mistä saa isomman turbon?? miten saan lisää tehoja?

king cap 2,5 tdi

eli olen viritellyt nissan king-cap 2.5 tdi moottoria, pumppu on penkitetty ja elementit on vaihdettu että ruokaa tulee,pakokaasujen uudelleen kierrätys on pois käytöstä,eli kone ei henggitä kuumaa paskaa,hukkaportti ja paineen rajoitin on poistettu, punmpun ajoitusta on käännetty 1 aste aikaisemmalle. (vakiona 1,75 astetta myöhäisellä), ahtopaineet nousee 1.1 kiloon, mutta pumppun laittaja meinas että alkuperäisellä pienellä turbolla ei saa tarpeeksi painetta, että 2 kiloa olisi sopiva ja tehoja olisi silloin reilusti.
eli mistä voisin kysellä sellaisia isompia turboja jotka sopisivat kyseiseen moottoriin ilman pakosarjan uusimista yms isompia hommia, onko saatavana isompia turboja jotka kävisivät heittämällä paikoilleen. millä muulla tavoin saisin kyseisestä moottorista lisää tehoja???.

16

5846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusavuton

      jos vaikka googleen kirjottaisit hakusanaksi turbo,mitä luulet löytyiskö sieltä mitään.

    • dfdf

      on kyllä kuule niin ikävästi että kaikki turpot on loppu.........jäljellä on vain URPOJA HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH!!!!!

    • Turbottaja

      Mikäs siinä on vakioahtopaine? Tarpeeksi kun menet sitä nostamaan tulee monestakin paikasta seoskaasut ulos ja kulku katkeaa kokonaan.

      • TurbotOn

        Seoskaasut?Mitä kaasuja autossa käytetään?Ja mistä ne sitten ulos tulee?Hitsauksessa käytetään kyllä seoskaasuja mutta tuskin autokäytössä. ; )


      • turpomiehillä
        TurbotOn kirjoitti:

        Seoskaasut?Mitä kaasuja autossa käytetään?Ja mistä ne sitten ulos tulee?Hitsauksessa käytetään kyllä seoskaasuja mutta tuskin autokäytössä. ; )

        tulee seoskaasuja jatkuvasti ulos hukkaportista. Koko talli haisee.


      • ...
        turpomiehillä kirjoitti:

        tulee seoskaasuja jatkuvasti ulos hukkaportista. Koko talli haisee.

        tää on taas näitä keskusteluja että ei voi muuta sanoa kun nöf nöf


      • Perusjärki
        TurbotOn kirjoitti:

        Seoskaasut?Mitä kaasuja autossa käytetään?Ja mistä ne sitten ulos tulee?Hitsauksessa käytetään kyllä seoskaasuja mutta tuskin autokäytössä. ; )

        Joo, autoissa käytetään seoskaasuja, jotka muodostetaan esim. kaasuttimessa. Turha ehkä täällä aloittelijoille näitä opettaa, mutta se seos (ilman ja bensan/diiselin) ei tule enää ulos mistään jos kaikki toimii ok, vaan palaa moottorissa ja muuttuu toisenlaiseksi seoskaasuksi. Tämä saattaa olla todellinen järkytys, mutta koita kestää.


      • TurbotOn
        Perusjärki kirjoitti:

        Joo, autoissa käytetään seoskaasuja, jotka muodostetaan esim. kaasuttimessa. Turha ehkä täällä aloittelijoille näitä opettaa, mutta se seos (ilman ja bensan/diiselin) ei tule enää ulos mistään jos kaikki toimii ok, vaan palaa moottorissa ja muuttuu toisenlaiseksi seoskaasuksi. Tämä saattaa olla todellinen järkytys, mutta koita kestää.

        Sulla nyt termit pikasen sekaisin.Kaasut=> http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaasu

        Ottomoottorihan toimii ilman ja polttoaineen seoksella,mutta mitään SEOSKAASUJA ei normaaliin auton moottoriin kyllä mene.Toki palamiskaasuja muodostuu palotapahtumassa mutta mitään kaasujen sekoituksia ei moottoriin kyllä ohjata.Tai jos sulla on parempaa tietoa niin kerro toki miten montaa kaasua moottoriin menee ja mitä kaasuja ne ovat nimeltään?Hapen kyllä tiedän mutta mitä ne mahdolliset muut kaasut ovat?

