HYUNDAI AUTOJEN HUOLTO/TAKUU

Tämä on fakta

Tällä foorumilla on keskusteltu em autojen takuuehdoista/huoltoliikkeistä.Otin yhteyttä maahantuojaan asian tiimoilta.
Eli jos huollatat autosi muualla kuin merkkiliikkeessä on takuu voimassa vain kaksi(2)vuotta piste.
On kuulemma kuluttajaviraston EU:n,ja maahantuojan yhteinen tulkinta.

94

12324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öksikkä

      Jokainen joka voi antaa virallisen huoltoleiman ja tehdä tarvittavat huoltotoimenpiteet on "merkkiliike" Voiko myyjä määrätä missä huollossa sinun on käytävä,monela paikkakunnalla ei ole Hyundain omaa merkkihuoltoa,mutta on esimerkiksi Toyotan,niin eikö Toyota voi huoltoa tehdä takuuta menettämättä? eLI TARVITSEE SITTEN VIEDÄ AUTO SADAN KILOMETRIN PÄÄHÄN ÖLJYNVAIHTOON TAI MUUTEN MENEE TAKUU,TÄTÄKÖ SIINÄ NYT SITTEN TARKOITETAAN? jOS NÄIN ON SE PITÄISI ILMOITTAA MAINOKSISSA JOSSA YKSISELITTEISESTI KERROTAAN ETTÄ TAKUU 5 VUOTTA MUTTA EI MITÄÄN SIITÄ ETTÄ MISSÄ HUOLLOT PITÄÄ SUORITTAA.

      • lista huoltoliikkeistä

        tai hyundai.fi


      • mkjhi

        Sinähän asut huoltofirman naapurissa.
        Minulla on matkaa vain 420 kilometriä Enontekiöltä Rovaniemelle öljynvaihtoon.


    • vai.

      Onko Hyundain "takuu" oikea tehdastakuu, vai ainoastaan maahantuojan omilla ehdoillaan myöntämä lisäturva?

      Esimerkiksi Kia Ceedissä on tehtaan antama 5:n (osalle vioista 7) vuoden takuu, joten maahantuoja ei joudu kustantamaan takuukorjauksia omasta pussistaan.

      2 vuotta on tosiaan EU:n minimitakuuvaatimus. Ovat EU:ssa katsoneet, että sen ajan pitää euroautojenkin kestää normaalia käyttöä ;-)

      • Hyundailla

        on nimenomaan tehdastakuu, jolloin saa huollattaa missä tahansa ammattitaitoisessa korjaamossa, kun taas Kialla on Delta-Auton takuu, joka sitoo huolloissa Deltaan!


      • Kiasta
        Hyundailla kirjoitti:

        on nimenomaan tehdastakuu, jolloin saa huollattaa missä tahansa ammattitaitoisessa korjaamossa, kun taas Kialla on Delta-Auton takuu, joka sitoo huolloissa Deltaan!

        Kian voi huollattaa muuallakin ja takuu säilyy.


      • Ceedillä
        Hyundailla kirjoitti:

        on nimenomaan tehdastakuu, jolloin saa huollattaa missä tahansa ammattitaitoisessa korjaamossa, kun taas Kialla on Delta-Auton takuu, joka sitoo huolloissa Deltaan!

        http://lyhytlinkki.net/?w2gy1ojwx

        Hyundain takuu on puolestaan ainoastaan Suomen maahantuojan myöntämä:

        ---
        UUDEN HYUNDAI AUTON TAKUU
        Hyundai autojen valmistaja Hyundai Motor Corporation, niiden maahantuoja
        Suomessa Hyundai Motor Finland Oy ja niiden valtuutetut piirimyyjäliikkeet kautta
        Suomen huolehtivat yhdessä siitä, että asiakkaan kannalta oikeudenmukainen
        takuukäytäntö toteutuu.
        Takuun antaja on HYUNDAI-autojen maahantuoja, Hyundai Motor Finland Oy,
        Mekaanikonkatu 23, 00880 Helsinki, www.hyundai.fi
        ---

        Takuuehdot kokonaisuudessaan:

        http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/53/hyundai_takuuehdot.pdf

        Ruotsissahan ainakin i30:lle myönnetään peräti 9 vuoden takuu.


      • soccusika ylempää..
        Ceedillä kirjoitti:

        http://lyhytlinkki.net/?w2gy1ojwx

        Hyundain takuu on puolestaan ainoastaan Suomen maahantuojan myöntämä:

        ---
        UUDEN HYUNDAI AUTON TAKUU
        Hyundai autojen valmistaja Hyundai Motor Corporation, niiden maahantuoja
        Suomessa Hyundai Motor Finland Oy ja niiden valtuutetut piirimyyjäliikkeet kautta
        Suomen huolehtivat yhdessä siitä, että asiakkaan kannalta oikeudenmukainen
        takuukäytäntö toteutuu.
        Takuun antaja on HYUNDAI-autojen maahantuoja, Hyundai Motor Finland Oy,
        Mekaanikonkatu 23, 00880 Helsinki, www.hyundai.fi
        ---

        Takuuehdot kokonaisuudessaan:

        http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/53/hyundai_takuuehdot.pdf

        Ruotsissahan ainakin i30:lle myönnetään peräti 9 vuoden takuu.

        Ensisijaisesti takuun antaja JOKAISELLA automerkillä on sen vähittäismyyjä, seuraavaksi maahantuoja ja lopuksi auton valmistaja.
        Tämä on se ketju missä järjestyksessä auton ostaja asioi reklamoidessaan auton valmistus tai raaka-ainevioista.


      • vaihtelee
        soccusika ylempää.. kirjoitti:

        Ensisijaisesti takuun antaja JOKAISELLA automerkillä on sen vähittäismyyjä, seuraavaksi maahantuoja ja lopuksi auton valmistaja.
        Tämä on se ketju missä järjestyksessä auton ostaja asioi reklamoidessaan auton valmistus tai raaka-ainevioista.

        Tottakai reklamointi tapahtuu autoliikkeen suuntaan.

        Tehdastakuussa maahantuoja ei joudu maksamaan takuukäsittelystä aiheutuvia kuluja, vaan ne maksaa valmistaja. Sen vuoksi ongelmat hoituvat tehdastakuun alaisessa autossa pääsääntöisesti jouheammin.

        Ceedin kohdalla ei maahantuojan ole tarvinnut luoda mitään yksityiskohtaisia "takuuehtoja".


      • ei kai ?
        Ceedillä kirjoitti:

        http://lyhytlinkki.net/?w2gy1ojwx

        Hyundain takuu on puolestaan ainoastaan Suomen maahantuojan myöntämä:

        ---
        UUDEN HYUNDAI AUTON TAKUU
        Hyundai autojen valmistaja Hyundai Motor Corporation, niiden maahantuoja
        Suomessa Hyundai Motor Finland Oy ja niiden valtuutetut piirimyyjäliikkeet kautta
        Suomen huolehtivat yhdessä siitä, että asiakkaan kannalta oikeudenmukainen
        takuukäytäntö toteutuu.
        Takuun antaja on HYUNDAI-autojen maahantuoja, Hyundai Motor Finland Oy,
        Mekaanikonkatu 23, 00880 Helsinki, www.hyundai.fi
        ---

        Takuuehdot kokonaisuudessaan:

        http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/53/hyundai_takuuehdot.pdf

        Ruotsissahan ainakin i30:lle myönnetään peräti 9 vuoden takuu.

        "1.2.1 Korin puhkiruostumattomuustakuu on automallista riippuen kuusi- (6),,,,,,,,"
        ----------------------------------
        linkistäsi luin,
        voiko joku ostaa autoa Suomeen, jossa 6 v puhkiruostumattomuustakuu ??? ei kai kukaan.

        kyllä pitäisi hälytyskellojen soida 6 v on lyhyt aika,


    • sama missä huoltaa

      Olen itse huoltanut Ihan kustannus syistä muualla ja leima kirjan,,,,,,,,,,AINOSTA JOS ESIM TAKUU AIKANA MENEE VAIKKA LAMPUN LASI HALKI NI SE PITÄÄ VAIHTAA HYNDAILLA

      • mmmm

        Aivan oikein"vähintään kaksi vuotta"huollatitpa missä haluat.Itse sinä maksat särkyneet lamppusi.Eivät kuulu takuun piiriin poislukien mahdolliset valmistusviat.


      • Kannattaa ehkä lukea

        Lue takuuehdot.Niissä sanotaan ihan Suomeksi,että huollot on tehtävä maahantuojan hyväksymässä huoltoliikkeessä vain alkuperäisin varaosin(suodattimet ym..)Kysy sieltä Ladan liikkeestä onko se mahdollisesti Hyundain hyväksymä huoltoliike????Jos olet ostanut Hyundai-auton olet myös sitoutunut noudattamaan takuuehtoja mikäli olet vaatimassa takuukorjauksia.Muuten vastaat täysin itse autostasi kahden vuoden jälkeen.Ymmärtääkseni tämä on asian ydin,edellyttäen,että osaan lukea.


      • vain Ladan liikessä

        vaihtavat Huntain lasit takkuuseen..ja sehän on aina voimasa muten.


      • jos et
        Kannattaa ehkä lukea kirjoitti:

        Lue takuuehdot.Niissä sanotaan ihan Suomeksi,että huollot on tehtävä maahantuojan hyväksymässä huoltoliikkeessä vain alkuperäisin varaosin(suodattimet ym..)Kysy sieltä Ladan liikkeestä onko se mahdollisesti Hyundain hyväksymä huoltoliike????Jos olet ostanut Hyundai-auton olet myös sitoutunut noudattamaan takuuehtoja mikäli olet vaatimassa takuukorjauksia.Muuten vastaat täysin itse autostasi kahden vuoden jälkeen.Ymmärtääkseni tämä on asian ydin,edellyttäen,että osaan lukea.

        osaa lukea?
        Silloin olet ilmeisesti se toinen poliisi...


      • ensimmäinen
        jos et kirjoitti:

        osaa lukea?
        Silloin olet ilmeisesti se toinen poliisi...

        Ovat muuttaneet järjestyksen EU:ssa


    • tiedon todellisuutta!

      Koska asiasta löytyy kuluttajasuoja-asiamiehen
      lausunto.Jos tällaista tietoa olisi liikkeellä,
      niin kyllä tieto esiintyisi mediassa.
      Itse olen ostanut Hyundain alkuvuodesta,ja lai-
      toin edustaneen liikkeen myyjät ko.
      asiasta "tiukalle"kysyessäni heidän kantaansa
      juuri kyseiseen asiaan.Molemmat myönsivät,että takuu säilyy vaikka huollatetaan muualla.Mutta olisi
      aina parempi jos merkkiliikkeessä...........jne.
      Ei todella ollut puhetta,että takuu päättyisi 2.vuoden jälkeen kuten ketjun aloituksessa todetaan.
      En syyllistä aloittajaa tällä kirjoituksella.
      Mutta asia on jo selvityksen alaisena.
      Informoin uusinta tietoa heti kun vain asia
      alkaa selvitä.

      • Tämä on fakta

        Minulla on maahantuojan lausunto sähköpostissani
        allekirjoituksella varustettuna.
        En ole mikään valheenpaljastaja,en voi tietää,jos meitä halutaan tarkoituksella jymäyttää.
        Välitin vain kaikille tiedon saamastani informaatiosta.Voi olla,että asia tarvii riitauttaa ja hakea ratkaisua raastuvasta....jopa KO:sta.


      • EYY
        Tämä on fakta kirjoitti:

        Minulla on maahantuojan lausunto sähköpostissani
        allekirjoituksella varustettuna.
        En ole mikään valheenpaljastaja,en voi tietää,jos meitä halutaan tarkoituksella jymäyttää.
        Välitin vain kaikille tiedon saamastani informaatiosta.Voi olla,että asia tarvii riitauttaa ja hakea ratkaisua raastuvasta....jopa KO:sta.

        kunhan on virallinen huolto.Takuu ei siitä lyhene mihinkään.


      • ne takuuehdot
        EYY kirjoitti:

        kunhan on virallinen huolto.Takuu ei siitä lyhene mihinkään.

        "Maahantuojan hyväksymä......."


      • tiedon todellisuutta.

        Joo,lupailin selvittää asiaa kun saa uutta informaatiota.
        Kuluttaja-asiamies soitteli tänään ko.asiasta,kun lähettelin E-mailia tästä asiasta.
        EU,Autotuojat ry ja Kuluttaja-asiamies ovat sopineet
        pelisäännöt takuusta ja niiden kestoajoista.
        Takuu on voimassa juuri sen ajan kuin autonmaahantuoja sille kirjallisena takaa.
        Mitä tulee siihen 5 vuoden ajanjaksoon,niin auton
        voi huollattaa kokoajan muuallakin kuin merkkiliik-
        keessä menettämättä myönnettyä takuuta,kun vain huoltamo/korjaamo täyttää EU:n asettamat "peli-
        säännöt."
        Kuluttaja-asiamies totesi vielä,että jos tällaisia
        muutoksia olisi tullut tai niitä olisi tehty,niin
        maahantuoja on velvoitettu infortoimaan kaikkia
        kyseisten takuuseen kuuluvien autojen omistajia
        ko,asiasta kirjeitse.
        Kuten on ollut menettelytapa Opel henkilöauton
        jakohihnan vaihtovälistä sen kestävyyden takia.

        Henkilökohtaisesti itse olen kopioinut myös asia-
        papereita juuri tästä takuu kysymyksestä.
        Ja niistä löytyy tiedot seuraavasta linkistä.
        http://www.khcf.org/index.php


      • Mitä ne on?
        tiedon todellisuutta. kirjoitti:

        Joo,lupailin selvittää asiaa kun saa uutta informaatiota.
        Kuluttaja-asiamies soitteli tänään ko.asiasta,kun lähettelin E-mailia tästä asiasta.
        EU,Autotuojat ry ja Kuluttaja-asiamies ovat sopineet
        pelisäännöt takuusta ja niiden kestoajoista.
        Takuu on voimassa juuri sen ajan kuin autonmaahantuoja sille kirjallisena takaa.
        Mitä tulee siihen 5 vuoden ajanjaksoon,niin auton
        voi huollattaa kokoajan muuallakin kuin merkkiliik-
        keessä menettämättä myönnettyä takuuta,kun vain huoltamo/korjaamo täyttää EU:n asettamat "peli-
        säännöt."
        Kuluttaja-asiamies totesi vielä,että jos tällaisia
        muutoksia olisi tullut tai niitä olisi tehty,niin
        maahantuoja on velvoitettu infortoimaan kaikkia
        kyseisten takuuseen kuuluvien autojen omistajia
        ko,asiasta kirjeitse.
        Kuten on ollut menettelytapa Opel henkilöauton
        jakohihnan vaihtovälistä sen kestävyyden takia.

        Henkilökohtaisesti itse olen kopioinut myös asia-
        papereita juuri tästä takuu kysymyksestä.
        Ja niistä löytyy tiedot seuraavasta linkistä.
        http://www.khcf.org/index.php

        Nyt olisi saatava ehdottomasti tietää mitkä korjaamot milläkin paikkakunnalla täyttävät EU:n asettamat "pelisäännöt",ja mitä ne säännöt on.
        Kumoaako nämä pelisäännöt maahantuojan asettamat takuuehdot????,,kuten kirjoittaja antaa ymmärtää?
        Asiasta näyttää olevan lukuisia erilaisia käsityksiä ja arvailuja.
        Olisi parasta,jos maahantuoja selvittäisi tämän palstan välityksellä tyhjentävästi ja ymmärrettävästi miten asia lopulta on.


      • Olis hyvä
        tiedon todellisuutta. kirjoitti:

        Joo,lupailin selvittää asiaa kun saa uutta informaatiota.
        Kuluttaja-asiamies soitteli tänään ko.asiasta,kun lähettelin E-mailia tästä asiasta.
        EU,Autotuojat ry ja Kuluttaja-asiamies ovat sopineet
        pelisäännöt takuusta ja niiden kestoajoista.
        Takuu on voimassa juuri sen ajan kuin autonmaahantuoja sille kirjallisena takaa.
        Mitä tulee siihen 5 vuoden ajanjaksoon,niin auton
        voi huollattaa kokoajan muuallakin kuin merkkiliik-
        keessä menettämättä myönnettyä takuuta,kun vain huoltamo/korjaamo täyttää EU:n asettamat "peli-
        säännöt."
        Kuluttaja-asiamies totesi vielä,että jos tällaisia
        muutoksia olisi tullut tai niitä olisi tehty,niin
        maahantuoja on velvoitettu infortoimaan kaikkia
        kyseisten takuuseen kuuluvien autojen omistajia
        ko,asiasta kirjeitse.
        Kuten on ollut menettelytapa Opel henkilöauton
        jakohihnan vaihtovälistä sen kestävyyden takia.

        Henkilökohtaisesti itse olen kopioinut myös asia-
        papereita juuri tästä takuu kysymyksestä.
        Ja niistä löytyy tiedot seuraavasta linkistä.
        http://www.khcf.org/index.php

        Voitko laittaa vähän suorempaa linkkiä. Tuo vie etusivulle, josta tieto on vielä aika vaikea kaivaa esiin.


    • kyseisen automerkin

      takuu on aivan vastaava kuin esim. eurooppalaisten ja japanilaisten kilpakummpanien - se on vain pidempi.
      Totta kai jokainen merkki sitoo auton takuun valtuutettuun merkkikorjaamoon.

      • tiedoksi:

        huomasin itse kirjoitusvirheeni - ei tarvitse kommentoida


      • näinhän asia on

        ollut kautta aikain,ja on vieläkin.


      • Sonatisti

        Kuluttajansuojalaki määrää vähimmäistakuusta ja takuuajasta. Maahatuojat yrittävät kiertää ja kaartaa kuluttajansuojalakia omilla takuuehdoillaan. Takuun minimiajan puitteissa maahantuojan omilla säännöillä ei voi asettaa kuluttajaa huonompaan asemaan kuin laki edellyttää. Eli takuuehtojen perusperiaatteet ovat laissa mainittu.
        Sitten tullaan esimerkiksi HYUNDAIn 5 vuoden takuuseen. 5 vuoden takuu on maahantuojan myöntämä ylimääräinen vapaaehtoinen takuu ja silloin voi maahantuoja itse asettaa kriteerit sen noudattamiselle. Lain vaatimat takuupykälät tulivat täytettyä vimeistään auton täytettyä nuo 2 vuotta.
        On jokaisen oma asia kuinka hän suhtautuu tähän lain vaatimaa pitempään ylimääräiseen takuuseen. Mikäli halutaan että maahantuojan ylimääräinen takuu on voimassa täytyy leikkiä maahantuojan ehdoilla. Senhän pitäisi olla jokaiselle selvä.
        Siis puhumme kahdesta eri asiasta yhtä aikaa, ja näinollen takuuehtojen voimassaololle on kahdet eri säännöt, auton iän mukaan.


    • Kake.

      Kun nyt Suomessa toimii Hyundain valtuuttamana noin 60 huoltokorjaamoa niin miksi pitäisi vielä etsiä jokin muu paikka niiden töiden tekemiseen?
      Minä en ainakaan keksi yhtäkään syytä viedä autoani muualle huoltoon. Edes hinta ei vaikuta sillä monen vuoden kokemuksella on todettava, että Hyundain valtuutettu huolto tekee työn aivan asiallisella hinnalla eikä sitten tarvitse arvuutella mitään.

      • on paras

        Kyllä hinnnoilla voisi hyvinkin kilpailla. Yleisin huolto on öljyn ja suodattimen vaihto sekä muutama pikku tarkastus. Pikku pajat tekee sen hintaan 50€:).. Merkistä riippumatta siitä joutuu valtuutetuilla huoltoliikkeillä maksamaan liki kaksisataa:(... Hintakilpailu olisi paikallaan!


