Ellensapatistit väittävät kivenkovaa, kivisydämin, että heillä on sapattimerkki, sinetti, josta Jeesus heidät tunnistaa omakseen.
Mutta eikös siitä sapatista ja ainoasta oikeasta päivästä olisi olla hyvä tietoinen itsekin.
Vaikka ei sen puoleen, kyllä Jeesus merkit osaa lukea itsekin. Mutta missäs se merkki SIJAITSEE?
Ei-adventisteilla muka on pedon merkkinä sunnuntai, mutta missä kohdin ihmistä se merkki sijaitsee?
Jos joudut autiolle saarelle vaikkapa Kristuksen tähden, karkotetuksi - et tiedä sapattipäivästä, vaan korkeintaan 4 vuodenaikaa. Voi, voi, hukka perii?
Johannes joutui Patmos-saarelle loppuiäkseen.
Ellenistinen adventismi (ei oikea adventismi) väittää, että Johannes sai näyn Herran päivänä ja sanovat sen tarkoittavan sapattia.
Mikäs sen päivän mahtoi sapatiksi paljastaa - sekö että kukat ehkä lepäsivät kukinnastaan?
Mutta Herran päivä on se suuri ahdistus ja sen loppuhuipentuma, ikäänkuin työn päätös, Jeesuksen astuminen Öljymäelle, Sak 14:4-5.
PAREMPI MERKKI TARPEEN
Totuus on, että merkit, sinetit peto laitattaa OTSAAN - vasta pedon aikakautena tietysti ja sen näkee, että merkki on.
Senhän näkee jo infektiostakin, Ilm 13:16, 16:2.
Myös Ihmisen Poika laittaa merkkinsä - tietysti otsaan; oman nimensä ja isän nimen, Ilm 14:1.
Uusi laulu Siionin vuorella
Ilm 14:1
Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
Onhan uskovat ylöstemmattu tuossa vaiheessa ja he tulevat Kristuksen kanssa tänne alas - pelastamaan ne, jotka eivät ottaneet pedon merkkiä.
Sitten alkaa rauhanaika, Sak 14. luvun mukaisesti.
Tänä aikana meillä ei ole näkyvää merkkiä, paitsi rakkauden teot. On sisällämme Hengen sinetti "lunastuksen päivään saakka".
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
2. Tim. 2:19
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
Missä sapattimerkki sijaitsee?!?
24
357
Vastaukset
- Eki...
Olen ollut adv.ilm.kirja seminaadissa. Sain sieltä opiskelu vihkosia,joissa oli oikein kuvan kanssa pyöreän muotoinen merkki(sapatin pitäjien)otsassa.
Sunnuntaista,en muista enkä jaksa nyt kaivaa vihkosia esille.Olen minäkin käynyt tuon kurssin, Betelissä.
(Ei Israelin Betelissä). Ja näkyvä merkki on ennenaikainen Ilmestyskirjan mukaan - eikä se ole sapattimerkki, vaan Isän ja Pojan merkki.
Loogillista tuo, että Karitsan vastaisku antikristukselle alkaa sillä, että Hän palaa Öljymäelle (Apt 1:11, Sak 14:4-5), voittamaan antikristuksen ja pedon merkin otsaansa ottaneet.
Ja Hänen omillaan on Isän ja Pojan merkki. (Ilm 13:17, 14:1).
MERKKI JA SINETTI NYKYAJASSA
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
(Aivan kuten ainakin yksi adv.opettajista, timokarppi opettaa.
Lienee varteenotettava kouluttaja)- adventismi heresiaa
AnttiVKantola kirjoitti:
Olen minäkin käynyt tuon kurssin, Betelissä.
(Ei Israelin Betelissä). Ja näkyvä merkki on ennenaikainen Ilmestyskirjan mukaan - eikä se ole sapattimerkki, vaan Isän ja Pojan merkki.
Loogillista tuo, että Karitsan vastaisku antikristukselle alkaa sillä, että Hän palaa Öljymäelle (Apt 1:11, Sak 14:4-5), voittamaan antikristuksen ja pedon merkin otsaansa ottaneet.
Ja Hänen omillaan on Isän ja Pojan merkki. (Ilm 13:17, 14:1).
MERKKI JA SINETTI NYKYAJASSA
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
(Aivan kuten ainakin yksi adv.opettajista, timokarppi opettaa.
Lienee varteenotettava kouluttaja)""katolisen kirkon historialla ei ole painoarvoa
Kirjoittanut: Raamattuun nähden 22.10.2007 klo 00.07
Katolisen kirkon/adventtikirkon tai muunkaan kirkon historia ei korvaa mitenkään Raamatun ilmoitusta Jumalan antamasta liiton merkkistä israelilaisille.
Adventismi on eksytystä ja heresiaa"".
- Ellen sapatisteja
ei ole olemassakaan! Tuo on vain törkeää haukkumista ja sinun likaisen mielikuvituksesi tuotetta! Noin EI käyttäydy sivistynyt ihminen, eikä etenkään uskossa oleva henkilö! Mikä oikeus sinulla on jatkuvasti loukata toisia täällä, vai oletko massokisti, joka tahallaan kerjää verta nenästään? Olet OUTO!
Ei suinkaan ollut aloituksessani mitään sen törkeämpää kuin mitä Jeesuskaan esitti fariseuksille ja kirjanoppineille.
Niinpä nämä sitten teloittivat Jeesuksen - eivät kestäneet totuutta heistä itsestään.
Minussa on merkki - montakin liiton merkkiä, hengellistä. Kuten sinettisormus ja Pyhän Hengen sinetti, joista Herra tuntee omansa.
Mutta on lihasanikin liiton merkki - saatanan pistin. Olen kolmasti rukoillut, että se karkotettaisiin - mutta Herran armossa on kyllin sen kestämiseksi. Se merkki pitää minut hereillä ja lihan nöyränä sekä rauhaan ja rakkauteen pyrkivänä. Jopa saatanan enkeleiden suhteen PYRIN olemaan rakentava, mutta teho on yhtä olematon kuin on Israelin ja Palestiinan ymmärtää toisiaan.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
2. Sam 16:8-12 EHKÄ HERRA VIELÄ KUULEE MINUA
8 Herra kostaa sinulle kaiken Saulin perheen veren, hänen, jonka sijaan sinä olet tullut kuninkaaksi. Ja Herra antaa nyt kuninkuuden sinun poikasi Absalomin käteen. Ja katso, sinä olet itse joutunut onnettomuuteen, sillä murhamies sinä olet."
9 Niin Abisai, Serujan poika, sanoi kuninkaalle: "Miksi tuo koiranraato saa kiroilla herraani, kuningasta? Anna minun mennä ja lyödä häneltä pää poikki."
10 Mutta kuningas vastasi: "Mitä teillä on minun kanssani tekemistä, te Serujan pojat? Jos hän kiroilee ja jos Herra on käskenyt häntä: 'Kiroile Daavidia', niin kuka voi sanoa: 'Miksi teet niin?'"
11 Ja Daavid sanoi vielä Abisaille ja kaikille palvelijoillensa: "Katso, oma poikani, joka on lähtenyt minun ruumiistani, väijyy henkeäni; miksi ei sitten tämä benjaminilainen? Antakaa hänen olla, kiroilkoon vain; sillä Herra on häntä käskenyt.
12 Ehkä Herra vielä näkee minun kurjuuteni, ja ehkä Herra maksaa minulle hyvällä sen kirouksen, joka tänä päivänä kohtaa minua."
- kuuliaisuutemme
taipua Jumalan tahtoon myöskin sapattiasiassa ja pitää Jumalan Pyhittämä päivä Pyhänä, että silleen!
- HÄNEN SIUNAAMANSA
ja PYHITTÄMÄNSÄ LEPOPÄIVÄ!
- totuus?
Koska jumala asetti sapatin vain israelilaisille liittonsa merkiksi, on minusta todellista uppiniskaista niskurointia jumalaa vastaan se, että sellainen viettää sapattia, jolle sitä jumala ei ole koskaan edes vietettäväksi asettanut.
- HÄN LEPÄSI:
totuus? kirjoitti:
Koska jumala asetti sapatin vain israelilaisille liittonsa merkiksi, on minusta todellista uppiniskaista niskurointia jumalaa vastaan se, että sellainen viettää sapattia, jolle sitä jumala ei ole koskaan edes vietettäväksi asettanut.
Niin Jumala eroitti seitsemännen päivän ja PYHITTI ja siunasi sen lepopäiväksi. Minkä Jumala on pyhittänyt, niin se tulee oleaan AINA PYHÄ! Riipumatta siitä, että pitävätkö ihmiset sen pyhänä vai eivät. Sillä Jumalassa EI OLE VAIHTEEN varjoakaan!
Raamatun sana todistaa sen, että loppuun asti tulee olemaan Jumalalle uskollisia jotka kunnioittavat Jumalaa ja pitävät HÄNEN käskynsä arvossa ja uskovat Jeesukseen.
Kunnioittaa Jumalaa ja HÄNEN käskyjään, merkitsee sitä, että ei lähde tietoisesti mitään niistä muuttamaan millään tavalla. Niin - kunpa emme rukoilisi vain itseksemme, Luuk 18:11 - ja pettäisi itseämme sapatin tai lepopäivän ULKOKUORELLA (jokin tietty päivä)!
Sillä kuuliaisuus on kuunnella rukoushetkissämme Isän puhetta myös. Kuuliaisuus on kuulemista, eikä ihmisiltä opittuja ihmiskäskyjä, uskomuksia, itsevarmuuksia.
NYKYAJASSA
Luepa aikain merkkejä, tämän kahden päivän aikakaudella so. noin 2000 vuoden ajalla.
Pedon merkki mainitaan Sanassa ja monet ovat sen ottaneet. Tosi Jaakobin paini Jumalan kanssa tarvitaan ennenkuin siitä merkistä pääsee.
Tarkoittaa sitä, että on tunnustettava voivansa selvitä vain yksin Jumalan armosta. Lue 2 päivää sitten tapahtunutta ristin sovituksen aikaa - älä nykyaikaa.
1. Tim. 4:2
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty.
Neljä päivää kesti vanha aika (4000 v.), 2 päivää on lähes mennyt uutta aikaa (2000 v., laskettaneen vuodesta n. 33 jKr, Golgatan työ).
Sapatti on oven edessä (7. tuhatvuosi).
valvo rukoillenHÄNEN SIUNAAMANSA kirjoitti:
ja PYHITTÄMÄNSÄ LEPOPÄIVÄ!
Tanskan kuninkaalla totta totisesti oli juutalaisten sapattimerkki sisimmässään, vaikka ei ollut juutalainen.
Vanha Aatu kehotti kaikkia Tanskan juutalaisia laittamaan Daavidin tähden olkapäähänsä, ulkoasuun.
Niinpä kuningas aivan ensimmäisenä laittoi itselleen - ja lähes koko kansa hänen jälkeensä.
Nyt Aatun pojilla ei ollutkaan mahdollisuutta
katsoa ihmiseen so. erotella juutalaiset
uuniin heitettäviksi.
Siinä oikea sapattisinetti, yksi niistä.
Sillä sinetti on se, mistä Herra tuntee omansa.
Mistä sitten, ellei tuollaisesta solidaarisen rakkauden osoituksesta?- tarkoitat
HÄN LEPÄSI: kirjoitti:
Niin Jumala eroitti seitsemännen päivän ja PYHITTI ja siunasi sen lepopäiväksi. Minkä Jumala on pyhittänyt, niin se tulee oleaan AINA PYHÄ! Riipumatta siitä, että pitävätkö ihmiset sen pyhänä vai eivät. Sillä Jumalassa EI OLE VAIHTEEN varjoakaan!
Raamatun sana todistaa sen, että loppuun asti tulee olemaan Jumalalle uskollisia jotka kunnioittavat Jumalaa ja pitävät HÄNEN käskynsä arvossa ja uskovat Jeesukseen.
Kunnioittaa Jumalaa ja HÄNEN käskyjään, merkitsee sitä, että ei lähde tietoisesti mitään niistä muuttamaan millään tavalla.Koska jumala on pyytänyt sinua lepäämään hänen itselleen ja juutalaisille pyhittämänä päivänä?
"Jotka pitävät hänen käskynsä"
Yritätkö väittää minulle, että "hänen käskyjään" ovat vain ne jonkun numeroimat 10 käskyä. - tarkoitin:
tarkoitat kirjoitti:
Koska jumala on pyytänyt sinua lepäämään hänen itselleen ja juutalaisille pyhittämänä päivänä?
"Jotka pitävät hänen käskynsä"
Yritätkö väittää minulle, että "hänen käskyjään" ovat vain ne jonkun numeroimat 10 käskyä.Jumala eroitti ja PYHITTI lepopäivän jo LUOMISESSA:
Senvuoksi SE ON PYHÄ! Pidimepä me sen pyhänä, tai emme, niin SE ON PYHÄ, koska Jumala on sen PYHITTÄNYT ja SIUNANNUT PYHÄPÄIVÄKSI.
Oletko sinä IHMINEN?
Jeesus sanoi ettei ihminen ei ole sapattia varten, vaan sapatti ON IHMISTÄ varten!(siis sinuakin, jos olet ihminen.)
Jeesus olisi voinut sanoa sen olevan VAIN juutalaisille tarkoitettu, mutta niin EI Jeesus koskaan sanonut.
Miksi?
Senvuoksi, koska Jumala tarkoitti lepopäivän KAIKILLE IHMISILLE.
Hän TIESI, että jokainen ihminen TARVITSEE myöskin lepoa ja vapaata arkihuolista. - sunnuntai?
tarkoitin: kirjoitti:
Jumala eroitti ja PYHITTI lepopäivän jo LUOMISESSA:
Senvuoksi SE ON PYHÄ! Pidimepä me sen pyhänä, tai emme, niin SE ON PYHÄ, koska Jumala on sen PYHITTÄNYT ja SIUNANNUT PYHÄPÄIVÄKSI.
Oletko sinä IHMINEN?
Jeesus sanoi ettei ihminen ei ole sapattia varten, vaan sapatti ON IHMISTÄ varten!(siis sinuakin, jos olet ihminen.)
Jeesus olisi voinut sanoa sen olevan VAIN juutalaisille tarkoitettu, mutta niin EI Jeesus koskaan sanonut.
Miksi?
Senvuoksi, koska Jumala tarkoitti lepopäivän KAIKILLE IHMISILLE.
Hän TIESI, että jokainen ihminen TARVITSEE myöskin lepoa ja vapaata arkihuolista.Miksi sitten ihmiset muuttivat sunnuntain Jumalan siunaaman lepopäivän tilalle, ja alkoivat kunnioittaa enemmän ihmis asetusta, kuin Jumalan itsensä siunaamaa ja eroittamaa lepopäivää?
- Jumalaa vastaan ja
sunnuntai? kirjoitti:
Miksi sitten ihmiset muuttivat sunnuntain Jumalan siunaaman lepopäivän tilalle, ja alkoivat kunnioittaa enemmän ihmis asetusta, kuin Jumalan itsensä siunaamaa ja eroittamaa lepopäivää?
inhoaa Jumalan hyviä ja oikeudenmukaisia asetuksia.
Paholainen on AINA sotinut Jumalaa vastaan ja erityisesti tämä luomisen muisoksi Pyhitetty Jumalan lahja ihmiskunnalle harmittaa ja inhoittaa paholaista, koska siitä selviää se että KENENKÄ tekoa me olemme! - pelastuu:)
Jumalaa vastaan ja kirjoitti:
inhoaa Jumalan hyviä ja oikeudenmukaisia asetuksia.
Paholainen on AINA sotinut Jumalaa vastaan ja erityisesti tämä luomisen muisoksi Pyhitetty Jumalan lahja ihmiskunnalle harmittaa ja inhoittaa paholaista, koska siitä selviää se että KENENKÄ tekoa me olemme!Paholaisen on USKOTTAVA jumalaan, ei kai hän olematonta vastaan sodi. ARMOA riittää kaikille, ettei yksikään, joka minuun USKOO, hukkuisi!
- kaksoissinetti
Onko sapatti 144000:n sinetti? Katsotaan ensin ”sinetin” määritelmä: Väline, jota käytetään sinetöimään, kiinnittämään, tai sulkemaan lujasti; osoittamaan ja määrittämään; merkitsemään.
Yritetään tuoda esille tarpeeksi todisteita Raamatusta siitä, että kautta aikojen kaikilla pelastetuilla sekä nyt pelastetuilla täytyy olla Jumalan sinetti. Paavali kirjeessään Efesolaisille sanoi, että heidät sinetöitiin. “Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.” Ef. 4:30. Pyhän Hengen sielussa aikaansaama pyhityksen armo on sinetti ja varmuus tulevasta vapautuksesta, iloisesta ylösnousemuksesta. Lainaten 2 Tim. 2:19: “Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: “Herra tuntee omansa”, ja: “Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee”.” “joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.” 2 Kor. 1:22.
Voimme lukea Ilmestyskirjan luvuista 8 ja 9 seitsemästä enkelistä, joilla on seitsemän pasuunaa. Nämä seitsemän pasuunaa osoittavat poliittisiin ja sodan kaltaisiin tapahtumiin, jotka tapahtuvat evankeliumikirkon aikana. 144000 sinetöiminen kuuluu kuudennen pasuunan aikaan. Alkaen tekstistä Ilm. 9:1, voimme lukea enkelistä, jolla on viides pasuuna. Lainaten jaetta 4: “ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.” Tästä näemme, että monta vuotta ennen kuin kolmannen enkelin sanomaa alettiin julistamaan, Jumalan pyhät sinetöitiin Jumalan sinetillä, juuri niin kuin ne, jotka sinetöidään kolmannen enkelin sanoman alla. Näistä raamatunkohdista näemme, että kaikkina aikoina Jumalan pyhät on sinetöity ajankohtaisella totuudella, ja mikä ajankohtainen totuus kulloinkin on, se on sinetti. Nykyinen totuus kolmannen enkelin sanoman alla on sapattitotuus. Sen tähden sapatti on sinetti, joka sinetöi ihmiset, jotka ovat sille kuuliaisia. Lainaten Suurta taistelua, s. 448, 449: “Jumalan lain sinetti on neljännessä käskyssä… Kun paavinvalta muutti sapatin, se otti sinetin pois laista.” Hengellisiä kokemuksia, s. 67: “Sinetöimisaika on hyvin lyhyt ja loppuu pian. Nyt, kun neljä enkeliä pidättävät neljää tuulta, meillä on aika tehdä kutsumisemme ja valitsemisemme lujaksi.”
Ne, jotka kuolivat kolmen enkelin sanoman alla, pitäen sapatin, sinetöidään sapattitotuudella, mutta 144000 eivät kuole koskaan. Kun heidän täytyy pitää sapatti ja heillä täytyy olla se sinetti, heidän täytyy myös huoata ja valittaa heissä itsessään sekä kirkossa olevia kauhistuksia vastaan. Muutoin he eivät voi saada Hesekiel 9 enkelin, jolla on kirjoitusnevot vyöllään, merkkiä. Se on sinetti seuraavien teosten mukaan: Testimonies to Ministers, s. 445; Test. Vol. 5, s. 210-16; Test. Vol. 3, s. 266-7. 144000 sinetöiminen on uskollisten erottelu uskottomista; kirkon puhdistaminen. Ne, jotka eivät ojentaudu totuuden mukaan, ja hellivät syntejä ja kauhistuksia, jotka yrittävät heittää verhon olemassaolevien pahuuksien ylle, kaatuvat Hesekiel 9 surma-aseiden alla.
Sapatti on ollut ajankohtainen totuus vuodesta 1845 lähtien, ja ollen Jumalan lain sinetti se on sinetöinyt lain Jumalan kansan keskuudessa aina siitä vuodesta lähtien. Jes. 8:16 “Sido todistus talteen, lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini.” Tämä on ollut kolmannen enkelin työ, ja tästä syystä kolmannella enkelillä ei ole sinettiä, koska sinetti on laissa. Mutta Ilmestyskirja 7 enkelillä on sinetti kädessään. Hesekiel kutsuu häntä mieheksi, jolla on kirjoitusneuvot vyöllään, ja joka merkitsee ne, jotka huokaavat ja valittavat sen (kirkon) keskuudessa tehtyjä kauhistuksia vastaan. Tämä on 144000:n sinetti, mutta kaikki kolmannen enkelin alla pelastetut sinetöidään sapattisinetillä. 144000:lla on tämä sinetti, ja Ilmestyskirja 7 enkeli, joka on sama kuin Hesekiel 9, myös merkitsee (sinetöi) heidät. Toisin sanoen sitä voi kutsua kaksoissinetiksi.
Hesekiel 9 ei ole sapattisinetti
Tämä 144000 sinetöiminen ei ole sapattisinetti. Kuitenkin niiden, jotka sinetöidään, täytyy olla sapatinpitäjiä. Se on sinetti, merkki, joka erottelee kaksi luokkaa kirkossa, ja niitä, jotka sinetöidään, tai merkitään, ei merkitä ainoastaan sen tähden koska he pitävät sapatin, vaan sen tähden koska he huokaavat ja valittavat kirkossa — ei Babylonissa tai maailmassa — tehtäviä kauhistuksia vastaan. Ainoastaan Jerusalemissa ja Juudassa, Israelin huoneessa (kirkossa). “Juuda” tekstissä Hes. 9:9 viittaa niihin, joilla on virka, sillä Juudalla oli leeviläisten virka sen jälkeen kun Leevin sukukunta vietiin pois. Tässä ei ole ajatustakaan maailmasta tai jumalattomista. Kun merkitseminen (sinetöiminen) on loppu, viisi miestä [enkelit], joilla on surma-aseet, aloittavat vanhimmista, jotka ovat temppelin edessä, tarkoittaen ihmisten hengellisten etujen vartijoita. (Katso Test. Volume 3, s. 266, 267, ja Test. Volume 5, s. 210-212.) - karkoitetulla
yleensä johonkin viikonpäivään viittaa, niin kyllä se on ennemmin sunnuntai kuin lauantai.
SORMUS LIITON MERKKINÄ
Tuhlaajaisä-kertomuksesta voimme nähdä, että poika oli kaiken omaisuuden lisäksi myynyt myös liiton merkin - sormuksen sormestaan.
Kun poika palaa, laittaa isä mitään selityksiä kuuntelematta uuden sormuksen liiton merkiksi hänen sormeensa. Vaikkapa 70 x 7 (loputtomasti niin kauan kuin hengissä). Edellytyksenä on vain tuo "itseensä meneminen" elikkä olla todella pahoillaan poiskääntymisestään.
Tuhlaajapoika ja hänen veljensä - Luuk 15:11-32 :
11 Jeesus jatkoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
12 Nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle osuuteni omaisuudestasi.' Isä jakoi omaisuutensa poikien kesken.
13 Jo muutaman päivän päästä nuorempi kokosi kaikki varansa ja lähti kauas vieraille maille. Siellä hän tuhlasi koko omaisuutensa viettäen holtitonta elämää. [Sananl. 29:3]
14 Kun hän oli pannut kaiken menemään, siihen maahan tuli ankara nälänhätä, ja hän joutui kärsimään puutetta. [Sananl. 23:21]
15 Silloin hän meni erään sikäläisen miehen palvelukseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen sikopaimeneksi.
16 Nälkäänsä hän olisi halunnut syödä palkoja, sikojen ruokaa, mutta niitäkään ei hänelle annettu.
17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. [1. Kun. 8:47]
18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. [Ps. 51:6]
19 En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.'
20 Niin hän lähti isänsä luo. "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. [Hes. 33:11]
21 Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. [Jes. 61:10]
23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa!
24 Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla. [Ef. 2:1]
25 "Vanhempi poika oli pellolla. Kun hän sieltä palatessaan lähestyi kotia, hän kuuli laulun, soiton ja tanssin.
26 Hän huusi luokseen yhden palvelijoista ja kysyi, mitä oli tekeillä.
27 Palvelija vastasi: 'Veljesi tuli kotiin, ja isäsi käski teurastaa syöttövasikan, kun sai hänet terveenä takaisin.'
28 Silloin vanhempi veli suuttui eikä halunnut mennä sisään. Isä tuli ulos ja suostutteli häntä,
29 mutta hän vastasi: 'Kaikki nämä vuodet minä olen raatanut sinun hyväksesi enkä ole kertaakaan jättänyt käskyäsi täyttämättä. Silti et ole koskaan antanut minulle edes vuohipahaista juhliakseni ystävieni kanssa.
30 Mutta kun tämä sinun poikasi tulee, tämä, joka on hävittänyt omaisuutesi porttojen parissa, sinä teurastat hänelle syöttövasikan!'
31 Isä vastasi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja kaikki, mikä on minun, on sinun.
32 Mutta olihan nyt täysi syy iloita ja riemuita. Sinun veljesi oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa mutta on nyt löytynyt.'"
Tuhlari oli vain "kadonnut" tai "kuollut", muttei menetetty. Mierkki, sinetti - perijän sinettisormus - voitiin laittaa sormeen uudelleen, kun sormi oli läsnä.- puhut,,
rakkauden merkeistä en kylläkään löytänyt mitää rakkauden lauseita edes tuosta viestistäsi adventisteja kohtaan, suoraa panettelua valheen kera, sekö sitä RAKKAUTTA ON mielestäsi.
Ellen sapatistit valhetta, koska raamattu sanoo HERRAN SINUN JUMALASI SAPATTI.- se on liiton merkki - Israe...
Lienet ainoa muukalainen, joka ei vielö tiedä, mitä aikaa parhaillaan eletään.
NYT
Luuk 24:18
Ja toinen heistä, Kleopas nimeltään, vastasi: "Taidat olla Jerusalemissa ainoa muukalainen, joka ei tiedä, mitä siellä on näinä päivinä tapahtunut."
Tämä oli Israelin Jumalan ja Israelin aikaa - vanhojen liittojen aikoja:
5. Moso 5:15
Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6]
Ja tämä tulevaa Israelin JA kristittyjen aikaa:
Jes 66:21-24
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Rakas vilpitön lukijani: tiedäthän - kuulijalla on vastuu siitä, mitä hän tekee kuulemansa totuuden suhteen. se on liiton merkki - Israe... kirjoitti:
Lienet ainoa muukalainen, joka ei vielö tiedä, mitä aikaa parhaillaan eletään.
NYT
Luuk 24:18
Ja toinen heistä, Kleopas nimeltään, vastasi: "Taidat olla Jerusalemissa ainoa muukalainen, joka ei tiedä, mitä siellä on näinä päivinä tapahtunut."
Tämä oli Israelin Jumalan ja Israelin aikaa - vanhojen liittojen aikoja:
5. Moso 5:15
Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6]
Ja tämä tulevaa Israelin JA kristittyjen aikaa:
Jes 66:21-24
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Rakas vilpitön lukijani: tiedäthän - kuulijalla on vastuu siitä, mitä hän tekee kuulemansa totuuden suhteen.Kiva havaita, että lukija on ollut tarkkana ja puhuu jo omista lukijoistaan.
Niitä saa, kun ainoana päämääränä on Jumalan sanan totuudenmukainen jakaminen.
Rakkauden kera - eikä lain kera.
MERKKI tulee olemaan nähtävissä siitäkin, kun aikanaan saapuva antikristuksen aika - päättyy:
(Alkaa rauhanaika, tuhat vuotta).
Jes 66:24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]- päämäärä...
AnttiVKantola kirjoitti:
Kiva havaita, että lukija on ollut tarkkana ja puhuu jo omista lukijoistaan.
MERKKI tulee olemaan nähtävissä siitäkin, kun aikanaan saapuva antikristuksen aika - päättyy:
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]Koko ikänsä olemattomaan uskoneet kuvittelevat saavansa iloita siitä, miten huonosti muille käy. "Ähäkutti, minähän sanoin, miksi ette uskoneet minua"?
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle. - hereillä tuohon aikaan
AnttiVKantola kirjoitti:
Kiva havaita, että lukija on ollut tarkkana ja puhuu jo omista lukijoistaan.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]yöstä ja keskusteli siis itsensä kanssa? Oliko hauskaa kun sai kysyä ja sitten itse vastata? No säästyitpä ainakin haukkumisilta, vai kuis on?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2912439Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1402208Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132038- 1711550
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381267Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193888- 85876
- 174846
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala449786- 51657