        Kaasuttimet/ruiskut on mulle kyllä kovinkin tuttuja mutta yhtään kaasaria en ole tavannut joka pystyy kaasuja valmistamaan!Polttoaineen(bensa)ja ilman kaasutin sekoittaa kyllä hienoksi lähes kaasumaiseksi "sumuksi" joka mahdollistaa moottorin käymisen,mutta että kaasuja vielä valmistaa????!!!!

        Joo mä tiedän että esim.bensa on monien hiilivetyjen seos mutta jos aletaan puhumaan moottorissa käytettävistä SEOSKAASUISTA,niin kyllä siinä saa ei-asiaanperehtynyt sen käsityksen,että moottoriin menee ilman lisäksi useampaakin kaasua.Siksi yleiskielessä käytetään sanontaa polttoaineen ja ilmanseos,kun puhutaan polttoaineen syöttämisestä ottomoottorin yhteydessä.

        Jos netissä haluaa neroa ja gurua esittää kannattaa silti käyttää sanontoja ja termejä joita normaalissa kielessä käytetään.Eteenkin keskustelussa jossa joku kysyy jotain,niin on turha alkaa gurua esittämään tai alkaa termeillä ja sanonnoilla kikkailemaan.


      • En se minä ollut
        TurbotOn kirjoitti:

        Sulla nyt termit pikasen sekaisin.Kaasut=> http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaasu

        Ottomoottorihan toimii ilman ja polttoaineen seoksella,mutta mitään SEOSKAASUJA ei normaaliin auton moottoriin kyllä mene.Toki palamiskaasuja muodostuu palotapahtumassa mutta mitään kaasujen sekoituksia ei moottoriin kyllä ohjata.Tai jos sulla on parempaa tietoa niin kerro toki miten montaa kaasua moottoriin menee ja mitä kaasuja ne ovat nimeltään?Hapen kyllä tiedän mutta mitä ne mahdolliset muut kaasut ovat?

        Kaasuttimet/ruiskut on mulle kyllä kovinkin tuttuja mutta yhtään kaasaria en ole tavannut joka pystyy kaasuja valmistamaan!Polttoaineen(bensa)ja ilman kaasutin sekoittaa kyllä hienoksi lähes kaasumaiseksi "sumuksi" joka mahdollistaa moottorin käymisen,mutta että kaasuja vielä valmistaa????!!!!

        Joo mä tiedän että esim.bensa on monien hiilivetyjen seos mutta jos aletaan puhumaan moottorissa käytettävistä SEOSKAASUISTA,niin kyllä siinä saa ei-asiaanperehtynyt sen käsityksen,että moottoriin menee ilman lisäksi useampaakin kaasua.Siksi yleiskielessä käytetään sanontaa polttoaineen ja ilmanseos,kun puhutaan polttoaineen syöttämisestä ottomoottorin yhteydessä.

        Jos netissä haluaa neroa ja gurua esittää kannattaa silti käyttää sanontoja ja termejä joita normaalissa kielessä käytetään.Eteenkin keskustelussa jossa joku kysyy jotain,niin on turha alkaa gurua esittämään tai alkaa termeillä ja sanonnoilla kikkailemaan.

        "Eteenkin keskustelussa jossa joku kysyy jotain,niin on turha alkaa gurua esittämään tai alkaa termeillä ja sanonnoilla kikkailemaan."

        Nii, että varmasti jokainen muu täällä liikkuva tajusi "seoskaasun" tarkoittavan ilman (useita kaasuja) ja bensan seosta. Mutta ainahan sitä löytyy joku, joka haluaa olla Nakke Kokkela ja kikkailee termeillä ja sanoilla aiheen ulkopuolelle. Onneksi olkoon, onnistuit hienosti. Joku nyt riittää, vai vieläkö jatketaan turhassa rimpuilua?


      • TurbotOn
        En se minä ollut kirjoitti:

        "Eteenkin keskustelussa jossa joku kysyy jotain,niin on turha alkaa gurua esittämään tai alkaa termeillä ja sanonnoilla kikkailemaan."

        Nii, että varmasti jokainen muu täällä liikkuva tajusi "seoskaasun" tarkoittavan ilman (useita kaasuja) ja bensan seosta. Mutta ainahan sitä löytyy joku, joka haluaa olla Nakke Kokkela ja kikkailee termeillä ja sanoilla aiheen ulkopuolelle. Onneksi olkoon, onnistuit hienosti. Joku nyt riittää, vai vieläkö jatketaan turhassa rimpuilua?

        >>Onneksi olkoon, onnistuit hienosti. Joku nyt riittää, vai vieläkö jatketaan turhassa rimpuilua?


    • ensin

      annetaan kultainen neuvo , vaihda suuttimet enempi virtaiseksi eli isommiksi ja vaikka useampi reikäiseksi et saa kunnolla tavaraa ja paineitten nostokin olisi kiva juttu kun ei noista vakiosuuttimista juurikaan sen enempää mee löpöö läpi jos elementit vaihtaa ja ajotusta muuttaa syöttöpumppuun.
      muistaakseni tuohon sun vanhaan turboon kun rustaa uudet siivet niin alkaa paineet muuttumaan ..

    • muttakun

      maansiirtokoneiden varastokentiltä häipyy niitä hyrriä,mahtaako pojat tietää kuinka ne kuuluu asentaa ? Ei paljon hyödytä tojoon ympätä ison dieselin ahdinta,mitoitus on tarkka eikä vielä amiksilta onnistu.

    • king cap 2,5 tdi

      olisi luullut että suomi24 käviöiden joukusta olisi löytynyt enemmän järkevyyttä eikä viisastelua yms asiatonta paskaa. tässäkin avauksessa vain 1 jonkinlainen vastaus, muttaei käytännössä toimiva,tuohon turboon ei isompia siipiä saa, no tai en kyllä keneltäkään mee kysymään livenä etteivät tyhmänä pidä ;) täällä voin sanoo suoraan että oon kokematon virittäjä ja TYHMÄ.prkl.

      mut takaisin asiaan, kummenisko vaihtaa pakosarjaa??, olisiko aftercooler tyhmä idea??.
      sen oon jo saanut selville mistä saan turbon ja ammattimiehet laskee sopivan turbon ja asentavat valmikksi.
      rahalla mitä olen tähän valmis käyttämään, niin järkimies ostais kerralla tehokkaan auton valmiiksiviritettynä samallarahalla.
      mutta tää on mun juttu, haave että 2.5l tdi 4pyttynynen kehittäis 250hv tai 400nm väätöä. tällähetkellä 193hv 3100rpm ja 340nm vääntöä/2097rpm. 2902rpm kierrokset ja hevosvoimat kohtaavat eli 188hv ja 307nm(todistukset on)edm.tehot on sitten mitä lähtee takarenkaasta.
      mutta viritys tuo tietenkin vikoja, säädettävä hukkaportti pitää hommata kun se pukölauttaa pakosarja tiivisteitä ulos. eli on varmaan liian iso paine turbon ja pakoaukkkojen välillä?

      hyviä neuvoja vielä toivois, niin tästä vois olla apua sitten monelle muullekkin :)

      olkaa oikeasti asiallisia, jos ei ole muuta asiaa kuin vittuilla ja viisastella niin jättäkää tämä keskustelu sentään rauhaan.

      • TurbotOn

        Joissain turboahtissa on mahdollista tehdä kompressoripuolelle lisää tilaa suuremmille siiville sorvaamalla ainetta pois kompressoripesän seinämästä.Tällöin voi vaihtaa orkkissiipien tilalle suuremman kompressoripyörän.On tietysti tarkkuutta vaativaa hommaa mutta mahdollista kyllä.Tämä voi auttaa silloin jos jostain syystä ei ole mahdollista vaihtaa koko turboa isompaan.


      • Hölsetti

        Sehän on lämmönvaihdin jolla pakoputkeen muodostuu alipaine ja siten imu.


      • turbo asentaja

        ota se vakio pakoputki käsittelyyn tee tai teetä josain tilalle isompi putki yhdellä läpivirtaus suotimella niin ei pitäs ahistaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe