SAATANAN AUTOKOULUOPE!

terroristi..

Kuuluko autokoulun open nauraa ivallisesti jokaista mokaa? No kai se on sitten suuremman luokan juttu, jos viidennellä ajotunnilla sammuu auto liikennevaloihin yms. Kavereiden autokoulun opettajat oli ihan erilaisia, kertoivat toisilleen niitä näitä. Me ei puhuta mistään muusta kuin mokistani! Ja sitten jos vastaan väärin, johonkin hänen esittämään liikennekysymykseen, kun ajetaan, niin taas on ivallista naurua tai jotain kommentoitavaa.

Mä en kestä enää. Tänään menin ihan paniikkiin, kun se koko ajan siinä nauroi mokiani ja muutenkin oli sanomassa miten mä en jo tajua. Mulla menee pasmat sekasin näistä sen jutuista ja sitten kaikki menee päin vit*** ajossa.

Ja tästä minä maksan..

29

6375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terroristi nro1

Vaihda ope jos ei kemiat natsaa.

• ajamassa

Niinpä!

Mun ope saa sanoillaan mut niin tolaltani että moottori sammuu mäkilähdössä tai jopa tasasellakin. Usein sillä tavoin että se etukäteen maalailee miten nopeasti risteyksen yli on päästävä muuten alkaa vastaantulevat tulla niskaan jne

Kun siltä kysyy ei se vastaa välttämättä. Sitten kun menee väärin niin sitten saa kyllä kuulla.

Sitten kun se on hyvällä tuulella niin se saattaa hetkittäin olla aika kivakin. Mutta ei se teeskentele eikä yritä mitään asiakaspalvelun vuoksi.

Muut opettajat ovat taas olleet ihan yli ystävällisiä, kehuneet ja kannustaneet koko ajan.

Niin että mulla on kyllä päässä vikaa kun en ole vaihtanut opettajaa. Vaihda sinä ihmeessä!

Jotenkin luotan siihen opeen ja tiedän että se sanoo virheet selvästi eikä koskaan kehu turhaan.

Ei varmaan tule ajokoe tai ainakaan tutvo pelottamaan kun on tämän mörön kanssa tottunut ajamaan.

• terroristi..

Tää parjaaminen on niin p:stä! Opettajan pitäis minusta olla rauhallinen ja tukea oppilasta sekä saada siten laukaistua mun jännitys. Opettaja on nyt ottanut multa jopa vastuuta välillä pois ajaessa, kuitenkin olen nyt ajanut jo 5 ajotuntia!!! Sain auton sammumaan muutaman kerran valoissa, niin ope sanoi hoitavansa kytkimen käytön autokoululle asti. Sitten se jaksaa letkauttaa kaikkea tyyliin: mä voisin painaa tota kaasua, kun sä et viiti! Ajan siis liian hiljaa.. voi anteeksi!

Siitä se kans sano, etten muka kuuntele ohjeita. Kyllä mä kuuntelen mutta mä olen niin pirun jännittynyt ja keskittynyt ajoon. Se luulee mun ilmeisesti "kukkoilevan", kun en välitä sen opetuksesta.

Mua jotenkin vituttaa hirveesti, varsinkin kun kaikki kaverit kävi autokoulun muutama vuosi sitten ja kertoi miten ihana, positiivinen ja kannusta opettaja niillä oli. Luulin autokoulun olevan minullekkin edes hiukan mukava kokemus, eikä tällainen paska, mikä masentaa ja tekis mieli jättää kesken:(

• vai sen kaksonen?
        terroristi.. kirjoitti:

Tää parjaaminen on niin p:stä! Opettajan pitäis minusta olla rauhallinen ja tukea oppilasta sekä saada siten laukaistua mun jännitys. Opettaja on nyt ottanut multa jopa vastuuta välillä pois ajaessa, kuitenkin olen nyt ajanut jo 5 ajotuntia!!! Sain auton sammumaan muutaman kerran valoissa, niin ope sanoi hoitavansa kytkimen käytön autokoululle asti. Sitten se jaksaa letkauttaa kaikkea tyyliin: mä voisin painaa tota kaasua, kun sä et viiti! Ajan siis liian hiljaa.. voi anteeksi!

