Tuli sellainen idea mieleeni, kun aina kerrotaan että kuoleman jälkeen nähdään valkea valo tunnelin päässä ja omat rakkaansa odottomassa. Eikö se voisi johtua vaikka siitä, että ihminen kuoleman jälkeen ei menekään taivaaseen, vaan henki etsii vastasyntyneen ruumiin ja näkee sen mitä vauvakin näkee, kun tulee osaksi tätä. Valkea valo olisikin synnytys laitoksen kirkas valaistus ja tunneli äidin kohdun suu kun sieltä tulee ulos. Ja kaikki ihmiset ovatkin synnytys-sairaalan henkilökuntaa? Eli uusi elämä uudessa ruumiissa. Jotain muistumia jäisi kuitenkin edellisestä elämästä jäljelle ja tulisivat mieleen Déjà vu:n muodossa, aina kun jotain samantapaista , mitä edellisessä elämässä on tapahtunut. (Toivottavasti joku nyt ymmärtää, mitä tarkoitan.) Itse uskon tähän teoriaan edes jollain tavalla, koska se on tähän mennessä ainoa, joka järkeeni mahtuu. Mitä mieltä muut ovat? Avoimin mielin saa vastata, ei kukaan ole koskaan täysin oikeassa.
Uudelleen syntyminen
35
1909
Vastaukset
- Aritta
Yhtä tylsää kuin uskovaisten taivas.
Onhan se nyt kivempi mennä johonkin järkevään paikkaan jossa näkisi sen mitä koko ajan kaipaa tässä elämässä. :-)Aritta
Ei ole tylsää uskovien taivas,se on jeesuksen valmistama paikka,jonne ulkopuoliset eivät sinne pääse, eivätkä he tarvitse lampun tai auringon valoa, sillä
Herra Jumala on heidän valonsa. He hallitsevat kuninkaina aina ja ikuisesti.
Sen sijaan me, jotka uskoimme, pääsemme perille luvattuun levon maahan. Jumala on siis sanonut: -- Ja niin minä vihassani vannoin: "Ikinä he eivät pääse minun lepopaikkaani." Näin hän sanoi, vaikka hänen työnsä ovat olleet valmiina maailman luomisesta asti.
- itsekin
tuohon "tunneliin", mutta esim. avaruuslentäjille tehdyissä kokeissa, jossa g-voimat ovat valtavat,ovat lentäjät kertoneet kokeneensa tuon tunneli-ilmiön ja mahtavan euforian!! Hapenpuute aivoissa on selitetty ilmiön syyksi! En tiedä??
- Aritta
hapenpuute on jo aikoja sitten poistettu tunnelinnäkysyistä.
- hannu huttula
Uudestisyntymisellä tarkotetaan Raamatussa sitä että tulee uskoon eli on siitä lähtien matkalla Taivaaseen. Jos ihminen ei tule ruumiissa ollessaan eli tämän elämän aikana uskoon, hän joutuu väistämättä Helvettiin. Näin Raamattu sanoo, ja uskon sen. Tuo mainitsemasi juttu on minusta vain turhaa lohduttautumista, ja Saatanalle sopii oikein hyvin se, että ihmiset ajattelee vaikkapa tuolla tavoin, koska Saatana nimenomaan haluaa saaha ihmiset unohtamaan sen/olemaan välittämättä siitä, että ilman Jeesusta he ovat matkalle Helvettiin
- Aritta
kauhea tuo saatanan pelko.
Ehkäpä tulkitset raamatun ihan väärin. - hannu huttula
Aritta kirjoitti:
Ehkäpä tulkitset raamatun ihan väärin.???????????????????????
- Aritta
hannu huttula kirjoitti:
???????????????????????
Silloin kun olin uskossa.
- Minä vain kysyn
Aritta kirjoitti:
Silloin kun olin uskossa.
Ettekö te kuulu mihinkään uskontoon?
- Aritta
Minä vain kysyn kirjoitti:
Ettekö te kuulu mihinkään uskontoon?
En usko mihinkään pyhiin kirjoihin enkä mihinkään järjestäytyneisiin uskontoihin.
- Sunscent
Aritta kirjoitti:
Ehkäpä tulkitset raamatun ihan väärin.Lukekaa kirja 23 minuuttia Helvetissa ja jos ette usko senjalkee helvettiin niin "hyvaa matkaa vaan".
Ellette rukoile sita etta Jeesus tulisi sydameenne ja etta Jumala antaisi teille KAIKKI synnit anteeksi niin loppunne on helvetti.
Katsokaa ajan merkkeja .Voittehan sanoa etta "ainahan nain on ollutkin" mutta kay kuten Noan aikana etta ihmiset nauroivat Noalle ja sitten tuli sateet ja ihmiset hukkuivat vain Noan arkki pelastui...
Naettehan kaikki miten yksi toisensa jalkeen kuolee pois..........kuinka uskallatte vaan odottaa ja odottaa ......pyytakaa Jeesus sydameenne ja pyytakaa etta saatte syntinne anteeksi. Uskoon tulo on sita etta kun pyydatte syntinne anteeksi niin saatte menneet ,olevat ja viela tulevatkin synnit anteeksi............hieno juttu. - Etsiä=
Aritta kirjoitti:
En usko mihinkään pyhiin kirjoihin enkä mihinkään järjestäytyneisiin uskontoihin.
En usko minäkään mihinkään uskontoihin enkä uskomuksiin. Tiedän vain sen, että olen elämän pyörän matkaaja. Muistan useampia ennen elettyjen elämien vaiheita. En tiedä edes kuka minä olen ollut varhaiselämässä. Olen vain etsiä
- Mr. Mick Mars
Macrodeath oot tainnu lainata vähän Mick Marsia? Taidat olla suoraan The Dirtista keksinyt ton jutun? Hei pliis, jotain omaa.
- TiiPii
macrodeath, on mukava huomata, että ajattelet elämää suurempia kysymyksiä ja etsit vastauksia, niin olen aikoinani itsekkin tehnyt. Se mihin lopputulokseen päädyin oli niin hämillinen, etten uskaltanut/rohjennut kenelekkään niitä ajatuksiani kertoa, mutta kerran kohtasin ihmisen, joka oli päätynyt suht samankaltaiseen lopputulokseen kuin minäkin, elämästä ja kuolemasta, tajusin, eten ajattele niin yksin vaan meitä on paljon.
En osaa varmasti niin hyvin tätä teoriaani kertoa kuin se pitäisi, mutta yritän hieman valaista sitä, tässä on meinaa järkeä kun sitä hieman ottaa ajatuksiinsa ja jalostaa.
On olemassa suurempi olento kun me, toiset sanoo sitä Jumalaksi ja saattaahan se ollakin Jumala, mutta sillä nimellä ei nyt niin suurta merkitystä ole, minusta. On myös olemassa enkeleitä, heihin saa yhteyden jos haluaa, mutta sitä pitää haluta. Jokaisella ihmisellä on omat henkioppaat, niitä voi olla yksi tai useampia, minulla on Dess, hän on aina mukana ja hänen avullaan olen selvinyt henkisesti kiperistä tilanteista (jopa erosta). Vanha uskovainen (rukoilevais kansaa) oleva mummini aikoinaan sanoi, että lapset syntyvät tänne valmiiksi syntisinä...?????Mitä helkkaria, miksi mummi voi niin sanoa, hän ei koskaa osannut sitä selittää sen paremmin. Hän myöskin mainitsi joskus, että lapset valitsevat itse vanhempansa.......Miten niin??? Eihän se ole mahdollista. Mutta kun ymmärrykseni aikuisena kasvoi, niin kaikki selvisi kuin salama kirkkaalta taivaalta,näinhän se on, juuri niinkuin mummini kertoi. Me synnymme tänne todellakin valmiiksi syntisinä, emme syntyisi tähän elämän kiertokulkuun ellemme olisi eläneet edellistä elämäämme jollakin tavalla "huonosti", en osaa kertoa mikä Luojamme mielestä on huonoa ja mikä hyvää.Joudumme palamaan tänne niinkauan kunnes olemme suorittaneet meille annetut tehtävät, meille on määrätty kohtalo, mutta meiltä ei ole otettu vapaata tahtoa pois, tämä selittää tapahtumat mitö elämässä tapahtuu, menetykset, onnenhetket, rakastumiset ym ym. Vapaa tahto tarkoittaa, että voimme myös kiemurella kohtaloamme vastaan ja tehdä virheitä tai asioita väärin (murha, raiskaus, ryöstö jne.) Tästä pahasta teosta syntyy karma, joka seuraa sielun vaellustamme tasan niin kauan kunnes olemme sen hyvittäneet, joko tässä elämässä tai seuraavassa tai sitä seuraavassa. Tästä pääsemmekin siihen miksi lapset syntyvät valmiiksi syntisinä ja miksi lapset valitsevat vanhempansa. Kun kuolet tästä elämästä siirryt välivaiheeseen, et taivaaseen vaan välivaiheseen, siellä on valoa ja rakkautta, siellä tapaat myös jo menneet sielut, elleivät he ole matkalla jo uuteen syntymään tai elä uutta elämää. Näet siellä ne enkelit, jotka kulkevat kanssasi koko sielunvaelluksesi mukana, saat viettää aikaasi siellä niin kauan kuin haluat, mutta sielussasi koet ja tunnet "pahat" tekosi ja sinulle tulee tunne, että on pakko palata korjamaan tekemäsi vääryydet, tällöin sinä valitset ne vanhemmat itsellesi, joiden avulla saisit parhaiten karmasi korjattua. Miksi muuten luulisit, että ns. kolmansissa maissa on kurjuutta enemmän kuin lääkäri määräisi? Sinne syntyy hyvin syntiset ihmiset, siellä on kaikkein paras korjata karmaansa tai jopa , kärsiä edellisen elämäsi "pahat" teot. Ja kun ajattelet tätä nykymaailmaa niin sinne on varmasti jatkossakin tunkua. Olet varmasti osunut vastakkain joskus täysin tuntemattoman ihmisen kanssa joka tuntuu "omalta" heti alusta lähtien, mietippä mistä hän voisi tulla, edellisestä elämästä. Tai elämässäsi on ihmisiä joiden kanssa et kertakaikkiaan tule toimeen tai ainakin tunnet vastenmielisyyttä, mietihän mistä se voisi johtua,edellisestä elämästä. Miksi jotkut pienet lapset sanovat vanhemmilleen, "ettete ole minun vanhempiani",näin on minulle hlökohtaisesti käynyt. Miksi pieni poika (3v) sanoi minulle kerran, "ei kuolema kamala ole" kysyinhäneltä, että miten niin "se on lämmin tunne täällä" ja näytti sydäntään. Käsittämättömiä asioita, jotka selittyy juuri tällä sielun vaelluksella. Miettikää näitä asioita niin kohta huomaatte, miten kaikki maailman asiat yhtäkkiä ovat itsestään selvyyksiä, ymmärätte enemmän miksi mikäkin tapahtuu.- Aritta
meitä on paljon. :-)
- madhu
Olen sama mieltä ja Kuoleman jälkeen kaikki ihmiset syntyvät uudelleen. Mutta ei ole kaikilla mahdollista syntyä ihmiseksi. Ne saavat seuraavan elämän heidän entinen elämän aikana tehneen kaikkein hyvän ja pahan tekemisen mukaan. Eli jos hän on hyvää ihminen kyllä hänellä on mahdollista saada seuravana elämänäkin ihmis lapseksi. Muuten hän voi syntyä eläimeksi. Toinen juttu, että helvetti ja taivas (heaven) ei ole näkömättömänä. Kyllä ne kaikki on meidän keskellä. Sen takia kaikki ihmiset pitää ottaa hyödyksi tämä elämä auttaa ihmisiä, elämiä ja elää parhaiten. Siinä täyttää oma tilin tulevaisuudelle
- Halu on kova
madhu kirjoitti:
Olen sama mieltä ja Kuoleman jälkeen kaikki ihmiset syntyvät uudelleen. Mutta ei ole kaikilla mahdollista syntyä ihmiseksi. Ne saavat seuraavan elämän heidän entinen elämän aikana tehneen kaikkein hyvän ja pahan tekemisen mukaan. Eli jos hän on hyvää ihminen kyllä hänellä on mahdollista saada seuravana elämänäkin ihmis lapseksi. Muuten hän voi syntyä eläimeksi. Toinen juttu, että helvetti ja taivas (heaven) ei ole näkömättömänä. Kyllä ne kaikki on meidän keskellä. Sen takia kaikki ihmiset pitää ottaa hyödyksi tämä elämä auttaa ihmisiä, elämiä ja elää parhaiten. Siinä täyttää oma tilin tulevaisuudelle
''Eli jos hän on hyvää ihminen kyllä hänellä on mahdollista saada seuravana elämänäkin ihmis lapseksi. Muuten hän voi syntyä eläimeksi.''
Ja millä perusteella huonoa elämää elänyt ihminen voisi syntyä eläimeksi?
Aivan kuin ihminen olisi jotenkin parempi kuin muut eläimet. Minun mielestäni olisi hyvä pitää mielessä, että olemme itsekin yksi eläinlaji muiden joukossa.
Älyä meiltä kyllä löytyy, mutta olemme siltikin niin alkeellisia.
Huonoa elämää elänyt ihminen voisi pikemminkin syntyä uudestaan ihmiseksi kärsimään tänne omasta päästään ja ajatuksistaan/teoistaan. - Niin makaa kuin...
madhu kirjoitti:
Tämä selittäisi oikeastaan kaikki maailmassa tapahtuvat vääryydet. Jälleensyntymän kautta moniin järjettömyyksiin saadaan järjellinen selitys.
Sellainen on kohtalo, minkä itse on itselleen valmistanut edellisessä elämässä. Sitä saa mitä tilaa. - älkää viitsikö
Niin makaa kuin... kirjoitti:
Tämä selittäisi oikeastaan kaikki maailmassa tapahtuvat vääryydet. Jälleensyntymän kautta moniin järjettömyyksiin saadaan järjellinen selitys.
Sellainen on kohtalo, minkä itse on itselleen valmistanut edellisessä elämässä. Sitä saa mitä tilaa.Siis mukaasi vammainen, joka syntyy narkkaavan äidin vahigoittamana on lapsen oma syy?
Tai lapsi joka syntyy Afrikan köyhille alueille kuolemaan nälkää(koska kapitalistit riistävät ja luonto on vastaan elämää) on lapsen syy?
Tai ihminen joka yleensä syntyy tänne ja saa ominaisuutensa vanhemmiltaan ja ympäristöstään on muka itse syyllinen siihen millainen on ja kun se suksi er luista tai luistaa? - juupajuuppa
älkää viitsikö kirjoitti:
Siis mukaasi vammainen, joka syntyy narkkaavan äidin vahigoittamana on lapsen oma syy?
Tai lapsi joka syntyy Afrikan köyhille alueille kuolemaan nälkää(koska kapitalistit riistävät ja luonto on vastaan elämää) on lapsen syy?
Tai ihminen joka yleensä syntyy tänne ja saa ominaisuutensa vanhemmiltaan ja ympäristöstään on muka itse syyllinen siihen millainen on ja kun se suksi er luista tai luistaa?Onhan se vammainen ihan yhtä syntinen kuin kaikki muutkin, eikö niin?
Aika sadistinen olis Jumala jos vain leikkis täällä meillä kuin lapsi nukeillaan. Tosta teen vammaisen, tosta teen kaunottaren ja tuosta taidan tehdä kuspään. Siksi meikäläinenkin ajattelee niin, että olemme eläneet ennenkin ja nyt maksamme "velkaa" jos homma ei viimeksi mennyt ihan putkeen. Asia ei tietenkään ole ihan yksinkertainen.
Vammaisella on siinä mielessä ihan hyvä elämä, että hänhän ei kykene mihinkään pahaan. Ihanan lapsenmielisiä ja viattomia ihmisiä. Vammaisen on lähes mahdotonta mennä ja pilata elämäänsä. Vammaiset ovat myös muistuttamassa meitä siitä miten särkyvä tämä ihmiselämä on. Jokainen meistä voi vammautua koska tahansa.
Vammaisella on siis 100% taivaspaikka jos oikein ajatellaan. Häntä ei voi syyttää oikeastaan mistään, koska häneltä ei voi vaatia vastuuta yhtään mistään. Tää on taas näitä älyttömyyksiä joita syntyy jois uskoo siihen mitä papit meille opettavat. Vammaisen ei tarvitse uudestisyntyä päästäkseen taivaaseen. Oletko koskaan tavannut CP-vammaista saarnamiestä?
Sä tosin taidat olla jutuistas päätellen ateisti? Siinä vasta tylsä ideologia. Ei millään pahalla. Jokaisella on vapaus mihin tahansa näkemykseen. - ätäätäätä
juupajuuppa kirjoitti:
Onhan se vammainen ihan yhtä syntinen kuin kaikki muutkin, eikö niin?
Aika sadistinen olis Jumala jos vain leikkis täällä meillä kuin lapsi nukeillaan. Tosta teen vammaisen, tosta teen kaunottaren ja tuosta taidan tehdä kuspään. Siksi meikäläinenkin ajattelee niin, että olemme eläneet ennenkin ja nyt maksamme "velkaa" jos homma ei viimeksi mennyt ihan putkeen. Asia ei tietenkään ole ihan yksinkertainen.
Vammaisella on siinä mielessä ihan hyvä elämä, että hänhän ei kykene mihinkään pahaan. Ihanan lapsenmielisiä ja viattomia ihmisiä. Vammaisen on lähes mahdotonta mennä ja pilata elämäänsä. Vammaiset ovat myös muistuttamassa meitä siitä miten särkyvä tämä ihmiselämä on. Jokainen meistä voi vammautua koska tahansa.
Vammaisella on siis 100% taivaspaikka jos oikein ajatellaan. Häntä ei voi syyttää oikeastaan mistään, koska häneltä ei voi vaatia vastuuta yhtään mistään. Tää on taas näitä älyttömyyksiä joita syntyy jois uskoo siihen mitä papit meille opettavat. Vammaisen ei tarvitse uudestisyntyä päästäkseen taivaaseen. Oletko koskaan tavannut CP-vammaista saarnamiestä?
Sä tosin taidat olla jutuistas päätellen ateisti? Siinä vasta tylsä ideologia. Ei millään pahalla. Jokaisella on vapaus mihin tahansa näkemykseen.Ja älykäs ihminen, joka kyseenalaistaa jumaluus sun muut ihmis-opinne, ei siksi pääse taivaseen vain siksi että on "liian" utelias ja tarpeeksi älykäs kysymään "vääriä" kyssäreitä?
- juupajuuppa
ätäätäätä kirjoitti:
Ja älykäs ihminen, joka kyseenalaistaa jumaluus sun muut ihmis-opinne, ei siksi pääse taivaseen vain siksi että on "liian" utelias ja tarpeeksi älykäs kysymään "vääriä" kyssäreitä?
Jos se musta riippuu niin tottakai älykäs ihminen pääsee ihan minne vaan. Mä en ymärrä muutenkaan näitä taivaspaikka-höpinöitä. Tavallaan olemme JO siellä taivaassa tai helvetissä, ehkä kuitenkin enemmänkin jotain niiden väliltä?
