkä, suojeluenkelisi apua ettet erkaantuisi itsestäsi -en tiedä, sitä sanotaan että jos hopealanka (sielu ja fyysisenkehon yhdistäjä) katkeaa niin ei pääse enää takaisin kehoonsa eli silloin "kuolee"?

        sinun pääsi sisällä.


      • Sun...
        mmums kirjoitti:

        tästä...?

        Entiset elämät.


      • mmums
        Sun... kirjoitti:

        Entiset elämät.

        ihan tästä elämästä.


      • -:-

      • mmums
        -:- kirjoitti:

        Kaunista kielenkäyttöä SINULTA. Olet SAIRAAN RIETAS JA HÄVYTÖN SUUSTASI!

        Mitä ihmettä teet näillä sivuilla sinä tekopyhä s-läjä?

        et sitten yhtään viitsinyt ottaa selvää, miksi minä hermostuin tuolle ääliöhihhulille, vaan tuomitset mielummin minut? ...huoh...


      • mmums
        -:- kirjoitti:

        Kaunista kielenkäyttöä SINULTA. Olet SAIRAAN RIETAS JA HÄVYTÖN SUUSTASI!

        Mitä ihmettä teet näillä sivuilla sinä tekopyhä s-läjä?

        missä kohdin tekopyhä olen ollut? Menetin vain hermoni tuohon yhteen latvakakkoseen, joka rinnastaa lasten opettamisen raiskaamiseen.


      • "vertaus"
        mmums kirjoitti:

        ihan tästä elämästä.

        Ihminen on edellisten elämiensä summa.

        Sinä mussukka olet kirjoitustesi summa.


      • mmums
        "vertaus" kirjoitti:

        Ihminen on edellisten elämiensä summa.

        Sinä mussukka olet kirjoitustesi summa.

        aika paha ihminen olla, kun en enkeleihin usko, ja lasten luonnollisia oikeuksia puollustan älyvapaita hihhuleita vastaan. Vai?


      • tämä palsta
        -:- kirjoitti:

        Kaunista kielenkäyttöä SINULTA. Olet SAIRAAN RIETAS JA HÄVYTÖN SUUSTASI!

        Mitä ihmettä teet näillä sivuilla sinä tekopyhä s-läjä?

        Mussukan tekstit kestää, hyvä vain kun on uutta verta sivuilla, tulee väriä keskusteluihin.

        Jatka vaan jutustelua mmums!

        Mussu mussu!


      • olet...
        mmums kirjoitti:

        aika paha ihminen olla, kun en enkeleihin usko, ja lasten luonnollisia oikeuksia puollustan älyvapaita hihhuleita vastaan. Vai?

        Hyvä paimen panee henkensä lampaiden edestä.
        Paha panee lampait........ ...... .


      • jarouse
        mmums kirjoitti:

        missä kohdin tekopyhä olen ollut? Menetin vain hermoni tuohon yhteen latvakakkoseen, joka rinnastaa lasten opettamisen raiskaamiseen.

        hitto jos tarkoita minua (latvakakkosena ) niin ÄLÄ SEKOITA ASIOITA!!!!!(sinä kirjoitit pedofiliasta seuraavaa :, että joissain kulttuureissa lasten seksuaalisen "hyväksikäytön" uskotaan tuovan onnea, sitä suorastaan ihannoidaan. Miksi lapselle jäisi siitä traumat, täysin normaalista asiasta? Kulttuuri se on, mikä tekee siitä epäsovinnaista.) .......
        minusta tuo on -no -aika kipeää :-((

        ....ja opi lukemaan mitä toiset tarkoittavat kirjoituksillaan sinä et osaa muuta kuin vängätä vastaan
        Yhtään rakentavaa kirjoitusta en ole sinulta lukenut
        Mutta parasta on että ei enää noteraa sinun kirjoituksiasi ja sen aion tehdä.
        heihei


      • mmums
        tämä palsta kirjoitti:

        Mussukan tekstit kestää, hyvä vain kun on uutta verta sivuilla, tulee väriä keskusteluihin.

        Jatka vaan jutustelua mmums!

        Mussu mussu!

        Huomatetaan, ettei asiattomalla kielenkäytölläni ja turhautumisellani ole tekemistä minkään muun, kuin kahden ääliöuskovaisen kanssa, joiden mielestä päiväkoti-ikäisten lasten lääkärileikit ovat sama asia kuin raiskaaminen.

        Keskustelen ilomielin Aritan, ja muiden ajatteluun kykenevien ihmisten kanssa. Ne kaksi uskovaista eivät omista aivoja, se on tullut selväksi.


      • kielenkäyttösi on
        mmums kirjoitti:

        Huomatetaan, ettei asiattomalla kielenkäytölläni ja turhautumisellani ole tekemistä minkään muun, kuin kahden ääliöuskovaisen kanssa, joiden mielestä päiväkoti-ikäisten lasten lääkärileikit ovat sama asia kuin raiskaaminen.

        Keskustelen ilomielin Aritan, ja muiden ajatteluun kykenevien ihmisten kanssa. Ne kaksi uskovaista eivät omista aivoja, se on tullut selväksi.

        Yleisesti ottaen. Anna palaa.


      • mmums
        jarouse kirjoitti:

        hitto jos tarkoita minua (latvakakkosena ) niin ÄLÄ SEKOITA ASIOITA!!!!!(sinä kirjoitit pedofiliasta seuraavaa :, että joissain kulttuureissa lasten seksuaalisen "hyväksikäytön" uskotaan tuovan onnea, sitä suorastaan ihannoidaan. Miksi lapselle jäisi siitä traumat, täysin normaalista asiasta? Kulttuuri se on, mikä tekee siitä epäsovinnaista.) .......
        minusta tuo on -no -aika kipeää :-((

        ....ja opi lukemaan mitä toiset tarkoittavat kirjoituksillaan sinä et osaa muuta kuin vängätä vastaan
        Yhtään rakentavaa kirjoitusta en ole sinulta lukenut
        Mutta parasta on että ei enää noteraa sinun kirjoituksiasi ja sen aion tehdä.
        heihei

        En todellakaan tarkoittanut sinua. Kokonaan toisesta palstasta oli kyse.

        "!!!!!(sinä kirjoitit pedofiliasta seuraavaa :, että joissain kulttuureissa lasten seksuaalisen "hyväksikäytön" uskotaan tuovan onnea, sitä suorastaan ihannoidaan. Miksi lapselle jäisi siitä traumat, täysin normaalista asiasta? Kulttuuri se on, mikä tekee siitä epäsovinnaista.) .......
        minusta tuo on -no -aika kipeää :-(("

        Se, mitä kirjoitan, ei tarkoita, että hyväksyisin pedofilian. Päinvastoin. Tietysti minulle tekee kipeää myös se, että muslimilapset motivoidaan räjäyttämään itsensä uskontonsa puolesta, mutta minkä minä niille mahdan? Haluaisin mahtaa, vaan kun en mahda.


      • mmums
        kielenkäyttösi on kirjoitti:

        Yleisesti ottaen. Anna palaa.

        tulee hihhuli, jonka mielestä lapsilla ei ole mitään oikeuksia. Sitä en kestä.


      • jarouse
        mmums kirjoitti:

        En todellakaan tarkoittanut sinua. Kokonaan toisesta palstasta oli kyse.

        "!!!!!(sinä kirjoitit pedofiliasta seuraavaa :, että joissain kulttuureissa lasten seksuaalisen "hyväksikäytön" uskotaan tuovan onnea, sitä suorastaan ihannoidaan. Miksi lapselle jäisi siitä traumat, täysin normaalista asiasta? Kulttuuri se on, mikä tekee siitä epäsovinnaista.) .......
        minusta tuo on -no -aika kipeää :-(("

        Se, mitä kirjoitan, ei tarkoita, että hyväksyisin pedofilian. Päinvastoin. Tietysti minulle tekee kipeää myös se, että muslimilapset motivoidaan räjäyttämään itsensä uskontonsa puolesta, mutta minkä minä niille mahdan? Haluaisin mahtaa, vaan kun en mahda.

        pyydän anteeksi!!
        mutta ,please, jos se oli eri palsta niin olisit sen kirjoittanut.
        Olen samaa mieltä siitä että on väärin lapsia kohtaan aivopestä heitä minkään ideologian taakse, aikuinen tehköön niinkuin hänen moraalinsa tahtoo mutta lapsen tulisi olla vapaa kaikista uskonnollisista tai poliittisista asioista se on mielestäni "henkistä raiskausta" ja väärää valtaa


      • mmums
        jarouse kirjoitti:

        pyydän anteeksi!!
        mutta ,please, jos se oli eri palsta niin olisit sen kirjoittanut.
        Olen samaa mieltä siitä että on väärin lapsia kohtaan aivopestä heitä minkään ideologian taakse, aikuinen tehköön niinkuin hänen moraalinsa tahtoo mutta lapsen tulisi olla vapaa kaikista uskonnollisista tai poliittisista asioista se on mielestäni "henkistä raiskausta" ja väärää valtaa

        Kerroppas tämä ensialkuun vaikkapa muslimeille, joiden lapset ovat motivoituja tappamaan itsensä maansa vuoksi ...

        http://www.youtube.com/watch?v=8dPb1bF-s4M
        Järkyttävä video kyseisten lasten haastattelusta.

        Tuossa joku valitteli, kuinka hirvittävää minun kielenkäyttöni oli, vaikkei se mitenkään edes liittynyt tähän palstaan.

        Oletko kristitty uskovainen?


      • jarouse
        mmums kirjoitti:

        Kerroppas tämä ensialkuun vaikkapa muslimeille, joiden lapset ovat motivoituja tappamaan itsensä maansa vuoksi ...

        http://www.youtube.com/watch?v=8dPb1bF-s4M
        Järkyttävä video kyseisten lasten haastattelusta.

        Tuossa joku valitteli, kuinka hirvittävää minun kielenkäyttöni oli, vaikkei se mitenkään edes liittynyt tähän palstaan.

        Oletko kristitty uskovainen?

        no en ole ja minähän olen uskisten mielestä saatanan puolella kirjoituksineni
        En kuulu minkään lahkon tai suuntauksen kannattajiin vaikka näen ja koen ns. henkimaailman juttuja niin on vain ollut minulla lapsesta asti.
        Joskus olen nähnyt ns. ennakkoon tulevia tapahtumia
        en minä niitä hae ne vain tapahtuvat
        Karmein oli irakin sodasta joka alkoi 1991 tammikuussa (karmea siksi kun kyse oli sodasta)
        näin kolmekuukautta ennen sodan alkua "unen" (olin valvetilassa silmät kiinni)mustalle pohjalle tuli kirjain kirjaimelta: "irakin sota alkaa 16.1.1991"
        kirjoitin tuolloin unipäiväkirjaa josta pystyim sen todistamaan lähimmilleni ja sota olkoi tuolloin
        Kirjoitin tämän vain siksi että minun oli tämän jälkeen pakko uskoa asioita joita "näen"
        vieläkin minä suhtaudun epäilevästi näihin asioihin ja mielestäni niin pitääkin
        Minä epäilen kaikkea ja uskon etä kaikki on mahdollista :-DD

        Ps. olen nähnyt ko. ohjelman(tän lapsimarttyyri jutskan) joskus telkkarista se on törkeetä -tulee paha olo :-((


      • mmums
        jarouse kirjoitti:

        no en ole ja minähän olen uskisten mielestä saatanan puolella kirjoituksineni
        En kuulu minkään lahkon tai suuntauksen kannattajiin vaikka näen ja koen ns. henkimaailman juttuja niin on vain ollut minulla lapsesta asti.
        Joskus olen nähnyt ns. ennakkoon tulevia tapahtumia
        en minä niitä hae ne vain tapahtuvat
        Karmein oli irakin sodasta joka alkoi 1991 tammikuussa (karmea siksi kun kyse oli sodasta)
        näin kolmekuukautta ennen sodan alkua "unen" (olin valvetilassa silmät kiinni)mustalle pohjalle tuli kirjain kirjaimelta: "irakin sota alkaa 16.1.1991"
        kirjoitin tuolloin unipäiväkirjaa josta pystyim sen todistamaan lähimmilleni ja sota olkoi tuolloin
        Kirjoitin tämän vain siksi että minun oli tämän jälkeen pakko uskoa asioita joita "näen"
        vieläkin minä suhtaudun epäilevästi näihin asioihin ja mielestäni niin pitääkin
        Minä epäilen kaikkea ja uskon etä kaikki on mahdollista :-DD

        Ps. olen nähnyt ko. ohjelman(tän lapsimarttyyri jutskan) joskus telkkarista se on törkeetä -tulee paha olo :-((

        mietinkin jo tuossa voisiko uskovaisella olla noin järkevää ajattelua lapsiin liittyen.

        Olet ennustanut tulevia tapahtumia? Miten näet nämä unet? Mitä muita olet ennustanut, kuin tämän irakin sodan?


      • linkkiä
        mmums kirjoitti:

        Huomatetaan, ettei asiattomalla kielenkäytölläni ja turhautumisellani ole tekemistä minkään muun, kuin kahden ääliöuskovaisen kanssa, joiden mielestä päiväkoti-ikäisten lasten lääkärileikit ovat sama asia kuin raiskaaminen.

        Keskustelen ilomielin Aritan, ja muiden ajatteluun kykenevien ihmisten kanssa. Ne kaksi uskovaista eivät omista aivoja, se on tullut selväksi.

        tuosta jutskasta:

        >joiden mielestä päiväkoti-ikäisten lasten lääkärileikit ovat sama asia kuin raiskaaminen>


      • mmums

      • mies....
        mmums kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000029905705

        valopää tuo wayofcross tuolla palstalla. Liekö mikä helluntai-fundis.

        Ja tässä tosiaan oli kyse, onko lapsen oikein olla alasti päiväkodissa.

        >>Kohta kai joku on ajamassa lakia, että "raiskausta ei saa keskeyttää" jos sellainen havaitaan olevan tekeillä, vaan että "raiskaajan täytyy antaa hoitaa toimituksensa loppuun saakka, ettei hänelle jää traumoja ..."? >>


        Tuossahan kirjoittaja kertoo vähän karrikoiden, mihin kehitys saattaa viedä, jos lapset pidetään alasti päiväkodissa, joka ajatus on, suorastaan, perverssi. En minä näe että kirjoittaja sinällään yhdistää lasten lääkärileikkejä raiskaamiseen. Kaikenlainen seksuaalinen muka 'vapautuminen' yhteiskunnassa edistää pikkuhiljaa kehitystä, jossa ei kyetä näkemään enää, mikä on tervettä moraalia. Mielestäni et näe nyt keskustelun vivahteita, vaan hutkit halolla.

        Siis sinusta lasten pitäminen alasti päiväkodissa on ihan ok? Huomaa ettei sinulla ole omia lapsia. Totta kai lapset tietyssä iässä alkavat kiinnostua omasta kehostaan, mutta ei siitä sentään pidä mitään julkisia 'alastomuusorgioita' tehdä. Se on asia, jonka vanhemmat kasvattajina hoitavat.




        Otan tähän vastaavan esimerkin omasta kirjoittelustasi:

        Vasta-argumentoijasi sanoo:
        ""Syömishäiriöiden määrä on lisääntynyt länsimaisessa yhteiskunnissa. Samaan aikaan kun ihmisiä kuolee nälkään, länsimaissa kuolee ihmisiä lihavuuteen. Joidenkin tilastojen mukaan lähes yhtä paljon vuosittain.""

        Johon vastaat:
        "Joten siis kielletään syöminen ja juominen ihmisiltä, tällöin ei synny riippuvuuksia."

        Eli toisen sanomana johdatteleva argumentti on ääliömäisen taliaivon pläjäys, mutta omasta suustasi vastaavanlainen jodatteleva argumentti onkin sitä ihteesä fiksuuden korkeinta potenssia. Minusta tuo syömiskielto-vetosi osoittaa pelkkää tietämättömyyttäsi syömishäiriöistä ja on ääliömäinen.

        No tämä ei kuulu aloituksen aiheeseen, joten en jatka tästä täällä.





        mums
        >kahden ääliöuskovaisen kanssa, joiden mielestä päiväkoti-ikäisten lasten lääkärileikit ovat sama asia kuin raiskaaminen.>


      • -:-
        mmums kirjoitti:

        et sitten yhtään viitsinyt ottaa selvää, miksi minä hermostuin tuolle ääliöhihhulille, vaan tuomitset mielummin minut? ...huoh...

        sinut ääliömäisestä, puberteetikontyylisestä kieliasustasi, SINÄ ITSE!

        Teepä nyt MMUMSPARANNUS mmums pien kun tulit julki rivoine teksteinesi. Minä en sinua tuomitse mihinkään, jokaisella meillä on tuomarimme Taivaan Isä. Ei edes arkkienkeli Miikael uskaltanut(KUVITTELE!)tuomita perkelettä heidän väitellessään Mooseksen luista vaan sanoi että "tuomitkoon sinut Jumala!"

        Luuletko sinä että kukaan meistä uskovista on hyviä, puhtaita? Ei, me olemme kaikki syntisiä niinkuin Sinäkin mmums ja kun me tämän hoksaamme:
        ETTEI MEISSÄ MITÄÄN HYVÄÄ ITSESSÄMME HUOM!OLE ja kadumme syntejämme, niin ne meille anteeksi annetaan. Kadutko härskejä kirjoituksiasi mmums? Kadutko syntejäsi?

        T toinen syntinen -:- joka on katunut


      • jarouse
        mmums kirjoitti:

        mietinkin jo tuossa voisiko uskovaisella olla noin järkevää ajattelua lapsiin liittyen.

        Olet ennustanut tulevia tapahtumia? Miten näet nämä unet? Mitä muita olet ennustanut, kuin tämän irakin sodan?

        Aluksi en minä ennusta vaan "näen ennakkoon asioita" silloin tällöin.
        Tuo Irakin sota oli ainut ns. poliittinen enneuneni
        Ylensä nämä enne-unet käsittelevät lähipiiriäni esim. sairauksiin liityvistä asioista, näen ennakkoon lähimmäiseni sairastumisen.
        Joskus on vain tullut "tunne" jota on vaikea näin selittää ...tuttuni on esim.mennossa naimisiin niin häissä minun sisäinenääneni huutaa EI ÄLKÄÄ ja ihmettelen itsekkin miksi tunnen näin ja vuodenpäästä toinen on kuollut.
        En siis aina tiedä täsmälleen mitä tapahtuu ja ,onneksi, näitä ei tapahdu usein.
        Mutta ei sillä ole väliä mitä minä näen tai olen näkemättä vaan se että MIKSI JA MISTÄ NUO TULEVAT???
        Miksi nähdä asioita joille ei voi eikä pidäkkään mennä tekemään mitään, olisi moraalitonta mennä esim.kertomaan morsiusparille "että hei ei kannata mennä naimisiin koska mulla on sellainen tunne että toinen teistä kuolee tai täss on jotain väärin" eikä sellaista voi mennä sanomaan jälkeenkään päin.
        Miksi jotkut meistä näkevät enkeleitä
        miksi jotkut meistä muistavat edellisiä elämiämme
        MIKSI??
        Ja minulla on vain aavistus.......
        Ps. ja miksi en koskaan näe oikeita lotto numeroita -se on väärin :-D


      • mmums
        mies.... kirjoitti:

        >>Kohta kai joku on ajamassa lakia, että "raiskausta ei saa keskeyttää" jos sellainen havaitaan olevan tekeillä, vaan että "raiskaajan täytyy antaa hoitaa toimituksensa loppuun saakka, ettei hänelle jää traumoja ..."? >>


        Tuossahan kirjoittaja kertoo vähän karrikoiden, mihin kehitys saattaa viedä, jos lapset pidetään alasti päiväkodissa, joka ajatus on, suorastaan, perverssi. En minä näe että kirjoittaja sinällään yhdistää lasten lääkärileikkejä raiskaamiseen. Kaikenlainen seksuaalinen muka 'vapautuminen' yhteiskunnassa edistää pikkuhiljaa kehitystä, jossa ei kyetä näkemään enää, mikä on tervettä moraalia. Mielestäni et näe nyt keskustelun vivahteita, vaan hutkit halolla.

        Siis sinusta lasten pitäminen alasti päiväkodissa on ihan ok? Huomaa ettei sinulla ole omia lapsia. Totta kai lapset tietyssä iässä alkavat kiinnostua omasta kehostaan, mutta ei siitä sentään pidä mitään julkisia 'alastomuusorgioita' tehdä. Se on asia, jonka vanhemmat kasvattajina hoitavat.




        Otan tähän vastaavan esimerkin omasta kirjoittelustasi:

        Vasta-argumentoijasi sanoo:
        ""Syömishäiriöiden määrä on lisääntynyt länsimaisessa yhteiskunnissa. Samaan aikaan kun ihmisiä kuolee nälkään, länsimaissa kuolee ihmisiä lihavuuteen. Joidenkin tilastojen mukaan lähes yhtä paljon vuosittain.""

        Johon vastaat:
        "Joten siis kielletään syöminen ja juominen ihmisiltä, tällöin ei synny riippuvuuksia."

        Eli toisen sanomana johdatteleva argumentti on ääliömäisen taliaivon pläjäys, mutta omasta suustasi vastaavanlainen jodatteleva argumentti onkin sitä ihteesä fiksuuden korkeinta potenssia. Minusta tuo syömiskielto-vetosi osoittaa pelkkää tietämättömyyttäsi syömishäiriöistä ja on ääliömäinen.

        No tämä ei kuulu aloituksen aiheeseen, joten en jatka tästä täällä.





        mums
        >kahden ääliöuskovaisen kanssa, joiden mielestä päiväkoti-ikäisten lasten lääkärileikit ovat sama asia kuin raiskaaminen.>

        pesevät toistensa selät?

        "Tuossahan kirjoittaja kertoo vähän karrikoiden, mihin kehitys saattaa viedä, jos lapset pidetään alasti päiväkodissa, joka ajatus on, suorastaan, perverssi"

        Ei lapsia alasti tarvitse pitää, mutta ei alastomuutta pidä hävetäkään.

