osaisko joku kertoa mitä tuollainen sukupuolitautitesti maksaa? ja testataanko siinä kaikki taudit samalla? kauanko tulosten saaminen kestää?
Itse ajattelin käydä mediassa myllänneiden tietojen pohjalta. Joitakin oireitakin on, tiedä sitten onko luulosairautta vai todellisuutta.
Mielestäni kuitenkin testaaminen ei oo tyhmän ihmisen tyhmä teko van tyhmän ihmisen viisas ratkaisu, varmuuden maksimointia :)
SUKUPUOLITAUTITESTIT?
1
428
Vastaukset
- laboraattori
Yleensä selviät pelkällä poliklinikkamaksulla. Testit itsessään on ilmaisia. Yksityisellä maksaa karkeasti ottaen 20-50 eur / testi. Julkisella puolella testataan yleensä tippuri, klamydia ja hiv; muut jäävät testien ulkopuolelle, mikäli ei ole oireita tai syytä epäillä. Tämä ihan kustannussyistä. Testien ulkopuolelle jää esim. yleisin sukupuoliteitse leviävä tauti eli kondylooma. Jotkut asemat saattavat testata herpeksen ja hepatiitit, mutta harvemmin. Kondyloomaa ja esim. kuppaa tuskin tullaan testaamaan. Jos on oireita, niin kondylooma ja herpes voidaan ottaa suoraan syylistä tai rakkulasta. Tulokset tulevat 2 pv - 2 viikkoa.
Klamydia ja tippuritesteihin kannattaa mennä pari viikkoa epäillyn tartunnan jälkeen ja HIV-testiin vasta 3 kk jälkeen. Tätä ennen HIViä ei kannata testata, koska tulos ei ole luotettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082