Siitä se kans sano, etten muka kuuntele ohjeita. Kyllä mä kuuntelen mutta mä olen niin pirun jännittynyt ja keskittynyt ajoon. Se luulee mun ilmeisesti "kukkoilevan", kun en välitä sen opetuksesta.

Mua jotenkin vituttaa hirveesti, varsinkin kun kaikki kaverit kävi autokoulun muutama vuosi sitten ja kertoi miten ihana, positiivinen ja kannusta opettaja niillä oli. Luulin autokoulun olevan minullekkin edes hiukan mukava kokemus, eikä tällainen paska, mikä masentaa ja tekis mieli jättää kesken:(

Tuntuupa tutulta toi sun kuvaus kuinka ope vittuilee. Voiskohan meillä olla sama ope? Mä ajan Hesassa ajatko säkin? Sano, ajatko Hesassa ja vaikka open etunimen eka kirjain?

Ois hassu juttu jos oltais samaan skeidaan jouduttu uimaan.

• Jaggero
        vai sen kaksonen? kirjoitti:

Tuntuupa tutulta toi sun kuvaus kuinka ope vittuilee. Voiskohan meillä olla sama ope? Mä ajan Hesassa ajatko säkin? Sano, ajatko Hesassa ja vaikka open etunimen eka kirjain?

Ois hassu juttu jos oltais samaan skeidaan jouduttu uimaan.

Mun ope on hieman samanlainen, ehkei noin negatiivinen. Mikä on edellisen kirjoittajan open etunimen alkukirjain?

• vai sen kaksonen?
        Jaggero kirjoitti:

Mun ope on hieman samanlainen, ehkei noin negatiivinen. Mikä on edellisen kirjoittajan open etunimen alkukirjain?

Kysyksä multa vai siltä joka ajaa mörön kanssa?
        Mä voin sanoa - jos sä sanot myös.

• Jaggero
        vai sen kaksonen? kirjoitti:

Kysyksä multa vai siltä joka ajaa mörön kanssa?
        Mä voin sanoa - jos sä sanot myös.

KAIKEN MAAILMAN PELKÄN PERUSKOULUN KÄYNEITÄ PELLEJÄ PÄÄSEE AUTOKOULUOPETTAJAKSI..

Nimi alkaa J:llä

• korkeakoulusta
        Jaggero kirjoitti:

KAIKEN MAAILMAN PELKÄN PERUSKOULUN KÄYNEITÄ PELLEJÄ PÄÄSEE AUTOKOULUOPETTAJAKSI..

ja yliopstostahan nuo kuulemma tulloo.

Oiskohan noi sun juttus liioitteluu. Niin ja ootkohan ees ihan normaali kuskikahrjoittelijakaan.

Ainahan se niitten ope on huono ja väärässä, kun skidit ei osaa eikä lue vihkosiaan.

Laita nimesi ja opettajankin ja katsotaan, mistä se kissa pissii.

Mul oli vuonna 2001 ihan ok tyyppi ja kavereillakin. Joskus ne rutkitti, kun sama moka toistui uudestaan ja uudestaan. Oltiin silti melkein kavereita ja homma sujui. Moikataan vieläkin, jos "kylällä" nähdään.

Nikondemus Grozes

• vai sen kaksonen?
        Jaggero kirjoitti:

Ei ole sama. Tämän nimi alkaa K:lla. Kaipa niitä löytyy paljon samanlaisia

• valmistu liikenneopettajia
        korkeakoulusta kirjoitti:

ja yliopstostahan nuo kuulemma tulloo.

Oiskohan noi sun juttus liioitteluu. Niin ja ootkohan ees ihan normaali kuskikahrjoittelijakaan.

Ainahan se niitten ope on huono ja väärässä, kun skidit ei osaa eikä lue vihkosiaan.

Laita nimesi ja opettajankin ja katsotaan, mistä se kissa pissii.

Mul oli vuonna 2001 ihan ok tyyppi ja kavereillakin. Joskus ne rutkitti, kun sama moka toistui uudestaan ja uudestaan. Oltiin silti melkein kavereita ja homma sujui. Moikataan vieläkin, jos "kylällä" nähdään.

