ja Sana on vielä elävänä keskuudessamme, koska Pyhä Henki on vielä Sanan todistajana ja sinetöijänä keskuudessamme.
Raamattu on
62
1046
Vastaukset
- usko_epä
todistus Raamatun luotettavuudesta.
Tulkitsen tuon niin, että et ole itse Raamattua lukenut. Toistelet vaan saarnamiesten antamaa mantraa.- tulkinta!
Olen lukenut Raamattua ja vastaan mielelläni siitä niin, että anna tulla vain niitä satoja ristiriitoja, joista tuossa almepana puhut. Olen valmiina tässä.
- usko_epä
tulkinta! kirjoitti:
Olen lukenut Raamattua ja vastaan mielelläni siitä niin, että anna tulla vain niitä satoja ristiriitoja, joista tuossa almepana puhut. Olen valmiina tässä.
vaikka nuo ensin. Odotan mielenkiinnolla, mutta minulla on kyllä ennakkoaavistus, mitä tuleman pitää.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html - on kyettävä
usko_epä kirjoitti:
vaikka nuo ensin. Odotan mielenkiinnolla, mutta minulla on kyllä ennakkoaavistus, mitä tuleman pitää.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.htmlitse tuomaan Raamatun ristiriitaisuuksia tänne, sillä sinähän niitä tälle palstalle levitätkin. Älä tuo minulle luettavaksi tuollaista eksytystä.
Sen verran mitä lukaisin sitä annan sinulle siitä ymmärrystä kuitenkin, eli Jumala on rakkaus heille, jotka vaeltavat Hänen hyvässä Tahdossaan, mutta Hän vihaa pahantekijöitä. Siinä ei ole pienintäkään ristiriitaa, mutta tuon kirjoituksen laatijalla on todella vakava ristiriita Jumalan kanssa. - umpihetero.
tulkinta! kirjoitti:
ristillä?
- niitä oli
on kyettävä kirjoitti:
itse tuomaan Raamatun ristiriitaisuuksia tänne, sillä sinähän niitä tälle palstalle levitätkin. Älä tuo minulle luettavaksi tuollaista eksytystä.
Sen verran mitä lukaisin sitä annan sinulle siitä ymmärrystä kuitenkin, eli Jumala on rakkaus heille, jotka vaeltavat Hänen hyvässä Tahdossaan, mutta Hän vihaa pahantekijöitä. Siinä ei ole pienintäkään ristiriitaa, mutta tuon kirjoituksen laatijalla on todella vakava ristiriita Jumalan kanssa.mutta sen sijaan että kommentoisit yhtäkään niistä
tokaiset vain "Älä tuo minulle luettavaksi tuollaista eksytystä." :D:D
Kait nyt voit tuoda noista väittämistä oman mielipiteesi esille vai etkö uskalle edes lukea/miettiä noita asioita jotta mielenrauhasi ei vain järkkyisi? - olemme
umpihetero. kirjoitti:
ristillä?
keskustelleet aikaisemminkin. Eli Hänen viimeiset sanansa olivat: Se on täytetty.
Opetuslapset olivat kauhun ja surun lamauttamassa tilassa ja heidän uskonsa oli kovalla koetuksella, katsoessaan Herraansa ja Jumalaansa ristillä ja hälinä oli kaikin puolin kamala ja maa tärisi ja repesi, kuten esirippukin, eli lue itse Raamatusta ja käsitä, että he eivät voineet kuulla samoja sanoja ja siksi syntyi erilaisia muistikuvia. Molemmat sanonnat ovat viimeisiä sanoja, mutta aivan viimein oli "se on täytetty." - tuonnut
niitä oli kirjoitti:
mutta sen sijaan että kommentoisit yhtäkään niistä
tokaiset vain "Älä tuo minulle luettavaksi tuollaista eksytystä." :D:D
Kait nyt voit tuoda noista väittämistä oman mielipiteesi esille vai etkö uskalle edes lukea/miettiä noita asioita jotta mielenrauhasi ei vain järkkyisi?kommenttiani selkeästi esille? Olen tavannut ennenkin ihmisiä, jotka eivät lukemaansa tajua, kun on näistä asioista kyse.
Ristiriidaksi tuossa tuodussa arvostelussa sanottiin Jumalan kahta puolta, eli rakkauden Jumalaa ja vihan Jumalaa ja kerroin, että se ei ole ristiriita, sillä sellainen Jumala on.
HÄN RAKASTAA HEITÄ, JOTKA KUULEVAT HÄNTÄ JA ELÄVÄT HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAA JA HÄN VIHAA HEITÄ, JOTKA VIHAAVAT HÄNTÄ, ELI EIVÄT TAHDO ELÄÄ HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAAN, EIVÄTKÄ TAHDO KUULLA HÄNTÄ. - umpihetero.
olemme kirjoitti:
keskustelleet aikaisemminkin. Eli Hänen viimeiset sanansa olivat: Se on täytetty.