      • Huolto?
        on paras kirjoitti:

        Kyllä hinnnoilla voisi hyvinkin kilpailla. Yleisin huolto on öljyn ja suodattimen vaihto sekä muutama pikku tarkastus. Pikku pajat tekee sen hintaan 50€:).. Merkistä riippumatta siitä joutuu valtuutetuilla huoltoliikkeillä maksamaan liki kaksisataa:(... Hintakilpailu olisi paikallaan!

        Juuri näiden viidenkympin nyrkkipajahuoltojen karsimisen takia takuuehdoissa onkin, että huollot pitää olla tehtynä valtuutetussa huollossa. Eihän kukaan omilla aivoilla ajatteleva kuvittele saavansa 50€.lla autonsa huollatettua kunnolla, vai tarkoititko pajan pelkkää tuntiveloitusta. Kunnon moottoriöljyt maksaa 30-40€ ja kaikki muu päälle, niin se parisataa euroa on oikea hinta huollolle ja aina pitää muistaa mitä maksavat analysaattorit ym. erikoislaitteet ja merkkikohtaiset softat mitkä valtuutetusta huollosta pitää löytyä.


      • Kake.
        on paras kirjoitti:

        Kyllä hinnnoilla voisi hyvinkin kilpailla. Yleisin huolto on öljyn ja suodattimen vaihto sekä muutama pikku tarkastus. Pikku pajat tekee sen hintaan 50€:).. Merkistä riippumatta siitä joutuu valtuutetuilla huoltoliikkeillä maksamaan liki kaksisataa:(... Hintakilpailu olisi paikallaan!

        Olen huollattanut Sonatani aina valtuutetussa Hyundai-huollossa ja hinnat ovat olleet haarukassa 70-140 euroa. Pidän tätä kohtuullisena taksana vastuullisesta työstä; merkkikohtaisen koulutuksen läpikäyneet asentajat, hyvät öljyt, alkuperäiset Hyundai-suodattimet, jne.


      • mistä löytyy
        Kake. kirjoitti:

        Olen huollattanut Sonatani aina valtuutetussa Hyundai-huollossa ja hinnat ovat olleet haarukassa 70-140 euroa. Pidän tätä kohtuullisena taksana vastuullisesta työstä; merkkikohtaisen koulutuksen läpikäyneet asentajat, hyvät öljyt, alkuperäiset Hyundai-suodattimet, jne.

        Kyseinen Hyundai-huoltokorjaamo?
        Takuulla kaikkia tällä palstalla seikkailijoita
        kiinnostaa kyseisen huoltopaikan sijainti
        ja ennen kaikkea veloitushinta?

        Ellei vastausta kuulu kysymykseen,niin
        on syytä olettaa sen olevan "palturia."

        Kaikella kunnioituksella:HYundai'nisti.


      • autokake
        Huolto? kirjoitti:

        Juuri näiden viidenkympin nyrkkipajahuoltojen karsimisen takia takuuehdoissa onkin, että huollot pitää olla tehtynä valtuutetussa huollossa. Eihän kukaan omilla aivoilla ajatteleva kuvittele saavansa 50€.lla autonsa huollatettua kunnolla, vai tarkoititko pajan pelkkää tuntiveloitusta. Kunnon moottoriöljyt maksaa 30-40€ ja kaikki muu päälle, niin se parisataa euroa on oikea hinta huollolle ja aina pitää muistaa mitä maksavat analysaattorit ym. erikoislaitteet ja merkkikohtaiset softat mitkä valtuutetusta huollosta pitää löytyä.

        "Kunnon moottoriöljyt maksaa 30-40€..."

        Vallan Erinomaisen Ihmeellistä Öljyä sinun autoosi laitetaan. Täyssynteettistä öljyä saa kaupasta 18-25€/4l.

        Vien aina omat öljyt huoltoon. 4 l kannusta jää vielä 0,5-1l pienkoneisiin, joten niissäkin tulee käytetyksi laadukkaita öljyjä.

        Tyhmä ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa.


      • HUOLTOPAIKKA?????
        Kake. kirjoitti:

        Olen huollattanut Sonatani aina valtuutetussa Hyundai-huollossa ja hinnat ovat olleet haarukassa 70-140 euroa. Pidän tätä kohtuullisena taksana vastuullisesta työstä; merkkikohtaisen koulutuksen läpikäyneet asentajat, hyvät öljyt, alkuperäiset Hyundai-suodattimet, jne.

        on edelleen ilmoittamatta?????????


      • kilpailuttaa
        on paras kirjoitti:

        Kyllä hinnnoilla voisi hyvinkin kilpailla. Yleisin huolto on öljyn ja suodattimen vaihto sekä muutama pikku tarkastus. Pikku pajat tekee sen hintaan 50€:).. Merkistä riippumatta siitä joutuu valtuutetuilla huoltoliikkeillä maksamaan liki kaksisataa:(... Hintakilpailu olisi paikallaan!

        Kysyin merkkiliikkeestä Getzin öljynsuodattimen hintaa.Hinta on siellä 26 euroa.Tarvikeliikkeessä sama suodatin 7.40.
        Takuuehdoissa sanotaan,että on käytettävä vain alkuperäisiä varaosia,ja tarvikkeita.Et voi ostaa tarvikkeesta suodatinta,ja viedä sitä Hyundain liikkeeseen vaihdettavaksi huollon yhteydessä.
        Olisko tämä sitä ns.kusetusta????? Ja pakkomyyntiä.


      • halvat öljyt
        autokake kirjoitti:

        "Kunnon moottoriöljyt maksaa 30-40€..."

        Vallan Erinomaisen Ihmeellistä Öljyä sinun autoosi laitetaan. Täyssynteettistä öljyä saa kaupasta 18-25€/4l.

        Vien aina omat öljyt huoltoon. 4 l kannusta jää vielä 0,5-1l pienkoneisiin, joten niissäkin tulee käytetyksi laadukkaita öljyjä.

        Tyhmä ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa.

        CASTROL SLX PROFESSIONAL Longtec 0W-30.
        Tällä öljyllä ajaa sen 15tkm niin, että voi olla varma öljyn voiteluominaisuuksista kesät talvet, toisin kuin sinun ostamastasi 18€ täyssynteettisestä markettiöljystä, kai ostat suodattimetkin Biltemasta.


      • Takuun aikana että,
        kilpailuttaa kirjoitti:

        Kysyin merkkiliikkeestä Getzin öljynsuodattimen hintaa.Hinta on siellä 26 euroa.Tarvikeliikkeessä sama suodatin 7.40.
        Takuuehdoissa sanotaan,että on käytettävä vain alkuperäisiä varaosia,ja tarvikkeita.Et voi ostaa tarvikkeesta suodatinta,ja viedä sitä Hyundain liikkeeseen vaihdettavaksi huollon yhteydessä.
        Olisko tämä sitä ns.kusetusta????? Ja pakkomyyntiä.

        Olisi hyvä käyttää Hyundain suosittelemaa öljysuodatinta koska:Kun laittaa ns,alkuperäisen
        suodattimen ja mahdollisen moottoririkon(mekaa-
        ninen vika)sattuessa kun/jos tarkistetaan(takuuauto)
        mm,suodattimen alkuperäisyys.Niin jos sieltä
        löytyy sellainen suodatin joka ei ole merkkiliikkeen
        listoilla,niin on täysin mahdollista,että tulee
        ongelmia takuun kanssa.Koska perustelu voi olla
        seuraavanlainen:Käyttäessänne muuta kuin merkkiliikkeen "vaatimaa"suodatinta konerikko
        aiheutui koska ko,suodattimen öljynvirtaus nopeus
        ei täyttänyt tehtaan vaatimia arvoja.Näin ollen
        valitettavasti joudumme irtisanoutumaan takuusta.
        Että myös tällä lailla.......voi käydä.


      • Moottorinvalmistajalla on
        halvat öljyt kirjoitti:

        CASTROL SLX PROFESSIONAL Longtec 0W-30.
        Tällä öljyllä ajaa sen 15tkm niin, että voi olla varma öljyn voiteluominaisuuksista kesät talvet, toisin kuin sinun ostamastasi 18€ täyssynteettisestä markettiöljystä, kai ostat suodattimetkin Biltemasta.

        Minimivaatimus käytettävälle öljylle.Hyundailla muistaakseni ACEA B4,(löytyy auton käsikirjasta).
        Öljymerkillä ei ole väliä,kunhan minimivaatimus täyttyy.SAE-luokka on myös taulukoitu käsikirjassa ulkolämpötilan mukaan.
        Jokaisessa öljyastiassa on em. luokat,mitkä öljy vähintään täyttää.
        Sitä ei missään määritellä onko öljy ostettu marketista...biltemasta..mustalaiselta,vai mistä.
        Acea B4 öljyjä löytyy alle kahdenkymmenen euron useasta tarvikeliikkeestä,ja marketista.(4-litran kannu). Katoppa muuten minkälaiset laatuluokat on tällä Castrolin öljyllä,ja vertaa käsikirjan minimivaatimukseen.


      • Mutta kun on
        Moottorinvalmistajalla on kirjoitti:

        Minimivaatimus käytettävälle öljylle.Hyundailla muistaakseni ACEA B4,(löytyy auton käsikirjasta).
        Öljymerkillä ei ole väliä,kunhan minimivaatimus täyttyy.SAE-luokka on myös taulukoitu käsikirjassa ulkolämpötilan mukaan.
        Jokaisessa öljyastiassa on em. luokat,mitkä öljy vähintään täyttää.
        Sitä ei missään määritellä onko öljy ostettu marketista...biltemasta..mustalaiselta,vai mistä.
        Acea B4 öljyjä löytyy alle kahdenkymmenen euron useasta tarvikeliikkeestä,ja marketista.(4-litran kannu). Katoppa muuten minkälaiset laatuluokat on tällä Castrolin öljyllä,ja vertaa käsikirjan minimivaatimukseen.

        kommentoijia ja kaikki maailman asiat tietäviä
        sankareita,niin sotku ja kiistat ovat
        sitten esillä täällä palstoilla.
        Asia on todella noin.Totta kai jokainen saa maksaa
        öljyistään mitä haluaa ja uskoa mihin vaan,sillä
        siihen on meillä Suomessa oikeus.
        Mitä tulee öljyjen laatuun,niin ostin tarkoituksella
        30 000km:huoltoon Teboilin Diamont täyssynteettiset öljyt.Nyt 10 0000km:n jälkeen ovat lähes mustat väriltään.Edelliset oli 5-40 Mobil täyssynteettiset,
        niin öljynvaihtovälillä(15000km)ei ollut värin muutos kuin minimaallinen verrattuna jo nyt ajettuun kilometrimäärään.
        Vaikka (Teboil)oli testivoittaja vuosi sitten(2006)


      • Kake.
        HUOLTOPAIKKA????? kirjoitti:

        on edelleen ilmoittamatta?????????

        Sorry, olin netin ulottumattomissa välillä.
        Sovitaanko niin, että ei sitten pidetä mekkalaa tästä paikasta ja sen hinnoittelusta.
        Huolto löytyy Hyundain huoltopisteiden listalta kohdasta "Orivesi", Tampereen kupeessa siis.
        Ps. Enhän mainostanut kun en kertonut firman nimeä...


    • jookipupu

      MAAHANTUOJAAN ,VAAN KULUTTAJA ASIAMIEHEEN JOS SINULTA YRITETÄÄN VIEDÄ TAKUU,KUN HUOLLATAT AUTOSI VIRALLISESSA(EI ME-AUTON OSOITTAMASSA)VAAN IHAN MISSÄ VAAN VIRALLISESSA LIIKKEESSÄ.KILPAILU PITÄÄ HINNAT KURISSA.

      • epäselvillä tiedoilla

        Voi huollattaa muualla kuin Hyundain hyväksymässä liikkeessä.Jos takuu menee se voi tulla maksamaan maltaita.Pienempi paha on maksaa kiltisti huolloista mitä pyydetään.
        Näyttää siltä,että epätietoisuutta pidetään tarkoituksellisesti yllä rahastuksen merkeissä.


    • KrHr

      Ihmetyttää tämä jatkuva itkeminen autojen huoltamisesta. Ei tällaista ole esim VW:n sivuilla
      ja siellä ainakin loppui takuut siihen paikkaan, kun huolto tehtiin valtuuttamattomalla korjaamolla. Vaikuttaa siltä, että persaukiset on ostaneet viimeisillä rahoillaan uuden auton ja yrittävät nyt selvitä sen kanssa elämänsä loppuun asti ilman kuluja ja velvotteita. Itse sijoitin juuri miltei 30 000 € uuteen autoon ja mieleeni ei ole tullut missään vaiheessa viedä sitä jollekkin yleiskorjaamolle, missä amitsupojat harjoittelevat tulevaa uraansa. Nyrkkipajoilla tuo vastuukysymys tehdystä työstä ei välttämättä ole aina ihan selvä, joten neuvon miettimään asioita uudestaan. Eräs tuttuni vaihdatti hammashihnan pikkupajalla ja pian vaihdon jälkeen hihna katkesi. Ilmoitettuaan asiasta firmaan, nämä neuvoivat ottamaan yhteyttä merkkiliikkeeseen, sillä olihan autossa vielä takuu voimassa. Soppa oli valmis.

      • Haetaan vain totuutta

        Ristiriitaiseen asiaan.Kerrot,että VW:llä loppuu takuu,jos huollatat muualla.Olet huomannut,että tällä palstalla suurin osa kirjoittajista uskoo takuun jatkuvan kunhan on leima huoltokirjassa, sama missä se on lätkäisty.
        Ei tässä ole kysymys sinun,eikä muittenkaan autoonsa sijoittamastaan rahasummasta.
        Huoltohinnoissa vain on hintahaitari aivan käsittämätön,ja valistunut ihminen hakee aina itselleen edullisinta vaihtoehtoa(hinta-laatu).Tämä ei tietenkään koske ihmisiä joille asialla ei ole merkitystä.


      • kommenttiin ulkopuolelta,
        Haetaan vain totuutta kirjoitti:

        Ristiriitaiseen asiaan.Kerrot,että VW:llä loppuu takuu,jos huollatat muualla.Olet huomannut,että tällä palstalla suurin osa kirjoittajista uskoo takuun jatkuvan kunhan on leima huoltokirjassa, sama missä se on lätkäisty.
        Ei tässä ole kysymys sinun,eikä muittenkaan autoonsa sijoittamastaan rahasummasta.
        Huoltohinnoissa vain on hintahaitari aivan käsittämätön,ja valistunut ihminen hakee aina itselleen edullisinta vaihtoehtoa(hinta-laatu).Tämä ei tietenkään koske ihmisiä joille asialla ei ole merkitystä.

        että kannattaa tutustua henkilökohtaisesti takuu
        asioihin.Naurettavaa vetää vetää tuttavan tuttavia,sukulaisten tuttavien tuttavia esimerkiksi,joiden kommentit voivat olla pelkkää
        olettamusta olettamusten joukossa.Yleensä tyhmyys
        tiivistyy joukossa.
        Kuten edellinen kirjoittaa:"Valistunut ihminen
        hakee aina itselleen edullisinta vaihtoehtoa."
        Näin se elämässäni on mennyt ja menee minun kohdallani.
        Minulle oli ensimmäinen miljoona vaikein saavuttaa,mutta toinen tulikin jo helpommin.
        Kaikesta huolimatta ajan Hyundailla ja selvitän
        hinta-laatusuhteen tässä,kuten kaikissa asioissa,sekä myös laillisuus ja oikeudellisuus
        kysymykset oikeuksineen.
        Tämä on ollut ansioitteni ja omaisuuteni hankki-
        misen asianajaja.Ja tulee myös olemaan tulevaisuudessa.


      • Pussissa

        VW:n takuuhan onkin vain se minimi parin huollon mittainen.... Hynyllä se on 5v ilman km raja. Paljon ajavalla jopa yli 10 huoltokäyntiä, 100€ säästö per huolto tekee jo tonnin pintaan puhtaana käteen. Kannattaa siis etsiä se edullisin valtuutettu.


      • EU:n ryhmäpoikkeusasetus
        Pussissa kirjoitti:

        VW:n takuuhan onkin vain se minimi parin huollon mittainen.... Hynyllä se on 5v ilman km raja. Paljon ajavalla jopa yli 10 huoltokäyntiä, 100€ säästö per huolto tekee jo tonnin pintaan puhtaana käteen. Kannattaa siis etsiä se edullisin valtuutettu.

        Siis "valtuutettu" korjaamohan on yhtä kuin Hyundai-huolto. EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen ydinhän on, ettei valtuutettua huoltoa ole pakko käyttää, vaan voi käyttää minkä tahansa huoltoliikkeen palveluita takuuta menettämättä. Takuun säilymisen edellytyksenä on oikein huolto-ohjelman mukaan tehdyt huollot. Ja jos takuu halutaan evätä joltain osin, on takuun myöntäjän pystyttävä osoittamaan, että vika johtuu muualla kuin valtuutetussa huoltoliikkeessä VIRHEELLISESTI tehdystä huollosta. Tällaisessa tapauksessa asiakas voi hakea kyseisestä huoltoliikkeestä korvauksia.

        Siltä tosiaan vaikuttaa, että maahantuontiorganisaatiot pyrkivät parhaansa mukaan hämäämään asiassa ja luomaan kuvaa, että vain heillä saa huollattaa. Mutta Hyundain huoltohan sentään on järkihintainen. Kian omistajalla on paljon suurempi motivaatio pohtia huoltojen kilpailuttamista.

        Edellä joku väittää, että vain kaksi ensimmäistä vuotta mentäisiin EU:n määrittelemillä pelisäännöillä ja loput maahantuojan pillin mukaan. No miten on, onko takuu jaettu takuuehdoissa kahteen osaan joilla on eri ehdot? Ellei ole, pitäisi EU:n suoman kilpailuttamismahdollisuuden olla voimassa koko takuuajan.

        Asia on yllättävän vaikea tyhjentävästi selvittää. Monenlaisia tietoja ja väitteitä liikkuu lehdistössäkin, ja maahantuojat hämäävät minkä pystyvät.


      • kommentoi
        EU:n ryhmäpoikkeusasetus kirjoitti:

        Siis "valtuutettu" korjaamohan on yhtä kuin Hyundai-huolto. EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen ydinhän on, ettei valtuutettua huoltoa ole pakko käyttää, vaan voi käyttää minkä tahansa huoltoliikkeen palveluita takuuta menettämättä. Takuun säilymisen edellytyksenä on oikein huolto-ohjelman mukaan tehdyt huollot. Ja jos takuu halutaan evätä joltain osin, on takuun myöntäjän pystyttävä osoittamaan, että vika johtuu muualla kuin valtuutetussa huoltoliikkeessä VIRHEELLISESTI tehdystä huollosta. Tällaisessa tapauksessa asiakas voi hakea kyseisestä huoltoliikkeestä korvauksia.

        Siltä tosiaan vaikuttaa, että maahantuontiorganisaatiot pyrkivät parhaansa mukaan hämäämään asiassa ja luomaan kuvaa, että vain heillä saa huollattaa. Mutta Hyundain huoltohan sentään on järkihintainen. Kian omistajalla on paljon suurempi motivaatio pohtia huoltojen kilpailuttamista.

        Edellä joku väittää, että vain kaksi ensimmäistä vuotta mentäisiin EU:n määrittelemillä pelisäännöillä ja loput maahantuojan pillin mukaan. No miten on, onko takuu jaettu takuuehdoissa kahteen osaan joilla on eri ehdot? Ellei ole, pitäisi EU:n suoman kilpailuttamismahdollisuuden olla voimassa koko takuuajan.

        Asia on yllättävän vaikea tyhjentävästi selvittää. Monenlaisia tietoja ja väitteitä liikkuu lehdistössäkin, ja maahantuojat hämäävät minkä pystyvät.

        Kysyin maahantuojalta sähköpostitse kahta asiaa, kun ostin Sonatan v. 2006. Asia 1: saako Sonatan ruostesuojauttaa niin, että takuu säilyy. Asia 2: voiko Sonatan huollattaa missä tahansa ammattimaisessa korjaamossa huolto-ohjelman mukaisesti takuun kärsimättä.

        Eräs Hyundai-myyjä (jolla ei ole huoltokorjaamoa) oli minua valistanut, että saa huollattaa missä haluaa ja maahantuojan tulee takuutapauksessa todistaa, että vika johtuu huonosta huollosta, välttyäkseen takuukorjauksesta. Takuukorjaukset hänen mukaansa tulee tehdä Hyundai-korjaamossa.

        Ensimmäiseen kohtaan tuli vastaus, että saa suojauttaa, mutta toiseen kohtaan ei tullut minkään laista vastausta ei puolesta eikä vastaan. Maahantuoja siis yrittää vaikenemalla saada asiakkaat merkkihuoltoon. Onneksi Hyundai-huolto on merkkihuolloksi kohtuuhintainen.

        Että semmoinen tapaus.


      • seuraavasti:
        EU:n ryhmäpoikkeusasetus kirjoitti:

        Siis "valtuutettu" korjaamohan on yhtä kuin Hyundai-huolto. EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen ydinhän on, ettei valtuutettua huoltoa ole pakko käyttää, vaan voi käyttää minkä tahansa huoltoliikkeen palveluita takuuta menettämättä. Takuun säilymisen edellytyksenä on oikein huolto-ohjelman mukaan tehdyt huollot. Ja jos takuu halutaan evätä joltain osin, on takuun myöntäjän pystyttävä osoittamaan, että vika johtuu muualla kuin valtuutetussa huoltoliikkeessä VIRHEELLISESTI tehdystä huollosta. Tällaisessa tapauksessa asiakas voi hakea kyseisestä huoltoliikkeestä korvauksia.

        Siltä tosiaan vaikuttaa, että maahantuontiorganisaatiot pyrkivät parhaansa mukaan hämäämään asiassa ja luomaan kuvaa, että vain heillä saa huollattaa. Mutta Hyundain huoltohan sentään on järkihintainen. Kian omistajalla on paljon suurempi motivaatio pohtia huoltojen kilpailuttamista.

        Edellä joku väittää, että vain kaksi ensimmäistä vuotta mentäisiin EU:n määrittelemillä pelisäännöillä ja loput maahantuojan pillin mukaan. No miten on, onko takuu jaettu takuuehdoissa kahteen osaan joilla on eri ehdot? Ellei ole, pitäisi EU:n suoman kilpailuttamismahdollisuuden olla voimassa koko takuuajan.

        Asia on yllättävän vaikea tyhjentävästi selvittää. Monenlaisia tietoja ja väitteitä liikkuu lehdistössäkin, ja maahantuojat hämäävät minkä pystyvät.

        Kuluttajasuoja on kovempi sana kuin takuu.
        Koska takuu ei perustu lakiasetuksiin,toisin kuin
        kuluttajasuoja.
        Takuu on maahantuojan(?)ylimääräinen "etu"autonostajalle.Siis ei perustu lakiin.
        Kuluttajasuoja suojaa lakiasetuksillaan turvan
        asiakkaalle(autonomistajalle)2 vuodeksi.Voidaan verrata sitaateissa"kaskoksi."Karrikoiden voidaan sanoa,että takuu on täysin turha kuluttajasuojan takia.
        Mutta kun kyseessä on edelleen vielä 3 vuotta jäljellä jolloin takuun täytyy korvata lupaa-
        mansa "ylimääräinen etu."(Kun puhutaan Hyundaista)
        Niin tässä tullaan tilanteeseen johon ei kuluttaja-
        suojalaki enää yllä ja näin ollen ollaan maahantujan armoilla.Toisin sanoen ymmärrän asian
        niin,että seuraavat 3 vuotta pitäisi huollattaa
        merkkihuoltamossa/korjaamossa,että takuu"ylimääräinen etu"säilyy voimassa.

        Ps,tämä on vain minun ymmärrykseni ja ajattelutapa
        ko,asiasta jota nyt käydään erilaisista näkökulmista.


      • aika oudolta
        seuraavasti: kirjoitti:

        Kuluttajasuoja on kovempi sana kuin takuu.
        Koska takuu ei perustu lakiasetuksiin,toisin kuin
        kuluttajasuoja.
        Takuu on maahantuojan(?)ylimääräinen "etu"autonostajalle.Siis ei perustu lakiin.
        Kuluttajasuoja suojaa lakiasetuksillaan turvan
        asiakkaalle(autonomistajalle)2 vuodeksi.Voidaan verrata sitaateissa"kaskoksi."Karrikoiden voidaan sanoa,että takuu on täysin turha kuluttajasuojan takia.
        Mutta kun kyseessä on edelleen vielä 3 vuotta jäljellä jolloin takuun täytyy korvata lupaa-
        mansa "ylimääräinen etu."(Kun puhutaan Hyundaista)
        Niin tässä tullaan tilanteeseen johon ei kuluttaja-
        suojalaki enää yllä ja näin ollen ollaan maahantujan armoilla.Toisin sanoen ymmärrän asian
        niin,että seuraavat 3 vuotta pitäisi huollattaa
        merkkihuoltamossa/korjaamossa,että takuu"ylimääräinen etu"säilyy voimassa.

        Ps,tämä on vain minun ymmärrykseni ja ajattelutapa
        ko,asiasta jota nyt käydään erilaisista näkökulmista.

        Että ensimmäiset kaksi vuotta huollatetaan muualla,ja sitten siirrytään "valtuutettuun"huoltoliikkeeseen.
        Tosi on,että nyt joku panttaa oikeata tietoa,tai sitten asiasta ei ole selvillä kukaan.


      • kehoita,tai
        aika oudolta kirjoitti:

        Että ensimmäiset kaksi vuotta huollatetaan muualla,ja sitten siirrytään "valtuutettuun"huoltoliikkeeseen.
        Tosi on,että nyt joku panttaa oikeata tietoa,tai sitten asiasta ei ole selvillä kukaan.

        edes vihjaa huollattamaan muualla.Ainoastaan kertoo oman näkemyksensä takuusta.Mutta jos asiaa ajattelee juuri lakimiehen näkökulmasta,niin kyllä tulee mieleen,että asia voi mennä todella noin.Tästä syystä autonomistaja voi olla heikoilla,jos joutuu tekemisiin mahdollisten korjausvaatimusten takia takuusta vastaavalle huoltoliikkeelle,jos edellisen kommentoijan perustelut otetaan takuunantajan piirissä vakavasti.


    • Lukekaa
      • pitäisi uskoa

        Maahantuoja on täysin eri mieltä.
        Takuuehdot eivät salli muuta kuin maahantuojan hyväksymän liikkeen.
        Miten käy takuulle,jos ei noudata takuuehtoja?


      • ASAP!
        pitäisi uskoa kirjoitti:

        Maahantuoja on täysin eri mieltä.
        Takuuehdot eivät salli muuta kuin maahantuojan hyväksymän liikkeen.
        Miten käy takuulle,jos ei noudata takuuehtoja?

        On kyllä ongelmallista, jos takuuehdot ovat laittomat. Maahantuoja tulisi saada kuriin, ei tuolla tavalla voi sooloilla.

        Tosin, Hyundain huollot ovat sentään kohtuuhintaiset verrattuna esimerkiksi Kian huoltoihin Delta-autossa.


      • kohtuuhintaiset
        ASAP! kirjoitti:

        On kyllä ongelmallista, jos takuuehdot ovat laittomat. Maahantuoja tulisi saada kuriin, ei tuolla tavalla voi sooloilla.

        Tosin, Hyundain huollot ovat sentään kohtuuhintaiset verrattuna esimerkiksi Kian huoltoihin Delta-autossa.

        Mutta kun saman työn saa edullisemminkin.


    • löytyy

      HYUNDAI.fi sivuita. Ja siellähän lukee, että takuu kattaa ("vain") valmistus ja materiaalivirheet. Taakuu ei koske "luonnollista kulumista" jne, mitä sillä sitten tarkoitettaneen, eikä huoltosia jne. Samoin jos valtuutetun huoltoliikkeen esittämät korjaukset jätetään tekemättä jne..
      Tokkopa muiden merkkien ehdot ovat sen kummemmat

      • ei korvaa

        Sehän on täysin luonnollista, ettei kukaan korvaa kulumisesta aiheutuvia vikoja. Olisihan se jo jotenkin hassua, että 100% varmasti rikkipoikki kuluvat osat kuuluisivat 5 vuoden takuun piiriin (esim. rullaluistimien laakerit, renkaat ja jarrupalat). Takuu on "vain" vakuutus, joka korvaa kaikki viat, mitkä johtuvat valmistajan päässä tehdyistä mokista.

        Mutta parempi näin, kuin ei ollenkaan. Siinäpä tulee aina vain se ongelma, että mikä on ollut luontaista kulumista ja mikä on ollut materiaali- ja/tai valmistusvirhe. Näistä varmasti vielä tulee vääntöä itse kullakin.


    • eiks kaiki sitä tiedä.

      eikös kaikki sitä tiedä, HYUNDAIlla on vain 2 v tehdastakuu, jonka jälkeen takuun antaja saa määrätä huollon.

      Kialla on 5 v tehdastakuu, 2 v moottori ja vaihteisto, tehdastakuuna,
      joten sinä aikana on hyvää aikaa katsella missä huollattaa.

      onhan Kia jo 4 myydyin merkki ja yksi malli ykkönen,
      HYUNDAIta ei ole paljon kärkipään listoilla ja ymmärtää sen.

      • unohtanut

        Oletko unohtanut kuka Kian konkurssipesän osti?
        Tuskin olis koko Kiaa olemassakaan jollei Hyundai
        olisi sen laatua parantanut.
        Hyundai se kaiken suunnittelee.
        Sitäpaitsi on aivan järjenvastaista alkaa väittämään
        että emoyhtiö tekisi huonompia autoja.
        Myyty määrä ei todellakaan kerro sitä että Kia
        olisi parempi.
        Jos myytimäärää tuijotetaan niin taas Bemareita
        Lexcukseja,Mitsubishejä,Porsceja ym.myydään vähemmän kuin Hyundaita.
        Tuskin nekään huonoja merkkejä ovat.


      • ainoastaa

      • ..wa
        unohtanut kirjoitti:

        Oletko unohtanut kuka Kian konkurssipesän osti?
        Tuskin olis koko Kiaa olemassakaan jollei Hyundai
        olisi sen laatua parantanut.
        Hyundai se kaiken suunnittelee.
        Sitäpaitsi on aivan järjenvastaista alkaa väittämään
        että emoyhtiö tekisi huonompia autoja.
        Myyty määrä ei todellakaan kerro sitä että Kia
        olisi parempi.
        Jos myytimäärää tuijotetaan niin taas Bemareita
        Lexcukseja,Mitsubishejä,Porsceja ym.myydään vähemmän kuin Hyundaita.
        Tuskin nekään huonoja merkkejä ovat.

        jokaista verrataan vastaaviin malleihin,
        ei bemaria voi verrata Corolan myyntilukuihin.

        Samassa sarjassa olevia Kioja ostetaan ja
        Hyundai jää varjoon,
        on
        kyllä enemmistö on usein oikeassa, eikä todella pieni vähemmistö.

        ehkä tuo harvinaisen lyhyt ruostetakuu Hyundaissa vaikuttaa eniten, minä en ainakaan ostaisi outoa merkkiä jossa on 6 v ruostetakuu.


      • se poikkeaa
        ..wa kirjoitti:

        jokaista verrataan vastaaviin malleihin,
        ei bemaria voi verrata Corolan myyntilukuihin.

        Samassa sarjassa olevia Kioja ostetaan ja
        Hyundai jää varjoon,
        on
        kyllä enemmistö on usein oikeassa, eikä todella pieni vähemmistö.

        ehkä tuo harvinaisen lyhyt ruostetakuu Hyundaissa vaikuttaa eniten, minä en ainakaan ostaisi outoa merkkiä jossa on 6 v ruostetakuu.

        Miten se poikkeaa paremmuudessa?
        Kiassa ja Hyundaissa samat moottorit jne.
        Itse pidän taas Hyundaita huomattavasti laadukkaampana.
        Kerro konkreettinen ero Hyundain ja Kian välillä.
        Ei riitä että ainostaan sanotaan sen olevan
        parempi.Faktaa pöytään.
        Sitäpaitsi Hyundai i 30:ssä on 10 vuoden
        puhkiruostumattomuustakuu.


      • ...-
        ainoastaa kirjoitti:

        Niin ja toi myyntimäärä koskee ainoastaan
        Suomea.Muualla Hyundai enempi myyty.
        Tässä Hollannin tilasto:
        http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2006

        tosi, Hyundai ei taida sopeutua suomalaisen ilmastoon,
        Hyundai huoltoverkosto on niin pieni, ja takuu vaatii ehdottomasti myyjäverkoston huoltoa.

        Hyundai ruostetakuu on hyvin lyhyt,
        eihän muualla ole sellaisia ruosteongelmia kuin meillä.

        ei minusta ole mitään järkeä olla poikkeava ja ostaa jokin muualla maassa menestyvä,

        eikä taida Hyundai olla missään maassa 20 eniten myydyn joukossa


      • oli juuri
        ...- kirjoitti:

        tosi, Hyundai ei taida sopeutua suomalaisen ilmastoon,
        Hyundai huoltoverkosto on niin pieni, ja takuu vaatii ehdottomasti myyjäverkoston huoltoa.

        Hyundai ruostetakuu on hyvin lyhyt,
        eihän muualla ole sellaisia ruosteongelmia kuin meillä.

        ei minusta ole mitään järkeä olla poikkeava ja ostaa jokin muualla maassa menestyvä,

        eikä taida Hyundai olla missään maassa 20 eniten myydyn joukossa

        Tossahan oli esimerkiksi Hollannin tilasto.
        8 sija Hyundailla.
        Hyundai i 30 ruostetakuu on 10 vuotta.
        Hyundain arvostus Usa:ssa:
        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?article=111138&print=true


      • euroopan
        ...- kirjoitti:

        tosi, Hyundai ei taida sopeutua suomalaisen ilmastoon,
        Hyundai huoltoverkosto on niin pieni, ja takuu vaatii ehdottomasti myyjäverkoston huoltoa.

        Hyundai ruostetakuu on hyvin lyhyt,
        eihän muualla ole sellaisia ruosteongelmia kuin meillä.

        ei minusta ole mitään järkeä olla poikkeava ja ostaa jokin muualla maassa menestyvä,

        eikä taida Hyundai olla missään maassa 20 eniten myydyn joukossa

        Hyvin menestyneisiin kuuluu Hyundai Tucson ja
        Hyundai Getz joka todetaan Kia Picanton kirjoituksessa.Getz on myydyin korealaisauto
        euroopassa.
        http://www.ajovalo.net/Suuri_myynti.htm


      • faktaa.
        se poikkeaa kirjoitti:

        Miten se poikkeaa paremmuudessa?
        Kiassa ja Hyundaissa samat moottorit jne.
        Itse pidän taas Hyundaita huomattavasti laadukkaampana.
        Kerro konkreettinen ero Hyundain ja Kian välillä.
        Ei riitä että ainostaan sanotaan sen olevan
        parempi.Faktaa pöytään.
        Sitäpaitsi Hyundai i 30:ssä on 10 vuoden
        puhkiruostumattomuustakuu.

        Minusta mittavia eroja Kiassa runsas autojen lukumäärä,
        kun autoa on runsaasti, on runsaasti palveluntarjoajiakin ja kilpailu laskee hintoja.


        Hyundain maahantuonti voi jopa loppua,
        kuten loppui jo kerran,
        niin heikoissa ja pienissä mittasuhteissa nyt on.

        Viimeksikin toki sai Hyundai varaosia, kunhan osasi kysellä, mutta hinnat olivat sen mukaisia.
        Hyundaita osaavia huoltoja oli ja nytkin hyvin vähän, se on konkreettinen haitta ja turha vaiva.

        Kian tehtaan 5 vuoden täystakuu 2 vuoden moottori- ja vaihteistotakuu,

        Hyundait saa vain maahantuojan takuulla, jossa on runsaasti rajoituksia, pitää olla lakimies jos Hyundain ostaa.


        (Hyundai i 30: normaalimittainen ruostetakuu ei vaikuta mitään jos ei ko. autoa osta,
        sehän onkin tehty eri tehtaassa)


      • suomessa ?
        se poikkeaa kirjoitti:

        Miten se poikkeaa paremmuudessa?
        Kiassa ja Hyundaissa samat moottorit jne.
        Itse pidän taas Hyundaita huomattavasti laadukkaampana.
        Kerro konkreettinen ero Hyundain ja Kian välillä.
        Ei riitä että ainostaan sanotaan sen olevan
        parempi.Faktaa pöytään.
        Sitäpaitsi Hyundai i 30:ssä on 10 vuoden
        puhkiruostumattomuustakuu.

        "Kerro konkreettinen ero Hyundain ja Kian välillä.
        Ei riitä että ainostaan sanotaan sen olevan
        parempi.Faktaa pöytään. "



        sama kysymys sinulle
        kerro mitä järkeä on ostaa Hyundai suomessa ??


      • määrä
        faktaa. kirjoitti:

        Minusta mittavia eroja Kiassa runsas autojen lukumäärä,
        kun autoa on runsaasti, on runsaasti palveluntarjoajiakin ja kilpailu laskee hintoja.


        Hyundain maahantuonti voi jopa loppua,
        kuten loppui jo kerran,
        niin heikoissa ja pienissä mittasuhteissa nyt on.

        Viimeksikin toki sai Hyundai varaosia, kunhan osasi kysellä, mutta hinnat olivat sen mukaisia.
        Hyundaita osaavia huoltoja oli ja nytkin hyvin vähän, se on konkreettinen haitta ja turha vaiva.

        Kian tehtaan 5 vuoden täystakuu 2 vuoden moottori- ja vaihteistotakuu,

        Hyundait saa vain maahantuojan takuulla, jossa on runsaasti rajoituksia, pitää olla lakimies jos Hyundain ostaa.


        (Hyundai i 30: normaalimittainen ruostetakuu ei vaikuta mitään jos ei ko. autoa osta,
        sehän onkin tehty eri tehtaassa)

        Hyundai on erittäin hyvä automerkki.
        Toyota on sitten ehdottomasti paras jos myyntimäärää
        ainoastaan tuijotetaan.


      • onko muita ?
        oli juuri kirjoitti:

        Tossahan oli esimerkiksi Hollannin tilasto.
        8 sija Hyundailla.
        Hyundai i 30 ruostetakuu on 10 vuotta.
        Hyundain arvostus Usa:ssa:
        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?article=111138&print=true

        on yksi maa jossa Hyundailla, siinäkin on myynti laskenut vuodesta 2005.

        Toiseksi, miksi jauhaa yhden mallin ruostetakuuta tai USA mielipidetilastoja,
        kaikki ovat jo liian vanhoja juttuja eivätkä mitenkään koske suomen tilannetta.

        Hyundai i 30 malli on ylihinnoitettu, Kia, Auriksen ym, verrattuna samoilla varusteilla kalliimpi,
        syynä tietysti on pieni ja kallis organisaatio.

        Kun ylihinnan laittaa huoltohintaan, Kian saa huolletua jo yli 100 000 silla hinnalla.

        Lisäksi, koskaan ei niin vähän suosittu malli ole arvostettu käytettynäkään,
        vaan unohdetaan ja arvo laskee.


      • minä en tiedä.
        määrä kirjoitti:

        Hyundai on erittäin hyvä automerkki.
        Toyota on sitten ehdottomasti paras jos myyntimäärää
        ainoastaan tuijotetaan.

        Hyundai i 30 koeajoin,
        minusta aivan liian pehmeä jousitus,
        tonni, pari ylihintaa, samoilla varusteilla muihin.

        Lisäksi aika heikko törmäystestit,
        Kia sai
        etu- ja sivu ja lapsisuojassa tähden enemmän,
        molemmat oli testattuja 2007.







        Joten kero mitä hyvää,
        onko numeroita hinnasta, vai mistä.


      • faktaa.
        euroopan kirjoitti:

        Hyvin menestyneisiin kuuluu Hyundai Tucson ja
        Hyundai Getz joka todetaan Kia Picanton kirjoituksessa.Getz on myydyin korealaisauto
        euroopassa.
        http://www.ajovalo.net/Suuri_myynti.htm

        "Getz on myydyin korealaisauto
        euroopassa. "

        Niin on LADA myydyin venäläisauto Euroopassa,

        Ja pysynyt aina suomalaisten suosikkina,
        ei oel välillä lopetettu maahantuontia ja jätetty omistajia itse etsimän palveluja ja varaosia.


      • i 30:ntä en ole koeajanut
        minä en tiedä. kirjoitti:

        Hyundai i 30 koeajoin,
        minusta aivan liian pehmeä jousitus,
        tonni, pari ylihintaa, samoilla varusteilla muihin.

        Lisäksi aika heikko törmäystestit,
        Kia sai
        etu- ja sivu ja lapsisuojassa tähden enemmän,
        molemmat oli testattuja 2007.







        Joten kero mitä hyvää,
        onko numeroita hinnasta, vai mistä.

        Hyundai i 30:ntä en ole koeajanut.Ainostaan olen
        istunut autossa.
        Hyvähän i 30 tuntuu olevan ainakin kirjoitusten mukaan.
        Itsellä ollut vuodesta 96 Hyundai automerkkejä.
        Hyundai Elantran myin 330 000 km ajettuna.
        Itsellä ei valittamista Hyundain laadusta.
        Nyt Hyundai Sonata.


      • kjerro
        määrä kirjoitti:

        Hyundai on erittäin hyvä automerkki.
        Toyota on sitten ehdottomasti paras jos myyntimäärää
        ainoastaan tuijotetaan.

        "Hyundai on erittäin hyvä automerkki."

        >>> mitä hyvää,
        aika vähän ostettu merkki, voiko laatuun luottaa ?


      • takia lopetettu
        faktaa. kirjoitti:

        "Getz on myydyin korealaisauto
        euroopassa. "

        Niin on LADA myydyin venäläisauto Euroopassa,

        Ja pysynyt aina suomalaisten suosikkina,
        ei oel välillä lopetettu maahantuontia ja jätetty omistajia itse etsimän palveluja ja varaosia.

        Siis maahantuontia ei lopetettu huonouden takia
        vaan vähäisen myynnin takia.
        Oli lama-aika ja kilpailijoita oli paljon.
        Tässä kopioitu uutinen HS arkistosta:

        Hyundain tuonti loppuu - ja se on kyllä ikävää

        KOREALAINEN Hyundai tuli näkyvästi Suomeen 1990: Mitsubishin antama apu taitotiedon muodossa lupasi hyvää, eikä autoissa itsessään ollutkaan vikaa. Korea lienee kuitenkin ollut sana, jota ostajat vierastivat, sillä nyt Hyundai-autojen maahantuonti on päätetty lopettaa: Helkaman ja tehtaan sopimus päättyy ensi vuoden heinäkuussa. Syyt ovat taloudellisia, sillä merkin markkinaosuus oli viime vuonna vain 0,3 prosenttia. Lopettamispäätös on ikävä uutinen, sillä Hyundai on tarjonnut. . .

        . . . vain yksi, Hyundain kehittämä 16-venttiilinen. . .

        HS - - 18.5.1996 - 250 merkkiä - 1. painos


      • minkä kirjoitusten
        i 30:ntä en ole koeajanut kirjoitti:

        Hyundai i 30:ntä en ole koeajanut.Ainostaan olen
        istunut autossa.
        Hyvähän i 30 tuntuu olevan ainakin kirjoitusten mukaan.
        Itsellä ollut vuodesta 96 Hyundai automerkkejä.
        Hyundai Elantran myin 330 000 km ajettuna.
        Itsellä ei valittamista Hyundain laadusta.
        Nyt Hyundai Sonata.

        "Hyvähän i 30 tuntuu olevan ainakin kirjoitusten mukaan,"

        jos niitä hyviä kirjoituksia olisi ollut suomessa, kai myyntikin nousisi.

        Ja niistä vanhoista,
        kyllä sitä jollaisella on vanhoja hyviä,
        niitähän on kaikilla,
        itse en ole ajanut autoja kuin 0-150 000 km,
        mutta olen 8 myynyt työkavereille,
        jotka nauravat vielä 10 v kuluttukin kun niin hyvän myin.

        ovat aloittaneet 35-70 km työmatka-ajon ja Golffin, Passatin, Corollaan mittariin ovat ajaneet yli 500 000 km.,


      • Hyundaita
        faktaa. kirjoitti:

        "Getz on myydyin korealaisauto
        euroopassa. "

        Niin on LADA myydyin venäläisauto Euroopassa,

        Ja pysynyt aina suomalaisten suosikkina,
        ei oel välillä lopetettu maahantuontia ja jätetty omistajia itse etsimän palveluja ja varaosia.

        90 luvulla Hyundaita myytiin pilvin pimein
        Jenkkeihin.


      • vastata
        suomessa ? kirjoitti:

        "Kerro konkreettinen ero Hyundain ja Kian välillä.
        Ei riitä että ainostaan sanotaan sen olevan
        parempi.Faktaa pöytään. "



        sama kysymys sinulle
        kerro mitä järkeä on ostaa Hyundai suomessa ??

        Voisin vastata mitä järkeä on ostaa mitään
        autoa? Itse kuitenkin autoa tarvitsen.


      • wwa
        Hyundaita kirjoitti:

        90 luvulla Hyundaita myytiin pilvin pimein
        Jenkkeihin.

        "90 luvulla Hyundaita myytiin pilvin pimein
        Jenkkeihin."

        Totta,
        silloin myytiin, mutta sitten huomattiin kai laatuongelmia eikä ole myynti enää lähtenyt käymään.

        luvat ovat vain "suhteellisesti suuria" nousuprosentteja,
        kun myydään 1 auto ja ensi vuonna 2 autoa,
        silloinhan myynti nouse 100 %.


      • konserni
        suomessa ? kirjoitti:

        "Kerro konkreettinen ero Hyundain ja Kian välillä.
        Ei riitä että ainostaan sanotaan sen olevan
        parempi.Faktaa pöytään. "



        sama kysymys sinulle
        kerro mitä järkeä on ostaa Hyundai suomessa ??

        Tuolla Audi palstalla on jatkuva kilpailu
        paremmuudesta Audin ja Skodan välillä.
        Samanlaista Hyundain ja Kian välillä.
        Saman konsernin tuotteet tuovat riitaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000030335753


      • Hs kirjoituksessa
        wwa kirjoitti:

        "90 luvulla Hyundaita myytiin pilvin pimein
        Jenkkeihin."

        Totta,
        silloin myytiin, mutta sitten huomattiin kai laatuongelmia eikä ole myynti enää lähtenyt käymään.

        luvat ovat vain "suhteellisesti suuria" nousuprosentteja,
        kun myydään 1 auto ja ensi vuonna 2 autoa,
        silloinhan myynti nouse 100 %.

        Eihän tossa HS kirjoituksessa todettu että
        loppui laatuongelmien takia vaan Korea autonvalmistajana oli outo.Autossa ei ollut vikaa.
        Sillainhan siinä luki.
        Esimerksi Hyundai Accent sai talvitesteissä
        jo tuolloin erittäin hyvät arvosanat.


      • aihetta
        vastata kirjoitti:

        Voisin vastata mitä järkeä on ostaa mitään
        autoa? Itse kuitenkin autoa tarvitsen.

        niinhän se on,
        sika harva enää valitseekaan sitä


      • muuttui
        onko muita ? kirjoitti:

        on yksi maa jossa Hyundailla, siinäkin on myynti laskenut vuodesta 2005.

        Toiseksi, miksi jauhaa yhden mallin ruostetakuuta tai USA mielipidetilastoja,
        kaikki ovat jo liian vanhoja juttuja eivätkä mitenkään koske suomen tilannetta.

        Hyundai i 30 malli on ylihinnoitettu, Kia, Auriksen ym, verrattuna samoilla varusteilla kalliimpi,
        syynä tietysti on pieni ja kallis organisaatio.

        Kun ylihinnan laittaa huoltohintaan, Kian saa huolletua jo yli 100 000 silla hinnalla.

        Lisäksi, koskaan ei niin vähän suosittu malli ole arvostettu käytettynäkään,
        vaan unohdetaan ja arvo laskee.

        Hinnat putosi myös Hyundailla:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=142


      • ratkaisija.
        konserni kirjoitti:

        Tuolla Audi palstalla on jatkuva kilpailu
        paremmuudesta Audin ja Skodan välillä.
        Samanlaista Hyundain ja Kian välillä.
        Saman konsernin tuotteet tuovat riitaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000030335753

        Samanlaista Hyundain ja Kian välillä.

        mutta eikös esim. Kian tehdastakuu ole melko ratkaiseva paremmuustekijä,5 v

        verrattuna Hyundain maahantuojan ehdollisen takuuseen,
        kysymys onko maahantuoja 5 vuotta eteenpäin ?

        Myös hintaetu on selvästi Kian puolella ja suosittua ostetaan käytettynäkin paremmin,
        moni haluaa sellaisen,
        vanhana "kun uutena ei ole varaa"


      • ei vaikuta
        ratkaisija. kirjoitti:

        Samanlaista Hyundain ja Kian välillä.

        mutta eikös esim. Kian tehdastakuu ole melko ratkaiseva paremmuustekijä,5 v

        verrattuna Hyundain maahantuojan ehdollisen takuuseen,
        kysymys onko maahantuoja 5 vuotta eteenpäin ?

        Myös hintaetu on selvästi Kian puolella ja suosittua ostetaan käytettynäkin paremmin,
        moni haluaa sellaisen,
        vanhana "kun uutena ei ole varaa"

        Mun elämääni ei vaikuta mitenkään vaikka
        ajaisitte Kialla.
        Kian omistajat nyt vaan eivät pidä Toyotasta
        Hyundaista jne.Mitäs se muuten mua liikuttaa
        millä ajelette.Aivan sama.Terv.Sonata mies


      • ei se tee autosta
        Hs kirjoituksessa kirjoitti:

        Eihän tossa HS kirjoituksessa todettu että
        loppui laatuongelmien takia vaan Korea autonvalmistajana oli outo.Autossa ei ollut vikaa.
        Sillainhan siinä luki.
        Esimerksi Hyundai Accent sai talvitesteissä
        jo tuolloin erittäin hyvät arvosanat.

        jokainen sijoittuu joskus 10 parhaan joukkoon jossa yksityiskohdassa,
        ei se tee autosta vielä järkevää.

        onhan    Mazdalla 30-50 "voittoa laatutesteissä", ym mielipidetesteissä,
        ei vaan missään ole alkanut kansa innostumaan.


      • ja.
        muuttui kirjoitti:

        Hinnat putosi myös Hyundailla:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=142

        tiedetään, mutta valitettavasti Kiankin laski,
        aina vaan se Hyundai on yli 1000 ylihintainen ei sille tapahtumat mitään.

        aken sivulla on myös hyvä, 30 auton kaikki kulut ja maksut, eikä vaan hinnanalennus, sitäkin kanttaa miettiä.


      • omalle palstalle
        ratkaisija. kirjoitti:

        Samanlaista Hyundain ja Kian välillä.

        mutta eikös esim. Kian tehdastakuu ole melko ratkaiseva paremmuustekijä,5 v

        verrattuna Hyundain maahantuojan ehdollisen takuuseen,
        kysymys onko maahantuoja 5 vuotta eteenpäin ?

        Myös hintaetu on selvästi Kian puolella ja suosittua ostetaan käytettynäkin paremmin,
        moni haluaa sellaisen,
        vanhana "kun uutena ei ole varaa"

        Siis saman konsernin tuote on Kiat ja Hyundait.
        Miksi pitää väitellä.
        Menkää nyt sinne Kian puolelle välillä provoileen
        vaikka Corollasta kuinka huono se on.
        Nyt Kia äijät luulee olevansa maailman parhaan auton
        omistajia.Hyundai omistaa Kian ja suunnittelee
        kaiken.Suomalaiseen luonteeseen vaan ei sovi
        saman konsernin tuotteet.Onkohan muissa maissa
        samanlaista väittelyä saman konsernin tuotteista olis kiva tietää.


      • meillä.
        ei vaikuta kirjoitti:

        Mun elämääni ei vaikuta mitenkään vaikka
        ajaisitte Kialla.
        Kian omistajat nyt vaan eivät pidä Toyotasta
        Hyundaista jne.Mitäs se muuten mua liikuttaa
        millä ajelette.Aivan sama.Terv.Sonata mies

        ei vaikuta, mutta silti en halua väärää tietoa nuorille jakaa, Kia tuntuu hyvältä, juuri mahtavan takuun vuoksi, kun nuoret ei autosta mitään ymmärrä.

        meillä on pojilla Passatti ja Corolla, kaksostyttärillä molemmilla Kiat
        ja isovanhemmilla Volvo c90 ja Corolla.


      • sana Kia
        ei se tee autosta kirjoitti:

        jokainen sijoittuu joskus 10 parhaan joukkoon jossa yksityiskohdassa,
        ei se tee autosta vielä järkevää.

        onhan    Mazdalla 30-50 "voittoa laatutesteissä", ym mielipidetesteissä,
        ei vaan missään ole alkanut kansa innostumaan.

        Varmasti sana Kia sointuu paremmin kuin Hyundai.
        Mutta en sen takia vaihda merkkiä.


      • faktaa.
        omalle palstalle kirjoitti:

        Siis saman konsernin tuote on Kiat ja Hyundait.
        Miksi pitää väitellä.
        Menkää nyt sinne Kian puolelle välillä provoileen
        vaikka Corollasta kuinka huono se on.
        Nyt Kia äijät luulee olevansa maailman parhaan auton
        omistajia.Hyundai omistaa Kian ja suunnittelee
        kaiken.Suomalaiseen luonteeseen vaan ei sovi
        saman konsernin tuotteet.Onkohan muissa maissa
        samanlaista väittelyä saman konsernin tuotteista olis kiva tietää.

        " Siis saman konsernin tuote on Kiat ja Hyundait.
        Miksi pitää väitellä. "

        Jotkut väittelevät onko englantilainen vai turkkilainen Corolla parempi.

        Niissä on pieniä eroja, kun ovat samoin hinnoiteltuja, sama takuu ja sama hyvä huolto.

        Mutta Kiat ja Hyundait ovat aivan eri autoja.

        Hyundai, pieni maahantuoja ja vain maahantuojan takuu, pysyykö maahantuoja 5 v eteenpäin, edellisellä keralla ei pysynyt.
        Takuu on myös kovin ehdollinen, eli mitä mahtaa korvata 3-5 v aikana, vai tuomitaanko käyttäjän kuluttamaksi ?
        Myös vastaavasti varustellut Hyundait ovat paljon kalliimpia kuin Kia.

        KIA, 5 2 v tehdastakuu, ja suuri maahantuojan takuu puskurista puskuriin, huolto verkosto laaja.
        Hyvin suosittu, varmaan suosittu myös käytettynä kuten Corolakin.


      • vielä tämä
        faktaa. kirjoitti:

        " Siis saman konsernin tuote on Kiat ja Hyundait.
        Miksi pitää väitellä. "

        Jotkut väittelevät onko englantilainen vai turkkilainen Corolla parempi.

        Niissä on pieniä eroja, kun ovat samoin hinnoiteltuja, sama takuu ja sama hyvä huolto.

        Mutta Kiat ja Hyundait ovat aivan eri autoja.

        Hyundai, pieni maahantuoja ja vain maahantuojan takuu, pysyykö maahantuoja 5 v eteenpäin, edellisellä keralla ei pysynyt.
        Takuu on myös kovin ehdollinen, eli mitä mahtaa korvata 3-5 v aikana, vai tuomitaanko käyttäjän kuluttamaksi ?
        Myös vastaavasti varustellut Hyundait ovat paljon kalliimpia kuin Kia.

        KIA, 5 2 v tehdastakuu, ja suuri maahantuojan takuu puskurista puskuriin, huolto verkosto laaja.
        Hyvin suosittu, varmaan suosittu myös käytettynä kuten Corolakin.

        Kia muiden mallien takuu on 5 vuotta tai 150 000 km.
        Kia Ceedillä takuu on 7 vuotta tai 150 000 km.


      • suosio
        faktaa. kirjoitti:

        " Siis saman konsernin tuote on Kiat ja Hyundait.
        Miksi pitää väitellä. "

        Jotkut väittelevät onko englantilainen vai turkkilainen Corolla parempi.

        Niissä on pieniä eroja, kun ovat samoin hinnoiteltuja, sama takuu ja sama hyvä huolto.

        Mutta Kiat ja Hyundait ovat aivan eri autoja.

        Hyundai, pieni maahantuoja ja vain maahantuojan takuu, pysyykö maahantuoja 5 v eteenpäin, edellisellä keralla ei pysynyt.
        Takuu on myös kovin ehdollinen, eli mitä mahtaa korvata 3-5 v aikana, vai tuomitaanko käyttäjän kuluttamaksi ?
        Myös vastaavasti varustellut Hyundait ovat paljon kalliimpia kuin Kia.

        KIA, 5 2 v tehdastakuu, ja suuri maahantuojan takuu puskurista puskuriin, huolto verkosto laaja.
        Hyvin suosittu, varmaan suosittu myös käytettynä kuten Corolakin.

        Kian suosio täytyy sitten olla jo psykologinen.
        Uusi automerkki jota venäläiset kaupittelee.
        Onhan Kiaa agressiivisesti kaupiteltu.
        Sana Kia voi herättää vähemmän ennakkoluuloja
        kuin sana Hyundai.Kaikki voi olla näin pienestä
        kiinni.Itsellä ollut jo kauan Hyundai enkä tähän
        vipuun mene.Luottamus Hyundaihin 100%.


      • mainiot
        vielä tämä kirjoitti:

        Kia muiden mallien takuu on 5 vuotta tai 150 000 km.
        Kia Ceedillä takuu on 7 vuotta tai 150 000 km.

        Kia muiden mallien takuu on 5 vuotta tai 150 000 km.
        Kia Ceedillä takuu on 7 vuotta tai 150 000 km.

        Ja lisää positiivista,
        tuo 5 v takuu on tehdastakuu, koko ajan, eikä mikään maahantuojan jatkotakuu 2 v jälkeen useilla rajoituksilla.

        tuo 7 v takuu on kokonaan myös tehtaantakuu,
        5 vuotta kokonaan av moottori ja vaihteisto.
        Tuohon 5-7 on siten maahantuoja antanut lisätakuun joten auto on puskurista puskuriin 7v.

        Luulisi että on aika hyvä myydä 5v ja 100 000 km lasissa, aivan suoraan joten pääsee siten valitseman autonvapaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2453
    6. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2382
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2276
    8. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1864
    Aihe