Mäkin olen liian utelias ja välillä jopa piikikäs niitä vääriä kyssäreitä miettiessäni. Sen verran olen itsekin kokenut yliluonnolisia asioita, että enää en juuri pysty epäilemään sitäkään maailmaa. Kyllä me ollaan henkiä näissä "koneissamme", joita myös kehoiksi usein kutsutaan.
Mitkään ahdasmieliset jutut eivät ole meikäläisenkään juttuja laisinkaan. Ymmärrän kyllä senkin puolen ihmisyydestä. Ahdasmielinen kärsii sielussaan kovasti. Ja joskus valtaan päästessään se laittaa muutkin kärsimään.
Henkikin voi saastua ja siksi nykyinen maailmanmeno ei ole oikein tervettä sillä se voi todellakin saastuttaa henkemme. Ne jutut eivät siis todellakaan ole pelkkää roskaa mistä Raamatussakin puhutaan. Tyhmän käsissä Raamattu tosin muuttuu lyömäaseeksi. Viisaan kädessä se on voimallinen.
Enkä voi todellakaan itsekään kehua henkeni puhtaudella. Kyllä se on saastaa täynnä, mutta ainakin sen pitäisi opettaa nöyryyttä ja viisautta. Jos siis vain kykenen tämän hengen saastaisuuden näkemään itsessäni.
Ehkä tämä kuulostaa jotenkin pahalta, mutta niin se vain on. Ihmisen pitää olla kokoajan varuillaan siitä mitä tekee ja ajattelee, sillä se todellakin saastuttaa henkemme. Lohduksi voisi kuitenkin todeta, että tämä koskee ihan jokaista meistä. Enkä usko mihinkään ikuiseen rangaistukseen ja piinaan, sillä eihän sellaisessa ole mitään mieltä. Miksi edes syntyä tänne, jos kerran suurin osa joutuu ikuiseen piinaan? Todennäköisyys "selvitä" on todella pieni. Jos siis meidän pitäisi jostain ylipäätään "selvitä". En usko sellaiseen.
Oppimassa ja viisastumassa täällä ollaan ja hyvä niin. Kuollessa voi vain todeta, että "olipas painajainen" sillä sitähän tämä maallinen elämämme usein on. Ei ehkä ihan kaikilla, mutta kuitenkin suurimmalla osalla meistä.
- näinonon
Ihminen syntyy joka hetki uudelleen.
- Jumalan lapsi
Lopettakaa jo ihmeessä tuollaiset höpötykset, uskotteko itekkään noihin, kaikki tuollainen on itsestään saatanasta, joka yrittää eksyttää jopa valitutkin. Teidät hän on jo saanu ansaansa, ei yksikään Jumalan oma tuollaiseen eksytykseen usko ja toivon ettei saatana sais otettaan kehenkään tuollaisilla valheilla. Jumalan Henki todoistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan omia, kun olemme uskossa Herraan Jeesukseen. Mitäs teidän sydämenne todistaa ei ainakaan Jumalan Henki asu teidän sydämisänne. Ei ole olemassa mitään muuta elämää kuin tämä yksi ainut, jonka aikana meidän on tehtävä valinta, missä haluamme viettää iäisyyden. Uskomalla Jeesukseen, ikuiseen elämään Jumalan tykö, ilman Jeesusta ikuiseen eroon Jumalasta eli kadotukseen. Jos ette tee parannusta tämän elämän aikana, ottamalla Jeesusta elämänne Herraksi, saatte todella odotella ikuisuuden sitä uudeksi ihmiseksi tai eläimeksi syntymistä kadotuksessa. Vielä on mahdollisuus pelastua, kuitenkin oma valinta uskotko vai etkö usko. Jeesus auta harhaan menneitä pelasta ja armahda.Amen.
- minä suuressa maassa
minä ainakin uskon sinun teoriaasi sillä olisihan se nyt hieman tyhmää elää maailmassa noin about 60-90 vuottaja sen jälkeen hävitä kokonaan eli sanoisin että jokainen ihminen syntyy uudestaan niin kauan aikaa kun maapallo on olemassa. :)
- valistunut
Muutamia kommentteja noihin käsityksiin jälleensyntymästä
1. ELämä on syntymätön ja kuolematon ja kaikille eläville olennoille sama kaikkialla maailmankaikkeudessa
2. fyysinen elämä on tämän ajattoman elämän ilmentymista ajassa ja ainessa
Fyysinen elämä on kuitenkin ajallista joten se voi esiintyä vain ajallisten elämien ketjuna, joka sitten kehittyy alemmasta tasosta ylempään
3. Kun puhumme jälleensyntymästä niin puhumme egon sielun
uudelleen syntymisestä sen takia että se ajallisena ja aineellisena on joutunut syyn ja seurauksen lain alaiseksi
Sielu on juuri se syitten ja seurausten kimppu joka elää niin kauan kuin hän vapautuu tuosta sielusta yhtyy kaiken lähteeseen
4. Kysymys siitä mikä ihmisessä jälleensyntyy, ja se on tuo perimänä perisyntinä seuraava sielu
Persoona ei synny uudelleen vaan sielu siirtyy uuteen persoonaan ja näin perimän taakka vain kasvaa jokaisessa elämässä, joka siirtyy sitten uuden persoonan kannettavaksi
Tuo on se kaava yksityisen ihmisen kohdalla, mutta on myös yhteiskunnallista karmaa jonka alaisina me joudumme siitä kärsimään tai hyötymään.
Elämämme tarkoitus on päästä vapaaksi tuon lain alaisuudesta
ja sen on tapahduttava tämän maaelämän aikana koska se on täällä kertynytkin, sillä kuoleman jälkeen se ei enään ole mahdollista, ja niin uuden persoonan on jatkettava siitä mihin edellinen jäi
Yksilöinä me teoillamme voimme vaikuttaa omaan karmaamme
hyvään tai huonoon suuntaan, ja tuloksen näeemme niiden aiheuttamista seurauksita
Yksilötasolla nuo seurakset ovat pieniä mutta yhteiskunnallisella tasolla ne saattava olla kohtalokkaita, ja historia todistaa sen
Paljon tärkeämpää kuin hyvän karman hankkiminen on päästä eroon tästä karmasta
Se tapahtuu vain ymmärtämällä miten ja miksi olemme menneisyydessä joutuneet henkisesti tuon lain alaisuuteen
myös henkisesti mitä ihminen ei alkujaan ollut
Kun ymmärrämme sen totaaliseti, sillä älyllinen ymmärtäminen ei riitä saamaan muutosta aikaan
Se voi tapahtua vain ns. psykologisessa kuolemassa, jossa ymmärretään egon sielun synty
SIlu ei ole tarpeellinen elin sillä se on saanut aikaiseksi sen kärsimyksen ja tuskan, sillä se elää tuosta kärsimyksestä- Westsider
Ihminen, Aatamin lankeemuksessa Jumalasta eroon kuollut on ana kuollut
ja kuolleena syntyy lihaan, kunnes uudesti syntyy Jumalan sanasta ja Hengestä lihassa ollessaan. Mikä lihasta on syntynyt on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt
on henki, Jeesus sanoi totuuden: "Ellei hminen synny udesti ylhäältä, Jumalan sanasta ja Hengestä, hän ei päse näkemään Jumalan valtakuntaa. (näin vapaasti käännettynä) - Kritik
Westsider kirjoitti:
Ihminen, Aatamin lankeemuksessa Jumalasta eroon kuollut on ana kuollut
ja kuolleena syntyy lihaan, kunnes uudesti syntyy Jumalan sanasta ja Hengestä lihassa ollessaan. Mikä lihasta on syntynyt on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt
on henki, Jeesus sanoi totuuden: "Ellei hminen synny udesti ylhäältä, Jumalan sanasta ja Hengestä, hän ei päse näkemään Jumalan valtakuntaa. (näin vapaasti käännettynä)Liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa.. Eikä katoavainen peri katoamattomuutta.
Ihhminen, vain vaimosta syntynyt, ei voi nähdä Junalaa ja elää.
- alexander räihä
hui mää ainaki itkisin jos syntyisin uudelleen oon 9 vuotta vasta hui!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! voi huuto merkki
- alexander räihä
hui kamala pelottaa mitä jos minäsyntyisin uudelleen
- 90 v
Kaikki vauvat itkee synnyttyään. Ja sitten ne unohtaa kaiken entisen...
- Kuolema ihanaa
90 v kirjoitti:
Kaikki vauvat itkee synnyttyään. Ja sitten ne unohtaa kaiken entisen...
Syntyminen onkin surullista, kuoleminen iloista.
- j k
n inkö
uudelleen syntyminen
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." Joh.3:3
Henki ei etsi lihaksi syntymistä varten vauvoja,henki on se jonka Jumala on lähettänytä uskoville todistamaan että he ovat jumalan lapsia.
ei sellaista ole olemassakaan,sana on oikeassa siihen on uskomien.- riuttala76
No ihmiset on erilaisia. Täysin eri persoonat, eri elinolosuhteet, erilainen koulutus, uskomukset ja päätelmät. Sitäpaitsi jos järki ja ajatus kulkee kohtuullisen hyvin niin ihminen voi oppia uutta ja mielenkiintoista vaikka mahdolliseen kuolemaansa asti. Itse lukion historian tunnit oli mulle helvetin vaikeita koska koko kirjassa ei ollut mitään mielenkiintoista. Opetettiin vain mitä lähihistorian tapahtumista yleensä oltiin mieltä, jotain vuosilukuja, sotia ja mitä hiton kaikkea siinä kirjassa mikä ei pätkääkään kiinnostanut nyt sattui lukemaan.
Joskus kauan aikaa sitten jotkut saattoivat syödä tiettyjä sieniä ja kokivat Jumalan käyneen sisällä ruumiissaan. Itse muutamia kertoja vuosia sitten kenties jonkinlaisessa psykoosissa ollessani koin aivan samanlaisia hyvin voimakkaita tunteita. Vielä paljon aiemmin yksin kotona ollessani tuli vain aivan yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta "isku" ja putosin lattialle konttaamaan ja
itkin kuin juuri syntynyt lapsi. Oikeastaan se tuntui minusta uudelleen syntymiseltä. Ehkä joku synteettinen aine kuten Lsd voi tuoda tietylle ihmiselle oikealla annoksella vielä paljon ihmeellisempiä kokemuksia, mut se ei oo "Jumalan tai Jumalien antamien lääkyrttien esim. hampun, unikon eikä kokapensaan tapainen luonnollinen lääke, vaan voi monilla aiheuttaa matkan mielisairaalaan. No jotkut kokee kuten minä viimeaikoina et kun kaikki potkii päähän ja on niin monta kertaa käynyt lähellä kuolemaa et kun saa itse oman elämänsä järjestykseen ja mieleisekseen ja täysin uudet syyt ja halun elää niin
tuntee itsensä taas uudelleen energiseksi nuoreksi ihmiseksi.
Joo kaikkea on "psykoosissa" koettu, joskus tuntui omassa mielessä siltä kuin ruumiissa asuisi toinen persoona ja se olisi vielä itse kleopatra.
Jotkut saattavat lyhytvaikutteisella Salvialla saada kuoleman tunteen ja kun tunne on ohi puolet kenties pitävät sitä upeana kokemuksena ja puolet hirvittävän pahana, kuten vaikka youtuben kotivideoista voi todeta.
Toki mäkin oon aatellut et vois olla siistii hypätä laskuvarjolla mut voi olla että normaalissa mielentilassa minusta ei siihen olis, koska ainakin nuorempana podin jonkin asteista korkeanpaikankammoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362530
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090