Opetuslapset olivat kauhun ja surun lamauttamassa tilassa ja heidän uskonsa oli kovalla koetuksella, katsoessaan Herraansa ja Jumalaansa ristillä ja hälinä oli kaikin puolin kamala ja maa tärisi ja repesi, kuten esirippukin, eli lue itse Raamatusta ja käsitä, että he eivät voineet kuulla samoja sanoja ja siksi syntyi erilaisia muistikuvia. Molemmat sanonnat ovat viimeisiä sanoja, mutta aivan viimein oli "se on täytetty."mitäs sitten olisivat sellaiset kuin "jumalani jumalani miksi minut hylkäsit?" tai "isä sinun käsiisi minä annan henkeni". kukas näin sitten on sanonut?
- meuhkaat?
tuonnut kirjoitti:
kommenttiani selkeästi esille? Olen tavannut ennenkin ihmisiä, jotka eivät lukemaansa tajua, kun on näistä asioista kyse.
Ristiriidaksi tuossa tuodussa arvostelussa sanottiin Jumalan kahta puolta, eli rakkauden Jumalaa ja vihan Jumalaa ja kerroin, että se ei ole ristiriita, sillä sellainen Jumala on.
HÄN RAKASTAA HEITÄ, JOTKA KUULEVAT HÄNTÄ JA ELÄVÄT HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAA JA HÄN VIHAA HEITÄ, JOTKA VIHAAVAT HÄNTÄ, ELI EIVÄT TAHDO ELÄÄ HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAAN, EIVÄTKÄ TAHDO KUULLA HÄNTÄ."Ristiriidaksi tuossa tuodussa arvostelussa sanottiin Jumalan kahta puolta, eli rakkauden Jumalaa ja vihan Jumalaa ja kerroin, että se ei ole ristiriita, sillä sellainen Jumala on"
Olihan siellä vaikka kuinka paljon muutakin vai etkö ymmärrä/halua ymmärtää lukemaasi? - umpihetero.
tuonnut kirjoitti:
kommenttiani selkeästi esille? Olen tavannut ennenkin ihmisiä, jotka eivät lukemaansa tajua, kun on näistä asioista kyse.
HÄN RAKASTAA HEITÄ, JOTKA KUULEVAT HÄNTÄ JA ELÄVÄT HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAA JA HÄN VIHAA HEITÄ, JOTKA VIHAAVAT HÄNTÄ, ELI EIVÄT TAHDO ELÄÄ HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAAN, EIVÄTKÄ TAHDO KUULLA HÄNTÄ.stalinista tai hitleristä. hekin rakastivat kaikkia heitä jotka rakastivat häntä. ja vihasivat niitä jotka vihaavat häntä. niin että miten se jumala poikkeaa näistä diktaattoreista?
- ........
tuonnut kirjoitti:
HÄN RAKASTAA HEITÄ, JOTKA KUULEVAT HÄNTÄ JA ELÄVÄT HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAA JA HÄN VIHAA HEITÄ, JOTKA VIHAAVAT HÄNTÄ, ELI EIVÄT TAHDO ELÄÄ HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAAN, EIVÄTKÄ TAHDO KUULLA HÄNTÄ."HÄN VIHAA HEITÄ, JOTKA VIHAAVAT HÄNTÄ, ELI EIVÄT TAHDO ELÄÄ HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAAN, EIVÄTKÄ TAHDO KUULLA HÄNTÄ. "
Tämä olikin täysin uutta minulle.
Ainakin tähän asti hellarit ovat toitottaneet että Jeesus rakastaa kaikkia, sinuakin juuri sellaisena kuin olet!
Milloin tämä onkin muutettu näin että se Jeesus sittenkin vihaa osaa ihmisiä?
Ja onko mielestäsi sama asia vihata jumalaa kuin olla uskomatta hänen olemassa oloonsa? - ne on sanonut.
umpihetero. kirjoitti:
mitäs sitten olisivat sellaiset kuin "jumalani jumalani miksi minut hylkäsit?" tai "isä sinun käsiisi minä annan henkeni". kukas näin sitten on sanonut?
Eli "Jumalani, Jumalani, miksi minut hyvlkäsit" ja "se on täytetty" ovat turhien väittelyjen alaisia, sillä Jeesus sanoi ne ennen, kuin antoi henkensä puolestamme.
Luukas ei ollut paikalla, kun tämä tapahtui, vaan hän on kirjoittanut toisten muistelujen pohjalta ja hänen kirjoittamansakin on todesta otettava, sillä jossakin vaiheessa Jeesus sanoi näin:
Luuk. 23:46
Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.
Nämä kaikki ovat Jeesuksen sanomia viimeisellä hetkellä. - sanoen
meuhkaat? kirjoitti:
"Ristiriidaksi tuossa tuodussa arvostelussa sanottiin Jumalan kahta puolta, eli rakkauden Jumalaa ja vihan Jumalaa ja kerroin, että se ei ole ristiriita, sillä sellainen Jumala on"
Olihan siellä vaikka kuinka paljon muutakin vai etkö ymmärrä/halua ymmärtää lukemaasi?en viitsinyt lukea:) Yleensäkään en lue mitään, mikä ei yksinkertaisesti kiinnosta minua ja tuo ei todella kiinnosta, sillä niin Raamattua tuntematon, eli asiantuntematon on sen kirjoittanut.