        Ja lähinnä minä tarkoitin lasten tutkiskelua lääkärileikkien muodossa, mutta kun tuo hihhuli tuntuu niitäkin vastaan olevan.

        "Kaikenlainen seksuaalinen muka 'vapautuminen' yhteiskunnassa edistää pikkuhiljaa kehitystä, jossa ei kyetä näkemään enää, mikä on tervettä moraalia."

        Mikä on sinusta tervettä moraalia?

        "Siis sinusta lasten pitäminen alasti päiväkodissa on ihan ok?"

        Tietysti lapsi saa olla, mutta rajansa siihenkin
        täytyy vetää.

        "Huomaa ettei sinulla ole omia lapsia."

        Mistä näin päättelet?

        "Totta kai lapset tietyssä iässä alkavat kiinnostua omasta kehostaan, mutta ei siitä sentään pidä mitään julkisia 'alastomuusorgioita' tehdä."

        Olkiukko.

        "Se on asia, jonka vanhemmat kasvattajina hoitavat."

        Siis hoitavat minkä?

        ""Syömishäiriöiden määrä on lisääntynyt länsimaisessa yhteiskunnissa. Samaan aikaan kun ihmisiä kuolee nälkään, länsimaissa kuolee ihmisiä lihavuuteen. Joidenkin tilastojen mukaan lähes yhtä paljon vuosittain.""

        Kerro minulle, kuinka tämä liittyy itsetyydytykseen.

        "Minusta tuo syömiskielto-vetosi osoittaa pelkkää tietämättömyyttäsi syömishäiriöistä ja on ääliömäinen."

        Sen ihmisen järjettömyyksin on turha puuttua ilman sarkasmia, sama kuin aidanseipäälle puhuisit järkeä.


      • mmums
        jarouse kirjoitti:

        Aluksi en minä ennusta vaan "näen ennakkoon asioita" silloin tällöin.
        Tuo Irakin sota oli ainut ns. poliittinen enneuneni
        Ylensä nämä enne-unet käsittelevät lähipiiriäni esim. sairauksiin liityvistä asioista, näen ennakkoon lähimmäiseni sairastumisen.
        Joskus on vain tullut "tunne" jota on vaikea näin selittää ...tuttuni on esim.mennossa naimisiin niin häissä minun sisäinenääneni huutaa EI ÄLKÄÄ ja ihmettelen itsekkin miksi tunnen näin ja vuodenpäästä toinen on kuollut.
        En siis aina tiedä täsmälleen mitä tapahtuu ja ,onneksi, näitä ei tapahdu usein.
        Mutta ei sillä ole väliä mitä minä näen tai olen näkemättä vaan se että MIKSI JA MISTÄ NUO TULEVAT???
        Miksi nähdä asioita joille ei voi eikä pidäkkään mennä tekemään mitään, olisi moraalitonta mennä esim.kertomaan morsiusparille "että hei ei kannata mennä naimisiin koska mulla on sellainen tunne että toinen teistä kuolee tai täss on jotain väärin" eikä sellaista voi mennä sanomaan jälkeenkään päin.
        Miksi jotkut meistä näkevät enkeleitä
        miksi jotkut meistä muistavat edellisiä elämiämme
        MIKSI??
        Ja minulla on vain aavistus.......
        Ps. ja miksi en koskaan näe oikeita lotto numeroita -se on väärin :-D

        tosiaan olisi hyödyllistä nähdä ennakkoon.

        Ennustaminen on asioiden ennakkoon näkemistä, näin yksiselkoisesti.

        Näetkö ikinä väärin asioita, siis asioita, joita tapahdukaan, vai oletko "aina täsmälleen oikeassa"?


      • mmums
        -:- kirjoitti:

        sinut ääliömäisestä, puberteetikontyylisestä kieliasustasi, SINÄ ITSE!

        Teepä nyt MMUMSPARANNUS mmums pien kun tulit julki rivoine teksteinesi. Minä en sinua tuomitse mihinkään, jokaisella meillä on tuomarimme Taivaan Isä. Ei edes arkkienkeli Miikael uskaltanut(KUVITTELE!)tuomita perkelettä heidän väitellessään Mooseksen luista vaan sanoi että "tuomitkoon sinut Jumala!"

        Luuletko sinä että kukaan meistä uskovista on hyviä, puhtaita? Ei, me olemme kaikki syntisiä niinkuin Sinäkin mmums ja kun me tämän hoksaamme:
        ETTEI MEISSÄ MITÄÄN HYVÄÄ ITSESSÄMME HUOM!OLE ja kadumme syntejämme, niin ne meille anteeksi annetaan. Kadutko härskejä kirjoituksiasi mmums? Kadutko syntejäsi?

        T toinen syntinen -:- joka on katunut

        tuo, sanoa minun olevan puberteetikko, vain koska minulla meni hermot hihhuliin lasten oikeuksien vuoksi. Eikä muuten IHAN ensimmäistä kertaa.

        ...En minä ole syntinen. En kadu kirjoituksiani, en ikinä.


      • jarouse
        mmums kirjoitti:

        tosiaan olisi hyödyllistä nähdä ennakkoon.

        Ennustaminen on asioiden ennakkoon näkemistä, näin yksiselkoisesti.

        Näetkö ikinä väärin asioita, siis asioita, joita tapahdukaan, vai oletko "aina täsmälleen oikeassa"?

        no en tietenkään ole aina oikeassa ja joskus en edes tiedä mitä joku "enne" tarkoittaa ennekuin se on tapahtunut ja vasta sitten tajuan enneuneni merkityksen.
        En minä näitä asioita paljon ajattele niitä vain tapahtuu joskus ja kaikista tärkeintähän on elää tätä päivittäistä arkielämää niin rikkaasti kuin itsekukin pystyy eikö niin :-D
        Mitä itse ajattelet? onko sinulla ennustamisesta kokemuksia vai tuntuuko tällainen ihan "ufoilulta"?


      • Aritta
        jarouse kirjoitti:

        no en tietenkään ole aina oikeassa ja joskus en edes tiedä mitä joku "enne" tarkoittaa ennekuin se on tapahtunut ja vasta sitten tajuan enneuneni merkityksen.
        En minä näitä asioita paljon ajattele niitä vain tapahtuu joskus ja kaikista tärkeintähän on elää tätä päivittäistä arkielämää niin rikkaasti kuin itsekukin pystyy eikö niin :-D
        Mitä itse ajattelet? onko sinulla ennustamisesta kokemuksia vai tuntuuko tällainen ihan "ufoilulta"?

        enneunia. Mutta en onneksi nää niitä jatkuvasti.


      • mmums
        jarouse kirjoitti:

        no en tietenkään ole aina oikeassa ja joskus en edes tiedä mitä joku "enne" tarkoittaa ennekuin se on tapahtunut ja vasta sitten tajuan enneuneni merkityksen.
        En minä näitä asioita paljon ajattele niitä vain tapahtuu joskus ja kaikista tärkeintähän on elää tätä päivittäistä arkielämää niin rikkaasti kuin itsekukin pystyy eikö niin :-D
        Mitä itse ajattelet? onko sinulla ennustamisesta kokemuksia vai tuntuuko tällainen ihan "ufoilulta"?

        enkä minä usko, että sinullakaan todella on, mutta onhan näitä silti mielenkiintoista selittää. :o)

        Enkä minä sinua silti hulluksi leimaa.

        Mutta sepä se, pelkää ja ajattelee kenties väistämättömiä asioita niin paljon, että näistä näkee unia, ja luulee ennustaneensa nämä kun ne lopulta tapahtuvat.

        Ja ihan tyypillistä tuo noin, muistetaan vain "onnistumiset", eikä huomioida ollenkaan vääriä ennustuksia.


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        enneunia. Mutta en onneksi nää niitä jatkuvasti.

        näet päivittäin, mutta muistat vain ne, jotka tapahtuvat. :o)


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        näet päivittäin, mutta muistat vain ne, jotka tapahtuvat. :o)

        Muistan melkein kaikki unet.


      • Lahtinen....
        jarouse kirjoitti:

        no en tietenkään ole aina oikeassa ja joskus en edes tiedä mitä joku "enne" tarkoittaa ennekuin se on tapahtunut ja vasta sitten tajuan enneuneni merkityksen.
        En minä näitä asioita paljon ajattele niitä vain tapahtuu joskus ja kaikista tärkeintähän on elää tätä päivittäistä arkielämää niin rikkaasti kuin itsekukin pystyy eikö niin :-D
        Mitä itse ajattelet? onko sinulla ennustamisesta kokemuksia vai tuntuuko tällainen ihan "ufoilulta"?

        Ei ole "ufoilua. Minulla kokemukset samoja. Näen myös "itseni"; sairastumiset ym. Vielä ihmisten ajatukset.

        Ihmisen kohtaloon voi kuulua tämä, minun kohdallani ehkä ns. atavistinen selvänäkökyky.

        Minä en puhu koskaan lähipiirille mitään mitä näen. Ainoastaan epäsuoria vihjeitä.


      • mmums
        Lahtinen.... kirjoitti:

        Ei ole "ufoilua. Minulla kokemukset samoja. Näen myös "itseni"; sairastumiset ym. Vielä ihmisten ajatukset.

        Ihmisen kohtaloon voi kuulua tämä, minun kohdallani ehkä ns. atavistinen selvänäkökyky.

        Minä en puhu koskaan lähipiirille mitään mitä näen. Ainoastaan epäsuoria vihjeitä.

        "Näen myös "itseni"; sairastumiset"

        Minäkin huomaan kun olen sairas.

        "Vielä ihmisten ajatukset."

        Mitä lukua ajattelen väliltä 1-100?


      • -:-
        mmums kirjoitti:

        tuo, sanoa minun olevan puberteetikko, vain koska minulla meni hermot hihhuliin lasten oikeuksien vuoksi. Eikä muuten IHAN ensimmäistä kertaa.

        ...En minä ole syntinen. En kadu kirjoituksiani, en ikinä.

        ihmeempää, vain itsestäänselvä toteamus asioista miten ne menee uskovan elämässä.

        Ikävää ettet kadu, omapa on asiasi nim. mmums kuka lienetkin. Tiedän vain sen että näiden tekstien takana siellä on nuori ihminen jota on loukattu paljon ja hän tarvitsisi Jumalan rakkautta.


      • mmums
        -:- kirjoitti:

        ihmeempää, vain itsestäänselvä toteamus asioista miten ne menee uskovan elämässä.

        Ikävää ettet kadu, omapa on asiasi nim. mmums kuka lienetkin. Tiedän vain sen että näiden tekstien takana siellä on nuori ihminen jota on loukattu paljon ja hän tarvitsisi Jumalan rakkautta.

        Eipä minulla ole mitään kaduttavaa elämässäni. Jollain muilla sen sijaan olisi.

        Se, mitä tarvitsen, ei todellakaan ole jumalan rakkaus, vaan uusi nahkarotsi.


      • -:-
        mmums kirjoitti:

        Eipä minulla ole mitään kaduttavaa elämässäni. Jollain muilla sen sijaan olisi.

        Se, mitä tarvitsen, ei todellakaan ole jumalan rakkaus, vaan uusi nahkarotsi.

        Siunausta kuitenkin!


      • mmums
        -:- kirjoitti:

        Siunausta kuitenkin!

        haluat siunata minut? Auttaako se minut uskoon?


      • -:-
        mmums kirjoitti:

        haluat siunata minut? Auttaako se minut uskoon?

        tehtävä on siunata ja rukoilla KAIKKIEN ihmisten puolesta.


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        tehtävä on siunata ja rukoilla KAIKKIEN ihmisten puolesta.

        tai eivät. :-)


      • mmums
        -:- kirjoitti:

        tehtävä on siunata ja rukoilla KAIKKIEN ihmisten puolesta.

        Auttaako se mitään?


      • mmums
        Aritta kirjoitti:

        tai eivät. :-)

        alkaa olla tämmöistä veitsi kurkulla - meininkiä krisseleillä, taas kerran.


      • Aritta
        mmums kirjoitti:

        alkaa olla tämmöistä veitsi kurkulla - meininkiä krisseleillä, taas kerran.

        Minunkin puolestani rukoillaan täällä ihan hulluina vaikka olen sen kieltänyt. Uskovaiset kun ovat ihan varmoja siitä että olen saatanan puolella. Siis tarvitsen ankarasti siunauksia. En minäkään ala heitä healaamaan väkisin.


      • sinua rukoilevaa!
        jarouse kirjoitti:

        sinun sielusi oli ulkona ruumiistasi silloin voi kokea tuollaisen tunteen -näet itsesi ulkopuolelta
        -ei se olle mitenkään harvinaista :-))
        Tarvitsit ,ehkä, suojeluenkelisi apua ettet erkaantuisi itsestäsi -en tiedä, sitä sanotaan että jos hopealanka (sielu ja fyysisenkehon yhdistäjä) katkeaa niin ei pääse enää takaisin kehoonsa eli silloin "kuolee"?

        jumala kuuli rukouksesi ja lähetti lohduttajan
        Mutta RAAMATTU sanoo:mene mutta vast edes älä
        syntiä tee!
        uskoin että olit hereillä,,Rauha ja hyvä olo
        tulee vapahtajamme läsnäolosta.Ahdistus paha olo
        kun vihollinen kiusaa,kumman HERRAN palvelija olet?-2 HERRAA et voi palvella.Oletko jumalaa
        RAKASTAVA JA VIINAPIRUA VIHAAVA,VAI TOIDINPÄIN.
        Kumpi antaa sinulle rauhan ja hyvänolon?


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        Minunkin puolestani rukoillaan täällä ihan hulluina vaikka olen sen kieltänyt. Uskovaiset kun ovat ihan varmoja siitä että olen saatanan puolella. Siis tarvitsen ankarasti siunauksia. En minäkään ala heitä healaamaan väkisin.

        toisen ihmisen puolesta rukoilemisessa on?

        Kuvitelkaa! Jeesus rukoili niiden puolesta jotka vihasivat ja halusivat MURHATA hänet. Kai tekin rukoilette jollain tavoin mutta rukoiletteko niiden puolesta jotka esim. vihaavat teitä.

        JA ÄLKÄÄKÄ NYT TAAS PÄÄTELKÖ ETTÄ MINÄ MUKA VIHAISIN TEITÄ! Pois se!


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        toisen ihmisen puolesta rukoilemisessa on?

        Kuvitelkaa! Jeesus rukoili niiden puolesta jotka vihasivat ja halusivat MURHATA hänet. Kai tekin rukoilette jollain tavoin mutta rukoiletteko niiden puolesta jotka esim. vihaavat teitä.

        JA ÄLKÄÄKÄ NYT TAAS PÄÄTELKÖ ETTÄ MINÄ MUKA VIHAISIN TEITÄ! Pois se!

        puolesta koska ei ole minun asiani suunnitella toisten elämiä. Kaikki ovat vastuussa omista elämistään. Sitäpaitsi rukoilu ei toimi niin että pyydetään apua joltakin auktoriteetilta joka sitten muka auttaa. Me luomme itse elämämme ajatuksillamme.

        Ole varovainen siitä mitä ajattelet, se voi toteutua - nääs.

        Ethän sinä meitä vihaa. :-)


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        Minunkin puolestani rukoillaan täällä ihan hulluina vaikka olen sen kieltänyt. Uskovaiset kun ovat ihan varmoja siitä että olen saatanan puolella. Siis tarvitsen ankarasti siunauksia. En minäkään ala heitä healaamaan väkisin.

        ei ole tarkoitus muuttaa kenekään elämää, sen tekee Jumala jos näkee tarpeelliseksi.

        Sisimmässänne vihaatte minua vaikka tekstinne onkin päällepäin siistejä.


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        ei ole tarkoitus muuttaa kenekään elämää, sen tekee Jumala jos näkee tarpeelliseksi.

        Sisimmässänne vihaatte minua vaikka tekstinne onkin päällepäin siistejä.

        En minä ainakaan vihaa. :-) Ärsyyntynyt olin kyllä yhdessä vaiheessa mutta en vihaa. Ja nyt on ärsyyntyneisyyskin mennyt ohi.

        Niinkuin kirjoitin niin ei ole sellaista Jumalaa joka muuttaisi ihmisten elämää. Kaikki muuttavat itse elämänsä ajatuksillaan. Jumala on kaiken Lähde ja me käytämme sitä Lähdettä luomistyöhömme. Mutta se Lähde ei tee mitään itsestään.

        No, ei sinun tarvitse uskoa tähän kun et kuitenkaan pysty. :-)


      • mmums
        -:- kirjoitti:

        toisen ihmisen puolesta rukoilemisessa on?

        Kuvitelkaa! Jeesus rukoili niiden puolesta jotka vihasivat ja halusivat MURHATA hänet. Kai tekin rukoilette jollain tavoin mutta rukoiletteko niiden puolesta jotka esim. vihaavat teitä.

        JA ÄLKÄÄKÄ NYT TAAS PÄÄTELKÖ ETTÄ MINÄ MUKA VIHAISIN TEITÄ! Pois se!

        uskomuksia, tai uskonnottomuutta. Jos koet pakonomaista tarvetta siunata, tee se hiljaa mielessäsi.

        Tuskin sinä muslimillekaan menisit siunauksiasi sanelemaan?

        Sinun vihaaminen... Niin mukavalta kuin se kuulostaisikin, niin on pakko sanoa, etten vihaa sinua. Vihaan montaa ihmistä, mutten sinua.


      • mmums
        -:- kirjoitti:

        ei ole tarkoitus muuttaa kenekään elämää, sen tekee Jumala jos näkee tarpeelliseksi.

        Sisimmässänne vihaatte minua vaikka tekstinne onkin päällepäin siistejä.

        mistähän johtuu, ettei se jumala minun elämääni muuttanut?

        "Sisimmässänne vihaatte minua vaikka tekstinne onkin päällepäin siistejä."

        ... Sinähän sen kait paremmin tiedät ...


      • on...
        mmums kirjoitti:

        "Ehkä sinullekin joskus tapahtuu asioita mitä et voi selittää järjellä."

        Kenties sitten odotan, kunnes nämä asiat voidaan tieteen keinoin selittää, enkä mitään purukumiteorioita ala väsäämään.

        SE joka vähättelee toisen aitoa yksilöllistä kokemusta, jotta oma maailman kuva ei murenisi liian liukkaasti alta. Kaikki vaati totuttelua ja opettelmista. Kyse on siis kokemuksista ei niinkään purukumiteorioiden keksimisestä. Yritä siis olla niin avoin kuin mahdollisesti pystyt ja voin kertoa että niin oppii paljon paremmin. Totuuksia ei tule täällä maan päältä kovinkaan monelta suusta ja silloinkin ne on kumottavissa taivaissa. höh mitenkä tuon nyt asettelisi. Siis poimi asioista asia yhteyksiä, tiedon (huom) pisaroita. Muuten vaikutat tosi fiksulta kaverilta mutta älä vähättele toisia oman kokemuksen puutteen vuoksi. Tai yleensäkään olleenkaan, yksilöitä kaikki tyyni.


      • :)...
        on... kirjoitti:

        SE joka vähättelee toisen aitoa yksilöllistä kokemusta, jotta oma maailman kuva ei murenisi liian liukkaasti alta. Kaikki vaati totuttelua ja opettelmista. Kyse on siis kokemuksista ei niinkään purukumiteorioiden keksimisestä. Yritä siis olla niin avoin kuin mahdollisesti pystyt ja voin kertoa että niin oppii paljon paremmin. Totuuksia ei tule täällä maan päältä kovinkaan monelta suusta ja silloinkin ne on kumottavissa taivaissa. höh mitenkä tuon nyt asettelisi. Siis poimi asioista asia yhteyksiä, tiedon (huom) pisaroita. Muuten vaikutat tosi fiksulta kaverilta mutta älä vähättele toisia oman kokemuksen puutteen vuoksi. Tai yleensäkään olleenkaan, yksilöitä kaikki tyyni.

        törmäsin äsken tähän ja minusta hyvä neuvo.

        "Ymmärtäminen on uskon palkkio.
        Älä siksi yritä ymmärtää, jotta voisit uskoa,
        vaan usko, jotta voisit ymmärtää."


      • mmums
        on... kirjoitti:

        SE joka vähättelee toisen aitoa yksilöllistä kokemusta, jotta oma maailman kuva ei murenisi liian liukkaasti alta. Kaikki vaati totuttelua ja opettelmista. Kyse on siis kokemuksista ei niinkään purukumiteorioiden keksimisestä. Yritä siis olla niin avoin kuin mahdollisesti pystyt ja voin kertoa että niin oppii paljon paremmin. Totuuksia ei tule täällä maan päältä kovinkaan monelta suusta ja silloinkin ne on kumottavissa taivaissa. höh mitenkä tuon nyt asettelisi. Siis poimi asioista asia yhteyksiä, tiedon (huom) pisaroita. Muuten vaikutat tosi fiksulta kaverilta mutta älä vähättele toisia oman kokemuksen puutteen vuoksi. Tai yleensäkään olleenkaan, yksilöitä kaikki tyyni.

        Kun sellainen minä vain olen. Kiinnostunut muista ihmisistä ja asioista. Haluan auttaa heitä luopumaan saduistaan ja taikauskostaan.

        Miksen saisi kyseenalaistaa toisten luomia itsesuggestioita? Minä hyväksyn erilaisuuden, mutten sokeaa typeryyttä, enkä etenkään muiden aivopesemistä samoihin mielettömiin dogmeihin.

        "jotta oma maailman kuva ei murenisi liian liukkaasti alta."

        Ei minun oma maailmankuva mihinkään ole murenemassa, vaikka muiden höpökokemuksia kyseenalaistankin... En tee sitä pönkittääkseni "omaa" totuuttani, vaan auttaakseni.

        "Kaikki vaati totuttelua ja opettelmista."

        En minä aio tottua mihin tahansa hulluuteen. En ikinä totu islamiin, tai kristinuskoon. Enkä opettele tottumaan.

        "älä vähättele toisia oman kokemuksen puutteen vuoksi"

        Ei ole mitään kokemuksia, on vain tarinoita, satuja.


      • mmums
        :)... kirjoitti:

        törmäsin äsken tähän ja minusta hyvä neuvo.

        "Ymmärtäminen on uskon palkkio.
        Älä siksi yritä ymmärtää, jotta voisit uskoa,
        vaan usko, jotta voisit ymmärtää."

        usko auttaa ymmärtämään?


      • että...
        mmums kirjoitti:

        Kun sellainen minä vain olen. Kiinnostunut muista ihmisistä ja asioista. Haluan auttaa heitä luopumaan saduistaan ja taikauskostaan.

        Miksen saisi kyseenalaistaa toisten luomia itsesuggestioita? Minä hyväksyn erilaisuuden, mutten sokeaa typeryyttä, enkä etenkään muiden aivopesemistä samoihin mielettömiin dogmeihin.

        "jotta oma maailman kuva ei murenisi liian liukkaasti alta."

        Ei minun oma maailmankuva mihinkään ole murenemassa, vaikka muiden höpökokemuksia kyseenalaistankin... En tee sitä pönkittääkseni "omaa" totuuttani, vaan auttaakseni.

        "Kaikki vaati totuttelua ja opettelmista."

        En minä aio tottua mihin tahansa hulluuteen. En ikinä totu islamiin, tai kristinuskoon. Enkä opettele tottumaan.

        "älä vähättele toisia oman kokemuksen puutteen vuoksi"

        Ei ole mitään kokemuksia, on vain tarinoita, satuja.

        tahdot olla avuksi ihmisille ja kyseenalaistaa. Kyseinalaistaa täytyy aina, muuten tulee tilanne sokea taluttaa sokeaa. Ja ehkä teet juuri oman osasi siinä työssä mitä tarvitaan. Mutta joskus täytyy myös nöyrtyä huomaamaan että kaikkea ei voi tietää. Ihmettelenen on opin juuri ja ihmetellyt olen itsekkin kaikille kokemuksille mitä itse olen kokenut. Uskotko itse jumalaan? En siis kysy uskotko mihinkään uskontoon. Jo sana jumala on vaikea ihmisen ymmärtää. Tässä vaikea todistella että jumala on mutta uskoisin että jokainen ihminen kutsutaan jumalan luokse viimeistään kuolin vuoteella. Tuntuu vähän turhalta kirjottaa koska tiedän sinun kantasi jo melkein ennalta. Siis satuiluna pidät tätä. Kannataisi oikeasti joskus vaikka lähteä tutkimaan avoimin mielin näitä juttuja. Vaikka kielillä puhumista mitä esim veljeni monesti tekee. Ja se jo aika paljon kertoo minulle itselle siitä jumalan läsnä olosta ja lahjoista joita voi saada. Mitä sanoisit jos vaikka vanhempasi tulisi uskoon ja rukoillessaan alkaisi puhua kielillä? Olisipa hienoa jos tiede pystyisi tätäkin jotenkin enemmän ihmisille valottaa. Noh lopetan tämän jaarittelun :)ja näin loppuun vielä sanon että en kuulu kirkkoon mutta oma henkilökohtainen suhde jumalaan on, niin kuin kaikilla.


      • kysyä..
        mmums kirjoitti:

        usko auttaa ymmärtämään?

        kysyä henkilökohtaisen kysymyksen? Kuinka vanha olet? Ei tarvitse vastata mutta olisi todella mukava tietää, jotta voisin keskustella sujuvammin.


      • mmums
        että... kirjoitti:

        tahdot olla avuksi ihmisille ja kyseenalaistaa. Kyseinalaistaa täytyy aina, muuten tulee tilanne sokea taluttaa sokeaa. Ja ehkä teet juuri oman osasi siinä työssä mitä tarvitaan. Mutta joskus täytyy myös nöyrtyä huomaamaan että kaikkea ei voi tietää. Ihmettelenen on opin juuri ja ihmetellyt olen itsekkin kaikille kokemuksille mitä itse olen kokenut. Uskotko itse jumalaan? En siis kysy uskotko mihinkään uskontoon. Jo sana jumala on vaikea ihmisen ymmärtää. Tässä vaikea todistella että jumala on mutta uskoisin että jokainen ihminen kutsutaan jumalan luokse viimeistään kuolin vuoteella. Tuntuu vähän turhalta kirjottaa koska tiedän sinun kantasi jo melkein ennalta. Siis satuiluna pidät tätä. Kannataisi oikeasti joskus vaikka lähteä tutkimaan avoimin mielin näitä juttuja. Vaikka kielillä puhumista mitä esim veljeni monesti tekee. Ja se jo aika paljon kertoo minulle itselle siitä jumalan läsnä olosta ja lahjoista joita voi saada. Mitä sanoisit jos vaikka vanhempasi tulisi uskoon ja rukoillessaan alkaisi puhua kielillä? Olisipa hienoa jos tiede pystyisi tätäkin jotenkin enemmän ihmisille valottaa. Noh lopetan tämän jaarittelun :)ja näin loppuun vielä sanon että en kuulu kirkkoon mutta oma henkilökohtainen suhde jumalaan on, niin kuin kaikilla.

        "sokea taluttaa sokeaa."

        Eräskin paavi- niminen sokea taluttaa miljardia sokeaa. Luonnollisesti hyvillä tuloksin.

        "Mutta joskus täytyy myös nöyrtyä huomaamaan että kaikkea ei voi tietää."

        En väitäkään tietäväni kaikkea.

        "Uskotko itse jumalaan?"

        Niinkuin ihmiset jumalan käsittävät, en.

        "Kannataisi oikeasti joskus vaikka lähteä tutkimaan avoimin mielin näitä juttuja."

        "Tässä vaikea todistella että jumala on"

        Ei vaikea, vaan mahdoton.

        "mutta uskoisin että jokainen ihminen kutsutaan jumalan luokse viimeistään kuolin vuoteella."

        Sinun uskosi vain ei riitä tekemään kyseisestä totta. Muuten hyvä.

        En ole tarpeeksi mieletön sellaiseen.

        Kerrotaanpa nyt hieman sitten. En siis usko jumalaan tai jumaliin, jotka ihmiset ovat kehittäneet. En usko allahiin, herrajumalaan, shivaan, thoriin, niinkuin en usko menninkäisiinkään. Kaikki ovat samaa kastia. Kiellän jokaisen jumalan, jonka ihmiset ovat kehittäneet, mutta jätän kuitenkin avoimeksi mahdollisuuden, että VOI olla olemassa jotain suurempaa, mitä emme tiedosta. Jotain jumalallista, luonnonlakeja kumoavaa. Mutta se on jotain, mitä ihminen ei kykene käsittämään, joten se siitä, ne voidaan leimata olemattomiksi, mikäli ne eivät elämäämme millään tavalla vaikuta.


    • sal20

      mumms: Tee vain pilkkaa kokemuksestani, senhän sinä osaat. Mutta olet väärässä jos luulet että se vaikuttaa siihen mitä tunsin tuolla hetkellä :)

      Taidat olla yksinäinen ihminen jolla on itsellään joitain "päänsisäisiä" ongelmia.

      • mmums

        Miksi sanot, että ihmisellä, joka ei usko taruolentoihin, on päänsisäisiä ongelmia? o.O Hyvin kummallista.

        Ja varsinaisesti en pilkkaa, vaan kyseenalaistan, samalla tavalla kuin kyseenalaistan kaiken.


    • puusilima_

      delirium tremens joka vaivaa.

    • uusi-luomus

      aivan oikein pyysit apua ja anteeksiantoa jeesukselta,ja luulenpa että samalla hetkellä jeesuksen veri puhdisti sinut synnistäsi:) amen! suun tunnustuksella sinä pelastut...amen!

    • Sive Lee

      Moni kristitty juoppo kokenut saman.

    • ............

      missään tapauksessa en halua vähätellä kokemustasi. Jumalalla on tarkoitus jokaisen elämälle, siispä me emme voi ottaa kantaa kokemuksesi "oikeellisuuteen" vaan lopeta aivan alkajaisiksi juominen(anteeksi jos tulkitsin tekstiäsi väärin, en voi tietää, käytätkö alkoholia paljonkin) ja ryhdy tutkimaan Raamattua. Jumala kutsuu jokaista ihmistä jossakin elämänvaiheessa

    • minnä

      Muistan lapsuudestani kerran, kuinka rukoillessani tuuli alkoi puhaltaa ja kuulin tuulikellon ääntä. Ulkona ei silloin tuullut ja meillä ei ole tuulikelloa. Myöhemminkin kuulin monta vuotta tämän pelkän tuulen. Kerran pelästyinkin sitä, koska se meni koko kehoni läpi. Enää tätä ei ole ollut moneen vuoteen.

    • Skepu

      Yks tuttu huomasi erään ryyppyputken yhteydessä että hänen wc:ssä istuu karhu ja siksi hänen piti tehdä tarpeensa eri astioihin.

    • Tipaton 2010

      Minä join oikein kunnolla uutenavuotena ja kärsin viikon ahdistuksesta ja levottomuudesta. Olo oli todella huono ja olin valmis jo tekemään mitä vain jotta olo paranisi. Yksi tuttavani näki minut ja käski mennä kirkkoon. Kävin kirkossa läpi yhden palveluksen ja lähdin sieltä pois paljon paremmassa olossa. Paha olo meni kokonaan ohi illalla ja elämäni on palautunut entiselleen. Palveluksessa papin sanat tuntuivat osuvan suoraan sydämmeeni. Hän puhui juuri niistä asioista joita itse olen elämässäni tehnyt. Uskon että jumala halusi ne minun kuulevan ja ottavan opiksi.

    • -Marjaana

      Minä uskon, että se on totta. =)

      • 20

        Jep. Suurin uskonto nykyaikana on kuitenkin tiede. Yliopistoissa ja korkeakouluissa tehdään tätä nykyä niin ala-arvoista tutkimusta, että monin paikoin sanon sitä varsinaiseksi hihhulitoiminnaksi. Järjetön se ihminen, joka uskoo nykyisen tieteen todistusvoimaan. Yksinkertaisimmat tilastolliset analyysit nyt ovat nipin napin USKOTTAVIA, mutta kyllä se on sellaista USKONTOA, että väkisinkin rupeaa hymyilyttämään....kirjoitellaan raportteja sitä sun tätä, tasosta viis. Selvää politiikka ja uskontoa.

        Sama se on mihin kukakin uskoon, joku uskoo tieteeseen, toinen johonkin muuhun....minä en ainakaan välitä yhtään millainen teidän kuolemanne on ja onko teillä ehkä pelastus/enkeli/armo/matemaattinen todistaminen/euklidiset avaruudet/metafysiikka/jumalan tahto/hakaristi/Stalin/Savolainen Paskahousu tai ryssä kanssanne. Minua kiinnostaa korkeintaan oma kuolemani sillä minä jo tiedän mikä minä olen ja minne menen......

        Sanoisin, että totuus löytyy enemmän Sakon kivääreistä ja Lapuan panoksista kuin tieteestä tai muista kivääreistä. Petaus, lukon liike ja luonnonsuora piippu, ne ovat edelleen unissain.......


    • Jepujees

      Upeeta =)

      • Skeptikko

        On oikeassa, sillä tiede tutkii ja kumoaa usein aikaisemmin faktana uskotut asiat, viimeisimpiin kuuluu kaiketi rasvaisen aamiaisen terveellisyys. Aikaisemminhan se oli tunnettu nimellä "Nopea kuolema" .
        Kanamunat kasvattivat kolesterolitaakkaa, kunnes hoksattiinkin että ei niin tapahdukkaan, vaikka tutkijat olivat tulleet aikaisemmin päinvastaisiin tuloksiin.
        Olen sitä mieltä että uskonnot ovat kaikki yhtä oikeassa, riippumatta mihin uskoo, kaikki ovat jokatapauksessa ihmisen ihan omaa keksintöä.

        Kun meidät kerran tuoni noutaa, siihen loppuu kuolevan kohdalla kaikki, mitään toisen puolen elämää ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan,se on keksitty vain rauhoittamaan ihmistä ja antamaan eräänlaista toivoa tulevasta, jota ei kuitenkaan ole.
        Miettikää nyt hiukan esimerkiksi muslimien odotuksia 70 impeä odottaa taivasten valtakunnassa heitä aloittaakseen loputtoman hauskan! Voi Itku!
        Samoin kristittyä odottaa ikuinen harpun soitto ja rauhallisuus, voihan räkä, kyllä siinä ikuisuudessa pitkästyy, ellei mitään repäisevää ikinä tapahdu!

        Tarinat Jeesuksestakin ovat todellisuudessa huikeasti paljon vanhempia, ne ovat vain muisssa varhemmissa uskonnoissa kerrottu eri nimisistä henkilöistä ja tuhansia vuosia ennen koko kristinuskon syntymistä. Kristinusko perustuu lainoihin monista muista hyvin vanhoista uskonnoista, joista se on aikojen kuluessa muokkautunut meidän tuntemaamme muotoon!

        Meidän suomalaistenkin pääjumala oli Ukko Ylijumala, ihan sama heppu, kuin juutalaisten Elohim!
        Joka kansalla omansa, muttakristinusko ja islam ovat ne suvaitsemattomat, jotka eivät hyväksy edes toisiansa, puhumattakaan muista uskonnoista!
        Paradoksi onkin siinä, että nuo kummatkin ovat muiden uskontojen tapaan puhdasta fiktiota!


    • - 53

      Enkeleitä onhan heitä

      Suurenmoista, että sait kokea jotain noin ihanaa kun rukoilit.
      Uskon Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön. Hän on meidän
      auttajamme ja lohduttajamme. Tahtoo sinutkin pelastaa taivaan
      kotiin tämän lyhyen elämän jälkeen. Ota Jeesus sydämesi Herraksi, Hän voi vapauttaa viinan juomisestakin.Jumalalla on varattuna paljon parempi elämä
      maanpäällä ja ikuisuus taivaan kirkkaudessa, amen.

    • \o/

      Vaikuttaa Aloittajan kertomus oikealta kokemukselta, luultavasti ja ilmeisesti Jumala lähetti enkelinsä päästämään ahdistuksista pois.

      Hieno homma!

      Muistakaa että ylistyksessä ja ilossa, Ilosofiassa meidän uskovien voimamme on, siunausta kaikille!
      www.youtube.com/watch?v=mEKnYQ1dSak

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      220
      1774
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1764
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      323
      1328
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1249
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      129
      1234
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      1223
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1135
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1067
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      67
      1043
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1026
    Aihe