Nikondemus Grozes

Liikenneopettajia valmistuu vain ja ainoastaan Ammattikorkeakoulusta, jolla ei ole mitään tekemistä Yliopistokoulutuksen kanssa.

Kuka tahansa Matti Meikäläinen-Nykänen pääsee Ammattikorkeakouluun, mutta Yliopistoon on hieman erilainen hakutapa ja sinne pitää olla ylioppilas, joita monet eivät ole. Edes kaikki poliisitkaan eivät ole ylioppilaita.

• ???
        valmistu liikenneopettajia kirjoitti:

Liikenneopettajia valmistuu vain ja ainoastaan Ammattikorkeakoulusta, jolla ei ole mitään tekemistä Yliopistokoulutuksen kanssa.

Kuka tahansa Matti Meikäläinen-Nykänen pääsee Ammattikorkeakouluun, mutta Yliopistoon on hieman erilainen hakutapa ja sinne pitää olla ylioppilas, joita monet eivät ole. Edes kaikki poliisitkaan eivät ole ylioppilaita.

Mistä lähtien ammattikorkeakoulu ja yliopisto on alettu kirjoittaa isolla alkukirjaimella?

• sot sot
        valmistu liikenneopettajia kirjoitti:

Åbo Akademistahan niitä tulee ja osa HAOKK:sta.
        Yliooplasopinnot voi joskus ohittaa toisen asteen tutkinnolla.
        Ilman toisen asteen tutkintoa ei ole asiaa.
        Poliisit voivat valmistua pol. maistereiksi ja väitellä tohtoreiksikin. Muistaakseni 55 ov, tai pisteet nykyään, pitää suorittaa yliopiston opintoja.
        Kyllä ne pol.korkeankin kirjat ovat tiedeyhteisön hyväksymiä oppikirjoja.

Huomautan, että virallisesti yliopistot ja ammattikorkeakoulut ovat samalla viivalla. Esim. armeijankin korkeakoulusta valmistuu kandeja, maistereita ja väittelee tohtoreita.
        Siivoa suusi.
        Kauppakorkeakoulu, TKK jne. ovat myös korkeakouluja. Älä luule, että vain yliopistossa on tietoa, taitoa ja sivistystä.

Liikenneopettajista monilla on lisäksi yliopistossa suoritettuja approja ja cumuja etc. Se siitä.

• Sanji1

Itse sain onneksi mukavan maikan, mutta toinen samassa koulussa opiskeleva ei tullut toimeen omansa kanssa. Molemmat osapuolet myönsivät, että yhteistyö ei toimi (oppilaskaan ei varsinaisesti valittanut opettajasta), oppilaalle annettiin toinen opettaja.

Jos maikalla on tuollainen asenne, sietäisi jo saada monoakin. Eli menet sanomaan sinne koululle että mitä helvettiä tämä on olevinaan. Jos ei tapahdu mitään, vaihda koulua. Maksat niistä tunneista ja tuolla menolla olet niin hermona inssissä, että panevat sinut ottamaan lisää tunteja ja maksat taas lisää. Maikka joka lyttää itsetuntoa ei auta mitään.

• Zephyr III

oppilaat eivät viitsi opiskella tosissaan, eikä sitten osaa alkeitakaan. Viisastellaan ja mussutetaan purkkaa ja tuskaillaan, minkä lävistyksen hankkis seuraavaksi. Kirjan lukeminen vituttaa, eikä se omakaan koulukaan ole muuta kuin perseestä. On siinä kivireki opella.
        Myöhöstellään, rikotaan autot, sotketaan autot eväillä ja nukutaan teoriatunneilla korvakuulokkeet korvilla. Se siitä.
        Tämä on entisen autokoulusihteerin mielipide. Yksityinen ajatus vuosien ajalta.

• Sanji1
        Zephyr III kirjoitti:

oppilaat eivät viitsi opiskella tosissaan, eikä sitten osaa alkeitakaan. Viisastellaan ja mussutetaan purkkaa ja tuskaillaan, minkä lävistyksen hankkis seuraavaksi. Kirjan lukeminen vituttaa, eikä se omakaan koulukaan ole muuta kuin perseestä. On siinä kivireki opella.
        Myöhöstellään, rikotaan autot, sotketaan autot eväillä ja nukutaan teoriatunneilla korvakuulokkeet korvilla. Se siitä.
        Tämä on entisen autokoulusihteerin mielipide. Yksityinen ajatus vuosien ajalta.

