Oliko se niin, että körttipuvun liepeessä oli kolme viiltoa, halkiota tai laskosta [111].
Symboliseeraavatko ne kolminaisuutta vai mitä...?
Körttipuvun halkiot?
3
560
Vastaukset
- ristitty
Jeesus sanoi fariseuksista.' He tekevät tupsunsa suuriksi... , että ihmiset näkisivät kuinka hurskaita he ovat!' Uusi Testamentti
Tuo sopii varmaakin nuihin nykyajan fariseuksiin, joilla muistokirja lienee tuo jakaus keskellä päätä, ja he pysähtyvät sitten ilmeisesti katujenkulmiin tuttujen kanssa muistelemaan, kuinka monilla herättäjäjuhlilla ovat käyneet jne.- muistelemisessa
tai vaatimattomassa kansanmiehen asussa, jota käytettiin vielä viime vuosisadan alussa ja jossa tosiaan oli 111? Edellinen kirjoittaja sanoi että happamia...
- Tietäjä iän ikuinen
Körttipuvun halkiot johtuvat takin takaosan leikkauksesta eikä niillä ole mitään uskonnollista merkitystä. Myöhemmin niille on keksitty kaikkea kuten rekisterinumero 111, mutta takin malli on vanhempi kuin körttiläisyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351