Vastaan mielelläni Raamattua koskeviin kysymyksiin, mutta en ala paksuja sepustuksia lukemaan.
Kysy vain yksi asia kerrallaan Raamatun totuuksista, niin käytän aikaani vastatakseni. - mukaisuudellaan!
umpihetero. kirjoitti:
stalinista tai hitleristä. hekin rakastivat kaikkia heitä jotka rakastivat häntä. ja vihasivat niitä jotka vihaavat häntä. niin että miten se jumala poikkeaa näistä diktaattoreista?
Stalini ja Hitleri etsivät omia etuja, Jumala etsii meidän etuamme.
- ja yksi
mukaisuudellaan! kirjoitti:
tällainen etuisuus voisi olla vaikka ikuinen käristäminen helvetin loimuissa?
Kuulostaa kivalle kyllä tää homma! - umpihetero.
ne on sanonut. kirjoitti:
Eli "Jumalani, Jumalani, miksi minut hyvlkäsit" ja "se on täytetty" ovat turhien väittelyjen alaisia, sillä Jeesus sanoi ne ennen, kuin antoi henkensä puolestamme.
Luukas ei ollut paikalla, kun tämä tapahtui, vaan hän on kirjoittanut toisten muistelujen pohjalta ja hänen kirjoittamansakin on todesta otettava, sillä jossakin vaiheessa Jeesus sanoi näin:
Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.
Nämä kaikki ovat Jeesuksen sanomia viimeisellä hetkellä.sinä ajattelet. että sanoin noin ja että eivät nämä sanonnat "jumalani jumalani, miksi minut hylkäsit" ja "isä sinun käsiisi annan henkeni" eivät ole mitenkään toistensa vastaisia?
- umpihetero.
ne on sanonut. kirjoitti:
Nämä kaikki ovat Jeesuksen sanomia viimeisellä hetkellä.sinä ajattelet. että sanoin noin ja että eivät nämä sanonnat "jumalani jumalani, miksi minut hylkäsit" ja "isä sinun käsiisi annan henkeni" eivät ole mitenkään toistensa vastaisia?
- vihaa
........ kirjoitti:
"HÄN VIHAA HEITÄ, JOTKA VIHAAVAT HÄNTÄ, ELI EIVÄT TAHDO ELÄÄ HÄNEN HYVÄSSÄ TAHDOSSAAN, EIVÄTKÄ TAHDO KUULLA HÄNTÄ. "
Tämä olikin täysin uutta minulle.
Ainakin tähän asti hellarit ovat toitottaneet että Jeesus rakastaa kaikkia, sinuakin juuri sellaisena kuin olet!
Milloin tämä onkin muutettu näin että se Jeesus sittenkin vihaa osaa ihmisiä?
Ja onko mielestäsi sama asia vihata jumalaa kuin olla uskomatta hänen olemassa oloonsa?etsivää, eikä häntä, joka ei ole saanut vielä uskonlahjaa, mutta Jumalan viha on kohtaava jokaista, joka mielistyi totuuden sijaan vääryyteen. Se kohtaa jo tässä ajassa, sillä hädän tullen näillä ihmisillä ei ole auttajaa.
Jokainen, joka saa kutsun ja kieltäytyy siitä, on itse hankkiutunut Jumalan vihan kohteeksi. Siksi meidän ei tarvitse tästä vihasta edes puhua, sillä Jeesuskaan ei siitä liiemmin puhu, sillä ihminen vetää aivan itse tuomion päälleen.
Jumala Itse loi meidät ja luotu käänsi Lujalleen selkänsä. - vastaisia toisilleen,
umpihetero. kirjoitti:
sinä ajattelet. että sanoin noin ja että eivät nämä sanonnat "jumalani jumalani, miksi minut hylkäsit" ja "isä sinun käsiisi annan henkeni" eivät ole mitenkään toistensa vastaisia?
sillä pahimmalla hetkellä Jeesus menetti hetkeksi uskonsa, mutta vain hetkeksi, muuten Hän ei olisi voittanut.
- on syytä
ja yksi kirjoitti:
tällainen etuisuus voisi olla vaikka ikuinen käristäminen helvetin loimuissa?
Kuulostaa kivalle kyllä tää homma!varautua myös siihen, että jotkut hakeutuvat helvettiin, mutta enemmän me tahdomme puhua siitä armosta, joka tuo pelastuksen helvetiltäkin.
- umpihetero.
mukaisuudellaan! kirjoitti:
ajoivat omaa etuaa. ainakin he itse katsoivat ajavansa aatteensa etu. stalin oli kommunismin ja hitler natsismin kannalla. eikö se kristinuskokin ole jonkinlainen aate? siis uskonnollinen sellainen?
- tietääkös
vastaisia toisilleen, kirjoitti:
sillä pahimmalla hetkellä Jeesus menetti hetkeksi uskonsa, mutta vain hetkeksi, muuten Hän ei olisi voittanut.
vai oliko niin, etteiJeesus tiennyt mitään muuta kuin loppunsa tulleen, jonka Hän tiesi jo toki paljon ennen ristiin naulitsemista
eli oliko Hänellä tietoa tulevasta ylösnousemuksesta - ole aate,
umpihetero. kirjoitti:
ajoivat omaa etuaa. ainakin he itse katsoivat ajavansa aatteensa etu. stalin oli kommunismin ja hitler natsismin kannalla. eikö se kristinuskokin ole jonkinlainen aate? siis uskonnollinen sellainen?
vaan ELÄMÄ.
- offtopic
vihaa kirjoitti:
etsivää, eikä häntä, joka ei ole saanut vielä uskonlahjaa, mutta Jumalan viha on kohtaava jokaista, joka mielistyi totuuden sijaan vääryyteen. Se kohtaa jo tässä ajassa, sillä hädän tullen näillä ihmisillä ei ole auttajaa.
Jokainen, joka saa kutsun ja kieltäytyy siitä, on itse hankkiutunut Jumalan vihan kohteeksi. Siksi meidän ei tarvitse tästä vihasta edes puhua, sillä Jeesuskaan ei siitä liiemmin puhu, sillä ihminen vetää aivan itse tuomion päälleen.
Jumala Itse loi meidät ja luotu käänsi Lujalleen selkänsä.mutta mitä sinun mielestäsi jumala hyötyy siitä että pienet maan matoset häntä palvovat ja hokevat samoja mantrojaan päivästä toiseen?
Ja tuossa on teidän mielestänne koko universumin perusta.
Ja jos joku ei sitten halua näin tehdä niin se suuttuu sitten siitä niin paljon että paiskaa suin päin helvettiin?? Melko pikkumaiselta kuulostaa.
Täsmälleen kuten Hitlerkin paiskasi porukkaa kaasukammioon, paitsi että siellä ei sentään tarvinnut sentään ikuisesti virua. - umpihetero.
vastaisia toisilleen, kirjoitti:
tietoa. kun minä olen ymmärtänyt että jeesus ja jumala ovat yksi ja sama. ja että pyhä henkikin kuuluu samaan jengiin. siis että kolme onkin yksi. näin minulle on ainakin opetettu. ja nyt sitten ei näin olekkaan?
- ei odota
offtopic kirjoitti:
mutta mitä sinun mielestäsi jumala hyötyy siitä että pienet maan matoset häntä palvovat ja hokevat samoja mantrojaan päivästä toiseen?
Ja tuossa on teidän mielestänne koko universumin perusta.
Ja jos joku ei sitten halua näin tehdä niin se suuttuu sitten siitä niin paljon että paiskaa suin päin helvettiin?? Melko pikkumaiselta kuulostaa.
Täsmälleen kuten Hitlerkin paiskasi porukkaa kaasukammioon, paitsi että siellä ei sentään tarvinnut sentään ikuisesti virua.meiltä mantrojen hokemisia, vaan Hän odottaa meiltä armoa ja laupeudellista mieltä, eli Hän tahtoo, että rakkaus vallitsee Hänen kansansa keskuudessa, kuten vallitseekin ja Hän tahtoo, että elämme vapaudessa ja ilossa, kuten elämmekin.
Helvetti on ihmisen oma valinta, Jumala ei tahdo sinne yhdenkään joutuvan. - umpihetero.
ole aate, kirjoitti:
vaan ELÄMÄ.
kun en kerran usko? eikö minulla ole elämää?
- .......
umpihetero. kirjoitti:
minun käsittääkseni niin että kaikki ketkä eivät usko elävät ahdistuksen ja tuskan keskellä, joka tietenkin olisi melko huonoa elämää.
En epäile sitä etteikö usko voisi tuodakkin heille mielenrauhan ja merkityksen elämään, mutta pointti on siinä että he eivät tajua tai usko sitä että tuon mielenrauhan voi saavuttaa muutenkin kuin jeesustelemalla. - Pyhä Henki on yksi.
umpihetero. kirjoitti:
tietoa. kun minä olen ymmärtänyt että jeesus ja jumala ovat yksi ja sama. ja että pyhä henkikin kuuluu samaan jengiin. siis että kolme onkin yksi. näin minulle on ainakin opetettu. ja nyt sitten ei näin olekkaan?
Niin paljon Jumala meitä rakasti, että antoi ainoa syntyisen Poikansa puolestamme Uhriksi, sillä Isä tiesi, että meistä ei ole itsemme pelastajaksi.
Armotaluoden aikakaudella Isä siunaa Poikansa työn ja Pyhä Henki todistaa Isän Pojasta, eli he kolme, ovat yksi, vaikka toimivatkin meidän hyväksemme kolmena, eli Jeesus on Uhri puolestamme ja Pyhä Henki on sinetöijä, joka sinetöi meidät Sanaan ja Isä vetää meitä Poikansa kautta saadun armon piiriin ja siirtää meidät Poikansa perustamaan valtakuntaan. Valtakuntaan, jossa alkeisvoimat ovat Jeesuksen, eli Kuninkaan jalan alle painetut. - on puhallettu
umpihetero. kirjoitti:
henki, joka voidaan vaatia poissa millä hetkellä tahansa ja silloin elämäsi ei ole enää sinun, vaan se on.....valintasi mukaan.
- umpihetero.
vihaa kirjoitti:
etsivää, eikä häntä, joka ei ole saanut vielä uskonlahjaa, mutta Jumalan viha on kohtaava jokaista, joka mielistyi totuuden sijaan vääryyteen. Se kohtaa jo tässä ajassa, sillä hädän tullen näillä ihmisillä ei ole auttajaa.
Jumala Itse loi meidät ja luotu käänsi Lujalleen selkänsä.kun tämä nykyiselle intialle itsenäisyyden passiivisella vastarinnalla junalillut gandhi ei ollut kristitty. kuitenkin hän nousi koko maailman omaksitunnoksi. niin että häntäkö nyt myös jumala vihaa?
eistein sanoi muuten gandhin hautajaisissa että "meidän on hyvin vaikea saada jälkipolvet uskomaan, että tälläinen ihminen on joskus elänyt". niin että tästä huolimatta gandhia odottaa siis myös helvetti? - umpihetero.
on puhallettu kirjoitti:
henki, joka voidaan vaatia poissa millä hetkellä tahansa ja silloin elämäsi ei ole enää sinun, vaan se on.....valintasi mukaan.
no miten minut sitten käy jos uskon väärin? oleppas hyvä ja kerro.
- puhu...
....... kirjoitti:
minun käsittääkseni niin että kaikki ketkä eivät usko elävät ahdistuksen ja tuskan keskellä, joka tietenkin olisi melko huonoa elämää.
En epäile sitä etteikö usko voisi tuodakkin heille mielenrauhan ja merkityksen elämään, mutta pointti on siinä että he eivät tajua tai usko sitä että tuon mielenrauhan voi saavuttaa muutenkin kuin jeesustelemalla.meistä uskovaisista, kun et meistä mitään tiedä.
Uskosta osatonkin voi elää hyvää elämää ja tehdä hyviä tekoja, mutta siinä se sitten onkin, se ei kestä, eli se loppuu. En viitsi häiritä rauhaasi kyselemällä, että mitä sitten.....
Uskovainen jatkaa elämäänsä ikuisesti. - Jeesukseen,
umpihetero. kirjoitti:
no miten minut sitten käy jos uskon väärin? oleppas hyvä ja kerro.
eli tahdot ottaa Jumalan antaman armon vastaan, voit olla aivan varma, että Hän pitää sinusta huolen.
- umpihetero.
Pyhä Henki on yksi. kirjoitti:
Niin paljon Jumala meitä rakasti, että antoi ainoa syntyisen Poikansa puolestamme Uhriksi, sillä Isä tiesi, että meistä ei ole itsemme pelastajaksi.
Armotaluoden aikakaudella Isä siunaa Poikansa työn ja Pyhä Henki todistaa Isän Pojasta, eli he kolme, ovat yksi, vaikka toimivatkin meidän hyväksemme kolmena, eli Jeesus on Uhri puolestamme ja Pyhä Henki on sinetöijä, joka sinetöi meidät Sanaan ja Isä vetää meitä Poikansa kautta saadun armon piiriin ja siirtää meidät Poikansa perustamaan valtakuntaan. Valtakuntaan, jossa alkeisvoimat ovat Jeesuksen, eli Kuninkaan jalan alle painetut.no voisitko sitten selittää miten tämä yksi, joka oli siis jumala, joka roikkui ristillä menetti yhtäkkiä luottonsa siihen mitä hän jumalana pystyy tekemään?
- umpihetero.
Jeesukseen, kirjoitti:
eli tahdot ottaa Jumalan antaman armon vastaan, voit olla aivan varma, että Hän pitää sinusta huolen.
joten oleppas nyt kiltti poika ja vastaa kysymykseen. eli miten minut sitten käy?
- sinä
umpihetero. kirjoitti:
joten oleppas nyt kiltti poika ja vastaa kysymykseen. eli miten minut sitten käy?
vielä sitä tiedä, vaikka olet sen ajan ainakin täällä häärännyt, mitä minä olen käynyt täällä lähetettynä. Sinä joudut Jumalasta täysin erilleen ja jos viitsisit lukea vaikka Ilmestyskirjasta, joka alkaa olla ajankohtainen luettavaksi, niin saisit nähdä, että Jumalan on ainoa valo.
Sinä menet oman herrasi mukaan, sillä ei ole kuin kaksi herraa, toinen on Jumala ja toinen, joka yritti Jumalan valtaa riistää ja joutui häviöön. - niin näet,
tietääkös kirjoitti:
vai oliko niin, etteiJeesus tiennyt mitään muuta kuin loppunsa tulleen, jonka Hän tiesi jo toki paljon ennen ristiin naulitsemista
eli oliko Hänellä tietoa tulevasta ylösnousemuksestaettä Jeesus kertoi tulevan kohtalonsa edeltä opetuslapsilleen ja Hän tiesi tarkasti mitä tapahtuman piti.
- tämä sanoma
umpihetero. kirjoitti:
kun tämä nykyiselle intialle itsenäisyyden passiivisella vastarinnalla junalillut gandhi ei ollut kristitty. kuitenkin hän nousi koko maailman omaksitunnoksi. niin että häntäkö nyt myös jumala vihaa?
eistein sanoi muuten gandhin hautajaisissa että "meidän on hyvin vaikea saada jälkipolvet uskomaan, että tälläinen ihminen on joskus elänyt". niin että tästä huolimatta gandhia odottaa siis myös helvetti?jonka nyt annan, ei ole minun, eikä yhdenkään ihmisen sanomaa, vaan tämä on Jumalan sanomaa, eli mikään hyvä teko ei pelasta ketään, ellei se teko synnyt uskosta Jeesukseen.
- umpihetero.
sinä kirjoitti:
vielä sitä tiedä, vaikka olet sen ajan ainakin täällä häärännyt, mitä minä olen käynyt täällä lähetettynä. Sinä joudut Jumalasta täysin erilleen ja jos viitsisit lukea vaikka Ilmestyskirjasta, joka alkaa olla ajankohtainen luettavaksi, niin saisit nähdä, että Jumalan on ainoa valo.
Sinä menet oman herrasi mukaan, sillä ei ole kuin kaksi herraa, toinen on Jumala ja toinen, joka yritti Jumalan valtaa riistää ja joutui häviöön.siis näinkö se raamattu käskee sinun tekemään? kysyn uudestaan että mihin minä joudun ja mitä minulle sinun mielestäsi tehdään jos en usko niin kuin sinä tahdot minun uskovan? ole hyvä ja vastaa kysymykseen.
- lähetetty
umpihetero. kirjoitti:
siis näinkö se raamattu käskee sinun tekemään? kysyn uudestaan että mihin minä joudun ja mitä minulle sinun mielestäsi tehdään jos en usko niin kuin sinä tahdot minun uskovan? ole hyvä ja vastaa kysymykseen.
julistamaan ilosanomaa, eikä helvetti sanomaa. Helvettiä on ero Jumalasta ja sinä voit sen aikanaan todeta, jos tahdot.
- umpihetero.
tämä sanoma kirjoitti:
jonka nyt annan, ei ole minun, eikä yhdenkään ihmisen sanomaa, vaan tämä on Jumalan sanomaa, eli mikään hyvä teko ei pelasta ketään, ellei se teko synnyt uskosta Jeesukseen.
joutuuko gandhi helvettiin, kun hän ei uskonut? ja pääseekö iivana julma taivaaseen, kun hän kääntyi kuolinvuoteellaan kristityksi?
- toivonut
umpihetero. kirjoitti:
no voisitko sitten selittää miten tämä yksi, joka oli siis jumala, joka roikkui ristillä menetti yhtäkkiä luottonsa siihen mitä hän jumalana pystyy tekemään?
tältä usko-madolta rohkeutta keskustella kanssani, mutta hänen rohkeutensa ei riittänyt ja nyt sitten kesukstelenkin sinun kanssasi, joka olet jo niin pitkään todistuksia täällä saanut, että niiden pitäisi jo riittää.
Jeesus ei menettänyt luottoaan, kuin hetkeksi juuri silloin, kun Hän koki pimeämmän hetken, kuin yksikään ihminen koskaan on kokenut. Vain hetken.
Jeesus oli IHMINEN ristillä, eli Hän vei Ihmisenä ihmisen synnin ristille.
Jeesus oli 33 vuotta ihminen, kuten me ihmiset muutkin, eli Hän otti vuoksemme saman muodon, kuin meillä on, eli Jumalasta katsoen orjan muodon. Kaikki tunnustekonsa Jeesus teki samalla VOIMALLA, millä me niitä saamme tehdä, eli Isän antaman Pyhän Hengen VOIMALLA.
Ilman Jumalan voimaa, eli Pyhää Henkeä ei Jeesus olisi kyennyt tehtäväänsä täyttämään ja ajattele, se sama ihmeellinen Henki on meihin annettu. Siksi me poikkeamme täysin ns. tavallisista ihmisistä, eli me uskomme, emme omalla voimallamme, vaan Jumalan voimalla. - lukisit
umpihetero. kirjoitti:
joutuuko gandhi helvettiin, kun hän ei uskonut? ja pääseekö iivana julma taivaaseen, kun hän kääntyi kuolinvuoteellaan kristityksi?
itse elävää Sanaa. Ei sana ole itsessään elävä, vaan se on elävä Jumalassa, eli Pyhässä Hengessä Jumalan Sana on Jeesus.
Älä odota, että kaikki pureskellaan sinulle valmiiksi. Ahkeroitse itse Jumalan tuntemiseksi, mutta varo, siitä koituu sammumaton rakkaus, sillä kukaan, joka tuntee Jumalan ei voi olla Häntä rakastamatta. - usko_epä
Jeesukseen, kirjoitti:
huolenpidosta puhutaan täällä aina silloin tällöin.
"...voit olla varma, että Hän pitää sinusta huolen"
Mitähän tuo huolenpito tarkoittaa? Ainakaan minkään tutkimuksen mukaan uskovat eivät selviä vähemmillä onnettomuuksilla, sairauksilla, tai muilla vastoinkäymisillä kuin ateistitkaan.
Jos taas tarkoitetaan iankaikkista elämää, niin sen olemassaoloa ei kukaan pysty todistamaan, joten sitä ei voi mitenkään sanoa varmaksi.
Tiedän kyllä, että tähän kysymykseen ei saa kunnon vastausta, niin kuin ei moneen muuhunkaan uskoa koskevaan kysymykseen. Ateisti kysyy aina vääriä asioita vaikka siteeraisi suoraan Raamattua. - meitä
usko_epä kirjoitti:
huolenpidosta puhutaan täällä aina silloin tällöin.
"...voit olla varma, että Hän pitää sinusta huolen"
Mitähän tuo huolenpito tarkoittaa? Ainakaan minkään tutkimuksen mukaan uskovat eivät selviä vähemmillä onnettomuuksilla, sairauksilla, tai muilla vastoinkäymisillä kuin ateistitkaan.
Jos taas tarkoitetaan iankaikkista elämää, niin sen olemassaoloa ei kukaan pysty todistamaan, joten sitä ei voi mitenkään sanoa varmaksi.
Tiedän kyllä, että tähän kysymykseen ei saa kunnon vastausta, niin kuin ei moneen muuhunkaan uskoa koskevaan kysymykseen. Ateisti kysyy aina vääriä asioita vaikka siteeraisi suoraan Raamattua.sitten niin pieni joukko, että emme näy kaikkien silmiin. Vain muutama täälläkin todistaa Jeesuksen huolenpidosta kaikilla elämän alueilla ja useimmat puhuvat kaikesta muusta.
Minusta Jeesus on pitänyt huolen ja kaiken lisäksi ennen, kuin tunnustin Hänet suullani ihmisten edessä, eli Hän on huolehtinut minusta edeltätuntemisensa perusteella.
Hän on tehnyt ihmeitä elämässäni, mutta nyt en niistä kerro, sillä meidänhän piti puhua Raamatun luulluista ristiriidoista. Mikä on seuraava oletettu ristiriita milesssäsi. - ........
lukisit kirjoitti:
itse elävää Sanaa. Ei sana ole itsessään elävä, vaan se on elävä Jumalassa, eli Pyhässä Hengessä Jumalan Sana on Jeesus.
Älä odota, että kaikki pureskellaan sinulle valmiiksi. Ahkeroitse itse Jumalan tuntemiseksi, mutta varo, siitä koituu sammumaton rakkaus, sillä kukaan, joka tuntee Jumalan ei voi olla Häntä rakastamatta."Älä odota, että kaikki pureskellaan sinulle valmiiksi."
Mielestäni koko uskossa on kysymys, ei viitsitä itse tutkiskella maailmaa ja pohtia sen ihmeellisyyttä vaan uskotaan jo valmiiksi pureskellut huuhaa jutut "totuutena" ja niitä vielä melkein suu vaahdossa paasataan.
Usko on mielestäni ns. helppo ratkaisu kaikkeen. - Pesko
niin näet, kirjoitti:
että Jeesus kertoi tulevan kohtalonsa edeltä opetuslapsilleen ja Hän tiesi tarkasti mitä tapahtuman piti.
ja käännellä väännellä asioita haluttuun malliin todistamaan uskomusten oikeutta. Raamattu ja koko sen kautta esitetty historia on enimmäkseen tuollaista puppua. Lukekaa historiaa ja erityisesti kriittistä Raamatuntutkimusta.
usko_epä kirjoitti:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.htmltässä?
Ensin tähän ns. ristiriitaisuudet.
""
Tämä yllä oleva Jermian prfetia kuvaa aivan samaa, Israelin taistellessa ympärillään olevia, Israelille vihamilisiä pakankansoja kohtaan.
Koska "Israel" on nyt Jeesuksen seurakunta, ja se on hengellinen israel, niin vihollisetkin ovat henkimaailmoissa, jotka tosin voivat käyttää heille altistuneita ihmisiäkin! Uskovia vastaan.- kateellinen
........ kirjoitti:
"Älä odota, että kaikki pureskellaan sinulle valmiiksi."
Mielestäni koko uskossa on kysymys, ei viitsitä itse tutkiskella maailmaa ja pohtia sen ihmeellisyyttä vaan uskotaan jo valmiiksi pureskellut huuhaa jutut "totuutena" ja niitä vielä melkein suu vaahdossa paasataan.
Usko on mielestäni ns. helppo ratkaisu kaikkeen.onnestamme, sillä tätä samaa onnea tarjotaan sinullekin. Me, jotka uskomme olemme kiinnostuneita maailman ihmeistä ja toisinaan tietenkin niitä pohdiskelemme, sillä meillähän on täysi vapaus sitä tehdä.
Tuo, että sanot meille olevan kaiken valmiiksi pureskeltua ei pidä paikkaansa, vaikka saammekin valmistetun pelastuksen. Elämämme on erittäin mielenkiintoista, sillä meille ei anneta kaikkea eteemme, vaan me kasvamme siihen kaikkeen. Kasvu tapahtuu niin, että saamme Jumalan Sanaa, huom. joka on elävää, sisäämme ja tämä Sana liittyneenä Pyhään Henkeen puhdistaa ja kasvattaa meitä.
Itsekin saamme ihmetellä vain sen vapauden liisääntymistä, mitä tuo kasvatus meille tuo ja usein saamme ihania yllätyksiä huomatessamme jälleen kasvaneemme jostakin esteestä, joka meissä oli, poissa. Tiemme kirkastuu kirkastumistaan ja kohtaa sydänpäivän.
Rakkaus vain lisääntyy ja kuuliasuus Jumalan Tahdolle tuo ihmeellisen vapauden. Se on itse koettava, jotta voi sen uskoa.
Jumalan Tahto ja siinä eläminen tuo siis vapauden, vaikka uskosta osattomat kuvittelevat sen olevan työtä ja puurtamista. Sitä se ei ole, vaan se on lahjaksi saatua Jumalan kaltaiseksi kasvamista. Jeesus sanoo, että "tulkaa minun tyköni työtä tekevät ja raskautetut, minä annan teille levon."
Tiedän, että et kykene tätä uskomaan, mutta toivon, että kun saat kutsun, niin otat sen heti vastaan. Siitä elämäsi saa kasvualustan, joka tekee sinusta vapaan ja voimakkaan.
- umpihetero.
no kerro nyt vielä että mitä siellä taivaassa sitten tehdään koko se ikuisuus kun siellä ollaan?
- oikeastaan
toisinaan aika mielenkiintoinen ja mukava persoonallisuus, mutta joskus sinä taidat kirjoitella hieman pahalla tuulella ja eksyksissä olevana ja silloin sinussa on esillä niin ikävä puoli, että pois tieltä....:)
Lue Ilmestyskirjaa, niin saat tietää Taivaasta. lopeta siekin toi saivartelu,ja mieti mihin oot matkalla,kun oot kerran oot roikut täällä niin sua kiinostaa jokin näissä uskon asioissa,tee oikea ratkaisu,niin sullekin selviää monenkin asia
- poikalapsi
Huutelet ihan tuuleen: ainoaakaan perustelua et esitä mielivaltaiselle väitteellesi.
Ainakaan tällä palstalla ei ole Pyhää Henkeä näkynyt - kaiken maailman satuilijoita kyllä. Pyhä Pieru kyllä rikinkatkuna muutamien mohikaanien jutuissa tapaa haista...- yllätys,
sillä sopuisista kirjoituksistasi olen päätellyt, että sinä etsit Jumalaa totisin mielin.
Olen sattunut lukemaan vain sopuisimmat kirjoituksesi (hyvä valinnat ja hyvä johdatus)ja nyt todella petyin suhteesi, sillä aivosi tuottavat asioita, joita yhdenkään, joka etsii totisesta mielestä Jumalaa, aivot eivät tuota. Varo, että et lankea Pyhän Hengen pilkkaan, sillä mistäpä tiedät, vaikka tässä mohikaanissakin olisi niin valtava aarre. - Pesko
yllätys, kirjoitti:
sillä sopuisista kirjoituksistasi olen päätellyt, että sinä etsit Jumalaa totisin mielin.
Olen sattunut lukemaan vain sopuisimmat kirjoituksesi (hyvä valinnat ja hyvä johdatus)ja nyt todella petyin suhteesi, sillä aivosi tuottavat asioita, joita yhdenkään, joka etsii totisesta mielestä Jumalaa, aivot eivät tuota. Varo, että et lankea Pyhän Hengen pilkkaan, sillä mistäpä tiedät, vaikka tässä mohikaanissakin olisi niin valtava aarre.Roomalaista sotapäällikkön Pompeijusta. Siis hänelle oli kerrottu, että juutalaiset palvovat kaikkeinpyhimmässä Aasijumalaa. Se joka menisi tuohon Jumalan asumukseen, kuolisi heti. Mutta Pompeijus ei siitä välittänyt, vaan marssi Jerusalemin valloituksen jälkeen tarkastamaan pitikö huhu aasista paikkansa. Paikka oli tyhjä eikä Pompeijus kuollut. Mitä tästä opimme?
Pesko kirjoitti:
Roomalaista sotapäällikkön Pompeijusta. Siis hänelle oli kerrottu, että juutalaiset palvovat kaikkeinpyhimmässä Aasijumalaa. Se joka menisi tuohon Jumalan asumukseen, kuolisi heti. Mutta Pompeijus ei siitä välittänyt, vaan marssi Jerusalemin valloituksen jälkeen tarkastamaan pitikö huhu aasista paikkansa. Paikka oli tyhjä eikä Pompeijus kuollut. Mitä tästä opimme?
Raamattu kertoo tuommoisesta aasijumalasta?
Sanassa lukee niin että Raamattu on luotettava !! : )
sinetöi vaan Jumala sinetöi, ja Pyhä Henki on sinetti:
Ef. 4:30
"Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka".
Joh. 6:27
"Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
2. Kor. 1:22
"joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme".- ja Pyhä Henki
on elävä Jumala. Jumala siis sinetöi Jumalalla ihmisen Jumalaan. Jumala pelasti Itse meidät ristintyönsä kautta. Eihän tämä ekivaari enää sinustakaan ole mahdotonta uskoa, vai onko.
muotoilee sinettiin oman kuvansa ja tunnusmerkkinsä, mutta sinetillä ei ole valtaa muotoilla antajaansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2084535Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1023284Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881787Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va131397Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181346Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20241243Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2551178- 521158
Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi101141- 551069