Ja tämähän on tosiaan miten se aina on. Ei tietenkään ole huonoja ajomaikkoja, ei toki.

• Outojuttu

tuntuu himskatin kummalta, ku joku kirjoittelee tänne paskajuttuja et opet on huonoi. Sitä kuulee tosi harvoin ja yleensä kyse on siitä kemian pelaamisesta. Oppilaan pitää kuunnella ja osata toimia. opiskella ja esittää osaamisensa. Helppo nakki useimmille nuorille. Muuta ne ruikuttajat - pinnaajat- tumpelot.
      Ite vein suklaarasian omalle kivalle "ykkös"opelleni. oli mulla se toinenki, kikkarapäinen suklaasilmä. sai varmaa suunsa seki makeeks.

• naurattaa

No, tämä nyt on normaalia liikenneopettajan arkea, kun ei olla saatu mitään kunnon koulutusta. Ei minkään valtakunnan yleistietoutta, vaan kansakoulusta ollaan päästy suoraan ns. "Ammattikorkeakouluun", jossa koulutuksessa ei panosteta asiakaspalveluun. Tietäisitpä kuinka he naureskelevat asiakkaittensa selän takana, kuinka tyhmiä he ovat yms. Olen tavannut siviilissä joitain liikenneopettajia ja heidän suurin huvinsa on nauraa oppilaitten mokille, mutta itse he ovat avuttomia vaikkapa tietokoneen kanssa.

Jos sinua harmittaa liikenenopettajasi käytös, niin voithan kysyä esim Ajohallintokeskuksesta tai Lääninhallituksesta, että minne ja miten voit valittaa. Tehokkain tapa on vaihtaa autokoulua ja vaatia rahat takaisin käyttämättömästä opetuksesta. Kuluttajavirastoon kannattaa myöskin valittaa.

Se "Ammattikorkeakoulu" on tavallinen peräkylän kansakoulua vastaava laitos, jolla ei ole mitään tekemistä Yliopistojen kanssa.

• Olet toivoton!!!

- oletko sattunut lukemaan lehdistä, tai saanut muutoin tietoosi sen, että AMK:sta valmistuu suuri osa terveydenhoitoalan ammattilaisista, kaupallisen alan osaajista, esim. tradenomit, tekniikan osaajat, luokanopettaja ja ne kadehtimasi liikenneopettajakin 1993 lukien, etc.
        Naura vaan heille. Tyhmä ylioppilas ja teoriapohjainen koulutus takaa vain virkamiespaikan jossakin virastossa, tai sitten sen 35 v sitten lakkautetun kansakoulusi opeksi.

SUURI osa on ylioppilaita nyt kirjoitetuissa opin aloissa.
        Yliopistoon päässeistä suurella osalla takanaan vain ja ainoastaan se yo-todistus. Ei muuta. Häviiä kirkkaasti amk-opiskelijoiden keskitasolle.
        HUOM: Moni korkeasti koulutettu ystäväni on valmistunut yliopistosta, eikä heillä ollutkaan sitä yo- todistusta.
        Korvaavat opinnot riittivät ja läpäisy kokeissa.
        Sehän todistaa, että älykäs viisaaksi todettu voi aloittaa vaikkapa vain lukion pohjalta, tradenomin taustalta, etc.

Vertaileppas koululaitosta ja sen kehitystä SUURESSA maailmassa.

Käytöntöön opettavat ja korkeuksiin liioittelemasi yliopisto ja ammattikorkakouulut ovat olleet aina ja tänäänkin tasa-arvoiset.
        Näin myös sanoo laki. Katsoppas kirjallisuudesta.

Jos virkapaikkaa haettaessa vaatimuksena on mm. korkeakoulututkinto, niin AMK- tausta riittää, tietysti. Hän osaa alueensa. Häpeän kirjoitustasi ja tietämättömyyttäsi.

Katsoin HAOKK/HAMK:n sivuja. Liikenneopettajista.
        Opinnot ovat l a a j u u d e l t a a n hiukan lukiota pidempiä ja se lukio tai toisen asteen tutkinto pitää olla takana. Ja paljon muutakin.
        Tiedetason kirjoja tentitään lähes 80. Ovat paljolti samoja, kuin esim. luokanopettajiksi valmistuvilla.

Taidanpa jättää asian tähän. Menen ihmettelemään.

Rexin puoliso, jolla myös on tietämystä.

• eräs kuljettaja CE

kysymyksiä:

- Kumpaa arvostat enemmän. Inssiajojen vastaanottajaa, vai liikenneopettajaa?
        - Perustelut!
        - Kumpi heistä ansaitsee enemmän ja kuinka paljon?

Uteliaana odotan sinun ja muidenkin vastauksia. Tänks.

• Römpötin eukko
        eräs kuljettaja CE kirjoitti:

kysymyksiä:

- Perustelut!

pittee sitä antoo arvookki.

• työn arvostus

kysymyksiä:

- Perustelut!

Eikös opettajalla ja tutvolla ole sama koulutus?
        Eikö tutvot yleensä ole liikenneopettajia jotka ovat hakeutuneet tutvon töihin?

Kumpikin työ on stressaavaa. Kummassakin on vastuussa paljosta.

Opettaja voi ehkä enemmän vaikuttaa aikatauluihinsa. Tutvon työ on pakkotahtista - koetta kokeen perään. toisaalta tutvo tekee päivätyötä mutta opettaja joutuu ainakin teorialuentoja ja pimeän ajoja hoitamaan iltaisin. Tutvo ei joudu kovin moneen kertaan näkemään samaa oppilasta ja opettaja taas voi joutua ajamaan saman toopen kanssa kuukausitolkulla.

Vaikea sanoa kumpaa arvostan enemmän. Ehkä opettajaa kuitenkin - edellyttäen että on kyseessä opettaja, joka tekee työnsä hyvin.

Palkasta en tiedä, olisi kiintoisaa kuulla kummalle maksetaan paremmin.

• fiksuFiat

kysymyksiä:

- Perustelut!

liikenneope saa pk-seudulla 3500-4000 €gee kuussa. Mun mielestä ok. liksa. Meilläpäin pienempi.
        Inssit saa kuulemma kautta valtakuntamme kunnaitten peräti 2000-2300 €gee. Ihan per----tä.
        Silti molemmat valmistuneet jo 15 v:n ajan samoista oppilaitoksista, eli HAOKK:n kautta yhteistyössä Yliopistosta (Turku), taikka Hämeenlinnasta Ammatillisesta opettajakorkeakoulusta.

Useimmilla liikenneopettajilla on ylläolevan lisänä takana hikeä ja kyyyneleitä entisistä opinnoistaan:
        - kasvatustieteitä, jatkaen yhä
        - autotekninen koulutus 2-3 v, innssejä ja teknikoita
        - opisto- ja muita II-asteen opintoja
        Monella jopa useampikin koulutus.

Itse olen "vain" autoteknikko, Tekusta ulos v. 1996, Amiksen opena joitakin vuosia ja nyt autokoulussa. Ehkä jatkan, mutta oppilaitos, johon tahdon jatkamaan on liian kaukana paikkakunnaltamme.

Arvostan kumpastakin työtehtävää, mutta raha voittaa.

• kysymys kaikille

Helppo huomata, ketkä ovat niitä motivoituneita liikenneopettajia ja ketkä eivät. Sinä ystäväiseni et jaksanut käydä oppilaitososuuttasi loppuun ja palasit entiseen paska-ammattiisi, josta lähdit ovet paukkuen. Pettyneenä itseesi. Joka ammatissa on hyvät ja huonot puolensa, jos et ole sattunut huomaamaan. On totta, että meissä on niitäkin, jotka naureskelevat selän takana, mutta hehän naureskelevat juuri itselleen, omalle huonoudelleen. Opettaa voi huumorimielellä ja oppilaansa kanssa yhdessä naureskellen esim. entisille omille kommelluksilleen. Niinhän sitä minäkin silloin ennen tein.
        Mutta viihdy antisessä ammatissasi paskakuskina!

• Mirri-Turri

ja se tapahtuu:

Hämeenlinnassa, Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa, tai yliopistossa
        Turuss, Åbo Akademissa.

Yo, tai vähintäin lukio ja eräissä tapauksissa jopa soveltuva toisen asteen, tai entinen opitotason tutkinto.

Pohjalla oltava auto- ja liikennealan vankka koulutus ja opintoalansa työkokemusta.

Yhden päivän kokeet etc. tiputtavat kelvottomat.

Hakijoita vuosittain 700-1000. Otetaan n. 70.

Tentattavia ja hallittavia tietopuolisia, tiedetason ja ammatillisia kirjoja etc. julkaisuja vain alle 80, mutta yli 74.

Kannattaa yrittää alalle. Saa hyvän pohjan kasvatustieteen etc. suuntauksen yliopistokoulutusta varten.

Nimim. Asiatietoa nauravalle tyhmyrille.

• Kirjailija Emil

Hoh hoijaa, mikä tapaus.
        Puhut sontaa. Lienet itse tullut hylätyksi pääsykokeissa, eikä Sinusta tullutkaan nyt moittimaasi ajo/teoriaopettajaa.
        Kerrot kuulleesi siviilissä ...
        Lienet siis armeijan palveluksessa. Ehkä toimit varikon siivoojana, tahi keittiöpiikana. Tiedä sitä?
        Äidinkielellinen ilmaisutaitosi kaikkine virheineen ansaitsee oman moitteensa. Tässä: HYI!
        Et olisi tälläkään perusteella päässyt opeksi.

Hyvästi ja etsi itsellesi elämä.

• vaan

kokeile joskus itsekkin nauraa itsellesi... muistan kanssa kuinka tein virheitä ihan yksinkertaisissa asioissa ja opettajaa todellakin huvitti mun kommellukset!! sitten kun muutin oman käytökseni enkä suutahtanut joka asiasta vaan aloin nauramaan omille kommelluksille, niin loppuaika menikin rattoisasti, kun opettaja huomasi ettei se nyt niin paniikkiherkkä ja totinen olekaan. pitää vaan kaikesta huolimatta yrittää olla rento ja mahdollisimman paljon mukana touhussa, eikä puristaa rattia ja kiroilla mielessään...
      sellaisia ne opettajat joskus ovat, mutta kuitenkin ihmisiä nekin on...

• ABC-kortti on

omat ja kavereitteni kokemukset poikkeavat kovastikin omistasi.
      Jätän ajatuksesi omaan arvoonsa.
      Jos et osaa mitään, et lue, etä kuuntele, et osaa, niin kyllä jokaisen kuyläläisen on aihetta ja oikeus nauraa ja oikein häränauru. Olet ansainnut sen.
      Ei se opekaan voi olla vakavana, kun toinen sählää, eikä ole edes oppikirjaansa lukenut ja samalla omaksunut avukseen. Pinnari ja riontti olet. Aja pyörällä.

• Datsunni Fan

Jos niillä opettajilla on nauramista, hymyilyttäviä tilanteita, niiden aiheuttajana olet varmuudella sinä itse, rakas ajo-oppilas.
      Oletko lukenut kirjasi ja ottanut tosissasi ne asiat, joita ne sulle tyrkyttää, vai onks musa ja bileet koko ajan kaalissa. Taitaa olla.
      Mene kasvamaan kotiisi ja tuu sitte kirjoittaan tänne.
      Ite sain kortin laiskuuttani vasta 8 kk:n kuluttua synttäreistä.
      Lopulta tajusin, et mun ite pitää tehdä jotaan. Open kuuluu vaan kertoo ne jutut. Kaikki perustuu siihen autokoulukirjaseen, jota et ole vielä avanut. Itse avasin, kun tajusin tän homman ja se viivytys maksoi maltaita.

• Hullu kuski

Onneks oon kotiopetuksessa, äitin kanssa on aina hauska ajaa :D En sitten tiiä kuinka hyvä kuski oon, se selviää ylihuomenna inssissä. Kyllä velikin pääs äiskän opetuksella läpi, että ehkä mäkin. Saatan vaan höpötellä omiani ja huudella hassuja inssissä ku oon tottunu äiskän kanssa hölmöilemään, hih hih.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe